世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

空港サービス市場:トレンド、機会、競合分析【2023-2028年版


Airport Service Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

世界の空港サービス産業の将来は、ホスピタリティイベント、カーゴハンドリング、航空機ハンドリングサービスでのビジネスチャンスが期待できそうです。世界の空港サービス市場は、2028年までに推定3693億ドルに... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年3月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
190 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界の空港サービス産業の将来は、ホスピタリティイベント、カーゴハンドリング、航空機ハンドリングサービスでのビジネスチャンスが期待できそうです。世界の空港サービス市場は、2028年までに推定3693億ドルに達すると予想され、2022年から2028年までの年平均成長率は9.8%と予測されています。この市場の主な成長ドライバーは、航空市場における航空旅客数の増加、新空港の開設、新しい国内および地域ルートの拡大です。

空港サービス産業のダイナミクスに直接的な影響を与える新たなトレンドとしては、航空輸送産業における人工知能の動向の高まり、排出量を削減するためのグリーンゲートの導入、顧客サービス向上のためのバーチャル技術の導入、スケジュール計画で旅客を支援するスマートフォンアプリの利用増加などが挙げられます。

この190ページのレポートには、111の図表と87の表が掲載されており、ビジネス上の意思決定に役立てることができます。以下に、いくつかの洞察を含むサンプル図を示します。

この市場では、ホスピタリティ・イベント・サービスが空港サービスの最大のサービスタイプとなっています。空港サービス市場の様々なセグメントの成長は、以下に示されています:
本調査では、2028年までの世界の空港サービス産業の規模および予測を、サービスタイプ別、地域別に以下のように分類しています:
サービスタイプ別空港サービス産業(2017年から2028年まで10億ドル)
- ホスピタリティ・イベントサービス
- バゲージハンドリングサービス
- ケータリングサービス
- 旅客駐車場分野
- 小売・免税サービス
- 特別な旅客ケアサービス
- トレーニング
- セキュリティサービス
- カーゴハンドリングサービス
- カーゴオペレーション
- 地上支援業務
- 航空機ハンドリングおよび関連サービス
- ランプサービス
- 滑走路整備
- 燃料補給のオペレーション
- 航空機の除雪
- その他
- その他のサービス
- 機内清掃・衛生管理サービス
- 不動産開発
- その他
空港サービス産業の地域別推移(2017年から2028年まで10億ドル)
- 北アメリカ
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- 欧州
- ドイツ
- フランス
- ロシア
- イギリス
- アジア・パシフィック
- 中国
- 日本
- インド
- その他の地域
- ブラジル
- アルゼンチン
本レポートで紹介する空港サービス企業には、Fraport Frankfurt Airport Services Worldwide、Aeroports de Paris SA、日本空港ターミナル株式会社、BBA Aviation plc、Beijing Capital International Airport Co.Ltd、BBA Aviation plc、Beijing Capital International Airport Co., Ltd、Tav Havalimanlari Holding A.S、Sats Ltd、Auckland International Airport Limited、Flughafen Wien AG、マレーシア空港ホールディングス Berhad。

この市場の中では、ホスピタリティイベント、カーゴハンドリング、航空機ハンドリングが主要なサービスセグメントとなっています。Lucintelは、包括的な調査に基づいて、ホスピタリティイベントとカーゴハンドリングサービスセグメントが予測期間中に平均以上の成長を示すと予測しています。

欧州は、新たなオープンスカイ規制により、欧州発着便の増加が確実となり、また、各国間の航空サービス制限も撤廃され、観光と空港サービス産業の促進に寄与することから、引き続き最大の地域となると予想されます。アジア太平洋地域は、旅客数の増加により、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。

本レポートの特徴の一部をご紹介します:
________________________________________
- 市場規模の推定:世界の空港サービス市場規模を金額($B)出荷額で推定。
- トレンドと予測分析:用途別、最終用途産業別の市場動向(2017-2022)および予測(2023-2028)。
- セグメンテーション分析:世界の空港サービス市場規模をサービスタイプなど各種用途別に金額・数量出荷額で分析。
- 地域別分析:世界の空港サービス市場の内訳を北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別に紹介。
- 成長機会:世界の空港サービス市場における空港サービスの用途別、地域別の成長機会に関する分析。
- 戦略的分析:世界の空港サービス市場における空港サービスのM&A、新製品開発、競争環境などを含みます。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。
本レポートは、以下の11の重要な質問に回答しています:
________________________________________
Q.1.空港サービス産業のサービスタイプ別の有望な高成長機会にはどのようなものがあるか[ホスピタリティ・イベント・サービス:(ケータリングサービス、特別旅客ケアサービス、旅客駐車場分野、小売・免税、トレーニング、セキュリティサービス、手荷物取り扱い分野)、貨物取り扱いサービス.(貨物取扱サービス:(貨物オペレーション、地上支援サービスセグメント)、航空機の取扱いとその関連サービス:(給油オペレーション、ランプサービス、滑走路整備、航空機除氷などセグメント)、その他のサービス:(客室清掃・衛生サービス、不動産開発など)]、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)ごとに教えてください。
Q.2.どの分野がより速いペースで成長するのか、またその理由は?
Q.3.どの地域がより速いペースで成長すると思うか、またその理由は何か?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主要因は何か?この空港サービス市場における主要な課題とビジネスリスクは何か?
Q.5.この空港サービス市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は何か?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその背景は何か?
Q.7.空港サービス市場における顧客の要求の変化にはどのようなものがあるか?
Q.8.空港サービス市場における新たな動きは何か?これらの開発をリードしているのはどの企業ですか?
Q.9.空港サービス市場における主要プレーヤーは誰か?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めているのか?
Q.10.この空港サービス市場における競合サービスにはどのようなものがあり、サービスの代替による市場シェア低下の脅威はどの程度あるのか?
Q.11.空港サービス市場に関するご質問、または空港サービス企業、空港サービス市場規模、空港サービス市場シェア、空港サービス分析に関するご質問は、LucintelのアナリストまでEメール: helpdesk@lucintel.com にてご連絡ください。


ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Background and Classifications
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Industry Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends and Forecast
3.2: Global Airport Service Industry Trends and Forecast
3.3: Global Airport Service Industry by Service Type
3.3.1: Hospitality Event Services
3.3.1.1: Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
3.3.2: Cargo Handling Services
3.3.2.1: Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
3.3.3: Aircraft Handling and Related Services
3.3.3.1: Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
3.3.4: Other Services
3.3.4.1: Other Service Industry by Tier-II Level

4. Industry Trends and Forecast Analysis by Region
4.1: Global Airport Service Industry by Region
4.2: North American Airport Service Industry
4.2.1: North American Airport Service Industry by Service Type
4.2.1.1: North American Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
4.2.1.2: North American Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.2.1.3: North American Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.2.1.4: North American Other Services Industry by Tier-II Level
4.2.2: Airport Service Industry of the United States
4.2.3: Mexican Airport Service Industry
4.2.4: Canadian Airport Service Industry
4.3: European Airport Service Industry
4.3.1: European Airport Service Industry by Service Type
4.3.1.1: Europe Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
4.3.1.2: Europe Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.3.1.3: Europe Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.3.1.4: Europe Other Services Industry by Tier-II Level
4.3.2: German Airport Service Industry
4.3.3: Airport Service Industry of the United Kingdom
4.3.4: French Airport Service Industry
4.3.5: Russian Airport Service Industry
4.4: APAC Airport Service Industry
4.4.1: APAC Airport Service Industry by Service Type
4.4.1.1: APAC Hospitality Event Service Industry by Tier-II Level
4.4.1.2: APAC Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.4.1.3: APAC Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.4.1.4: APAC Other Services Industry by Tier-II Level
4.4.2: Chinese Airport Service Industry
4.4.3: Indian Airport Service Industry
4.4.4: Japanese Airport Service Industry
4.5: ROW Airport Service Industry
4.5.1: ROW Airport Service Industry by Service Type
4.5.1.1: ROW Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
4.5.1.2: ROW Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.5.1.3: ROW Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.5.1.4: ROW Other Services Industry by Tier-II Level
4.5.2: Brazilian Airport Service Industry
4.5.3: Argentinian Airport Service Industry

5. Competitor Analysis
5.1: Service Portfolio Analysis
5.2: Industry Share Analysis
5.3: Geographical Reach
5.4: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Airport Service Industry by Service Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Airport Service Industry by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Airport Service Industry
6.2.1: New Service Development
6.2.2: Capacity Expansion in the Global Airport Service Industry
6.2.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Airport Service Industry
6.2.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Fraport Frankfurt Airport Serivices Worldwide AG
7.2: Aeroports de Paris SA
7.3: Japan Airport Terminal Co., Ltd.
7.4: BBA Aviation plc
7.5: Beijing Capital International Airport Co., Ltd.
7.6: Tav Havalimanlari Holding A.S
7.7: SATS Ltd
7.8: Auckland International Airport Limited
7.9: Flughafen Wien AG
7.10: Malaysia Airports Holdings Berhad

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The future of the global airport service industry looks promising with opportunities in the hospitality event, cargo handling, and aircraft handling services. The global airport service market is expected to reach an estimated $369.3 billion by 2028 and it is forecast to grow at a CAGR of 9.8% from 2022 to 2028. The major growth drivers for this market are rising air passenger traffic, opening of new airports, and expansion of new domestic and regional routes in the aviation market.

Emerging trends, which have a direct impact on the dynamics of the airport service industry, include increasing trends of artificial intelligence in the air transport industry, introducing green gates to reduce emissions, introducing virtual technology to improve customer service, and increasing use of smartphone apps to helps the passenger for schedule planning.

A total of 111 figures / charts and 87 tables are provided in this 190 -page report to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

In this market, hospitality event services is the largest service type of airport service. Growth in various segments of the airport service market are given below:
The study includes the airport service industry size and forecast for the global airport service industry through 2028, segmented by service type and region, as follows:
Airport Service Industry by Service Type ($ Billion from 2017 to 2028)
• Hospitality Event Services
• Baggage Handling Services
• Catering Services
• Passenger Parking Fields
• Retail and Duty-Free Services
• Special Passenger Care Services
• Training
• Security Services
• Cargo Handling Services
• Cargo Operations
• Ground Support Services
• Aircraft Handling and Related Services
• Ramp Services
• Runway Maintenance
• Operation of Fueling
• Aircraft De-icing
• Others
• Other Services
• Cabin Cleaning and Sanitary Services
• Real Estate Development
• Others
Airport Service Industry by Region ($ Billion from 2017 to 2028)
• North America
• US
• Canada
• Mexico
• Europe
• Germany
• France
• Russia
• United Kingdom
• Asia Pacific
• China
• Japan
• India
• The Rest of the World
• Brazil
• Argentina
Some of the airport service companies profiled in this report include Fraport Frankfurt Airport Services Worldwide, Aeroports de Paris SA, Japan Airport Terminal Co. Ltd, BBA Aviation plc, Beijing Capital International Airport Co., Ltd, Tav Havalimanlari Holding A.S, Sats Ltd, Auckland International Airport Limited, Flughafen Wien AG, and Malaysia Airports Holdings Berhad.

Within this market, hospitality event, cargo handling, and aircraft handling are the major service segments. On the basis of its comprehensive research, Lucintel forecasts that the hospitality event and cargo handling services segments will show above average growth during the forecast period.

Europe is expected to remain the largest region due to the new Open Skies regulations, which ensure more flights in and out of Europe and also removes air-service limitations between the countries, helping to drive tourism and the airport service industry. Asia Pacific is expected to witness significant growth over the forecast period because of rising passenger traffic.

Some of the features of this report:
________________________________________
• Market size estimates:Global airport service market size estimation in terms of value ($B) shipment.
• Trend and forecast analysis: Market trend (2017-2022) and forecast (2023-2028) by application, and end use industry.
• Segmentation analysis:Global airport service market size by various applications such as service type in terms of value and volume shipment.
• Regional analysis: Global airport service market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
• Growth opportunities: Analysis on growth opportunities in different applications and regions of airport service in the global airport service market.
• Strategic analysis:This includes M&A, new product development, and competitive landscape of airport service in the global airport service market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
This report answers the following 11 key questions:
________________________________________
Q.1. What are some of the most promising, high growth opportunities for the airport service industry by service type [hospitality event services: (catering services, special passenger care services, passenger parking field, retail and duty-free, training, security services, and baggage handling segments), cargo handling services: (cargo operations and ground support services segment), aircraft handling and its related services: (operation of fueling, ramp services, runway maintenance, aircraft de-icing and others segment), and other services: (cabin cleaning and sanitary services, real estate development, and others)], and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this airport service market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this airport service market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the airport service market?
Q.8. What are the new developments in the airport service market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this airport service market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing services in this airport service market and how big of a threat do they pose for loss of market share by service substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the airport service industry?For any questions related to airport service market or related to airport service companies, airport service market size, airport service market share, airport service analysis, write Lucintel analyst at email: helpdesk@lucintel.com we will be glad to get back to you soon.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Background and Classifications
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Industry Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends and Forecast
3.2: Global Airport Service Industry Trends and Forecast
3.3: Global Airport Service Industry by Service Type
3.3.1: Hospitality Event Services
3.3.1.1: Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
3.3.2: Cargo Handling Services
3.3.2.1: Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
3.3.3: Aircraft Handling and Related Services
3.3.3.1: Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
3.3.4: Other Services
3.3.4.1: Other Service Industry by Tier-II Level

4. Industry Trends and Forecast Analysis by Region
4.1: Global Airport Service Industry by Region
4.2: North American Airport Service Industry
4.2.1: North American Airport Service Industry by Service Type
4.2.1.1: North American Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
4.2.1.2: North American Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.2.1.3: North American Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.2.1.4: North American Other Services Industry by Tier-II Level
4.2.2: Airport Service Industry of the United States
4.2.3: Mexican Airport Service Industry
4.2.4: Canadian Airport Service Industry
4.3: European Airport Service Industry
4.3.1: European Airport Service Industry by Service Type
4.3.1.1: Europe Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
4.3.1.2: Europe Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.3.1.3: Europe Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.3.1.4: Europe Other Services Industry by Tier-II Level
4.3.2: German Airport Service Industry
4.3.3: Airport Service Industry of the United Kingdom
4.3.4: French Airport Service Industry
4.3.5: Russian Airport Service Industry
4.4: APAC Airport Service Industry
4.4.1: APAC Airport Service Industry by Service Type
4.4.1.1: APAC Hospitality Event Service Industry by Tier-II Level
4.4.1.2: APAC Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.4.1.3: APAC Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.4.1.4: APAC Other Services Industry by Tier-II Level
4.4.2: Chinese Airport Service Industry
4.4.3: Indian Airport Service Industry
4.4.4: Japanese Airport Service Industry
4.5: ROW Airport Service Industry
4.5.1: ROW Airport Service Industry by Service Type
4.5.1.1: ROW Hospitality Event Services Industry by Tier-II Level
4.5.1.2: ROW Cargo Handling Services Industry by Tier-II Level
4.5.1.3: ROW Aircraft Handling and Related Services Industry by Tier-II Level
4.5.1.4: ROW Other Services Industry by Tier-II Level
4.5.2: Brazilian Airport Service Industry
4.5.3: Argentinian Airport Service Industry

5. Competitor Analysis
5.1: Service Portfolio Analysis
5.2: Industry Share Analysis
5.3: Geographical Reach
5.4: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Airport Service Industry by Service Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Airport Service Industry by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Airport Service Industry
6.2.1: New Service Development
6.2.2: Capacity Expansion in the Global Airport Service Industry
6.2.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Airport Service Industry
6.2.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Fraport Frankfurt Airport Serivices Worldwide AG
7.2: Aeroports de Paris SA
7.3: Japan Airport Terminal Co., Ltd.
7.4: BBA Aviation plc
7.5: Beijing Capital International Airport Co., Ltd.
7.6: Tav Havalimanlari Holding A.S
7.7: SATS Ltd
7.8: Auckland International Airport Limited
7.9: Flughafen Wien AG
7.10: Malaysia Airports Holdings Berhad

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る