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パン改良剤市場:タイプ別(乳化剤、酵素、酸化剤、還元剤、酸味料)、用途別(パン、パン生地、ロールパン、ケーキ、菓子パン、ピザ生地)、形態別(粉末、液体)、エンドユーザー別、地域別 - 2028年までの世界予測


Bread Improvers Market by Type (Emulsifiers, Enzymes, Oxidizing Agents, Reducing Agents, and Acidulants), Application (Bread, Buns, & Rolls, Cakes, Pastries, Pizza Dough), Form (Powdered, Liquid), End Users and Region - Global Forecast to 2028

パン改良剤市場は、2023年の15億米ドルから2028年には19億米ドルに成長し、予測期間中の年平均成長率は5.9%と予測されている。パン改良剤市場の拡大を後押ししている主な要因は、消費者が品質、食感、保存性を向... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2024年3月1日 US$4,950
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サマリー

パン改良剤市場は、2023年の15億米ドルから2028年には19億米ドルに成長し、予測期間中の年平均成長率は5.9%と予測されている。パン改良剤市場の拡大を後押ししている主な要因は、消費者が品質、食感、保存性を向上させた便利な食事や焼き菓子を選ぶようになっていることである。現代の生活はますます激しさを増しており、顧客は厳しいスケジュールに合った手軽な食品の選択肢を求めている。顧客はまた、ベーカリー製品を購入する際、手軽さに加えて、より高い品質と鮮度を期待している。
さらに、パン改良剤は製パン業界で大きな支持を得ており、消費者により健康的で自然な焼き菓子の選択肢を提供している。例えば、2021年10月、パン改良剤市場の主要プレーヤーであるGlanbia plc(アイルランド)はOvenProシリーズを発表し、焼き菓子の栄養、風味、食感、安定性を向上させる様々な原料ソリューションを提供した。この新シリーズは、低糖質・低炭水化物レベルを維持しつつ、高タンパク質のベーカリー製品を求める消費者ニーズの高まりに応えるものである。
さらに、酵素はパン改良剤市場におけるクリーンラベルのソリューションとして台頭してきた。ピュラトス、ABマウリ、コルビオン、ADMなどの企業は、それぞれS500、Arctic、Pristine、Encoreなどの酵素ビルディングブロックを特徴とするクリーンラベルのパン生地改良剤を発売することで、クリーンな原材料に対する需要の高まりに対応している。2018年2月には、Blagden Specialty Chemicals Ltd(英国)もグルテンフリーのパン用改良剤「Glutender Plus」を発表し、製品ポートフォリオを拡大した。これらの革新的な製品は、特に工業用ベーカリーにおけるパン改良剤の需要を刺激する態勢を整えている。
「パン改良剤市場の用途別セグメントでは、パン、パン粉、ロールパンの分野が主導的な地位を占めている。
消費者のライフスタイルの変化、都市化の進展、可処分所得の増加が、パン、バンズ、ロールパンのような便利なベーカリー製品の需要を促進している。さらに、製品配合の革新や新しいフレーバーや品種の導入が消費者の関心をさらに高め、同分野の成長に寄与している。その結果、パン、パン粉、ロールパンの各分野は、予測される期間中、パン改良剤市場の拡大の最前線であり続けると予想される。
都市化が進むにつれて、焼きたてのパンへのアクセスが制限される可能性のある大都市圏に住む人が増えており、外出先での消費に便利なパッケージ・パン製品が選択肢となっている。統計世界(2023年)によると、トルコの199.6kg、セルビアの135kg、ブルガリアの131.1kg、ギリシャ、デンマーク、ポーランドを含む欧州諸国の70kg、メキシコの約33.5kg、米国の17kgなど、特定の国々でパンの消費量が多いことは、便利な包装パン製品の需要を牽引する都市化の役割を強調している。さらに、可処分所得が増加するにつれて、消費者は優れた味、食感、品質を提供する高級ベーカリー製品により多くの支出を惜しまないようになっている。メーカー各社は、進化する消費者の嗜好や嗜好に対応するため、常に新しい風味、品種、包装形態を導入している。例えば、職人技を駆使したパン、全粒粉パン、特殊ロールパンの登場は、よりヘルシーな代替品を求める健康志向の消費者にアピールしている。このように、便利で高品質なベーカリー製品に対する消費者の需要が伸び続ける中、この分野は今後も市場成長の主要な牽引役であり続けると予想される。
「市場のフォームセグメントでは粉末改良剤が優勢である。
粉末パン改良剤は、ベーカリーメーカーに製造工程での柔軟性と利便性を提供する、便利で使いやすい選択肢である。乾燥形態であるため、取り扱いや保管が容易で、正確に投与できるため、生地組成への効果的な統合に理想的である。さらに、粉末状改良剤を生地全体に均一に分散させることで、安定した食感、ボリューム、保存性を保証します。この連続的な分散は、全体的な品質の向上と焼き菓子の標準化によって、信頼できる高品質の製品に対する消費者の期待をベーカリーが達成するのに役立ちます。
さらに、粉末パン改良剤は適応性が高く、ケーキ、パン、ロールケーキ、ペストリーなど、さまざまな焼き菓子によく合う。多様なレシピや製パン技術に柔軟に対応できるため、ベーカリーにとっては、さまざまな製品カテゴリーの焼き菓子の機能性を向上させるための柔軟な選択肢となる。
「予測期間中、アジア太平洋地域はパン改良剤業界の中で最も急成長している市場セグメントとして浮上している。
予測期間中、パン改良剤市場はアジア太平洋地域で加速度的に成長すると予測される。この成長の背景には、可処分所得の高い中間所得層の拡大、都市化率の上昇、欧米食の嗜好化など、いくつかの重要な要因がある。DPOインターナショナルの調査レポート「ベーカリーの主要動向と市場事例(2022年)」によると、タイの人々の中には、「クロワッサン」と呼ばれるフランスの三日月型の焼きたて菓子を何時間も待つことを厭わない人もいる。高品質で焼きたてのクロワッサンを他の職人技が光る焼き菓子と一緒に提供することで、ベーカリーは進化する顧客の嗜好や好みに応えることができ、売上を伸ばし、市場での存在感を高めることができる。この傾向は、ベーカリーが品質と鮮度を優先して提供することの重要性を強調し、パン改良剤にとって、生産工程を強化し、この地域における高品質ベーカリー商品への需要の高まりに対応する大きな機会を示している。
これらの発展途上国における人口増加とライフスタイルの変化は、顧客に最も健康的なメリットを提供する製品を求めるよう促している。厚生省の提案は2022年4月にマレーシアの内閣に受け入れられ、小麦粉メーカーは小麦粉に女性や乳幼児の栄養のために鉄分や葉酸を含む栄養素を強化することを義務付けられた。この提案は世界保健機関(WHO)に沿ったものだった。この動きは、栄養摂取の重要性に対する意識の高まりを反映したもので、特に急速な人口増加やライフスタイルの変化を経験している地域では、食生活の欠乏は、特に女性や乳幼児にとって重大な健康リスクをもたらす可能性がある。メーカーは、特定の栄養素をパン改良剤に組み込んで全体的な栄養摂取量に貢献させることで、主食を通じて公衆衛生を改善するという目標にさらに沿うことができる。
パン改良剤市場における主要参入企業のプロファイルの内訳:
- 企業タイプ別:ティア1:45%、ティア2:33%、ティア3:22
- 役職別Cレベル:44%、ディレクターレベル:34%、その他:22
- 地域別北米20%、欧州25%、アジア太平洋地域45%、南米5%、その他地域5
主な企業は、Puratos(ベルギー)、Corbion(オランダ)、AB Mauri(米国)、Lesaffre(フランス)、DSM(オランダ)など。
調査範囲
この調査レポートは、パン改良剤市場をタイプ(乳化剤、酵素、酸化剤、還元剤、酸味料)、用途(パン、パン生地、ロールパン、ケーキ、ペストリー、ピザ生地、その他のベーカリー製品)別に分類しています、形態(粉末改良剤、液体改良剤)、エンドユーザー(職人ベーカリー、ベーカリーチェーン、産業ベーカリー、クイックサービスレストラン、その他)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、南米、RoW)。本レポートでは、パン改良剤市場の成長に影響を与える促進要因、阻害要因、機会、課題などの主要要因に関する情報を網羅しています。また、事業概要、提供製品、主要戦略、提携、新製品発売、買収など、市場の主要企業に関する詳細な分析も行っています。本レポートでは、パン改良剤市場における今後の新興企業の競合ベンチマーキングもカバーしています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、パン改良剤市場全体とサブセグメントの収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、および機会に関する情報を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
主な促進要因(クリーンラベル製品に対する需要の増加、ベーカリー製品メーカーによる革新的なパン製品の提供、有機パン改良剤の需要を促進する健康への関心の高まり、市場におけるコンビニエンス食品需要の増加)、阻害要因(製パン原料製品に対する国際的な品質基準や規制の遵守、パン改良剤市場の成長に影響を与える機会(パン改良剤の用途拡大がベーカリー・メーカーに機会を提供、製造コスト削減のための乳化剤の代替としての酵素の使用)、課題(化学成分を含むベーカリー製品の消費削減)。
- 製品開発/イノベーション:パン改良剤市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域のパン改良剤市場を分析しています。
- 市場の多様化:パン改良剤市場における新製品&サービス、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
- 競合評価:パン改良剤市場戦略におけるPuratos社(ベルギー)、Corbion社(オランダ)、AB Mauri社(米国)、Lesaffre社(フランス)、DSM社(オランダ)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価します。また、本レポートは、関係者がパン改良剤市場を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The bread improvers market is projected to grow from USD 1.5 Billion in 2023 to USD 1.9 Billion by 2028, at a CAGR of 5.9% during the forecast period. The main factor propelling the market expansion for bread improvers is consumers' growing choice for convenient meals and baked goods with improved quality, texture, and shelf life. With the increasingly agitated nature of modern living, customers are looking for easy food options that fit into their demanding schedules. Customers also anticipate greater quality and freshness in addition to ease when purchasing bakery goods.
Moreover, bread improvers have gained significant traction in the baking industry, offering consumers a healthier and more natural option for their baked goods. For instance, in October 2021, Glanbia plc (Ireland), a key player in the bread improvers market, introduced the OvenPro Series, offering a range of ingredient solutions to enhance the nutrition, flavor, texture, and stability of baked goods. This new series caters to the growing consumer demand for high-protein bakery products while maintaining low levels of sugar and net carbs.
Furthermore, enzymes have emerged as a clean label solution in the bread improvers market. Companies like Puratos, AB Mauri, Corbion, and ADM have responded to the growing demand for clean ingredients by introducing clean label dough improvers featuring enzyme building blocks such as S500, Arctic, Pristine, and Encore, respectively. In February 2018, Blagden Specialty Chemicals Ltd (UK) also expanded its product portfolio with the introduction of "Glutender Plus," a gluten-free bread improver. These innovative products are poised to stimulate demand for bread improvers, particularly among industrial bakeries.
“The bread, buns, and rolls segment holds the leading position within the application segment of the bread improvers market.”
Changing consumer lifestyles, increasing urbanization, and rising disposable incomes are driving the demand for convenient bakery products like bread, buns, and rolls. Moreover, innovations in product formulations and the introduction of new flavors and varieties are further fueling consumer interest and contributing to the segment's growth. As a result, the bread, buns, and rolls segment is expected to remain at the forefront of the bread improvers market's expansion during the projected period.
With urbanization on the rise, more people are living in metropolitan areas where access to freshly baked goods may be limited, making packaged bread products a convenient option for on-the-go consumption. According to the World of Statistics (2023), the higher consumption of bread in certain countries such as 199.6kg in Turkey, 135kg in Serbia, 131.1kg in Bulgaria, and 70kg in European countries which includes Greece, Denmark, Poland, and about 33.5kg in Mexico and 17kg in the US underscores the role of urbanization in driving the demand for convenient packaged bread products. Additionally, as disposable incomes increase, consumers are willing to spend more on premium bakery products that offer superior taste, texture, and quality. Manufacturers are constantly introducing new flavors, varieties, and packaging formats to cater to evolving consumer preferences and tastes. For example, the introduction of artisanal breads, whole grain options, and specialty rolls appeals to health-conscious consumers seeking healthier alternatives. Thus, as consumer demand for convenient, high-quality bakery products continues to grow, this segment is expected to remain a key driver of market growth.
“Powdered improvers are dominant within the form segment of the market.”
Powdered bread improvers are a convenient and easy-to-use option that provides bakery manufacturers with flexibility and convenience during the production process. The dry form makes it easy to handle, store, and dose precisely, making it ideal for effective integration into dough compositions. Additionally, the even dispersion of powdered improvers throughout the dough guarantees consistent texture, volume, and shelf life. This continuous dispersion helps bakeries achieve consumer expectations for dependably high-quality products by improving overall quality and standardizing baked goods.
Moreover, powdered bread improvers are adaptable and work well with a variety of baked goods, such as cakes, bread, rolls, and pastries. They are a flexible choice for bakeries to improve the functionality of the baked goods across a range of product categories because of their flexibility to adjust to diverse recipes and baking techniques.
”Within the forecast period, the Asia Pacific region emerges as the fastest-growing market segment within the bread improvers industry.”
The bread improvers market is projected to experience accelerated growth in the Asia Pacific region during the forecast period. This growth can be attributed to several key factors, including the expanding middle-class demographic with higher disposable incomes, increasing urbanization rates, and the adoption of Western dietary preferences. According to the DPO International report on Key trends and market examples in Bakery, 2022, some Thai people are willing to wait for hours for freshly baked French crescent-shaped pastries called "croissants. By offering high-quality, freshly baked croissants alongside other artisanal baked goods, bakeries can cater to the evolving tastes and preferences of their customers, thereby driving sales and expanding their market presence. This trend underscores the importance for bakeries to prioritize quality and freshness in their offerings, presenting a significant opportunity for bread improvers to enhance the production processes and meet the rising demand for high-quality bakery goods in the region.
The population growth and changing lifestyles in these developing nations have pushed customers to seek out products that offer the most health benefits. A proposal by the Health Ministry was accepted by the Malaysian Cabinet in April 2022, requiring wheat flour manufacturers to fortify their flour with nutrients including iron and folic acid for women's and infants' nutrition. The proposal was in line with the World Health Organization (WHO). This move reflects a growing awareness of the importance of nutritional intake, especially in regions experiencing rapid population growth and shifts in lifestyle, where dietary deficiencies can pose significant health risks, particularly for women and infants. Manufacturers could incorporate certain nutrients into bread improvers to contribute to overall nutritional intake, further aligning with the goals of improving public health through staple foods.
The break-up of the profile of primary participants in the bread improvers market:
• By Company Type: Tier 1 – 45%, Tier 2 – 33%, and Tier 3 – 22%
• By Designation: C Level – 44%, Director Level – 34%, Others-22%
• By Region: North America – 20%, Europe – 25%, Asia Pacific – 45%, South America – 5%, and Rest of the World – 5%
Prominent companies are Puratos (Belgium), Corbion (Netherlands), AB Mauri (US), Lesaffre (France), and DSM (Netherlands) among others.
Research Coverage:
This research report categorizes the bread improvers market by Type (Emulsifiers, Enzymes, Oxidizing Agents, Reducing Agents, and Acidulants), Application (Bread, Buns, and Rolls, Cakes, Pastries, Pizza Dough, and Other Bakery Products), Form (Powdered Improvers, and Liquid Improvers), End Users (Artisanal Bakeries, Bakery Chains, Industrial Bakeries, Quick-services Restaurants, and Others), and Region (North America, Europe, Asia Pacific, South America, and RoW). The report covers information about the key factors, such as drivers, restraints, opportunities, and challenges impacting the growth of the bread improvers market. It also provides a detailed analysis of the major players in the market including their business overview, products offered; key strategies; partnerships, new product launches, and acquisitions. Competitive benchmarking of upcoming startups in the bread improvers market is covered in this report.
Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall bread improvers market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
Analysis of key drivers (Increasing demand for clean-label products, Innovative bread product offerings by bakery product manufacturers, Rising health concerns to drive the demand for organic bread improvers, and Rising demand for convenience food products in the market), restraints (Adherence to international quality standards and regulations for baking ingredient products, and Increasing production costs & fluctuation in raw materials), opportunity (Expanding applications of bread improvers present opportunities for bakery manufacturers, and Use of enzymes as an alternative to emulsifiers for reduction in production costs), and challenges (Reduction in the consumption of bakery products containing chemical ingredients) influencing the growth of the bread improvers market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the bread improvers market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the bread improvers market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the bread improvers market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like Puratos (Belgium), Corbion (Netherlands), AB Mauri (US), Lesaffre (France), and DSM (Netherlands) among others in the bread improvers market strategies. The report also helps stakeholders understand the bread improvers market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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