デジタルチケット:競合他社リーダーボード、セグメント分析、市場予測 2022-2027DIGITAL TICKETING: COMPETITOR LEADERBOARD, SEGMENT ANALYSIS & MARKET FORECASTS 2022-2027 ジュニパーリサーチの新しい調査レポート「デジタルチケット」は、交通機関やイベントのチケット販売における市場の今後の進化を独自に分析したものです。このレポートでは、COVID-19の大流行後のチケット販売... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチの新しい調査レポート「デジタルチケット」は、交通機関やイベントのチケット販売における市場の今後の進化を独自に分析したものです。このレポートでは、COVID-19の大流行後のチケット販売の回復、この非常に価値の高い市場の新たな展開と主要トレンドを包括的に調査しています。
また、Juniper ResearchのCompetitor Leaderboardでは、15社のベンダーを位置づけ、市場の競争状況を把握したい関係者に貴重なリソースを提供しています。
この調査には以下が含まれます。
本レポートでは、各チケッティングセクターに関する広範な洞察を提供し、包括的な市場予測も行っています。
この調査パッケージは以下の内容で構成されています。
主な市場統計
2022年の市場規模:7,680億ドル
2026年の市場規模:1.4tnドル
2022年から2027年のCAGR:78%。
主な特徴
市場ダイナミクス COVID-19パンデミックの影響からのチケット市場の回復に関する詳細な評価と、デジタルチケットの状況に関する詳細な評価を提供します。
将来展望の分析 将来的な展望と、以下のような主要トレンドや市場の混乱を包括的に分析します。
アカウントベースチケッティング
チャットボットとチケッティング
コンタクトレス・チケッティング
IoTとチケッティング
MaaS (モビリティ・アズ・ア・サービス)
モバイルチケット
HCE(ホストカードエミュレーション)によるセキュアチケッティング
RCSでの発券
音声アシスタントによるチケット販売
ウェアラブル・チケッティング
ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboard。デジタル・チケッティング・ベンダー15社の主要プレイヤーの能力とキャパシティの評価。
コンデュエント
キュービック
G+D
IDEMIA
INIT
マルジェント
マサビ
NXP
OTIグローバル
Ridango
タレス
アンワイヤー
Visa
ビックス・テクノロジー
ウィズウェイ・ソリューションズ
ベンチマーク業界予測:航空、鉄道、地下鉄/バス、スポーツ、エンターテインメントにおけるデジタルチケットのユーザー数、数量、金額の5年予測(モバイルとオンラインに分けられる)。チケット購入におけるNFCやウェアラブルの利用についてもデータを提供しています。また、8つの主要地域と以下の60カ国に分けてデータを掲載しています。
北米。
北米:カナダ、米国
ラテンアメリカ
アルゼンチン、ブラジル、チリ、コロンビア、エクアドル、メキシコ、ペルー、ウルグアイ。
西ヨーロッパ
オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、イギリス。
中央・東ヨーロッパ
クロアチア、チェコ共和国、ハンガリー、ポーランド、ルーマニア、ロシア、トルコ、ウクライナ。
極東・中国
中国、香港、日本、韓国
インド亜大陸
バングラデシュ、インド、ネパール、パキスタン
その他のアジア太平洋地域
オーストラリア、インドネシア、マレーシア、ニュージーランド、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
アフリカ・中近東
アルジェリア、エジプト、イスラエル、ケニア、クウェート、ナイジェリア、カタール、サウジアラビア、南アフ リカ、アラブ首長国連邦
回答された主な質問
参考企業
ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardに含まれるもの。Conduent、Cubic Transportation Systems、G+D、IDEMIA、INIT、Margento、Masabi、NXP、OTI Global、Ridango、Thales、Unwire、Visa、Vix Technology、Wizway Solutions。
言及されています: Aberdeen FC, ADCET, ADO Movil, Adrienne Arsht Center, AF Payments, AFSCM, Aino, Air France, Airtel, Alipay, Almex Transport Solutions, Amazon, American Express, Anchorage People Mover, Apple, Arriva Bus, ARTM (Autorite Regionale de Transport Metropolitain), Asseco Data Systems, ASSTRA, AT&T, ATAC, ATB (Azienda Transporti Bergamo), Atom Tickets, AWS, Banco do Brasil, Bank of America, Bank of Mexico, BART (Bay Area Rapid Transit), BC (British Columbia) Transit, Beijing Public Transit, BONNSmart, BookMyShow, Bosch, Bradesco, Brescia Mobilita, BusBud, Bytemark, CalSTA (the California State Transportation Agency), Caltrans, Calypso, Capital Metro, Capital One, Causeway Link, Cellulant, Chalo, Chaloem Ratchamongkhon, Chiltern Railways, Cielo, Cityzi, Clippers, CNA, Compass, Continental, CPL (Canadian Premier League), CRTM, CT4N, CTA (Chicago Transit Authority), CTS (Compagnie des Transports Strasbourgeois), Dallas Area Rapid Transit, Damai, DART, De Lijn, Dejamobile, Delhi Metro, Delphi, Deutsche Bahn, Discover Financial Services, DOT (Din Offentlige Transport), Dr Philipps Center for Performing Arts, DTC (Delhi Transport Corporation), EventBox Tickets, Eventbrite, Evergreen Coast Capital, Fandango, FastBar, Ferny Grove, FIDO Alliance, First Bus, FitBit, FlixBus, Flowbird, Forward Travelers Sacco, Garmin, GCRTA (Greater Cleveland Regional Transit Authority), Gertek, Glasgow Smartzone, Glasgow Subway, GlobalPlatform, GlobalTix, Go Card, Google, Greater Dayton Regional Transport Authority, GSMA, Gunnebo, GUTS Tickets, HanseCom Public Transport Ticketing Solutions GmbH, Honda, Hong Kong Mass Transit Railway Corporation, Hop Fastpass, Huawei, Iarnro?d E?ireann Irish Rail, IATA (International Air Transport Association), Ibergex, IBM, ICM Mobility Group, iGo, IJPP, Ile-de-France Mobilites, Incomm, Ingenico, Ingresse, IRCTC (Indian Railway Catering and Tourism Corporation), iZettle, Jaklingko Indonesia, JamboPay, Jatelindo, Java Card Forum, JCB, Jorudan, JSP SKOPJE, Jundiai, KCB Bank Kenya, KenyaBuzz, Kisio, Klarna, KLM, Kompetenzcenter Digitalisierung NRW, Korail, Korean Air, KTX (Korea Train eXpress), Kuba, KVB (Kolner Verkehrs-Betriebe) AG, LACMTA (Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority), LADOT (the Los Angeles Department of Transportation), Linkbus, LIT Transit, Littlepay, Live Nation, Lothian Buses, Lublin City Card, Lyft, Lyko, makemytrip, Manly Ferries, Maoyan Weiying, Massachusetts Bay Transport Authority, Matatu, Mazovia Railway, McGill’s, Mchip Advance, MCTS (Milwaukee County Transit System), Metrobu?s, Metrocard , Metrolinx, Metropolitan Transit Authority in Harris County, MetroRio, Mexico City Metro, Monet+, Montargis, Moovit, Moscow Metro, Mosgortrans, Movingo, M-PESA , MRT (Mass Rapid Transit), MSG (Madison Square Garden) Entertainment, MTA (Metropolitan Transportation Authority), MTBA (Massachusetts Bay Transportation Authority), MTickets, MTN, MTS, Nacion Servicios, NASDAQ, Navigazione Laghi, Navigo Liberte+, Nayax, NBA, Ness, NETS, Nevis Technologies, NFC Forum, NHL (National Hockey League), Nomago, Nottingham Express Transit, Nouvelle Aquitaine Mobilites, Nowe Horyzonty Cinema, NTSA (National Transport and Safety Authority), NXWM (National Express West Midlands), OCTA (Orange County Transport Authority), Omnibus de Me?xico, OnBoard, Opal Card, OpenMarket, Orange, Osaka Monorail, OSPT Alliance, OTI Global, Padam Mobility, Palm Bus, Paragon, Parkeon, PayEye, PayPal, Paysafe, Paytm, payWave, PBOC, Pegasus, PIX, PKP Intercity, Ponominalu, Port Authority of New York and New Jersey, Postbank, PouchNATION, Presto, PVT (Public Transport Victoria), Quara Holdings, Queensland Public Transport Department, RailEurope, RATP (Re?gie Autonome des Transports Parisiens), RDZ (Russian Railways), Recur, Rekab, RideMMT, Rio de Janeiro Metro, RIPTA (Rhode Island Public Transport Authority), Riyadh BRT, Riyadh Metro, Roundabout Theater Company, Rupay, Ruter AS, Sadamel, Safaricom, Samsung, San Diego’s MTS (Metropolitan Transit System), SAPTCO (the Saudi Public Transport Company), Savac-Lacroix, Scheidt & Bachman, Secure Retail, SecureTechnology Alliance, Seoul Metro, Shimotsui Dentetsu, Showcase Cinemas, Siemens, Sinch, SJ, Ska?netrafiken, SL (Storstockholm Lokaltrafik), SmartNavigo, SmarTrip, Snapper, SNCF (Societe? Nationale des Chemins de fer Franc?ais), Snowball Technology, SP Trans, SPT (Strathclyde Partnership for Transport), Squills, ST Microelectronics, Stagecoach, STIB, STM (Societe de Transport de Montreal), Suica, SVD (Stadtverkehr Detmold), Syoei Express Bus, Talinn City Transport, Taopiaopiao, TAP, Tap&Go , TEB (Tramvie Eletriche Bergasmasche), Telia, Tencent, TfL (Transport for London), Ticketbox, Ticketek, Ticketland, Ticketless, Ticketmaster, TicketNew, TicketPlan, Tickets Cloud, Tiqets, Tisse?o, TIXNGO, T-Mobile, Tokea, Tour Metropole, Tracom, Trainline, Trainpal, Trainsplit, TRANSCITY, TransitLink, TransLoc, Transpole, Transport for Greater Manchester, Trenitalia, TriMet (Tri-County Metropolitan Transportation) District, Uber, UEFA, Ulysse, UnionPay, UrbanThings, UTA (Utah Transport Authority), Utson, Valinso, Valley Metro, Veeps, Ventra, Veritas Capital, VIA Rail, ViaNet, Virgin, Visa, Vodafone, VoiceBot, VTB Bank, Warsaw City Card, Washington Metropolitan Area Transit Authority, WeChat, White Label Alliance, WR (Western Railway), Wuhan City, Xiamen, ZTM.
データ&インタラクティブ予測
チケット販売ユーザー、取引量、金額、チケット販売業種別。
チケット販売ユーザー、取引量と金額(チケット販売業種別):
地理的な区分け 60カ国
テーブルの数 170以上のテーブル
データポイント数 79,000以上のデータポイント
ハーベスト 当社のオンラインデータプラットフォームであるharvestは、最新の市場データを含み、年間を通じて更新されています。また、比較ツールにより、1つのチャートの中で異なる予測を重ね合わせることも可能です。マーケット・インテリジェンス・センターでお客様のビジネスを強化し、データが更新されるたびにアラートを受け取ることができます。
Interactive Excels(IFxl)。IFxlツールにより、お客様はエクセル環境下で予測データとチャートの両方を操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってご自身の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で選択した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlは、お客様が特定の市場を理解し、ご自身の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させることができます。
予測概要
世界のデジタルチケット取引額は、2022年の7680億ドルから、2027年には1兆4000億ドルに達する見込みです。今後5年間で78%というこの成長は、非接触型決済の継続的な成功によって、COVID-19の大流行による大きな影響から力強く回復することを示しています。しかし、現在の市場の断片化は、ユーザーが異なる交通機関やイベントエリアで同じ支払方法を使用できないため、成長とユーザー体験の質を制限する要因となっています。
地下鉄やバスのチケットは、最も急速に成長しているデジタルチケット分野であり、この分野の取引額は今後5年間で200%以上増加すると予想されています。ベンダーは、現在の市場に内在する断片化を解消するため、バス、電車、マイクロモビリティなど、さまざまな輸送シナリオに対応した統合非接触システムの開発に注力する必要があります。
チケットベンダーは、あらゆる種類の支払いをバックオフィスのアカウントにリンクさせることができるアカウントベースのチケットなどの戦略を追求する必要があります。障壁を取り除くことで、チケット販売におけるデジタル化を加速させ、Mobility-as-a-Serviceの開始を早めることができるのです。
また、イベントチケットのデジタル化は、2022年の1000億ドル弱から2027年には2300億ドルを超えると予想され、137%の急成長を遂げると言われています。ベンダーは、ファン体験を向上させるために、NFTとして鋳造された収集可能なデジタルチケットの半券など、付加的なインセンティブを提供する必要があります。
地域:北米、中南米、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ・中東を含む8つの主要地域
国名 アルジェリア、アルゼンチン、オーストラリア、オーストリア、バングラデシュ、ベルギー、ブラジル、カナダ、チリ、中国、コロンビア、クロアチア、チェコ、デンマーク、エクアドル、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、ギリシャ、香港、ハンガリー、インド、インドネシア、アイルランド、イスラエル、イタリア、日本、ケニヤ、韓国、クウェイト、マレーシア。メキシコ、ネパール、オランダ、ニュージーランド、ナイジェリア、ノルウェー、パキスタン、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、カタール、ルーマニア、ロシア連邦、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、ウクライナ、アラブ首長国連邦、英国、ウルグアイ、米国、ベトナム
目次
1. キーテイクアウェイズと戦略的提言
1.1 キーテイクアウェイ . 6
1.2 戦略的な提言 . 6
2. チケッティング市場: 現状と地域分析
2.1 はじめに . 9
2.1.1 チケットの主要なセグメント. 10
2.2 市場の現状 . 10
2.2.1 オンラインとモバイルチケットの普及 . 10
図2.1: デジタル(モバイル、オンライン、ウェアラブル)チケットのユニークユーザー数(m)
(m)、世界、2022-2027年 . 11
2.2.2 COVID-19の影響 . 11
図 2.2: 国内線と国際線のRPK(収益旅客キロ),
2020-2021 . 12
i. 輸送の利用状況 . 12
ii. 娯楽およびスポーツイベント. 13
2.3 市場セグメンテーション. 13
2.3.1 バス・メトロ、鉄道、航空券の発券 ... 13
i. アカウントベース・チケッティング ......14
ii. HCE (Host Card Emulation)を用いたセキュアチケッティング. 14
iii. MaaS. 15
2.3.2 音楽、エンターテイメント、スポーツのチケッティング .
2.3.3 非接触型チケッティング ......16
2.4 デジタルチケットの地域分析 . 18
18 2.4.1 北米 . 18
i. 米国 . 18
ii. カナダ . 19
19 2.4.2 ラテンアメリカ . 20
i. ブラジル . 20
ii. メキシコ . 21
2.4.3 中央・東ヨーロッパ . 21
i. ポーランド ... 21
ii. ロシア . 22
2.4.4 西ヨーロッパ . 23
i. フランス . 23
ii. ドイツ ... 23
iii. スウェーデン . 24
iv. 英国 . 25
2.4.5 インド亜大陸. 26
i. インド . 26
2.4.6 極東と中国 . 27
i. 中国 . 27
ii. 日本 . 28
iii. 韓国 . 28
2.4.7 その他のアジア太平洋地域. 29
i. オーストラリア . 29
ii. シンガポール . 30
2.4.8 アフリカと中東 . 31
i. ケニア . 31
ii. サウジアラビア . 31
3. デジタルチケット: 今後の展望
3.1 デジタルチケットの将来展望 . 34
目次
3.1.1 モバイルチケット ......34
3.1.2 非接触型チケット.34
3.1.3 ウェアラブル・チケッティング(Wearables Ticketing).35
3.1.4 アプリによるロイヤリティとチケッティングの融合 .35
3.1.5 HCEを利用したセキュアチケッティング .36
3.1.6 アカウントベースのチケッティング .36
3.1.7 MaaS(MaaS) .37
3.1.8 RCS(リッチコミュニケーションサービス).39
3.1.9 チャットボットとチケッティング.40
3.1.10 音声アシスタントのチケッティング .41
3.1.11 IoTとチケッティング .41
4. ジュニパーリサーチ 競合他社リーダーボード
4.1 本レポートを読む理由 .44
表 4.1: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード。デジタルチケッティングベンダー
含まれる&製品ポートフォリオ . 45
図4.2: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード: デジタル発券ベンダーを含む製品ポートフォリオ .
ベンダー . 46
図 4.3: ジュニパーリサーチの競合他社リーダーボード: デジタルチケッティングベンダー
と位置づけ。46
表 4.4: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードヒートマップ。デジタルチケット
ベンダー . 47
4.2 デジタルチケッティングベンダーの分析.48
4.2.1 コンデュエント(Conduent).48
i. コーポレート.48
表 4.5: Conduent の財務スナップショット ($m), 2017-2021. 48
ii. 地理的な広がり.48
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ.48
iv. 提供製品のハイレベルビュー .49
図 4.6: Conduent の ATLAS オープンメディアソリューションエコシステム. 49
v. ジュニパーリサーチの見解 戦略的提言と主要な
機会 . 50
4.2.2 キュービックトランスポーテーションシステムズ . 50
i. コーポレート. 50
ii. 地理的な広がり . 50
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 50
iv. 提供製品のハイレベルな見方。51
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
. 52
4.2.3 G+D. 52
i. コーポレート. 52
表 4.7: G+D の財務スナップショット (?m), 2018-2021, FYE December 31st .52
ii. 地理的な広がり . 52
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 52
iv. 提供製品のハイレベルな見方。53
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
. 53
4.2.4 IDEMIA. 54
i. コーポレート 54
ii. 地理的な広がり . 54
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 54
IV. 提供製品のハイレベルな見方。54
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
. 55
4.2.5 INIT . 55
i. コーポレート. 55
表 4.8: INIT の財務スナップショット (?m)、2018-2021.55
ii. 地理的な広がり . 55
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 56
IV. 提供する製品のハイレベルな見方。56
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
.57
4.2.6 マルジェント.57
i. コーポレート.57
ii. 地理的な広がり.57
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ .57
iv. 提供品のハイレベルビュー .57
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
.58
4.2.7 雅(Masabi) .58
i. コーポレート .58
表 4.9: Masabi の資金調達ラウンド. 58
ii. 地理的な広がり.59
iii. 主要取引先と戦略的パートナーシップ.59
iv. 提供品のハイレベルビュー .60
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
.60
4.2.8 NXP.61
i. コーポレート .61
表 4.10: NXP の財務スナップショット (百万ドル)、2018-2021 年. 61
ii. 地理的な広がり.61
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ.61
iv. 提供品のハイレベルな見方 .62
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
.62
4.2.9 OTI グローバル.62
i. コーポレート.62
表 4.11: OTI Global の財務スナップショット ($'000)(2017-2021)。62
ii. 地理的な広がり.63
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ.63
iv. 提供品のハイレベルビュー .63
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
. 63
4.2.10 リダンゴ 64
i. 企業向け。64
ii. 地理的な広がり . 64
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 64
IV. 提供製品のハイレベルな見方。64
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
. 65
4.2.11 タレス. 65
i. コーポレート. 65
表 4.12: タレスの財務スナップショット (?m), 2018-2021.65
ii. 地理的な広がり . 65
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 65
iv. 提供製品のハイレベルな見方。66
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
. 66
4.2.12 アンワイヤ. 67
i. コーポレート 67
ii. 地理的な広がり . 67
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 67
IV. 提供製品のハイレベルな見方。67
図 4.13: Unwire のモビリティプラットフォームインターフェースのスナップショット.68
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主要ビジネスチャンス
. 68
4.2.13 ビザ . 68
i. コーポレート. 68
表 4.14: Visa の業績スナップショット(10 億ドル)、2018-2021 年(FYE 30
9月) .68
ii. 地理的な広がり . 69
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ. 69
iv. 提供品のハイレベルビュー .69
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
.70
4.2.14 ビックス・テクノロジー.70
i. コーポレート .70
ii. 地理的な広がり.71
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ .71
iv. 提供品のハイレベルな見方 .71
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主要ビジネスチャンス
.72
4.2.15 ウィズウェイ・ソリューションズ .72
i. コーポレート .72
ii. 地理的な広がり.72
iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ.72
iv. 提供品のハイレベルな見方 .73
v. ジュニパーリサーチの戦略的提言と主なビジネスチャンス
.73
4.3 Juniper Research の競合他社リーダーボード評価手法 .74
4.4 制限と解釈.74
表 4.15: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードの採点基準 ? デジタル
チケット販売 .
5. デジタルチケットの市場予測
5.1 方法論と前提条件.77
5.1.1 ベース予測.77
5.1.2 前提条件 .77
5.1.3 その他の方法論.77
5.1.4 モバイルチケット .78
5.1.5 オンラインチケット 78
5.1.6 カテゴリーの定義 .78
図 5.1: モバイル、オンライン、ウェアラブルチケットの予測方法. 79
5.2 予測概要:モバイル、オンライン、ウェアラブルチケット ... 80
80 5.2.1 モバイルチケッティングユーザー . 80
80 図・表5.2: モバイルチケットのユニークユーザー総数(m)、主要8地域別内訳、2022-2027年 .
2022-2027年地域別モバイルチケット利用者数 .
80 5.2.2 オンラインチケッティングユーザー. 81
図・表5.3: 81 図・表5.3: オンラインチケットのユニークユーザー総数(m)、主要8地域別、2022年~2027年
主要地域別、2022-2027年 .81
5.2.3 デジタルチケットの総取引量 ? モバイル、オンライン、ウェアラブル
ウェアラブルチケット. 82
図・表5.4: 世界のデジタルチケット取引量(m)、2022-2027年
.82
5.2.4 デジタルチケットの総取引額 ? モバイルとオンラインチケット
. 83
図・表5.5:世界のデジタルチケット取引額(百万ドル)、2022-2027年.83
Summary
このレポートは、交通機関やイベントのチケット販売における市場の今後の「デジタルチケット」市場の進化を独自に分析したものです。このレポートでは、COVID-19の大流行後のチケット販売の回復、この非常に価値の高い市場の新たな展開と主要トレンドを包括的に調査しています。
Report Description
Juniper Research’s new Digital Ticketing research report provides an independent analysis of the future evolution of the market across transport and events ticketing. It provides a comprehensive study of the recovery of ticketing in the wake of the COVID-19 pandemic, as well as new developments and key trends in this highly valuable market.
The report also positions 15 vendors in the Juniper Research Competitor Leaderboard; providing an invaluable resource for stakeholders seeking to understand the competitive landscape in the market.
The research covers:
Air Ticketing
Entertainment Events Ticketing
Metro & Bus Ticketing
Rail Ticketing
Sports Ticketing
The report also presents comprehensive market forecasts; providing extensive insights across each ticketing sector.
This research suite comprises:
Key Market Statistics
Market size in 2022: $768bn
Market size in 2026: $1.4tn
2022 to 2027 CAGR: 78%
KEY FEATURES
Market Dynamics: Provides a detailed assessment of the recovery of the ticketing market following the impact of the COVID-19 pandemic, as well as an in-depth evaluation of the digital ticketing landscape; analysing the development and readiness for further disruption across key global regions and covering the following segments:
Future Outlook Analysis: Future outlook and comprehensive analysis of key trends and market disruptions including:
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 15 digital ticketing vendors:
Benchmark Industry Forecasts: 5-year forecasts for digital ticketing users, volume and value across airline, rail, metro/bus, sports and entertainment, split by mobile and online. Data is provided for the use of NFC and wearables within ticketing. Data is also split by our 8 key regions and the 60 countries listed below:
North America:
Canada, US
Latin America:
Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay.
West Europe:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK.
Central & East Europe:
Croatia, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey, Ukraine.
Far East & China:
China, Hong Kong, Japan, South Korea.
Indian Subcontinent:
Bangladesh, India, Nepal, Pakistan.
Rest of Asia Pacific:
Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam.
Africa & Middle East
Algeria, Egypt, Israel, Kenya, Kuwait, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, South Africa, United Arab Emirates.
KEY QUESTIONS ANSWERED
COMPANIES REFERENCED
Included in the Juniper Research Competitor Leaderboard: Conduent, Cubic Transportation Systems, G+D, IDEMIA, INIT, Margento, Masabi, NXP, OTI Global, Ridango, Thales, Unwire, Visa, Vix Technology, Wizway Solutions.
Mentioned: Aberdeen FC, ADCET, ADO Movil, Adrienne Arsht Center, AF Payments, AFSCM, Aino, Air France, Airtel, Alipay, Almex Transport Solutions, Amazon, American Express, Anchorage People Mover, Apple, Arriva Bus, ARTM (Autorite Regionale de Transport Metropolitain), Asseco Data Systems, ASSTRA, AT&T, ATAC, ATB (Azienda Transporti Bergamo), Atom Tickets, AWS, Banco do Brasil, Bank of America, Bank of Mexico, BART (Bay Area Rapid Transit), BC (British Columbia) Transit, Beijing Public Transit, BONNSmart, BookMyShow, Bosch, Bradesco, Brescia Mobilita, BusBud, Bytemark, CalSTA (the California State Transportation Agency), Caltrans, Calypso, Capital Metro, Capital One, Causeway Link, Cellulant, Chalo, Chaloem Ratchamongkhon, Chiltern Railways, Cielo, Cityzi, Clippers, CNA, Compass, Continental, CPL (Canadian Premier League), CRTM, CT4N, CTA (Chicago Transit Authority), CTS (Compagnie des Transports Strasbourgeois), Dallas Area Rapid Transit, Damai, DART, De Lijn, Dejamobile, Delhi Metro, Delphi, Deutsche Bahn, Discover Financial Services, DOT (Din Offentlige Transport), Dr Philipps Center for Performing Arts, DTC (Delhi Transport Corporation), EventBox Tickets, Eventbrite, Evergreen Coast Capital, Fandango, FastBar, Ferny Grove, FIDO Alliance, First Bus, FitBit, FlixBus, Flowbird, Forward Travelers Sacco, Garmin, GCRTA (Greater Cleveland Regional Transit Authority), Gertek, Glasgow Smartzone, Glasgow Subway, GlobalPlatform, GlobalTix, Go Card, Google, Greater Dayton Regional Transport Authority, GSMA, Gunnebo, GUTS Tickets, HanseCom Public Transport Ticketing Solutions GmbH, Honda, Hong Kong Mass Transit Railway Corporation, Hop Fastpass, Huawei, Iarnro?d E?ireann Irish Rail, IATA (International Air Transport Association), Ibergex, IBM, ICM Mobility Group, iGo, IJPP, Ile-de-France Mobilites, Incomm, Ingenico, Ingresse, IRCTC (Indian Railway Catering and Tourism Corporation), iZettle, Jaklingko Indonesia, JamboPay, Jatelindo, Java Card Forum, JCB, Jorudan, JSP SKOPJE, Jundiai, KCB Bank Kenya, KenyaBuzz, Kisio, Klarna, KLM, Kompetenzcenter Digitalisierung NRW, Korail, Korean Air, KTX (Korea Train eXpress), Kuba, KVB (Kolner Verkehrs-Betriebe) AG, LACMTA (Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority), LADOT (the Los Angeles Department of Transportation), Linkbus, LIT Transit, Littlepay, Live Nation, Lothian Buses, Lublin City Card, Lyft, Lyko, makemytrip, Manly Ferries, Maoyan Weiying, Massachusetts Bay Transport Authority, Matatu, Mazovia Railway, McGill’s, Mchip Advance, MCTS (Milwaukee County Transit System), Metrobu?s, Metrocard , Metrolinx, Metropolitan Transit Authority in Harris County, MetroRio, Mexico City Metro, Monet+, Montargis, Moovit, Moscow Metro, Mosgortrans, Movingo, M-PESA , MRT (Mass Rapid Transit), MSG (Madison Square Garden) Entertainment, MTA (Metropolitan Transportation Authority), MTBA (Massachusetts Bay Transportation Authority), MTickets, MTN, MTS, Nacion Servicios, NASDAQ, Navigazione Laghi, Navigo Liberte+, Nayax, NBA, Ness, NETS, Nevis Technologies, NFC Forum, NHL (National Hockey League), Nomago, Nottingham Express Transit, Nouvelle Aquitaine Mobilites, Nowe Horyzonty Cinema, NTSA (National Transport and Safety Authority), NXWM (National Express West Midlands), OCTA (Orange County Transport Authority), Omnibus de Me?xico, OnBoard, Opal Card, OpenMarket, Orange, Osaka Monorail, OSPT Alliance, OTI Global, Padam Mobility, Palm Bus, Paragon, Parkeon, PayEye, PayPal, Paysafe, Paytm, payWave, PBOC, Pegasus, PIX, PKP Intercity, Ponominalu, Port Authority of New York and New Jersey, Postbank, PouchNATION, Presto, PVT (Public Transport Victoria), Quara Holdings, Queensland Public Transport Department, RailEurope, RATP (Re?gie Autonome des Transports Parisiens), RDZ (Russian Railways), Recur, Rekab, RideMMT, Rio de Janeiro Metro, RIPTA (Rhode Island Public Transport Authority), Riyadh BRT, Riyadh Metro, Roundabout Theater Company, Rupay, Ruter AS, Sadamel, Safaricom, Samsung, San Diego’s MTS (Metropolitan Transit System), SAPTCO (the Saudi Public Transport Company), Savac-Lacroix, Scheidt & Bachman, Secure Retail, SecureTechnology Alliance, Seoul Metro, Shimotsui Dentetsu, Showcase Cinemas, Siemens, Sinch, SJ, Ska?netrafiken, SL (Storstockholm Lokaltrafik), SmartNavigo, SmarTrip, Snapper, SNCF (Societe? Nationale des Chemins de fer Franc?ais), Snowball Technology, SP Trans, SPT (Strathclyde Partnership for Transport), Squills, ST Microelectronics, Stagecoach, STIB, STM (Societe de Transport de Montreal), Suica, SVD (Stadtverkehr Detmold), Syoei Express Bus, Talinn City Transport, Taopiaopiao, TAP, Tap&Go , TEB (Tramvie Eletriche Bergasmasche), Telia, Tencent, TfL (Transport for London), Ticketbox, Ticketek, Ticketland, Ticketless, Ticketmaster, TicketNew, TicketPlan, Tickets Cloud, Tiqets, Tisse?o, TIXNGO, T-Mobile, Tokea, Tour Metropole, Tracom, Trainline, Trainpal, Trainsplit, TRANSCITY, TransitLink, TransLoc, Transpole, Transport for Greater Manchester, Trenitalia, TriMet (Tri-County Metropolitan Transportation) District, Uber, UEFA, Ulysse, UnionPay, UrbanThings, UTA (Utah Transport Authority), Utson, Valinso, Valley Metro, Veeps, Ventra, Veritas Capital, VIA Rail, ViaNet, Virgin, Visa, Vodafone, VoiceBot, VTB Bank, Warsaw City Card, Washington Metropolitan Area Transit Authority, WeChat, White Label Alliance, WR (Western Railway), Wuhan City, Xiamen, ZTM.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Ticketing users, transaction volumes and values, by ticketing verticals:
Ticketing users, transaction volumes and values, by ticketing verticals:
Geographical splits: 60 countries
Number of tables: Over 170 tables
Number of datapoints: Over 79,000 datapoints
Harvest: Our online data platform, harvest, contains the very latest market data and is updated throughout the year. This is a fully featured platform; enabling clients to better understand key data trends and manipulate charts and tables; overlaying different forecasts within the one chart ? using the comparison tool. Empower your business with our market intelligence centre, and get alerted whenever your data is updated.
Interactive Excels (IFxl): Our IFxl tool enables clients to manipulate both forecast data and charts, within an Excel environment, to test their own assumptions using the interactive scenario tool and compare selected markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase a clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
FORECAST SUMMARY
The global digital ticketing transaction value will reach $1.4 trillion in 2027, up from $768 billion in 2022. This growth of 78% over the next five years represents a strong recovery from the heavy impact of the COVID-19 pandemic, driven by the ongoing success of contactless payments. However, current market fragmentation, where users cannot use the same payment method across different transit and events areas, as a factor limiting growth and user experience quality.
Metro and bus ticketing is the fastest-growing digital ticketing segment, with transaction value in this segment set to rise by over 200% over the next five years. Vendors must focus on developing integrated contactless systems for different transit scenarios, such as bus, train and micromobility, in order to break down the fragmentation inherent to the current market.
Ticketing vendors must pursue strategies, such as account-based ticketing, where any payment type can be linked to a back-office account. By removing barriers, vendors will accelerate the digital transition in ticketing and hasten the onset of Mobility-as-a-Service.
Additionally, the value of digital events ticketing will exceed $230 billion in 2027, from just under $100 billion in 2022; representing rapid growth of 137%, as events move to contactless entry to improve the on-the-day experience and reduce costs. Vendors must offer added incentives, such as collectable digital ticket stubs minted as NFTs, to enhance the fan experience.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Algeria, Argentina, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Egypt, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kenya, South Korea, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Pakistan, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Qatar, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, UK, Uruguay, USA, Vietnam
Table of Contents
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways . 6
1.2 Strategic Recommendations . 6
2. Ticketing Market: Current Status & Regional Analysis
2.1 Introduction . 9
2.1.1 Key Ticketing Segments . 10
2.2 Current Market Status . 10
2.2.1 Online and Mobile Ticketing Adoption . 10
Figure 2.1: Number of Digital (Mobile, Online, Wearable) Ticketing Unique Users
(m), Global, 2022-2027 . 11
2.2.2 The Impact of COVID-19 . 11
Figure 2.2: Domestic and International RPKs (Revenue Passenger Kilometres),
2020-2021 . 12
i. Transport Usage . 12
ii. Entertainment and Sports Events. 13
2.3 Market Segmentation. 13
2.3.1 Bus/Metro, Rail, and Air Ticketing . 13
i. Account-based Ticketing . 14
ii. Secure Ticketing Using HCE (Host Card Emulation) . 14
iii. MaaS. 15
2.3.2 Music, Entertainment and Sports Ticketing . 15
2.3.3 Contactless Ticketing . 16
2.4 Digital Ticketing Regional Analysis . 18
2.4.1 North America . 18
i. US . 18
ii. Canada . 19
2.4.2 Latin America . 20
i. Brazil . 20
ii. Mexico . 21
2.4.3 Central & East Europe . 21
i. Poland . 21
ii. Russia . 22
2.4.4 West Europe . 23
i. France . 23
ii. Germany . 23
iii. Sweden . 24
iv. UK . 25
2.4.5 Indian Subcontinent . 26
i. India . 26
2.4.6 Far East & China . 27
i. China . 27
ii. Japan . 28
iii. South Korea . 28
2.4.7 Rest of Asia Pacific . 29
i. Australia . 29
ii. Singapore . 30
2.4.8 Africa & Middle East . 31
i. Kenya . 31
ii. Saudi Arabia . 31
3. Digital Ticketing: Future Outlook
3.1 Digital Ticketing Future Outlook . 34
Contents
3.1.1 Mobile Ticketing .34
3.1.2 Contactless Ticketing .34
3.1.3 Wearables Ticketing.35
3.1.4 Combining Loyalty with Ticketing Using Apps .35
3.1.5 Secure Ticketing Using HCE .36
3.1.6 Account-based Ticketing .36
3.1.7 MaaS .37
3.1.8 RCS (Rich Communication Services).39
3.1.9 Chatbots and Ticketing.40
3.1.10 Voice Assistant Ticketing .41
3.1.11 IoT and Ticketing .41
4. Juniper Research Competitor Leaderboard
4.1 Why Read This Report? .44
Table 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Digital Ticketing Vendors
Included & Product Portfolio . 45
Figure 4.2: Juniper Research Competitor Leaderboard for Digital Ticketing
Vendors . 46
Figure 4.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Digital Ticketing Vendors
& Positioning. 46
Table 4.4: Juniper Research Competitive Leaderboard Heatmap: Digital Ticketing
Vendors . 47
4.2 Digital Ticketing Vendor Analysis.48
4.2.1 Conduent.48
i. Corporate .48
Table 4.5: Conduent’s Financial Snapshot ($m), 2017-2021. 48
ii. Geographical Spread.48
iii. Key Clients and Strategic Partnerships .48
iv. High-level View of Offerings .49
Figure 4.6: Conduent’s ATLAS Open Media Solution Ecosystem. 49
v. Juniper Research’s View: Strategic Recommendations and Key
Opportunities . 50
4.2.2 Cubic Transportation Systems . 50
i. Corporate. 50
ii. Geographical Spread . 50
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 50
iv. High-level View of Offerings. 51
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 52
4.2.3 G+D. 52
i. Corporate. 52
Table 4.7: G+D’s Financial Snapshot (?m), 2018-2021, FYE December 31st .52
ii. Geographical Spread . 52
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 52
iv. High-level View of Offerings. 53
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 53
4.2.4 IDEMIA. 54
i. Corporate. 54
ii. Geographical Spread . 54
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 54
iv. High-level View of Offerings. 54
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 55
4.2.5 INIT . 55
i. Corporate. 55
Table 4.8: INIT’s Financial Snapshot (?m), 2018-2021.55
ii. Geographical Spread . 55
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 56
iv. High-level View of Offerings. 56
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
.57
4.2.6 Margento.57
i. Corporate .57
ii. Geographical Spread.57
iii. Key Clients and Strategic Partnerships .57
iv. High-level View of Offerings .57
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
.58
4.2.7 Masabi .58
i. Corporate .58
Table 4.9: Masabi’s Funding Rounds. 58
ii. Geographical Spread.59
iii. Key Clients and Strategic Partnerships .59
iv. High-level View of Offerings .60
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
.60
4.2.8 NXP.61
i. Corporate .61
Table 4.10: NXP’s Financial Snapshot ($m), 2018-2021. 61
ii. Geographical Spread.61
iii. Key Clients and Strategic Partnerships .61
iv. High-level View of Offerings .62
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
.62
4.2.9 OTI Global.62
i. Corporate .62
Table 4.11: OTI Global’s Financial Snapshot ($’000), 2017-2021. 62
ii. Geographical Spread.63
iii. Key Clients and Strategic Partnerships .63
iv. High-level View of Offerings .63
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 63
4.2.10 Ridango. 64
i. Corporate. 64
ii. Geographical Spread . 64
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 64
iv. High-level View of Offerings. 64
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 65
4.2.11 Thales. 65
i. Corporate. 65
Table 4.12: Thales’ Financial Snapshot (?m), 2018-2021.65
ii. Geographical Spread . 65
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 65
iv. High-level View of Offerings. 66
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 66
4.2.12 Unwire. 67
i. Corporate. 67
ii. Geographical Spread . 67
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 67
iv. High-level View of Offerings. 67
Figure 4.13: Unwire’s Mobility Platform Interface Snapshot.68
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 68
4.2.13 Visa . 68
i. Corporate. 68
Table 4.14: Visa’s Financial Performance Snapshot ($bn), 2018-2021 (FYE 30
September) .68
ii. Geographical Spread . 69
iii. Key Clients and Strategic Partnerships. 69
iv. High-level View of Offerings .69
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
.70
4.2.14 Vix Technology.70
i. Corporate .70
ii. Geographical Spread.71
iii. Key Clients and Strategic Partnerships .71
iv. High-level View of Offerings .71
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
.72
4.2.15 Wizway Solutions .72
i. Corporate .72
ii. Geographical Spread.72
iii. Key Clients and Strategic Partnerships .72
iv. High-level View of Offerings .73
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
.73
4.3 Juniper Research Competitor Leaderboard Assessment Methodology .74
4.4 Limitations & Interpretation.74
Table 4.15: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria ? Digital
Ticketing . 75
5. Digital Ticketing Market Forecasts
5.1 Methodology & Assumptions.77
5.1.1 Base Forecast.77
5.1.2 Assumptions .77
5.1.3 Further Methodology.77
5.1.4 Mobile Ticketing .78
5.1.5 Online Ticketing.78
5.1.6 Category Definitions .78
Figure 5.1: Mobile, Online & Wearable Ticketing Forecast Methodology. 79
5.2 Forecast Summary: Mobile, Online & Wearable Ticketing . 80
5.2.1 Mobile Ticketing Users . 80
Figure & Table 5.2: Total Unique Mobile Ticketing Users (m), Split by 8 Key
Regions, 2022-2027 .80
5.2.2 Online Ticketing Users . 81
Figure & Table 5.3: Total Number of Unique Online Ticketing Users (m), Split by 8
Key Regions, 2022-2027 .81
5.2.3 Total Digital Ticketing Transaction Volume ? Mobile, Online and
Wearable Ticketing. 82
Figure & Table 5.4: Global Digital Ticketing Transaction Volume (m), 2022-2027
.82
5.2.4 Total Digital Ticketing Transaction Value ? Mobile and Online Ticketing
. 83
Figure & Table 5.5: Global Digital Ticketing Transaction Value ($m), 2022-2027.83
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