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電気自動車用プラスチック市場:タイプ別(ABS、PU、PA、PC、PVB、PP、PVC、PMMA)、用途・部品別(ダッシュボード、シート、トリム、バンパー、ボディ、バッテリー、エンジン、照明、配線)、電池タイプ・材料、車種、地域別 - 2027年までの世界市場予測


Electric Vehicle Plastics Market by Type (ABS, PU, PA, PC, PVB, PP, PVC, PMMA), Application & Component (Dashboard, Seat, Trim, Bumper, Body, Battery, Engine, Lighting, Wiring), Battery Type & Material, Vehicle Type and Region - Global Forecast to 2027

電気自動車用プラスチック市場は、2022年の37億米ドルから成長し、2027年には126億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは27.9%となる見通しです。 近年、電気自動車の世界需要は大きな伸びを示している... もっと見る

 

 

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2022年10月6日 US$4,950
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サマリー

電気自動車用プラスチック市場は、2022年の37億米ドルから成長し、2027年には126億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは27.9%となる見通しです。
近年、電気自動車の世界需要は大きな伸びを示している。IEAの統計によると、電気自動車の販売台数は2020年の1030万台から2021年には1620万台となり、前年比57.3%増となりました。この成長の背景には、顧客をEVの購入に誘導し、電動モビリティの普及率を高めるためのインセンティブで、地方自治体からの支援が増加していることが挙げられます。プレミアム電気自動車の需要は、可処分所得の高い先進国や発展途上国、充電インフラの整備が進んでいる国、顧客の意識が高まっている国で伸びています。欧州、北米などの先進地域と、日本や韓国などのアジア諸国がプレミアム電気自動車の主要市場です。電気自動車の航続距離を伸ばすことは、OEMにとって最重要課題です。軽量な車両ほど少ない電力で特定の距離を移動できるため、1回の充電で走行できる距離が延びます。電気自動車でプラスチックが使用される分野としては、バッテリーパックとその構造、そしてインバータやDCコンバータ、車載充電器などのパワーエレクトロニクスが挙げられます。バッテリーは重く、電気自動車はICEに比べて35%も重量が増えます。例えば、メルセデス・ベンツEQCのバッテリーパックの重量は635kgです。バッテリーの重量を10%減らすと、走行距離を6〜8%向上させることができます。そこで、バッテリーケーシングやバッテリーセパレーターを、ポリカーボネートよりも33%程度軽いポリプロピレンなどの低密度材料に置き換えることで、全体の軽量化に貢献することができるのです。ドアハンドル、バンパー、ダッシュボード、シートなどの自動車内外装部品は、車両重量の大きな割合を占めています。これらの部品にポリウレタンやポリプロピレンなどの軽量素材を使用すれば、車両の重量を大幅に削減できるだけでなく、設計や製造の柔軟性により質の高い外観を実現することができます。

したがって、電気自動車のパワートレイン、内装、外装の各用途における軽量高性能プラスチックの需要が、電気自動車向けプラスチックの需要を牽引すると思われます。

BEVは普及が進んでいるため、プラスチック需要を牽引すると思われる
BEVセグメントは、予測期間中、プラスチックが最も急速に成長する車両セグメントを示すと推定されます。BEVは他の電気自動車に比べて普及が早く、その理由の1つは、HEV/PHEVに比べてクリーンで比較的低コストであることです。軽量化技術の進歩と航続距離の向上により、バッテリー式電気自動車の需要は今後さらに高まると予想されます。これは、ポリプロピレンなどの軽量プラスチックの需要を促進するでしょう。ポリウレタン(PU)は製造性に優れており、自動車用シーティングの材料として好まれています。車内の快適さへの要求が高いことが、電気自動車におけるPUの需要を促進しています。ポリプロピレン(PP)は他のプラスチック素材に比べて密度が低いため、自動車の軽量化につながる新たな可能性を秘めている。また、PPはリサイクル性に優れているため、原料として再利用でき、プラスチック廃棄物を減らすことができます。このように、EV車の中でもBEV車の普及が進んでいることから、BEV車に使用されるプラスチック部品の需要も拡大していくと考えられます。

インテリアトリム用途では、美観に優れたプラスチック部品のためにプラスチック混紡ファブリックが増加する。
高級電気自動車やプレミアム電気SUVの顧客は優れた乗り心地を好むため、OEMは高度なシーティングソリューションを導入する。これらのシーティング・ソリューションは、質の高いインテリア体験を提供しながら車両重量を削減できるため、OEMにとって新たな成長機会となっています。現世代の顧客にとって、インテリアの美しさは自動車購入時の主要な要素の1つである。幅広いインテリアを提供できるOEMは、将来的に市場シェアを獲得する可能性が高いでしょう。プラスチックの設計の柔軟性は、自動車の内装の美観を向上させるために利用することができます。したがって、市場における安全機能への要求の高まりと美観を重視した内装により、高度な内装トリム部品の需要は予測期間中に増加すると思われる。

欧州はEV販売台数の増加により、EV用プラスチックで2番目に大きい市場
IEAによると、欧州では2021年時点でBEVとPHEVが55対45の割合で、550万台の電気自動車が走行しているとされています。これは、CO2排出量削減と気候変動防止のため、EVの税制優遇制度の変更や電動モビリティへのシフトによるものです。
ドイツは、自動車の設計と技術革新の世界的な中心地です。BASFのような企業が革新的なプラスチックソリューションで先導することで、より高く、より美しいインテリアへの需要が高まっています。この国はプレミアムカーの最大市場の一つであり、軽量で高性能なプラスチックを採用するための中心的な存在となっています。フランスは、世界のラグジュアリービジネスの中心地です。高級車やSUVの需要が高い国の上位に位置する。トップ企業が低炭素モビリティに重点を移す中、高級EVの需要が高まっているのは次の通りです。高級な内装やより質の高い座席は、より質の高いプラスチック製品の需要を促進する。IEAによると、スウェーデンでは2021年に販売された自動車のうち、電気自動車のシェアが42%となり、欧州地域で最も高い数値となりました。これは、お客様の意識の高まりと、電気モビリティに向けた新たな制度という形で政府の支援が高まっていることを表しています。
欧州における電気自動車の販売は、成熟した充電インフラ、顧客の意識、政府の魅力的なインセンティブが主な要因となっています。この地域のプラスチック市場を牽引するのは、より高品質な内装に対する需要です。
一次回答者の内訳

企業別プラスチック部品メーカー30%、プラスチックサプライヤー60%、その他10
職位別Cレベルエグゼクティブ - 20%、その他 - 80
地域別欧州20%、アジア太平洋50%、北米30

電気自動車用プラスチック業界は、グローバルプレイヤーによって支配されており、BASF SE(ドイツ)、Lyondellbasell Industries Holdings B.V.(オランダ)、Sabic(サウジアラビア)、Dow(米国)、Dupont(米国)などのいくつかの地域プレイヤーで構成されています。本調査では、電気自動車用プラスチック市場におけるこれらの主要企業について、企業プロファイル、上位5社のMnMビュー、最近の動向、主要な市場戦略など、詳細な競合分析を行っています。
調査対象
本調査の主要目的は、電気自動車用プラスチック市場の定義、記述、予測を金額と数量で行うことである。本調査では、電気自動車用プラスチック市場を、プラスチックタイプ別(アクリロニトリル・ブタジエン・スチレン(ABS)、ポリアミド(PA)、ポリカーボネート(PC)、ポリビニルブチラール、ポリウレタン(PU)、ポリプロピレン(PP)、ポリ塩化ビニル(PVC)、ポリメチルメタクリレート(PMMA)、高密度ポリエチレン(HDPE)、低密度ポリエチレン(LDPE))に区分けしています。ポリブチレンテレフタレート(PBT)、その他], 用途別(パワートレイン系・ボンネット内、外装、内装、照明・配線), 構成部品別(ダッシュボード、シート、内装、シート表皮、バンパー、ボディ、外装、バッテリー、補助バッテリー、エンジン、エンジントップカバー、エンジン封止、燃料タンク、照明、電気配線、床絶縁体、フェンダー絶縁体、車輪弧線絶縁体、車輪弧線絶縁体), 用途別(ボンネット内、内装、外装、配線、照明、電気配電、床絶縁体、床絶縁体、床絶縁体、車輪弧線、電気配電、燃料タンク、燃料タンク、エンジン、エンジン、フェンダー、電気配線、燃料タンクフェンダーインシュレーター、ホイールアークライナー、その他部品)、電池用樹脂市場、材料別(ポリアミド、ポリカーボネート、ポリプロピレン、ポリエチレン、その他樹脂材料)、電池用樹脂市場、タイプ別(駆動電池、補助電池)、車両タイプ別(BEV、PHEV、FCEV)、ポリプロピレン 市場。部品別(ダッシュボード、シート、内装トリム、車内装飾品、バンパー、ボディ、外装トリム、バッテリー、補助バッテリー、エンジン、エンジントップカバー、エンジン封止、燃料タンク、照明、電気配線、フロアインシュレーター、フェンダーインシュレーター、ホイールアークライナー)、車種別(BEV、PHEV/HEV)、地域別(アジアパシフィック、北アメリカ、ヨーロッパ).市場の様々なセグメントから関係者に提供される機会を分析しています。市場ランキング分析、拡張、ジョイントベンチャー、買収、主要な業界参加者が行うその他の活動など、競合の動向を追跡し分析しています。
レポート購入の主なメリット
本レポートは、電気自動車市場とサブセグメントの収益数値の最も近い近似値に関する情報を市場リーダーに提供することに役立つだろう。また、この調査は、主要企業が最も潜在力の高い地域を特定し、市場要件ごとに製品ポートフォリオを設計するのに役立ちます。さまざまなプラスチックの種類、プラスチック部品、その用途に関する詳細な調査は、メーカーがこれらの車種の潜在的な市場や、それぞれの車種でどの技術が優勢かを理解するのに役立つと期待されます。本レポートには、サプライチェーン、平均販売価格分析、特許分析、収益シフト分析、ケーススタディ分析、ポーターズ分析など、様々な分析が含まれています。本レポートは、利害関係者が競争環境を理解し、より良いビジネスの位置づけと適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、利害関係者が市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立ちます。

 

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Summary

The electric vehicle plastics market is expected to grow from USD 3.7 billion in 2022 and is poised to reach USD 12.6 billion in 2027, at a CAGR of 27.9% during the forecast period.
The global demand for electric vehicles has shown significant growth in recent years. According to IEA statistics, electric vehicle sales have increased from 10.3 million units in 2020 to 16.2 million units in 2021, with an increase of 57.3% from the previous year. The growth can be attributed to increasing support from local governments in incentives to usher customers into buying EVs and increase the adoption rate of electric mobility. The demand for premium electric vehicles has seen growth in developed and developing countries with high disposable income, better charging infrastructure, rising customer awareness. Developed regions such as Europe, North America, and a few Asian countries such as Japan and South Korea are the key markets for premium electric vehicles. Increasing the driving range of electric vehicles is a top priority for OEMs. Lighter vehicles require less power to travel a particular distance thus increasing the driving range per charge of a vehicle. Some of the areas that will find plastics application in EVs are specifically around the battery pack and the structure, after that power electronics such as the inverter, the DC converter, and the onboard charger. Batteries today are heavy and can increase EV weight by 35% compared to an ICE. For example, battery pack of Mercedes-Benz EQC weighs in at 635 kgs. A 10% reduction in battery weight can improve driving range by 6% to 8%. So, replacing battery casing and battery separators by low density materials such as polypropylene, which is ~33% lighter than polycarbonate, can help in overall weight reduction. Vehicle interior and exterior applications such as door handles, bumpers, dashboards, seats contribute to a major share of weight in the vehicle. These parts if made from lightweight materials such as polyurethane and polypropylene can not only significantly reduce weight of the vehicle but also provide quality aesthetic looks due to their flexibility in design and manufacturing.

Hence, it is likely the demand for light weight high performance plastics in EV powertrain, interior, and exterior applications is likely to drive the demand for plastics in electric vehicles.

BEVs are likely to drive demand for plastics due to their growing popularity
The BEV segment is estimated to showcase the fastest-growing vehicle segment for plastics during the forecast period. BEVs have showcased a faster adoption compared to other EV types and one of the reasons can be that these are clean and comparatively low cost compared to HEVs/PHEVs. With advancements in weight-reduction technologies and improved range, the demand for battery electric vehicles is expected to increase further in the coming years. This would drive the demand for lightweight plastics such as polypropylene. Polyurethanes (PU) have excellent manufacturability and are preferred material options for automotive seating solutions. Higher demand for interior comfort drives PU demand in EVs. Polypropylene (PP) has a lower density than other plastic materials; hence it has opened new opportunities to reduce vehicle weight. PP also has good recyclability, allowing it to be reused as raw material and reducing plastic waste. Thus, increased adoption of BEV vehicles amongst other EV vehicle types is likely to drive the demand for plastic components used in these vehicles.

Interior trim application to boost plastic blended fabrics for aesthetically pleasing plastic components.
OEMs introduce advanced seating solutions as customers of luxury electric vehicles and premium electric SUVs prefer superior ride quality. These seating solutions are a new growth opportunity for OEMs to reduce vehicle weight while providing a quality interior experience. For current generation customers, interior aesthetics are one of the primary factors while purchasing a vehicle. OEMs that can deliver a wide range of interiors will likely gain market share in the future. The design flexibility of plastics can be used to improve aesthetics in vehicle interiors. Therefore, due to increased demand for safety features in the market and aesthetically pleasing interiors, the demand for advanced interior trim components will likely increase during the forecast period.

Europe is the second largest market for EV plastics owing to faster-growing EV sales
According to IEA, the split between BEV and PHEV is 55/45, with 5.5 million electric vehicles on the road as of 2021 in Europe. This results from changes in EV tax incentive schemes and shift towards electric mobility to reduce CO2 emissions and prevent climate change.
Germany is a global hub for automotive design and innovation. With companies like BASF leading the charge in innovative plastic solutions, the country's demand for higher, more aesthetically pleasing interiors has risen. The country is one of the biggest markets for premium vehicles, making it a focal point for adopting lightweight, high-performance plastic. France is at the center of luxury business in the world. It is one of the top countries with high demand for luxury vehicles and SUVs. The growing demand for luxury EVs is next as top companies shift their focus to low carbon mobility. Luxury interiors and higher-quality seating will drive the demand for better-quality plastic products. In Sweden, according to IEA, the share of electric vehicles sold in 2021 was 42% of all the vehicles sold in the country, one of the highest numbers in the European region. This is indicative of the increasing customer awareness and the rising government support in the form of new schemes toward electric mobility.
In Europe, the EV sales are primarily driven by mature charging infrastructure, customer awareness and attractive government incentives. Demand for higher quality interiors to drive the plastic market in this region.
The breakup of primary respondents

 By Company: Plastic Component Manufacturers – 30%, Plastic Suppliers – 60%, Others -10%
 By Designation: C level executives – 20%, Others – 80%
 By Region: Europe - 20%, Asia Pacific - 50%, North America - 30%

The Electric Vehicle Plastics industry is dominated by global players and comprises several regional players, including BASF SE(Germany), Lyondellbasell Industries Holdings B.V. (Netherlands), Sabic (Saudi Arabia), Dow (US) & Dupont (US). The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the Electric Vehicle Plastics market with their company profiles, MnM view of the top five companies, recent developments, and key market strategies.
Research Coverage
The primary objective of the study is to define, describe, and forecast the Electric Vehicle Plastics market, by value and volume. The study segments the Electric Vehicle Plastics market By Plastic type [acrylonitrile butadiene styrene (ABS), polyamide (PA), polycarbonate (PC), polyvinyl butyral, polyurethane (PU), polypropylene (PP), polyvinyl chloride (PVC), polymethylmethacrylate (PMMA), high density polyethylene (HDPE), low density polyethylene (LDPE), polybutylene terephthalate (PBT), and others], By Application (powertrain system/under bonnet, exterior, interior, and lighting & wiring), By Component (dashboard, seats, interior trim, car upholstery, bumper, body, exterior trim, battery, auxiliary battery, engine, engine top cover, engine encapsulation, fuel tank, lighting, electric wiring, floor insulator, fender insulator, wheel arc liner and other components), Battery Plastics Market, By Material (Polyamide, Polycarbonate, Polypropylene, Polyethylene, and Other Plastic Materials), Battery Plastics Market, By Type (Drive Battery and Auxiliary Battery), Battery Plastics Market, By Vehicle Type (BEV, PHEV and FCEV), Polypropylene Market, By Component (dashboard, seats, interior trim, car upholstery, bumper, body, exterior trim, battery, auxiliary battery, engine, engine top cover, engine encapsulation, fuel tank, lighting, electric wiring, floor insulator, fender insulator, and wheel arc liner), By Vehicle Type (BEV and PHEV/HEV), By Region (Asia Pacific, North America, and Europe). It analyzes the opportunities offered by various segments of the market to the stakeholders. It tracks and analyzes competitive developments such as market ranking analysis, expansions, joint ventures, acquisitions, and other activities carried out by key industry participants.
Key Benefits of Buying the Report:
The report will help the market leaders with the information on the closest approximations of the revenue numbers for the electric vehicle market and the sub-segments. The study will also help the key players identify the highest potential region and design its product portfolio per market requirements. Detailed research on different plastic types, plastic components and their application is expected to help manufacturers to understand the potential market for these vehicle types and which technologies are predominant in the respective vehicle types. This report includes various analyses like supply chain, average selling price analysis, patent analysis, revenue shift analysis, case study analysis, and porter's analysis. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market's pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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