世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ブレーキパッド市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Brake Pad Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

ブレーキパッドの動向と予測 ブレーキパッドの世界市場の将来は、OEM(相手先ブランド製造)市場とアフターマーケット市場にビジネスチャンスがあり、有望である。ブレーキパッドの世界市場は、2024年から2030年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年1月3日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

ブレーキパッドの動向と予測
ブレーキパッドの世界市場の将来は、OEM(相手先ブランド製造)市場とアフターマーケット市場にビジネスチャンスがあり、有望である。ブレーキパッドの世界市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が7.0%で、2030年までに推定254億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、ハイテク軽量摩擦材へのニーズの高まり、自動車販売と生産の増加、最先端技術の導入、環境に優しい自動車への需要の高まりである。

本レポートは、お客様のビジネス判断にお役立ていただけるよう、150ページを超えるボリュームで作成いたしました。下記にサンプル図表を掲載しています。

セグメント別ブレーキパッド
本調査では、世界のブレーキパッドの車両別、素材別、ポジション別、販売チャネル別、地域別の予測を掲載しています。

ブレーキパッドの車両別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- PCV(乗用車&バン)
- LCV(小型商用車)
- HCV(大型商用車)
- 二輪車

ブレーキパッドの素材別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- セミメタリック
- 非アスベスト有機(NAO)
- 低金属NAO
- セラミック

ポジション別ブレーキパッド市場【2018〜2030年出荷金額分析
- フロント
- フロント&リア

ブレーキパッドの販売チャネル別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 相手先ブランド製造(OEM)
- アフターマーケット

ブレーキパッドの地域別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

ブレーキパッド企業一覧
市場の各社は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、ブレーキパッド企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するブレーキパッド企業は以下の通り。
- ウィルウッド・エンジニアリング
- A.T.E.プライベート
- ブレンボ
- EBCブレーキ
- アイサー・ブレーキ
- 日清紡
- J.ワグナー
- 昭和電工マテリアル
- ホークパフォーマンス
- 湖南博訊汽車制動材料


ブレーキパッド市場の洞察
Lucintelの予測では、低燃費車への需要の高まりと、世界的な自動車の販売と生産の改善により、予測期間中にPCV(乗用車とバン)が最も高い成長を遂げる見込みです。

APACは、自動車販売台数の増加、ブレーキパッド製造事業の新設、保有車両の拡大、乗用車の生産台数の急増、同地域の新興国の個人の可処分所得の増加により、予測期間中に最も高い成長が見込まれている。

ブレーキパッドの世界市場の特徴

市場規模の推定:ブレーキパッドの市場規模を金額(Bドル)で予測
動向と予測分析:各種セグメント別、地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:ブレーキパッドの市場規模を車両別、素材別、ポジション別、販売チャネル別、地域別に金額($B)で分析。
地域別分析:ブレーキパッド市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:ブレーキパッド市場の車両別、素材別、ポジション別、販売チャネル別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:M&A、新製品開発、ブレーキパッド市場の競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。

よくある質問

Q1.ブレーキパッドの市場規模はどのくらいですか?
回答世界のブレーキパッド市場は、2030年までに推定254億ドルに達すると予想されています。

Q2.ブレーキパッド市場の成長予測は?
回答世界のブレーキパッド市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率7.0%で成長すると予想されています。

Q3.ブレーキパッド市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、ハイテク軽量摩擦材へのニーズの高まり、自動車販売と生産の増加、最先端技術の導入、環境に優しい自動車への需要の高まりである。

Q4.ブレーキパッド市場の主要セグメントは?
回答世界のブレーキパッド市場の将来は、OEM(相手先ブランド製造)市場とアフターマーケット市場にチャンスがあり、有望であると思われる。

Q5.ブレーキパッド市場の主要企業は?
回答ブレーキパッドの主要企業は以下の通りです:
- ウィルウッド・エンジニアリング
- A.T.E.プライベート
- ブレンボ
- EBCブレーキ
- アイサー・ブレーキ
- 日清紡
- J.ワグナー
- 昭和電工マテリアル
- ホークパフォーマンス
- 湖南博訊汽車制動材料

Q6.今後、ブレーキパッドの市場規模が最も大きくなるセグメントは?
回答Lucintelの予測では、PCV(乗用車とバン)は、低燃費車への需要の高まりと、世界的な自動車の販売と生産の改善により、予測期間中に最も高い成長が見込まれています。

Q7.ブレーキパッド市場において、今後5年間で最も大きな伸びが見込まれる地域は?
回答自動車販売台数の増加、ブレーキパッド製造事業の新設、保有車両の拡大、乗用車の生産台数の急増、新興国の個人の可処分所得の増加などにより、APAC地域が予測期間中に最も大きく成長すると予想される。

Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.車両別(PCV(乗用車・バン)、LCV(小型商用車)、HCV(大型商用車)、二輪車)、材質別(セミメタリック、ノンアスベストオーガニック(NAO)、ローメタリックNAO、セラミック)、ポジション別(フロント、フロント&リア)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)で、ブレーキパッド市場で最も有望で高成長が期待できるものは何か。
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.成長ペースが速いと思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Brake Pad Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Brake Pad Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Brake Pad Market by Vehicle
3.3.1: PCV (Passenger Cars & Vans)
3.3.2: LCV (Light Commercial Vehicles)
3.3.3: HCV (Heavy Commercial Vehicles)
3.3.4: Two-Wheelers






3.4: Global Brake Pad Market by Material
3.4.1: Semi-Metallic
3.4.2: Non-Asbestos Organic (NAO)
3.4.3: Low-Metallic NAO
3.4.4: Ceramic






3.5: Global Brake Pad Market by Position
3.5.1: Front
3.5.2: Front & Rear








3.6: Global Brake Pad Market by Sale Channel
3.6.1: Original Equipment Manufacturer (OEM)
3.6.2: Aftermarket







4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Brake Pad Market by Region
4.2: North American Brake Pad Market
4.2.1: North American Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.2.2: North American Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

4.3: European Brake Pad Market
4.3.1: European Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.3.2: European Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

4.4: APAC Brake Pad Market
4.4.1: APAC Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.4.2: APAC Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

4.5: ROW Brake Pad Market
4.5.1: ROW Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.5.2: ROW Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Vehicle
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Material
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Position
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Sale Channel
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Brake Pad Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Brake Pad Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Brake Pad Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Wilwood Engineering
7.2: A.T.E. Private
7.3: Brembo
7.4: EBC Brakes
7.5: ICER BRAKES
7.6: Nisshinbo
7.7: J. Wagner
7.8: Showa Denko Materials
7.9: Hawk Performance
7.10: Hunan BoYun Automobile Brake Materials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Brake Pad Trends and Forecast
The future of the global brake pad market looks promising with opportunities in the original equipment manufacturer (OEM) and aftermarket markets. The global brake pad market is expected to reach an estimated $25.4 billion by 2030 with a CAGR of 7.0% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rising need for high-tech, lightweight friction materials, increased car sales and production, the incorporation of cutting-edge technologies, and the growing demand for environmentally friendly vehicles.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Brake Pad by Segment
The study includes a forecast for the global brake pad by vehicle, material, position, sale channel, and region.

Brake Pad Market by Vehicle [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• PCV (Passenger Cars & Vans)
• LCV (Light Commercial Vehicles)
• HCV (Heavy Commercial Vehicles)
• Two-Wheelers

Brake Pad Market by Material [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Semi-Metallic
• Non-Asbestos Organic (NAO)
• Low-Metallic NAO
• Ceramic

Brake Pad Market by Position [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Front
• Front & Rear

Brake Pad Market by Sale Channel [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Original Equipment Manufacturer (OEM)
• Aftermarket

Brake Pad Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Brake Pad Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies brake pad companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the brake pad companies profiled in this report include-
• Wilwood Engineering
• A.T.E. Private
• Brembo
• EBC Brakes
• ICER BRAKES
• Nisshinbo
• J. Wagner
• Showa Denko Materials
• Hawk Performance
• Hunan BoYun Automobile Brake Materials


Brake Pad Market Insights
Lucintel forecasts that PCV (passenger cars and vans) is expected to witness the highest growth over the forecast period due to growing demand for fuel-efficient vehicles, as well as, improvement in sales and production of vehicles globally.

APAC is expected to witness highest growth over the forecast period due to increased vehicle sales, the creation of new brake pad manufacturing businesses, an expansion of the fleet, a spike in the production of passenger cars, and an increase in the disposable income of individuals from the region's emerging nations.

Features of the Global Brake Pad Market

Market Size Estimates: Brake pad market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Brake pad market size by vehicle, material, position, sale channel, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Brake pad market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different vehicle, material, position, sale channel, and regions for the brake pad market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the brake pad market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ

Q1. What is the brake pad market size?
Answer: The global brake pad market is expected to reach an estimated $25.4 billion by 2030.

Q2. What is the growth forecast for brake pad market?
Answer: The global brake pad market is expected to grow with a CAGR of 7.0% from 2024 to 2030.

Q3. What are the major drivers influencing the growth of the brake pad market?
Answer: The major drivers for this market are rising need for high-tech, lightweight friction materials, increased car sales and production, the incorporation of cutting-edge technologies, and the growing demand for environmentally friendly vehicles.

Q4. What are the major segments for brake pad market?
Answer: The future of the global brake pad market looks promising with opportunities in the original equipment manufacturer (OEM) and aftermarket markets.

Q5. Who are the key brake pad market companies?
Answer: Some of the key brake pad companies are as follows:
• Wilwood Engineering
• A.T.E. Private
• Brembo
• EBC Brakes
• ICER BRAKES
• Nisshinbo
• J. Wagner
• Showa Denko Materials
• Hawk Performance
• Hunan BoYun Automobile Brake Materials

Q6. Which brake pad market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that PCV (passenger cars and vans) is expected to witness the highest growth over the forecast period due to growing demand for fuel-efficient vehicles, as well as, improvement in sales and production of vehicles globally.

Q7. In brake pad market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC is expected to witness highest growth over the forecast period due to increased vehicle sales, the creation of new brake pad manufacturing businesses, an expansion of the fleet, a spike in the production of passenger cars, and an increase in the disposable income of individuals from the region's emerging nations.

Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the brake pad market by vehicle (PCV (passenger cars & vans), LCV (light commercial vehicles), HCV (heavy commercial vehicles), and two-wheelers), material (semi-metallic, non-asbestos organic (NAO), low-metallic NAO, and ceramic), position (front and front & rear), sale channel (original equipment manufacturer (OEM) and aftermarket), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Brake Pad Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges 

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Brake Pad Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)

3.3: Global Brake Pad Market by Vehicle
3.3.1: PCV (Passenger Cars & Vans)
3.3.2: LCV (Light Commercial Vehicles)
3.3.3: HCV (Heavy Commercial Vehicles)
3.3.4: Two-Wheelers






3.4: Global Brake Pad Market by Material
3.4.1: Semi-Metallic
3.4.2: Non-Asbestos Organic (NAO)
3.4.3: Low-Metallic NAO
3.4.4: Ceramic






3.5: Global Brake Pad Market by Position
3.5.1: Front
3.5.2: Front & Rear








3.6: Global Brake Pad Market by Sale Channel
3.6.1: Original Equipment Manufacturer (OEM)
3.6.2: Aftermarket







4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Brake Pad Market by Region
4.2: North American Brake Pad Market
4.2.1: North American Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.2.2: North American Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

4.3: European Brake Pad Market
4.3.1: European Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.3.2: European Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

4.4: APAC Brake Pad Market
4.4.1: APAC Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.4.2: APAC Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

4.5: ROW Brake Pad Market
4.5.1: ROW Brake Pad Market by Vehicle: PCV (Passenger Cars & Vans), LCV (Light Commercial Vehicles), HCV (Heavy Commercial Vehicles), and Two-Wheelers
4.5.2: ROW Brake Pad Market by Sale Channel: Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Vehicle
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Material
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Position
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Sale Channel
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Brake Pad Market by Region

6.2: Emerging Trends in the Global Brake Pad Market

6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Brake Pad Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Brake Pad Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Wilwood Engineering
7.2: A.T.E. Private
7.3: Brembo
7.4: EBC Brakes
7.5: ICER BRAKES
7.6: Nisshinbo
7.7: J. Wagner
7.8: Showa Denko Materials
7.9: Hawk Performance
7.10: Hunan BoYun Automobile Brake Materials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(運輸)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/19 10:26

155.48 円

165.11 円

199.74 円

ページTOPに戻る