世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国のワイン


Wine in China

中国のワイン 概要 中国のワイン産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的なサマリー情報を提供します。また、主要... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2024年4月19日 US$700
グローバルライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
38 英語

 

サマリー

中国のワイン

概要

中国のワイン産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的なサマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- ワイン市場はスティルワイン、スパークリングワイン、酒精強化ワインの販売で構成される。市場は小売販売価格(RSP)で評価され、適用される税金が含まれる。本レポートの作成に使用されたすべての通貨換算は、2023年の恒常的な年間平均為替レートを用いて計算されている。
- 中国ワイン市場の2023年の総売上高は282億1,060万ドルで、2018年から2023年の年間平均成長率(CAGR)は7.8%のマイナスとなった。
- 市場の消費量は2018年から2023年の間に12.6%の負のCAGRで減少し、2023年には合計9億610万リットルに達した。
- 市場の業績は加速し、2023~2028年の5年間の予想CAGRは3.7%で、2028年末には337億7,670万ドルの市場規模になると予測される。

範囲

- 中国のワイン市場の規模、成長、主要プレイヤーを明らかにすることで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、中国におけるワイン市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロフィールから、ワイン市場の主要企業の世界的な事業展開や財務実績の詳細を明らかにします。
- 中国ワイン市場の今後の成長見通しを金額と数量の両面で5年間予測することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができる。

購入の理由

- 2023年の中国ワイン市場規模(金額ベース)は?
- 2028年の中国ワイン市場規模は?
- 中国ワイン市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- 中国ワイン市場の上位競合企業は?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Chinese wine market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last 5 years (2018-2023)?
7.4. Which companies market shares have suffered over the same period?
7.5. What are the most popular brands in the Chinese wine market?
8 Company Profiles
8.1. Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd
8.2. Dynasty Fine Wine Group Ltd
8.3. Tonghua Wine Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: China wine market value: $ million, 2018-23
Table 2: China wine market volume: million liters, 2018-23
Table 3: China wine market category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 4: China wine market category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 5: China wine market geography segmentation: $ million, 2023
Table 6: China wine market distribution: % share, by volume, 2023
Table 7: China wine market value forecast: $ million, 2023-28
Table 8: China wine market volume forecast: million liters, 2023-28
Table 9: China wine market share: % share, by volume, 2023
Table 10: Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd: key facts
Table 11: Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd: Annual Financial Ratios
Table 12: Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd: Key Employees
Table 13: Dynasty Fine Wine Group Ltd: key facts
Table 14: Dynasty Fine Wine Group Ltd: Annual Financial Ratios
Table 15: Dynasty Fine Wine Group Ltd: Key Employees
Table 16: Tonghua Wine Co Ltd: key facts
Table 17: Tonghua Wine Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 18: Tonghua Wine Co Ltd: Key Employees
Table 19: China size of population (million), 2019-23
Table 20: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 21: China gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 22: China inflation, 2019-23
Table 23: China consumer price index (absolute), 2019-23
Table 24: China exchange rate, 2019-23

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Wine in China

Summary

Wine in China industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2018-23, and forecast to 2028). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The wine market consists of the sale of still wine, sparkling wine and fortified wine. The market is valued according to retail selling price (RSP) and includes any applicable taxes. All currency conversions used in the creation of this report have been calculated using constant annual average 2023 exchange rates.
- The Chinese Wine market had total revenues of $28,210.6 million in 2023, representing a negative compound annual growth rate (CAGR) of 7.8% between 2018 and 2023.
- Market consumption volumes declined with a negative CAGR of 12.6% between 2018 and 2023, to reach a total of 906.1 million liters in 2023.
- The performance of the market is forecast to accelerate, with an anticipated CAGR of 3.7% for the five-year period 2023 - 2028, which is expected to drive the market to a value of $33,776.7 million by the end of 2028.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, and leading players in the wine market in China
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the wine market in China
- Leading company profiles reveal details of key wine market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the China wine market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the China wine market by value in 2023?
- What will be the size of the China wine market in 2028?
- What factors are affecting the strength of competition in the China wine market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in China's wine market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Chinese wine market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last 5 years (2018-2023)?
7.4. Which companies market shares have suffered over the same period?
7.5. What are the most popular brands in the Chinese wine market?
8 Company Profiles
8.1. Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd
8.2. Dynasty Fine Wine Group Ltd
8.3. Tonghua Wine Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: China wine market value: $ million, 2018-23
Table 2: China wine market volume: million liters, 2018-23
Table 3: China wine market category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 4: China wine market category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 5: China wine market geography segmentation: $ million, 2023
Table 6: China wine market distribution: % share, by volume, 2023
Table 7: China wine market value forecast: $ million, 2023-28
Table 8: China wine market volume forecast: million liters, 2023-28
Table 9: China wine market share: % share, by volume, 2023
Table 10: Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd: key facts
Table 11: Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd: Annual Financial Ratios
Table 12: Yantai Changyu Pioneer Wine Company Ltd: Key Employees
Table 13: Dynasty Fine Wine Group Ltd: key facts
Table 14: Dynasty Fine Wine Group Ltd: Annual Financial Ratios
Table 15: Dynasty Fine Wine Group Ltd: Key Employees
Table 16: Tonghua Wine Co Ltd: key facts
Table 17: Tonghua Wine Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 18: Tonghua Wine Co Ltd: Key Employees
Table 19: China size of population (million), 2019-23
Table 20: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 21: China gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 22: China inflation, 2019-23
Table 23: China consumer price index (absolute), 2019-23
Table 24: China exchange rate, 2019-23

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る