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スマートホーム市場:製品別(照明コントロール、スマートスピーカー、エンターテイメント、スマートキッチン、HVACコントロール、セキュリティ&アクセスコントロール)、オファリング別(行動的、積極的)、販売チャネル別、設置タイプ別、地域別 - 2029年までの世界予測


Smart Home Market by Product (Lighting Controls, Smart Speaker, Entertainment, Smart Kitchen, HVAC Controls, Security & Access Controls), Offering (Behavioral, Proactive), Sales Channel, Installation Type and Region - Global Forecast to 2029

世界のスマートホーム市場は、2024年に845億米ドルと評価され、2029年には1,164億米ドルに達すると予測されている。一般消費者の安全、安心、利便性への関心が、スマートホーム市場の成長を促進している。既存の... もっと見る

 

 

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2024年8月6日 US$4,950
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サマリー

世界のスマートホーム市場は、2024年に845億米ドルと評価され、2029年には1,164億米ドルに達すると予測されている。一般消費者の安全、安心、利便性への関心が、スマートホーム市場の成長を促進している。既存のスマートデバイス消費者の乗り換えコストが高いことが、スマートホーム市場の成長を抑制している。スマートガジェットの普及とインターネット利用者の増加が、新興国における平均的な人々の裁量所得を引き上げている。孤立地域では家庭監視の重要性が高まっており、二酸化炭素排出量の削減やエネルギー使用量の削減に焦点を当てたソリューションへの需要が高まっている。利便性、セキュリティ、安全性に対する一般消費者の関心の高まりが、スマートホーム市場の成長を後押ししている。一方、必要性よりも利便性が重視される市場であること、既存のスマートデバイス消費者にとって切り替えコストが高いこと、セキュリティやプライバシー侵害に関する問題が市場の成長を抑制している。

"照明制御セグメントは予測期間中2番目に高いCAGRで成長すると予測される"
照明制御セグメントは、予測期間中にCAGR 9.5%を達成しながら、2番目に高い成長率で成長すると予測されている。照明制御システムは、入力デバイスからの情報を感知し、1つ以上の中央コンピューティングデバイスを通じて同じ情報を送信し、そのデバイスが出力デバイスに信号を送信することで、建物内の照明を制御するためのインテリジェントネットワークに基づいている。スマートホームの照明制御は、照明システムに、エリア内の自然光だけでなく、占有率もチェックさせることができる。これらの要素を感知し、それに応じて、利用可能な自然光に応じて明るさを落としたり、部屋に誰もいない場合は自動的にスイッチを切ったりすることができる。照明制御は、エネルギー効率のための照明の基本的な部分を形成している。

予測期間中、行動提供セグメントは2番目に高いCAGRで成長する可能性が高い。"
行動提供セグメントは、予測期間中、2番目に高いCAGR 6.5%で成長する見込みである。ビヘイビア・オファリングは、AIと機械学習アルゴリズムを使用して、スマートホーム内の個人の行動から学習する。センサー、カメラ、その他の接続デバイスからのデータ分析を通じて発見されたルーチンや嗜好を使用して、家庭の多くの側面を自動化する。ビヘイビア・オファーは、居住者の行動に基づいてプロセスを自動化することで、消費者にパーソナライズされた便利な体験を提供しようとするものである。

"北米セグメントは予測期間中、2番目に高いCAGRで成長しそうである。"
北米の市場は、予測期間中に6.2%という2番目に高いCAGRを記録すると予想されている。信頼性の高いホームエネルギー管理システムや強化されたホームセキュリティレベルに対する需要の増加、スマートホームにおけるタブレットやスマートフォンなどのスマートデバイスの統合の人気の高まりなどの要因が、この地域におけるスマートホーム市場の成長を促進している。

主な内訳
本調査には、部品サプライヤーからティア1企業、OEMに至るまで、さまざまな業界専門家による洞察が含まれている。主要企業の内訳は以下の通りである:

- 企業タイプ別:ティア1 35%、ティア2 45%、ティア3 20
- 役職別 - Cレベル幹部 - 40%、取締役 - 30%、その他 - 30
- 地域別-北米40%、欧州20%、アジア太平洋地域30%、アジア太平洋地域10

スマートホーム市場は、Johnson Controls Inc.(アイルランド)、Honeywell International Inc.(米国)、Schneider Electric(フランス)、Siemens(ドイツ)、ASSA ABLOY(スウェーデン)、Amazon.com, Inc.(米国)、Apple Inc.(米国)、ADT(米国)、Robert Bosch(ドイツ)、ABB(スイス)など、少数の世界的に確立されたプレーヤーによって支配されている。本調査では、スマートホーム市場におけるこれら主要プレイヤーの会社概要、最近の動向、主要市場戦略などの詳細な競合分析を掲載している。

調査対象範囲
本レポートでは、スマートホーム市場を製品、提供、販売チャネル、設置タイプ、地域別に分類し、市場規模を予測しています。また、市場に関連する促進要因、阻害要因、機会、課題についても論じています。主要4地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、RoW)の市場を詳細に展望しています。スマートホームエコシステムにおける主要企業とその競争分析とともに、サプライチェーン分析も掲載しています。

レポート購入の主なメリット
- 主な推進要因の分析(インターネットユーザーの増加とスマートデバイスの普及拡大、新興国の可処分所得の増加、遠隔地におけるホームモニタリングの重要性の高まり、省エネ・低炭素排出志向のソリューションに対するニーズの高まり、一般住民の安全・安心・利便性に対する懸念)。阻害要因(必要性よりも利便性重視の市場、既存のスマートデバイス利用者にとっての乗り換えコストの高さ、セキュリティやプライバシー侵害に関する問題)、機会(グリーンビルディングを促進する政府の好意的な規制、データ接続技術を内蔵した照明コントローラの導入、スマートホームへの電力線通信技術の統合)、課題(異種システムの連携が困難、機能が限定的、オープン規格の欠如、デバイスの誤動作リスク)
- 製品開発/イノベーション:スマートホーム市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域のスマートホーム市場を分析しています。
- 市場の多様化:スマートホーム市場における新製品とサービス、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
- 競合評価:ジョンソンコントロールズ社(アイルランド)、ハネウェルインターナショナル社(米国)、シュナイダーエレクトリック社(フランス)、シーメンス社(ドイツ)、ASSA ABLOY社(スウェーデン)、Amazon.com社(米国)、アップル社(米国)、ADT社(米国)、ロバートボッシュ社(ドイツ)、ABB社(スイス)など、スマートホーム市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価。

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目次

1 導入 32
1.1 調査目的 32
1.2 市場の定義 32
1.3 調査範囲
1.3.1 調査対象市場
1.3.2 考慮した年数 34
1.3.3 調査の対象範囲と対象外 34
1.4 考慮した通貨 35
1.5 考慮した単位 35
1.6 制限事項 35
1.7 利害関係者 35
1.8 変更点のまとめ 36
2 調査方法 37
2.1 調査データ
2.1.1 二次調査と一次調査 39
2.1.2 二次データ 39
2.1.2.1 主要な二次情報源のリスト 40
2.1.2.2 二次資料からの主要データ 40
2.1.3 一次データ 41
2.1.3.1 一次調査の内訳 41
2.1.3.2 一次資料からの主要データ 42
2.1.3.3 主要業界インサイト 42
2.2 要因分析 43
2.2.1 供給サイド分析 43
2.2.2 成長予測の前提 44
2.3 市場規模の推定方法 45
2.3.1 ボトムアップアプローチ 45
2.3.1.1 ボトムアップ分析による市場規模算出のアプローチ
(需要側) 45
2.3.2 トップダウンアプローチ 46
2.3.2.1 トップダウンアプローチによる市場規模推計の考え方
(供給側) 46
2.4 市場の内訳とデータの三角測量 47
2.5 リサーチの前提 48
2.6 リサーチの限界 49
2.7 リスク評価 49

3 エグゼクティブサマリー 50
4 プレミアム・インサイト 54
4.1 スマートホーム市場における主要企業の魅力的な成長機会 54
4.2 空調制御:スマートホーム市場:タイプ別、2024 年対 2029 年(百万米ドル) 54
4.3 スマートホーム市場:販売チャネル別、2024年対2029年(百万米ドル) 55
4.4 スマートキッチン:スマートホーム市場:製品別、2024年対2029年(百万米ドル) 55
4.5 スマートホーム市場:設置タイプ別、2024年対2029年(百万米ドル) 56
4.6 スマートホーム市場シェア:地域別、2024年対2029年 56
4.7 スマートホーム市場、国別 57
5 市場の概要 58
5.1 はじめに 58
5.2 市場のダイナミクス
5.2.1 推進要因 59
5.2.1.1 インターネット利用者の増加とスマートデバイスの普及拡大 59
スマートデバイスの普及 59
5.2.1.2 新興国における可処分所得の増加 60
5.2.1.3 遠隔地におけるホームモニタリングの重要性の高まり 60
5.2.1.4 省エネ・低炭素排出志向ソリューションへのニーズの高まり 61
5.2.1.5 一般住民の安全、安心、利便性への関心 62
5.2.2 抑制要因 62
5.2.2.1 必要性よりも利便性重視の市場 62
5.2.2.2 既存のスマートデバイス消費者の乗り換えコストが高い 63
5.2.2.3 セキュリティとプライバシー侵害に関する問題 63
5.2.3 機会 64
5.2.3.1 グリーンビルディングを促進するための有利な政府規制 64
5.2.3.2 データ接続技術を内蔵した照明コントローラーの導入 65
5.2.3.3 スマートホームにおける電力線通信技術の統合 65
5.2.4 課題 66
5.2.4.1 異種システム間の連携の難しさ、限定された機能性、
オープンスタンダードの欠如
5.2.4.2 デバイス誤作動のリスク 68
5.3 顧客ビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 68
5.4 価格分析 69
5.4.1 主要企業の平均販売価格動向(スマートロック別) 69
5.4.2 平均販売価格動向(地域別) 70
5.5 サプライチェーン分析 70
5.6 エコシステム分析 72
5.7 投資と資金調達のシナリオ 74
5.8 技術分析 74
5.8.1 主要技術 74
5.8.1.1 音声アシスタント 74
5.8.2 補完的技術 74
5.8.2.1 ビッグデータ分析 74
5.8.3 隣接技術 75
5.8.3.1 バイオメトリクス認証 75
5.8.3.2 バーチャルリアリティ(VR)と拡張現実(AR) 76
5.9 特許分析 76
5.10 貿易分析 78
5.10.1 輸入データ(HSコード8517) 79
5.10.2 輸出データ(HSコード8517) 80
5.11 主要会議とイベント 81
5.12 ケーススタディ分析 82
5.12.1 アサアブロイの建物へのリモートアクセス委任が世界の緊急サービスの運営を変革 82
5.12.2 ジョンソンコントロールズの冷房ソリューションが、メンテナンスの制約を克服し、 省エネルギーを達成するためにFiserv社を支援 83
5.12.3 ハネウェルのセキュリティ・ソリューションがゲートウェイビルのセキュリテ ィと来訪者アクセスシステムの改善を支援 83
5.13 関税と規制の状況 84
5.13.1 関税分析 84
5.13.1.1 米国から他国に輸出されるHSコード8517 準拠製品に課される関税
関税 84
5.13.2 規制 84
5.13.2.1 規制機関、政府機関、その他の団体 84
5.13.3 規制基準 88
5.14 ポーターの5つの力分析 89
5.14.1 競争相手の激しさ 90
5.14.2 供給者の交渉力 90
5.14.3 買い手の交渉力 90
5.14.4 代替品の脅威 91
5.14.5 新規参入企業の脅威 91
5.15 主要ステークホルダーと購買基準 91
5.15.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 91
5.15.2 購入基準 92
5.16 スマートホーム市場におけるAI/GEN AIの影響 93
5.17 関連事例と動向 94
5.17.1 シーメンス:美術館の技術インフラの強化 94
5.17.2 LGエレクトロニクスオールラウンド・ホーム・マネージャーとコンパニオン 94
5.17.3 サムスン:よりシームレスでインテリジェントなホーム体験を実現 95
5.17.4 サムスン:堅牢なPCの計算能力の向上 95
6 スマートホームで使用されるプロトコルと技術 96
6.1 はじめに
6.2 有線通信技術
6.2.1 CDMAネットワーク
6.2.1.1 チャネル・アクセス方式によるスマート家電とシステムの制御支援 97
6.2.2 GSM/HSPAネットワーク 97
6.2.2.1 GSMモデムは、ショート・メッセージ・サービスを介して家電製品を制御する 97
6.2.3 LTEネットワーク 98
6.2.3.1 スマート・ホーム・アプリケーションを遠隔制御するために、ネットワークを介したリアル タイム・データ転送を可能にする 98
6.2.4 DALI 98
6.2.4.1 照明分野にデジタル技術を導入する全二重システム 98
6.2.5 NEMA 99
6.2.5.1 完全な照明システムの構築に必要な制御装置の標準化 99
6.2.6 KNX 99
6.2.6.1 5つの通信メディアをサポートするオープン規格 99
6.2.7 DMX 100
6.2.7.1 照明やエフェクトを制御する通信ネットワークに使用される 100
6.2.8 ロンワークス 100
6.2.8.1 ネットワーク機器用の低帯域幅で設計されたビルディングオートメーショ ンアプリケーションに役立つ
ネットワーク機器用の低帯域幅で設計されたビルディングオートメーショ ンアプリケーションに役立つ 100
6.2.9 イーサネット 101
6.2.9.1 ホームエンターテインメントシステムや全館オートメーショ ンソリューションに使用されている 101
6.2.10 モドバス 101
6.2.10.1 シリアル回線またはイーサネットを介して電子機器間で情報を伝送する 101
6.2.11 バクネット 102
6.2.11.1 HVAC制御、火災検知、照明制御、スマートエレベーターなどのビルオートメーションアプリケーションで一般的に使用されている 102
6.2.12 ブラックボックス 102
6.2.12.1 ホームオートメーションや、ホームデバイスの単一コンソールへの統合に役立つ 102
6.2.13 PLC 102
6.2.13.1 データ伝送に電力を使用する 102
6.3 無線通信技術 103
6.3.1 ZIGBEE 104
6.3.1.1 中距離で少量のデータを伝送するためにスマートホームで使用される 104
6.3.2 Z-WAVE 105
6.3.2.1 ワイヤレス住宅制御製品・サービスに利用されている 105

6.3.3 WI-FI 105
6.3.3.1 中・小型のホームオートメーションシステムに最適。
データ伝送に最適 105
6.3.4 ブルートゥース
6.106 3.4.1 オートメーション、制御、セキュリティ、エネルギー管理などの分野における相互 運用性、干渉の最小化、エネルギー効率の確保
6.3.5 enocean 106
6.106 3.5.1 エネルギー生産技術に依存するスマートホーム・ソリューションのための設計
6.3.6 スリード
6.106 3.6.1 スマートホームアプリケーションで使用され、インターネットやクラウドと接続するための共通規格 106
6.3.7 赤外線 107
6.3.7.1 スマートホームアプリケーションにおける短・中距離通信と制御に使用 107
6.3.8 メッセージ・キューイング・テレメトリ・トランスポート(MQTT) 107
6.3.8.1 分散ネットワークにおけるデバイス間のメッセージ送信に使用される 107
7 スマートホーム市場(販売チャネル別) 108
7.1 はじめに 109
7.2 直接販売チャネル
7.2.1 販売チャネルや流通網が限られているプレーヤーは直接販売を選ぶ 110
7.3 間接販売チャネル 110
7.3.1 利便性の向上が顧客体験を高める 110
8 スマートホーム市場:製品別 111
8.1 導入 112
8.2 照明制御 115
8.2.1 リレー
8.2.1.1 照明制御システムのオン/オフスイッチとして機能する 120
8.2.2 居室センサー 120
8.2.2.1 人の存在を検知して照明のオン/オフを切り替える 120
8.2.3 昼光センサー 122
8.2.3.1 自然光の強さを測定し、それに応じて人工光の量を調整する光センサーとして機能する 122
8.2.4 タイマー 123
8.2.4.1 あらかじめ指定した時間後に自動的に照明をオン/オフするために使用される 123
8.2.5 調光器 124
8.2.5.1 電圧変動により照明制御システムの明るさを調整するために使用される 124
8.2.6 スイッチ 125
8.2.6.1 スイッチは手動式と遠隔操作式に分類できる 125
8.2.7 アクセサリー&その他の製品 125

8.3 セキュリティ&アクセス・コントロール 126
8.3.1 ビデオ監視 130
8.3.1.1 ハードウェア
8.3.1.1.1 カメラ 132
8.3.1.1.1.1 IPカメラ 132
8.3.1.1.1.1 IPネットワーク経由でアクセスおよび制御可能 132
8.3.1.1.1.2 アナログカメラ 133
8.3.1.1.1.2.1 IP カメラに比べて技術的メンテナンスが少ない 133
8.3.1.1.2 ストレージデバイス 133
8.3.1.1.2.1 IPカメラの導入によりIPベースの監視用ストレージシステムと技術の需要が増加 133
8.3.1.1.3 モニター 133
8.3.1.1.3.1 ビデオ監視システムの出力としてカメラから得られるプロジェクトデータ 133
8.3.1.1.4 その他のハードウェアアクセサリー 134
8.3.1.2 ソフトウェア 134
8.3.1.2.1 ビデオ解析ソフトウェア 134
8.3.1.2.1.1 カメラを自動的に監視し、異常または不審な事象について利用者に警告する 134
8.3.1.2.2 ビデオ管理ソフトウェア 135
8.3.1.2.2.1 映像監視、録画、分析用プラットフォーム 135
8.3.1.2.3 ニューラルネットワークとアルゴリズム 135
8.3.1.2.3.1 行動傾向を特定するためのパターンやコード化されたデータを抽出するために使用される 135
8.3.1.3 サービス 136
8.3.1.3.1 ビデオ監視システムの効果的な動作を保証する 136
8.3.2 入退室管理 136
8.3.2.1 ハードウェア 137
8.3.2.1.1 カード式リーダー 137
8.3.2.1.1.1 ユーザの身元認証に使用される 137
8.3.2.1.2 マルチ・テクノロジー・リーダ 138
8.3.2.1.2.1 カードとバイオメトリクスの組合せを使用する。
8.3.2.1.3 電子ロック 138
8.3.2.1.3.1 改ざんが不可能であり、機械式ロックより優れたセキュリティを提供する 138
8.3.2.1.4 コントローラー 138
8.3.2.1.4.1 制御盤は、様々な種類の通信インタフェースを介して読取装置とソフトウェアとの間でデータを伝送する 138
8.3.2.1.5 バイオメトリック・リーダ 138
8.3.2.2 ソフトウェア 139
8.3.2.2.1 多くの場合、ビデオ監視、侵入、および訪問者管理システムなどの他のセキュリティ管理プラッ トフォームと統合される 139

8.3.2.3 サービス 139
8.3.2.3.1 設置、サポート、保守サービスが主なものである。
8.4 空調制御 140
8.4.1 スマートサーモスタット 144
8.4.1.1 必要なレベルで温度を維持する 144
8.4.2 センサー 145
8.4.2.1 意思決定や他のシステムとの通信などの論理的機能を実行する 145
8.4.3 コントロールバルブ 146
8.4.3.1 様々なプロセスにおける流体の流れを調整する 146
8.4.4 冷暖房コイル 147
8.4.4.1 HVAC システムは温度を維持するためにコイルを使用する 147
8.4.5 ダンパー 147
8.4.5.1 室内の温風/冷風の流れを調整する 147
8.4.6 アクチュエーター 148
8.4.6.1 HVAC システムの制御ダンパーとバルブ 148
8.4.7 ポンプとファン 149
8.149 4.7.1 HVAC制御システムの必須コンポーネント 149
8.4.8 スマートベント 150
8.4.8.1 部屋の温度状況に応じて開閉するようプログラムできる 150
8.5 エンターテインメントとその他の制御
8.5.1 エンターテインメント・コントロール 155
8.5.1.1 音声および音量調整 156
8.5.1.1.1 家庭での再生および音楽制御を可能にする 156
8.5.1.2 ホームシアターシステム制御 157
8.5.1.2.1 究極の映画鑑賞体験を提供するように設計されている 157
8.5.1.3 タッチスクリーンとキーパッド 158
8.5.1.3.1 家庭におけるオーディオ・ビデオ配信の制御 158
8.5.2 その他のコントロール 159
8.5.2.1 スマートメーター 160
8.5.2.1.1 エネルギー消費量を測定し、ユーザーと電力会社間の通信を可能にする 160
8.5.2.2 スマートプラグ 161
8.5.2.2.1 エネルギー使用の節約と管理に役立つ 161
8.5.2.3 スマートハブ 162
8.5.2.3.1 スマートホームにおける接続されたガジェットの制御 162
8.5.2.4 スマートロック 162
8.5.2.4.1 Z-Wave、Zigbee、NFC などの無線技術に対応する、
Zigbee、NFC などの無線技術に対応 162
8.5.2.5 煙感知器 163
8.163 5.2.5.1 炎や熱検知器よりも早く煙を検知する 163

8.6 スマートスピーカー 164
8.6.1 ユーザーの音声操作によるスマートデバイスの制御を可能にする 164
8.7 ホームヘルスケア 168
8.7.1 健康状態モニター 172
8.7.1.1 フィットネス・モニターと心拍数モニター 173
8.7.1.1.1 健康意識の高まりが普及を促進する 173
8.7.1.2 血圧モニター 173
8.7.1.2.1 病気の治療と管理を重視する傾向が強まり、需要を牽引 173
8.7.1.3 血糖値測定器 174
8.7.1.3.1 糖尿病人口の増加が普及を促進する 174
8.7.1.4 持続血糖モニター 174
8.7.1.4.1 従来のグルコースモニタリングシステムよりも優れた結果を提供する 174
8.7.1.5 パルスオキシメーター 174
8.7.1.5.1 ユーザーの血液中の酸素濃度をモニターするために使用される 174
8.7.1.6 転倒検知器 174
8.7.1.6.1 利用者が倒れた場合に検知し、監視要員に通知する 174
8.7.2 身体活動モニター 175
8.7.2.1 ユーザーの身体活動レベルを追跡するスマートウェアラブルデバイスの採用増加 175
8.8 スマートキッチン 176
8.8.1 スマート冷蔵庫 180
8.8.1.1 ドアが開けられた頻度を記録する 180
8.8.2 スマートコーヒーメーカー 181
8.8.2.1 タブレットやスマートフォンのアプリでコーヒーを淹れることができる 181
8.8.3 スマートケトル 182
8.8.3.1 ユーザーの選択によってお湯の温度を維持する 182
8.8.4 スマート食器洗い機 182
8.182 8.4.1 革新的な機能により人の介入を減らす 182
8.8.5 スマート・オーブン 183
8.183 8.5.1 調理時間の短縮を支援する。
8.8.6 スマート・クッキングヒーター 184
8.8.6.1 正確な熱循環を確保する 184
8.8.7 スマートクッカー 185
8.8.7.1 スマートフォンやタブレット端末のアプリからアクセスし、制御できる 185
8.9 家電製品 186
8.9.1 スマート洗濯機 190
8.9.1.1 革新的な機能により人の介入を減らす 190
8.9.2 スマート乾燥機 190
8.9.2.1 エネルギー効率の向上と人の介在の軽減に役立つ 190

8.9.3 スマート給湯器 191
8.9.3.1 給湯需要が少なくなると自動的にオフになる 191
8.9.4 スマート掃除機 192
8.9.4.1 清潔さと衛生に関する意識の高まりが需要を促進する 192
8.10 スマート家具 193
8.10.1 スマートテーブル 197
8.10.1.1 飲み物の温度を保つIH式ドリンクウォーマー内蔵 197
8.10.2 スマートデスク 198
8.10.2.1 利用者に複数の健康上のメリットを提供する 198
8.10.3 スマートスツール&ベンチ 199
8.10.3.1 スマートベンチはエネルギーコストの削減に役立つ 199
8.10.4 スマートソファ 200
8.10.4.1 センサーを備え、利用者の要求に応じて形や大きさを調節できる 200
8.10.5 スマートチェア 200
8.10.5.1 健康的な座り姿勢の促進に役立つ 200
9 スマートホーム市場:製品別 202
9.1 導入 203
9.2 ビヘイビア 205
9.2.1 ユーザーの行動から学習し、必要な行動を推奨する 205
9.3 プロアクティブ
9.3.1 ユーザー行動に基づいて必要なアクションを自動的に実行する
を自動的に実行する。
10 スマートホーム市場:設置タイプ別 207
10.1 導入 208
10.2 新規設置 209
10.2.1 最先端のコンポーネントを備えた最新の照明システムへのニーズが
が市場を牽引する 209
10.3 後付け設置 209
10.3.1 システムのアップグレード需要の高まりが市場成長を後押しする 209
11 スマートホーム市場(地域別) 210
11.1 はじめに 211
11.2 北米 212
11.2.1 米国 214
11.2.1.1 市場成長を支える様々な主要プレーヤーの存在 214
11.2.2 カナダ 214
11.2.2.1 成長する経済によりスマートホームへの移行が注目される 214

11.2.3 メキシコ 215
11.2.3.1 経済成長と家電利用の増加が市場成長を後押しする 215
11.2.4 北米におけるスマート・コントロール・エコシステムのランキング 216
11.2.5 北米のマクロ経済見通し 216
11.3 欧州 217
11.3.1 ドイツ 219
11.3.1.1 ゼロエネルギー・システムの採用とスマート・シティの発展が市場を牽引 219
11.3.2 イギリス 219
11.3.2.1 火災事故防止への取り組みが市場成長を支える 219
11.3.3 フランス 220
11.3.3.1 省エネ製品の採用を促進する取り組みが市場成長を促進する 220
11.3.4 イタリア 220
11.3.4.1 最小エネルギー消費製品普及のための政府活動が市場成長を促進する 220
11.3.5 その他の欧州 220
11.3.6 欧州のスマート・コントロール・エコシステム・ランキング 221
11.3.7 欧州のマクロ経済見通し 221
11.4 アジア太平洋地域 222
11.4.1 中国 224
11.4.1.1 政府のスマートホーム開発イニシアティブが市場を牽引する 224
11.4.2 日本 224
11.4.2.1 家庭へのインターネット普及率の高さが市場成長を後押しする 224
11.4.3 韓国 225
11.4.3.1 セキュリティへの関心の高まりによる高度なセキュリティへの高い需要が市場を促進 225
11.4.4 オーストラリア 225
11.4.4.1 エンターテインメント制御とセキュリティ&アクセス制御への高い需要が市場成長を促進 225
11.4.5 その他のアジア太平洋地域 225
11.4.6 アジア太平洋地域のマクロ経済見通し 226
11.5 ROW 226
11.5.1 南米 227
11.5.1.1 インフラ整備を支援する政府の取り組みが市場成長を後押し 227
11.5.2 中東・アフリカ 227
11.5.2.1 スマート家電の利点に関する消費者意識の高まりが市場成長を促進 227
11.5.2.2 GCC諸国 228
11.5.2.3 その他の中東・アフリカ 228

11.5.3 行のマクロ経済見通し 229
12 競争環境 230
12.1 概要 230
12.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 230
12.3 市場シェア分析 232
12.4 収益分析 233
12.5 企業評価と財務指標 234
12.6 ブランド/製品の比較 235
12.7 企業評価マトリックス:主要プレーヤー、2023年 235
12.7.1 スター企業 235
12.7.2 新興リーダー 236
12.7.3 浸透力のあるプレーヤー 236
12.7.4 参加企業 236
12.7.5 企業フットプリント 238
12.7.5.1 企業フットプリント 238
12.7.5.2 製品フットプリント 239
12.7.5.3 オファリングのフットプリント 240
12.7.5.4 販売チャネルのフットプリント 241
12.7.5.5 設置タイプのフットプリント 242
12.7.5.6 地域別フットプリント 243
12.8 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 244
12.8.1 進歩的企業 244
12.8.2 対応力のある企業 244
12.8.3 ダイナミックな企業 244
12.8.4 スタートアップ・ブロック 244
12.8.5 競争ベンチマーク:新興企業/SM、2023年 246
12.9 競争シナリオ 248
12.9.1 製品上市 248
12.9.2 取引 249
13 企業プロフィール 251
13.1 主要企業 251
13.1.1 ジョンソンコントロールズ251
13.1.1.1 事業概要 251
13.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 253
13.1.1.3 最近の動向 254
13.1.1.3.1 製品の発売 254
13.1.1.3.2 取引 254
13.1.1.4 MnMの見解 255
13.1.1.4.1 主要な強み 255
13.1.1.4.2 戦略的選択 255
13.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 256
13.1.2 シュナイダーエレクトリック 257
13.1.2.1 事業概要 257
13.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 258
13.1.2.3 最近の動向 260
13.1.2.3.1 製品の発売 260
13.1.2.3.2 取引 261
13.1.2.4 MnMの見解 262
13.1.2.4.1 主要な強み 262
13.1.2.4.2 戦略的選択 262
13.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 262
13.1.3 ハネウェル・インターナショナル263
13.1.3.1 事業概要 263
13.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 264
13.1.3.3 最近の動向 265
13.1.3.3.1 製品の発売 265
13.1.3.3.2 取引 266
13.1.3.4 MnMの見解 268
13.1.3.4.1 主要な強み 268
13.1.3.4.2 戦略的選択 269
13.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 269
13.1.4 アサ アブロイ 270
13.1.4.1 事業概要 270
13.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 271
13.1.4.3 最近の動向 272
13.1.4.3.1 製品の発売 272
13.1.4.3.2 取引 273
13.1.4.4 MnMビュー 276
13.1.4.4.1 主要な強み 276
13.1.4.4.2 戦略的選択 276
13.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 276
13.1.5 シーメンス 277
13.1.5.1 事業概要 277
13.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 278
13.1.5.3 最近の動向 279
13.1.5.3.1 製品の発売 279
13.1.5.3.2 取引 282
13.1.5.4 MnMの見解 284
13.1.5.4.1 主要な強み 284
13.1.5.4.2 戦略的選択 284
13.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 284

13.1.6 アマゾン・ドット・コム(株285
13.1.6.1 事業概要 285
13.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 286
13.1.6.3 最近の動向 287
13.1.6.3.1 製品の発売 287
13.1.6.3.2 取引 289
13.1.7 アップル290
13.1.7.1 事業概要 290
13.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 291
13.1.7.3 最近の動向 292
13.1.7.3.1 製品の発売 292
13.1.7.3.2 取引 293
13.1.8 ADT 294
13.1.8.1 事業概要 294
13.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 295
13.1.8.3 最近の動向 296
13.1.8.3.1 製品発表 296
13.1.8.3.2 取引 297
13.1.8.3.3 その他の動向 299
13.1.9 ロバート・ボッシュ 300
13.1.9.1 事業概要 300
13.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 301
13.1.9.3 最近の動向 302
13.1.9.3.1 製品上市 302
13.1.9.3.2 取引 304
13.1.10 ABB 305
13.1.10.1 事業概要 305
13.1.10.2 提供する製品/ソリューション/サービス 306
13.1.10.3 最近の動向 307
13.1.10.3.1 製品発表 307
13.1.10.3.2 取引 308
13.2 その他のプレーヤー 309
13.2.1 サムスン電子 309
13.2.2 ソニー株式会社 310
13.2.3 OOMA 311
13.2.4 ウォザート・テクノロジーズ・プライベート・リミテッド 312
13.2.5 コントロール4 313
13.2.6 アクシスコミュニケーションズ 314
13.2.7 コムキャスト 315
13.2.8 エコビー 316
13.2.9 クレストロン エレクトロニクス317
13.2.10 シンプリミセーフ318
13.2.11 サバントシステムズ 319
13.2.12 カナリアコネクト320
13.2.13 LGエレクトロニクス 321
13.2.14 ルトロン エレクトロニクス322
13.2.15 ルグラン 323
14 付録 324
14.1 業界の専門家による洞察 324
14.2 ディスカッションガイド 324
14.3 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 327
14.4 カスタマイズオプション 329
14.5 関連レポート 329
14.6 著者の詳細 330

 

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Summary

The global smart home market was valued at USD 84.5 billion in 2024 and is projected to reach USD 116.4 billion by 2029; it is expected to register a CAGR of 6.6% during the forecast period. Concerns about safety, security, and convenience among general population are driving the growth of the smart home market. The high cost of switching for existing smart device consumers is restraining the growth of the smart home market. Growing use of smart gadgets and an increase in internet users raising the average person's discretionary income in emerging nations. The significance of home surveillance is growing in isolated areas, increasing demand for solutions focused on reducing carbon emissions and using less energy; the general public's growing worries about convenience, security, and safety are driving the growth of smart home market. Whereas a more convenience-driven rather than necessity-driven market, high cost of switching for existing smart device consumers, and issues related to security and privacy breaches are restraining the growth of the market.

“The lighting control segment is expected to grow at the second highest CAGR during the forecast period.”
The lighting control segment is projected to grow at the second highest rate while attaining a CAGR of 9.5% during the forecast. A lighting control system is based on an intelligent network for the control of lighting in a building by sensing information from the input devices and sending the same through one or more central computing devices which in turn sends signals to the output devices. Smart home lighting controls are able to make a lighting system check occupancy as well as natural light in an area. It can sense these factors and, accordingly, reduce its brightness with respect to the natural light available or switch off automatically in case the room is empty. Lighting control forms a basic part of lighting for energy efficiency.

The behavioral offering segment is likely to grow at the second higher CAGR during the forecast period.”
The behavioral offering segment is expected to grow at a second higher CAGR of 6.5% during the forecast period. The behavioral offering uses AI and machine learning algorithms to learn from the actions of individuals in a smart home. It automates many aspects of the home using routines and preferences discovered through data analysis from sensors, cameras, and other connected devices. The behavioral offering seeks to provide consumers with a personalized and convenient experience by automating processes based on occupant behavior.

“The North America segment is likely to grow at the second highest CAGR during the forecast period.”
The market in North America is expected to witness the second highest CAGR of 6.2% during the forecast period. Factors such as the increasing demand for reliable home energy management systems and enhanced home security levels and the growing popularity of the integration of smart devices such as tablets and smartphones in smart homes are driving the growth of the smart home market in this region.

Breakdown of primaries
The study contains insights from various industry experts, ranging from component suppliers to Tier 1 companies and OEMs. The break-up of the primaries is as follows:

• By Company Type - Tier 1 – 35%, Tier 2 – 45%, Tier 3 – 20%
• By Designation— C-level Executives - 40%, Directors - 30%, Others - 30%
• By Region—North America - 40%, Europe - 20%, Asia Pacific - 30%, RoW - 10%

The smart home market is dominated by a few globally established players such as Johnson Controls Inc. (Ireland), Honeywell International Inc. (US), Schneider Electric (France), Siemens (Germany), ASSA ABLOY (Sweden), Amazon.com, Inc. (US), Apple Inc. (US), ADT (US), Robert Bosch (Germany), ABB (Switzerland). The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the smart home market, with their company profiles, recent developments, and key market strategies.

Research Coverage:
The report segments the smart home market and forecasts its size by product, offering, sales channel, and installation type, and region. The report also discusses the drivers, restraints, opportunities, and challenges pertaining to the market. It gives a detailed view of the market across four main regions—North America, Europe, Asia Pacific, and RoW. Supply chain analysis has been included in the report, along with the key players and their competitive analysis in the smart home ecosystem.

Key Benefits to Buy the Report:
• Analysis of key drivers (Increasing number of internet users and growing adoption of smart devices, Increasing disposable income emerging economies, Increasing importance of home monitoring in remote locations, Growing need for energy-saving and low carbon emission-oriented solutions, Concerns about safety, security, and convenience among general population). Restraint (Convenience-driven rather than necessity-driven market, High cost of switching for existing smart device consumers, Issues related to security and privacy breaches), Opportunity (Favorable government regulations to promote green buildings, Incorporation of lighting controllers with in-built data-connectivity technology, Integration of power line communication technology in smart homes), Challenges (Difficulties linking disparate systems, limited functionality, and lack of open standards, Risk of device malfunction)
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research and development activities, and new product launches in the smart home market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the smart home market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products and services, untapped geographies, recent developments, and investments in the smart home market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like Johnson Controls Inc. (Ireland), Honeywell International Inc. (US), Schneider Electric (France), Siemens (Germany), ASSA ABLOY (Sweden), Amazon.com, Inc. (US), Apple Inc. (US), ADT (US), Robert Bosch (Germany), ABB (Switzerland) among others in the smart home market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 32
1.1 STUDY OBJECTIVES 32
1.2 MARKET DEFINITION 32
1.3 STUDY SCOPE 33
1.3.1 MARKETS COVERED 33
1.3.2 YEARS CONSIDERED 34
1.3.3 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS OF STUDY 34
1.4 CURRENCY CONSIDERED 35
1.5 UNITS CONSIDERED 35
1.6 LIMITATIONS 35
1.7 STAKEHOLDERS 35
1.8 SUMMARY OF CHANGES 36
2 RESEARCH METHODOLOGY 37
2.1 RESEARCH DATA 37
2.1.1 SECONDARY AND PRIMARY RESEARCH 39
2.1.2 SECONDARY DATA 39
2.1.2.1 List of key secondary sources 40
2.1.2.2 Key data from secondary sources 40
2.1.3 PRIMARY DATA 41
2.1.3.1 Breakdown of primaries 41
2.1.3.2 Key data from primary sources 42
2.1.3.3 Key industry insights 42
2.2 FACTOR ANALYSIS 43
2.2.1 SUPPLY-SIDE ANALYSIS 43
2.2.2 GROWTH FORECAST ASSUMPTIONS 44
2.3 MARKET SIZE ESTIMATION METHODOLOGY 45
2.3.1 BOTTOM-UP APPROACH 45
2.3.1.1 Approach to arrive at market size using bottom-up analysis
(demand side) 45
2.3.2 TOP-DOWN APPROACH 46
2.3.2.1 Approach to arrive at market size using top-down approach
(supply side) 46
2.4 MARKET BREAKDOWN AND DATA TRIANGULATION 47
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS 48
2.6 RESEARCH LIMITATIONS 49
2.7 RISK ASSESSMENT 49

3 EXECUTIVE SUMMARY 50
4 PREMIUM INSIGHTS 54
4.1 ATTRACTIVE GROWTH OPPORTUNITIES FOR KEY PLAYERS IN SMART HOME MARKET 54
4.2 HVAC CONTROLS: SMART HOME MARKET, BY TYPE, 2024 VS. 2029 (USD MILLION) 54
4.3 SMART HOME MARKET, BY SALES CHANNEL, 2024 VS. 2029 (USD MILLION) 55
4.4 SMART KITCHEN: SMART HOME MARKET, BY PRODUCT, 2024 VS. 2029 (USD MILLION) 55
4.5 SMART HOME MARKET, BY INSTALLATION TYPE, 2024 VS. 2029 (USD MILLION) 56
4.6 SMART HOME MARKET SHARE, BY REGION, 2024 VS. 2029 56
4.7 SMART HOME MARKET, BY COUNTRY 57
5 MARKET OVERVIEW 58
5.1 INTRODUCTION 58
5.2 MARKET DYNAMICS 58
5.2.1 DRIVERS 59
5.2.1.1 Increasing number of internet users and growing adoption of
smart devices 59
5.2.1.2 Increasing disposable income in emerging economies 60
5.2.1.3 Increasing importance of home monitoring in remote locations 60
5.2.1.4 Growing need for energy-saving and low carbon emission-oriented solutions 61
5.2.1.5 Concerns about safety, security, and convenience among general population 62
5.2.2 RESTRAINTS 62
5.2.2.1 Convenience-driven rather than necessity-driven market 62
5.2.2.2 High cost of switching for existing smart device consumers 63
5.2.2.3 Issues related to security and privacy breaches 63
5.2.3 OPPORTUNITIES 64
5.2.3.1 Favorable government regulations to promote green buildings 64
5.2.3.2 Incorporation of lighting controllers with in-built data connectivity technology 65
5.2.3.3 Integration of power line communication technology in smart homes 65
5.2.4 CHALLENGES 66
5.2.4.1 Difficulties in linking disparate systems, limited functionalities,
and lack of open standards 66
5.2.4.2 Risk of device malfunction 68
5.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 68
5.4 PRICING ANALYSIS 69
5.4.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS, BY SMART LOCK 69
5.4.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 70
5.5 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 70
5.6 ECOSYSTEM ANALYSIS 72
5.7 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 74
5.8 TECHNOLOGY ANALYSIS 74
5.8.1 KEY TECHNOLOGIES 74
5.8.1.1 Voice assistant 74
5.8.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 74
5.8.2.1 Big data analytics 74
5.8.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 75
5.8.3.1 Biometric authentication 75
5.8.3.2 Virtual reality (VR) and augmented reality (AR) 76
5.9 PATENT ANALYSIS 76
5.10 TRADE ANALYSIS 78
5.10.1 IMPORT DATA (HS CODE 8517) 79
5.10.2 EXPORT DATA (HS CODE 8517) 80
5.11 KEY CONFERENCES AND EVENTS 81
5.12 CASE STUDY ANALYSIS 82
5.12.1 ASSA ABLOY’S REMOTE ACCESS DELEGATION TO BUILDINGS TRANSFORMS OPERATION OF EMERGENCY SERVICES WORLDWIDE 82
5.12.2 JOHNSON CONTROLS’ COOLING SOLUTION HELPS FISERV TACKLE MAINTENANCE CONSTRAINTS AND ACHIEVE ENERGY SAVINGS 83
5.12.3 HONEYWELL’S SECURITY SOLUTION HELPS GATEWAY BUILDING IMPROVE SECURITY AND VISITOR ACCESS SYSTEM 83
5.13 TARIFF AND REGULATORY LANDSCAPE 84
5.13.1 TARIFF ANALYSIS 84
5.13.1.1 Tariffs levied on HS code 8517-compliant products exported by
US to other countries 84
5.13.2 REGULATIONS 84
5.13.2.1 Regulatory bodies, government agencies, and other organizations 84
5.13.3 REGULATORY STANDARDS 88
5.14 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 89
5.14.1 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 90
5.14.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 90
5.14.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 90
5.14.4 THREAT OF SUBSTITUTES 91
5.14.5 THREAT OF NEW ENTRANTS 91
5.15 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 91
5.15.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 91
5.15.2 BUYING CRITERIA 92
5.16 IMPACT OF AI/GEN AI ON SMART HOME MARKET 93
5.17 RELEVANT CASE STUDY AND DEVELOPMENTS 94
5.17.1 SIEMENS: ENHANCING MUSEUM'S TECHNICAL INFRASTRUCTURE 94
5.17.2 LG ELECTRONICS: ALL-ROUND HOME MANAGER AND COMPANION 94
5.17.3 SAMSUNG: CREATE A MORE SEAMLESS AND INTELLIGENT HOME EXPERIENCE 95
5.17.4 SAMSUNG: IMPROVING COMPUTATIONAL CAPABILITY OF RUGGED PCS 95
6 PROTOCOLS AND TECHNOLOGIES USED IN SMART HOMES 96
6.1 INTRODUCTION 96
6.2 WIRED COMMUNICATION TECHNOLOGIES 97
6.2.1 CDMA NETWORK 97
6.2.1.1 Helps control smart home appliances and systems using channel access method 97
6.2.2 GSM/HSPA NETWORK 97
6.2.2.1 GSM modems control home appliances via short message services 97
6.2.3 LTE NETWORK 98
6.2.3.1 Enables real-time transfer of data across network to remotely control smart home applications 98
6.2.4 DALI 98
6.2.4.1 Full-duplex system that brings digital technology into lighting sector 98
6.2.5 NEMA 99
6.2.5.1 Standardizes necessary control devices needed to build complete lighting systems 99
6.2.6 KNX 99
6.2.6.1 Open standard supporting five communication media 99
6.2.7 DMX 100
6.2.7.1 Used in communication networks that control lights and effects 100
6.2.8 LONWORKS 100
6.2.8.1 Helps in building automation applications designed on
low bandwidth for networking devices 100
6.2.9 ETHERNET 101
6.2.9.1 Used in home entertainment systems and whole-house automation solutions 101
6.2.10 MODBUS 101
6.2.10.1 Transmits information between electronic devices over serial lines or via Ethernet 101
6.2.11 BACNET 102
6.2.11.1 Commonly used in building automation applications such as HVAC controls, fire detection, lighting controls, and smart elevators 102
6.2.12 BLACK BOX 102
6.2.12.1 Helps in home automation and integration of home devices into a single console 102
6.2.13 PLC 102
6.2.13.1 Uses electric power for data transmission 102
6.3 WIRELESS COMMUNICATION TECHNOLOGIES 103
6.3.1 ZIGBEE 104
6.3.1.1 Used in smart homes to carry small amounts of data over mid-range 104
6.3.2 Z-WAVE 105
6.3.2.1 Used in wireless residential control products and services 105

6.3.3 WI-FI 105
6.3.3.1 Ideal for medium and small home automation systems for
data transmission across short distances 105
6.3.4 BLUETOOTH 106
6.3.4.1 Ensures interoperability, minimal interference, and energy efficiency in areas like automation, control, security, and energy management 106
6.3.5 ENOCEAN 106
6.3.5.1 Designed for smart home solutions dependent on energy-producing technologies 106
6.3.6 THREAD 106
6.3.6.1 Common standard used in smart home applications to connect them over internet and with Cloud 106
6.3.7 INFRARED 107
6.3.7.1 Used for short and medium-range communications and control in smart home applications 107
6.3.8 MESSAGE QUEUING TELEMETRY TRANSPORT (MQTT) 107
6.3.8.1 Used to send messages between devices in distributed network 107
7 SMART HOME MARKET, BY SALES CHANNEL 108
7.1 INTRODUCTION 109
7.2 DIRECT SALES CHANNEL 110
7.2.1 PLAYERS WITH LIMITED SALES CHANNELS AND DISTRIBUTION NETWORKS OPT FOR DIRECT SALES 110
7.3 INDIRECT SALES CHANNEL 110
7.3.1 INCREASED CONVENIENCE ENHANCES CUSTOMER EXPERIENCE 110
8 SMART HOME MARKET, BY PRODUCT 111
8.1 INTRODUCTION 112
8.2 LIGHTING CONTROLS 115
8.2.1 RELAYS 120
8.2.1.1 Work as on/off switches in lighting control systems 120
8.2.2 OCCUPANCY SENSORS 120
8.2.2.1 Detect presence of individuals to switch lights on/off 120
8.2.3 DAYLIGHT SENSORS 122
8.2.3.1 Function as photosensors to measure intensity of natural light and accordingly adjust amount of artificial light 122
8.2.4 TIMERS 123
8.2.4.1 Used to turn lights on/off automatically after pre-specified time 123
8.2.5 DIMMERS 124
8.2.5.1 Used to adjust brightness in lighting control systems by means of voltage variation 124
8.2.6 SWITCHES 125
8.2.6.1 Switches can be categorized as manual and remote-controlled 125
8.2.7 ACCESSORIES & OTHER PRODUCTS 125

8.3 SECURITY & ACCESS CONTROLS 126
8.3.1 VIDEO SURVEILLANCE 130
8.3.1.1 Hardware 131
8.3.1.1.1 Cameras 132
8.3.1.1.1.1 IP cameras 132
8.3.1.1.1.1.1 Can be accessed and controlled over IP networks 132
8.3.1.1.1.2 Analog cameras 133
8.3.1.1.1.2.1 Require lesser technical maintenance compared to IP cameras 133
8.3.1.1.2 Storage devices 133
8.3.1.1.2.1 Introduction of IP cameras boosted demand for IP-based surveillance storage systems and technologies 133
8.3.1.1.3 Monitors 133
8.3.1.1.3.1 Project data obtained by cameras as output of video surveillance systems 133
8.3.1.1.4 Other hardware accessories 134
8.3.1.2 Software 134
8.3.1.2.1 Video analytics software 134
8.3.1.2.1.1 Automatically monitors cameras and alerts users about unusual or suspicious events 134
8.3.1.2.2 Video management software 135
8.3.1.2.2.1 Platform for video monitoring, recording, and analysis 135
8.3.1.2.3 Neural networks and algorithms 135
8.3.1.2.3.1 Used to extract patterns or coded data to identify behavioral trends 135
8.3.1.3 Services 136
8.3.1.3.1 Ensures effective working of video surveillance systems 136
8.3.2 ACCESS CONTROL 136
8.3.2.1 Hardware 137
8.3.2.1.1 Card-based readers 137
8.3.2.1.1.1 Used to authenticate user identity 137
8.3.2.1.2 Multi-technology readers 138
8.3.2.1.2.1 Employ combination of card and biometrics 138
8.3.2.1.3 Electronic locks 138
8.3.2.1.3.1 Cannot be tampered with and provide better security than mechanical locks 138
8.3.2.1.4 Controllers 138
8.3.2.1.4.1 Control panels transmit data between readers and software through various types of communication interfaces 138
8.3.2.1.5 Biometric readers 138
8.3.2.2 Software 139
8.3.2.2.1 Often integrated with other security management platforms, such as video surveillance, intrusion, and visitor management systems 139

8.3.2.3 Services 139
8.3.2.3.1 Majorly include installation, support, and maintenance services 139
8.4 HVAC CONTROLS 140
8.4.1 SMART THERMOSTATS 144
8.4.1.1 Maintain temperature at required levels 144
8.4.2 SENSORS 145
8.4.2.1 Perform logical functions such as making decisions and communicating with other systems 145
8.4.3 CONTROL VALVES 146
8.4.3.1 Regulate flow of fluids in various processes 146
8.4.4 HEATING & COOLING COILS 147
8.4.4.1 HVAC systems use coils to maintain temperature 147
8.4.5 DAMPERS 147
8.4.5.1 Regulate flow of hot/cold air in rooms 147
8.4.6 ACTUATORS 148
8.4.6.1 Control dampers and valves in HVAC systems 148
8.4.7 PUMPS & FANS 149
8.4.7.1 Essential components of HVAC control systems 149
8.4.8 SMART VENTS 150
8.4.8.1 Can be programmed to open and close according to temperature conditions of rooms 150
8.5 ENTERTAINMENT & OTHER CONTROLS 150
8.5.1 ENTERTAINMENT CONTROLS 155
8.5.1.1 Audio & volume controls 156
8.5.1.1.1 Enable playback and music control in homes 156
8.5.1.2 Home theater system controls 157
8.5.1.2.1 Designed to provide ultimate movie-viewing experience 157
8.5.1.3 Touchscreens & keypads 158
8.5.1.3.1 Control audio-video distribution at homes 158
8.5.2 OTHER CONTROLS 159
8.5.2.1 Smart meters 160
8.5.2.1.1 Measure energy consumption and enable communication between users and utilities 160
8.5.2.2 Smart plugs 161
8.5.2.2.1 Help in saving and managing energy usage 161
8.5.2.3 Smart hubs 162
8.5.2.3.1 Control connected gadgets in smart homes 162
8.5.2.4 Smart locks 162
8.5.2.4.1 Enabled with wireless technologies such as Z-Wave,
Zigbee, and NFC 162
8.5.2.5 Smoke detectors 163
8.5.2.5.1 Detect smoke faster than flame and heat detectors 163

8.6 SMART SPEAKERS 164
8.6.1 ENABLE CONTROL OF SMART DEVICES THROUGH USER VOICE CONTROL 164
8.7 HOME HEALTHCARE 168
8.7.1 HEALTH STATUS MONITORS 172
8.7.1.1 Fitness and heart rate monitors 173
8.7.1.1.1 Growing health consciousness to drive adoption 173
8.7.1.2 Blood pressure monitors 173
8.7.1.2.1 Growth emphasis on treatment and control of diseases to drive demand 173
8.7.1.3 Blood glucose meters 174
8.7.1.3.1 Increasing diabetic population to boost adoption 174
8.7.1.4 Continuous glucose monitors 174
8.7.1.4.1 Offer better results than conventional glucose monitoring systems 174
8.7.1.5 Pulse oximeters 174
8.7.1.5.1 Used to monitor oxygen level present in user’s blood 174
8.7.1.6 Fall detectors 174
8.7.1.6.1 Detect and notify monitoring personnel if users collapse 174
8.7.2 PHYSICAL ACTIVITY MONITORS 175
8.7.2.1 Rising adoption of smart wearable devices to track physical activity levels of users 175
8.8 SMART KITCHEN 176
8.8.1 SMART REFRIGERATORS 180
8.8.1.1 Keep track of how often doors have been opened 180
8.8.2 SMART COFFEE MAKERS 181
8.8.2.1 Allows users to make coffee through app on tablets or smartphones 181
8.8.3 SMART KETTLES 182
8.8.3.1 Maintain temperature of water depending on user’s choice 182
8.8.4 SMART DISHWASHERS 182
8.8.4.1 Innovative features reduce human intervention 182
8.8.5 SMART OVENS 183
8.8.5.1 Help users reduce time required for cooking 183
8.8.6 SMART COOKTOPS 184
8.8.6.1 Ensure accurate heat circulation 184
8.8.7 SMART COOKERS 185
8.8.7.1 Can be accessed and controlled through apps on smartphones or tablets 185
8.9 HOME APPLIANCES 186
8.9.1 SMART WASHERS 190
8.9.1.1 Innovative features reduce human intervention 190
8.9.2 SMART DRYERS 190
8.9.2.1 Help increase energy efficiency and reduce human intervention 190

8.9.3 SMART WATER HEATERS 191
8.9.3.1 Turn off automatically when hot water demands are low 191
8.9.4 SMART VACUUM CLEANERS 192
8.9.4.1 Rising awareness around cleanliness and hygiene to fuel demand 192
8.10 SMART FURNITURE 193
8.10.1 SMART TABLES 197
8.10.1.1 Feature integrated induction-based drink warmer to maintain temperature of beverage 197
8.10.2 SMART DESKS 198
8.10.2.1 Provides multiple health benefits to users 198
8.10.3 SMART STOOLS & BENCHES 199
8.10.3.1 Smart benches help in reducing energy costs 199
8.10.4 SMART SOFAS 200
8.10.4.1 Equipped with sensors to help adjust shape and size as per user’s requirement 200
8.10.5 SMART CHAIRS 200
8.10.5.1 Help in promoting healthy sitting posture 200
9 SMART HOME MARKET, BY OFFERING 202
9.1 INTRODUCTION 203
9.2 BEHAVIORAL 205
9.2.1 LEARNS FROM USER BEHAVIOR AND RECOMMENDS NECESSARY ACTIONS 205
9.3 PROACTIVE 205
9.3.1 AUTOMATICALLY IMPLEMENTS NECESSARY ACTIONS BASED ON
USER BEHAVIOR 205
10 SMART HOME MARKET, BY INSTALLATION TYPE 207
10.1 INTRODUCTION 208
10.2 NEW INSTALLATIONS 209
10.2.1 NEED FOR MODERN LIGHTING SYSTEMS WITH
STATE-OF-THE-ART COMPONENTS TO DRIVE MARKET 209
10.3 RETROFIT INSTALLATIONS 209
10.3.1 RISING DEMAND FOR SYSTEM UPGRADES TO BOOST MARKET GROWTH 209
11 SMART HOME MARKET, BY REGION 210
11.1 INTRODUCTION 211
11.2 NORTH AMERICA 212
11.2.1 US 214
11.2.1.1 Presence of various key players to support market growth 214
11.2.2 CANADA 214
11.2.2.1 Growing economy to result in increased focus on transitioning toward smart homes 214

11.2.3 MEXICO 215
11.2.3.1 Growing economy and increasing use of consumer electronics to favor market growth 215
11.2.4 RANKING OF SMART CONTROL ECOSYSTEMS IN NORTH AMERICA 216
11.2.5 MACROECONOMIC OUTLOOK IN NORTH AMERICA 216
11.3 EUROPE 217
11.3.1 GERMANY 219
11.3.1.1 Adoption of zero-energy systems and development of smart cities to drive market 219
11.3.2 UK 219
11.3.2.1 Initiatives to prevent fire accidents to support market growth 219
11.3.3 FRANCE 220
11.3.3.1 Initiatives for promoting adoption of energy-saving products to propel market growth 220
11.3.4 ITALY 220
11.3.4.1 Government activities to promote minimum energy consumption products to boost market growth 220
11.3.5 REST OF EUROPE 220
11.3.6 RANKING OF SMART CONTROL ECOSYSTEMS FOR EUROPE 221
11.3.7 MACROECONOMIC OUTLOOK IN EUROPE 221
11.4 ASIA PACIFIC 222
11.4.1 CHINA 224
11.4.1.1 Government initiatives for development of smart homes to drive market 224
11.4.2 JAPAN 224
11.4.2.1 High penetration rate of internet in households to favor market growth 224
11.4.3 SOUTH KOREA 225
11.4.3.1 High demand for advanced security due to growing security concerns to propel market 225
11.4.4 AUSTRALIA 225
11.4.4.1 High demand for entertainment controls and security & access controls to boost market growth 225
11.4.5 REST OF ASIA PACIFIC 225
11.4.6 MACROECONOMIC OUTLOOK IN ASIA PACIFIC 226
11.5 ROW 226
11.5.1 SOUTH AMERICA 227
11.5.1.1 Government initiatives to support infrastructural development to boost market growth 227
11.5.2 MIDDLE EAST & AFRICA 227
11.5.2.1 Growing consumer awareness regarding benefits of smart appliances to fuel market growth 227
11.5.2.2 GCC countries 228
11.5.2.3 Rest of Middle East & Africa 228

11.5.3 MACROECONOMIC OUTLOOK IN ROW 229
12 COMPETITIVE LANDSCAPE 230
12.1 OVERVIEW 230
12.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 230
12.3 MARKET SHARE ANALYSIS 232
12.4 REVENUE ANALYSIS 233
12.5 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 234
12.6 BRAND/PRODUCT COMPARISON 235
12.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 235
12.7.1 STARS 235
12.7.2 EMERGING LEADERS 236
12.7.3 PERVASIVE PLAYERS 236
12.7.4 PARTICIPANTS 236
12.7.5 COMPANY FOOTPRINT 238
12.7.5.1 Company footprint 238
12.7.5.2 Product footprint 239
12.7.5.3 Offering footprint 240
12.7.5.4 Sales channel footprint 241
12.7.5.5 Installation type footprint 242
12.7.5.6 Region footprint 243
12.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 244
12.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES 244
12.8.2 RESPONSIVE COMPANIES 244
12.8.3 DYNAMIC COMPANIES 244
12.8.4 STARTING BLOCKS 244
12.8.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 246
12.9 COMPETITIVE SCENARIOS 248
12.9.1 PRODUCT LAUNCHES 248
12.9.2 DEALS 249
13 COMPANY PROFILES 251
13.1 KEY PLAYERS 251
13.1.1 JOHNSON CONTROLS INC. 251
13.1.1.1 Business overview 251
13.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 253
13.1.1.3 Recent developments 254
13.1.1.3.1 Product launches 254
13.1.1.3.2 Deals 254
13.1.1.4 MnM view 255
13.1.1.4.1 Key strengths 255
13.1.1.4.2 Strategic choices 255
13.1.1.4.3 Weaknesses & competitive threats 256
13.1.2 SCHNEIDER ELECTRIC 257
13.1.2.1 Business overview 257
13.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 258
13.1.2.3 Recent developments 260
13.1.2.3.1 Product launches 260
13.1.2.3.2 Deals 261
13.1.2.4 MnM view 262
13.1.2.4.1 Key strengths 262
13.1.2.4.2 Strategic choices 262
13.1.2.4.3 Weaknesses & competitive threats 262
13.1.3 HONEYWELL INTERNATIONAL INC. 263
13.1.3.1 Business overview 263
13.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 264
13.1.3.3 Recent developments 265
13.1.3.3.1 Product launches 265
13.1.3.3.2 Deals 266
13.1.3.4 MnM view 268
13.1.3.4.1 Key strengths 268
13.1.3.4.2 Strategic choices 269
13.1.3.4.3 Weaknesses & competitive threats 269
13.1.4 ASSA ABLOY 270
13.1.4.1 Business overview 270
13.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 271
13.1.4.3 Recent developments 272
13.1.4.3.1 Product launches 272
13.1.4.3.2 Deals 273
13.1.4.4 MnM view 276
13.1.4.4.1 Key strengths 276
13.1.4.4.2 Strategic choices 276
13.1.4.4.3 Weaknesses & competitive threats 276
13.1.5 SIEMENS 277
13.1.5.1 Business overview 277
13.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 278
13.1.5.3 Recent developments 279
13.1.5.3.1 Product launches 279
13.1.5.3.2 Deals 282
13.1.5.4 MnM view 284
13.1.5.4.1 Key strengths 284
13.1.5.4.2 Strategic choices 284
13.1.5.4.3 Weaknesses & competitive threats 284

13.1.6 AMAZON.COM, INC. 285
13.1.6.1 Business overview 285
13.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 286
13.1.6.3 Recent developments 287
13.1.6.3.1 Product launches 287
13.1.6.3.2 Deals 289
13.1.7 APPLE INC. 290
13.1.7.1 Business overview 290
13.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 291
13.1.7.3 Recent developments 292
13.1.7.3.1 Product launches 292
13.1.7.3.2 Deals 293
13.1.8 ADT 294
13.1.8.1 Business overview 294
13.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 295
13.1.8.3 Recent developments 296
13.1.8.3.1 Product launches 296
13.1.8.3.2 Deals 297
13.1.8.3.3 Other developments 299
13.1.9 ROBERT BOSCH 300
13.1.9.1 Business overview 300
13.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 301
13.1.9.3 Recent developments 302
13.1.9.3.1 Product launches 302
13.1.9.3.2 Deals 304
13.1.10 ABB 305
13.1.10.1 Business overview 305
13.1.10.2 Products/Solutions/Services offered 306
13.1.10.3 Recent developments 307
13.1.10.3.1 Product launches 307
13.1.10.3.2 Deals 308
13.2 OTHER PLAYERS 309
13.2.1 SAMSUNG ELECTRONICS 309
13.2.2 SONY CORPORATION 310
13.2.3 OOMA 311
13.2.4 WOZART TECHNOLOGIES PRIVATE LIMITED 312
13.2.5 CONTROL4 313
13.2.6 AXIS COMMUNICATIONS AB 314
13.2.7 COMCAST 315
13.2.8 ECOBEE 316
13.2.9 CRESTRON ELECTRONICS, INC. 317
13.2.10 SIMPLISAFE, INC. 318
13.2.11 SAVANT SYSTEMS, INC 319
13.2.12 CANARY CONNECT, INC. 320
13.2.13 LG ELECTRONICS 321
13.2.14 LUTRON ELECTRONICS CO., INC. 322
13.2.15 LEGRAND 323
14 APPENDIX 324
14.1 INSIGHTS FROM INDUSTRY EXPERTS 324
14.2 DISCUSSION GUIDE 324
14.3 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 327
14.4 CUSTOMIZATION OPTIONS 329
14.5 RELATED REPORTS 329
14.6 AUTHOR DETAILS 330

 

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