中国の書籍Books in China 中国の書籍 概要 中国の書籍産業プロファイルは、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の... もっと見る
サマリー中国の書籍概要 中国の書籍産業プロファイルは、市場規模(2018-23年の金額と数量、2028年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。 主要ハイライト - 書籍市場は物理書籍、電子書籍、その他の書籍に区分される。市場価値は小売売上高を表す。 - 中国の書籍市場は2023年に総売上高400億ドルを記録し、2018年から2023年の年間平均成長率(CAGR)は2.3%であった。 - 2023年の市場全体の59.5%に相当する238億ドルの総売上で、物理的セグメントが最大の割合を占めた。 - 2023年のアジア太平洋地域の書籍市場における中国のシェアは45.4%であった。 スコープ - 中国の書籍市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを明らかにすることで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。 - ファイブフォース分析により、中国の書籍市場の競争力および魅力度を測定します。 - 主要企業のプロフィールから、書籍市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。 - 中国書籍市場の今後の成長見通しを金額と数量の5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを加える 購入の理由 - 2023年の中国書籍市場の金額規模は? - 2028年の中国書籍市場規模は? - 中国書籍市場の競争力に影響を与える要因は何か? - 過去5年間の市場の推移は? - 中国の書籍市場を構成する主要セグメントは? 目次Table of Contents1 Executive Summary 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Market rivalry 1.6. Competitive landscape 2 Market Overview 2.1. Market definition 2.2. Market analysis 3 Market Data 3.1. Market value 4 Market Segmentation 4.1. Category segmentation 4.2. Geography segmentation 5 Market Outlook 5.1. Market value forecast 6 Five Forces Analysis 6.1. Summary 6.2. Buyer power 6.3. Supplier power 6.4. New entrants 6.5. Threat of substitutes 6.6. Degree of rivalry 7 Competitive Landscape 7.1. Who are the leading players? 7.2. What strategies have leading players followed in recent years? 7.3. What are the strengths of the leading players? 7.4. What are the recent developments in the market? 8 Company Profiles 8.1. China Publishing Group Corp 8.2. E-Commerce China Dangdang Inc. 8.3. Amazon.com Inc 8.4. JD.com Inc 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Appendix 10.1. Methodology 10.2. Industry associations 10.3. Related MarketLine research 10.4. About MarketLine 図表リストList of TablesTable 1: China books market value: $ million, 2018-23 Table 2: China books market category segmentation: % share, by value, 2018-2023 Table 3: China books market category segmentation: $ million, 2018-2023 Table 4: China books market geography segmentation: $ million, 2023 Table 5: China books market value forecast: $ million, 2023-28 Table 6: China Publishing Group Corp: key facts Table 7: China Publishing Group Corp: Key Employees Table 8: E-Commerce China Dangdang Inc.: key facts Table 9: Amazon.com Inc: key facts Table 10: Amazon.com Inc: Annual Financial Ratios Table 11: Amazon.com Inc: Key Employees Table 12: Amazon.com Inc: Key Employees Continued Table 13: JD.com Inc: key facts Table 14: JD.com Inc: Annual Financial Ratios Table 15: JD.com Inc: Key Employees Table 16: China size of population (million), 2019-23 Table 17: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23 Table 18: China gdp (current prices, $ billion), 2019-23 Table 19: China inflation, 2019-23 Table 20: China consumer price index (absolute), 2019-23 Table 21: China exchange rate, 2019-23
SummaryBooks in China Table of ContentsTable of Contents1 Executive Summary 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Market rivalry 1.6. Competitive landscape 2 Market Overview 2.1. Market definition 2.2. Market analysis 3 Market Data 3.1. Market value 4 Market Segmentation 4.1. Category segmentation 4.2. Geography segmentation 5 Market Outlook 5.1. Market value forecast 6 Five Forces Analysis 6.1. Summary 6.2. Buyer power 6.3. Supplier power 6.4. New entrants 6.5. Threat of substitutes 6.6. Degree of rivalry 7 Competitive Landscape 7.1. Who are the leading players? 7.2. What strategies have leading players followed in recent years? 7.3. What are the strengths of the leading players? 7.4. What are the recent developments in the market? 8 Company Profiles 8.1. China Publishing Group Corp 8.2. E-Commerce China Dangdang Inc. 8.3. Amazon.com Inc 8.4. JD.com Inc 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Appendix 10.1. Methodology 10.2. Industry associations 10.3. Related MarketLine research 10.4. About MarketLine List of Tables/GraphsList of TablesTable 1: China books market value: $ million, 2018-23 Table 2: China books market category segmentation: % share, by value, 2018-2023 Table 3: China books market category segmentation: $ million, 2018-2023 Table 4: China books market geography segmentation: $ million, 2023 Table 5: China books market value forecast: $ million, 2023-28 Table 6: China Publishing Group Corp: key facts Table 7: China Publishing Group Corp: Key Employees Table 8: E-Commerce China Dangdang Inc.: key facts Table 9: Amazon.com Inc: key facts Table 10: Amazon.com Inc: Annual Financial Ratios Table 11: Amazon.com Inc: Key Employees Table 12: Amazon.com Inc: Key Employees Continued Table 13: JD.com Inc: key facts Table 14: JD.com Inc: Annual Financial Ratios Table 15: JD.com Inc: Key Employees Table 16: China size of population (million), 2019-23 Table 17: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23 Table 18: China gdp (current prices, $ billion), 2019-23 Table 19: China inflation, 2019-23 Table 20: China consumer price index (absolute), 2019-23 Table 21: China exchange rate, 2019-23
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
MarketLine社のConsumer Packaged Goods分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(books)の最新刊レポートよくあるご質問MarketLine社はどのような調査会社ですか?マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|