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サブスクリプション・エコノミー:業界の破壊、バリューチェーン分析、市場規模 2020-2025年


Subscription Economy: Industry Disruption, Value Chain Analysis & Market Size 2020-2025

ジュニパー・リサーチのサブスクリプション・エコノミー調査では、この急成長市場について最先端の分析を行っています。   最新の調査では、サブスクリプション・エコノミーによって最も破壊され... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2020年10月12日 GBP2,990
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サマリー

ジュニパー・リサーチのサブスクリプション・エコノミー調査では、この急成長市場について最先端の分析を行っています。
 
最新の調査では、サブスクリプション・エコノミーによって最も破壊されるのはどの業界か、COVID-19をはじめとする多種多様なトレンドが業界に与える影響、業界をリードするプラットフォーム・プロバイダーのビジネスモデルと戦略の評価などを検証しています。
 
この調査では、サブスクリプションを提供する以下のような幅広いセグメントを対象としています。
  • デリバリーサービスの定期購入
  • デジタルフィットネスサービスの定期購入
  • デジタルミュージックの定期購入
  • デジタルスピーキングワードの定期購入
  • デジタルビデオの定期購入
  • 物品アイテムの定期購入
  • 物品ボックスの定期購入
  • Mobility-as-a-Serviceの定期購入
  • マルチサービスの定期購入
  • ビデオゲームの定期購入
この調査スイートには以下が含まれます。
  • 市場動向&ベンダー戦略(PDF)
  • 5年間の市場サイジング&予測スプレッドシート(Excel)
  • ハーベスト・オンライン・データ・プラットフォームへの12カ月間のアクセス
主な特長
ディスラプション・アセスメント。
サブスクリプション・ビジネスモデルによる破壊的影響が最も大きいのはどの業界か、またどのくらいの速さで浸透していくかを評価します。
バリューチェーン分析。サブスクリプションエコノミーのバリューチェーンを構成する各要素を分析し、ビジネスモデルがどのように進化し、より幅広いマネタイズ手法を取り入れているかを示します。
サブスクリプション・サービス・プラットフォーム・リーダーボード。サブスクリプション・サービス・プラットフォームの主要プロバイダー16社を分析し、各企業の戦略を解説しています。採点対象となったベンダーは以下の通りです。
  • 2Checkout
  • BillingPlatform
  • Billsby
  • Braintree
  • Chargebee
  • Cratejoy
  • Gotransverse
  • Paddle
  • Patreon
  • Payhip
  • PayMotion
  • Podia
  • Recurly
  • Sage Intacct
  • Stripe
  • Zuora
Benchmark Industry Forecasts:次のようなサブスクリプションエコノミーの主要分野の市場予測を行います。
  • デリバリーサービスの購読
  • デジタルフィットネスサービスの購読
  • デジタルミュージックの購読
  • デジタルスピーキングワードの購読
  • デジタルビデオの購読
  • 物理的商品アイテムの購読
  • 物理的商品ボックスの購読
  • モビリティ・アズ・ア・サービスの購読
  • マルチサービスの購読
  • ビデオゲームの購読
鍵となる質問
  1. サブスクリプションエコノミーによって最も破壊されるのはどの業界か?
  2. 消費者とベンダーの両方にとって、普及のハードルとなるものは何か?
  3. サブスクリプションエコノミーが最も影響を与えるのはどこか?
  4. この分野の主要プレーヤーの戦略は?
  5. サブスクリプションは既存のビジネスをどのように強化できるか?

参考にした企業

ジュニパー・リサーチのリーダーボードに含まれる企業
2Checkout、BillingPlatform、Billsby、Braintree、Chargebee、Cratejoy、Gotransverse、Paddle、Patreon、Payhip、PayMotion、Podia、Recurly、Sage Intacct、Stripe、Zuora。
 
Mentioned:3dcart, Accel-KKR, Amazon, AMC, Andreessen Horowitz, Apple, Avangate, Bango, BigCommerce, Blue Apron, CapitalG, Castbox, Chargify, Deezer, DHL, Disney, Dollar Shave Club, DPD, Fastspring, FedEx, Fitbit, Fortumo, General Catalyst,Geniuslink、Gillette、Google、GOQii、Gousto、Grove Collective、Grover、Gwynnie Bee、Harry's Razors、HelloFresh、Ipsy、Jaguar Land Rover、Kit、Ko-fi、Loot Crate、Love Goodly、Luminary、MLB(Major League Baseball)、Memberful、MemberMouse,MicKinsey, Microsoft, MoviePass, Netflix, NFL (National Football League), Not on the High Street, NOW TV, Odeon, Oracle Netsuite, Pandora, PayPal, Peloton, PureWow, Rent the Runway, Rocksbox, Sage, Samsung, Sellfy, Sequoia Capital,Showtime, Sky, Sling TV, Sonos, Sony Pictures, Spotify, Starz, Thrive Capital, Tiger Global Management, Ultima Online, uOpen, UPS, Venmo, Verifone, Visa, Vivid Money, Walmart, WooCommerce, XPO, Yodel, Zenimax Media, Zipcar.
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパーリサーチ社の最新のSubscription Economyの予測は以下の通りです。
主要8地域の地域別データ、および国別データが含まれます。
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国
  • クロアチア
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • イタリア
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ニュージーランド
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • ポルトガル
  • ロシア
  • シンガポール
  • 南アフリカ
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • 英国
  • 米国
以下のさまざまな分野の予測を掲載しています。
  • デリバリーサービスの加入
  • デジタルフィットネスサービスの加入
  • デジタルミュージックの加入
  • デジタルスピーキングワードの加入
  • デジタルビデオの加入
  • 物品アイテムの加入
  • 物品ボックスの加入
  • モビリティ・アズ・ア・サービスの加入
  • マルチサービスの加入
  • ビデオゲームの加入
各予測には以下が含まれています。
  • 加入者数
  • 加入者あたりの平均加入数
  • 年間の加入数
  • 加入者あたりの平均年換算加入料
  • 年間の加入料合計
123の表と29,000以上のデータポイントからなる予測データ一式へのアクセス。
インタラクティブなExcelシナリオ・ツールにより、46種類の指標についてジュニパー・リサーチのデータを操作することができます。
ジュニパー・リサーチの非常に詳細なIFxls(Interactive Excels)では、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って予測データやチャートを操作し、独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートやテーブルで選択した市場を横に並べて比較したりすることができます。
 
 
地域:北米、中南米、西欧、中・東欧、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ、中東の8つの主要地域
 
国:オーストラリア、ブラジル、カナダ、中国、クロアチア、デンマーク、フランス、ドイツ、インド、イタリア、日本、韓国、メキシコ、オランダ、ニュージーランド、ノルウェー、ポーランド、ポルトガル、ロシア連邦、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、英国、米国。

 



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目次

1.サブスクリプション・エコノミーKey Takeaways & Strategic 
Recommendations
1.1 Key Takeaways .5
2. Subscription Economy Scope & Impact
2.1 Introduction.7
2.2 Definitions & Scope.7
2.2.1 Market Typology .7
2.3 Subscription Economy Market Dynamics .8
2.3.1 Market Drivers.8
2.3.2 Market Constraints .9
2.4 Subscription Economy Impact Analysis .12
Table 2.1:サブスクリプションエコノミーの影響評価.12
表 2.2:サブスクリプションエコノミーの影響評価 ヒートマップキー .13
2.4.1 デジタル商品.13
i. デジタルオーディオ .13
ii.デジタルビデオ・ストリーミング .14
iii.ビデオゲーム .15
図 2.3:ビデオゲームの年間市場規模(百万ドル)、マネタイズタイプ別に分割、2020-2025 .15
2.4.2 物理的商品 .17
i. 食料品・FMCG .17
ii.パーソナルケア・美容 .19
iii.アパレル19
図2.4:課題と機会。レント・ザ・ランウェイのベネフィットの概要 .19
iv.エレクトロニクス .20
v. 趣味 .20
2.4.3 サービス .21
i. 交通手段 .21
ii.フィットネス .22
3.サブスクリプションエコノミーの今後の展開
3.1 サブスクリプションエコノミーのバリューチェーン .25
i. サブスクリプションサービスプロバイダーのビジネスモデル .25
ii.商品とサービスプロバイダー .26
iii.プラットフォーム提供者 .27
3.2 サブスクリプションエコノミー .28
3.2.1 物理的な商品 .28
i. 商品の箱の提供 .28
図 3.2: Juniper Research Phased Evolution Model サブスクリプショングッズ 
ボックス .28
ii.アイテムの提供 .29
図3.3: Juniper Research フェーズド・エボリューション・モデル サブスクリプション商品 アイテム.29
3.2.2 デジタル商品 .30
i. デジタルオーディオ.30
図3.4:ジュニパーリサーチ社の段階的進化モデル ?デジタルオーディオ.30
ii.デジタルゲーム .32
図3.5: ジュニパー・リサーチのフェーズド・エボリューション・モデル ビデオゲーム 
Subscriptions.32
iii.デジタルビデオ.33
図 3.6:ジュニパー・リサーチの段階的進化モデル デジタルビデオ 
サブスクリプション.33
4.サブスクリプションエコノミーの競争状況
4.1 はじめに 36
4.1.1 プレーヤーの分析基準 36
表 4.1:サブスクリプションエコノミーのプラットフォームプロバイダーの能力評価 
要因 .37
4.2 ステークホルダー分析。Capability Assessment & Market Positioning .38
4.2.1 Juniper Research Subscription Economy Platforms Leaderboard .38
図 4.2: Juniper Research Leaderboard for Subscription Economy Platform Providers.38
表 4.3:Subscription Economy Platform Providers Leaderboard Scoring.39
4.2.2 Player Groupings & Conclusion.40
i. Established Leaders .40
ii.代表的なチャレンジャー .42
iii.サブスクリプションエコノミー市場の予測
5.1 はじめに .51
図 5.2: デジタル商品・サービスのサブスクリプション予測手法.52
図 5.3: フィジカルグッズのサブスクリプション予測手法 .53
5.3 Summary Forecasts .54
5.3.1 Subscriptions Forecast.54
Figure & Table 5.4:54
図・表 5.4:年間
アクティブサブスクリプション数(m)、 カテゴリ別に分割、2020-2025 年 .54
5.3.2 Subscription Revenue.55
Figure & Table 5.5: Subscriptions Revenue per annum ($m), Split by Category, 
2020-2025 .55
5.4 Subscriptions Forecast.56
5.4.1 Digital Goods .56
Figure & Table 5.6: Number of Active Digital Goods Subscriptions per annum (m), 
Split by 8 Key Regions, 2020-2025 .56
5.4.2 Physical Goods.57
Figure & Table 5.7: Number of Active Physical Goods Subscriptions per annum 
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025.57
5.4.3 サービス.58
図 & 表 5.8:年間アクティブなサービスサブスクリプション数(m)、
主要 8地域別 に分割、2020-2025 年 .58
5.5 Subscription Revenue Forecast.59
5.5.1 Digital Goods .59
Figure & Table 5.9: Digital Goods Subscription Revenue per annum ($m), Split by 
Category, 2020-2025 .59
5.5.2 Physical Goods.60
Figure & Table 5.10: Physical Goods Subscription Revenue per annum ($m), Split 
by Category, 2020-2025.60
5.5.3 Services.61
Figure & Table 5.11: Physical Goods Subscription Revenue per annum ($m), Split 
by Category, 2020-2025 .61

 

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Summary

このレポートでは、サブスクリプション・エコノミーの急成長市場について最先端の分析を行っています。  サブスクリプション・エコノミーによって最も破壊されるのはどの業界か、COVID-19をはじめとする多種多様なトレンドが業界に与える影響、業界をリードするプラットフォーム・プロバイダーのビジネスモデルと戦略の評価などを検証しています。
 
Juniper Research’s Subscription Economy research provides a cutting-edge analysis into this fast-growing market. Juniper Research’s latest analysis provides a thorough assessment of the growth prospects and wider impact of this model.
 
The latest research examines which industries will be disrupted the most by the subscription economy, the impacts of a wide variety of trends on the industry including COVID-19, and an evaluation of the business models and strategies for the leading platform providers in the industry.
 
The research covers a wide variety of segments that offer subscriptions, including:
  • Delivery service subscriptions
  • Digital fitness service subscriptions
  • Digital music subscriptions
  • Digital spoken word subscriptions
  • Digital video subscriptions
  • Physical goods item subscriptions
  • Physical goods box subscriptions
  • Mobility-as-a-Service subscription
  • Multiservice subscriptions
  • Video game subscriptions
This research suite includes:
  • Market Trends & Vendor Strategies (PDF)
  • 5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
  • 12 months' access to harvest online data platform
KEY FEATURES
Disruption Assessment: Evaluation of which industries will see the biggest disruptive impact from subscription business models, and how quickly they will permeate any given space.
Value Chain Analysis: Analysis of each component of the subscription economy value chain; showing how business models are evolving and incorporating a wider range of monetisation practices.
Subscription Service Platforms Leaderboard: Analyses 16 key subscription service platform providers, including commentary on each player’s strategy. Scored vendors include:
  • 2Checkout
  • BillingPlatform
  • Billsby
  • Braintree
  • Chargebee
  • Cratejoy
  • Gotransverse
  • Paddle
  • Patreon
  • Payhip
  • PayMotion
  • Podia
  • Recurly
  • Sage Intacct
  • Stripe
  • Zuora
Benchmark Industry Forecasts: Market segment forecasts for key subscription economy sectors, including:
  • Delivery service subscriptions
  • Digital fitness service subscriptions
  • Digital music subscriptions
  • Digital spoken word subscriptions
  • Digital video subscriptions
  • Physical goods item subscriptions
  • Physical goods box subscriptions
  • Mobility-as-a-Service subscriptions
  • Multiservice subscriptions
  • Video game subscriptions
KEY QUESTIONS
  1. Which industries will be most disrupted by the subscription economy?
  2. What are the hurdles to greater adoption, both for consumers and vendors?
  3. Where will the subscription economy have its biggest impact?
  4. What are the strategies of the key players in the space?
  5. How can subscriptions enhance existing businesses?
COMPANIES REFERENCED
Included in Juniper Research Leaderboard: 2Checkout, BillingPlatform, Billsby, Braintree, Chargebee, Cratejoy, Gotransverse, Paddle, Patreon, Payhip, PayMotion, Podia, Recurly, Sage Intacct, Stripe, Zuora.
 
Mentioned: 3dcart, Accel-KKR, Amazon, AMC, Andreessen Horowitz, Apple, Avangate, Bango, BigCommerce, Blue Apron, CapitalG, Castbox, Chargify, Deezer, DHL, Disney, Dollar Shave Club, DPD, Fastspring, FedEx, Fitbit, Fortumo, General Catalyst, Geniuslink, Gillette, Google, GOQii, Gousto, Grove Collective, Grover, Gwynnie Bee, Harry’s Razors, HelloFresh, Ipsy, Jaguar Land Rover, Kit, Ko-fi, Loot Crate, Love Goodly, Luminary, MLB (Major League Baseball), Memberful, MemberMouse, MicKinsey, Microsoft, MoviePass, Netflix, NFL (National Football League), Not on the High Street, NOW TV, Odeon, Oracle Netsuite, Pandora, PayPal, Peloton, PureWow, Rent the Runway, Rocksbox, Sage, Samsung, Sellfy, Sequoia Capital, Showtime, Sky, Sling TV, Sonos, Sony Pictures, Spotify, Starz, Thrive Capital, Tiger Global Management, Ultima Online, uOpen, UPS, Venmo, Verifone, Visa, Vivid Money, Walmart, WooCommerce, XPO, Yodel, Zenimax Media, Zipcar.
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s latest Subscription Economy’s forecast includes:
Regional splits for 8 key regions, as well as country-level data splits for:
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Croatia
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Italy
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • New Zealand
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Russia
  • Singapore
  • South Africa
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
Forecasts for a wide variety of sectors, including:
  • Delivery service subscriptions
  • Digital fitness service subscriptions
  • Digital music subscriptions
  • Digital spoken word subscriptions
  • Digital video subscriptions
  • Physical goods item subscriptions
  • Physical goods box subscriptions
  • Mobility-as-a-Service subscriptions
  • Multiservice subscriptions
  • Video game subscriptions
Each forecast includes
  • Number of subscribers
  • Average number of subscriptions per subscriber
  • Total subscriptions per annum
  • Average annualised subscription revenue per subscriber
  • Total subscription revenue per annum
Access to the full set of forecast data of 123 tables and over 29,000 datapoints.
Interactive Excel Scenario tool allowing users the ability to manipulate Juniper Research’s data for 46 different metrics.
Juniper Research’s highly granular IFxls (Interactive Excels) enable clients to manipulate our forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool, and compare select markets side by side in customised charts and tables, greatly increasing clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
 
Countries:Australia, Brazil, Canada, China, Croatia, Denmark, France, Germany, India, Italy, Japan, South Korea, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Russian Federation, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, UK, USA

 



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Table of Contents

1. Subscription Economy: Key Takeaways & Strategic 
Recommendations
1.1 Key Takeaways .5
2. Subscription Economy Scope & Impact
2.1 Introduction.7
2.2 Definitions & Scope.7
2.2.1 Market Typology .7
2.3 Subscription Economy Market Dynamics .8
2.3.1 Market Drivers.8
2.3.2 Market Constraints .9
2.4 Subscription Economy Impact Analysis .12
Table 2.1: Subscription Economy Impact Assessment.12
Table 2.2: Subscription Economy Impact Assessment Heatmap Key .13
2.4.1 Digital Goods.13
i. Digital Audio .13
ii. Digital Video & Streaming .14
iii. Video Games .15
Figure 2.3: Video Games Market Value per annum ($m), Split by Monetisation 
Type, 2020-2025 .15
2.4.2 Physical Goods.17
i. Groceries & FMCG .17
ii. Personal Care & Beauty.19
iii. Apparel. 19
Figure 2.4: Challenges & Opportunities: Rent the Runway’s Benefits Outline. 19
iv. Electronics. 20
v. Hobbies. 20
2.4.3 Services.21
i. Transportation. 21
ii. Fitness . 22
3. Future Evolution of the Subscription Economy
3.1 The Subscription Economy Value Chain .24
3.1.1 Value Chain Analysis & Business Models .25
Figure 3.1: Subscription Economy Value Chain . 25
i. Subscription Service Provider Business Models . 25
ii. Goods & Service Providers. 26
iii. Platform Providers . 27
3.2 Subscription Economy: Phased Evolution Model Analysis.28
3.2.1 Physical Goods.28
i. Goods Boxes Provision. 28
Figure 3.2: Juniper Research Phased Evolution Model ? Subscription Goods 
Boxes . 28
ii. Items Provision. 29
Figure 3.3: Juniper Research Phased Evolution Model ? Subscription Goods 
Items. 29
3.2.2 Digital Goods .30
i. Digital Audio. 30
Figure 3.4: Juniper Research Phased Evolution Model ? Digital Audio. 30
ii. Digital Games .32
Figure 3.5: Juniper Research Phased Evolution Model ? Video Games 
Subscriptions.32
iii. Digital Video.33
Figure 3.6: Juniper Research Phased Evolution Model ? Digital Video 
Subscriptions.33
4. Subscription Economy Competitive Landscape
4.1 Introduction.36
4.1.1 Player Analysis Criteria.36
Table 4.1: Subscription Economy Platform Provider Capability Assessment 
Factors .37
4.2 Stakeholder Analysis: Capability Assessment & Market 
Positioning .38
4.2.1 Juniper Research Subscription Economy Platforms 
Leaderboard .38
Figure 4.2: Juniper Research Leaderboard for Subscription Economy Platform 
Providers.38
Table 4.3: Subscription Economy Platform Providers Leaderboard Scoring.39
4.2.2 Player Groupings & Conclusion.40
i. Established Leaders .40
ii. Leading Challengers .42
iii. Disruptors & Emulators .46
4.2.3 Limitations & Interpretation.47
5. Subscription Economy Market Forecasts
5.1 Introduction & Definitions.50
5.2 Forecast Methodology & Assumptions .50
Table 5.1: Subscription Services Addressable Bases. 51
Figure 5.2: Digital Goods & Services Subscription Forecast Methodology. 52
Figure 5.3: Physical Goods Subscription Forecast Methodology . 53
5.3 Summary Forecasts .54
5.3.1 Subscriptions Forecast.54
Figure & Table 5.4: Number of Active Subscriptions per annum (m), Split by 
Category, 2020-2025 . 54
5.3.2 Subscription Revenue.55
Figure & Table 5.5: Subscriptions Revenue per annum ($m), Split by Category, 
2020-2025 . 55
5.4 Subscriptions Forecast.56
5.4.1 Digital Goods .56
Figure & Table 5.6: Number of Active Digital Goods Subscriptions per annum (m), 
Split by 8 Key Regions, 2020-2025 . 56
5.4.2 Physical Goods.57
Figure & Table 5.7: Number of Active Physical Goods Subscriptions per annum 
(m), Split by 8 Key Regions, 2020-2025. 57
5.4.3 Services.58
Figure 5.8: Number of Active Service Subscriptions per annum (m), Split by 8 Key 
Regions, 2020-2025. 58
5.5 Subscription Revenue Forecast.59
5.5.1 Digital Goods .59
Figure & Table 5.9: Digital Goods Subscription Revenue per annum ($m), Split by 
Category, 2020-2025 . 59
5.5.2 Physical Goods.60
Figure & Table 5.10: Physical Goods Subscription Revenue per annum ($m), Split 
by Category, 2020-2025. 60
5.5.3 Services.61
Figure & Table 5.11: Physical Goods Subscription Revenue per annum ($m), Split 
by Category, 2020-2025 .61

 

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