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再生テレフタル酸市場:プロセス別(加水分解、熱分解)、用途別(繊維、フィルム、樹脂)、最終用途産業別(繊維、自動車、建設、包装)-2029年までの世界予測


Recycled Terephthalic Acid Market by Process (Hydrolysis, Pyrolysis), Application (Fiber, Films, Resins), End-Use Industry (Textiles, Automotive, Construction, Packaging) - Global Forecast to 2029

リサイクルテレフタル酸(rTPA)市場規模は、2024年の23.4億米ドルから2029年には29.0億米ドルに成長し、予測期間中のCAGRは4.4%を記録すると予測されている。再生テレフタル酸市場の成長要因は、環境規制の強化... もっと見る

 

 

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2024年10月30日 US$4,950
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サマリー

リサイクルテレフタル酸(rTPA)市場規模は、2024年の23.4億米ドルから2029年には29.0億米ドルに成長し、予測期間中のCAGRは4.4%を記録すると予測されている。再生テレフタル酸市場の成長要因は、環境規制の強化、持続可能性の高いトレンド、より循環型経済への世界的なシフトに牽引され、良好である。プラスチック廃棄物を最小限に抑え、リサイクルを確実にするために、世界中の政府によってより厳しい規制が敷かれている。一方、消費者は包装、繊維、自動車産業の分野でより環境に優しい製品に熱心になり、再生テレフタル酸の需要を押し上げている。
"再生テレフタル酸市場のプロセス分野では、金額ベースで加水分解が最も急速にシェアを伸ばしている。
加水分解は効率的でスケーラブルなプロセスであり、高純度のTPAを製造できるため、rTA市場でも最も成長率の高いプロセスになりそうだ。このケミカルリサイクル法は、制御された温度と圧力の下で、水と触媒を用いてPET廃棄物をTPAやエチレングリコール(EG)などのモノマーに分解する。高品位のTPAが得られ、効率も高い。このため、包装や繊維産業など、純粋なリサイクル材料が必要な場合には、他の方法よりも有利になる。加水分解は、持続可能な要件が急務であるため、高品位リサイクル材料の生産に依存している状況によって好まれている。包装業界や繊維業界では、規制上の義務に加え、より多くのリサイクル原料を使用する傾向があり、これは将来の需要維持に向けたものである。
「再セル化テレフタル酸市場の用途分野では、金額ベースで樹脂が最も急成長している。
樹脂は、バージンプラスチックに対する持続可能な代替品への需要の高まりとともに、様々な産業で広く使用されているため、再生テレフタル酸市場で最も高い成長率を目撃する可能性が高い。再生テレフタル酸はrPET樹脂の重要な原料であり、主にボトルや容器などの包装に幅広く利用されている。リサイクルを奨励する規制の枠組みとともに、プラスチック廃棄物の削減を重視する傾向が強まっていることが、製造業者におけるrPETの採用を後押しし、再生テレフタル酸市場における樹脂用途の成長につながっている。特に、包装業界はこの需要の大きなインプットとなっている。消費者と規制機関が持続可能なパッケージング・ソリューションへの関心を高めているため、企業はrPET樹脂を探している。
"再セル化テレフタル酸市場の最終用途産業セグメントにおいて、金額ベースで最も急成長しているのは包装である。"
持続可能な包装ソリューションへの需要が高まり、より厳しい規制によってプラスチック廃棄物が削減されるため、包装業界は再生テレフタル酸市場で最も急成長する最終用途業界のひとつとなるだろう。再生テレフタル酸は、rPETの製造に使用される最も重要な原料のひとつであり、ボトル、容器、フィルムなど、包装に関するさまざまな用途がある。世界各国では、政府がリサイクル率の向上と、包装材製造におけるリサイクル材料の使用に熱心に取り組んでいる。そのため、メーカーはrPETを採用し、再生テレフタル酸の需要が増加している。また、環境保護製品を好む消費者の増加により、包装業界からの再生テレフタル酸の需要も増加している。
"アジア太平洋地域は再生テレフタル酸の最速成長市場である"
アジア太平洋地域が急成長する主な理由は、急速な工業化、厳しい環境法制、同地域での高いPET消費量である。中国、インド、日本、韓国を含むほとんどの国では、プラスチック廃棄物を撲滅し、持続可能な開発を促進するためのより包括的な取り組みの一環として、リサイクル製品に対する莫大な需要がある。さらに、同地域におけるケミカルリサイクル技術の進歩とリサイクルインフラへの投資が、市場をさらに牽引している。これは、大量のPET廃棄物、政府の支援政策、企業の持続可能性目標と相まっている。アジア太平洋地域はrTA市場の主要な成長地域であり、そのため最も成長率の高い地域としての地位を確実なものにしている。
再セル化テレフタル酸市場で事業を展開する様々な主要組織の最高経営責任者(CEO)、マーケティング責任者、その他のイノベーション・技術責任者、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施し、いくつかのセグメントの市場規模を決定・検証するために二次調査から情報を収集した。
- 企業タイプ別ティア1:50%、ティア2:30%、ティア3:20
- 役職別管理職-15%、役員-20%、その他-65
- 地域別北米:25%、欧州:30%、APAC:35%、中東・アフリカ:5%、南米:5
再セル化テレフタル酸市場には、Indorama Ventures Public Company Limited(タイ)、Alpek S.(タイ)、Alpek S.A.B. de C.V.(メキシコ)、SUEZ(フランス)、ALPLA(オーストリア)、Unifi, Inc.(米国)、SK chemicals(韓国)、Krones AG(ドイツ)、Far Eastern New Century Corporation(台湾)、Biffa(英国)、Plastipak Holdings, Inc.この調査には、再セル化テレフタル酸市場におけるこれらの主要企業の会社概要、最近の動向、主要市場戦略などの詳細な競合分析が含まれています。
調査範囲
本レポートでは、再セル化テレフタル酸市場をグレード、機能、用途、地域別に分類し、様々な地域における市場全体の価値を推計しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、事業概要、製品・サービス、主要戦略、再セル化テレフタル酸市場に関連する事業展開に関する洞察を提供しています。
このレポートを購入する主な利点
この調査レポートは、産業分析(業界動向)、トップ企業の市場ランキング分析、企業プロファイルなど、様々なレベルの分析に焦点を当てており、これらを合わせて、競争環境、再セル化テレフタル酸市場の新興・高成長セグメント、高成長地域、市場促進要因、阻害要因、機会、課題などの全体像を把握することができます。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 促進要因の分析:(環境の持続可能性への注目の高まりと化石資源への依存を減らす必要性、再生TPAは生分解性プラスチックとPETの生産を可能にし、持続可能な化学革新と循環経済を促進する)、抑制要因(高度なリサイクル技術の資本コストが高く、化学リサイクルプロセスの拡張性が制限される)、機会(ファッションと繊維産業におけるrPETの需要の高まりは、持続可能なrTPA生産の機会をもたらす)、および課題(現在のリサイクル技術における課題は、着色プラスチックと混合プラスチックの効率的な処理を制限する)。
- 市場への浸透:世界の再セル化テレフタル酸市場におけるトップ企業が提供する再セル化テレフタル酸市場に関する包括的な情報。
- 製品開発/イノベーション:再セル化テレフタル酸市場における今後の技術、研究開発活動に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な新興市場に関する包括的な情報を提供し、地域別の再セル化テレフタル酸市場を分析します。
- 市場容量:再セル化テレフタル酸を生産している企業の生産能力は、再セル化テレフタル酸市場の今後の生産能力とともに可能な限り提供される。
- 競争力の評価:再セル化テレフタル酸市場における主要企業の市場シェア、戦略、製品、製造能力を詳細に評価。

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目次

1 はじめに
1.1 調査目的
1.2 市場の定義
1.3 調査範囲 26
1.3.1 調査対象市場 26
1.3.2 調査の対象範囲と対象外 26
1.3.3 考慮した年数 27
1.3.4 通貨
1.3.5 単位
1.4 制限事項 28
1.5 利害関係者
2 調査方法 29
2.1 調査データ 29
2.1.1 二次データ 30
2.1.1.1 二次資料からの主要データ 30
2.1.2 一次データ 30
2.1.2.1 一次資料からの主要データ 31
2.1.2.2 主要な一次情報源 31
2.1.2.3 一次インタビューの主な参加者 31
2.1.2.4 専門家へのインタビューの内訳 32
2.1.2.5 主要な業界インサイト 32
2.2 ベースナンバーの算出 33
2.2.1 供給側分析 33
2.2.2 需要サイド分析 33
2.3 成長予測 33
2.3.1 供給側 33
2.3.2 需要サイド
2.4 市場規模の推定 34
2.4.1 ボトムアップ・アプローチ 35
2.4.2 トップダウン・アプローチ 35
2.5 データの三角測量 36
2.6 リサーチの前提 37
2.7 成長予測 37
2.8 リスク評価 38
2.9 要因分析 39
3 エグゼクティブサマリー 40
4 プレミアム・インサイト 44
4.1 再生テレフタル酸市場におけるプレーヤーの魅力的な機会 44
4.2 再生テレフタル酸市場:プロセス別 44
4.3 再生テレフタル酸市場:最終用途産業別 45
4.4 再生テレフタル酸市場:主要国別 45
5 市場の概要 46
5.1 はじめに 46
5.2 市場のダイナミクス 46
5.2.1 推進要因 47
5.2.1.1 環境の持続可能性への関心の高まりと化石資源への依存を減らす必要性 47
化石資源への依存を減らす必要性が高まっている。
5.2.1.2 リサイクルTPA は生分解性プラスチックやPET の製造を可能にする。
持続可能な化学革新と循環型経済を促進する。
5.2.2 阻害要因 48
5.2.2.1 先進的リサイクル技術の資本コストが高く、ケミカルリサイク ルプロセスの拡張性に限界がある
ケミカル・リサイクル・プロセスのスケーラビリティ 48
5.2.2.2 rTPA 品質に関する世界標準の欠如は製品性能に影響する 48
5.2.3 機会 49
5.2.3.1 ファッションと繊維産業におけるrPET需要の増加は持続可能なrTPA生産の機会をもたらす 49
5.2.3.2 ケミカルリサイクル技術の進歩が高純度rTPA
に匹敵する高純度のrTPA を生産する機会である。
5.2.4 課題 50
5.2.4.1 現在のリサイクル技術には、着色プラスチックや混合プラスチックの効率的な処理を制限する課題がある 50
5.3 生成AI 50
5.3.1 導入 50
5.4 再生テレフタル酸市場における生成AIの影響 51
6 業界動向 52
6.1 はじめに 52
6.2 顧客ビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 52
6.3 サプライチェーン分析 53
6.4 投資と資金調達のシナリオ
6.5 価格分析 56
6.5.1 平均販売価格動向(地域別) 56
6.5.2 平均販売価格動向:プロセス別 57
6.5.3 主要企業の平均販売価格動向(プロセス別) 57
6.6 エコシステム分析 58
6.7 テクノロジー分析 60
6.7.1 主要技術 60
6.7.2 補完的技術 61
6.7.3 隣接技術 61
6.8 特許分析 62
6.8.1 方法論 62
6.8.2 付与特許 62
6.8.2.1 特許公開動向 62
6.8.3 洞察 63
6.8.4 法的地位 63
6.8.5 管轄分析 63
6.8.6 上位出願者 64
6.9 貿易分析 67
6.9.1 輸入シナリオ(HSコード2917360) 67
6.9.2 輸出シナリオ(HSコード2917360) 68
6.10 主要会議とイベント(2024~2025年) 68
6.11 関税、規格、規制の状況 68
6.11.1 関税分析 69
6.11.2 規制機関、政府機関、その他の組織 69
6.11.3 標準規格 72
6.12 ポーターの5つの力分析 73
6.12.1 新規参入の脅威 74
6.12.2 代替品の脅威 75
6.12.3 供給者の交渉力 75
6.12.4 買い手の交渉力 75
6.12.5 競争上のライバルの激しさ 76
6.13 主要ステークホルダーと購買基準 76
6.13.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 76
6.13.2 購入基準
6.14 マクロ経済見通し 78
6.14.1 GDPの動向と予測(国別) 78
6.15 ケーススタディ分析 79
6.15.1 ケーススタディ1:使用後のペットポリマーボトルから再生されたテレフタル酸モノマーの特性評価 79
6.15.2 ケーススタディ2:モノマー製造のための再生ポリエチレンテレフタレートプラスチックの酸性加水分解。
テレフタル酸 80
7 再生テレフタル酸市場:プロセス別 81
7.1 導入 82
7.2 加水分解 84
7.2.1 ペット廃棄物からの効率的かつ持続可能なテレフタル酸回収技術の進歩が市場を牽引 84
7.3 ピロリシス 84
7.3.1 混合ペットや汚染ペットの効果的なリサイクルを可能にする 84
7.4 その他のプロセス 85
7.4.1 解糖 85
7.4.2 酢酸分解 85
8 再生テレフタル酸市場:用途別 86
8.1 はじめに
8.2 繊維 88
8.2.1 繊維や工業用途の持続可能なポリエステル繊維生産への応用が市場を牽引 88
8.3 樹脂 89
8.3.1 多業種にわたる持続可能なポリエステル樹脂生産におけるRTPA の利用が市場を牽引 89
8.4 フィルム
8.4.1 高機能フィルム製造におけるRTpaの利用が市場成長を支える
市場の成長を支える 89
8.5 その他の用途 90
8.5.1 シート
8.5.2 ボトル
9 再生テレフタル酸市場:最終用途産業別 91
9.1 はじめに 92
9.2 繊維 94
9.2.1 ファッション産業における持続可能性へのニーズが市場を牽引 94
9.3 自動車 94
9.3.1 軽量素材と自動車性能向上への需要が市場を牽引 94
9.4 建設 95
9.4.1 環境に優しい建材への需要の高まりが市場を牽引する
が市場を牽引する 95
9.5 包装 95
9.5.1 プラスチック廃棄物を最小限に抑える持続可能な包装への需要 95
9.6 その他の最終用途産業 96
9.6.1 消費財 96
9.6.2 エレクトロニクス 96
10 再生テレフタル酸市場:地域別 97
10.1 はじめに 98
10.2 アジア太平洋地域 100
10.2.1 中国 106
10.2.1.1 規制要件と公害・廃棄物管理に対する社会的意識の高まりが市場を牽引 106
10.2.2 日本 107
10.2.2.1 先進的な廃棄物管理とリサイクル技術がrTPAの利用を促進する 107
10.2.3 インド 109
10.2.3.1 ポリエステルの大量生産がrTPAの必要性を高める 109
10.2.4 韓国 111
10.2.4.1 高品質素材の研究開発への多額の投資が市場の成長を支える 111
10.2.5 その他のアジア太平洋地域 113
10.3 北米 114
10.3.1 米国 119
10.3.1.1 環境に優しいペットボトル需要の増加が市場を牽引 119
10.3.2 カナダ 121
10.3.2.1 政府のプラスチックリサイクル義務化が食品・飲料包装へのrTPA の採用を促進 121
10.3.3 メキシコ 123
10.3.3.1 リサイクルと持続可能性の促進を目指す政府の取り組みが市場を促進する 123
10.4 欧州 124
10.4.1 ドイツ 130
10.4.1.1 強力なリサイクルインフラとrTPAの使用を強制するEU規制が市場成長を支える 130
の使用を強制するEU規制が市場の成長を支える。
10.4.2 イタリア 131
10.4.2.1 大規模なファッション・繊維産業が市場を牽引する 131
10.4.3 フランス 133
10.4.3.1 プラスチック廃棄物削減のための循環型経済への大規模投資 133
10.4.4 イギリス 135
10.4.4.1 プラスチック汚染抑制のための強力な規制枠組みがrTPAの使用を促進する 135
の利用を促進する。
10.4.5 スペイン 136
10.4.5.1 エネルギー効率の高い建物へのrTPA を組み込んだ持続可能な建
を組み込んだ持続可能な建設製品の採用が市場を促進する 136
10.4.6 ロシア 138
10.4.6.1 持続可能で高性能な消費財素材市場の成長が市場を牽引 138
市場を牽引する。
10.4.7 その他の欧州 140
10.5 中東・アフリカ 141
10.5.1 GCC諸国 146
10.5.1.1 サウジアラビア 146
10.5.1.1.1 ビジョン2030構想に後押しされた持続可能な高性能消費財市場の成長が市場を牽引 146
10.5.1.2 UAE 148
10.5.1.2.1 戦略的立地と経済の多様化が市場成長を支える 148
10.5.1.3 その他のGCC諸国 150

10.5.2 南アフリカ 151
10.5.2.1 燃費規制を背景に軽量自動車部品でrTPAの使用が増加 151
10.5.3 その他の中東・アフリカ 153
10.6 南米 155
10.6.1 アルゼンチン 159
10.6.1.1 再生材料の採用を促す環境負荷低減のための国家キャンペーン 159
10.6.2 ブラジル 161
10.6.2.1 グローバルブランドのサーキュラーファッションとアップサイクル繊維製造へのシフトが市場を促進する 161
10.6.3 その他の南米地域 162
11 競争環境 165
11.1 はじめに 165
11.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 165
11.3 市場シェア分析 167
11.4 収益分析 170
11.5 企業評価マトリックス:主要プレーヤー、2023年 170
11.5.1 スター企業 170
11.5.2 新興リーダー 171
11.5.3 浸透型プレーヤー 171
11.5.4 参加企業 171
11.5.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 172
11.5.5.1 企業フットプリント 172
11.5.5.2 プロセスフットプリント 173
11.5.5.3 アプリケーションフットプリント 173
11.5.5.4 最終用途産業のフットプリント 174
11.5.5.5 地域別フットプリント 174
11.6 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 175
11.6.1 進歩的企業 175
11.6.2 対応力のある企業 175
11.6.3 ダイナミックな企業 175
11.6.4 スタートアップ・ブロック 175
11.6.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM、2023年 177
11.6.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 177
11.6.5.2 主要新興企業/中小企業の競争ベンチマーク 178
11.7 ブランド/製品の比較分析 179
11.8 企業の評価と財務指標 181
11.8.1 企業評価 181
11.8.2 財務指標 181

11.9 競争シナリオ 182
11.9.1 取引 182
11.9.2 拡張 184
12 企業プロフィール 186
12.1 主要プレーヤー 186
12.1.1 インドラマ・ベンチャーズ・パブリック・カンパニー・リミテッド 186
12.1.1.1 事業概要 186
12.1.1.2 提供製品 187
12.1.1.3 最近の動向 188
12.1.1.3.1 取引 188
12.1.1.3.2 事業拡張 188
12.1.1.3.3 その他の展開 189
12.1.1.4 MnMの見解 189
12.1.1.4.1 主要な強み 189
12.1.1.4.2 戦略的選択 190
12.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 190
12.1.2 アルペックS.A.B. デC.V. 191
12.1.2.1 事業概要 191
12.1.2.2 提供製品 192
12.1.2.3 最近の動向 193
12.1.2.3.1 取引 193
12.1.2.3.2 その他の動向 193
12.1.2.4 MnMの見解 194
12.1.2.4.1 主要な強み 194
12.1.2.4.2 戦略的選択 194
12.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 194
12.1.3 スエズ 195
12.1.3.1 事業概要 195
12.1.3.2 提供製品 196
12.1.3.3 最近の動向 197
12.1.3.3.1 取引 197
12.1.3.3.2 その他の動向 197
12.1.3.4 MnMの見解 197
12.1.3.4.1 主要な強み 197
12.1.3.4.2 戦略的選択 198
12.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 198
12.1.4 アルプラ 199
12.1.4.1 事業概要 199
12.1.4.2 提供製品 199
12.1.4.3 最近の動向 200
12.1.4.3.1 拡張 200
12.1.4.4 MnMの見解 200
12.1.4.4.1 主要な強み 200
12.1.4.4.2 戦略的選択 201
12.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 201
12.1.5 ユニファイ202
12.1.5.1 事業概要 202
12.1.5.2 提供製品 203
12.1.5.3 MnMの見解 203
12.1.5.3.1 主要な強み 203
12.1.5.3.2 戦略的選択 203
12.1.5.3.3 弱点と競争上の脅威 203
12.1.6 SKケミカルズ 204
12.1.6.1 事業概要 204
12.1.6.2 提供製品 205
12.1.6.3 最近の動向 206
12.1.6.3.1 取引 206
12.1.6.4 MnMの見解 206
12.1.6.4.1 主要な強み 206
12.1.6.4.2 戦略的選択 206
12.1.6.4.3 弱点と競争上の脅威 206
12.1.7 極東新世紀株式会社 207
12.1.7.1 事業概要 207
12.1.7.2 提供製品 208
12.1.7.3 最近の動向 208
12.1.7.3.1 事業拡張 208
12.1.7.3.2 その他の動き 209
12.1.7.4 MnMの見解 209
12.1.7.4.1 主要な強み 209
12.1.7.4.2 戦略的選択 209
12.1.7.4.3 弱点と競争上の脅威 209
12.1.8 BIFFA 210
12.1.8.1 事業概要 210
12.1.8.2 提供製品 210
12.1.8.3 最近の動向 211
12.1.8.3.1 取引 211
12.1.8.4 MnMの見解 211
12.1.8.4.1 主要な強み 211
12.1.8.4.2 戦略的選択 212
12.1.8.4.3 弱点と競争上の脅威 212
12.1.9 プラスティパック・ホールディングス213
12.1.9.1 事業概要 213
12.1.9.2 提供製品 213
12.1.9.3 最近の動向 214
12.1.9.3.1 取引 214
12.1.9.3.2 事業拡大 214
12.1.9.4 MnMの見解 215
12.1.9.4.1 主要な強み 215
12.1.9.4.2 戦略的選択 215
12.1.9.4.3 弱点と競争上の脅威 215
12.1.10 ビジー 216
12.1.10.1 事業概要 216
12.1.10.2 提供製品 216
12.1.10.3 MnMビュー 217
12.1.10.3.1 主要な強み 217
12.1.10.3.2 戦略的選択 217
12.1.10.3.3 弱点と競争上の脅威 217
12.2 その他のプレーヤー 218
12.2.1 マーグレン・インダストリー 218
12.2.2 カルビオス 219
12.2.3 ポリクエスト220
12.2.4 エバーグリーン 221
12.2.5 デポリー 222
12.2.6 レヴァリュー・リソーシズ 223
12.2.7 エコペット 224
12.2.8 ループインダストリー225
12.2.9 テラクル 226
12.2.10 INTCO 227
12.2.11 ゴアワイズ 228
13 付録 229
13.1 ディスカッションガイド 229
13.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 232
13.3 カスタマイズオプション 234
13.4 関連レポート 234
13.5 著者の詳細 235

 

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Summary

The Recycled terephthalic acid (rTPA) market size is projected to grow from USD 2.34 billion in 2024 to USD 2.90 billion by 2029, registering a CAGR of 4.4% during the forecast period. The growth factors for the recycled terephthalic acid market is good, driven by growing environmental regulations, high sustainability trends, and the global shift toward a more circular economy. More severe regulation is being laid down by governments across the globe to minimize plastic waste and ensure recycling, whereas consumers are becoming keen on more environmentally friendly products in the areas of packaging, textiles, and the automotive industry that push demand for recycled terephthalic acid.
“ Hydrolysis accounted for the fastest growing share in process segment of Recyceled terephthalic acid market in terms of value.”
Hydrolysis is also likely to be the process with the highest growth rate in the rTA market because it is an efficient and scalable process, capable of producing highly pure TPA. The chemical recycling method includes breaking down PET waste into its monomers, such as TPA and ethylene glycol (EG), by applying water and catalysts under controlled temperature and pressure. It produces high-grade TPA and is highly efficient. This gives it an edge over other methods when pure recycled material is required, like the packaging and textiles industries. Hydrolysis is favored by urgent conditions of sustainable requirements and therefore reliance on producing high-grade recycled materials. This trend in the packaging and textiles industries to use more recycled content-in addition to regulatory mandates-plays toward sustaining future demand.
“Resins accounted for the fastest growing in application segment of Recyceled terephthalic acid market in terms of value.”
Resins are likely to witness the highest growth rate in the recycled terephthalic acid market because of their widespread usage across various industries, along with growing demand for sustainable alternatives against virgin plastics. Recycled terephthalic acid is a critical raw material for rPET resins, which finds wide applicability in packaging, mainly in bottles and containers. Increasing stress on reduction of plastic waste along with regulatory frameworks encouraging recycling have been able to boost the adoption of rPET in manufacturers, which has led to the growth in resin applications in the recycled terephthalic acid market. Particularly, the packaging industry is a great input for this demand. Companies are looking for rPET resins as consumers and regulatory bodies are increasing their interest in sustainable packaging solutions.
“Packaging accounted for the fastest growing in end-use industry segment of Recyceled terephthalic acid market in terms of value.”
Packaging industry will be one of the fastest-growing end-use industries in the market for rTA as the demand for sustainable solutions for packaging will grow and more stringent regulations reduce plastic waste. Recycled terephthalic acid is one of the most important raw materials used to manufacture rPET, which has different applications related to packaging, including bottles, containers, and films. Around the world, governments are keen on enhancing the recycling rate and use of recycled material in packaging production. Therefore, manufacturers have embraced rPET, which has increased the demand for recycled terephthalic acid. Demand from the packaging industry for recycled terephthalic acid has also increased due to growing consumers' preference for environmental products.
“Asia pacific is the fastest growing market for Recyceled terephthalic acid.”
Asia-Pacific will grow fast, mainly due to rapid industrialization, tight environmental legislations, and high PET consumption in the region. Most countries, including China, India, Japan, and South Korea, have enormous demands for recycled products as part of their more comprehensive efforts to eradicate plastic wastes and encourage sustainable development. In addition, advancement of chemical recycling technologies within the region with recycling infrastructure investments drives the market further. This is coupled with large amounts of PET waste, supportive government policies, and corporate sustainability goals. Asia-Pacific will be key growth region in the rTA market, thus ensuring its position as the region with the highest growth.
In-depth interviews were conducted with Chief Executive Officers (CEOs), marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in the Recyceled terephthalic acid market, and information was gathered from secondary research to determine and verify the market size of several segments.
• By Company Type: Tier 1 – 50%, Tier 2 – 30%, and Tier 3 – 20%
• By Designation: Managers– 15%, Directors – 20%, and Others – 65%
• By Region: North America – 25%, Europe – 30%, APAC – 35%, the Middle East & Africa –5%, and South America- 5%
The Recyceled terephthalic acid market comprises major players Indorama Ventures Public Company Limited. (Thailand), Alpek S.A.B. de C.V. (Mexico), SUEZ (France), ALPLA (Austria), Unifi, Inc. (US), SK chemicals (South Korea), Krones AG (Germany), Far Eastern New Century Corporation (Taiwan), Biffa (England), Plastipak Holdings, Inc. (US). The study includes in-depth competitive analysis of these key players in the Recyceled terephthalic acid market, with their company profiles, recent developments, and key market strategies.
Research Coverage
This report segments the market for Recyceled terephthalic acid market on the basis of grade, function, application, and region, and provides estimations for the overall value of the market across various regions. A detailed analysis of key industry players has been conducted to provide insights into their business overviews, products & services, key strategies, and expansions associated with the market for Recyceled terephthalic acid market.
Key benefits of buying this report
This research report is focused on various levels of analysis — industry analysis (industry trends), market ranking analysis of top players, and company profiles, which together provide an overall view of the competitive landscape; emerging and high-growth segments of the Recyceled terephthalic acid market; high-growth regions; and market drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of drivers: (Increasing focus on environmental sustainability and need to reduce reliance on fossil resources, Recycled TPA enables production of biodegradable plastics and PET, driving sustainable chemical innovation and circular economy), restraints (High capital cost of advanced recycling technologies limit scalability of chemical recycling process), opportunities (Rising demand for rPET in the fashion and textile industries presents opportunities for sustainable rTPA production), and challenges (Challenges in current recycling technologies limit efficient processing of colored and blended plastics) influencing the growth of Recyceled terephthalic acid market.
• Market Penetration: Comprehensive information on the Recyceled terephthalic acid market offered by top players in the global Recyceled terephthalic acid market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, in the Recyceled terephthalic acid market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative emerging markets the report analyzes the markets for Recyceled terephthalic acid market across regions.
• Market Capacity: Production capacities of companies producing Recyceled terephthalic acid are provided wherever available with upcoming capacities for the Recyceled terephthalic acid market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, strategies, products, and manufacturing capabilities of leading players in the Recyceled terephthalic acid market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 25
1.1 STUDY OBJECTIVES 25
1.2 MARKET DEFINITION 25
1.3 STUDY SCOPE 26
1.3.1 MARKETS COVERED 26
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS OF STUDY 26
1.3.3 YEARS CONSIDERED 27
1.3.4 CURRENCY CONSIDERED 27
1.3.5 UNITS CONSIDERED 28
1.4 LIMITATIONS 28
1.5 STAKEHOLDERS 28
2 RESEARCH METHODOLOGY 29
2.1 RESEARCH DATA 29
2.1.1 SECONDARY DATA 30
2.1.1.1 Key data from secondary sources 30
2.1.2 PRIMARY DATA 30
2.1.2.1 Key data from primary sources 31
2.1.2.2 Key primary sources 31
2.1.2.3 Key participants for primary interviews 31
2.1.2.4 Breakdown of interviews with experts 32
2.1.2.5 Key industry insights 32
2.2 BASE NUMBER CALCULATION 33
2.2.1 SUPPLY-SIDE ANALYSIS 33
2.2.2 DEMAND-SIDE ANALYSIS 33
2.3 GROWTH FORECAST 33
2.3.1 SUPPLY SIDE 33
2.3.2 DEMAND SIDE 34
2.4 MARKET SIZE ESTIMATION 34
2.4.1 BOTTOM-UP APPROACH 35
2.4.2 TOP-DOWN APPROACH 35
2.5 DATA TRIANGULATION 36
2.6 RESEARCH ASSUMPTIONS 37
2.7 GROWTH FORECAST 37
2.8 RISK ASSESSMENT 38
2.9 FACTOR ANALYSIS 39
3 EXECUTIVE SUMMARY 40
4 PREMIUM INSIGHTS 44
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET 44
4.2 RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET, BY PROCESS 44
4.3 RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET, BY END-USE INDUSTRY 45
4.4 RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET, BY KEY COUNTRY 45
5 MARKET OVERVIEW 46
5.1 INTRODUCTION 46
5.2 MARKET DYNAMICS 46
5.2.1 DRIVERS 47
5.2.1.1 Increasing focus on environmental sustainability and need to
reduce reliance on fossil resources 47
5.2.1.2 Recycled TPA enables production of biodegradable plastics and
PET, driving sustainable chemical innovation and circular economy 47
5.2.2 RESTRAINTS 48
5.2.2.1 High capital cost of advanced recycling technologies limits
scalability of chemical recycling process 48
5.2.2.2 Absence of global standards for rTPA quality affects product performance 48
5.2.3 OPPORTUNITIES 49
5.2.3.1 Rising demand for rPET in fashion and textile industries presents opportunities for sustainable rTPA production 49
5.2.3.2 Advances in chemical recycling technologies present opportunity
for producing high-purity rTPA comparable to virgin TPA 49
5.2.4 CHALLENGES 50
5.2.4.1 Challenges in current recycling technologies limit efficient processing of colored and blended plastics 50
5.3 GENERATIVE AI 50
5.3.1 INTRODUCTION 50
5.4 IMPACT OF GENERATIVE AI ON RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET 51
6 INDUSTRY TRENDS 52
6.1 INTRODUCTION 52
6.2 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 52
6.3 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 53
6.4 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 55
6.5 PRICING ANALYSIS 56
6.5.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 56
6.5.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY PROCESS 57
6.5.3 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS, BY PROCESS 57
6.6 ECOSYSTEM ANALYSIS 58
6.7 TECHNOLOGY ANALYSIS 60
6.7.1 KEY TECHNOLOGIES 60
6.7.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 61
6.7.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 61
6.8 PATENT ANALYSIS 62
6.8.1 METHODOLOGY 62
6.8.2 GRANTED PATENTS 62
6.8.2.1 Patent publication trends 62
6.8.3 INSIGHTS 63
6.8.4 LEGAL STATUS 63
6.8.5 JURISDICTION ANALYSIS 63
6.8.6 TOP APPLICANTS 64
6.9 TRADE ANALYSIS 67
6.9.1 IMPORT SCENARIO (HS CODES 2917360) 67
6.9.2 EXPORT SCENARIO (HS CODES 2917360) 68
6.10 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 68
6.11 TARIFFS, STANDARDS, AND REGULATORY LANDSCAPE 68
6.11.1 TARIFF ANALYSIS 69
6.11.2 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 69
6.11.3 STANDARDS 72
6.12 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 73
6.12.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 74
6.12.2 THREAT OF SUBSTITUTES 75
6.12.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 75
6.12.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 75
6.12.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 76
6.13 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 76
6.13.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 76
6.13.2 BUYING CRITERIA 77
6.14 MACROECONOMIC OUTLOOK 78
6.14.1 GDP TRENDS AND FORECASTS, BY COUNTRY 78
6.15 CASE STUDY ANALYSIS 79
6.15.1 CASE STUDY 1: CHARACTERIZATION OF TEREPHTHALIC ACID MONOMER RECYCLED FROM POST-CONSUMER PET POLYMER BOTTLES 79
6.15.2 CASE STUDY 2: ACIDIC HYDROLYSIS OF RECYCLED POLYETHYLENE TEREPHTHALATE PLASTIC FOR PRODUCTION OF MONOMER
TEREPHTHALIC ACID 80
7 RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET, BY PROCESS 81
7.1 INTRODUCTION 82
7.2 HYDROLYSIS 84
7.2.1 ADVANCEMENTS IN TECHNOLOGY FOR EFFICIENT AND SUSTAINABLE RECOVERY OF TEREPHTHALIC ACID FROM PET WASTE TO PROPEL MARKET 84
7.3 PYROLYSIS 84
7.3.1 ENABLES EFFECTIVE RECYCLING OF MIXED AND CONTAMINATED PET 84
7.4 OTHER PROCESSES 85
7.4.1 GLYCOLYSIS 85
7.4.2 ACETOLYSIS 85
8 RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET, BY APPLICATION 86
8.1 INTRODUCTION 87
8.2 FIBERS 88
8.2.1 APPLICATION IN SUSTAINABLE POLYESTER FIBER PRODUCTION FOR TEXTILES AND INDUSTRIAL USES TO DRIVE MARKET 88
8.3 RESINS 89
8.3.1 UTILIZATION OF RTPA IN SUSTAINABLE POLYESTER RESIN PRODUCTION ACROSS MULTIPLE INDUSTRIES TO PROPEL MARKET 89
8.4 FILMS 89
8.4.1 UTILIZATION OF RTPA IN HIGH-PERFORMANCE FILM PRODUCTION
TO SUPPORT MARKET GROWTH 89
8.5 OTHER APPLICATIONS 90
8.5.1 SHEETS 90
8.5.2 BOTTLES 90
9 RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET, BY END-USE INDUSTRY 91
9.1 INTRODUCTION 92
9.2 TEXTILE 94
9.2.1 NEED FOR SUSTAINABILITY IN FASHION INDUSTRY TO DRIVE MARKET 94
9.3 AUTOMOTIVE 94
9.3.1 DEMAND FOR LIGHTWEIGHT MATERIALS AND IMPROVED VEHICLE PERFORMANCE TO PROPEL MARKET 94
9.4 CONSTRUCTION 95
9.4.1 RISING DEMAND FOR ECO-FRIENDLY CONSTRUCTION MATERIALS
TO DRIVE MARKET 95
9.5 PACKAGING 95
9.5.1 DEMAND FOR SUSTAINABLE PACKAGING TO MINIMIZE PLASTIC WASTE 95
9.6 OTHER END-USE INDUSTRIES 96
9.6.1 CONSUMER GOODS 96
9.6.2 ELECTRONICS 96
10 RECYCLED TEREPHTHALIC ACID MARKET, BY REGION 97
10.1 INTRODUCTION 98
10.2 ASIA PACIFIC 100
10.2.1 CHINA 106
10.2.1.1 Increased regulatory requirements and public awareness of pollution and waste management to drive market 106
10.2.2 JAPAN 107
10.2.2.1 Advanced waste management and recycling technologies to encourage use of rTPA 107
10.2.3 INDIA 109
10.2.3.1 Large-scale polyester production amplifies need for rTPA 109
10.2.4 SOUTH KOREA 111
10.2.4.1 Significant investment in R&D for high-quality materials to support market growth 111
10.2.5 REST OF ASIA PACIFIC 113
10.3 NORTH AMERICA 114
10.3.1 US 119
10.3.1.1 Increasing demand for eco-friendly plastic bottles to propel market 119
10.3.2 CANADA 121
10.3.2.1 Government mandates for plastic recycling encourage adoption of rTPA in food & beverage packaging 121
10.3.3 MEXICO 123
10.3.3.1 Government initiatives aimed at promoting recycling and sustainability to propel market 123
10.4 EUROPE 124
10.4.1 GERMANY 130
10.4.1.1 Strong recycling infrastructure and EU regulations enforcing rTPA
use to support market growth 130
10.4.2 ITALY 131
10.4.2.1 Large fashion and textile industries to drive market 131
10.4.3 FRANCE 133
10.4.3.1 Large-scale investments in circular economy practices to reduce plastic waste 133
10.4.4 UK 135
10.4.4.1 Strong regulatory frameworks to curb plastic pollution to drive use
of rTPA 135
10.4.5 SPAIN 136
10.4.5.1 Adoption of sustainable construction products incorporating rTPA
for energy-efficient buildings to propel market 136
10.4.6 RUSSIA 138
10.4.6.1 Growing market for sustainable, high-performance consumer
goods materials to drive market 138
10.4.7 REST OF EUROPE 140
10.5 MIDDLE EAST & AFRICA 141
10.5.1 GCC COUNTRIES 146
10.5.1.1 Saudi Arabia 146
10.5.1.1.1 Growing market for sustainable, high-performance consumer goods fueled by Vision 2030 initiatives to propel market 146
10.5.1.2 UAE 148
10.5.1.2.1 Strategic location and economic diversification to support market growth 148
10.5.1.3 Rest of GCC countries 150

10.5.2 SOUTH AFRICA 151
10.5.2.1 Growing use of rTPA in lightweight automotive components to fuel efficiency regulations 151
10.5.3 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA 153
10.6 SOUTH AMERICA 155
10.6.1 ARGENTINA 159
10.6.1.1 National campaigns to reduce environmental impact to encourage adoption of recycled materials 159
10.6.2 BRAZIL 161
10.6.2.1 Shift toward circular fashion and upcycled textile manufacturing for global brands to propel market 161
10.6.3 REST OF SOUTH AMERICA 162
11 COMPETITIVE LANDSCAPE 165
11.1 INTRODUCTION 165
11.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 165
11.3 MARKET SHARE ANALYSIS 167
11.4 REVENUE ANALYSIS 170
11.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 170
11.5.1 STARS 170
11.5.2 EMERGING LEADERS 171
11.5.3 PERVASIVE PLAYERS 171
11.5.4 PARTICIPANTS 171
11.5.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 172
11.5.5.1 Company footprint 172
11.5.5.2 Process footprint 173
11.5.5.3 Application footprint 173
11.5.5.4 End-use industry footprint 174
11.5.5.5 Region footprint 174
11.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 175
11.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 175
11.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 175
11.6.3 DYNAMIC COMPANIES 175
11.6.4 STARTING BLOCKS 175
11.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 177
11.6.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 177
11.6.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 178
11.7 BRAND/PRODUCT COMPARATIVE ANALYSIS 179
11.8 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 181
11.8.1 COMPANY VALUATION 181
11.8.2 FINANCIAL METRICS 181

11.9 COMPETITIVE SCENARIO 182
11.9.1 DEALS 182
11.9.2 EXPANSIONS 184
12 COMPANY PROFILES 186
12.1 KEY PLAYERS 186
12.1.1 INDORAMA VENTURES PUBLIC COMPANY LIMITED 186
12.1.1.1 Business overview 186
12.1.1.2 Products offered 187
12.1.1.3 Recent developments 188
12.1.1.3.1 Deals 188
12.1.1.3.2 Expansions 188
12.1.1.3.3 Other developments 189
12.1.1.4 MnM view 189
12.1.1.4.1 Key strengths 189
12.1.1.4.2 Strategic choices 190
12.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 190
12.1.2 ALPEK S.A.B. DE C.V. 191
12.1.2.1 Business overview 191
12.1.2.2 Products offered 192
12.1.2.3 Recent developments 193
12.1.2.3.1 Deals 193
12.1.2.3.2 Other developments 193
12.1.2.4 MnM view 194
12.1.2.4.1 Key strengths 194
12.1.2.4.2 Strategic choices 194
12.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 194
12.1.3 SUEZ 195
12.1.3.1 Business overview 195
12.1.3.2 Products offered 196
12.1.3.3 Recent developments 197
12.1.3.3.1 Deals 197
12.1.3.3.2 Other developments 197
12.1.3.4 MnM view 197
12.1.3.4.1 Key strengths 197
12.1.3.4.2 Strategic choices 198
12.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 198
12.1.4 ALPLA 199
12.1.4.1 Business overview 199
12.1.4.2 Products offered 199
12.1.4.3 Recent developments 200
12.1.4.3.1 Expansions 200
12.1.4.4 MnM view 200
12.1.4.4.1 Key strengths 200
12.1.4.4.2 Strategic choices 201
12.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 201
12.1.5 UNIFI, INC. 202
12.1.5.1 Business overview 202
12.1.5.2 Products offered 203
12.1.5.3 MnM view 203
12.1.5.3.1 Key strengths 203
12.1.5.3.2 Strategic choices 203
12.1.5.3.3 Weaknesses and competitive threats 203
12.1.6 SK CHEMICALS 204
12.1.6.1 Business overview 204
12.1.6.2 Products offered 205
12.1.6.3 Recent developments 206
12.1.6.3.1 Deals 206
12.1.6.4 MnM view 206
12.1.6.4.1 Key strengths 206
12.1.6.4.2 Strategic choices 206
12.1.6.4.3 Weaknesses and competitive threats 206
12.1.7 FAR EASTERN NEW CENTURY CORPORATION 207
12.1.7.1 Business overview 207
12.1.7.2 Products offered 208
12.1.7.3 Recent developments 208
12.1.7.3.1 Expansions 208
12.1.7.3.2 Other developments 209
12.1.7.4 MnM view 209
12.1.7.4.1 Key strengths 209
12.1.7.4.2 Strategic choices 209
12.1.7.4.3 Weaknesses and competitive threats 209
12.1.8 BIFFA 210
12.1.8.1 Business overview 210
12.1.8.2 Products offered 210
12.1.8.3 Recent developments 211
12.1.8.3.1 Deals 211
12.1.8.4 MnM view 211
12.1.8.4.1 Key strengths 211
12.1.8.4.2 Strategic choices 212
12.1.8.4.3 Weaknesses and competitive threats 212
12.1.9 PLASTIPAK HOLDINGS, INC. 213
12.1.9.1 Business overview 213
12.1.9.2 Products offered 213
12.1.9.3 Recent developments 214
12.1.9.3.1 Deals 214
12.1.9.3.2 Expansions 214
12.1.9.4 MnM view 215
12.1.9.4.1 Key strengths 215
12.1.9.4.2 Strategic choices 215
12.1.9.4.3 Weaknesses and competitive threats 215
12.1.10 VISY 216
12.1.10.1 Business overview 216
12.1.10.2 Products offered 216
12.1.10.3 MnM view 217
12.1.10.3.1 Key strengths 217
12.1.10.3.2 Strategic choices 217
12.1.10.3.3 Weaknesses and competitive threats 217
12.2 OTHER PLAYERS 218
12.2.1 MARGLEN INDUSTRIES 218
12.2.2 CARBIOS 219
12.2.3 POLYQUEST, INC. 220
12.2.4 EVERGREEN 221
12.2.5 DEPOLY 222
12.2.6 REVALYU RESOURCES GMBH 223
12.2.7 EKOPET 224
12.2.8 LOOP INDUSTRIES, INC. 225
12.2.9 TERRACLE 226
12.2.10 INTCO 227
12.2.11 GOREWISE 228
13 APPENDIX 229
13.1 DISCUSSION GUIDE 229
13.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 232
13.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 234
13.4 RELATED REPORTS 234
13.5 AUTHOR DETAILS 235

 

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