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燃料添加剤市場:タイプ別(デポジットコントロール、セタン向上剤、潤滑性向上剤、コールドフロー向上剤、安定性向上剤、オクタン価向上剤、腐食抑制剤)、用途別(ディーゼル、ガソリン、航空燃料) - 2029年までの世界予測


Fuel Additives Market by Type (Deposit Control, Cetane Improvers, Lubricity Improvers, Cold Flow Improvers, Stability Improvers, Octane Improvers, Corrosion Inhibitors), Application (Diesel, Gasoline, Aviation Fuel) - Global Forecast to 2029

金額ベースでは、燃料添加剤市場は2024年の67億米ドルから2029年には年平均成長率3.6%で80億米ドルに成長すると推定される。燃料添加剤市場は、燃料添加剤技術の進歩により需要が大幅に増加している。この傾向は... もっと見る

 

 

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マーケッツアンドマーケッツ
2024年8月28日 US$4,950
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サマリー

金額ベースでは、燃料添加剤市場は2024年の67億米ドルから2029年には年平均成長率3.6%で80億米ドルに成長すると推定される。燃料添加剤市場は、燃料添加剤技術の進歩により需要が大幅に増加している。この傾向は、エンジン設計の継続的な進化、規制の圧力、環境の持続可能性と燃費の改善という目標によってもたらされている。最新の燃料添加剤は、完全燃焼を促進し、それによって窒素酸化物(NOx)と粒子状物質の発生を発生源で低下させるよう、メーカーによって開発されてきた。これらの進歩は、燃料効率の向上とともに、規制基準を満たすのに役立っている。

「セタン向上剤は、予測期間中、燃料添加剤市場で2番目に急成長する分野と予測される。
セタン価向上剤セグメントは、予測期間中、燃料添加剤市場で2番目に急成長するセグメントと予測される。セタン価は燃料の着火性を示す。セタン価が高いほど着火遅れが短くなるため、効率的な燃焼が可能になる。したがって、セタン価向上剤は、燃料をよりスムーズに燃焼させ、燃料の燃焼を良くし、ガスの排出を減らし、燃料の使用効率を高めることができる、より良いセタン価を持つことを可能にする。
「2023年の燃料添加剤市場は、航空燃料分野が金額ベースで第3位の用途であった。
航空燃料セグメントは、燃料添加剤市場で3番目に大きなアプリケーションとして立っている。航空燃料セグメントの燃料添加剤市場は、北米と欧州の先進国における航空燃料消費の増加によって大きく牽引されている。これらの国々では、高品質のジェット燃料が継続的に使用されている。これらの西側諸国は、経済が発展し、民間航空機の広大なネットワークがあり、航空インフラが整備されているため、航空燃料の主要消費国となっている。このような大きな使用量は、航空業務の効率、安全性、性能を確保する上で重要な役割を果たす燃料添加剤の需要に直接影響する。
「燃料添加剤市場において、欧州は金額ベースで第3位の地域であった。
2023年の燃料添加剤市場において、欧州は金額ベースで第3位の地域となった。同地域の燃料添加剤市場は比較的成熟しており、アジア太平洋地域や中東・アフリカの発展途上市場よりも成長が遅い。欧州では、電気自動車(EV)などの代替燃料車の普及が進んでいるため、従来の燃料、ひいては燃料添加剤の必要性が徐々に低下している。この変化は緩やかなものであり、従来型燃料の添加剤に対する需要は当面は依然として大きいが、消費者の嗜好と政府の法律の両面に後押しされた電気自動車への傾向の高まりは、今後も燃料添加剤市場に影響を与え続けると予想される。
- 企業タイプ別ティア1:69%、ティア2:23%、ティア3:8
- 役職別Cレベル - 23%、ディレクターレベル - 37%、その他 - 40
- 地域別北米:24%、欧州:40%、アジア太平洋地域:17%、南米:7%、中東・アフリカ:12

本レポートに掲載されている主要企業は、Innospec Inc.(米国)、Infineum International Limited(英国)、Chevron Oronite Company LLC(米国)、Afton Chemical Corporation(米国)、BASF SE(ドイツ)、The Lubrizol Corporation(米国)、Evonik Industries AG(ドイツ)、LANXESS AG(ドイツ)、Dorf Ketal Chemicals LLC(インド)、Clariant AG(スイス)などである。

調査範囲
本レポートでは、燃料添加剤市場をタイプ、用途、地域別に分類し、各地域の全体市場規模を金額(百万米ドル)で推計しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、燃料添加剤市場に関連する事業概要、サービス、主要戦略に関する洞察を提供しています。
本レポートを購入する理由
この調査レポートは、業界分析(業界動向)、トップ企業の市場シェア分析、企業プロファイルなど、様々なレベルの分析に焦点を当てており、これらを総合することで、競争環境、燃料添加剤市場の新興・高成長セグメント、高成長地域、市場促進要因、阻害要因、機会などの全体像を把握することができます。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 市場への浸透:世界市場のトップ企業が提供する燃料添加剤に関する包括的情報

- 燃料添加剤市場の成長に影響を与える主な促進要因(燃費向上需要の増加、新興国における自動車生産の増加、燃料添加剤技術の進歩)、阻害要因(厳しい環境規制、原材料価格の変動)、機会(超低硫黄ディーゼル(ULSD)需要の増加、バイオ燃料の採用増加)、課題(技術進歩)の分析。

- 製品開発/イノベーション:燃料添加剤市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・サービス開始に関する詳細な洞察

- 市場開発:有利な新興市場に関する包括的な情報 - 本レポートでは、各地域の燃料添加剤市場を分析しています。

- 市場の多様化:世界の燃料添加剤市場における新製品、未開拓地域、最新動向に関する網羅的な情報

- 競合評価:燃料添加剤市場における主要企業の市場シェア、戦略、製品、製造能力に関する詳細な評価

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目次

1 はじめに 26
1.1 調査目的
1.2 市場の定義 26
1.2.1 燃料添加剤市場:包含と除外 27
1.2.2 燃料添加剤:市場の定義と包含:タイプ別 27
1.2.3 燃料添加剤:市場の定義と包含:用途別 28
1.2.4 燃料添加剤:燃料添加剤:用途別市場の定義と包含、
最終用途産業別 28
1.3 市場範囲 29
1.3.1 考慮した年数 30
1.3.2 通貨 30
1.3.3 単位の検討 30
1.4 利害関係者 30
1.5 変化のまとめ 31
2 調査方法 32
2.1 調査データ 32
2.1.1 二次データ
2.1.2 一次データ
2.1.2.1 主要な主要参加者 33
2.1.2.2 主要な業界インサイト 34
2.1.2.3 一次インタビューの内訳 35
2.2 市場規模の推定 35
2.2.1 ボトムアップアプローチ 36
2.2.2 トップダウンアプローチ 38
2.3 データの三角測量 39
2.4 成長予測 41
2.4.1 供給サイド分析 41
2.4.2 需要サイド分析 42
2.5 前提条件 43
2.6 限界 43
2.7 リスク評価
3 エグゼクティブ・サマリー
4 プレミアムインサイト 48
4.1 燃料添加剤市場におけるプレーヤーの重要な機会 48
4.2 燃料添加剤市場:地域別 48
4.3 北米燃料添加剤市場:用途別、国別 49
4.4 燃料添加剤市場:タイプ別、地域別 49
4.5 燃料添加剤市場の魅力 50
5 市場の概要 51
5.1 はじめに 51
5.2 市場ダイナミクス
5.2.1 推進要因 52
5.2.1.1 燃費効率に対する需要の増加 52
5.2.1.2 新興国における自動車生産の増加 52
5.2.1.3 燃料添加剤技術の進歩 52
5.2.2 阻害要因 52
5.2.2.1 厳しい環境規制 52
5.2.2.2 原材料価格の変動 53
5.2.3 機会 53
5.2.3.1 超低硫黄ディーゼル(ULSD)需要の増加 53
5.2.3.2 バイオ燃料の採用増加 53
5.2.4 課題 53
5.2.4.1 技術の進歩 53
5.3 ポーターの5つの力分析 54
5.3.1 新規参入の脅威 54
5.3.2 代替品の脅威 55
5.3.3 供給者の交渉力 55
5.3.4 買い手の交渉力 55
5.3.5 競合ライバルの激しさ
5.4 主要ステークホルダーと購買基準 56
5.4.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 56
5.4.2 購買基準 57
5.5 マクロ経済指標 58
5.5.1 主要国のGDP動向と予測 58
6 業界動向 59
6.1 サプライチェーン分析 59
6.1.1 原材料 59
6.1.2 製造 59
6.1.3 流通ネットワーク 60
6.1.4 最終用途産業 60
6.2 価格分析 60
6.2.1 主要企業の平均販売価格動向(用途別) 60
6.2.2 平均販売価格動向(地域別) 61
6.3 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 62
6.4 エコシステム分析 63
6.5 ケーススタディ分析 65
6.5.1 BASF SE:ユーロ6の排出ガス規制を満たし、エンジン性能を向上させる燃料添加剤の革新 65
6.5.2 イノスペックのアヴテル:航空燃料効率の向上と排出量の削減 65
6.5.3 ルーブリゾール社のピュリフューエル:寒冷地におけるディーゼル燃料の性能向上 65
6.6 技術分析 66
6.6.1 主要技術 66
6.6.1.1 ガソリン直噴(GDI)技術 66
6.6.1.2 ディーゼル・パティキュレート・フィルター(DPF)技術 66
6.6.2 補完技術 66
6.6.2.1 ターボチャージング技術 66
6.7 貿易分析 67
6.7.1 輸入シナリオ 67
6.7.2 輸出シナリオ 68
6.8 規制情勢 69
6.8.1 規制機関、政府機関、その他の組織 72
6.9 2024-2025年の主要会議とイベント 72
6.10 投資・資金調達シナリオ 73
6.11 特許分析 73
6.11.1 アプローチ
6.11.2 文書の種類
6.11.3 出願人のトップ 75
6.11.4 管轄区域分析 77
6.12 燃料添加剤市場におけるAI/GEN AIの影響 78
7 燃料添加剤市場、タイプ別 79
7.1 はじめに 80
7.2 デポジット管理 83
7.2.1 最新エンジン用の高効率燃料への需要の高まり 83
7.3 セタン価向上剤 84
7.3.1 ディーゼルでの使用の増加 84
7.4 潤滑性向上剤 86
7.4.1 燃料中の硫黄分を低減するための使用 86
7.5 コールドフロー改良剤 88
7.5.1 製造業からの需要の増加 88
7.6 安定性向上剤 89
7.6.1 アジア太平洋地域からの高い需要 89
7.7 オクタン価向上剤 91
7.7.1 ますます厳しくなる排ガス規制 91
7.8 腐食防止剤 93
7.8.1 腐食防止剤の利点に対する認識の高まり 93
7.9 氷結防止燃料添加剤 94
7.9.1 航空産業の成長が需要を牽引 94
7.10 染料・マーカー 96
7.10.1 純粋で高品質な燃料への需要の高まり 96
7.11 その他のタイプ 98
8 燃料添加剤市場、用途別 100
8.1 はじめに 101
8.2 ディーゼル 103
8.2.1 燃料添加剤による大幅な性能向上 103
8.3 ガソリン 104
8.3.1 成長する自動車産業が市場を牽引 104
8.4 航空燃料 106
8.4.1 先進国での航空燃料消費の増加 106
8.5 その他の用途 108
9 燃料添加剤市場:最終用途産業別 110
9.1 導入 110
9.2 自動車 110
9.3 航空 110
9.4 海洋 110
9.5 工業用 111
9.6 その他の最終用途産業 111
10 燃料添加剤市場:地域別 112
10.1 はじめに 113
10.2 アジア太平洋 115
10.2.1 中国 120
10.2.1.1 急速な工業化が市場を牽引 120
10.2.2 日本 124
10.2.2.1 自動車セクターからの需要拡大 124
10.2.3 インド 128
10.2.3.1 インドのインフラ拡大が市場を牽引 128
10.2.4 韓国 131
10.2.4.1 自動車・海洋産業の成長による高い需要 131
10.2.5 オーストラリア 135
10.2.5.1 規制要件が需要を牽引 135
10.3 北米 139
10.3.1 米国 144
10.3.1.1 成長する自動車産業が燃料添加剤市場を牽引 144
10.3.2 カナダ 148
10.3.2.1 人口増加が需要を牽引する可能性が高い 148
10.3.3 メキシコ 151
10.3.3.1 工業化の進展が成長を促進する 151
10.4 欧州 155
10.4.1 ドイツ 161
10.4.1.1 自動車生産の増加が市場成長の機会をもたらす 161
10.4.2 フランス 165
10.4.2.1 堅調な航空宇宙・防衛分野が燃料添加剤の需要を押し上げる 165
10.4.3 イギリス 168
10.4.3.1 研究開発への投資が市場を押し上げる 168
10.4.4 ロシア 172
10.4.4.1 定着した石油・ガス産業からの需要増加 172
10.4.5 イタリア 175
10.4.5.1 製造業の成長が市場を牽引 175
10.5 中東・アフリカ 179
10.5.1 GCC諸国 184
10.5.1.1 サウジアラビア 185
10.5.1.1.1 税制上の優遇措置が様々な産業への外国投資を誘致 185
10.5.1.2 アラブ首長国連邦 188
10.5.1.2.1 産業部門からの需要の増加 188
10.5.2 南アフリカ 192
10.5.2.1 輸送セクターでの使用の増加 192
10.5.3 イラン 195
10.5.3.1 石油・ガスセクターの急増による需要の増加 195
10.6 南米 199
10.6.1 ブラジル 204
10.6.1.1 インフラ投資の増加と持続可能性に関する政府政策の改善による需要増 204
10.6.2 ベネズエラ 207
10.6.2.1 海洋産業がベネズエラの燃料添加剤市場を牽引 207
10.6.3 アルゼンチン 211
10.6.3.1 自動車販売の増加 211
11 競争環境 215
11.1 はじめに 215
11.2 主要企業が採用した戦略/勝利への権利 215
11.2.1 主要燃料添加剤メーカーが採用した戦略の概要 215
11.3 市場シェア分析 216
11.4 主要企業の過去の売上高分析 219
11.5 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 219
11.5.1 スター企業 219
11.5.2 新興リーダー 219
11.5.3 浸透型プレーヤー 220
11.5.4 参加企業 220
11.5.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 221
11.5.5.1 企業フットプリント 221
11.5.5.2 地域別フットプリント 225
11.5.5.3 タイプ別フットプリント 222
11.5.5.4 アプリケーションフットプリント 223
11.5.5.5 最終用途産業のフットプリント 224
11.6 企業評価マトリクス:新興企業/SM(2023年) 226
11.6.1 進歩的企業 226
11.6.2 反応企業 226
11.6.3 ダイナミックな企業 226
11.6.4 スターティング・ブロック 227
11.6.5 競争ベンチマーク:新興企業/SM、2023年 228
11.6.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 228
11.6.5.2 主要新興企業/中小企業の競争ベンチマーク 228
11.7 ブランド/製品比較分析 229
11.8 企業の評価と財務指標 230
11.9 競争シナリオ 231
11.9.1 製品上市 231
11.9.2 取引 231
11.9.3 拡張 233
12 企業プロフィール 234
12.1 主要プレーヤー 234
12.1.1 BASF SE 234
12.1.1.1 事業概要 234
12.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 235
12.1.1.3 最近の動向 236
12.1.1.3.1 製品上市 236
12.1.1.3.2 取引 236
12.1.1.3.3 事業拡大 236
12.1.1.3.4 その他の展開 237
12.1.1.4 MnMの見解 237
12.1.1.4.1 勝利への権利 237
12.1.1.4.2 戦略的選択 237
12.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 237
12.1.2 イノスペック238
12.1.2.1 事業概要 238
12.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 239
12.1.2.3 最近の動向 241
12.1.2.3.1 取引 241
12.1.2.3.2 事業拡大 241
12.1.2.4 MnMの見解 241
12.1.2.4.1 勝利への権利 241
12.1.2.4.2 戦略的選択 242
12.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 242
12.1.3 ルーブリゾールコーポレーション 243
12.1.3.1 事業概要 243
12.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 243
12.1.3.3 最近の動向 243
12.1.3.3.1 製品上市 243
12.1.3.3.2 取引 244
12.1.3.4 MnMの見解 244
12.1.3.4.1 勝利への権利 244
12.1.3.4.2 戦略的選択 244
12.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 244
12.1.4 シェブロン・オロナイト・カンパニーLLC.245
12.1.4.1 事業概要 245
12.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 246
12.1.4.3 最近の動向 247
12.1.4.3.1 取引 247
12.1.4.4 MnMの視点 247
12.1.4.4.1 勝利への権利 247
12.1.4.4.2 戦略的選択 247
12.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 247
12.1.5 アフトンケミカルコーポレーション 248
12.1.5.1 事業概要 248
12.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 249
12.1.5.3 最近の動向 250
12.1.5.3.1 取引 250
12.1.5.3.2 事業拡張 250
12.1.5.4 MnMの見解 251
12.1.5.4.1 勝利への権利 251
12.1.5.4.2 戦略的選択 251
12.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 251
12.1.6 インフィニアム・インターナショナル・リミテッド 252
12.1.6.1 事業概要 252
12.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 252
12.1.6.3 最近の動向 253
12.1.6.3.1 取引 253

12.1.6.4 MnMの視点 253
12.1.6.4.1 勝利への権利 253
12.1.6.4.2 戦略的選択 253
12.1.6.4.3 弱点と競争上の脅威 253
12.1.7 エボニック インダストリーズ社 254
12.1.7.1 事業概要 254
12.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 255
12.1.7.3 最近の動向 256
12.1.7.3.1 取引 256
12.1.7.3.2 事業拡張 256
12.1.7.4 MnMの見解 256
12.1.7.4.1 勝利への権利 256
12.1.7.4.2 戦略的選択 257
12.1.7.4.3 弱点と競争上の脅威 257
12.1.8 ランクセス AG 258
12.1.8.1 事業概要 258
12.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 259
12.1.8.3 MnMの見解 260
12.1.8.3.1 勝利への権利 260
12.1.8.3.2 戦略的選択 260
12.1.8.3.3 弱点と競争上の脅威 260
12.1.9 クラリアントAG 261
12.1.9.1 事業概要 261
12.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 262
12.1.9.3 最近の動向 263
12.1.9.3.1 取引 263
12.1.9.4 MnMビュー 263
12.1.9.4.1 勝利への権利 263
12.1.9.4.2 戦略的選択 263
12.1.9.4.3 弱点と競争上の脅威 264
12.1.10 ドルフ・ケタール・ケミカルズ 265
12.1.10.1 事業概要 265
12.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 265
12.1.10.3 最近の動向 267
12.1.10.3.1 取引 267
12.1.10.4 MnMの見解 267
12.1.10.4.1 勝利への権利 267
12.1.10.4.2 戦略的選択 267
12.1.10.4.3 弱点と競争上の脅威 267
12.2 新興企業/中小企業 268
12.2.1 トータルエナジー社 268
12.2.2 ベーカー・ヒューズ社 268
12.268 2.3 パワーサービスプロダクツ269
12.2.4 ペナー・インダストリーズ・リミテッド 269
12.2.5 エニ・スパ 270
12.2.6 石油ロジスティクス 270
12.2.7 ソルベイSA 271
12.2.8 ハントマン・インターナショナル社 271
12.2.9 DOW INC.272
12.2.10 イーストマンケミカル 272
12.2.11 バーダール・マニュファクチャリング 273
12.2.12 イースタン石油 273
12.2.13 ルーカス・オイル・プロダクツ(株274
12.2.14 BRBインターナショナル 274
12.2.15 ルブリエーション・エンジニア 275
13 隣接・関連市場 276
13.1 はじめに 276
13.2 制限 276
13.3 ディーゼルエンジン市場 276
13.3.1 市場の概要 276
13.4 ディーゼルエンジン市場:地域別 277
13.4.1 北米 277
13.4.2 ヨーロッパ 277
13.4.3 アジア太平洋 278
13.4.4 中東・アフリカ 279
13.4.5 南米 279
14 付録 281
14.1 ディスカッション・ガイド 281
14.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 284
14.3 カスタマイズオプション 286
14.4 関連レポート 286
14.5 著者の詳細 287

 

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Summary

In terms of value, the fuel additives market is estimated to grow from USD 6.7 billion in 2024 to USD 8.0 billion by 2029, at a CAGR of 3.6%. The market for fuel additives is experiencing a significant increase in demand due to advancements in the fuel additive technologies. This trend is being driven by the ongoing evolution of engine designs, regulatory pressures, and the goal of environmental sustainability and improved fuel efficiency. Modern fuel additives have been developed by the manufacturers to facilitate complete combustion, thereby lowering nitrogen oxides (NOx) and particulate matter production at the source. These advancements assist in meeting the regulatory standards along with enhancing the fuel efficiency.

“Cetane improvers is projected to be the second-fastest growing segment of fuel additives market, during the forecast period”
Cetane improvers segment is estimated to be the second-fastest growing segment of fuel additives market, during the forecast period. Cetane number indicates the fuel’s ignition quality. Higher cetane numbers lead to shorter ignition delays hence make for a more effective combustion. Thus, cetane improvers make it possible to have a better cetane number, which enable the fuel to burn more smoothly, and hence, have a better fuel combustion, less emission of gases and more efficiency in fuel usage.
“Aviation fuel segment was the third largest application of fuel additives market, in terms of value, in 2023.”
Aviation fuel segment stands as the third-largest application in the fuel additives market. The market for fuel additives within the aviation fuel segment is significantly driven by the increasing aviation fuel consumption in developed countries of North America and Europe. These countries continually use high-quality jet fuel. These western nations are the primary consumers of aviation fuel because of their developed economies, vast networks of commercial aircraft, and well-established aviation infrastructure. This significant usage directly influences the demand for fuel additives, which play a vital role in ensuring the efficiency, safety, and performance of aviation operations.
“Europe was the third largest region in the fuel additives market, in terms of value.”
Europe was the third-largest region in the fuel additives market, in terms of value, in 2023. The fuel additives market in the region is comparatively mature, growing slower than the developing markets in the Asia-Pacific region or even in the Middle East and Africa. The need for traditional fuels and thus, fuel additives are gradually decreasing in Europe due to the high penetration of alternative fuel vehicles, such as electric vehicles (EVs). Although this shift is gradual and the demand for additives in conventional fuels remains significant in the interim, it is anticipated that the growing trend towards electric vehicles, driven by both consumer preferences and government laws, will continue to impact the fuel additives market.
• By Company Type: Tier 1 - 69%, Tier 2 - 23%, and Tier 3 - 8%
• By Designation: C-Level - 23%, Director Level - 37%, and Others - 40%
• By Region: North America - 24%, Europe - 40%, Asia Pacific - 17%, South America – 7%, Middle East & Africa - 12%,

The key players profiled in the report include Innospec Inc. (US), Infineum International Limited (UK), Chevron Oronite Company LLC (US), Afton Chemical Corporation (US), BASF SE (Germany), The Lubrizol Corporation (US), Evonik Industries AG (Germany), LANXESS AG (Germany), Dorf Ketal Chemicals LLC (India), and Clariant AG (Switzerland).

Research Coverage
This report segments the market for fuel additives based on type, application, and region and provides estimations of value (USD Million) for the overall market size across various regions. A detailed analysis of key industry players has been conducted to provide insights into their business overviews, services, and key strategies, associated with the market for fuel additives.
Reasons to Buy this Report
This research report is focused on various levels of analysis — industry analysis (industry trends), market share analysis of top players, and company profiles, which together provide an overall view of the competitive landscape, emerging and high-growth segments of the fuel additives market; high-growth regions; and market drivers, restraints, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Market Penetration: Comprehensive information on fuel additives offered by top players in the global market

• Analysis of key drivers: (Increasing demand for fuel efficiency, Increase in automotive production in emerging economies, Advancements in fuel additive technologies), restraints (Stringent environmental regulations, Fluctuating raw material prices), opportunities (Increase in demand for ultra-low sulfur diesel (ULSD), Increasing adoption of biofuels), and challenges (Technological advancements) influencing the growth of fuel additives market.

• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the fuel additives market

• Market Development: Comprehensive information about lucrative emerging markets — the report analyzes the markets for fuel additives across regions.

• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped regions, and recent developments in the global fuel additives market

• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, strategies, products, and manufacturing capabilities of leading players in the fuel additives market



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 26
1.1 STUDY OBJECTIVES 26
1.2 MARKET DEFINITION 26
1.2.1 FUEL ADDITIVES MARKET: INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 27
1.2.2 FUEL ADDITIVES: MARKET DEFINITION AND INCLUSIONS, BY TYPE 27
1.2.3 FUEL ADDITIVES: MARKET DEFINITION AND INCLUSIONS, BY APPLICATION 28
1.2.4 FUEL ADDITIVES: MARKET DEFINITION AND INCLUSIONS,
BY END-USE INDUSTRY 28
1.3 MARKET SCOPE 29
1.3.1 YEARS CONSIDERED 30
1.3.2 CURRENCY CONSIDERED 30
1.3.3 UNIT CONSIDERED 30
1.4 STAKEHOLDERS 30
1.5 SUMMARY OF CHANGES 31
2 RESEARCH METHODOLOGY 32
2.1 RESEARCH DATA 32
2.1.1 SECONDARY DATA 33
2.1.2 PRIMARY DATA 33
2.1.2.1 Key primary participants 33
2.1.2.2 Key industry insights 34
2.1.2.3 Breakdown of primary interviews 35
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 35
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 36
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 38
2.3 DATA TRIANGULATION 39
2.4 GROWTH FORECAST 41
2.4.1 SUPPLY-SIDE ANALYSIS 41
2.4.2 DEMAND-SIDE ANALYSIS 42
2.5 ASSUMPTIONS 43
2.6 LIMITATIONS 43
2.7 RISK ASSESSMENT 43
3 EXECUTIVE SUMMARY 44
4 PREMIUM INSIGHTS 48
4.1 SIGNIFICANT OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN FUEL ADDITIVES MARKET 48
4.2 FUEL ADDITIVES MARKET, BY REGION 48
4.3 NORTH AMERICA FUEL ADDITIVES MARKET, BY APPLICATION AND COUNTRY 49
4.4 FUEL ADDITIVES MARKET, TYPE AND REGION 49
4.5 FUEL ADDITIVES MARKET ATTRACTIVENESS 50
5 MARKET OVERVIEW 51
5.1 INTRODUCTION 51
5.2 MARKET DYNAMICS 51
5.2.1 DRIVERS 52
5.2.1.1 Increasing demand for fuel efficiency 52
5.2.1.2 Increasing automotive production in emerging economies 52
5.2.1.3 Advancements in fuel additive technologies 52
5.2.2 RESTRAINTS 52
5.2.2.1 Stringent environmental regulations 52
5.2.2.2 Fluctuating raw material prices 53
5.2.3 OPPORTUNITIES 53
5.2.3.1 Increase in demand for ultra-low sulfur diesel (ULSD) 53
5.2.3.2 Increasing adoption of biofuels 53
5.2.4 CHALLENGES 53
5.2.4.1 Technological advancements 53
5.3 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 54
5.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 54
5.3.2 THREAT OF SUBSTITUTES 55
5.3.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 55
5.3.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 55
5.3.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 55
5.4 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 56
5.4.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 56
5.4.2 BUYING CRITERIA 57
5.5 MACROECONOMIC INDICATORS 58
5.5.1 GDP TRENDS AND FORECAST OF MAJOR ECONOMIES 58
6 INDUSTRY TRENDS 59
6.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 59
6.1.1 RAW MATERIALS 59
6.1.2 MANUFACTURING 59
6.1.3 DISTRIBUTION NETWORK 60
6.1.4 END-USE INDUSTRIES 60
6.2 PRICING ANALYSIS 60
6.2.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS, BY APPLICATION 60
6.2.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 61
6.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 62
6.4 ECOSYSTEM ANALYSIS 63
6.5 CASE STUDY ANALYSIS 65
6.5.1 BASF SE: INNOVATING FUEL ADDITIVES TO MEET EURO 6 EMISSIONS STANDARDS AND ENHANCE ENGINE PERFORMANCE 65
6.5.2 INNOSPEC'S AVTEL: ENHANCING AVIATION FUEL EFFICIENCY AND REDUCING EMISSIONS 65
6.5.3 LUBRIZOL CORPORATION'S PURIFUEL: ENHANCING DIESEL FUEL PERFORMANCE IN COLD CLIMATES 65
6.6 TECHNOLOGY ANALYSIS 66
6.6.1 KEY TECHNOLOGIES 66
6.6.1.1 Gasoline Direct Injection (GDI) Technology 66
6.6.1.2 Diesel Particulate Filters (DPF) Technology 66
6.6.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 66
6.6.2.1 Turbocharging Technology 66
6.7 TRADE ANALYSIS 67
6.7.1 IMPORT SCENARIO 67
6.7.2 EXPORT SCENARIO 68
6.8 REGULATORY LANDSCAPE 69
6.8.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 72
6.9 KEY CONFERENCES AND EVENTS IN 2024–2025 72
6.10 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 73
6.11 PATENT ANALYSIS 73
6.11.1 APPROACH 73
6.11.2 DOCUMENT TYPES 73
6.11.3 TOP APPLICANTS 75
6.11.4 JURISDICTION ANALYSIS 77
6.12 IMPACT OF AI/GEN AI ON FUEL ADDITIVES MARKET 78
7 FUEL ADDITIVES MARKET, BY TYPE 79
7.1 INTRODUCTION 80
7.2 DEPOSIT CONTROL 83
7.2.1 GROWING DEMAND FOR HIGHLY EFFICIENT FUEL FOR MODERN ENGINES 83
7.3 CETANE IMPROVERS 84
7.3.1 INCREASING USE IN DIESEL 84
7.4 LUBRICITY IMPROVERS 86
7.4.1 USE TO REDUCE SULFUR CONTENT IN FUELS 86
7.5 COLD FLOW IMPROVERS 88
7.5.1 INCREASED DEMAND FROM MANUFACTURING INDUSTRY 88
7.6 STABILITY IMPROVERS 89
7.6.1 HIGH DEMAND FROM ASIA PACIFIC 89
7.7 OCTANE IMPROVERS 91
7.7.1 INCREASINGLY STRINGENT EMISSION CONTROL REGULATIONS 91
7.8 CORROSION INHIBITORS 93
7.8.1 INCREASING AWARENESS OF ADVANTAGES OF CORROSION INHIBITORS 93
7.9 ANTI-ICING FUEL ADDITIVES 94
7.9.1 GROWING AVIATION INDUSTRY DRIVING DEMAND 94
7.10 DYES & MARKERS 96
7.10.1 GROWING DEMAND FOR PURE AND QUALITY FUEL 96
7.11 OTHER TYPES 98
8 FUEL ADDITIVES MARKET, BY APPLICATION 100
8.1 INTRODUCTION 101
8.2 DIESEL 103
8.2.1 SIGNIFICANT PERFORMANCE ENHANCEMENT OF FUEL ADDITIVES 103
8.3 GASOLINE 104
8.3.1 GROWING AUTOMOTIVE INDUSTRY TO DRIVE MARKET 104
8.4 AVIATION FUEL 106
8.4.1 INCREASING CONSUMPTION OF AVIATION FUEL IN DEVELOPED NATIONS 106
8.5 OTHER APPLICATIONS 108
9 FUEL ADDITIVES MARKET, BY END-USE INDUSTRY 110
9.1 INTRODUCTION 110
9.2 AUTOMOTIVE 110
9.3 AVIATION 110
9.4 MARINE 110
9.5 INDUSTRIAL 111
9.6 OTHER END-USE INDUSTRIES 111
10 FUEL ADDITIVES MARKET, BY REGION 112
10.1 INTRODUCTION 113
10.2 ASIA PACIFIC 115
10.2.1 CHINA 120
10.2.1.1 Rapid industrialization to drive market 120
10.2.2 JAPAN 124
10.2.2.1 Growing demand from automotive sector 124
10.2.3 INDIA 128
10.2.3.1 Expanding infrastructure in India to drive market 128
10.2.4 SOUTH KOREA 131
10.2.4.1 High demand due to growing automotive and marine industries 131
10.2.5 AUSTRALIA 135
10.2.5.1 Regulatory requirements to drive demand 135
10.3 NORTH AMERICA 139
10.3.1 US 144
10.3.1.1 Growing automotive industry to drive fuel additives market 144
10.3.2 CANADA 148
10.3.2.1 Population growth likely to drive demand 148
10.3.3 MEXICO 151
10.3.3.1 Rising industrialization to propel growth 151
10.4 EUROPE 155
10.4.1 GERMANY 161
10.4.1.1 Increasing automotive production offers opportunities for market growth 161
10.4.2 FRANCE 165
10.4.2.1 Strong aerospace & defense sector to boost demand for fuel additives 165
10.4.3 UK 168
10.4.3.1 Investment in R&D to boost market 168
10.4.4 RUSSIA 172
10.4.4.1 Growing demand from well-established oil & gas industry 172
10.4.5 ITALY 175
10.4.5.1 Growth in manufacturing industry to drive market 175
10.5 MIDDLE EAST & AFRICA 179
10.5.1 GCC COUNTRIES 184
10.5.1.1 Saudi Arabia 185
10.5.1.1.1 Tax concessions attracting more foreign investments in various industries 185
10.5.1.2 UAE 188
10.5.1.2.1 Increasing demand from industrial sector 188
10.5.2 SOUTH AFRICA 192
10.5.2.1 Growing usage in transportation sector 192
10.5.3 IRAN 195
10.5.3.1 Growing demand due to rapid increase in oil & gas sector 195
10.6 SOUTH AMERICA 199
10.6.1 BRAZIL 204
10.6.1.1 Growing demand due to increasing investments in infrastructure and improved government policies for sustainability 204
10.6.2 VENEZUELA 207
10.6.2.1 The marine industry is propelling the fuel additives market in Venezuela 207
10.6.3 ARGENTINA 211
10.6.3.1 Increasing vehicle sales 211
11 COMPETITIVE LANDSCAPE 215
11.1 INTRODUCTION 215
11.2 STRATEGIES ADOPTED BY KEY PLAYERS/RIGHT TO WIN 215
11.2.1 OVERVIEW OF STRATEGIES ADOPTED BY KEY FUEL ADDITIVES MANUFACTURERS 215
11.3 MARKET SHARE ANALYSIS 216
11.4 HISTORICAL REVENUE ANALYSIS OF KEY PLAYERS 219
11.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 219
11.5.1 STARS 219
11.5.2 EMERGING LEADERS 219
11.5.3 PERVASIVE PLAYERS 220
11.5.4 PARTICIPANTS 220
11.5.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 221
11.5.5.1 Company footprint 221
11.5.5.2 Region footprint 225
11.5.5.3 Type footprint 222
11.5.5.4 Application footprint 223
11.5.5.5 End-use industry footprint 224
11.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 226
11.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 226
11.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 226
11.6.3 DYNAMIC COMPANIES 226
11.6.4 STARTING BLOCKS 227
11.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 228
11.6.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 228
11.6.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 228
11.7 BRAND/PRODUCT COMPARISON ANALYSIS 229
11.8 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 230
11.9 COMPETITIVE SCENARIO 231
11.9.1 PRODUCT LAUNCHES 231
11.9.2 DEALS 231
11.9.3 EXPANSIONS 233
12 COMPANY PROFILES 234
12.1 MAJOR PLAYERS 234
12.1.1 BASF SE 234
12.1.1.1 Business overview 234
12.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 235
12.1.1.3 Recent developments 236
12.1.1.3.1 Product launches 236
12.1.1.3.2 Deals 236
12.1.1.3.3 Expansions 236
12.1.1.3.4 Other developments 237
12.1.1.4 MnM view 237
12.1.1.4.1 Right to win 237
12.1.1.4.2 Strategic choices 237
12.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 237
12.1.2 INNOSPEC INC. 238
12.1.2.1 Business overview 238
12.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 239
12.1.2.3 Recent developments 241
12.1.2.3.1 Deals 241
12.1.2.3.2 Expansions 241
12.1.2.4 MnM view 241
12.1.2.4.1 Right to win 241
12.1.2.4.2 Strategic choices 242
12.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 242
12.1.3 THE LUBRIZOL CORPORATION 243
12.1.3.1 Business overview 243
12.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 243
12.1.3.3 Recent developments 243
12.1.3.3.1 Product launches 243
12.1.3.3.2 Deals 244
12.1.3.4 MnM view 244
12.1.3.4.1 Right to win 244
12.1.3.4.2 Strategic choices 244
12.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 244
12.1.4 CHEVRON ORONITE COMPANY LLC. 245
12.1.4.1 Business overview 245
12.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 246
12.1.4.3 Recent developments 247
12.1.4.3.1 Deals 247
12.1.4.4 MnM view 247
12.1.4.4.1 Right to win 247
12.1.4.4.2 Strategic choices 247
12.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 247
12.1.5 AFTON CHEMICAL CORPORATION 248
12.1.5.1 Business overview 248
12.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 249
12.1.5.3 Recent developments 250
12.1.5.3.1 Deals 250
12.1.5.3.2 Expansions 250
12.1.5.4 MnM view 251
12.1.5.4.1 Right to win 251
12.1.5.4.2 Strategic choices 251
12.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 251
12.1.6 INFINEUM INTERNATIONAL LIMITED 252
12.1.6.1 Business overview 252
12.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 252
12.1.6.3 Recent developments 253
12.1.6.3.1 Deals 253

12.1.6.4 MnM view 253
12.1.6.4.1 Right to win 253
12.1.6.4.2 Strategic choices 253
12.1.6.4.3 Weaknesses and competitive threats 253
12.1.7 EVONIK INDUSTRIES AG 254
12.1.7.1 Business overview 254
12.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 255
12.1.7.3 Recent developments 256
12.1.7.3.1 Deals 256
12.1.7.3.2 Expansions 256
12.1.7.4 MnM view 256
12.1.7.4.1 Right to win 256
12.1.7.4.2 Strategic choices 257
12.1.7.4.3 Weaknesses and competitive threats 257
12.1.8 LANXESS AG 258
12.1.8.1 Business overview 258
12.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 259
12.1.8.3 MnM view 260
12.1.8.3.1 Right to win 260
12.1.8.3.2 Strategic choices 260
12.1.8.3.3 Weaknesses and competitive threats 260
12.1.9 CLARIANT AG 261
12.1.9.1 Business overview 261
12.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 262
12.1.9.3 Recent developments 263
12.1.9.3.1 Deals 263
12.1.9.4 MnM view 263
12.1.9.4.1 Right to win 263
12.1.9.4.2 Strategic choices 263
12.1.9.4.3 Weaknesses and competitive threats 264
12.1.10 DORF KETAL CHEMICALS LLC 265
12.1.10.1 Business overview 265
12.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 265
12.1.10.3 Recent developments 267
12.1.10.3.1 Deals 267
12.1.10.4 MnM view 267
12.1.10.4.1 Right to win 267
12.1.10.4.2 Strategic choices 267
12.1.10.4.3 Weaknesses and competitive threats 267
12.2 STARTUPS/ SMES 268
12.2.1 TOTALENERGIES SE 268
12.2.2 BAKER HUGHES COMPANY 268
12.2.3 POWER SERVICE PRODUCTS, INC. 269
12.2.4 PENNAR INDUSTRIES LIMITED 269
12.2.5 ENI SPA 270
12.2.6 PETROLEUM LOGISTICS 270
12.2.7 SOLVAY SA 271
12.2.8 HUNTSMAN INTERNATIONAL LLC 271
12.2.9 DOW INC. 272
12.2.10 EASTMAN CHEMICAL COMPANY 272
12.2.11 BARDAHL MANUFACTURING CORPORATION 273
12.2.12 EASTERN PETROLEUM 273
12.2.13 LUCAS OIL PRODUCTS, INC. 274
12.2.14 BRB INTERNATIONAL B.V. 274
12.2.15 LUBRICATION ENGINEERS 275
13 ADJACENT & RELATED MARKETS 276
13.1 INTRODUCTION 276
13.2 LIMITATIONS 276
13.3 DIESEL POWER ENGINE MARKET 276
13.3.1 MARKET OVERVIEW 276
13.4 DIESEL POWER ENGINE MARKET, BY REGION 277
13.4.1 NORTH AMERICA 277
13.4.2 EUROPE 277
13.4.3 ASIA PACIFIC 278
13.4.4 MIDDLE EAST & AFRICA 279
13.4.5 SOUTH AMERICA 279
14 APPENDIX 281
14.1 DISCUSSION GUIDE 281
14.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 284
14.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 286
14.4 RELATED REPORTS 286
14.5 AUTHOR DETAILS 287

 

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