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陸上移動無線の市場:技術別(アナログ、デジタル-地上基幹無線(TETRA)、デジタル移動無線(DMR)、P25、民間移動無線(PMR)、NXDN、テトラポール);周波数別(25-174MHz、200-512MHz、700MHZ以上)-2029年までの世界予測


Land Mobile Radio Market by Technology (Analog, Digital- Terrestrial Trunked Radio (TETRA), Digital Mobile Radio (DMR), P25, Private Mobile Radio (PMR), NXDN, Tetrapol); Frequency (25-174 MHz, 200-512 MHz, 700 MHZ & above) - Global Forecast to 2029

陸上移動無線市場は、2024年の176億米ドルから2029年には285億米ドルに達すると予測され、2024年から2029年までの年平均成長率は10.1%である。警察、消防、救急医療サービス機関では、各機関間および派遣センター... もっと見る

 

 

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2024年9月10日 US$4,950
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サマリー

陸上移動無線市場は、2024年の176億米ドルから2029年には285億米ドルに達すると予測され、2024年から2029年までの年平均成長率は10.1%である。警察、消防、救急医療サービス機関では、各機関間および派遣センターとの相互運用性のために陸上移動無線システム(LMR)が採用されている。このシステムは、長距離に及ぶ広い通信範囲を持ち、信頼性が高い。さらに LMR システムは、携帯電話の電波が全く届かない地域や、携帯電話の接続パターンが不安定な地域でも利用できる。公安部門は、最も重要な通信回線にこの方式を採用しつつある。
「陸上移動無線市場におけるハンドポータブル無線分野は、予測期間中に高い成長率を記録する。
ハンド・ポータブル無線機は、建物や電力供給などの分野で安全担当者や従業員に広く利用されており、動きやすさと快適さを提供している。自動車に搭載された移動通信機器は移動中に機能するが、携帯型は移動性と基本機能の両方を提供する。インスタント・メッセージは、これらの携帯無線機を通じて容易に送受信できるため、気だるさが解消され、すべてのオペレーターを対象とした問題が容易になり、職場の効率向上に直結する。
"予測期間中、陸上移動無線機市場におけるデジタル無線機が最大の市場シェアを占める"
デジタル陸上移動無線は、テキストメッセージング、遠隔測定、データの高品質伝送など、従来の双方向無線システムのユニークな側面を引き出す。時分割多重(TDM)や周波数分割多重(FDM)のような高度な技術を採用することで、無線スペクトラムの有効活用を可能にしている。デジタル LMR の主な利点は、高度なエラー訂正とノイズ抑制方式による音質の向上である。また、デジタル LMR はアナログ LMR に比べ、より広いスペースがあるため、一度に多くのユーザが一つのチャンネルを共有することができる。
「予測期間中、北米地域では米国が最大の市場規模を維持する見込みである。
この成長は、米国市場に多くのプレーヤーが存在すること、政府が陸上移動無線に対する需要増への対応に注力していることに起因している。この需要増には、高度データサービス(LTE)、グループ通信、第4世代技術、さらに多目的な運用のための高周波数帯域の割り当てなどが含まれる。
米国では、LMR デバイスの主な顧客は政府関係者とそのプライムコントラクターであり、軍事および商業目的で高度な暗号化ソリューションを必要としている。軍事、商業の両分野において、安全要員は音声やデータ通信のために異なる周波数で動作する車載無線機、携帯無線機、空中無線機など様々な無線システムを使用している。
- 企業タイプ別:ティア1 - 15%、ティア2 - 30%、ティア3 - 55
- 役職別Cレベル:20%、取締役:35%、その他:45
- 地域別北米:30%、欧州:20%、アジア太平洋地域:30%、その他の地域:20
本レポートに掲載されている主な企業は、Sepura Limited(英国)、Motorola Solutions, Inc.(米国)、L3Harris Technologies, Inc.(米国)、JVCケンウッド株式会社(日本)、Thales(フランス)、アイコム株式会社(日本)、BK Technologies(米国)、Hytera Communications Corporation Limited(中国)、Leonardo S.p.A.(イタリア)、Codan Limited(オーストラリア)などである。Scottish Communications Group(英国)、JNB Electronics PTY LTD.(オーストラリア)、Burk Technology(米国)、アンリツ(日本)、Midland Radio(米国)、Maxon America, Inc.(米国)、Helios(オーストラリア)、Retevis(中国)、Crescend Technologies, LLC3(米国)、Viavi Solutions Inc.(米国)、Tait Communications(ニュージーランド)、Simoco Wireless Solutions(英国)、Entel Group(英国)、Tera(米国)、PierCon Solutions(米国)などが陸上移動無線市場の主要企業である。
レポート範囲
本レポートでは、陸上移動無線市場をタイプ、技術、周波数、アプリケーション、地域別に定義、説明、予測しています。陸上移動無線市場の成長に影響を与える促進要因、阻害要因、機会、課題に関する詳細な情報を提供しています。また、買収、製品発売、事業拡大、主要企業が市場成長のために実施した行動などの競争展開についても分析しています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、陸上移動無線市場全体とサブセグメントの収益の最も近い概算に関する情報を提供し、市場のリーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するための洞察を深めるのに役立ちます。また、市場の鼓動を理解し、主要な促進要因、阻害要因、機会、課題に関する情報を提供します。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供する:
- 主な推進要因の分析(公共安全に対する意識の高まり) 抑制要因(陸上移動無線構築の高コスト)
陸上移動無線市場の機会(安全な通信のための音声暗号化の要件)、および課題(相互運用性と統合の問題)。

- 製品開発/イノベーション:陸上移動無線市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報;本レポートは様々な地域の陸上移動無線市場を分析しています。
- 市場の多様化:陸上移動無線市場における新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
- 競合評価:陸上移動無線市場におけるSepura Limited(英国)、Motorola Solutions, Inc.(米国)、L3Harris Technologies, Inc.(米国)、JVCKENWOOD Corporation(日本)、Thales(フランス)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、製品などを詳細に評価。

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目次

1 はじめに 23
1.1 調査目的 23
1.2 市場の定義 23
1.3 調査範囲 24
1.3.1 対象市場と地域範囲 24
1.3.2 考慮した年数 25
1.3.3 対象範囲と除外項目 25
1.4 考慮した通貨 25
1.5 単位
1.6 制限事項 26
1.7 利害関係者
1.8 変更点のまとめ 26
2 調査方法 27
2.1 調査データ
2.1.1 二次データ 28
2.1.1.1 主要な二次資料のリスト 28
2.1.1.2 二次資料からの主要データ 28
2.1.2 一次データ 29
2.1.2.1 主要インタビュー参加者のリスト 29
2.1.2.2 プライマリーの内訳 29
2.1.2.3 一次資料からの主要データ 30
2.1.2.4 主要な業界インサイト 31
2.1.3 二次調査および一次調査 31
2.2 市場規模の推定 32
2.2.1 ボトムアップアプローチ 33
2.2.1.1 ボトムアップ分析による市場規模推定のアプローチ
(供給側) 33
2.2.2 トップダウンアプローチ 34
2.2.2.1 トップダウン分析による市場規模推計の考え方
(需要側
2.3 データの三角測量 35
2.4 リサーチの前提 36
2.5 リスク分析 37
2.6 調査の限界 37
3 エグゼクティブ・サマリー 38

4 プレミアム・インサイト
4.1 陸上移動無線市場におけるプレーヤーの魅力的な機会 42
4.2 陸上移動無線市場:タイプ別 42
4.3 陸上移動無線市場:技術別 43
4.4 陸上移動無線市場:周波数別 43
4.5 北米の陸上移動無線市場:用途別、国別 44
4.6 陸上移動無線機市場:国別 44
5 市場の概要
5.1 はじめに
5.2 市場のダイナミクス
5.2.1 推進要因 46
5.2.1.1 テロと犯罪の増加 46
5.2.1.2 商業分野での用途の拡大 46
5.2.1.3 デジタル化製品に対する需要の高まり 46
5.2.1.4 公共安全の重視の高まり 47
5.2.2 抑制要因 47
5.2.2.1 LMR システムの導入コストが高い 47
5.2.2.2 厳しい規制要件 48
5.2.3 機会 48
5.2.3.1 安全な通信のための音声暗号化のニーズの高まり 48
5.2.3.2 LTE と 5G ネットワークの出現 49
5.2.4 課題 49
5.2.4.1 IoT デバイスによる膨大なデータの生成 49
5.2.4.2 相互運用性と統合の問題 49
5.3 バリューチェーン分析 50
5.4 エコシステム分析 51
5.5 顧客ビジネスに影響を与えるトレンド/破壊 53
5.6 テクノロジー分析 53
5.6.1 主要技術 53
5.6.1.1 デジタル信号処理 53
5.6.1.2 トランク無線システム 54
5.6.1.3 プッシュ・ツー・トーク・オーバー・セルラー 54
5.6.2 補完技術
5.6.2.1 暗号化 54
5.6.3 隣接技術 54
5.6.3.1 IoT 54
5.7 投資と資金調達のシナリオ 55
5.8 ポーターの5つの力分析 56
5.8.1 競合の激しさ 57
5.8.2 供給者の交渉力 57
5.8.3 買い手の交渉力 57
5.8.4 代替品の脅威 57
5.8.5 新規参入企業の脅威 57
5.9 主要ステークホルダーと購買基準 58
5.9.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 58
5.9.2 購買基準 59
5.10 ケーススタディ分析 60
5.10.1 モトローラがオークランド郡に高度な通信ソリューションを導入して業務効率を向上させた 60
5.10.2 イスタンブール新空港がデジタル無線システムを導入し、空港内の信頼性の高い安全な通信を確保 60
5.10.3 CODON RADIO SOLUTIONS がマレーシア王室警察の新通信システム導入 を支援し、カバレッジと信頼性を向上 61
5.10.4 NESA が SEPURA SINE RAKEL システムを導入し、カバレッジと統合機能を改善 61
5.10.5 タレスはアイルランド国防軍のソフトウェア定義無線を承認し、デジタルトランスフォーメーションを促進 62
5.11 貿易分析 62
5.11.1 輸入データ(HSコード852560) 62
5.11.2 輸出データ(HSコード852560) 63
5.12 特許分析 64
5.13 主要会議とイベント(2024~2025年) 67
5.14 規制情勢 68
5.14.1 規制機関、政府機関
その他の組織 68
5.14.2 規格 70
5.14.3 規制 71
5.15 陸上移動無線市場におけるAI/ジェネレーティブAIの影響 72
5.15.1 導入 72
5.15.2 ケーススタディ 74
5.15.2.1 モトローラ・ソリューションズによる運用効率の向上と
TETRAシステムとの相互運用性の向上 74
5.16 価格分析 75
5.16.1 主要企業の平均販売価格動向(タイプ別) 75
5.16.2 平均販売価格動向(地域別) 76
6 陸上移動無線市場:タイプ別 77
6.1 はじめに
6.2 ハンド・ポータブル 79
6.2.1 ポータブルで手軽な移動通信手段への需要の高まりが市場を牽引 79
6.3 車載(モバイル) 80
6.3.1 安全な運用と常時接続に対するニーズの高まりが需要を押し上げる 80
7 陸上移動無線市場:技術別 82
7.1 はじめに
7.2 アナログ 84
7.2.1 公共安全分野での用途拡大が需要を押し上げる 84
7.3 デジタル 85
7.3.1 音声の明瞭性の向上とデータ機能の強化が市場成長を促進する
市場成長を促進する
7.3.2 地上波幹線無線 86
7.3.2.1 高度な機能を提供する能力が需要を押し上げる 86
7.3.3 デジタル移動無線 86
7.3.3.1 国内および近距離産業での利用が増加し、需要を押し上げる 86
7.3.4 プロジェクト25 87
7.3.4.1 後方互換性と他システムとの相互運用性を提供する能力が
市場を牽引する 87
7.3.5 その他のデジタル技術
8 陸上移動無線市場:周波数別 90
8.1 はじめに 91
8.2 25~174MHz(VHF) 92
8.2.1 FMラジオ放送での用途拡大が市場を牽引 92
8.3 200~512MHz(UHF) 93
8.3.1 移動性の向上と悪天候下での音質向上が需要を喚起する 93
8.4 700 MHz以上(Shf) 94
8.4.1 商業、産業、軍事分野での利用の増加が市場成長を促進する 94
9 陸上移動無線市場:用途別 96
9.1 はじめに 97
9.2 商業 98
9.2.1 小売 100
9.2.1.1 多言語設定への需要の高まりが市場を牽引 100
9.2.2 運輸 101
9.2.2.1 陸・空・海の輸送におけるセキュリティ重視の高まりが需要を押し上げる 101
需要を押し上げる 101
9.2.3 公共事業 102
9.2.3.1 停電を調整する需要の増加が市場成長を促進する 102
市場成長を促進する 102
9.2.4 鉱業 103
9.2.4.1 採掘現場における通信・安全技術の改善ニーズが需要を加速 103
9.2.5 その他の商用アプリケーション 104

9.3 公共の安全 105
9.3.1 軍事・防衛 107
9.3.1.1 暗号化チャネルと安全な通信を提供する能力が需要を押し上げる 107
9.3.2 国土安全保障 108
9.3.2.1 新技術標準の登場が市場を牽引 108
9.3.3 救急・医療サービス 109
9.3.3.1 デジタルシステムと基幹システムの統合が需要を加速 109
9.3.4 消防 110
9.3.4.1 信頼性が高く中断のない無線通信ツールに対する需要の高まりが市場成長を促進 110
9.3.5 その他の公共安全アプリケーション 111
10 陸上移動無線市場:地域別 112
10.1 はじめに 113
10.2 北米 114
10.2.1 北米のマクロ経済見通し 115
10.2.2 米国 121
10.2.2.1 ワイドバンド技術の進歩が有利な成長機会をもたらす 121
成長機会を提供する。
10.2.3 カナダ 121
10.2.3.1 デジタル・トランキング・システムとナローバンド技術の開発が市場を牽引 121
10.2.4 メキシコ 122
10.2.4.1 政府主導の通信インフラ近代化計画が需要を喚起 122
10.3 欧州 122
10.3.1 欧州のマクロ経済見通し 123
10.3.2 ドイツ 129
10.3.2.1 アナログ通信システムからデジタル通信システムへのシフトが拡大し
需要を押し上げる 129
10.3.3 イギリス 130
10.3.3.1 交通・公共事業分野における信頼性の高い安全な通信システムへの需要増が市 場を牽引 130
10.3.4 フランス 130
10.3.4.1 標準化技術の導入拡大が有利な成長機会をもたらす 130
10.3.5 その他の欧州 130
10.4 アジア太平洋地域 131
10.4.1 アジア太平洋地域のマクロ経済見通し 131
10.4.2 中国 137
10.4.2.1 デジタル端末の低価格化が需要を押し上げる 137
10.4.3 日本 138
10.4.3.1 鉄道での用途拡大が需要を促進 138

10.4.4 韓国 138
10.4.4.1 移動体通信機器の開発進展が需要を加速 138
10.4.5 その他のアジア太平洋地域 138
10.5 ROW 139
10.5.1 ROWのマクロ経済見通し 139
10.5.2 中東・アフリカ 143
10.5.2.1 セキュリティと緊急対応能力の強化ニーズの高まりが需要を加速 143
10.5.2.2 GCC 144
10.5.2.3 アフリカとその他の中東地域 144
10.5.3 南米 145
10.5.3.1 通信サービスの民営化の進展が市場を牽引 145
11 競争環境 146
11.1 概要 146
11.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利(2022~2024年) 146
11.3 収益分析(2019-2023年) 148
11.4 市場シェア分析(2023年) 149
11.5 企業評価と財務指標 151
11.6 ブランド/製品の比較 152
11.7 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 153
11.7.1 スター企業 153
11.7.2 新興リーダー 153
11.7.3 浸透型プレーヤー 153
11.7.4 参加企業 153
11.7.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 155
11.7.5.1 企業フットプリント 155
11.7.5.2 タイプ別フットプリント 155
11.7.5.3 技術のフットプリント 156
11.7.5.4 アプリケーションフットプリント 156
11.7.5.5 地域別フットプリント 157
11.8 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 157
11.8.1 進歩的企業 157
11.8.2 対応力のある企業 157
11.8.3 ダイナミックな企業 157
11.8.4 スタートアップ企業 158
11.8.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM(2023年) 159
11.8.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 159
11.8.5.2 主要新興企業/中小企業の競争ベンチマーク 160

11.9 競争シナリオ 161
11.9.1 製品上市/開発 161
11.9.2 取引 163
11.9.2.1 その他の開発 169
12 企業プロファイル 170
12.1 主要企業 170
12.1.1 セプラ・リミテッド 170
12.1.1.1 事業概要 170
12.1.1.2 提供する製品/サービス/ソリューション 170
12.1.1.3 最近の動向 171
12.1.1.3.1 製品上市/開発 171
12.1.1.3.2 取引 172
12.1.1.4 MnMの見解 173
12.1.1.4.1 主要な強み/勝つための権利 173
12.1.1.4.2 戦略的選択 173
12.1.1.4.3 弱点/競争上の脅威 173
12.1.2 モトローラ・ソリューションズ174
12.1.2.1 事業概要 174
12.1.2.2 提供する製品/サービス/ソリューション 175
12.1.2.3 最近の動向 176
12.1.2.3.1 製品の発売/開発 176
12.1.2.3.2 取引 176
12.1.2.4 MnMの見解 178
12.1.2.4.1 主要な強み/勝利への権利 178
12.1.2.4.2 戦略的選択 178
12.1.2.4.3 弱点/競争上の脅威 178
12.1.3 L3Harris Technologies, Inc.179
12.1.3.1 事業概要 179
12.1.3.2 提供する製品/サービス/ソリューション 180
12.1.3.3 最近の動向 181
12.1.3.3.1 製品発表/開発 181
12.1.3.3.2 取引 181
12.1.3.4 MnMの見解 182
12.1.3.4.1 主要な強み/勝つための権利 182
12.1.3.4.2 戦略的選択 182
12.1.3.4.3 弱点/競争上の脅威 183
12.1.4 JVKENWOOD CORPORATION 184
12.1.4.1 事業概要 184
12.1.4.2 提供する製品/サービス/ソリューション 186

12.1.4.3 最近の動向 186
12.1.4.3.1 製品の発売/開発 186
12.1.4.3.2 取引 187
12.1.4.4 MnMの見解 187
12.1.4.4.1 主要な強み/勝利への権利 187
12.1.4.4.2 戦略的選択 187
12.1.4.4.3 弱点/競争上の脅威 188
12.1.5 THALES 189
12.1.5.1 事業概要 189
12.1.5.2 提供する製品/サービス/ソリューション 190
12.1.5.3 最近の動向 191
12.1.5.3.1 製品上市/開発 191
12.1.5.3.2 取引 191
12.1.5.3.3 その他の動き 192
12.1.5.4 MnMの見解 192
12.1.5.4.1 主要な強み/勝つための権利 192
12.1.5.4.2 戦略的選択 192
12.1.5.4.3 弱点/競争上の脅威 192
12.1.6 アイコム193
12.1.6.1 事業概要 193
12.1.6.2 提供する製品/サービス/ソリューション 194
12.1.6.3 最近の動向 194
12.1.6.3.1 取引 194
12.1.7 ビーケーテクノロジーズ 195
12.1.7.1 事業概要 195
12.1.7.2 提供する製品/サービス/ソリューション 196
12.1.7.3 最近の動向 196
12.1.7.3.1 製品上市/開発 196
12.1.7.3.2 取引 197
12.1.8 ハイテラコミュニケーションズ 198
12.1.8.1 事業概要 198
12.1.8.2 提供する製品/サービス/ソリューション 198
12.1.8.3 最近の動向 199
12.1.8.3.1 製品発表/開発 199
12.1.8.3.2 取引 200
12.1.9 レオナルドS.P.A. 201
12.1.9.1 事業概要 201
12.1.9.2 提供する製品/サービス/ソリューション 203
12.1.10 コーダン・リミテッド 204
12.1.10.1 事業概要 204
12.1.10.2 提供する製品/サービス/ソリューション 206

12.2 その他のプレーヤー 207
12.2.1 スコティッシュ・コミュニケーションズ・グループ 207
12.2.2 JNBエレクトロニクス208
12.2.3 バーク・テクノロジー 209
12.2.4 アンリツ 210
12.2.5 ミッドランド・ラジオ 211
12.2.6 マクソンアメリカ212
12.2.7 ヘリオス・パワー・ソリューションズ 213
12.2.8 リーテヴィス 214
12.2.9 Crescend Technologies, LLC3 215
12.2.10 ヴィアヴィ・ソリューションズ216
12.2.11 テイト・コミュニケーションズ 217
12.2.12 シモコ・ワイヤレス・ソリューションズ 218
12.2.13 エンテル・グループ 219
12.2.14 TERA 220
12.2.15 ピアコン・ソリューションズ 221
13 付録 222
13.1 ディスカッションガイド 222
13.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 225
13.3 カスタマイズオプション 227
13.4 関連レポート 227
13.5 著者の詳細 228

 

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Summary

The land mobile radio market is projected to grow from USD 17.60 billion in 2024 and is expected to reach USD 28.50 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.1% from 2024 to 2029. Within police, fire and emergency medical services agencies there are land mobile radio systems (LMR) adopted for interoperability amongst themselves as well as with dispatch centers. They have a wide range that extends over long distances thus making them dependable. Furthermore LMR systems may be utilized in areas devoid of any mobile phone signal whatsoever or those with an erratic pattern of cell connectivity. Public safety departments are progressively employing these methods on the most essential lines of communication.
“The hand portable radio segment in the land mobile radio market to witness higher growth rate during the forecast period.”
Hand portable radios are widely utilized by safety officials and employees in sectors like building and power supply, providing ease of movement and comfort. Mobile communication devices on cars work during travel but portable ones provide both mobility and basic features. Instant messaging is facilitated through these hand-held radios which eliminates languidness hence facilitating issues targeted to all operators directly leading to workplace effectiveness increase.
“Market for digital radio in the land mobile radio market to hold the largest market share during the forecast period.”
Digital land mobile radio brings out unique aspects of conventional two-way radio systems including text messaging, telemetry and high quality transmission of data. They allow better utilization of radio spectrum by employing sophisticated techniques like time-division multiplexing (TDM) and frequency-division multiplexing (FDM). The major benefits accruing from using digital LMR are enhanced sound quality resulting from advanced error correction as well as noise suppression methods. Again, digital LMRs possess more room compared to their analog counterparts hence numerous users could share one channel at a time.
“The US is expected to hold the largest market size in the North America region during the forecast period.”
The growth is due to the many players in the US market and the government’s focus on meeting the increasing demand for land mobile radios which include advanced data services (LTE), group communications, 4th generation technology, as well as allocating high frequency bands for versatile operations.
In the US, major customers of LMR devices are government officials and their prime contractors who require high-level encryption solutions for military and commercial purposes. On both military and commercial sectors, safety personnel use various radio systems such as vehicle-mounted radios, handheld radios, or airborne radios that operate on different frequencies for voice and data communication.
• By Company Type: Tier 1 – 15%, Tier 2 – 30%, and Tier 3 – 55%
• By Designation: C-level Executives – 20%, Directors –35%, and Others – 45%
• By Region: North America –30%, Europe – 20%, Asia Pacific– 30%, and RoW – 20%
Prominent players profiled in this report include Sepura Limited (UK), Motorola Solutions, Inc. (US), L3Harris Technologies, Inc. (US), JVCKENWOOD Corporation (Japan), Thales (France), Icom Inc. (Japan), BK Technologies (US), Hytera Communications Corporation Limited (China), Leonardo S.p.A. (Italy), and Codan Limited (Australia). Scottish Communications Group (UK), JNB Electronics PTY LTD. (Australia), Burk Technology (US), Anritsu (Japan), Midland Radio (US), Maxon America, Inc. (US), Helios (Australia), Retevis (China), Crescend Technologies, LLC3 (US), Viavi Solutions Inc. (US), Tait Communications (New Zealand), Simoco Wireless Solutions (UK), Entel Group (UK), Tera (US), and PierCon Solutions (US) are among a few other key companies in the land mobile radio market.
Report Coverage
The report defines, describes, and forecasts the land mobile radio market based on type, technology, frequency, application, and region. It provides detailed information regarding drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing the growth of the land mobile radio market. It also analyzes competitive developments such as acquisitions, product launches, expansions, and actions carried out by the key players to grow in the market.
Reasons to Buy This Report
The report will help the market leaders/new entrants in the market with information on the closest approximations of the revenue for the overall land mobile radio market and the subsegments. The report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insight to position their business better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report will provide insights into the following pointers:
• Analysis of key drivers (Increasing awareness of public safety) restraints (High cost of building land mobile radios)
opportunities (Requirement of voice encryption for secure communication), and challenges (Interoperability and integration issues) of the land mobile radio market.

• Product development /Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the land mobile radio market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets; the report analyses the land mobile radio market across various regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products launched, untapped geographies, recent developments, and investments in the land mobile radio market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market share, growth strategies, and offering of leading players like Sepura Limited (UK), Motorola Solutions, Inc. (US), L3Harris Technologies, Inc. (US), JVCKENWOOD Corporation (Japan), and Thales (France), among others in the land mobile radio market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 23
1.1 STUDY OBJECTIVES 23
1.2 MARKET DEFINITION 23
1.3 STUDY SCOPE 24
1.3.1 MARKETS COVERED AND REGIONAL SCOPE 24
1.3.2 YEARS CONSIDERED 25
1.3.3 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 25
1.4 CURRENCY CONSIDERED 25
1.5 UNITS CONSIDERED 26
1.6 LIMITATIONS 26
1.7 STAKEHOLDERS 26
1.8 SUMMARY OF CHANGES 26
2 RESEARCH METHODOLOGY 27
2.1 RESEARCH DATA 27
2.1.1 SECONDARY DATA 28
2.1.1.1 List of key secondary sources 28
2.1.1.2 Key data from secondary sources 28
2.1.2 PRIMARY DATA 29
2.1.2.1 List of key interview participants 29
2.1.2.2 Breakdown of primaries 29
2.1.2.3 Key data from primary sources 30
2.1.2.4 Key industry insights 31
2.1.3 SECONDARY AND PRIMARY RESEARCH 31
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 32
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 33
2.2.1.1 Approach to estimate market size using bottom-up analysis
(supply side) 33
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 34
2.2.2.1 Approach to estimate market size using top-down analysis
(demand side) 34
2.3 DATA TRIANGULATION 35
2.4 RESEARCH ASSUMPTIONS 36
2.5 RISK ANALYSIS 37
2.6 RESEARCH LIMITATIONS 37
3 EXECUTIVE SUMMARY 38

4 PREMIUM INSIGHTS 42
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN LAND MOBILE RADIO MARKET 42
4.2 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY TYPE 42
4.3 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY TECHNOLOGY 43
4.4 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY FREQUENCY 43
4.5 LAND MOBILE RADIO MARKET IN NORTH AMERICA, BY APPLICATION AND COUNTRY 44
4.6 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY COUNTRY 44
5 MARKET OVERVIEW 45
5.1 INTRODUCTION 45
5.2 MARKET DYNAMICS 45
5.2.1 DRIVERS 46
5.2.1.1 Rising terrorism and crime 46
5.2.1.2 Growing application in commercial sectors 46
5.2.1.3 Increasing demand for digitalized products 46
5.2.1.4 Rising emphasis on public safety 47
5.2.2 RESTRAINTS 47
5.2.2.1 High cost of deploying LMR systems 47
5.2.2.2 Strict regulatory requirements 48
5.2.3 OPPORTUNITIES 48
5.2.3.1 Pressing need for voice encryption for secure communication 48
5.2.3.2 Advent of LTE and 5G networks 49
5.2.4 CHALLENGES 49
5.2.4.1 Generation of vast volumes of data by IoT devices 49
5.2.4.2 Interoperability and integration issues 49
5.3 VALUE CHAIN ANALYSIS 50
5.4 ECOSYSTEM ANALYSIS 51
5.5 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 53
5.6 TECHNOLOGY ANALYSIS 53
5.6.1 KEY TECHNOLOGIES 53
5.6.1.1 Digital signal processing 53
5.6.1.2 Trunked radio systems 54
5.6.1.3 Push-to-talk over cellular 54
5.6.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 54
5.6.2.1 Encryption 54
5.6.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 54
5.6.3.1 IoT 54
5.7 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 55
5.8 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 56
5.8.1 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 57
5.8.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 57
5.8.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 57
5.8.4 THREAT OF SUBSTITUTES 57
5.8.5 THREAT OF NEW ENTRANTS 57
5.9 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 58
5.9.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 58
5.9.2 BUYING CRITERIA 59
5.10 CASE STUDY ANALYSIS 60
5.10.1 MOTOROLA HELPED OAKLAND COUNTY IMPLEMENT ADVANCED COMMUNICATION SOLUTION TO BOOST OPERATIONAL EFFICIENCY 60
5.10.2 ISTANBUL NEW AIRPORT IMPLEMENTED DIGITAL RADIO SYSTEM TO ENSURE RELIABLE AND SECURED COMMUNICATION ACROSS AIRPORT 60
5.10.3 CODON RADIO SOLUTIONS ASSISTED ROYAL MALAYSIA POLICE IN IMPLEMENTING NEW COMMUNICATION SYSTEM TO IMPROVE COVERAGE AND RELIABILITY 61
5.10.4 NESA IMPLEMENTED SEPURA SINE RAKEL SYSTEM TO PROVIDE IMPROVED COVERAGE AND INTEGRATION CAPABILITIES 61
5.10.5 THALES APPROVED IRISH DEFENCE FORCES SOFTWARE-DEFINED RADIOS TO EXPEDITE DIGITAL TRANSFORMATION 62
5.11 TRADE ANALYSIS 62
5.11.1 IMPORT DATA (HS CODE 852560) 62
5.11.2 EXPORT DATA (HS CODE 852560) 63
5.12 PATENT ANALYSIS 64
5.13 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 67
5.14 REGULATORY LANDSCAPE 68
5.14.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES,
AND OTHER ORGANIZATIONS 68
5.14.2 STANDARDS 70
5.14.3 REGULATIONS 71
5.15 IMPACT OF AI/GENERATIVE AI ON LAND MOBILE RADIO MARKET 72
5.15.1 INTRODUCTION 72
5.15.2 CASE STUDY 74
5.15.2.1 Motorola Solutions enhanced operational efficiency and
increased interoperability with TETRA systems 74
5.16 PRICING ANALYSIS 75
5.16.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS, BY TYPE 75
5.16.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 76
6 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY TYPE 77
6.1 INTRODUCTION 78
6.2 HAND PORTABLE 79
6.2.1 GROWING DEMAND FOR PORTABLE AND EASY MODE OF MOBILE COMMUNICATION TO DRIVE MARKET 79
6.3 IN-VEHICLE (MOBILE) 80
6.3.1 PRESSING NEED FOR SECURED OPERATIONS AND CONSTANT CONNECTIVITY TO BOOST DEMAND 80
7 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY TECHNOLOGY 82
7.1 INTRODUCTION 83
7.2 ANALOG 84
7.2.1 GROWING APPLICATION IN PUBLIC SAFETY SECTOR TO BOOST DEMAND 84
7.3 DIGITAL 85
7.3.1 IMPROVED VOICE CLARITY AND ENHANCED DATA CAPABILITIES TO
FOSTER MARKET GROWTH 85
7.3.2 TERRESTRIAL TRUNKED RADIO 86
7.3.2.1 Ability to offer advanced functionalities to boost demand 86
7.3.3 DIGITAL MOBILE RADIO 86
7.3.3.1 Increasing application in domestic and short-range industrial settings to boost demand 86
7.3.4 PROJECT 25 87
7.3.4.1 Ability to offer backward compatibility and interoperability with
other systems to drive market 87
7.3.5 OTHER DIGITAL TECHNOLOGIES 87
8 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY FREQUENCY 90
8.1 INTRODUCTION 91
8.2 25–174 MHZ (VHF) 92
8.2.1 RISING APPLICATION IN FM RADIO BROADCASTS TO DRIVE MARKET 92
8.3 200–512 MHZ (UHF) 93
8.3.1 ABILITY TO OFFER ENHANCED MOBILITY AND IMPROVED SOUND QUALITY IN ADVERSE WEATHER CONDITIONS TO SPUR DEMAND 93
8.4 700 MHZ & ABOVE (SHF) 94
8.4.1 INCREASING USE IN COMMERCIAL, INDUSTRIAL, AND MILITARY SECTORS TO FOSTER MARKET GROWTH 94
9 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY APPLICATION 96
9.1 INTRODUCTION 97
9.2 COMMERCIAL 98
9.2.1 RETAIL 100
9.2.1.1 Growing demand for multi-language settings to drive market 100
9.2.2 TRANSPORTATION 101
9.2.2.1 Rising focus on security across land, air, and sea transport to
boost demand 101
9.2.3 UTILITIES 102
9.2.3.1 Increasing demand to regulate power outages to foster
market growth 102
9.2.4 MINING 103
9.2.4.1 Pressing need for improved communication and safety technologies at mining sites to accelerate demand 103
9.2.5 OTHER COMMERCIAL APPLICATIONS 104

9.3 PUBLIC SAFETY 105
9.3.1 MILITARY & DEFENSE 107
9.3.1.1 Ability to offer encrypted channels and secured communication to boost demand 107
9.3.2 HOMELAND SECURITY 108
9.3.2.1 Advent of new technology standards to drive market 108
9.3.3 EMERGENCY & MEDICAL SERVICES 109
9.3.3.1 Integration of digital and trunked systems to accelerate demand 109
9.3.4 FIRE DEPARTMENT 110
9.3.4.1 Rising demand for reliable and uninterrupted radio communication tools to foster market growth 110
9.3.5 OTHER PUBLIC SAFETY APPLICATIONS 111
10 LAND MOBILE RADIO MARKET, BY REGION 112
10.1 INTRODUCTION 113
10.2 NORTH AMERICA 114
10.2.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR NORTH AMERICA 115
10.2.2 US 121
10.2.2.1 Advancements in wideband technology to offer lucrative
growth opportunities 121
10.2.3 CANADA 121
10.2.3.1 Rising emphasis on developing digital trunking systems and narrowband technologies to drive market 121
10.2.4 MEXICO 122
10.2.4.1 Government-led initiatives to modernize communication infrastructure to spur demand 122
10.3 EUROPE 122
10.3.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR EUROPE 123
10.3.2 GERMANY 129
10.3.2.1 Growing shift from analog to digital communication systems to
boost demand 129
10.3.3 UK 130
10.3.3.1 Rising demand for reliable and secure communication systems in transportation and utilities sectors to drive market 130
10.3.4 FRANCE 130
10.3.4.1 Increasing deployment of standardized technologies to offer lucrative growth opportunities 130
10.3.5 REST OF EUROPE 130
10.4 ASIA PACIFIC 131
10.4.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR ASIA PACIFIC 131
10.4.2 CHINA 137
10.4.2.1 Low cost of digital terminals to boost demand 137
10.4.3 JAPAN 138
10.4.3.1 Growing application in railways to spur demand 138

10.4.4 SOUTH KOREA 138
10.4.4.1 Ongoing developments in mobile communication devices to accelerate demand 138
10.4.5 REST OF ASIA PACIFIC 138
10.5 ROW 139
10.5.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR ROW 139
10.5.2 MIDDLE EAST & AFRICA 143
10.5.2.1 Rising need to enhance security and emergency response capabilities to accelerate demand 143
10.5.2.2 GCC 144
10.5.2.3 Africa and Rest of Middle East 144
10.5.3 SOUTH AMERICA 145
10.5.3.1 Growing privatization of telecommunication services to drive market 145
11 COMPETITIVE LANDSCAPE 146
11.1 OVERVIEW 146
11.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN, 2022–2024 146
11.3 REVENUE ANALYSIS, 2019–2023 148
11.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 149
11.5 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 151
11.6 BRAND/PRODUCT COMPARISON 152
11.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 153
11.7.1 STARS 153
11.7.2 EMERGING LEADERS 153
11.7.3 PERVASIVE PLAYERS 153
11.7.4 PARTICIPANTS 153
11.7.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 155
11.7.5.1 Company footprint 155
11.7.5.2 Type footprint 155
11.7.5.3 Technology footprint 156
11.7.5.4 Application footprint 156
11.7.5.5 Region footprint 157
11.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 157
11.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES 157
11.8.2 RESPONSIVE COMPANIES 157
11.8.3 DYNAMIC COMPANIES 157
11.8.4 STARTING BLOCKS 158
11.8.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 159
11.8.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 159
11.8.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 160

11.9 COMPETITIVE SCENARIO 161
11.9.1 PRODUCT LAUNCHES/DEVELOPMENTS 161
11.9.2 DEALS 163
11.9.2.1 Other developments 169
12 COMPANY PROFILES 170
12.1 KEY PLAYERS 170
12.1.1 SEPURA LIMITED 170
12.1.1.1 Business overview 170
12.1.1.2 Products/Services/Solutions offered 170
12.1.1.3 Recent developments 171
12.1.1.3.1 Product launches/Developments 171
12.1.1.3.2 Deals 172
12.1.1.4 MnM view 173
12.1.1.4.1 Key strengths/Right to win 173
12.1.1.4.2 Strategic choices 173
12.1.1.4.3 Weaknesses/Competitive threats 173
12.1.2 MOTOROLA SOLUTIONS, INC. 174
12.1.2.1 Business overview 174
12.1.2.2 Products/Services/Solutions offered 175
12.1.2.3 Recent developments 176
12.1.2.3.1 Product launches/developments 176
12.1.2.3.2 Deals 176
12.1.2.4 MnM view 178
12.1.2.4.1 Key strengths/Right to win 178
12.1.2.4.2 Strategic choices 178
12.1.2.4.3 Weaknesses/Competitive threats 178
12.1.3 L3HARRIS TECHNOLOGIES, INC. 179
12.1.3.1 Business overview 179
12.1.3.2 Products/Services/Solutions offered 180
12.1.3.3 Recent developments 181
12.1.3.3.1 Product launches/Developments 181
12.1.3.3.2 Deals 181
12.1.3.4 MnM view 182
12.1.3.4.1 Key strengths/Right to win 182
12.1.3.4.2 Strategic choices 182
12.1.3.4.3 Weaknesses/Competitive threats 183
12.1.4 JVCKENWOOD CORPORATION 184
12.1.4.1 Business overview 184
12.1.4.2 Products/Services/Solutions offered 186

12.1.4.3 Recent developments 186
12.1.4.3.1 Product launches/Developments 186
12.1.4.3.2 Deals 187
12.1.4.4 MnM view 187
12.1.4.4.1 Key strengths/Right to win 187
12.1.4.4.2 Strategic choices 187
12.1.4.4.3 Weaknesses/Competitive threats 188
12.1.5 THALES 189
12.1.5.1 Business overview 189
12.1.5.2 Products/Services/Solutions offered 190
12.1.5.3 Recent developments 191
12.1.5.3.1 Product launches/Developments 191
12.1.5.3.2 Deals 191
12.1.5.3.3 Other developments 192
12.1.5.4 MnM view 192
12.1.5.4.1 Key strengths/Right to win 192
12.1.5.4.2 Strategic choices 192
12.1.5.4.3 Weaknesses/Competitive threats 192
12.1.6 ICOM INC. 193
12.1.6.1 Business overview 193
12.1.6.2 Products/Services/Solutions offered 194
12.1.6.3 Recent developments 194
12.1.6.3.1 Deals 194
12.1.7 BK TECHNOLOGIES 195
12.1.7.1 Business overview 195
12.1.7.2 Products/Services/Solutions offered 196
12.1.7.3 Recent developments 196
12.1.7.3.1 Product launches/Developments 196
12.1.7.3.2 Deals 197
12.1.8 HYTERA COMMUNICATIONS CORPORATION LIMITED 198
12.1.8.1 Business overview 198
12.1.8.2 Products/Services/Solutions offered 198
12.1.8.3 Recent developments 199
12.1.8.3.1 Product launches/Developments 199
12.1.8.3.2 Deals 200
12.1.9 LEONARDO S.P.A. 201
12.1.9.1 Business overview 201
12.1.9.2 Products/Services/Solutions offered 203
12.1.10 CODAN LIMITED 204
12.1.10.1 Business overview 204
12.1.10.2 Products/Services/Solutions offered 206

12.2 OTHER PLAYERS 207
12.2.1 SCOTTISH COMMUNICATIONS GROUP 207
12.2.2 JNB ELECTRONICS PTY LTD 208
12.2.3 BURK TECHNOLOGY 209
12.2.4 ANRITSU 210
12.2.5 MIDLAND RADIO 211
12.2.6 MAXON AMERICA, INC. 212
12.2.7 HELIOS POWER SOLUTIONS 213
12.2.8 RETEVIS 214
12.2.9 CRESCEND TECHNOLOGIES, LLC3 215
12.2.10 VIAVI SOLUTIONS INC. 216
12.2.11 TAIT COMMUNICATIONS 217
12.2.12 SIMOCO WIRELESS SOLUTIONS 218
12.2.13 ENTEL GROUP 219
12.2.14 TERA 220
12.2.15 PIERCON SOLUTIONS 221
13 APPENDIX 222
13.1 DISCUSSION GUIDE 222
13.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 225
13.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 227
13.4 RELATED REPORTS 227
13.5 AUTHOR DETAILS 228

 

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