世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ポッドキャスト広告市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Podcast Advertising Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

ポッドキャスト広告の動向と予測 世界のポッドキャスト広告市場の将来は、BFSI、メディア&エンターテインメント、小売、IT&通信、ヘルスケア、自動車市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界のポッドキャス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年1月24日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

ポッドキャスト広告の動向と予測
世界のポッドキャスト広告市場の将来は、BFSI、メディア&エンターテインメント、小売、IT&通信、ヘルスケア、自動車市場にビジネスチャンスがありそうだ。世界のポッドキャスト広告市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率14.9%で成長すると予想される。この市場の主な促進要因は、ポッドキャスティング業界におけるインフルエンサーマーケティング戦略の採用増加、プログラマティック広告売買の利用傾向の上昇、およびコンテキスト広告の重視の高まりである。

150ページを超える本レポートは、ビジネス上の意思決定に役立つよう作成されています。以下に、いくつかのインサイトを含むサンプル図を示します。

セグメント別ポッドキャスト広告
本調査では、世界のポッドキャスト広告の広告タイプ、キャンペーンタイプ、コンテンツジャンル、エンドユース、地域別の予測を掲載しています。

ポッドキャスト広告市場:広告タイプ別【2018年~2030年出荷額分析
- プリロール広告
- ホストリード広告
- 提供型広告

ポッドキャスト広告市場:キャンペーンタイプ別【2018年から2030年までの出荷金額分析
- ブランド認知広告
- ダイレクトレスポンス広告
- ブランドコンテンツ

ポッドキャスト広告市場:コンテンツジャンル別[2018〜2030年出荷金額分析]
- ニュースと政治
- 社会・文化
- コメディ
- スポーツ
- その他

ポッドキャスト広告市場:エンドユース別【2018年~2030年出荷額分析
- BFSI
- メディア&エンターテインメント
- 小売
- IT・通信
- ヘルスケア
- 自動車
- その他

ポッドキャスト広告の地域別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- その他の地域

ポッドキャスト広告企業リスト
市場の企業は、提供する製品の品質で競争しています。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、ポッドキャスト広告企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するポッドキャスト広告企業には以下が含まれる。
- アドバタイズキャスト
- アマゾン
- Acast社
- オーダシー
- リベレイテッド・シンジケーション

ポッドキャスト広告市場の洞察
Lucintelの予測では、ホストリード広告は視聴者とのより純粋で個人的なつながりを確立するのに役立つため、予測期間中も最大のセグメントであり続けるでしょう。
この市場の中では、ポッドキャスト広告が潜在顧客との信頼と信用を確立するのに役立つため、BFSIが最大のセグメントであり続けるでしょう。
北米は、最新技術の普及と成熟した視聴者基盤の存在により、予測期間中も最大地域であり続けるだろう。

世界のポッドキャスト広告市場の特徴

市場規模の推定:ポッドキャスト広告の市場規模を金額(Bドル)で推計。
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:広告タイプ別、キャンペーンタイプ別、コンテンツジャンル別、エンドユース別、地域別など、様々なセグメント別のポッドキャスト広告市場規模を金額(Bドル)で算出。
地域別分析:ポッドキャスト広告市場の北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域別の内訳。
成長機会:ポッドキャスト広告市場の広告タイプ、キャンペーンタイプ、コンテンツジャンル、エンドユース、地域別の成長機会分析。
戦略分析:ポッドキャスト広告市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化度分析。

よくある質問

Q1.ポッドキャスト広告市場の成長予測は?
回答世界のポッドキャスト広告市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率14.9%で成長すると予測されています。

Q2.ポッドキャスト広告市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、ポッドキャスティング業界におけるインフルエンサーマーケティング戦略の採用の増加と、プログラマティック広告売買の利用傾向の上昇、およびコンテキスト広告の重視の高まりです。

Q3.ポッドキャスト広告市場の主要セグメントは?
回答ポッドキャスト広告市場の将来は、BFSI、メディア&エンターテイメント、小売、IT&テレコミュニケーション、ヘルスケア、自動車市場にビジネスチャンスがありそうです。

Q4.ポッドキャスト広告市場の主要企業は?
回答ポッドキャスト広告の主要企業は以下の通りです:
- アドバタイズキャスト
- アマゾン
- Acast
- Audacy
- リベレイテッド・シンジケーション








Q5.今後、ポッドキャスト広告の市場規模が最も大きくなるセグメントは?
回答Lucintelの予測では、ホスト・リード広告は視聴者とのより純粋で個人的なつながりを確立するのに役立つため、予測期間中最大のセグメントであり続けるでしょう。

Q6.ポッドキャスト広告市場において、今後5年間で最大になると予想される地域は?
回答北米は、最新のテクノロジーが広く採用され、成熟した視聴者層が存在するため、予測期間を通じて最大の地域であり続けるでしょう。

Q7.本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答:はい:はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問にお答えします:

Q.1.広告タイプ(プリロール広告、ホストリード広告、サプライド広告)、キャンペーンタイプ(ブランド認知広告、ダイレクトレスポンス広告、ブランデッドコンテンツ)、コンテンツジャンル(ニュース・政治、社会・文化、コメディ、スポーツ、その他)、エンドユーズ(BFSI、メディア・エンターテイメント、小売、IT・通信、ヘルスケア、自動車、その他)、地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)別に、ポッドキャスト広告市場で最も有望かつ高成長の機会にはどのようなものがありますか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Podcast Advertising Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Podcast Advertising Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Podcast Advertising Market by Ad Type
3.3.1: Pre-Rolls Ads
3.3.2: Host-Read Ads
3.3.3: Supplied Ads







3.4: Global Podcast Advertising Market by Campaign Type
3.4.1: Brand Awareness Ad
3.4.2: Direct Response Ad
3.4.3: Branded Content







3.5: Global Podcast Advertising Market by Content Genre
3.5.1: News and Politics
3.5.2: Society & Culture
3.5.3: Comedy
3.5.4: Sports
3.5.5: Others





3.6: Global Podcast Advertising Market by End Use
3.6.1: BFSI
3.6.2: Media & Entertainment
3.6.3: Retail
3.6.4: IT & Telecommunication
3.6.5: Healthcare
3.6.6: Automotive
3.6.7: Others


4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Podcast Advertising Market by Region
4.2: North American Podcast Advertising Market
4.2.2: North American Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



4.3: European Podcast Advertising Market
4.3.1: European Podcast Advertising Market by Ad Type: Pre-Rolls Ads, Host-Read Ads, and Supplied Ads
4.3.2: European Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



4.4: APAC Podcast Advertising Market
4.4.1: APAC Podcast Advertising Market by Ad Type: Pre-Rolls Ads, Host-Read Ads, and Supplied Ads
4.4.2: APAC Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



4.5: ROW Podcast Advertising Market
4.5.1: ROW Podcast Advertising Market by Ad Type: Pre-Rolls Ads, Host-Read Ads, and Supplied Ads
4.5.2: ROW Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Ad Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Campaign Type
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Content Genre
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by End Use
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Podcast Advertising Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Podcast Advertising Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Podcast Advertising Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: AdvertiseCast
7.2: Amazon
7.3: Acast
7.4: Audacy
7.5: Liberated Syndication





 

ページTOPに戻る


 

Summary

Podcast Advertising Trends and Forecast
The future of the global podcast advertising market looks promising with opportunities in the BFSI, media & entertainment, retail, IT & telecommunication, healthcare, and automotive markets. The global podcast advertising market is expected to grow with a CAGR of 14.9% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increase in the adoption of influencer marketing strategies within the podcasting industry and rising trend in the utilization of programmatic ad buying and selling, along with an increased emphasis on contextual advertising.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Podcast Advertising by Segment
The study includes a forecast for the global podcast advertising by ad type, campaign type, content genre, end use, and region.

Podcast Advertising Market by Ad Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Pre-Rolls Ads
• Host-Read Ads
• Supplied Ads

Podcast Advertising Market by Campaign Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Brand Awareness Ad
• Direct Response Ad
• Branded Content

Podcast Advertising Market by Content Genre [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• News and Politics
• Society & Culture
• Comedy
• Sports
• Others

Podcast Advertising Market by End Use [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• BFSI
• Media & Entertainment
• Retail
• IT & Telecommunication
• Healthcare
• Automotive
• Others

Podcast Advertising Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Podcast Advertising Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies podcast advertising companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the podcast advertising companies profiled in this report include-
• Advertisecast
• Amazon
• Acast
• Audacy
• Liberated Syndication

Podcast Advertising Market Insights
Lucintel forecasts that host-read ad will remain the largest segment over the forecast period as it helps in establishing a more genuine and personal connection with the audience.
Within this market, BFSI will remain the largest segment as podcast advertising helps in establishing trust and credibility with potential customers.
North America will remain the largest region over the forecast period due to widespread adoption of modern technology and presence of mature audience base in the region.

Features of the Global Podcast Advertising Market

Market Size Estimates: Podcast advertising market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Podcast advertising market size by various segments, such as by ad type, campaign type, content genre, end use, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Podcast advertising market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different ad types, campaign types, content genre, end uses, and regions for the podcast advertising market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the podcast advertising market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ

Q1. What is the growth forecast for podcast advertising market?
Answer: The global podcast advertising market is expected to grow with a CAGR of 14.9% from 2024 to 2030.

Q2. What are the major drivers influencing the growth of the podcast advertising market?
Answer: The major drivers for this market are increase in the adoption of influencer marketing strategies within the podcasting industry and rising trend in the utilization of programmatic ad buying and selling, along with an increased emphasis on contextual advertising.

Q3. What are the major segments for podcast advertising market?
Answer: The future of the podcast advertising market looks promising with opportunities in the BFSI, media & entertainment, retail, IT & telecommunication, healthcare, and automotive markets.

Q4. Who are the key podcast advertising market companies?
Answer: Some of the key podcast advertising companies are as follows:
• Advertisecast
• Amazon
• Acast
• Audacy
• Liberated Syndication








Q5. Which podcast advertising market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that host-read ad will remain the largest segment over the forecast period as it helps in establishing a more genuine and personal connection with the audience..

Q6. In podcast advertising market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to widespread adoption of modern technology and presence of mature audience base in the region.

Q7. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the podcast advertising market by ad type (pre-rolls ads, host-read ads, and supplied ads), campaign type (brand awareness ad, direct response ad, and branded content), content genre (news and politics, society & culture, comedy, sports, and others), end use (BFSI, media & entertainment, retail, IT & telecommunication, healthcare, automotive, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Podcast Advertising Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Podcast Advertising Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Podcast Advertising Market by Ad Type
3.3.1: Pre-Rolls Ads
3.3.2: Host-Read Ads
3.3.3: Supplied Ads







3.4: Global Podcast Advertising Market by Campaign Type
3.4.1: Brand Awareness Ad
3.4.2: Direct Response Ad
3.4.3: Branded Content







3.5: Global Podcast Advertising Market by Content Genre
3.5.1: News and Politics
3.5.2: Society & Culture
3.5.3: Comedy
3.5.4: Sports
3.5.5: Others





3.6: Global Podcast Advertising Market by End Use
3.6.1: BFSI
3.6.2: Media & Entertainment
3.6.3: Retail
3.6.4: IT & Telecommunication
3.6.5: Healthcare
3.6.6: Automotive
3.6.7: Others


4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Podcast Advertising Market by Region
4.2: North American Podcast Advertising Market
4.2.2: North American Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



4.3: European Podcast Advertising Market
4.3.1: European Podcast Advertising Market by Ad Type: Pre-Rolls Ads, Host-Read Ads, and Supplied Ads
4.3.2: European Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



4.4: APAC Podcast Advertising Market
4.4.1: APAC Podcast Advertising Market by Ad Type: Pre-Rolls Ads, Host-Read Ads, and Supplied Ads
4.4.2: APAC Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



4.5: ROW Podcast Advertising Market
4.5.1: ROW Podcast Advertising Market by Ad Type: Pre-Rolls Ads, Host-Read Ads, and Supplied Ads
4.5.2: ROW Podcast Advertising Market by End Use: BFSI, Media & Entertainment, Retail, IT & Telecommunication, Healthcare, Automotive, and Others



5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Ad Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Campaign Type
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Content Genre
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by End Use
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Podcast Advertising Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Podcast Advertising Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Podcast Advertising Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Podcast Advertising Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: AdvertiseCast
7.2: Amazon
7.3: Acast
7.4: Audacy
7.5: Liberated Syndication





 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/04 10:27

162.47 円

175.74 円

209.86 円

ページTOPに戻る