デジタルバンキング:バンキング・アズ・ア・サービス(BaaS)、オープンバンキング、デジタルトランスフォーメーション 2021年~2026年DIGITAL BANKING: BANKING-AS-A-SERVICE, OPEN BANKING & DIGITAL TRANSFORMATION 2021-2026 ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタル・バンキング」は、競争圧力の激化や、Banking-as-a-Service、オープン・バンキング、エンベデッド・ファイナンスなどのAPIの利用拡大に伴い、銀行業務がどのよ... もっと見る
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サマリー
ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタル・バンキング」は、競争圧力の激化や、Banking-as-a-Service、オープン・バンキング、エンベデッド・ファイナンスなどのAPIの利用拡大に伴い、銀行業務がどのようにデジタル化されているかを幅広く分析しています。
レポートでは、Banking-as-a-Serviceベンダー15社をジュニパー・リサーチのリーダーボードに位置づけているほか、2つのジュニパー・リサーチ・ポジショニング・インデックスを通じて、デジタル専用銀行30社の破壊的な可能性と、従来型銀行30社のデジタル化への取り組みをそれぞれ評価しています。
また、この調査には、デジタル・バンキングの利用や、オンライン、モバイル、タブレットの各チャネルでの請求書支払い・請求書発行の利用など、幅広い予測が含まれています。
この調査には以下が含まれています。
主な特長
デジタル・バンキング・セクター・ダイナミクス。デジタルバンキング分野における主要なトレンドと主要な課題を分析し、以下の影響を明らかにします。
ジュニパー・リサーチのリーダーボード。主要ベンダー15社の能力とキャパシティを評価した結果を掲載しています。
Juniper Research Digital Transformation Readiness Index:世界のTier1銀行30行を分析し、デジタル・トランスフォーメーション準備度のスコアを評価し、デジタル・イノベーション・ロードマップにおける各銀行のポジショニングを明らかにする。
Juniper Research Digital-Only Bank Positioning Index(ジュニパー・リサーチ・デジタル・オンリー・バンク・ポジショニング・インデックス)。従来の銀行モデルを破壊する可能性を秘めた、新興の革新的なデジタルオンリーバンク30行を分析しています。
ベンチマークとなる業界予測。オンライン・バンキング、モバイル・バンキング、タブレット・バンキングを含むデジタル・バンキング利用の予測を含み、デジタル利用と請求書の支払いとプレセンテーションの予測を含む。
主な質問
参考にした企業
調査したケースExperian, Monzo, OpenPayd, Tala, Tink.
ジュニパー・リサーチのリーダーボードに含まれています。Bankable, BankMobile, Cambr, ClearBank, Cross River, Green Dot, Marqeta, OpenPayd, Railsbank, Singular Banking, Solarisbank, Sopra Banking Software, Starling Bank, TietoEVRY, Treezor.
Juniper Research Neo & Challenger Bank Vendor Positioning Indexに含まれています。
Ally Banks, Atom, au Jibun Bank, Axos Bank, Banco Original, BM Technologies, Boursorama Banque, digibank, Fidor, Go Bank, Hello Bank, Kakao Bank, Koho, Monese, Monzo, MYBank, N26, NuBank, Orange Bank, Paytm Bank, Pepper, Rakuten, Revolut, SBI Sumishin, Starling Bank, Tandem, WeBank, Wise.
Juniper Research Digital Transformation in Banking Readiness Positioning Indexに含まれています。
ABC(中国農業銀行)、Banco Santander、Barclays、BBVA、BNP Paribas、BoC(中国銀行)、BofA(アメリカ銀行)、BPCE、CCB(中国建設銀行)、Citi、DBS銀行、ドイツ銀行、Emirates NBD 、Equity Bank of Kenya、HDFC銀行、HSBC。ICBC(中国工商銀行)、JPモルガン・チェース、メイバンク、MUFG(三菱UFJフィナンシャル・グループ)、QNB、RBS/NatWest、スベルバンク、SBI、ソシエテ・ジェネラル、スタンダードバンク、三井住友、ユニクレジット、ユナイテッド・バンク・フォー・アフリカ、ウェルズ・ファーゴ。
記載しています。
セブンイレブン、ABN、ABS(シンガポール銀行協会)、ACCC(オーストラリア競争・消費者委員会)。, Accenture, AccountNow, Adib, Afterpay, Aion Bank, AlBakara, AliBaba, Alluim Money, Amazon Pay, American Express, Ant Group, Anthos Capital, Anytime, ANZ, Aplazame, Apple Pay, Arcus, Arkea Banking Services, Augumentum Fintech, Auka, Axos Bank, axway, Backbase, BaFin, Bancolombia, Bank of Melbourne, Bank of Tokyo, Bankable, BankMobile, Bankwest,Banxy Bank、BBVA Bancomer、BCB(Banco Central do Brasil)、Berkshire Hathaway、Betterment、BNP Paribas、Borse Stuttgart、Branch、British Red Cross、BRSA(Banking Regulation and Supervision Agency)、Capital Banking Solutions、トルコ中央銀行、CFPB(Consumer Finance Protection Bureau)、Chrysalis Investments、Cisco、Clear Books、Cleo、Coinbase。Commonwealth Bank, Consorsbank, Contour, CRA (Canada Revenue Agency) , Curv, Customers Bank, Customers Bankcorp, CyberSmart, Dawn Capital, DBS Bank, DeCurret, Dell Technologies, Deloitte, Digital Risks, Ditto Bank, Dozens, DreamOval, E*TRADE Advisor Services, EazzyBiz, Economist Intelligence Unit, Eurazeo, eurobits Technologies, EY Global,FCAC(カナダ金融消費者庁)、FED(連邦準備制度理事会)、フィデリティ・マネジメント・アンド・リサーチ・カンパニー、Fin TechSystems、Finleap、Fitbit、Flux、Flybits、FreeAgent、FSA(金融サービス庁)、FSC(金融サービス委員会)、FS-ISAC(金融サービス情報共有・分析センター) 、FTI(金融技術機関)、Funding Circle、Garmin,Gemini、GIC、ゴールドマン・サックス、Good Green Bank、Google Pay、Grab、Green Dot Bank、Grindrod Bank、Growth Street、Heartcore Capital、HPE、IBM、ING、Instantor、Intuit Turbotax、Invesco、日本航空、JTC Group、Juntos、KeyBanc Capital Markets、Kinnevik AB、Klarna、Kmart、Komgo、Kontist、KPMG Poland、Kraft Bank、Lakestar、Latona、Layer、LendKey、LEVERIS、Libeo,Lunchr, Lydia, Lyft, Marginalen Bank , MAS (Monetary Authority of Singapore), Mastercard, McAfee, McDonald's, Megalith Financial Acquisition Corporation, Microsoft, Middlegame Ventures, Millenium Management, Mitsubishi UFJ, MODIFI, Molo, Money Dashboard, MoneyPak, Morgan Stanley, Morning, M-PESA, MYSQL, NAB, NACHA (National Automated Clearing House Association),ルワンダ国立銀行、Nationwide Building Society、Net1、Nimbla、Novus、NPCI (National Payments Council of India)、Nutmeg、OakNorth、OCBC、Okra、Old National Bank、ONPEX、OpenLegacy、Openlink、OpenWrks、Oracle、Ovamba Solutions、PayPal、PayStream、People's Bank of China、Peoples Trust Group、PFC、Pintec、Pinterest、Plaid、PropertyGuru,Qatar Investment Authority, Qlik, QNB Pay, Qonto, Quickbooks, Raisin Bank, RapidPay, RBI (Reserve Bank of India), Red Hat, Revolut, Rocketloans, Royale Oceanic, RushCard, Salesforce, Samsung, Sands Capital, SAP, SBI Group, SBS (Sopra Banking Software), Shine, Shopify, Simple, Slack, Slydepay, SmartBuy, Smava, Societe Generale, Sopra Steria, So?sure, Sparda-Bank, Sparqa Legal, Spendesk, Square, St George, Standard Chartered, Start-up Chile, Stash, StoneCastle, Stripe, Mitsui Sumitomo Financial Group, Sun Life Vietnam, Swissborg, Tail, Tarabut Gateway, Temenos, Tencent, Tide, T-Mobile, Tomorrow, Trade Republic, Transact Payments,UBA Connect, Uber, UnderPinned, United Bank , UOB, Upstart, Van Lanschot, Ventura Capital, Viber, Viet Capital Bank, Vina Capital, Visa, VMWare, Vodeno, Walmart, Wealthfront, wealthify, WeBank, Westpac, Whatsapp, William Blair, Xero, YAPEAL, Yolt, YouGov, Younited, Zettle.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのデジタル・バンキング予測には以下が含まれます。
8つの主要地域と25の国別の主要指標の5年間のベンチマーク予測。
83の表と19,500以上のデータポイントからなる予測データ一式へのアクセス
インタラクティブなExcelシナリオツールにより、10種類の指標についてジュニパー・リサーチのデータを操作することができます。
IFxls(Interactive Excels)は、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮説を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすることができます。
IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
目次
1.デジタル・バンキングの
1.1 はじめに 7
1.1.1 デジタルバンキングの構造 .8
図1.1:デジタル・バンキング・サービスの構造 .8
1.1.2 実現可能な技術 .8
図1.2:伝統的な銀行とオープン・バンクの構造 .9
1.1.3 デジタル・バンキングの展望 .9
1.1.4 デジタル・バンキングの意義 .10
i. 個人 .10
ii.企業-業務と顧客 .10
iii.社会 .10
1.2 デジタル・バンキング提供の主要動向 .11
1.2.1 現在のデジタル・バンキング市場 .11
1.2.2 デジタル・バンキングの動向 .12
i. デジタル専用銀行の台頭 .12
ケーススタディ:Monzo .14
1.2.3 Increased Automation within the Banking Market.15
Figure 1.3: Digital Customer Onboarding Enabled by RPA.16
Figure 1.4:AIを活用したコグニティブ・バンキング .17
1.2.4 不正管理の重要性の高まり.17
図1.5:2021年の世界のeコマース不正損失 .18
ケーススタディ:Experian Fraud Management for Banking:
Experian Fraud Management for Banking.19
1.2.5 Instant Payments Changing the Role of Banks Play in Money
Transfer.21
図1.6: HSBCのInstant Payments Scheme .22
1.2.6 COVID-19のデジタルバンキングへの影響 .23
図1.7: COVID-19の影響により、銀行のデジタルトランスフォーメーションの取り組みがどのように変化したか .23
1.2.7 プラットフォーム化の進展 .24
1.2.8 進化する規制の役割 .25
2.デジタルバンキングにおけるデジタルトランスフォーメーションとプレイヤー ポジショニング
2.1 デジタルバンキングにおけるデジタルトランスフォーメーションとプレイヤー ポジショニング.27
2.1.1 デジタルトランスフォーメーションとフィンテックによる破壊 .27
2.1.2 フィンテック デジタルアクセラレータか、競争上の課題か?.27
2.1.3 新興市場と銀行業におけるフィンテック.29
i. ケーススタディTala.31
2.2 デジタル・オンリー/チャレンジャー・バンクの分析.32
2.2.1 ネオ&チャレンジャー・バンクのプレイヤー分析&ポジショニング・インデックス
2021.32
i. はじめに .32
ii.2021年のデジタルバンクのリーディングカンパニー。ジュニパー・リサーチのベンダー・ポジショニング・インデックス.32
表2.1:Neo & Challenger Bankポジショニング・インデックスのスコア基準の定義 .32
表 2.2:Neo & Challenger Bank ポジショニング・インデックス・スコア .33
図と表 2.3: Neo & Challenger Bank ポジショニング?段階的進化モデル.33
図 2.4: ジュニパー・リサーチ ベンダー・ポジショニング・インデックス ?Neo & Challenger
銀行 .34
iii.デジタルオンリーバンク ?ベンダー・ライトアップ .35
2.3 既存銀行の分析 .46
i. Readiness Indexの基準と制限 .46
表2.5:デジタル・トランスフォーメーションのレディネス・スコアの基準定義 .47
表2.6:デジタル・レディネス・インデックスのスコア .47
図・表2.7:デジタル・レディネス・インデックスのポジショニング ?Phased Evolution
Model .48
ii.準備態勢スコア・インデックス世界の主要銀行のデジタルトランスフォーメーション .49
図2.8:銀行業務におけるデジタルトランスフォーメーション準備度指数2021 .49
iii.既存の銀行 ?ベンダー・ライトアップ .50
3. APIバンキング:市場の混乱
3.1 APIバンキングの紹介 .59
3.1.1 市場の混乱:.59
図 3.1.1オープンバンキング
銀行にとってのオープンバンキングの概要 .60
3.1.2 オープンバンキングの機会と課題 .61
i. 機会 .61
ii.課題.61
iii.オープン・バンキングの展望 .62
iv.ケーススタディTink.63
3.2 オープン・バンキングについて地域別分析 .65
3.2.1 北米 .65
i. 米国 .65
ii.カナダ.66
3.2.2 ラテンアメリカ.66
i. ブラジル.66
ii.66
ii.メキシコ67
3.2.3 西欧 .67
i. 英国.67
ii.67
ii.ドイツ .67
3.2.4 中・東欧.68
i. ポーランド.68
ii.トルコ .68
図 3.2: 現行のトルコ法におけるオープンバンキング・サービス・プロバイダーの規制.69
3.2.5 極東および中国 .69
i. 中国 .69
ii.日本 .69
iii.韓国 .70
3.2.6 インド亜大陸.70
i. インド.70
3.2.7 その他のアジア太平洋地域.71
i. オーストラリア.71
ii.シンガポール71
3.2.8 アフリカ・中東.72
3.3 市場の混乱。BaaS.73
3.3.1 はじめに.73
図3.3 BaaSモデルの概要.73
3.3.2 BaaSの機会と課題 .74
i. 機会.74
ii.課題.74
iii.BaaSの展望.75
3.4 市場の混乱。エンベデッド・ファイナンス .75
3.4.1 はじめに .75
3.4.2 エンベデッド・ファイナンスの機会と課題 .76
i. 機会 .76
ii.課題.76
iii.組み込み型金融の展望 .77
4. サービス付き銀行業務競合状況
4.1 ベンダー分析&リーダーボード .81
4.1.1 はじめに .81
4.1.2 ステークホルダー評価基準 .81
表4.1 BaaSプレイヤー能力基準 .82
図4.2:ジュニパーリサーチのBaaSプラットフォーム・ベンダー・リーダーボード .83
表4.3:BaaS Leaderboard Scoring.84
4.1.3 Limitations & Interpretation.85
4.2 BaaS Player Commentary .86
4.2.1 Established Leaders.86
4.2.2 Leading Challengers.86
4.2.3 Disruptors & Emulator.87
4.3 Vendor Profiles .88
4.3.1 Bankable.88
i. Corporate .88
ii.地域的な広がり .88
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .88
iv.提供製品の上位表示 .88
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強み & 戦略的発展 機会 .89
4.3.2 Bank Mobile .89
i. Corporate.89
ii.地理的な広がり .90
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .90
iv.提供製品の上位表示 .90
図4.1:T-Mobile MONEYアプリ&デビットカード.91
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展 機会 .91
4.3.3 Cambr .92
i. Corporate.92
ii.地理的な広がり。92
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .92
iv.提供製品の上位表示 .92
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展 機会 .93
4.3.4 ClearBank.93
i. コーポレート.93
ii.地理的な広がり。94
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .94
iv.提供製品の上位表示 .94
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展
機会 .94
4.3.5 クロスリバー .95
i. 会社概要 .95
ii.地理的な広がり .95
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .95
iv.オファーのハイレベルビュー .95
図 4.2: Cross River Marketplace Lending Platform .96
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的発展の機会 .96
4.3.6 グリーンドット.97
i. 企業 .97
ii.地理的な広がり .97
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .97
iv.提供する製品の高い水準 .98
v. ジュニパー・リサーチの見解 .98
4.3.7 Marqeta .98
i. 企業情報 .98
ii.地域的な広がり .99
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.99
iv.高水準のサービス内容 .99
v. ジュニパー・リサーチ社の見解 .100
4.3.8 シンギュラー・バンキング .100
i. コーポレート .100
ii.地理的な広がり .100
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.100
iv.高水準のサービス内容 .100
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的発展の機会 .100,101
4.3.9 ソラリスバンク .101
i. 会社概要.101
ii.101
ii.地理的な広がり。102
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .102
iv.提供製品の上位表示 .102
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展
の機会 .102
4.3.10 スターリング・バンク .103
i. コーポレート.103
ii.地理的な広がり.103
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .103
iv.提供製品の上位表示 .103
v. ジュニパー・リサーチの見解:104
4.3.11 TietoEVRY .104 i.104
4.3.11 TietoEVRY .104
i. 会社概要 .104
ii.地理的な広がり。104
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .104
iv.提供製品の上位表示 .105
v. ジュニパー・リサーチの見解 .105
4.3.12 Treezor .105
4.3.12 Treezor.105
i. 会社概要.105
ii.地理的な広がり.105
iii.主要顧客及び戦略的提携関係 .106
iv.ハイレベルな製品群.106
図 4.3:Treezor API .106
v. ジュニパー・リサーチの見解 .106
4.3.13 OpenPayd .107
i. 企業 .107
ii.地理的な広がり .107
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .107
iv.提供製品のハイレベルな概観 .107
図 4.4:OpenPayd の Banking-as-a-Service プラットフォーム .108
v. Juniper Research の見解。主要な強みと戦略的発展の機会 .108
4.3.14 Railsbank.108
i. 企業 .108
ii.地域的な広がり .109
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .109
iv.ハイ
レベルなサービス内容 .109
v. ジュニパー・リサーチの見解:109
4.3.15 Sopra Banking Software(Fidor Solutions).110
i. 法人 .110
ii.地域的な広がり .110
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ.110
iv.ハイレベルなサービス内容 .110
v. ジュニパー・リサーチの見解主な強みと戦略的発展の機会.111
1.デジタル・バンキング市場の予測サマリー
1.1 はじめに.4
1.2 デジタル・バンキング:予測概要 .6
1.2.1 デジタル・バンキング・ユーザー数 .6
図・表 1.1:6
1.2.2 BPP(Bill Payment & Presentment)。
図・表1.4:請求書支払い・請求書送付サービスの比較(携帯電話 、PC・タブレットユーザー、取引量・金額、2021-2026年) .7
2.オンラインバンキングサービス。
2.1 はじめに .9
2.2 方法論と前提条件 .10
図2.1:PCベースのオンラインバンキング市場予測手法 .11
2.3 オンラインバンキングの予測.12
2.3.1 オンラインバンキングのアドレス可能な市場。
個人の銀行口座数.12
図・表 2.2: 主要8地域別の銀行保有個人数(m)、2021-2026年 .12
2.3.2 オンライン・バンキング・ユーザー数.13
図 & 表2.3:オンライン・バンキング・ユーザー総数(m)、主要8地域別、2021-2026 .13
2.3.3 EBPP取引額 .14
図 & 表2.5:オンラインEBPP取引総額(10億ドル)、主要8地域別、2021-2026 .14
3.モバイル・バンキング・サービス。
3.1 はじめに16
3.1.1 方法論と前提条件16
i. 携帯電話端末およびタブレット端末の加入者数の成長傾向分析 .16
ii.16
ii.16 ii. 広範な一次および二次調査 .17
図 3.1:17 図 3.1: モバイルバンキング予測の手法18
3.2 MBIS 利用予測 19
図・表 3.2: MBIS にアクセスする総携帯電話ユーザー数(m)、主要 8地域別、2021-2026 年 .19
3.3 MBPP: Mobile Handset Forecasts .20
3.3.1 MBPP Handset Users .20
Figure & Table 3.3: Total Mobile Phone Users (m) Making MBPP Transactions,
Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .20
3.3.2 ハンドセットのMBPP取引額 .21
図・表3.5:ハンドセットのMBPP取引額合計(10億ドル)、主要8地域別、2021-2026.21
3.4 MBPP: タブレット端末の予測 .22
3.4.1 タブレット?MBPPユーザー予測.22
図・表 3.6:MBPP トランザクションを行うタブレット端末の総ユーザー数(m)
、主要 8 地域別に を分割、2021-2026 年 .22
3.4.2 タブレット端末のMBPP取引額.23
図・表3.8:タブレット端末のMBPPトランザクション総額(10億ドル)、主要 8地域別に分割 、
2021年~2026年 .23
4.ウェアラブルバンキング情報サービス。市場 サイジング・予測
4.1 はじめに 25
図 4.1: Information Value Loop for Wearable Technologies.25
4.1.1 Methodology and Assumptions .26
図 4.2: Wearable Banking Forecast Methodology.27
4.1.2 WBIS
?スマートウォッチのユーザー数予測 .28
図・表 4.3:
アプリベースの WBISにアクセスするスマートウォッチユーザー数(m)
、主要 8 地域別、2019-2024 年.28
4.1.3 WBIS ?バンキングアプリへのアクセス数.29
図・表 4.4:BISのウェアラブルバンキングアプリのアクセス数(m)、
8つの主要地域別に分割、2021年~2026年.29
Summary
このレポートでは、競争圧力の激化や、Banking-as-a-Service、オープン・バンキング、エンベデッド・ファイナンスなどのAPIの利用拡大に伴い、銀行業務がどのようにデジタル化されているかを幅広く分析しています。
Report Description
Juniper Research’s latest Digital Banking report provides an extensive analysis of how the banking space is transforming digitally, in reaction to intensifying competitive pressures, as well as the increased availability of APIs, such as with banking-as-a-service, open banking and embedded finance.
The report positions 15 banking-as-a-service vendors in a Juniper Research Leaderboard, as well as assessing 30 digital-only banks on their disruptive potential, and 30 traditional banks on their digital transformation efforts via two Juniper Research Positioning Indexes respectively. The research also includes an extensive forecast suite, which includes digital banking use and bill payment and presentment use, split by online, mobile and tablet channels.
This research suite includes:
KEY FEATURES
Digital Banking Sector Dynamics: Analysis of key trends and primary challenges across the digital banking space; highlighting the impact of:
Juniper Research Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 15 major banking-as-a-service vendors, including:
Juniper Research Digital Transformation Readiness Index: Analyses 30 global Tier 1 banks to evaluate their digital transformation readiness scores and highlight their respective positioning in the digital innovation roadmap.
Juniper Research Digital-only Bank Positioning Index: Analyses 30 emerging and innovative digital-only banks that have the potential to disrupt traditional banking models.
Benchmark Industry Forecasts: Including forecasts for digital banking use, including online banking, mobile banking and tablet banking, with forecasts for digital use and bill payment and presentment. All forecasts are split by the following 25 countries and run until 2026:
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Case Studied: Experian, Monzo, OpenPayd, Tala, Tink.
Included in the Juniper Research Leaderboard: Bankable, BankMobile, Cambr, ClearBank, Cross River, Green Dot, Marqeta, OpenPayd, Railsbank, Singular Banking, Solarisbank, Sopra Banking Software, Starling Bank, TietoEVRY, Treezor.
Included in the Juniper Research Neo & Challenger Bank Vendor Positioning Index:
Ally Banks, Atom, au Jibun Bank, Axos Bank, Banco Original, BM Technologies, Boursorama Banque, digibank, Fidor, Go Bank, Hello Bank, Kakao Bank, Koho, Monese, Monzo, MYBank, N26, NuBank, Orange Bank, Paytm Bank, Pepper, Rakuten, Revolut, SBI Sumishin, Starling Bank, Tandem, WeBank, Wise.
Included in the Juniper Research Digital Transformation in Banking Readiness Positioning Index: ABC (Agricultural Bank of China), Banco Santander, Barclays, BBVA, BNP Paribas, BoC (Bank of China), BofA (Bank of America), BPCE, CCB (China Construction Bank), Citi, DBS Bank, Deutsche Bank, Emirates NBD , Equity Bank of Kenya, HDFC Bank, HSBC, ICBC (Industrial and Commercial Bank of China), JPMorgan Chase, Maybank, MUFG (Mitsubishi UFJ Financial Group) , QNB, RBS/NatWest, Sberbank, SBI, Societe Generale, Standard Bank , Sumitomo Mitsui , UniCredit, United Bank for Africa, Wells Fargo.
Mentioned:
7?Eleven, ABN, ABS (Association of Banks in Singapore) , ACCC (Australian Competition and Consumer Commission). , Accenture, AccountNow, Adib, Afterpay, Aion Bank, AlBakara, AliBaba, Alluim Money, Amazon Pay, American Express, Ant Group, Anthos Capital, Anytime, ANZ, Aplazame, Apple Pay, Arcus, Arkea Banking Services, Augumentum Fintech, Auka, Axos Bank, axway, Backbase, BaFin, Bancolombia, Bank of Melbourne, Bank of Tokyo, Bankable, BankMobile, Bankwest, Banxy Bank, BBVA Bancomer, BCB (Banco Central do Brasil), Berkshire Hathaway, Betterment, BNP Paribas, Borse Stuttgart, Branch, British Red Cross, BRSA (Banking Regulation and Supervision Agency), Capital Banking Solutions, Central Bank of Turkey, CFPB (Consumer Finance Protection Bureau), Chrysalis Investments, Cisco, Clear Books, Cleo, Coinbase, Commonwealth Bank, Consorsbank, Contour, CRA (Canada Revenue Agency) , Curv, Customers Bank, Customers Bankcorp, CyberSmart, Dawn Capital, DBS Bank, DeCurret, Dell Technologies, Deloitte, Digital Risks, Ditto Bank, Dozens, DreamOval, E*TRADE Advisor Services, EazzyBiz, Economist Intelligence Unit, Eurazeo, eurobits Technologies, EY Global, FCAC (Financial Consumer Agency of Canada), FED (Federal Reserve), Fidelity Management and Research Company, Fin TechSystems, Finleap, Fitbit, Flux, Flybits, FreeAgent, FSA (Financial Service Agency), FSC (Financial Services Commission), FS-ISAC (Financial Services Information Sharing and Analysis Center) , FTI (Financial Technology Institution), Funding Circle, Garmin, Gemini, GIC, Goldman Sachs, Good Green Bank, Google Pay, Grab, Green Dot Bank, Grindrod Bank, Growth Street, Heartcore Capital, HPE, IBM, ING, Instantor, Intuit Turbotax, Invesco, Japan Airlines, JTC Group, Juntos, KeyBanc Capital Markets, Kinnevik AB, Klarna, Kmart, Komgo, Kontist, KPMG Poland, Kraft Bank, Lakestar, Latona, Layer, LendKey, LEVERIS, Libeo, Lunchr, Lydia, Lyft, Marginalen Bank , MAS (Monetary Authority of Singapore), Mastercard, McAfee, McDonald’s, Megalith Financial Acquisition Corporation, Microsoft, Middlegame Ventures, Millenium Management, Mitsubishi UFJ, MODIFI, Molo, Money Dashboard, MoneyPak, Morgan Stanley, Morning, M-PESA, MYSQL, NAB, NACHA (National Automated Clearing House Association), National Bank of Rwanda, Nationwide Building Society, Net1, Nimbla, Novus, NPCI (National Payments Council of India), Nutmeg, OakNorth, OCBC, Okra, Old National Bank, ONPEX, OpenLegacy, Openlink, OpenWrks, Oracle, Ovamba Solutions, PayPal, PayStream, People’s Bank of China, Peoples Trust Group, PFC, Pintec, Pinterest, Plaid, PropertyGuru, Qatar Investment Authority, Qlik, QNB Pay, Qonto, Quickbooks, Raisin Bank, RapidPay, RBI (Reserve Bank of India), Red Hat, Revolut, Rocketloans, Royale Oceanic, RushCard, Salesforce, Samsung, Sands Capital, SAP, SBI Group, SBS (Sopra Banking Software), Shine, Shopify, Simple, Slack, Slydepay, SmartBuy, Smava, Societe Generale, Sopra Steria, So?sure, Sparda-Bank, Sparqa Legal, Spendesk, Square, St George, Standard Chartered, Start-up Chile, Stash, StoneCastle, Stripe, Sumitomo Mitsui Financial Group, Sun Life Vietnam, Swissborg, Tail, Tarabut Gateway, Temenos, Tencent, Tide, T-Mobile, Tomorrow, Trade Republic, Transact Payments, UBA Connect, Uber, UnderPinned, United Bank , UOB, Upstart, Van Lanschot, Ventura Capital, Viber, Viet Capital Bank, Vina Capital, Visa, VMWare, Vodeno, Walmart, Wealthfront, wealthify, WeBank, Westpac, Whatsapp, William Blair, Xero, YAPEAL, Yolt, YouGov, Younited, Zettle.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Digital Banking forecast suite includes:
Banking platform splits by:
Banking segment splits for Banking Information Services & Alerts
User base, transaction volume and value splits for Bill Payment & Presentment Services
5-year benchmark forecasts for key metrics by 8 key regions and 25 country-level splits including:
Access to the full set of forecast data of 83 tables and over 19,500 datapoints.
Interactive Excel Scenario tool allowing the user the ability to manipulate Juniper Research’s data for 10 different metrics.
Juniper Research’s highly granular IFxls (Interactive Excels) enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool, and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Table of Contents
1. Digital Banking: Current Status & Market Dynamics
1.1 Introduction.7
1.1.1 Structure of Digital Banking .8
Figure 1.1: Structure of Digital Banking Services .8
1.1.2 Enabling Technologies.8
Figure 1.2: Traditional Bank and Open Bank Structures .9
1.1.3 Digital Banking Outlook .9
1.1.4 Significance of Digital Banking .10
i. Individuals .10
ii. Businesses- Operations and Customers .10
iii. Society .10
1.2 Key Trends in Digital Banking Provision.11
1.2.1 The Current Digital Banking Market.11
1.2.2 Digital Banking Trends.12
i. The Rise of Digital-only Banks .12
Case Study: Monzo .14
1.2.3 Increased Automation within the Banking Market.15
Figure 1.3: Digital Customer Onboarding Enabled by RPA.16
Figure 1.4: Cognitive Banking with AI .17
1.2.4 The Rising Importance of Fraud Management.17
Figure 1.5: Global eCommerce Fraud Losses in 2021 .18
Case Study: Experian Fraud Management for Banking.19
1.2.5 Instant Payments Changing the Role Banks Play in Money
Transfer .21
Figure 1.6: HSBC’s Instant Payments Scheme . 22
1.2.6 The Impact of COVID-19 on Digital Banking .23
Figure 1.7: How Digital Transformation Efforts of Banks Have Changed Due to
COVID-19’s Impact. 23
1.2.7 The Rise of Platformisation .24
1.2.8 The Evolving Role of Regulations .25
2. Digital Transformation in Digital Banking & Player
Positioning
2.1 Digital Transformation in Digital Banking and Player
Positioning.27
2.1.1 Digital Transformation and Fintech Disruption .27
2.1.2 Fintech: Digital Accelerator or Competitive Challenge? .27
2.1.3 Emerging Markets and Fintech in Banking.29
i. Case Study: Tala. 31
2.2 Digital-only/Challenger Banks Analysis.32
2.2.1 Neo & Challenger Bank Player Analysis & Positioning Index
2021.32
i. Introduction . 32
ii. Leading Digital Banks 2021: Juniper Research Vendor Positioning Index. 32
Table 2.1: Neo & Challenger Bank Positioning Index Score Criteria Definitions . 32
Table 2.2: Neo & Challenger Bank Positioning Index Scores . 33
Figure & Table 2.3: Neo & Challenger Bank Positioning ? Phased Evolution Model
. 33
Figure 2.4: Juniper Research Vendor Positioning Index ? Neo & Challenger
Banks .34
iii. Digital-only Banks ? Vendor Write-up.35
2.3 Incumbent Banks Analysis .46
i. Criteria for Readiness Index & Limitations .46
Table 2.5: Digital Transformation Readiness Score Criteria Definitions.47
Table 2.6: Digital Readiness Index Scores .47
Figure & Table 2.7: Digital Readiness Index Positioning ? Phased Evolution
Model .48
ii. Readiness Score Index: Global Leading Banks Digital Transformation .49
Figure 2.8: Digital Transformation in Banking Readiness Index 2021 .49
iii. Incumbent Banks ? Vendor Write-up.50
3. API Banking: Market Disruption
3.1 Introduction to API Banking .59
3.1.1 Market Disruption: Open Banking.59
Figure 3.1: An Open Banking Overview for Banks .60
3.1.2 Open Banking Opportunities and Challenges .61
i. Opportunities .61
ii. Challenges.61
iii. Open Banking Outlook .62
iv. Case Study: Tink.63
3.2 Open Banking: Regional Analysis .65
3.2.1 North America .65
i. US .65
ii. Canada.66
3.2.2 Latin America.66
i. Brazil. 66
ii. Mexico. 67
3.2.3 West Europe.67
i. UK. 67
ii. Germany . 67
3.2.4 Central and East Europe.68
i. Poland. 68
ii. Turkey . 68
Figure 3.2: Regulation of Open Banking Service Providers under the Current
Turkish Law . 69
3.2.5 Far East and China .69
i. China . 69
ii. Japan . 69
iii. South Korea . 70
3.2.6 Indian Subcontinent.70
i. India. 70
3.2.7 Rest of Asia Pacific .71
i. Australia. 71
ii. Singapore. 71
3.2.8 Africa and Middle East.72
3.3 Market Disruption: BaaS.73
3.3.1 Introduction.73
Figure 3.3: Overview of the BaaS Model. 73
3.3.2 BaaS Opportunities and Challenges .74
i. Opportunities. 74
ii. Challenges.74
iii. BaaS Outlook.75
3.4 Market Disruption: Embedded Finance .75
3.4.1 Introduction.75
3.4.2 Embedded Finance Opportunities and Challenges.76
i. Opportunities .76
ii. Challenges.76
iii. Embedded Finance Outlook .77
4. Banking-as-a-Service: Competitive Landscape
4.1 Vendor Analysis & Leaderboard .81
4.1.1 Introduction.81
4.1.2 Stakeholder Assessment Criteria.81
Table 4.1: BaaS Player Capability Criteria .82
Figure 4.2: Juniper Research BaaS Platform Vendor Leaderboard.83
Table 4.3: BaaS Leaderboard Scoring.84
4.1.3 Limitations & Interpretation.85
4.2 BaaS Player Commentary .86
4.2.1 Established Leaders.86
4.2.2 Leading Challengers.86
4.2.3 Disruptors & Emulators.87
4.3 Vendor Profiles .88
4.3.1 Bankable.88
i. Corporate .88
ii. Geographical Spread .88
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 88
iv. High-level View of Offerings . 88
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 89
4.3.2 Bank Mobile .89
i. Corporate. 89
ii. Geographical Spread. 90
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 90
iv. High-level View of Offerings . 90
Figure 4.1: T-Mobile MONEY App & Debit Card. 91
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 91
4.3.3 Cambr .92
i. Corporate. 92
ii. Geographical Spread. 92
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 92
iv. High-level View of Offerings . 92
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 93
4.3.4 ClearBank.93
i. Corporate. 93
ii. Geographical Spread. 94
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 94
iv. High-level View of Offerings . 94
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 94
4.3.5 Cross River .95
i. Corporate .95
ii. Geographical Spread .95
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .95
iv. High-level View of Offerings .95
Figure 4.2: Cross River Marketplace Lending Platform .96
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.96
4.3.6 Green Dot.97
i. Corporate .97
ii. Geographical Spread .97
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .97
iv. High-level View of Offerings .98
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.98
4.3.7 Marqeta .98
i. Corporate .98
ii. Geographical Spread .99
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.99
iv. High-level View of Offerings .99
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.100
4.3.8 Singular Banking .100
i. Corporate .100
ii. Geographical Spread .100
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.100
iv. High-level View of Offerings .100
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 101
4.3.9 Solarisbank .101
i. Corporate. 101
ii. Geographical Spread. 102
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 102
iv. High-level View of Offerings . 102
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 102
4.3.10 Starling Bank .103
i. Corporate. 103
ii. Geographical Spread. 103
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 103
iv. High-level View of Offerings . 103
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 104
4.3.11 TietoEVRY .104
i. Corporate. 104
ii. Geographical Spread. 104
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 104
iv. High-level View of Offerings . 105
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 105
4.3.12 Treezor.105
i. Corporate. 105
ii. Geographical Spread. 105
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 106
iv. High
-level View of Offerings .106
Figure 4.3: Treezor API .106
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.106
4.3.13 OpenPayd .107
i. Corporate .107
ii. Geographical Spread .107
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .107
iv. High
-level View of Offerings .107
Figure 4.4: OpenPayd Banking-as-a-Service Platform .108
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.108
4.3.14 Railsbank.108
i. Corporate .108
ii. Geographical Spread .109
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .109
iv. High
-level View of Offerings .109
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.109
4.3.15 Sopra Banking Software (Fidor Solutions).110
i. Corporate .110
ii. Geographical Spread .110
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.110
iv. High
-level View of Offerings .110
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.111
1. Digital Banking Market Forecast Summary
1.1 Introduction.4
1.2 Digital Banking: Forecast Summary .6
1.2.1 Digital Banking Users.6
Figure & Table 1.1: Digital Banking Users (m) Split by 8 Key Regions 2021-2026 6
1.2.2 BPP (Bill Payment & Presentment): Online vs Mobile .7
Figure & Table 1.4: Bill Payment & Presentment Service Comparison for Mobile
Handset, PC & Tablet Users, Transaction Volume and Value, 2021-2026 .7
2. Online Banking Services: Market Sizing &
Forecasts
2.1 Introduction.9
2.2 Methodology & Assumptions .10
Figure 2.1: Online PC-based Banking Market Forecast Methodology .11
2.3 Online Banking Forecasts.12
2.3.1 Online Banking Addressable Market: Number of Banked
Individuals .12
Figure & Table 2.2: Total Number of Banked Individuals (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 .12
2.3.2 Number of Online Banking Users.13
Figure & Table 2.3: Total Number of Online Banking Users (m), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 .13
2.3.3 EBPP Transaction Value .14
Figure & Table 2.5: Total Online EBPP Transaction Value ($bn), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026 .14
3. Mobile Banking Services: Market Sizing &
Forecasts
3.1 Introduction.16
3.1.1 Methodology & Assumptions.16
i. Mobile Handset & Tablet Subscriber Growth Trend Analysis. 16
ii. Extensive Primary & Secondary Research . 17
Figure 3.1: Mobile Banking Forecast Methodology. 18
3.2 MBIS Usage Forecasts.19
Figure & Table 3.2: Total Mobile Phone Users (m) Accessing MBIS, Split by 8 Key
Regions, 2021-2026. 19
3.3 MBPP: Mobile Handset Forecasts .20
3.3.1 MBPP Handset Users .20
Figure & Table 3.3: Total Mobile Phone Users (m) Making MBPP Transactions,
Split by 8 Key Regions, 2021-2026 . 20
3.3.2 Handset MBPP Transaction Value .21
Figure & Table 3.5: Total Handset MBPP Transaction Value ($bn), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026. 21
3.4 MBPP: Tablet Forecasts .22
3.4.1 Tablet ? MBPP User Forecast.22
Figure & Table 3.6: Total Tablet Users (m) who Make MBPP Transactions, Split
by 8 Key Regions, 2021-2026. 22
3.4.2 Tablet MBPP Transaction Value.23
Figure & Table 3.8: Total Tablet MBPP Transaction Value ($bn), Split by 8 Key
Regions, 2021-2026. 23
4. Wearable Banking Information Services: Market
Sizing & Forecasts
4.1 Introduction.25
Figure 4.1: Information Value Loop for Wearable Technologies.25
4.1.1 Methodology and Assumptions .26
Figure 4.2: Wearable Banking Forecast Methodology.27
4.1.2 WBIS
? Smartwatch User Forecast .28
Figure & Table 4.3: Number of Smartwatch Users (m) Accessing App
-based
WBIS, Split by 8 Key Regions, 2019
-2024.28
4.1.3 WBIS
? Number of Banking Apps Accessed.29
Figure & Table 4.4: Number of Wearable Banking Apps Accessed for BIS (m),
Split by 8 Key Regions, 2021
-2026.29
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