世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

FAST(無料広告付きTV)チャンネル市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

FAST(無料広告付きTV)チャンネルの動向と予測 世界のFAST(無料広告付きTV)チャンネル市場の将来は、リニアチャンネルとビデオオンデマンド市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界のFAST(無料広告付きTV... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年1月24日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

FAST(無料広告付きTV)チャンネルの動向と予測
世界のFAST(無料広告付きTV)チャンネル市場の将来は、リニアチャンネルとビデオオンデマンド市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界のFAST(無料広告付きTV)チャンネル市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率13.5%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、ai機能の統合によるビデオ・ストリーミング・ソフトウェアへの関心の高まりと、コネクテッドTV機器の採用増加である。

本レポートは、ビジネス上の意思決定にお役立ていただけるよう、150ページ以上のボリュームで作成いたしました。いくつかの洞察を含むサンプル図を以下に示す。

セグメント別FAST(無料広告対応TV)チャンネル
本調査では、世界のFAST(無料広告付きTV)チャンネルのタイプ別、コンテンツタイプ別、配信プラットフォーム別、地域別の予測を掲載しています。

FAST(無料広告対応TV)チャンネルのタイプ別市場【2018年から2030年までの金額別出荷分析
- リニアチャンネル
- ビデオオンデマンド

FAST(無料広告付きTV)チャンネル市場:コンテンツタイプ別【2018年~2030年出荷金額分析
- 映画
- 音楽&エンターテイメント
- ニュース
- スポーツ
- その他

FAST(無料広告付きTV)チャンネルの配信プラットフォーム別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- ウェブベースチャンネル
- モバイル&デスクトップ・アプリケーション

FAST(無料広告対応TV)チャンネル市場:地域別[2018年~2030年出荷額分析]:モバイル&デスクトップアプリケーション
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

FAST(無料広告付きテレビ)チャンネル企業リスト
同市場の企業は、提供する製品の品質で競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、FAST(無料広告テレビ)チャンネル企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するFAST(無料広告付きTV)チャンネル企業には以下のようなものがある。
- スリングTV
- Tubi
- Crackle Plus
- プレックス
- Roku
- Xumoエンタープライズ
- プルート
- アマゾン
- 楽天TV
- グーグル

FAST(無料広告付きテレビ)チャンネル市場の洞察
Lucintelは、スマートフォンやその他のモバイル機器の普及により、ウェブベースのチャンネルが予測期間中に最大の成長を遂げると予測している。
この市場において、リニアチャンネルは、選りすぐりの番組スケジュールを提供し、親しみやすく快適なコンテンツ消費体験を提供するため、より多くの視聴者を惹きつけ、最も高いセグメントであり続けるだろう。
北米は、無料ストリーミング・コンテンツへの需要の高まりとコネクテッドTVデバイスの導入急増により、予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

世界のFAST(無料広告対応TV)チャンネル市場の特徴

市場規模の推定:FAST(無料広告対応TV)チャンネル市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメント別分析:FAST(Free Ad-Supported TV)チャンネル市場規模をタイプ別、コンテンツタイプ別、配信プラットフォーム別、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:FAST(無料広告対応TV)チャンネル市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:FAST(無料広告付きTV)チャンネル市場のタイプ別、コンテンツタイプ別、配信プラットフォーム別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:FAST(無料広告付きTV)チャンネル市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。

よくある質問

Q1.FAST(無料広告付きTV)チャンネル市場の成長予測は?
回答世界のFAST(無料広告付きTV)チャンネル市場は、2024年から2030年にかけて13.5%のCAGRで成長すると予想されています。

Q2.FAST(Free Ad-supported TV)チャンネル市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、ai機能の統合によるビデオ・ストリーミング・ソフトウェアへの関心の高まりと、コネクテッドTVデバイスの採用拡大である。

Q3.FAST(無料広告付きTV)チャンネル市場の主要セグメントは?
回答FAST(Free Ad-supported TV)チャンネル市場の将来は、リニアチャンネルとビデオ・オン・デマンド市場にビジネスチャンスがありそうだ。

Q4.FAST(無料広告付きTV)チャンネル市場の主要企業は?
回答FAST(無料広告付きTV)チャンネルの主要企業は以下の通り:
- Sling TV
- Tubi
- Crackle Plus
- プレックス
- Roku
- Xumoエンタープライズ
- プルート
- アマゾン
- 楽天TV
- グーグル



Q5.今後、FAST(無料広告付きTV)チャンネルで最も市場規模が大きくなるのはどのセグメントか?
回答Lucintelの予測では、スマートフォンやその他のモバイル機器の普及により、ウェブベースのチャンネルが予測期間中に最大の成長を遂げる見込みです。

Q6.FAST(Free Ad-supported TV)チャンネル市場において、今後5年間で最大の成長が見込まれる地域は?
回答無料ストリーミングコンテンツへの需要の高まりと、コネクテッドTVデバイスの導入急増により、予測期間中、北米が最も高い成長を遂げると予想される。

Q7.本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問にお答えします:

Q.1.FAST(無料広告付きテレビ)チャンネル市場において、タイプ別(リニアチャンネル、オンデマンドビデオ)、コンテンツタイプ別(映画、音楽&エンターテイメント、ニュース、スポーツ、その他)、配信プラットフォーム別(ウェブベースチャンネル、モバイル&デスクトップアプリケーション)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他地域)に、最も有望で高成長の可能性があるものは何か?
Q.2.FAST(Free Ad-supported TV)erペースで成長するセグメントとその理由は?
Q.3.どの地域が速いペースで成長すると思われますか?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は?この市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type
3.3.1: Linear Channels
3.3.2: Video on Demand








3.4: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Content Type
3.4.1: Movies
3.4.2: Music & Entertainment
3.4.3: News
3.4.4: Sports
3.4.5: Others





3.5: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform
3.5.1: Web-Based Channels
3.5.2: Mobile & Desktop Applications


















4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Region
4.2: North American FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.2.2: North American FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



4.3: European FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.3.1: European FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type: Linear Channels and Video on Demand
4.3.2: European FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



4.4: APAC FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.4.1: APAC FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type: Linear Channels and Video on Demand
4.4.2: APAC FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



4.5: ROW FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.5.1: ROW FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type: Linear Channels and Video on Demand
4.5.2: ROW FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Content Type
6.1.3: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform
6.1.4: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Region


6.2: Emerging Trends in the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Sling TV
7.2: Tubi
7.3: Crackle Plus
7.4: Plex
7.5: Roku
7.6: Xumo Enterprise
7.7: Pluto
7.8: Amazon.com
7.9: Rakuten TV
7.10: Google 

 

ページTOPに戻る


 

Summary

FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Trends and Forecast
The future of the global FAST (free Ad-supported TV) channel market looks promising with opportunities in the linear channels and video on demand markets. The global FAST (free Ad-supported TV) channel market is expected to grow with a CAGR of 13.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing interest in video streaming software driven by the integration of ai capabilities and increasing adoption of connected TV devices.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

FAST (Free Ad-Supported TV) Channel by Segment
The study includes a forecast for the global FAST (free Ad-supported TV) channel by type, content type, distribution platform, and region.

FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Linear Channels
• Video On Demand

FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Content Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Movies
• Music & Entertainment
• News
• Sports
• Others

FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Web-Based Channels
• Mobile & Desktop Applications

FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies FAST (free Ad-supported TV) channel companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the FAST (free Ad-supported TV) channel companies profiled in this report include-
• Sling TV
• Tubi
• Crackle Plus
• Plex
• Roku
• Xumo Enterprise
• Pluto
• Amazon.Com
• Rakuten TV
• Google

FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market Insights
Lucintel forecasts that web-based channels is expected to witness largest growth over the forecast period due to proliferation of smartphones and other mobile devices.
Within this market, linear channels will remain the highest segment due to well chosen schedule of programs, offering a familiar and comfortable content consumption experience, attracting a larger audience.
North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to increasing demand for free streaming content and the surge in the adoption of connected TV devices.

Features of the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market

Market Size Estimates: FAST (Free Ad-Supported TV) channel market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: FAST (Free Ad-Supported TV) channel market size by type, content type, distribution platform, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: FAST (Free Ad-Supported TV) channel market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different type, content type, distribution platform, and regions for the FAST (free Ad-supported TV) channel market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the FAST (free Ad-supported TV) channel market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ

Q1. What is the growth forecast for FAST (free Ad-supported TV) channel market?
Answer: The global FAST (free Ad-supported TV) channel market is expected to grow with a CAGR of 13.5% from 2024 to 2030.

Q2. What are the major drivers influencing the growth of the FAST (free Ad-supported TV) channel market?
Answer: The major drivers for this market are increasing interest in video streaming software driven by the integration of ai capabilities and increasing adoption of connected TV devices.

Q3. What are the major segments for FAST (free Ad-supported TV) channel market?
Answer: The future of the FAST (free Ad-supported TV) channel market looks promising with opportunities in the linear channels and video on demand markets.

Q4. Who are the key FAST (free Ad-supported TV) channel market companies?
Answer: Some of the key FAST (free Ad-supported TV) channel companies are as follows:
• Sling TV
• Tubi
• Crackle Plus
• Plex
• Roku
• Xumo Enterprise
• Pluto
• Amazon.com
• Rakuten TV
• Google



Q5. Which FAST (free Ad-supported TV) channel market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that web-based channels is expected to witness largest growth over the forecast period due to proliferation of smartphones and other mobile devices.

Q6. In FAST (free Ad-supported TV) channel market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to increasing demand for free streaming content and the surge in the adoption of connected TV devices.

Q7. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the FAST (free Ad-supported TV) channel market by type (linear channels and video on demand), content type (movies, music & entertainment, news, sports, and others), distribution platform (web-based channels and mobile & desktop applications), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a FAST (free Ad-supported TV)er pace and why?
Q.3. Which region will grow at a FAST (free Ad-supported TV)er pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type
3.3.1: Linear Channels
3.3.2: Video on Demand








3.4: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Content Type
3.4.1: Movies
3.4.2: Music & Entertainment
3.4.3: News
3.4.4: Sports
3.4.5: Others





3.5: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform
3.5.1: Web-Based Channels
3.5.2: Mobile & Desktop Applications


















4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Region
4.2: North American FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.2.2: North American FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



4.3: European FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.3.1: European FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type: Linear Channels and Video on Demand
4.3.2: European FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



4.4: APAC FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.4.1: APAC FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type: Linear Channels and Video on Demand
4.4.2: APAC FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



4.5: ROW FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
4.5.1: ROW FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type: Linear Channels and Video on Demand
4.5.2: ROW FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform: Web-Based Channels and Mobile & Desktop Applications



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Content Type
6.1.3: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Distribution Platform
6.1.4: Growth Opportunities for the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market by Region


6.2: Emerging Trends in the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global FAST (Free Ad-Supported TV) Channel Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Sling TV
7.2: Tubi
7.3: Crackle Plus
7.4: Plex
7.5: Roku
7.6: Xumo Enterprise
7.7: Pluto
7.8: Amazon.com
7.9: Rakuten TV
7.10: Google 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る