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新興市場におけるモバイルマネー:セグメント分析、ベンダー戦略、市場予測 2021-2026年


MOBILE MONEY IN EMERGING MARKETS: SEGMENT ANALYSIS, VENDOR STRATEGIES & MARKET FORECASTS 2021-2026

ジュニパー・リサーチの最新レポート「新興市場におけるモバイルマネー」は、新興市場におけるモバイルマネーによる金融包摂の促進について、4つの主要地域に分けて詳細に評価しています。本レポートでは、ア... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2021年12月1日 GBP2,990
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80 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

ジュニパー・リサーチの最新レポート「新興市場におけるモバイルマネー」は、新興市場におけるモバイルマネーによる金融包摂の促進について、4つの主要地域に分けて詳細に評価しています。本レポートでは、アフリカ・中東、インド亜大陸、ラテンアメリカ、その他のアジア太平洋地域の4つの地域別に、モバイルマネーが新興市場の金融包摂をどのように促進しているかを詳細に評価しています。本レポートでは、モバイルマネーが利用されている4つの大きなセグメントに焦点を当て、これらのセグメントについてSWOT(強み、弱み、機会、脅威)分析を行い、包括的な将来の市場展望を示しています。本レポートでは、以下のセグメントに焦点を当てて予測とSWOT分析を行っています。
  • マイクロインシュランス
  • マイクロローン
  • マイクロセービング
  • モバイルマネートランスファー

この調査レポートは、2つのジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardsを通じて、モバイルマネートランスファーと洗練されたモバイル金融サービスの主要ベンダーを評価しており、市場のステークホルダーに重要なリソースを提供しています。

 
この調査スイートは以下の内容で構成されています。
  • 戦略・予測(PDF)
  • 5年間の市場サイジング&予測スプレッドシート(Excel)
  • ハーベスト・オンライン・データ・プラットフォームへの12カ月間のアクセス
 
主な特長
新興市場におけるモバイルマネーのSWOT分析。モバイルマネー導入の主なユースケースについて、モバイルマネー市場の現在の実行可能性、将来の成長に対する課題、将来の見通しなどを幅広く評価しています。この分析には4つの主要分野が含まれます。
  • マイクロインシュランス
  • マイクロローン
  • マイクロセービング
モバイル・マネー・トランスファー
新興市場におけるモバイル・マネー ダイナミクス。モバイルマネー市場の今後の進化と、さらなる市場成長への課題を詳細に分析しています。
ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード。モバイルマネーベンダー23社の主要プレイヤーの能力とキャパシティを、モバイルマネーサービスと高度なモバイル金融サービスの2つのCompetitor Leaderboardsに分けて評価しています。対象となるベンダーは以下の通りです。
  • Airtel
  • BIMA
  • bKash
  • Easypaisa
  • EcoCash
  • Equitel Money
  • eZ Cash
  • Grameenphone
  • LinkAja
  • MicroEnsure
  • Mon Cash
  • M-PESA
  • MTN Mobile Money
  • Ooredoo
  • Orange Money
  • Robi
  • Roshan M-Paisa
  • Smart Padala
  • Tigo
  • Tingg
  • Transfer/Telcel
  • uPaisa
  • Wave Money
Benchmark Industry Forecasts:マイクロインシュランス、マイクロローン、マイクロセービング、モバイル・マネー・トランスファーなどのモバイル・マネー・サービスの予測、ユーザー数や取引額のデータ、主要な4つの新興市場地域と以下の15カ国での区分を掲載しています。
  • バングラデシュ
  • ブラジル
  • コロンビア
  • エジプト
  • インド
  • インドネシア
  • ケニア
  • メキシコ
  • ナイジェリア
  • パキスタン
  • フィリピン
  • 南アフリカ
  • スリランカ
  • タンザニア
  • タイ
 
主要な質問
  1. 2026年までに、新興市場におけるモバイルマネーサービスの取引額はどうなるのか?
  2. モバイルマネーを推進する上で、Payments-as-a-Platformはどのような役割を果たすのか?
  3. モバイルマネー・プロバイダーにとって、今後5年間で最も成功するマネタイズ戦略は何か?
  4. 拡大するモバイルマネーのエコシステムを活用するために、プレイヤーはどのような戦略を取ることができるか?
 
参考にした企業
ケーススタディ:Huawei
 
ジュニパーリサーチのリーダーボードに含まれています。
Airtel Money、BIMA、bKash、Easypaisa、EcoCash、Equitel Money、eZ Cash、Grameenphone、LinkAja、MicroEnsure、Mon Cash、M-PESA、MTN Mobile Money、Ooredoo、Orange Money、Robi、Roshan M-Paisa、Smart Padala、Tigo、Tingg、Transfer/Telcel、uPaisa、Wave Money
 
言及しています。
Aga Khan Fund for Economic Development, Aixata Digital Innovation Fun, AliBaba, AliPay, Allianz X, Amazon, America Movil, Ant Financial, AXA, Axiata, Banamex, Banco Inbursa, Bank of Africa, Bill and Melinda Gates Foundation, Blackrock, BNP Paribas, bolttech, Booking.com、BRAC銀行、CBA(Commercial Bank of Africa)、CEFIF(CE Innovation Capital)、ナイジェリア中央銀行、Citibank、Clickatell、Commercial Bank of Africa、Department for International Development、Dialog、Digicel、DSTV、EcoLife、Endeavor Catalyst、Ericsson、EzyPesa、Fidelity、Financial Deepening Challenge Fund、Flutterwave、GCash、Go Beba,Goldman Sachs Asset Management、Google、Grab、GSMA、Halopesa、IFC(国際金融公社)、JazzCash、Jumia、Juvo、Kenya Airways、KFC、Khushaal Beema、Kinnevik、Kopa Cash、LeapFrog Investment、Masoko、Mastercard、Meta、M-Fanisi、Milicom、Millicom、Money in Motion LLC、MoneyGram、M-Shwari、Nagad、Netflix、Omidyar Network、Opportunity Internationalなど。PayMaya、Payoneer、Paytm、PayTv、Progression Africa、Radiomovil DIPSA、RBI(インド準備銀行)、ジンバブエ準備銀行、Rocket Internet、Safaricom、Satya Capital、SBI(インド州立銀行)、Simbisa Group、Smart Money、SMARTCASH Payment Service Bank Limited、Somatoo、SoftBank Vision Fund、Sogebank、Standard Bank、Standard Chartered Bank,State Bank of Pakistan、Tameer Bank、TchoTcho Mobil、Telcel、Telenor Pakistan、Temenos、The Rise Fund、Timiza Akiba、TN Bank、TPesa、TPG Growth、Uber、UNCDF(United Nations Capital Development Fund)、Velocity Capital、Visa、Vodafone、Voyager Innovations、WeChat、Western Union、WhatsApp、World Bank、World Remit、Yoma Bank、Zhima Credit、Zidisha
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチの「新興市場におけるモバイルマネー」予測スイートには以下が含まれます。
新興市場の4つの主要地域における主要指標の5年間のベンチマーク予測。
  • ラテンアメリカ
  • インド亜大陸、
  • その他のアジア太平洋地域
  • アフリカ、中東
15の国レベルのデータが含まれています。
  • バングラデシュ
  • ブラジル
  • コロンビア
  • エジプト
  • インド
  • インドネシア
  • ケニア
  • メキシコ
  • ナイジェリア
  • パキスタン
  • フィリピン
  • 南アフリカ
  • スリランカ
  • タンザニア
  • タイ
モバイルマネー市場を4つの主要セクター別に分類。
  • マイクロインシュランス
  • マイクロローン
  • マイクロセービング
  • モバイル・マネー・トランスファー
予測は以下の通り。 携帯電話による送金の予測:
  • ユーザー数
  • 消費額
携帯電話による送金の予測:ユーザー数 消費額 携帯電話による送金の

予測:ユーザー数 消費額 携帯電話による送金の予測:ユーザー数 消費額

  • 国内P2P
  • G2P
  • 海外P2P
  • マーチャントペイメント
インタラクティブなシナリオツールで、ジュニパーリサーチのデータを4つの異なる指標で操作することができます。
91のテーブルと12,500以上のデータポイントからなる予測データのフルセットにアクセスできます。
IFxls(インタラクティブ・エクセル)は、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、独自の仮説を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすることができます。
 
 
地域:アフリカ、中東、インド亜大陸、ラテンアメリカ、その他アジア太平洋
諸国:バングラデシュ、ブラジル、コロンビア、エジプト、インド、インドネシア、ケニア、メキシコ、ナイジェリア、パキスタン、フィリピン、南アフリカ、スリランカ、タンザニア、タイ


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目次

1.Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways .7
1.2 戦略的提言 .8
2. モバイルマネー市場の現状と今後の展望
2.1 はじめに .11
図 2.1:11 図 2.1: スマートフォン設置台数(億台)、特定地域、2020-2026 年 .11
図2.2:M-PESA のビジネスモデル .12
図 2.3: 携帯電話端末の普及率と銀行の普及率(%)、主要8地域別、2020 年 .13
図 2.4: 銀行口座を持たない人口(%)、特定地域、2014-2020 年 .13
2.2 モバイルマネーの進化 .14
2.2.1 モバイルマネーの主要推進要因 .14
2.2.2 モバイルマネーのモデル .15
2.2.3 モバイルマネーの取引タイプ .15
図 2.5:ケニアにおける CICO モバイルマネー代理店の取引数と金額(2015 年~2021 年) .16
2.3 モバイル金融サービスの主な利点と課題 .17
2.3.1 MFS のメリット:.17
2.3.2 モバイルファイナンシャルサービスの課題: .17
2.4 モバイル金融サービスの主要セグメント .18
2.5 モバイルマネー市場の現状 .19
2.5.1 モバイルマネーの送金 .19
i. はじめに .19
ii.SWOT 分析: .19
iii.展望 .20
2.5.2 モバイル・マイクロローン .20
i. はじめに: .20
ii.SWOT 分析: .20
iii.展望 .22
2.5.3 モバイル・マイクロセービング .22
i. はじめに .22
ii.22
ii.SWOT分析: ..22
iii.展望.23
2.5.4 モバイルマイクロインシュランス: .23
i. はじめに .23
ii.SWOT 分析: . 23
iii.展望 .24
2.5.5 主要な実現要因 .24
i. 主要技術 .24
ii.主要な関係 .25
図 2.6: ファーウェイのフィンテック・プラットフォーム・ソリューション .27
3. モバイルマネーサービス ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード
表 3.1:表 3.1: ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード
表 3.1: ジュニパー・リサーチの競合リーダーボード:
モバイルマネーサービスのベンダーを含む&製品ポートフォリオ .30
図 3.2: モバイルマネーサービスのジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード.31
表 3.3:ジュニパー・リサーチのモバイルマネーサービスの競合他社のリーダーボード:モバイルマネーサービス
ベンダーとポジショニング .31
表 3.4:ジュニパー・リサーチのリーダーボードのヒートマップ。モバイル・マネー・サービス .32
3.1 ジュニパー・リサーチのリーダーボードの評価方法 .33
3.1.1 限界と解釈 .33
表 3.5: ジュニパー・リサーチの競合他社リーダーボードの採点基準 .34
4.洗練されたモバイル金融サービス ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード
表 4.1:ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード。洗練されたモバイル金融サービスを提供するベンダーの製品ポートフォリオ .36
表 4.2: ジュニパー・リサーチの洗練されたモバイル金融サービスの競合他社のリーダーボード.37
表 4.3:ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード.37
表 4.3:ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード:高機能モバイル金融サービスベンダ&ポジショニング .37
表 4.4:ジュニパー・リサーチのリーダーボードのヒートマップ。洗練されたモバイル金融サービスベンダー .38
4.1 ジュニパー・リサーチのリーダーボードの評価方法 .39
4.1.1 限界と解釈 .39
表 4.5: ジュニパー・リサーチの競合他社リーダーボードの採点基準 .40
5. モバイルマネーベンダーのプロファイル
5.1 ベンダーのプロファイル .42
5.1.1 エアテル・マネー .42
i. 会社概要 .42
ii.地理的な広がり .42
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .42
iv.提供製品の上位表示 .42
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会
.43
5.1.2 バイマ .43
i. 会社概要 .43
ii.地理的な広がり .43
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .43
iv.提供製品の上位表示 .43
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会.43
5.1.3 bKash .43
i. 会社概要 .43
ii.地理的な広がり .44
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .44
iv.提供製品の上位互換性 .44
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会.44
5.1.4 Easypaisa .44
i. 会社概要 .44
ii.地理的な広がり .45
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .45
iv.提供製品の上位互換性 .45
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.45
5.1.5 EcoCash(エコキャッシュ) .45
i. コーポレート .45
ii.地域的な広がり .45
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .45
iv.提供製品の上位互換性 .46
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.46
5.1.6 エクイテル・マネー .46
i. 会社概要 .46
ii.地域的な広がり .46
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .46
iv.提供製品の上位表示 .46
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会
.47
5.1.7 eZ Cash .47
i. コーポレート .47
ii.地理的な広がり .47
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .47
iv.提供製品の上位表示 .47
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.47
5.1.8 グラミンフォン .47
i. 会社概要 .47
ii.地理的な広がり .48
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .48
iv.提供製品の上位表示 .48
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.48
5.1.9 LinkAja .48
i. 会社概要 .48
ii.地理的な広がり .48
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .48
iv.提供製品の上位表示 .49
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.49
5.1.10 マイクロエンシュア .49
i. 会社概要 .49
ii.地域的な広がり .49
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .49
iv.提供製品の上位表示 .49
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.50
5.1.11 MonCash(モンキャッシュ) .50
i. 企業情報 .50
ii.地理的な広がり .50
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .50
iv.提供製品の上位表示 .50
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会.50
5.1.12 M-PESA..50
i. 企業情報 .50
ii.地理的な広がり .51
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .51
iv.提供製品の上位互換性 .52
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会.52
5.1.13 MTN モバイルマネー .52
i. 会社概要 .52
ii.地理的な広がり .52
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .53
iv.提供製品の上位互換性 .53
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.53
5.1.14 Ooredoo.53
i. コーポレート .53
ii.地理的な広がり .53
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .53
iv.提供製品の上位互換性 .53
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会.54
5.1.15 オレンジマネー .54
i. 会社概要 .54
ii.地理的な広がり .54
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .54
iv.提供製品の上位互換性 .54
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会.54
5.1.16 ロビ(Robi) .54
i. 会社概要 .54
ii.地理的な広がり .55
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .55
iv.提供製品の上位表示 .55
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.55
5.1.17 Roshan M-Paisa .55
i. 会社概要 .55
ii.地理的な広がり .55
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .55
iv.提供製品の上位表示 .55
v. ジュニパー・リサーチによる戦略的提言と主要な機会.56
5.1.18 スマート・パダラ .56
i. 会社概要 .56
ii.地理的な広がり .56
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .56
iv.提供製品の上位表示 .56
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.56
5.1.19 ティゴ・マネー .57
i. 会社概要 .57
ii.地域的な広がり .57
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .57
iv.提供製品の上位表示 .57
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.57
5.1.20 Tingg .58
i. 会社概要 .58
ii.地理的な広がり .58
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .58
iv.提供製品の上位表示 .58
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.58
5.1.21 トランスファー/テルセル . 58
i. コーポレート .58
ii.地理的な広がり .59
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .59
iv.提供製品の上位互換性 .59
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.59
5.1.22 UPaisa .59
i. 会社概要 .59
ii.地理的な広がり .59
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .59
iv.提供製品の上位互換性 .59
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会
.60
5.1.23 ウェーブマネー .60
i. 会社概要 .60
ii.地理的な広がり .60
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ .60
iv.提供製品の上位互換性 .60
v. ジュニパー・リサーチの戦略的提言と主要な機会.60
6. 新興市場におけるモバイル・マネー ?市場予測
6.1 新興市場におけるモバイルマネー :60 6.1 新興市場におけるモバイルマネー:予測の概要 .62
6.2 新興市場におけるMFSの総市場 .63
6.2.1 MFSの総ユーザー数 .63
図・表 6.1:63 図・表 6.1: モバイル金融サービスの総利用者数.63
図・表 6.1:モバイル金融サービスの総利用者数:送金、ローン、貯蓄、保険(m)、主要 4 地域別、2021-2026年.63
6.2.2 モバイルマネーの総価値、地域別に見る .64
図および表 6.2: ユーザーの総支出、送金および.64
モバイル金融サービスの年間預入額 .64
(百万ドル)、主要4地域別、2021-2026年 .64
6.3 モバイルマネーサービス:64 6.3 モバイルマネーサービス:市場予測と重要なポイント .65
6.3.1 序論と方法論 .65
図 6.3: モバイルマネーサービスの予測手法 .66
6.3.2 新興市場におけるモバイルマネーサービスの総アクティブユーザー数 .67
図と表 6.4:新興市場におけるモバイルマネーサービスの総アクティブユーザー数(百万人)、主要4地域別、2021年~2026年 .67
6.3.3 新興市場におけるモバイル・マネー・サービスの総価値 .68
図・表 6.5: 新興市場におけるモバイル・マネー・トランスファーの総価値
(百万ドル)、主要 4 地域別、2021 年~2026 年 .68
6.4 モバイル・マイクロファイナンス・サービス:市場予測と重要なポイント69
6.4.1 序論と方法論 .69
図 6.6: モバイル・マイクロファイナンス・ローン予測の手法 .70
6.4.2 モバイル・マイクロファイナンス・ローンの総ユーザー数 .71
図と表 6.7:モバイル・マイクロファイナンス・ローンの総利用者数(百万人)、主要4地域別、2021-2026年 .71
6.4.3 モバイル・マイクロファイナンス・ローンの総価値 .72
図及び表6.8:モバイル・マイクロファイナンス・ローンの総額(百万ドル)、4つの主要
地域別、2021-2026年 .72
6.5 モバイル貯金
6.5.1 はじめに73
6.5.1 はじめに・方法論 .73
図 6.9: モバイル貯蓄予測の手法 .74
6.5.2 モバイル貯蓄口座数の推移 .75
図 6.10: モバイル貯蓄口座数(m)、主要 4
地域別、2021-2026 年 .75
6.5.3 モバイルマイクロセービング口座への総預金額 .76
図・表 6.11:モバイルマイクロセービング口座への総預入額(百万ドル)、主要 4 地域別、2021-2026 年 .76
6.6 モバイル保険:市場予測 .77
6.6.1 はじめに・方法論 .77
図 6.12: モバイル保険サービスのメソドロジー .78
6.6.2 モバイル保険サービスの総ユーザー数 .79
図・表 6.13:モバイルマイクロインシュランスサービスの総利用者数(百万人)、主要4地域別、2021-2026 年 .79
6.6.3 モバイル保険スキームのユーザーに対する年間総コスト . 80
図及び表6.14:モバイル保険スキームのユーザーに対する年間総コスト
(百万ドル)、主要4地域別分割、2021-2026年 .80
 

 

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Summary

このレポートでは、アフリカ・中東、インド亜大陸、ラテンアメリカ、その他のアジア太平洋地域の4つの主要地域別に、モバイルマネーが新興市場の金融包摂をどのように促進しているかを詳細に評価しています。
 
Report Desciption
Juniper Research’s new Mobile Money in Emerging Markets research report provides a highly detailed assessment of how mobile money is boosting financial inclusion in emerging markets, split by our 4 key regions: Africa & Middle East, Indian Subcontinent, Latin America and Rest of Asia Pacific. The report focuses on the four biggest segments for mobile money use; providing SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats) analysis for these and a comprehensive future market outlook. The forecasts and the SWOT analysis in the report focus on the following segments:
  • Microinsurance
  • Microloans
  • Microsavings
  • Mobile Money Transfer
The research report also assesses leading vendors across mobile money transfer and sophisticated mobile financial services via two Juniper Research Competitor Leaderboards; providing a key resource for market stakeholders.
 
This research suite comprises:
  • Strategy & Forecasts (PDF)
  • 5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
  • 12 months' access to harvest Online Data Platform
 
KEY FEATURES
Mobile Money in Emerging Markets SWOT Analysis: Extensive assessment of the main use cases for mobile money adoption, including the current viability of mobile money markets, challenges to future growth, and future outlook. This analysis includes four main areas:
  • Microinsurance
  • Microloans
  • Microsavings
Mobile Money Transfer
Mobile Money in Emerging Markets Dynamics: Detailed analysis of the future evolution of the mobile money market and the challenges to further market growth.
Juniper Research Competitor Leaderboards: Key player capability and capacity assessment for 23 mobile money vendors, split across two Competitor Leaderboards, for mobile money services and sophisticated mobile financial services. The vendors included are as follows:
  • Airtel
  • BIMA
  • bKash
  • Easypaisa
  • EcoCash
  • Equitel Money
  • eZ Cash
  • Grameenphone
  • LinkAja
  • MicroEnsure
  • Mon Cash
  • M-PESA
  • MTN Mobile Money
  • Ooredoo
  • Orange Money
  • Robi
  • Roshan M-Paisa
  • Smart Padala
  • Tigo
  • Tingg
  • Transfer/Telcel
  • uPaisa
  • Wave Money
Benchmark Industry Forecasts: Forecasts for mobile money services, including microinsurance, microloans, microsavings and mobile money transfer, with data for user bases and transaction values, along with splits by our four key emerging market regions and the 15 countries listed below:
  • Bangladesh
  • Brazil
  • Colombia
  • Egypt
  • India
  • Indonesia
  • Kenya
  • Mexico
  • Nigeria
  • Pakistan
  • Philippines
  • South Africa
  • Sri Lanka
  • Tanzania
  • Thailand
 
KEY QUESTIONS
  1. What will the transaction value of mobile money services in emerging markets by 2026 be?
  2. What role does Payments-as-a-Platform have in driving mobile money forward?
  3. Which monetisation strategies will be most successful for mobile money providers over the next five years?
  4. What strategies can players implement to capitalise on the growing mobile money ecosystem?
  5. Who are the leading mobile money providers in emerging markets?
 
COMPANIES REFERENCED
Case Studied: Huawei.
 
Included in the Juniper Research Leaderboard: Airtel Money, BIMA, bKash, Easypaisa, EcoCash, Equitel Money, eZ Cash, Grameenphone, LinkAja, MicroEnsure, Mon Cash, M-PESA, MTN Mobile Money, Ooredoo, Orange Money, Robi, Roshan M-Paisa, Smart Padala, Tigo, Tingg, Transfer/Telcel, uPaisa, Wave Money.
 
Mentioned: Aga Khan Fund for Economic Development, Aixata Digital Innovation Fun, AliBaba, AliPay, Allianz X, Amazon, America Movil, Ant Financial, AXA, Axiata, Banamex, Banco Inbursa, Bank of Africa, Bill and Melinda Gates Foundation, Blackrock, BNP Paribas, bolttech, Booking.com, BRAC Bank, CBA (Commercial Bank of Africa), CEFIF (CE Innovation Capital), Central Bank of Nigeria, Citibank, Clickatell, Commercial Bank of Africa, Department for International Development, Dialog, Digicel, DSTV, EcoLife, Endeavor Catalyst, Ericsson, EzyPesa, Fidelity, Financial Deepening Challenge Fund, Flutterwave, GCash, Go Beba, Goldman Sachs Asset Management, Google, Grab, GSMA, Halopesa, IFC (International Finance Corporation), JazzCash, Jumia, Juvo, Kenya Airways, KFC, Khushaal Beema, Kinnevik, Kopa Cash, LeapFrog Investment, Masoko, Mastercard, Meta, M-Fanisi, Milicom, Millicom, Money in Motion LLC, MoneyGram, M-Shwari, Nagad, Netflix, Omidyar Network and Opportunity International, PayMaya, Payoneer, Paytm, PayTv, Progression Africa, Radiomovil DIPSA, RBI (the Reserve Bank of India), Reserve Bank of Zimbabwe, Rocket Internet, Safaricom, Satya Capital, SBI (State Bank of India), Simbisa Group, Smart Money, SMARTCASH Payment Service Bank Limited, Smatoo, SoftBank Vision Fund, Sogebank, Standard Bank, Standard Chartered Bank, State Bank of Pakistan, Tameer Bank, TchoTcho Mobil, Telcel, Telenor Pakistan, Temenos, The Rise Fund, Timiza Akiba, TN Bank, TPesa, TPG Growth, Uber, UNCDF (United Nations Capital Development Fund), Velocity Capital, Visa, Vodafone, Voyager Innovations, WeChat, Western Union, WhatsApp, World Bank, World Remit, Yoma Bank, Zhima Credit, Zidisha.
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Mobile Money in Emerging Markets forecast suite includes:
5-year benchmark forecasts for key metrics across four key emerging market regions:
  • Latin America
  • Indian Subcontinent
  • Rest of Asia Pacific
  • Africa & Middle East
15 country-level data splits for:
  • Bangladesh
  • Brazil
  • Colombia
  • Egypt
  • India
  • Indonesia
  • Kenya
  • Mexico
  • Nigeria
  • Pakistan
  • Philippines
  • South Africa
  • Sri Lanka
  • Tanzania
  • Thailand
Mobile money market split by four key sectors:
  • Microinsurance
  • Microloans
  • Microsavings
  • Mobile Money Transfer
Forecast splits by:
  • Number of Users
  • Value of Spend
Mobile Money Transfer Sector split by eight key transaction types:
  • Airtime Top-up
  • Bill Payment
  • Cash In
  • Cash Out
  • Domestic P2P
  • G2P
  • International P2P
  • Merchant Payment
Interactive scenario tool allowing users to manipulate Juniper Research’s data for four different metrics.
Access to the full set of forecast data of 91 tables and more than 12,500 datapoints.
Juniper Research’s highly granular IFxls (interactive Excels) enable clients to manipulate our forecast data and charts to test their own assumptions, by using the interactive scenario tool, and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase the clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 
 
Regions:Africa & Middle East, Indian Subcontinent, Latin America, Rest of Asia Pacific
Countries:Bangladesh, Brazil, Colombia, Egypt, India, Indonesia, Kenya, Mexico, Nigeria, Pakistan, Philippines, South Africa, Sri Lanka, Tanzania, Thailand


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Table of Contents

1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways . 7
1.2 Strategic Recommendations . 8
2. Current Status of the Mobile Money Market & Future Outlook
2.1 Introduction . 11
Figure 2.1: Smartphone Installed Base (bn), Selected Regions, 2020-2026 . 11
Figure 2.2: M-PESA Business Model . 12
Figure 2.3: Mobile Handset Penetration vs Banking Penetration (%), Split by 8
Key Regions, 2020 . 13
Figure 2.4: Unbanked Population (%), Selected Regions, 2014-2020 . 13
2.2 Evolution of Mobile Money . 14
2.2.1 Mobile Money Key Drivers . 14
2.2.2 Mobile Money Models . 15
2.2.3 Mobile Money Transaction Types . 15
Figure 2.5: Number and Value of Transactions of CICO Mobile Money Agents in
Kenya (2015-2021) . 16
2.3 Mobile Financial Services Key Benefits and Challenges . 17
2.3.1 MFS Benefits: . 17
2.3.2 Mobile Financial Services Challenges: . 17
2.4 Mobile Financial Services Key Segments . 18
2.5 Status of Mobile Money Market . 19
2.5.1 Mobile Money Transfer . 19
i. Introduction . 19
ii. SWOT Analysis: . 19
iii. Outlook . 20
2.5.2 Mobile Microloans . 20
i. Introduction: . 20
ii. SWOT Analysis: . 20
iii. Outlook . 22
2.5.3 Mobile Microsavings: . 22
i. Introduction: . 22
ii. SWOT Analysis: . 22
iii. Outlook: . 23
2.5.4 Mobile Microinsurance: . 23
i. Introduction . 23
ii. SWOT Analysis: . 23
iii. Outlook . 24
2.5.5 Key Enabling Factors . 24
i. Key Technologies . 24
ii. Key Relationships . 25
Figure 2.6: Huawei Fintech Platform Solution . 27
3. Mobile Money Services Juniper Research Competitor Leaderboard
Table 3.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Mobile Money Services
Vendors Included & Product Portfolio . 30
Figure 3.2: Juniper Research Competitor Leaderboard for Mobile Money Services
. 31
Table 3.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Mobile Money Services
Vendors & Positioning . 31
Table 3.4: Juniper Research Leaderboard Heatmap: Mobile Money Services . 32
3.1 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 33
3.1.1 Limitations & Interpretation . 33
Table 3.5: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria. 34
4. Sophisticated Mobile Financial Services Juniper Research Competitor
Leaderboard
Table 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Sophisticated Mobile
Financial Services Vendors Included & Product Portfolio . 36
Figure 4.2: Juniper Research Competitor Leaderboard for Sophisticated Mobile
Financial Services . 37
Table 4.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Sophisticated Mobile
Financial Services Vendors & Positioning . 37
Table 4.4: Juniper Research Leaderboard Heatmap: Sophisticated Mobile
Financial Services Vendors . 38
4.1 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 39
4.1.1 Limitations & Interpretation . 39
Table 4.5: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria . 40
5. Mobile Money Vendor Profiles
5.1 Vendor Profiles . 42
5.1.1 Airtel Money . 42
i. Corporate . 42
ii. Geographical Spread . 42
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 42
iv. High-level View of Offerings . 42
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 43
5.1.2 BIMA . 43
i. Corporate . 43
ii. Geographical Spread . 43
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 43
iv. High-level View of Offerings . 43
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 43
5.1.3 bKash . 43
i. Corporate . 43
ii. Geographical Spread . 44
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 44
iv. High-level View of Offerings. 44
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 44
5.1.4 Easypaisa . 44
i. Corporate . 44
ii. Geographical Spread . 45
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 45
iv. High-level View of Offerings. 45
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 45
5.1.5 EcoCash . 45
i. Corporate . 45
ii. Geographical Spread . 45
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 45
iv. High-level View of Offerings. 46
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 46
5.1.6 Equitel Money . 46
i. Corporate . 46
ii. Geographical Spread . 46
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 46
iv. High-level View of Offerings. 46
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 47
5.1.7 eZ Cash . 47
i. Corporate . 47
ii. Geographical Spread . 47
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 47
iv. High-level View of Offerings. 47
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 47
5.1.8 Grameenphone . 47
i. Corporate . 47
ii. Geographical Spread . 48
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 48
iv. High-level View of Offerings . 48
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 48
5.1.9 LinkAja . 48
i. Corporate . 48
ii. Geographical Spread . 48
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 48
iv. High-level View of Offerings . 49
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 49
5.1.10 MicroEnsure . 49
i. Corporate . 49
ii. Geographical Spread . 49
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 49
iv. High-level View of Offerings . 49
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 50
5.1.11 MonCash . 50
i. Corporate . 50
ii. Geographical Spread . 50
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 50
iv. High-level View of Offerings . 50
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 50
5.1.12 M-PESA. . 50
i. Corporate . 50
ii. Geographical Spread . 51
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 51
iv. High-level View of Offerings. 52
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 52
5.1.13 MTN Mobile Money . 52
i. Corporate . 52
ii. Geographical Spread . 52
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 53
iv. High-level View of Offerings. 53
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 53
5.1.14 Ooredoo. 53
i. Corporate . 53
ii. Geographical Spread . 53
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 53
iv. High-level View of Offerings. 53
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 54
5.1.15 Orange Money . 54
i. Corporate . 54
ii. Geographical Spread . 54
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 54
iv. High-level View of Offerings. 54
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 54
5.1.16 Robi . 54
i. Corporate . 54
ii. Geographical Spread . 55
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 55
iv. High-level View of Offerings . 55
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 55
5.1.17 Roshan M-Paisa . 55
i. Corporate . 55
ii. Geographical Spread . 55
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 55
iv. High-level View of Offerings . 55
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 56
5.1.18 Smart Padala . 56
i. Corporate . 56
ii. Geographical Spread . 56
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 56
iv. High-level View of Offerings . 56
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 56
5.1.19 Tigo Money . 57
i. Corporate . 57
ii. Geographical Spread . 57
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 57
iv. High-level View of Offerings . 57
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 57
5.1.20 Tingg . 58
i. Corporate . 58
ii. Geographical Spread . 58
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 58
iv. High-level View of Offerings . 58
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 58
5.1.21 Transfer/Telcel . 58
i. Corporate . 58
ii. Geographical Spread . 59
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 59
iv. High-level View of Offerings. 59
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 59
5.1.22 UPaisa . 59
i. Corporate . 59
ii. Geographical Spread . 59
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 59
iv. High-level View of Offerings. 59
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 60
5.1.23 Wave Money . 60
i. Corporate . 60
ii. Geographical Spread . 60
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 60
iv. High-level View of Offerings. 60
v. Juniper Research Strategic Recommendations and Key Opportunities
. 60
6. Mobile Money in Emerging Markets ? Market Forecasts
6.1 Mobile Money in Emerging Markets: Introduction to Forecasts . 62
6.2 The Total Market for MFS in Emerging Markets . 63
6.2.1 Total Users of MFS . 63
Figure & Table 6.1: Total Users of Mobile Financial Services: Money Transfer,
Loans, Savings & Insurance (m), Split by 4 Key Regions, 2021-2026. 63
6.2.2 Total Value of Mobile Money, Split by Region . 64
Figure & Table 6.2: Total User Spend, Transfers & . 64
Deposits per annum for Mobile Financial Services . 64
($m), Split by 4 Key Regions, 2021-2026 . 64
6.3 Mobile Money Services: Market Forecasts & Key Takeaways . 65
6.3.1 Introduction & Methodology . 65
Figure 6.3: Mobile Money Services Forecast Methodology . 66
6.3.2 Total Active Users of Mobile Money Services in Emerging Markets . 67
Figure & Table 6.4: Total Active Users of Mobile Money Services in Emerging
Markets (m), Split by 4 Key Regions, 2021-2026 . 67
6.3.3 Total Value of Mobile Money Services in Emerging Markets . 68
Figure & Table 6.5: Total Value of Mobile Money Transfer in Emerging Markets
($m), Split by 4 Key Regions, 2021-2026 . 68
6.4 Mobile Microfinance Services: Market Forecasts & Key Takeaways. 69
6.4.1 Introduction & Methodology . 69
Figure 6.6: Methodology for Mobile Microfinance Loan Forecasts . 70
6.4.2 Total Users of Mobile Microfinance Loans . 71
Figure & Table 6.7: Total Users of Mobile Microfinance Loans (m), Split by 4 Key
Regions, 2021-2026 . 71
6.4.3 Total Value of Mobile Microfinance Loans . 72
Figure & Table 6.8: Total Value of Mobile Microfinance Loans ($m), Split by 4 Key
Regions, 2021-2026 . 72
6.5 Mobile Savings: Market Forecasts & Key Takeaways . 73
6.5.1 Introduction & Methodology . 73
Figure 6.9: Methodology for Mobile Savings Forecasts . 74
6.5.2 Total Number of Mobile Savings Accounts . 75
Figure 6.10: Total Number of Mobile Savings Accounts (m), Split by 4 Key
Regions, 2021-2026 . 75
6.5.3 Total Deposits Made to Mobile Microsavings Accounts . 76
Figure & Table 6.11: Total Deposits Made to Mobile Microsavings Accounts ($m),
Split by 4 Key Regions, 2021-2026 . 76
6.6 Mobile Insurance: Market Forecasts . 77
6.6.1 Introduction & Methodology . 77
Figure 6.12: Methodology for Mobile Insurance Services . 78
6.6.2 Total Users of Mobile Insurance Services . 79
Figure & Table 6.13: Total Users of Mobile Microinsurance Services (m), Split by 4
Key Regions, 2021-2026 . 79
6.6.3 Total Cost to Users for Mobile Insurance Schemes per annum . 80
Figure & Table 6.14: Total Cost to Users for Mobile Insurance Schemes per
annum ($m), Split by 4 Key Regions, 2021-2026 . 80
 
 

 

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