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トルコのワイン


Wine in Turkey

トルコのワイン 概要 トルコのワイン産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2018~23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの定性的・定量的サマリー情報を提供します。また、主要... もっと見る

 

 

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2024年4月19日 US$700
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42 英語

 

サマリー

トルコのワイン

概要

トルコのワイン産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(2018~23年の金額と数量、2028年までの予測)など、トップラインの定性的・定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- ワイン市場はスティルワイン、スパークリングワイン、酒精強化ワインの販売で構成される。市場は小売販売価格(RSP)で評価され、適用される税金が含まれる。本レポートの作成に使用したすべての通貨換算は、2023年の恒常的な年間平均為替レートを用いて計算されている。
- トルコワイン市場の2023年の総売上高は5億7,480万ドルで、2018年から2023年の年間平均成長率(CAGR)は22.2%であった。
- 市場の消費量は2018年から2023年の間にCAGR 0.3%のマイナスで減少し、2023年には合計9,240万リットルに達した。
- 市場の業績は加速し、2023~2028年の5年間の予想CAGRは43.6%となり、2028年末には35億1,390万ドルの市場規模になると予測される。

範囲

- トルコのワイン市場の規模、成長、主要セグメント、主要企業を明らかにすることで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、トルコのワイン市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、ワイン市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- トルコのワイン市場の今後の成長見通しを、金額と数量の両面で5年ごとに予測することで、プレゼンテーションや売り込みに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2023年のトルコワイン市場規模(金額ベース)は?
- 2028年のトルコワイン市場規模は?
- トルコワイン市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場推移は?
- トルコのワイン市場における競合上位企業は?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Turkish wine market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last 5 years (2018-2023)?
7.4. What are the most popular brands in the Turkish wine market?
8 Company Profiles
8.1. Kavaklidere Saraplari AS
8.2. Diageo plc
8.3. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: Turkey wine market value: $ million, 2018-23
Table 2: Turkey wine market volume: million liters, 2018-23
Table 3: Turkey wine market category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 4: Turkey wine market category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 5: Turkey wine market geography segmentation: $ million, 2023
Table 6: Turkey wine market distribution: % share, by volume, 2023
Table 7: Turkey wine market value forecast: $ million, 2023-28
Table 8: Turkey wine market volume forecast: million liters, 2023-28
Table 9: Turkey wine market share: % share, by volume, 2023
Table 10: Kavaklidere Saraplari AS: key facts
Table 11: Kavaklidere Saraplari AS: Key Employees
Table 12: Diageo plc: key facts
Table 13: Diageo plc: Annual Financial Ratios
Table 14: Diageo plc: Key Employees
Table 15: Diageo plc: Key Employees Continued
Table 16: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: key facts
Table 17: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Annual Financial Ratios
Table 18: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees
Table 19: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees Continued
Table 20: Camera di Commercio Industria: key facts
Table 21: Turkey size of population (million), 2019-23
Table 22: Turkey gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 23: Turkey gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 24: Turkey inflation, 2019-23
Table 25: Turkey consumer price index (absolute), 2019-23
Table 26: Turkey exchange rate, 2019-23

 

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Summary

Wine in Turkey

Summary

Wine in Turkey industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2018-23, and forecast to 2028). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The wine market consists of the sale of still wine, sparkling wine and fortified wine. The market is valued according to retail selling price (RSP) and includes any applicable taxes. All currency conversions used in the creation of this report have been calculated using constant annual average 2023 exchange rates.
- The Turkish Wine market had total revenues of $574.8 million in 2023, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 22.2% between 2018 and 2023.
- Market consumption volumes declined with a negative CAGR of 0.3% between 2018 and 2023, to reach a total of 92.4 million liters in 2023.
- The performance of the market is forecast to accelerate, with an anticipated CAGR of 43.6% for the five-year period 2023 - 2028, which is expected to drive the market to a value of $3,513.9 million by the end of 2028.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the wine market in Turkey
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the wine market in Turkey
- Leading company profiles reveal details of key wine market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Turkey wine market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Turkey wine market by value in 2023?
- What will be the size of the Turkey wine market in 2028?
- What factors are affecting the strength of competition in the Turkey wine market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Turkey's wine market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market share
1.8. Market rivalry
1.9. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Market share
7.2. Who are the leading players in the Turkish wine market?
7.3. Which companies have been most successful in increasing their market shares in the last 5 years (2018-2023)?
7.4. What are the most popular brands in the Turkish wine market?
8 Company Profiles
8.1. Kavaklidere Saraplari AS
8.2. Diageo plc
8.3. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Turkey wine market value: $ million, 2018-23
Table 2: Turkey wine market volume: million liters, 2018-23
Table 3: Turkey wine market category segmentation: % share, by value, 2018-2023
Table 4: Turkey wine market category segmentation: $ million, 2018-2023
Table 5: Turkey wine market geography segmentation: $ million, 2023
Table 6: Turkey wine market distribution: % share, by volume, 2023
Table 7: Turkey wine market value forecast: $ million, 2023-28
Table 8: Turkey wine market volume forecast: million liters, 2023-28
Table 9: Turkey wine market share: % share, by volume, 2023
Table 10: Kavaklidere Saraplari AS: key facts
Table 11: Kavaklidere Saraplari AS: Key Employees
Table 12: Diageo plc: key facts
Table 13: Diageo plc: Annual Financial Ratios
Table 14: Diageo plc: Key Employees
Table 15: Diageo plc: Key Employees Continued
Table 16: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: key facts
Table 17: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Annual Financial Ratios
Table 18: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees
Table 19: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA: Key Employees Continued
Table 20: Camera di Commercio Industria: key facts
Table 21: Turkey size of population (million), 2019-23
Table 22: Turkey gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2019-23
Table 23: Turkey gdp (current prices, $ billion), 2019-23
Table 24: Turkey inflation, 2019-23
Table 25: Turkey consumer price index (absolute), 2019-23
Table 26: Turkey exchange rate, 2019-23

 

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