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鉄道車両用バッテリー市場:タイプ・技術別(鉛酸ゲル管、VRLA、従来型、Ni-Cd-Sinter、Fiber、Pocket、Li-Ion)、先進列車(自律走行、ハイブリッド、完全バッテリー駆動)、車両タイプ、用途、地域 - 2030年までの世界予測


Train Battery Market by Type & Technology (Lead Acid-Gel Tubular, VRLA, Conventional; Ni-Cd-Sinter, Fiber, Pocket, & Li-Ion), Advanced Train (Autonomous, Hybrid, Fully Battery-Operated), Rolling Stock Type, Application and Region - Global Forecast to 2030

列車用バッテリーの世界市場規模は、2022年の推定値518百万米ドルから、2030年には758百万米ドルに達し、CAGR4.9%で成長すると予測されます。 この成長は、急速な都市化や鉄道拡張支出の増加などの要因に影響さ... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2022年5月17日 US$4,950
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サマリー

列車用バッテリーの世界市場規模は、2022年の推定値518百万米ドルから、2030年には758百万米ドルに達し、CAGR4.9%で成長すると予測されます。
この成長は、急速な都市化や鉄道拡張支出の増加などの要因に影響されています。これらの要因に加え、鉄道による移動の迅速さと他の交通手段に比べて低い運用コストが、世界中の政府による都市鉄道インフラへの投資を促進しています。鉄道網の拡大はエネルギー貯蔵システムの需要につながるため、予測期間中に鉄道用電池の需要を促進することが期待されます。
「ニッケル・カドミウム電池は、鉛電池よりも高い出力密度とメンテナンスコストが低いため、2030年までに最も速いCAGRで成長すると予想され、電池メーカーに大きな成長機会を提供します。
ニッケル・カドミウム電池は、多様な温度範囲での可変負荷において、他の電池よりも優れた性能を発揮します。ニッケル・カドミウム電池は、他の電池に比べてメンテナンスの必要性が低く、信頼性が高い。様々な種類のニッケル・カドミウム電池の中でも、焼結板型ニッケル・カドミウム電池は、航空機のタービンエンジン、ディーゼル機関車などの高出力放電用途に使用されています。ポケットプレート型ニッケル・カドミウム電池に比べエネルギー密度が50%高いため、DMUやディーゼル機関車のエンジン始動用や車両補機用として使用されています。また、焼結ニッケル・カドミウム電池は、鉛電池よりも高温での安定性が高い。シンター/PNEニッケル・カドミウム電池は、エネルギー密度が高く、エンジンの始動に最適なため、アジア太平洋地域の市場を支配すると予測されます。アジア太平洋地域はディーゼル機関車のシェアが高いため、シンター/PNEニッケル・カドミウム電池の需要は予測期間中に増加すると予想されます。

"リチウムイオン電池分野は、技術別に見ると、高密度でメンテナンスフリーであることから、予測期間を通じて最も成長が期待される分野"
メンテナンスフリー、バッテリーヘルス・トラッキングの搭載、高エネルギー密度、軽量化、コンパクト設計などの利点から、リチウムイオン・バッテリー分野が最も急速に成長すると予測されます。先進国では、リチウムイオン電池の採用に伴う規制やコストが高いため、新興国に比べて鉄道輸送でのリチウムイオン電池の採用が急速に進むと予想されます。また、リチウムイオン電池は高速鉄道に最適であり、中国は高速鉄道の最大市場であるため、この地域のリチウムイオン電池の需要は予測期間中に増加すると予測されます。
"2030年までにアジア太平洋市場が最大の市場シェアを占めると予想される"
アジア太平洋地域のディーゼルエンジン後付け産業は、前年比で大幅な成長を遂げています。同地域は世界有数の鉄道車両生産地であることから、鉄道用バッテリー市場をリードすると予想されます。この地域は最大の鉄道網を有し、急速な都市化が進んでいます。また、各国政府はエネルギー効率の高い輸送手段の開発に向けたイニシアチブを発表しています。さらに、アジア諸国は高速列車、郊外列車、都市交通列車の導入の最前線にあり、この地域が鉄道用電池の主要市場になることが予想されます。さらに、ディーゼル機関車の電化と段階的廃止に向けた取り組みがいくつか行われています。
なお、本調査は、同市場で事業を展開するさまざまな主要企業のCEO、マーケティング担当役員、イノベーション・戦略担当役員、経営幹部に対して詳細なヒアリングを実施しました。
- 企業タイプ別供給側:60%、需要側:20%、その他:20
- 役職別Cレベル:20%、ディレクター/バイスプレジデント:30%、その他:50
- 地域別アジア太平洋地域:50%、欧州:20%、北米:20%、RoW-10
電車用バッテリーの世界市場は、EnerSys(米国)、Exide Industries(インド)、Saft(フランス)、Amara Raja Batteries(インド)、GS Yuasa Corporation(日本)が主要メーカーとなっています。

調査対象
本調査では、電池タイプ(鉛酸、ニッケルカドミウム、リチウムイオン)、電池技術(従来型鉛酸電池、バルブ制御鉛酸電池、ゲルチューブ型鉛酸電池、Sinter/PNE Ni-Cd Battery、ポケットプレートニッケル酸電池、Fiber/PNE Ni-Cd Battery、リチウムイオン電池)に基づいて、列車用電池市場を区分し市場規模の予測をしています。車両別(ディーゼル機関車、DMU、電気機関車、EMU、地下鉄、高速鉄道、ライトトレイン/トラム/モノレール、客車)、アプリケーション別(スターターバッテリー、補助バッテリー(HVAC、ドア、インフォテインメント))、先行列車別(自律走行列車、ハイブリッド機関車、完全バッテリー駆動列車)、地域別(アジア太平洋、ヨーロッパ、北米、その他の地域)です。

また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、製品および事業の提供に関する主な見解、最近の開発、主要な市場戦略も掲載しています。
レポート購入の主なメリット
本レポートは、列車用バッテリー市場全体とサブセグメントに関する収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場における市場リーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、利害関係者が競争環境を理解し、より良いビジネスの位置付けと適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、利害関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The global train battery market size is projected to reach USD 758 million by 2030, from an estimated value of USD 518 million in 2022, at a CAGR of 4.9%.
The growth is influenced by factors such as rapid urbanization and growth in rail expansion spending. Along with these factors, the swiftness of rail travel and low operational cost compared to other modes of transport are driving governments all over the globe to invest in urban rail infrastructure. The expansion of the rail network is expected to lead to the demand for energy storage systems and hence is expected to propel the demand for train batteries during the forecast period.
“Nickel-cadmium segment is expected to grow at the fastest CAGR by 2030, owing to enhanced high power density and less maintenance cost than lead-acid batteries, which presents considerable growth opportunities for battery manufacturers”
The Nickel-cadmium batteries perform better than other batteries on variable loads at a diverse range of temperature. The nickel-cadmium battery requires lower maintenance than other batteries and is highly reliable. Among the various types of nickel-cadmium batteries, sintered plate nickel-cadmium batteries are used for high power discharge applications such as aircraft turbine engines, diesel locomotives, etc. These batteries are used in DMUs and diesel locomotives to start engines and for the auxiliary functions of the trains because they have 50% higher energy density than pocket plate nickel-cadmium batteries. Also, sinter nickel-cadmium batteries are more stable at higher temperatures than lead-acid batteries. The sinter/PNE nickel cadmium battery is projected to dominate the market in the Asia Pacific owing to its high energy density which makes it ideal for starting engines. Since the Asia Pacific has a significant share of diesel locomotives, the demand for the sinter/PNE nickel-cadmium battery is expected to grow during the forecast period.

“Lithium-ion battery segment is expected to be the fastest-growing segment throughout the forecast period owing to high density and maintenance-free, by technology”
Advantages such as maintenance-free operation, ability to incorporate battery health tracking, high energy density, lighter weight, and compact design are projected to make the Lithium-ion battery segment the fastest-growing segment. Developed countries are expected to increase their adoption of Lithium-Ion batteries in rail transport faster as compared to emerging countries because of the regulations and the higher costs associated with adopting Lithium-Ion batteries. Also, Lithium-Ion batteries are best suited for high-speed trains and China is the largest market for high-speed trains, the demand for Lithium-Ion batteries in the region is projected to grow during the forecast period.
“Asia Pacific market is expected to hold the largest market share by 2030”
The diesel engine retrofitting industry in the Asia-Pacific has witnessed significant year-on-year growth. As the region is the leading producer of rolling stock in the world it is expected to lead the train battery market. The region has the largest rail network and has been experiencing rapid urbanization. Further, the national government have also announced initiatives toward the development of energy-efficient transportation. Additionally, Asian countries are at the forefront of the adoption of high-speed trains, suburban trains, and urban transit trains, which is expected to make the region a leading market for railway batteries. Furthermore, several initiatives are being undertaken for the electrification and phasing out of diesel locomotives.
In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and strategy directors, and executives from various key organizations operating in this market.
• By Company Type: Supply-side– 60%, Demand-side- 20%, Others - 20%
• By Designation: C Level - 20%, Directors/Vice Presidents – 30% and Others – 50%
• By Region: Asia Pacific - 50%, Europe - 20%, North America - 20%, RoW-10%
EnerSys (US), Exide Industries (India), Saft (France), Amara Raja Batteries (India), and GS Yuasa Corporation (Japan) are the leading manufacturers of train batteries in the global market.

Research Coverage:
The study segments the train battery market and forecasts the market size based on Battery type (Lead Acid, Nickel Cadmium, Lithium ion), Battery Technology (Conventional Lead Acid Battery, Valve Regulated Lead Acid Battery, Gel Tubular Lead Acid Battery, Sinter/PNE Ni-Cd Battery, Pocket Plate Ni-Cd Battery, Fiber/PNE Ni-Cd Battery, Lithium Ion Battery), By Rolling Stock (Diesel Locomotives, DMUs, Electric Locomotives, EMUs, Metros, High-speed Trains, Light Trains/Trams/ Monorails, Passenger Coaches), By Application (Starter Battery, Auxiliary Battery (HVAC, Doors, Infotainment)), By Advance Train (Autonomous Trains, Hybrid Locomotives, Fully Battery Operated Trains) and region (Asia Pacific, Europe, North America and Rest of the World).

The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key Benefits of Buying the Report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with the information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall train battery market and the sub-segments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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