世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

音声アシスタント:収益化戦略、競合状況、市場予測 2021-2026年


Voice Assistants: Monetisation Strategies, Competitive Landscape & Market Forecasts 2021-2026

現在、様々なデバイスに搭載され、インタラクションプラットフォームの主流となっている音声アシスタント市場を理解することは、様々なサービスにとって非常に重要です。当社の最先端の調査である「音声アシス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2021年8月2日 GBP3,750
企業ライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
104 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

現在、様々なデバイスに搭載され、インタラクションプラットフォームの主流となっている音声アシスタント市場を理解することは、様々なサービスにとって非常に重要です。当社の最先端の調査である「音声アシスタント」は、これらの破壊的なプラットフォーム、その使用例、市場動向、ビジネスモデルを知るための重要なガイドとなります。また、この進化する市場をさまざまな垂直方向から包括的に分析しています。
  • OEM モバイル音声アシスタント
  • モバイル音声アシスタントアプリ
  • PC OSベースの音声アシスタント
  • 自動車用音声アシスタント
  • スマートスピーカー用音声アシスタント
  • スマートTVベースの音声アシスタント
  • ウェアラブル音声アシスタント
この調査には以下が含まれます。
  • ストラテジー&フォーキャスト(PDF)
  • 5年間のマーケットサイジング&フォーキャストスプレッドシート(Excel)
  • ハーベストオンラインデータプラットフォームへの12ヶ月間のアクセス
 
 
主な特徴
マーケットランドスケープ:音声アシスタント市場の幅広いシェアを詳細に評価し、洞察します。
  • 主要音声アシスタントプレーヤーのコア能力と戦略
  • 配信チャネルとしての音声アシスタントデバイスと、それが彼らの能力にとって何を意味するのかについての考察
  • 市場全体に影響を与えるドライバーと制約条件
  • 戦略的ケーススタディ
ビジネスモデル。ハードウェアの収益からトランザクションまで、音声アシスタントのバリューチェーンにおけるプレイヤーの様々なビジネスモデルの有効性と可能性について考察します。
ベンチマークとなる業界予測。以下の音声アシスタント分野の規模、成長、収益。
  • OEMモバイル音声アシスタント
  • モバイル音声アシスタントアプリ
  • PC OSベースの音声アシスタント
  • 車載用音声アシスタント
  • スマートスピーカーの音声オーディオアシスタント
  • スマートTVベースの音声アシスタント
  • ウェアラブル音声アシスタント
ジュニパーリサーチ社のリーダーボード。以下の消費者向け音声アシスタントプレーヤーと企業向け音声アシスタントプレーヤーを、企業と消費者向け製品ベースで比較しています。
  • Alibaba
  • Amazon
  • Apple
  • Artificial Solutions
  • Baidu
  • Cerence
  • Deutsche Telekom
  • Google
  • IBM
  • IPSoft
  • Microsoft
  • Nuance
  • RASA
  • Samsung
  • SAP
  • SoundHound
  • Xiaomi
 
 
Key QUESTIONS
  1. これらの技術が長く続くためには、どこで収益化できるのか?
  2. 音声アシスタントが最も成功する企業ユースケースは?
  3. 音声アシスタント・プラットフォーム・プロバイダーの動きは、エコシステムにどのような影響を与えるか?
  4. ハードウェアの違いは、音声アシスタントの導入や使用にどのような影響を与えるか?
  5. 他の技術やプレイヤーは、音声アシスタント市場とどのように関わっているのか?
 
 
COMPANIES REFERENCED
ケーススタディ済み。NEURA Robotics
 
Juniper Research Leaderboard for Consumer Digital Voice Assistantsに含まれています。
Alibaba、Amazon、Apple、Artificial Solutions、Baidu、Deutsche Telekom、Google、Mycroft、Nuance、RASA、Samsung、SoundHound、Xiaomi。
 
Juniper ResearchのLeaderboard for Enterprise Digital Voice Assistantsに含まれる企業。Amazon, Apple, Artificial Solutions, Baidu, Cerence, Google, IBM, IPSoft, Microsoft, Nuance, RASA, SAP, SoundHound.
 
前述の通りです。
ab1 GroupAB, Accenture, Adobe, Affectiva, Airbus, Allwinner, AT&T, Audi, Babel, Banco BPM, Bank of America, Bankia, BBVA, Bing, Blueprism, BMW, Bosch, Bose, Budweiser, Cambridge Audio, CanaryCare, Capgemini, Cerence, CGI, Circle K, Cogita, Cognizant,Conversation Design Institute, CSG, Daimler, Deloitte, Dialogflow, Disney, Dominos, Dragon, Edison Research, EMC, ENGIE, Explorsys, Facebook, Fitbit, Ford, France Telecom, Gartner, GCP, Geely, General Motors, Global Catalyst Partners, GM, Grohe, HCA Healthcare,Helvetia Insurance、Houndify、Hyundai、現代自動車、IBM、ICA、IFLYTEK、iHeartRadio、Inductiv、Instagram、Intel、Kleiner Perkins、KPMG、Land Rover、LG、LIFX、Line、Mastercard、Mercedes-Benz、Merge Healthcare、Microsoft、Midea Group、Miele、Milestone,MindMeld, MKaNN, Netflix, NPR, Nvidia GPU Ventures, Occulus, Onkyo, Oracle, Orange, Oreo, Panasonic, Pandora, Pegasystems, Phillips, Phytel, PNB Paribas, PullString, RSI Fund, SAIC, Salesforce, SAP JAM Collaboration, Scania, SEB, SelectQuote, Sherpa.ai、Sickweather、Skoda、Slack、Snapchat、Sonos、Sony、Spotify、Starbucks、Sterling Bank、Swisscom、Synqq、TechMahindra、Telegram、Tencent、T-Head、Ticketmaster、Toyota、Twilio,Twitter, Uber, UiPath, Universidad de Burgos, Verto Analytics, Viv Labs, VMWare, Voicea, Volara, Vonage, Voysis, Wall++, Webchat, Widiba, Workspace, Yandex, YouTube, Zendesk, Zoom.

 

DATA & INTERACTIVE FORECAST
新しい「音声アシスタント」の予測スイートには以下が含まれます。 
音声アシスタントの市場データを8つの主要地域と以下の25カ国に分けています。
  • アルゼンチン
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国
  • コロンビア
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • イタリア
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • ポルトガル
  • サウジアラビア
  • シンガポール
  • 南アフリカ
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • イギリス
  • 米国

音声アシスタント市場のデータは、7つの主要な垂直市場に分けられています。

  • OEM モバイル音声アシスタント
  • モバイル音声アシスタントアプリ
  • PC OS ベースの音声アシスタント
  • 車載用音声アシスタント
  • スマートスピーカー用音声アシスタント
  • スマートTV ベースの音声アシスタント
  • ウェアラブル音声アシスタント
60の表と約6,000のデータポイントからなる予測データ一式にアクセスできます。
すべてのバーティカルに含まれます。
  • アシスタントのインストールベース
一部の垂直軸には以下が含まれます。
  • 音声アシスタントのハードウェア売上
  • 音声アシスタントのソフトウェア売上
  • 音声アシスタントの取引額
ジュニパー・リサーチの高度に詳細なインタラクティブ・エクセルを使えば、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で選択した市場を並べて比較したりすることができます。
IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、独自の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。


ページTOPに戻る


目次

1.キーポイント&戦略的提言
1.1 はじめに&調査範囲 .6
1.1 キーポイント .6
1.2 プラットフォーム・プロバイダーへの戦略的提言 .7
2.Key Market Trends for Digital Voice Assistants
2.1 Introduction & Definition.9
2.2 Voice Assistant Ecosystems .9
2.2.1 Vendor Landscape.9
Figure 2.1:10
2.2.2 配信チャネル .11
i. スマートスピーカー .11
ii.スマートホームアプライアンス .11
iii.スマートフォン・PC 12
iv.テレビ・ゲーム機.12
v. ヒアラブル .12
vi.チャットボット .13
vii.ロボット .13
2.2.3 消費者の使用例.15
表2.2:音声アシスタント ?24-hour Companions.15
2.2.4 エンタープライズ ?採用ドライバー.15
i. AIベースの分析.16
ii.VR/ARアプリケーションにおける音声UI .16
2.2.5 技術力の向上 .17
i. インターフェースデザインとユーザーエクスペリエンス .17
ii.17
ii.より広範な言語サポート .18
iii.コンテキスト認識 .18
iv.アフェクティブAI.19
2.2.6 プライバシーと信頼 .19
2.2.7 地域別市場の違い .20
3.音声アシスタントのバリューチェーンと収益化モデル
3.1 主要関係者とバリューチェーンモデル.22
表3.1:バリューチェーンにおけるステークホルダーのプロファイル .23
3.2 収益化モデル .25
3.2.1 ハードウェアの収益 .25
3.2.2 プラットフォーム&ソフトウェアの収益 .26
i. APIによる収益化26
ii.検索広告収入 .26
iii.広告26
3.2.3 トランザクション収益 .27
i. アプリ内課金およびサブスクリプション .27 ii.27
ii.サードパーティ27
3.2.4 主要なユースケース 28
i. 顧客体験および分析 .28
図 3.2: スターバックスのスマートスピーカー「Bearista」.29
ii.会議・電話会議の管理 29
iii.オートモーティブ・コマンド&コントロール .30
iv.Media & Entertainment Personalisation.31
v. Education and Health Applications during the Pandemic .31
3.2.5 Market Evolution.32
Figure 3.3: Juniper Research Evolution Model for Digital Voice Assistants .33
4.音声アシスタントの競合状況
4.1 はじめに .36
4.2 リーダーボードの採点基準 .36
図4.1:Voice Assistant Vendor Capability Assessment Factors.37
4.3 Juniper Research Leaderboard for Consumer Digital Voice Assistants.38
Table 4.2: Consumer Voice Assistants Scoring .38
Figure 4.3 Consumer Voice Assistants Leaderboard .39
4.4 Juniper Research Leaderboard for Enterprise Digital Voice Assistants.40
Table 4.4:Enterprise Voice Assistant Scoring .40
Figure 4.5: Enterprise Voice Assistants Leaderboard .41
4.4.1 Vendor Groupings & Conclusion .42
4.4.2 Established Leaders.42
4.4.3 Leading Challengers.43
4.4.4 Disruptors & Emulators.45
4.4.5 Limitations and Interpretation .46
4.5 Voice Assistant Vendor Profiles.47
4.5.1 Alibaba.47
i. Corporate.47
ii.地理的な広がり .47
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .47
iv.高水準の製品提供 .48
v. ジュニパー・リサーチ社の見解.48
4.5.2 Amazon.48
i. コーポレート.48
表 4.6:アマゾンの財務スナップショット、2018-2020年(百万ドル)、FYE 31st December.48
ii.地理的な広がり .49
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .49
iv.提供製品の上位表示 .49
v. ジュニパー・リサーチの見解。49 4.5.3 アメリア/IPSoft .5049
4.5.3 アメリア/IPSoft .50
i. 会社概要 .50
ii.地理的な広がり .50
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .50
iv.高水準の製品提供 .51
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .51
4.5.4 アップル.52
i. コーポレート.52
表4.7:Appleの財務スナップショット(2018~2020年)(単位:百万ドル)、FYE 30th September .52
ii.地理的な広がり.52
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .52
iv.提供製品の上位表示 .53
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .53
4.5.5 アーティフィシャル・ソリューション .53
i. 企業 .53
ii.地理的な広がり .54
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ.54
iv.提供製品の高水準な見方 .54
v. ジュニパー・リサーチの見方:主要な強みと戦略的機会 .55
4.5.6 Baidu.55
i. 会社概要.55
図 4.8: Raven H .55
ii.地理的な広がり.56
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .56
iv.高水準の製品提供 .56
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的機会 .57
4.5.7 セレンス.57
i. 会社概要.57
表4.9:セレンスの財務スナップショット(2018年~2020年)(単位:百万ドル)、FYE 30th September.57
ii.地理的な広がり.57
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .58
iv.高水準の製品提供 .58
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .58
4.5.8 ドイツテレコム .58
i. 会社概要 .58
ii.地理的な広がり .59
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .59
iv.高水準の製品提供 .59
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み&戦略的機会 .59
4.5.9 グーグル .60
i. コーポレート.60
表 4.10.60
表 4.10: Google ファイナンシャルスナップショット、2018-2020 年(単位:百万ドル)、FYE 30th September.60
ii.地理的な広がり .60
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .60
iv.提供製品の上位表示 .60
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的機会 .61
4.5.10 IBM .61
i. コーポレート.62
表4.11:IBM財務スナップショット、2018-2020年(10億ドル)、12月31日期 .62
ii.地理的な広がり .62
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .62
iv.高水準の製品提供 .62
v. ジュニパー・リサーチ社の見解.63
4.5.11 Microsoft .63
i. Corporate Profile.63
表4.1:マイクロソフトの財務スナップショット、2018-2020年(10億ドル)、FYE 31 December 64
ii.地理的な広がり.64
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ .64
iv.高水準の製品提供.64
v. ジュニパー・リサーチの見解。64 v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的機会.65
4.5.12 Mycroft.ai.65
i. 会社概要.65
ii.地理的な広がり .65
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .65
iv.高水準の製品提供 .66
v. ジュニパーリサーチ社の見解 .66
4.5.13 ニュアンス社.66
i. 企業 .66
表4.13: ニュアンス社の財務スナップショット、2018年~2020年(10億ドル)、9月30日.67
ii.地理的な広がり.67
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ.67
iv.ハイレベルな製品ポートフォリオ.67
v. ジュニパーリサーチ社の見解.67
4.5.14 RASA.67
i. 会社概要.68
ii.地理的な広がり.68
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .68
iv.ハイレベルな製品提供 .68
v. ジュニパー・リサーチの見解 .68
4.5.15 Samsung.68
i. Corporate .68
表4.14: Samsung Electronics Financial Snapshot, 2018-2020 ($10bn), FYE 31st December.69
ii.地理的な広がり.69
iii.主要顧客&戦略的パートナーシップ.69
iv.ハイレベルな製品提供 .69
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み&戦略的機会 .70
4.5.16 SAP.70
i. 会社概要 .70
表4.15:SAPの財務スナップショット、2018~2020年(10億ドル)、FYE 31st December.70
ii.地理的な広がり.71
iii.主要顧客 & 戦略的パートナーシップ .71
iv.高水準の製品提供。71
v. ジュニパー・リサーチの見解。71 4.5.17 Soundhound .72 i. 会社概要71
4.5.17 Soundhound .72
i. 会社概要 .72
ii.地理的な広がり .72
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .72
iv.高水準の製品提供 .72
v. ジュニパー・リサーチの見解.73
 
 
1.Voice Assistants Introduction & Forecast
Methodology
1.1 Introduction.4
1.2 Definitions .4
1.3 Forecast Methodology.5
1.3.1 Forecast Steps .5
Figure 1.1:図1.1.スマート・モバイル・デバイスのOEMベースの音声アシスタント予測方法 6
図1.2:9
図1.5:自動車用音声アシスタントの予測方法 .10
図1.6:スマートスピーカー用音声アシスタントの予測方法 .11
図1.7:ウェアラブル用音声アシスタントの予測方法 .12
図1.8:音声アシスタントのトランザクションの予測方法 .13
2.音声アシスタント市場の概要
2.1 音声アシスタントのインストールベース .15
2.1.1 デジタル音声アシスタントのカテゴリー別 .15
図・表 2.1:15 図・表2.1:
デジタル音声アシスタントの年間使用台数(百万台)、プラットフォーム別、2021年~2026年 .15
2.1.2 デジタル音声アシスタントの地域別内訳 .16
図・表2.2:16 図及び表2.2:
デジタル音声アシスタントの年間使用量(m)、主要8地域別、2021年~2026年 .16
2.2 デジタル音声アシスタントの取引量 .17
図及び表2.3:デジタル音声アシスタントの年間取引量(m)、主要8地域別、2021年~2026年 .17
表2.4:デジタル音声アシスタントの年間取引量(m)、主要8地域別、2021年~2026年 .17
17
表2.4:デジタル音声アシスタントの年間取引量(m)、カテゴリー別に分割 .17
2.3 音声アシスタントの市場価値 .18
図及び表2.5:デジタル音声アシスタントの市場価値(百万ドル)、主要8地域別分割、2021年~2026年 .18
3.Voice Assistant Market Forecasts
3.1 Digital Assistant Usage Forecasts.20
3.1.1 Mobile OEM-based Digital Assistants .20
Figure & Table 3.1:20
3.1.1.1 モバイルOEMベースのデジタルアシスタントの使用台数(m)、主要8地域別に分けた場合、2021-2026年 .20
3.1.2 PC OS-based Digital Assistants.21
Figure & Table 3.2: Number of PC-based Digital Assistants in Use (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026.21
3.1.3 モバイルアプリベースのデジタルアシスタント .22

図及び表3.3:モバイルアプリベースのデジタルアシスタントの普及台数(m)、主要8地域別、2021-2026年 .22

3.1.4 コネクテッドTVベースのデジタルアシスタント.23
図及び表3.4:図・表3.4:デジタルアシスタントを搭載したコネクテッドTVの台数(m)、主要8地域別2021-2026年 .23
3.2 Installed Base Forecasts .24
3.2.1 Automotive Digital Assistants.24
Figure & Table 3.5: Number of Cars with Integrated Digital Assistants (m), Split by 8 Key Regions.24
3.2.2 スマートスピーカーによるデジタルアシスタント .25
図・表 3.6:25
3.2.3 ウェアラブル型デジタルアシスタント .26
図・表 3.7:音声アシスタントを搭載したウェアラブル製品の年間設置台数(m)、主要 8 地域別、2021 ~2026 年 .26
4. 音声アシスタントの収益化予測
4.1 トランザクション予測 .28
4.1.1 コネクテッドTV音声アシスタント.28
図・表4.1:28
4.1.2 スマートスピーカーの音声アシスタント29
図・表4.2:支払い機能付きスマートスピーカーによる年間の総取引量(百万ドル)、主要8地域別、2021年~2026年 .29
4.2 収益予測 .30
4.2.1 アプリの収益 .30
図・表4.3:デジタルアシスタントアプリの収益(百万ドル)、主要8地域別、2021-2026年 .30
4.2.2 スマートスピーカーのハードウェア収益 .31
図・表4.4:スマートスピーカーのハードウェア売上高(単位:百万ドル)、主要8地域別、2021-2026年 .31

 

ページTOPに戻る


 

Summary

このレポートは、「音声アシスタント」の破壊的なプラットフォーム、その使用例、市場動向、ビジネスモデルを知るための重要なガイドとなります。また、この進化する市場をさまざまな垂直方向から包括的に分析しています。
 
Report Description
Now present in a wide range of devices and having become a mainstream interaction platform, understanding the voice assistant marketplace is crucial for a wide range of services. Our cutting-edge research on Voice Assistants is a vital guide to these disruptive platforms, their use cases, market trends and business models. It provides a comprehensive analysis of this evolving market across a range of different verticals:
  • OEM mobile voice assistants
  • Mobile voice assistant apps
  • PC OS-based voice assistants
  • Automotive voice assistants
  • Smart Speaker voice assistants
  • Smart TV-based voice assistants
  • Wearable voice assistants
This research includes:
  • Strategy & Forecasts (PDF)
  • 5-Year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
  • 12 months' access to harvest online data platform
 
 
KEY FEATURES
Market Landscape: In-depth assessment of, and insights into, the wider voice assistant market share, examining:
  • Core capabilities and strategies of key voice assistant players
  • Discussion of voice assistants devices as delivery channels, and what that means for their capabilities.
  • Drivers and constraints affecting the whole market
  • Strategic case studies
Business Models: Discussion of the effectiveness of, and potential for, a range of business models for players in the voice assistant value chain, from hardware revenue to transactions.
Benchmark Industry Forecasts: Size, growth and revenue from the following voice assistant sectors:
  • OEM mobile voice assistants
  • Mobile voice assistant apps
  • PC OS-based voice assistants
  • Automotive voice assistants
  • Smart speaker voice audio assistants
  • Smart TV-based voice assistants
  • Wearable voice assistants
Juniper Research Leaderboards: The following consumer and enterprise voice assistant players are compared on an enterprise and consumer product basis:
  • Alibaba
  • Amazon
  • Apple
  • Artificial Solutions
  • Baidu
  • Cerence
  • Deutsche Telekom
  • Google
  • IBM
  • IPSoft
  • Microsoft
  • Nuance
  • RASA
  • Samsung
  • SAP
  • SoundHound
  • Xiaomi
 
 
KEY QUESTIONS
  1. Where can these technologies be monetised to ensure their longevity?
  2. What enterprise use cases for voice assistants will have the most success?
  3. What effects will the moves of the voice assistant platform providers have on the ecosystem?
  4. What impact does different hardware have on voice assistant deployment and use?
  5. How are other technologies and players interacting with the voice assistant market?
 
 
COMPANIES REFERENCED
Case Studied: NEURA Robotics
 
Included in the Juniper Research Leaderboard for Consumer Digital Voice Assistants: Alibaba, Amazon, Apple, Artificial Solutions, Baidu, Deutsche Telekom, Google, Mycroft, Nuance, RASA, Samsung, SoundHound, Xiaomi.
 
Included in the Juniper Research Leaderboard for Enterprise Digital Voice Assistants: Amazon, Apple, Artificial Solutions, Baidu, Cerence, Google, IBM, IPSoft, Microsoft, Nuance, RASA, SAP, SoundHound.
 
Mentioned: ab1 GroupAB, Accenture, Adobe, Affectiva, Airbus, Allwinner, AT&T, Audi, Babel, Banco BPM, Bank of America, Bankia, BBVA, Bing, Blueprism, BMW, Bosch, Bose, Budweiser, Cambridge Audio, CanaryCare, Capgemini, Cerence, CGI, Circle K, Cogita, Cognizant, Conversation Design Institute, CSG, Daimler, Deloitte, Dialogflow, Disney, Dominos, Dragon, Edison Research, EMC, ENGIE, Explorsys, Facebook, Fitbit, Ford, France Telecom, Gartner, GCP, Geely, General Motors, Global Catalyst Partners, GM, Grohe, HCA Healthcare, Helvetia Insurance, Houndify, Hyundai, Hyundai Motor Company, IBM, ICA, IFLYTEK, iHeartRadio, Inductiv, Instagram, Intel, Kleiner Perkins, KPMG, Land Rover, LG, LIFX, Line, Mastercard, Mercedes-Benz, Merge Healthcare, Microsoft, Midea Group, Miele, Milestone, MindMeld, MKaNN, Netflix, NPR, Nvidia GPU Ventures, Occulus, Onkyo, Oracle, Orange, Oreo, Panasonic, Pandora, Pegasystems, Phillips, Phytel, PNB Paribas, PullString, RSI Fund, SAIC, Salesforce, SAP JAM Collaboration, Scania, SEB, SelectQuote, Sherpa.ai, Sickweather, Skoda, Slack, Snapchat, Sonos, Sony, Spotify, Starbucks, Sterling Bank, Swisscom, Synqq, TechMahindra, Telegram, Tencent, Tencent, T-Head, Ticketmaster, Toyota, Twilio, Twitter, Uber, UiPath, Universidad de Burgos, Verto Analytics, Viv Labs, VMWare, Voicea, Volara, Vonage, Voysis, Wall++, Webchat, Widiba, Workspace, Yandex, YouTube, Zendesk, Zoom.

 

DATA & INTERACTIVE FORECAST
The new Voice Assistants forecast suite includes: 
Voice Assistant market data splits for 8 key regions and 25 countries including:
  • Argentina
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Colombia
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Italy
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Saudi Arabia
  • Singapore
  • South Africa
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
Voice Assistant market data splits for 7 key verticals:
  • OEM mobile voice assistants
  • Mobile voice assistant apps
  • PC OS-based voice assistants
  • Automotive voice assistants
  • Smart speaker voice assistants
  • Smart TV-based voice assistants
  • Wearable voice assistants
Access to the full set of forecast data of 60 tables and almost 6,000 data points.
All verticals include:
  • Assistant installed base
Selected verticals include:
  • Devices in use
  • Device shipments
  • Voice assistant hardware revenue
  • Voice assistant software revenue
  • Voice assistant transaction value
Juniper Research’s highly granular interactive Excels enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.


ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Deep Dive Strategy & Competition - Table of Contents

1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Introduction & Research Scope .6
1.1 Key Takeaways .6
1.2 Strategic Recommendations for Platform Providers .7
2. Key Market Trends for Digital Voice Assistants
2.1 Introduction & Definition.9
2.2 Voice Assistant Ecosystems .9
2.2.1 Vendor Landscape.9
Figure 2.1: Vendor Categories.10
2.2.2 Delivery Channels.11
i. Smart Speakers.11
ii. Smart Home Appliances .11
iii. Smartphones & PCs.12
iv. TVs & Games Consoles.12
v. Hearables .12
vi. Chatbots .13
vii. Robots .13
2.2.3 Consumer Use Cases.15
Table 2.2: Voice Assistants ? 24-hour Companions.15
2.2.4 Enterprise ? Adoption Drivers.15
i. AI-based Analytics .16
ii. Voice UI for VR/AR Applications .16
2.2.5 Advances in Technical Capabilities.17
i. Interface Design and User Experience . 17
ii. Broader Language Support . 18
iii. Context Awareness . 18
iv. Affective AI. 19
2.2.6 Privacy & Trust .19
2.2.7 Regional Market Variations .20
3. Voice Assistant Value Chain and Monetisation Models
3.1 Key Participants & Value Chain Model.22
Table 3.1: Value Chain Stakeholder Profiles . 23
3.2 Monetisation Models .25
3.2.1 Hardware Revenue .25
3.2.2 Platform & Software Revenue .26
i. API Monetisation. 26
ii. Paid Search Revenue. 26
iii. Advertising. 26
3.2.3 Transactional Revenue .27
i. In-App Purchases & Subscriptions . 27
ii. Third Party. 27
3.2.4 Leading Use Cases.28
i. Customer Experience & Analytics . 28
Figure 3.2: Starbucks Bearista Smart Speaker. 29
ii. Meeting & Conference Call Management.29
iii. Automotive Command & Control .30
iv. Media & Entertainment Personalisation.31
v. Education and Health Applications during the Pandemic .31
3.2.5 Market Evolution.32
Figure 3.3: Juniper Research Evolution Model for Digital Voice Assistants .33
4. Voice Assistants Competitive Landscape
4.1 Introduction.36
4.2 Leaderboard Scoring Criteria .36
Figure 4.1: Voice Assistant Vendor Capability Assessment Factors.37
4.3 Juniper Research Leaderboard for Consumer Digital Voice 
Assistants.38
Table 4.2: Consumer Voice Assistants Scoring .38
Figure 4.3 Consumer Voice Assistants Leaderboard .39
4.4 Juniper Research Leaderboard for Enterprise Digital Voice Assistants.40
Table 4.4: Enterprise Voice Assistant Scoring .40
Figure 4.5: Enterprise Voice Assistants Leaderboard .41
4.4.1 Vendor Groupings & Conclusion .42
4.4.2 Established Leaders.42
4.4.3 Leading Challengers.43
4.4.4 Disruptors & Emulators.45
4.4.5 Limitations and Interpretation .46
4.5 Voice Assistant Vendor Profiles.47
4.5.1 Alibaba.47
i. Corporate. 47
ii. Geographical Spread. 47
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 47
iv. High-level Product Offerings. 48
v. Juniper Research’s View. 48
4.5.2 Amazon.48
i. Corporate. 48
Table 4.6: Amazon Financial Snapshot, 2018-2020 ($m), FYE 31st December. 48
ii. Geographical Spread. 49
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 49
iv. High-level View of Offerings . 49
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 49
4.5.3 Amelia/IPSoft .50
i. Corporate. 50
ii. Geographic Spread . 50
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 50
iv. High-level Product Offerings. 51
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 51
4.5.4 Apple.52
i. Corporate. 52
Table 4.7: Apple Financial Snapshot, 2018-2020 ($m), FYE 30th September . 52
ii. Geographical Spread. 52
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 52
iv. High-level View of Offerings . 53
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 53
4.5.5 Artificial Solutions .53
i. Corporate .53
ii. Geographical Spread .54
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.54
iv. High-level View of Offerings .54
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .55
4.5.6 Baidu.55
i. Corporate Profile.55
Figure 4.8: Raven H .55
ii. Geographic Spread.56
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .56
iv. High-level Product Offerings .56
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .57
4.5.7 Cerence.57
i. Corporate .57
Table 4.9: Cerence Financial Snapshot, 2018-2020 ($m), FYE 30th September.57
ii. Geographic Spread.57
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .58
iv. High-level Product Offerings .58
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .58
4.5.8 Deutsche Telekom .58
i. Corporate .58
ii. Geographic Spread.59
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .59
iv. High-level Product Offering .59
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .59
4.5.9 Google .60
i. Corporate. 60
Table 4.10: Google Financial Snapshot, 2018-2020 ($m), FYE 30th September. 60
ii. Geographic Spread . 60
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 60
iv. High-level View of Offerings . 60
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 61
4.5.10 IBM .61
i. Corporate. 62
Table 4.11: IBM Financial Snapshot, 2018-2020 ($bn), FYE 31st December . 62
ii. Geographic Spread . 62
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 62
iv. High-level Product Offering. 62
v. Juniper Research’s View. 63
4.5.11 Microsoft .63
i. Corporate Profile. 63
Table 4.1: Microsoft Financial Snapshot, 2018-2020 ($bn), FYE 31st December 64
ii. Geographic Spread . 64
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 64
iv. High-level Product Offerings. 64
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 65
4.5.12 Mycroft.ai.65
i. Corporate. 65
ii. Geographic Spread . 65
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 65
iv. High-level Product Offering. 66
v. Juniper Research’s View .66
4.5.13 Nuance.66
i. Corporate .66
Table 4.13: Nuance Financial Snapshot, 2018-2020 ($bn), 30th September.67
ii. Geographic Spread.67
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .67
iv. High-level Product Portfolio.67
v. Juniper Research’s View .67
4.5.14 RASA.67
i. Company Profile .68
ii. Geographic Spread.68
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .68
iv. High-level Product Offerings .68
v. Juniper Research’s View: .68
4.5.15 Samsung.68
i. Corporate .68
Table 4.14: Samsung Electronics Financial Snapshot, 2018-2020 ($bn), FYE 31st December.69
ii. Geographic Spread.69
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .69
iv. High-level Product Offerings .69
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities .70
4.5.16 SAP.70
i. Company Profile .70
Table 4.15: SAP Financial Snapshot, 2018-2020 ($bn), FYE 31st December.70
ii. Geographic Spread.71
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 71
iv. High-level Product Offering. 71
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities. 71
4.5.17 Soundhound .72
i. Company Profile. 72
ii. Geographic Spread . 72
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 72
iv. High-level Product Offerings. 72
v. Juniper Research’s View. 73
 
 
2. Deep Dive Data & Forecasting - Table of Contents

1. Voice Assistants Introduction & Forecast Methodology
1.1 Introduction.4
1.2 Definitions .4
1.3 Forecast Methodology.5
1.3.1 Forecast Steps .5
Figure 1.1: Smart Mobile Device OEM-Based Voice Assistant Forecast Methodology.6
Figure 1.2: Smart Mobile Device App-Based Voice Assistant Forecast Methodology.7
Figure 1.3: PC OS-based Voice Assistant Forecast Methodology.8
Figure 1.4: Connected TV-based Voice Assistant Forecast Methodology .9
Figure 1.5: Automotive Voice Assistants Forecast Methodology .10
Figure 1.6: Smart Speaker Voice Assistants Forecast Methodology .11
Figure 1.7: Wearables Voice Assistants Forecast Methodology.12
Figure 1.8: Voice Assistants Transactions Forecast Methodology.13
2. Voice Assistant Market Summary
2.1 Voice Assistant Installed Base.15
2.1.1 Digital Voice Assistants by Category .15
Figure & Table 2.1: Digital Assistants in Use Per Annum (m), Split by Platform, 2021-2026 .15
2.1.2 Digital Voice Assistants by Region.16
Figure & Table 2.2: Digital Assistants in Use Per Annum (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .16
2.2 Digital Voice Assistants Transaction Volume .17
Figure & Table 2.3: Digital Voice Assistant Transactions Per Annum (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 17
Table 2.4: Digital Voice Assistant Transactions Per Annum (m), Split by Category. 17
2.3 Voice Assistant Market Value.18
Figure & Table 2.5: Digital Voice Assistant Market Value ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 18
3. Voice Assistant Market Forecasts
3.1 Digital Assistant Usage Forecasts.20
3.1.1 Mobile OEM-based Digital Assistants .20
Figure & Table 3.1: Number of Mobile OEM-based Digital Assistants in Use (m), 
Split by 8 Key Regions, 2021-2026 . 20
3.1.2 PC OS-based Digital Assistants.21
Figure & Table 3.2: Number of PC-based Digital Assistants in Use (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 21
3.1.3 Mobile App-based Digital Assistants .22
Figure & Table 3.3: Number of Mobile App-based Digital Assistants (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026. 22
3.1.4 Connected TV-based Digital Assistants.23
Figure & Table 3.4: Number of Connected TVs with Digital Assistants in use (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 . 23
3.2 Installed Base Forecasts .24
3.2.1 Automotive Digital Assistants.24
Figure & Table 3.5: Number of Cars with Integrated Digital Assistants (m), Split by 8 Key Regions . 24
3.2.2 Smart Speaker Digital Assistants .25
Figure & Table 3.6: Number of Smart Speakers (m), Installed Base Per Annum, Split by 8 Key Regions .25
3.2.3 Wearable -based Digital Assistants .26
Figure & Table 3.7: Number of Wearables with Voice Assistants, Installed Base Per Annum (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .26
4. Voice Assistant Monetisation Forecasts
4.1 Transaction Forecasts.28
4.1.1 Connected TV Voice Assistants.28
Figure & Table 4.1: Number of Transactions Made Through Connected TV Voice Assistants (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026.28
4.1.2 Smart Speaker Voice Assistants.29
Figure & Table 4.2: Total Transactions Made by Payment-Enabled Smart Speakers Per Annum (m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .29
4.2 Revenue Forecasts.30
4.2.1 App Revenue.30
Figure & Table 4.3: Digital Assistant App Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .30
4.2.2 Smart Speaker Hardware Revenue .31
Figure & Table 4.4: Smart Speakers Hardware Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2021-2026 .31

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Juniper Research社はどのような調査会社ですか?


ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る