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北米(NAFTA)のゲームソフトウェア小売市場概要、競合分析、予測、2018-2027年


North America (NAFTA) Games Software Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2018-2027

北米(NAFTA)のゲームソフトウェア小売市場概要、競合分析、予測、2018-2027年 概要 北米(NAFTA)のゲームソフトウェア小売業界プロファイルは、以下のようなトップラインの質的および量的概要情報を提供... もっと見る

 

 

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2023年10月25日 US$1,192
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サマリー

北米(NAFTA)のゲームソフトウェア小売市場概要、競合分析、予測、2018-2027年

概要

北米(NAFTA)のゲームソフトウェア小売業界プロファイルは、以下のようなトップラインの質的および量的概要情報を提供します:市場規模(2018~22年、2027年予測)。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業についての説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 北米自由貿易協定(NAFTA)は、北米諸国(米国、カナダ、メキシコ)間の貿易協定である。NAFTA諸国内のゲームソフトウェア小売業界の2022年の総市場価値は236億6920万ドルであった。メキシコは最も急成長している国で、2018-22年のCAGRは14.3%であった。
- ゲームソフト小売業界では、NAFTA圏の中では米国がトップで、2022年の市場売上は205億8410万ドルであった。次いでカナダが18億5,530万ドル、メキシコが12億2,980万ドルである。
- NAFTA圏のゲームソフト小売業界では、2027年の市場規模が239億3,560万ドルで米国が首位、次いでカナダが26億1,020万ドル、メキシコが16億9,430万ドルと予想される。

スコープ

- NAFTAゲームソフトウェア小売市場の規模、成長性、主要企業を特定することで、エントリーレベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、NAFTAゲームソフトウェア小売市場の競争力および魅力を明らかにします。
- 主要企業のプロファイルから、NAFTAゲームソフトウェア小売市場の主要企業の事業および財務実績の詳細を明らかにします。
- NAFTAゲームソフトウェア小売市場の今後の成長見通しを5年予測で把握することで、プレゼンテーションや売り込みに重みを加えます。
- 米国、カナダ、メキシコのデータを比較し、それぞれの国について個別の章を設けています。

購入の理由

- 2022年のNAFTAゲームソフトウェア小売市場規模は?
- 2027年のNAFTAゲームソフトウェア小売市場規模は?
- NAFTAゲームソフトウェア小売市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場推移は?
- NAFTAゲームソフトウェア小売市場の規模は地域別でみてどの程度か?

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目次

Table of Contents
1 Introduction
1.1. What is this report about?
1.2. Who is the target reader?
1.3. How to use this report
1.4. Definitions
2 NAFTA Games Software Retail
2.1. Industry Outlook
3 Games Software Retail in Canada
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Games Software Retail in Mexico
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Macroeconomic Indicators
6.1. Country data
7 Games Software Retail in The United States
7.1. Market Overview
7.2. Market Data
7.3. Market Segmentation
7.4. Market outlook
7.5. Five forces analysis
8 Macroeconomic Indicators
8.1. Country data
9 Company Profiles
9.1. Valve Corporation
9.2. Sanborn Hermanos SA
9.3. Amazon.com, Inc.
9.4. Walmart Inc
9.5. Target Corp
9.6. GameStop Corp
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: NAFTA countries games software retail industry, revenue ($m), 2018-27
Table 2: NAFTA countries games software retail industry, revenue ($m), 2018-22
Table 3: NAFTA countries games software retail industry forecast, revenue ($m), 2022-27
Table 4: Canada games software retail market value: $ million, 2017-22
Table 5: Canada games software retail market geography segmentation: $ million, 2022
Table 6: Canada games software retail market distribution: % share, by value, 2022
Table 7: Canada games software retail market value forecast: $ million, 2022–27
Table 8: Canada size of population (million), 2018–22
Table 9: Canada gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 10: Canada gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 11: Canada inflation, 2018–22
Table 12: Canada consumer price index (absolute), 2018–22
Table 13: Canada exchange rate, 2018–22
Table 14: Mexico games software retail market value: $ million, 2017-22
Table 15: Mexico games software retail market geography segmentation: $ million, 2022
Table 16: Mexico games software retail market distribution: % share, by value, 2022
Table 17: Mexico games software retail market value forecast: $ million, 2022–27
Table 18: Mexico size of population (million), 2018–22
Table 19: Mexico gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 20: Mexico gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 21: Mexico inflation, 2018–22
Table 22: Mexico consumer price index (absolute), 2018–22
Table 23: Mexico exchange rate, 2018–22
Table 24: United States games software retail market value: $ million, 2017-22
Table 25: United States games software retail market geography segmentation: $ million, 2022
Table 26: United States games software retail market distribution: % share, by value, 2022
Table 27: United States games software retail market value forecast: $ million, 2022–27
Table 28: United States size of population (million), 2018–22
Table 29: United States gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 30: United States gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 31: United States inflation, 2018–22
Table 32: United States consumer price index (absolute), 2018–22
Table 33: United States exchange rate, 2018–22
Table 34: Valve Corporation: key facts
Table 35: Valve Corporation: Key Employees
Table 36: Sanborn Hermanos SA: key facts
Table 37: Sanborn Hermanos SA: Key Employees
Table 38: Amazon.com, Inc.: key facts
Table 39: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 40: Amazon.com, Inc.: Key Employees
Table 41: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued
Table 42: Walmart Inc: key facts
Table 43: Walmart Inc: Annual Financial Ratios
Table 44: Walmart Inc: Key Employees
Table 45: Walmart Inc: Key Employees Continued
Table 46: Walmart Inc: Key Employees Continued
Table 47: Walmart Inc: Key Employees Continued
Table 48: Target Corp: key facts
Table 49: Target Corp: Annual Financial Ratios
Table 50: Target Corp: Key Employees
Table 51: Target Corp: Key Employees Continued
Table 52: GameStop Corp: key facts
Table 53: GameStop Corp: Annual Financial Ratios
Table 54: GameStop Corp: Key Employees

 

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Summary

North America (NAFTA) Games Software Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast, 2018-2027

Summary

The NAFTA Games Software Retail industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: Market size (value 2018-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the Market.

Key Highlights

- The North American Free Trade Agreement (NAFTA) is a trade agreement between the countries in North America: the US, Canada and Mexico. The games software retail industry within the NAFTA countries had a total market value of $23,669.2 million in 2022.The Mexico was the fastest growing country, with a CAGR of 14.3% over the 2018-22 period.
- Within the games software retail industry, the US is the leading country among the NAFTA bloc, with market revenues of $20,584.1 million in 2022. This was followed by Canada and Mexico, with a value of $1,855.3 and $1,229.8 million, respectively.
- The US is expected to lead the games software retail industry in the NAFTA bloc, with a value of $23,935.6 million in 2027, followed by Canada and Mexico with expected values of $2,601.2 and $1,694.3 million, respectively.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, and leading players in the NAFTA games software retail Market
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the NAFTA games software retail Market
- Leading company profiles reveal details of key games software retail Market players’ NAFTA operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the NAFTA games software retail Market with five year forecasts
- Compares data from the US, Canada and Mexico, alongside individual chapters on each country

Reasons to Buy

- What was the size of the NAFTA games software retail Market by value in 2022?
- What will be the size of the NAFTA games software retail Market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the NAFTA games software retail Market?
- How has the Market performed over the last five years?
- How large is the NAFTA games software retail Market in relation to its regional counterparts?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Introduction
1.1. What is this report about?
1.2. Who is the target reader?
1.3. How to use this report
1.4. Definitions
2 NAFTA Games Software Retail
2.1. Industry Outlook
3 Games Software Retail in Canada
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Games Software Retail in Mexico
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Macroeconomic Indicators
6.1. Country data
7 Games Software Retail in The United States
7.1. Market Overview
7.2. Market Data
7.3. Market Segmentation
7.4. Market outlook
7.5. Five forces analysis
8 Macroeconomic Indicators
8.1. Country data
9 Company Profiles
9.1. Valve Corporation
9.2. Sanborn Hermanos SA
9.3. Amazon.com, Inc.
9.4. Walmart Inc
9.5. Target Corp
9.6. GameStop Corp
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: NAFTA countries games software retail industry, revenue ($m), 2018-27
Table 2: NAFTA countries games software retail industry, revenue ($m), 2018-22
Table 3: NAFTA countries games software retail industry forecast, revenue ($m), 2022-27
Table 4: Canada games software retail market value: $ million, 2017-22
Table 5: Canada games software retail market geography segmentation: $ million, 2022
Table 6: Canada games software retail market distribution: % share, by value, 2022
Table 7: Canada games software retail market value forecast: $ million, 2022–27
Table 8: Canada size of population (million), 2018–22
Table 9: Canada gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 10: Canada gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 11: Canada inflation, 2018–22
Table 12: Canada consumer price index (absolute), 2018–22
Table 13: Canada exchange rate, 2018–22
Table 14: Mexico games software retail market value: $ million, 2017-22
Table 15: Mexico games software retail market geography segmentation: $ million, 2022
Table 16: Mexico games software retail market distribution: % share, by value, 2022
Table 17: Mexico games software retail market value forecast: $ million, 2022–27
Table 18: Mexico size of population (million), 2018–22
Table 19: Mexico gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 20: Mexico gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 21: Mexico inflation, 2018–22
Table 22: Mexico consumer price index (absolute), 2018–22
Table 23: Mexico exchange rate, 2018–22
Table 24: United States games software retail market value: $ million, 2017-22
Table 25: United States games software retail market geography segmentation: $ million, 2022
Table 26: United States games software retail market distribution: % share, by value, 2022
Table 27: United States games software retail market value forecast: $ million, 2022–27
Table 28: United States size of population (million), 2018–22
Table 29: United States gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 30: United States gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 31: United States inflation, 2018–22
Table 32: United States consumer price index (absolute), 2018–22
Table 33: United States exchange rate, 2018–22
Table 34: Valve Corporation: key facts
Table 35: Valve Corporation: Key Employees
Table 36: Sanborn Hermanos SA: key facts
Table 37: Sanborn Hermanos SA: Key Employees
Table 38: Amazon.com, Inc.: key facts
Table 39: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios
Table 40: Amazon.com, Inc.: Key Employees
Table 41: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued
Table 42: Walmart Inc: key facts
Table 43: Walmart Inc: Annual Financial Ratios
Table 44: Walmart Inc: Key Employees
Table 45: Walmart Inc: Key Employees Continued
Table 46: Walmart Inc: Key Employees Continued
Table 47: Walmart Inc: Key Employees Continued
Table 48: Target Corp: key facts
Table 49: Target Corp: Annual Financial Ratios
Table 50: Target Corp: Key Employees
Table 51: Target Corp: Key Employees Continued
Table 52: GameStop Corp: key facts
Table 53: GameStop Corp: Annual Financial Ratios
Table 54: GameStop Corp: Key Employees

 

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