世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

デジタル発券:業界動向、競合他社の動向、市場予測 2021-2026年


DIGITAL TICKETING: INDUSTRY TRENDS, COMPETITOR LEADERBOARD & MARKET FORECASTS 2021-2026

ジュニパー・リサーチの新刊「デジタル・チケッティング」は、交通機関やイベントの発券に関わるデジタル・チケッティング市場の今後の展開を独自に分析した調査報告書です。また、COVID-19パンデミックの継続... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2021年9月6日 GBP2,990
企業ライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
76 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

ジュニパー・リサーチの新刊「デジタル・チケッティング」は、交通機関やイベントの発券に関わるデジタル・チケッティング市場の今後の展開を独自に分析した調査報告書です。また、COVID-19パンデミックの継続的な影響や、この価値の高い市場の新たな展開や主要なトレンドについても包括的に調査しています。また、デジタルチケッティングベンダー15社をジュニパーリサーチの「Competitor Leaderboard」に位置づけています。市場の競合状況を把握しようとするステークホルダーにとって、貴重な情報源となります。
 
本調査は以下を対象としています。
  • 航空券
  • エンタテインメント イベントチケット
  • メトロ&バスチケット
  • レールチケット
  • スポーツチケット
また、包括的な市場予測を行い、各チケット分野における幅広い洞察を提供しています。
本調査は以下の内容で構成されています。
  • ストラテジー&フォーキャスト(PDF)
  • 5年間のマーケットサイジング&フォーキャストスプレッドシート(Excel)
  • ハーベストオンラインデータプラットフォームへの12ヶ月間のアクセス
 
主な特長
マーケットダイナミクス。現在進行中のCOVID-19パンデミックがチケッティングエコシステムに与える影響とその回復方法を詳細に評価するとともに、デジタルチケッティングのランドスケープを詳細に評価し、世界の主要地域における開発状況とさらなる混乱に対する準備状況を分析し、以下のセグメントをカバーしています。
  • エアチケッティング
  • エンターテインメント イベントチケッティング
  • メトロ&バスチケッティング
  • レールチケッティング
  • スポーツチケッティング
将来展望分析。将来の見通しと、以下のような主要なトレンドや市場の混乱に関する包括的な分析。
  • アカウントベースのチケッティング
  • チャットボット&チケッティング
  • 非接触型チケッティング
  • IoTとチケッティング
  • MaaS(Mobility-as-a-Service)
  • モバイルチケッティング
  • HCE(Host Card Emulation)を利用したセキュアなチケッティング
  • RCSでのチケッティング
  • 音声アシスタントチケッティング
  • ウェアラブルチケッティング
ジュニパーリサーチ 競合他社のリーダーボード:  デジタルチケッティングテクノロジーベンダー15社のキープレイヤーの能力とキャパシティ評価を行います。
  • Conduent
  • Cubic
  • G+D
  • IDEMIA
  • INIT
  • Margento
  • Masabi
  • NXP
  • OTI Global
  • Ridango
  • Thales
  • Unwire
  • Visa (Rambus)
  • Vix Technology
  • Wizway Solutions
Benchmark Industry Forecasts:航空会社、鉄道、地下鉄/バス、スポーツ、エンターテイメントなどのデジタルチケッティングユーザーの数量および金額の予測、モバイル、オンライン、8つの主要地域および以下の25カ国での分割を行います。
  • アルゼンチン
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国
  • コロンビア
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • イタリア
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • ポルトガル
  • サウジアラビア
  • シンガポール
  • 南アフリカ
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • 英国
  • アメリカ
 
主な質問
  1. デジタルチケット市場は、COVID-19パンデミックの影響をどのような形で受けているのか?また、どのように回復していくのか?
  2. 非接触型、モバイル型、オンライン型、ウェアラブル型チケッティングの主要なトレンドは何か?
  3. 各セグメントにおけるデジタルチケッティングの今後の見通しは?
  4. 2026年までに、モバイル、オンライン、ウェアラブルチケッティングの市場はどうなっているか?
  5. デジタルチケッティングのリーディングベンダーは?
 
 
COMPANIES REFERENCED
ジュニパーリサーチのリーダーボードに含まれています。
Conduent, Cubic, G+D, IDEMIA, INIT, Margento, Masabi, NXP, OTI Global, Ridango, Thales, Unwire, Visa (Rambus), Vix Technology, Wizway Solutions.
 
 
言及しています。A Bjorks AB, Adelaide Metro, Adidas, Adrienne Arsht Center, Advent International, AF Payments, Aino, Air France, Airtel, Alibaba Group, Alipay, Almex Transport Solutions, Amazon, American Airlines , Anchorage People Mover, Apple, Arriva Bus, Asseco Data Systems,ATAC, ATB (Azienda Trasporti Bergamo), AVV (Aachen transport association), Axalto Holding NV , バンク・オブ・アメリカ, BankID, Bayern Munich, Beijing Metro, Beijing Public Transit, Bloomberg, BookMyShow, Bosch, BPC, BPI France, BusBud, Bytemark, Calgary Transit,Calypso Networks Association , Capital Metro, Capital One, CBDC (Central Bank Digital Currency), Chalo, Chase, Chronos, Cinemark, Cinemex, Cinepolis, CJ CGV, Clippers, ComforDelGro, Continental, CRTM, CTA (Chicago Transit Authority), Ctrip, CTS (Compagnie des Transports Strasbourgeois),CTS EVENTIM 、Dallas Streetcar、Damai、DART(Dallas Area Rapid Transit)、De Lijn、Delerrok、Delhi Metro Rail、Delphi、Denver RTD、Department of Enterprise, Trade and Employment 、Department of TMS (Transport and Main Road) Queensland、Deutsche Bahn、Discover,DOT (Din offentlige transport), DSK Bank, DTC (Delhi Transport Corporation), Dynasty Flyer Service, 東日本旅客鉄道株式会社, Enterprise Singapore, EventBox Tickets, Eventbrite, Facebook, FacePay, Fandango, Far & Wide, FastBar, FeliCa, FIDO Alliance, FIFA, First Bus,Garmin, Gemplus International, Genware, getTicket, Ghana Football Association, Glasgow Smartzone, Glasgow Subway, GlobalPlatform, GlobalTix, Gold Coast Light Rail, Google, Great British Railways, Greater Cleveland Regional Transit Authority, GUTS Tickets,HanseCom Public Transport Ticketing Solutions GmbH, Highways England, Huawei, Iarnrod Eireann Irish Rail, IBM, iGo, Ile-de-France Mobilites, Indian Railways, Ingresse, IRCTC (Indian Railway Catering and Tourism Corporation), ITHL (ITSO Transit Hub Ltd) , iZettle, Jaklingko Indonesia,Japan Transit Planner、Jatelindo、Java Card Forum、Jorudan、JR東日本、Justride SDK、KAUST (King Abdulla University of Science and Technology)、Keolis、Kisio、Klarna、KLM、Kompetenzcenter Digitalisierung NRW、Korail、KTX (Korea Train eXpress)、Kuba、KVB (Kolner Verkehrs?Betriebe) AG, KVV (Karlsruher Verkehrsverbund), Kyyti, LA Metrolink, LACMTA (Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority) , Las Vegas Monorail, Las Vegas RTC, Littlepay, Live Nation, Los Angeles Metro, Lothian Buses, LTA (Land Transportation Authority), Lyft, Lyko, makemytrip, Manly Ferries, Maoyan Weiying, Masabi, Mastercard, Masterpass, Mazowieckie Railways Company,MBTA、McGill、Mchip Advance、MetroBus、Metrolink、Metrolinx、MetroRio、Mexico City Metro、Microsoft、Monet+、Montargis、moovel、Moovit、Morpho、Moscow Department of Transport、Moscow Metro、Mosgortrans、MTA(Metropolitan Transportation Authority)、Nacion Servicios、National Amusements、National Express、NCT(Nottingham City Transport)、NeoRide、Netcetera、NETS 2.0, NFL, NHL (National Hockey League), NJ TRANSIT, Norikae Annai, Nouvelle Aquitaine Mobilites, Nowe Horyzonty Cinema, NXP Semiconductors, Oberthur Technologies, OCTA (Orange County Transportation Authority), Octopus Holdings, OhioTransit, Omnibus de Mexico,OrlyBus, OSPT Alliance, OT, Pango, Pasmo, PayEye , PayPal, Paysafe, Paytm, PBOC (Popular Bank of China), Ponominalu, Port Authority of New York & New Jersey, Postbank, PouchNATION, Presto, Programa Nacional de Estrategias para Cidades Inteligentes Sustentaveis,PTV (Public Transport Victoria), Public Transport Victoria, PwC, Queensland Public Transport Department, Queensland's Department of Transport and Main Roads, Radisson Blu, RATP (Regie Autonome des Transports Parisiens), RDG (Rail Delivery Group),RDZ (Russian Railways), Road and Transport Authority, RoissyBus, Ruter AS , Samsung Pay, San Francisco Muni, SAPTCO (Saudi Public Transport Company), Scheidt & Bachman', ScotRail, Secure Technology Alliance, Seoul Metro, Shanghai Metro, Shenzhen Metro,Showcase Cinemas, Siemens, Skanetrafiken, SL (Storstockholm Lokaltrafik), Smartcard Alliance, Smartrip, SNCF (Societe Nationale des Chemins de fer Francais), Snowball Technology, Sodexo, SP Trans, SPT (Strathclyde Partnership for Transport), Sqills, Stagecoach,StarMetro, Suica, Syoei Express Bus, TAO, Taopiaopiao, Tawakkalna, Telecoming , Tencent, TfL, TGfM (Transport for Greater Manchester), Thames Clippers, The Boxoffice Company, The Hague HTM, Ticketbox, Ticketek, Ticketland, Ticketmaster,TicketNew, TicketPlan, Tickets Cloud , Timepad, Tisseo, Toronto Transit Commission, Trainpal, Tramvie Elettriche Bergasmasche, Transavia, Transit, TransitLink, Translink, Transpole, Transport for New South Wales, Transport Scotland, Trenitalia, Uber,UC Web、UCI、Umo、UnionPay、Userlike、Utsonmobile、Valley Metro、Veeps、Ventra、VIA Rail、Virgin Trains、Vix Technology、Washington Metropolitan Area Transit Authority、WeChat、WeGow、Whim、Wisconsin Badgers、WLA (White Label Alliance)、Xiami、Youku、ZTM。
 
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのデジタル・チケッティング予測スイートには以下が含まれます。
8つの主要地域の予測と、25の国レベルのデータが含まれています。
  • アルゼンチン
  • オーストラリア
  • ブラジル
  • カナダ
  • 中国、
  • コロンビア
  • デンマーク
  • フランス
  • ドイツ
  • インド
  • イタリア
  • 日本
  • メキシコ
  • オランダ
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • ポルトガル
  • サウジアラビア
  • シンガポール
  • 南アフリカ
  • 韓国
  • スペイン
  • スウェーデン
  • イギリス
  • アメリカ
チケッティングユーザー、取引量、金額、チケッティングバーティカルズ別。
  • モバイル
  • オンライン
  • ウェアラブル

発券ユーザー、取引量および金額、発券の垂直軸別

  • 航空
  • 鉄道
  • メトロ&バス
  • スポーツイベント
  • エンターテイメントイベント
インタラクティブ・シナリオ・ツール ジュニパー・リサーチのデータを10種類の指標で操作することができます。
174のテーブルと42,800以上のデータポイントからなる予測データのフルセットにアクセスできます。
ジュニパー・リサーチの高度に詳細なIFxls(インタラクティブ・エクセル)では、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って予測データやチャートを操作し、独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすることができます。IFxlsは、お客様が特定の市場を理解し、ご自身の見解をモデルに統合する能力を大幅に向上させます。
 
 
地域:8つの主要地域(北米、中南米、西欧、中・東欧、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ、中東を含む)
 
国:アルゼンチン、オーストラリア、ブラジル、カナダ、中国、コロンビア、デンマーク、フランス、ドイツ、インド、イタリア、日本、韓国、メキシコ、オランダ、ノルウェー、ポーランド、ポルトガル、サウジアラビア、シンガポール、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、英国、米国


ページTOPに戻る


目次

1.キーポイント&戦略的提言
1.1 キーポイント .5
1.2 戦略的提言 .6
2.チケッティング市場。
2.1 はじめに.8
2.1.1 モバイル・チケッティング.8
2.1.2 オンライン・チケッティング.8
2.1.3 ウェアラブル・チケッティング.8
2.2 市場の現状.8
2.2.1 モバイル・オンライン・チケッティング:ユーザーの導入状況.9
図2.1:デジタル(モバイル、オンライン、ウェアラブル)チケッティングのユニークユーザー数 
(m), 世界, 2021-2026.9
2.2.2 COVID-19の影響 .9
i. コロナウイルスは依然として空の旅を混乱させている .10
図2.2:追跡された商業航空便の数、2020年1月1日~2021年8月8日、 世界 .10
ii.交通手段の大幅な減少 .11
図 2.3:移動手段別の移動回数、2020 年 1 月 13 日~2021 年 7 月 13 日、ロンドン .11
iii.エンターテインメント&スポーツイベントの継続的な中止 .12
図 2.4: Eventbrite の収益 ('000s), 2017-2020.12
2.3 市場区分.12
2.3.1 交通機関のチケット .13
i. バス/メトロ、鉄道、航空券 .13
図 2.5: Total Online & Mobile Transport Ticketing Transaction Volume (m), 
Global, 2021-2026 .13
ii.ジュニパー・リサーチの見解。交通機関の発券の見通し.13
2.3.2 イベント・チケッティング . 14
i. 音楽、エンタテインメント、スポーツのチケッティング.14
図2.6:オンライン及びモバイル・チケッティングの総取引量、セグメント別分割 
(百万ドル)、世界、2021-2021 .14
ii.ジュニパー・リサーチの見解。イベントチケッティングの見通し。15
2.3.3 非接触型チケッティング.15
図 2.7:非接触型決済カードを使用して行われた旅行(発売以来、2013 年から
2020 年まで) .16
i. 非接触型モバイルデバイス&カードの普及.16
図 2.8:非接触型(NFC & FeliCa)対応携帯電話 の世界端末数
(m)、2020~2026 年16
ii.ジュニパー・リサーチの見解。モバイル非接触チケット。17
2.4 地域別分析18
2.4.1 北アメリカ18
i. 米国18
ii.カナダ .19
2.4.2 ラテンアメリカ .19
i. ブラジル19
ii.メキシコ .20
2.4.3 西ヨーロッパ .21
i. 英国 .21
ii.フランス22
iii.ドイツ . 22
2.4.4 中・東欧 .23
i. ロシア .23
ii.ポーランド .24
iii.スウェーデン .24
2.4.5 極東・中国 .25
i. 中国 .25
ii.日本 .26
iii.韓国.26
2.4.6 インド亜大陸.27
i. インド.27
2.4.7 その他のアジア太平洋地域.28
i. シンガポール.28
ii.オーストラリア.29
2.4.8 アフリカ・中東.29
i. サウジアラビア.29
3.デジタル・チケッティング将来の展望
3.1 将来のチケッティングの展望 .32
3.1.1 将来の展望:モバイル・チケッティング .32
3.1.2 将来の展望:非接触型チケッティング .32
3.1.3 将来の展望ウェアラブル・チケッティング .32
i. ジュニパー・リサーチの見解 .33
3.1.4 HCEによるセキュアなチケッティング .33
i. ジュニパー・リサーチの見解 .33
3.1.5 アカウントベースのチケッティング .33
i. ジュニパー・リサーチの見解 .34
3.1.6 MaaS .34
i. MaaSのメリット .34
ii.現在のMaaSの導入レベル .35
iii.チケッティングへの影響 .35
iv.ジュニパー・リサーチの見解 .36
3.1.7 RCS .36
i. チケッティングで使用するための課題 .36
ii.ジュニパー・リサーチの見解.36
3.1.8 チャットボット&チケッティング .37
i. チケッティングにおけるチャットボット利用の課題。37
ii.ジュニパーリサーチ社の見解 .37
3.1.9 音声アシスタントによるチケッティング.37
i. チケッティングでの利用の課題 .38
3.1.10 IoT & チケッティング.38
i. チケッティングにおける利用の課題.39
ii.将来の展望 .39
iii.ジュニパー・リサーチの見解.39
4. デジタル・チケッティング競合他社のリーダーボードとベンダーのプロファイル
表4.1:表4.1 ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボード。デジタル・チケッティングのベンダー 
含まれる製品ポートフォリオ41
図4.2:デジタル・チケッティングにおけるジュニパー・リサーチのコンペティター・リーダーボード42
表4.3:表4.3:ジュニパー・リサーチのデジタル・チケッティングにおける競合他社のリーダーボード。デジタルチケッティングのベンダー 
& ポジショニング .42
図4.4:ジュニパー・リサーチのリーダーボードのヒートマップ。.43
4.1 ジュニパー・リサーチのリーダーボードの評価方法.44
4.1.1 限界と解釈44
表 4.5: ジュニパー・リサーチの競合他社のリーダーボードの採点基準 .45
4.2 ベンダーのプロファイル ?デジタル・チケッティング・ベンダー .46
i. Conduent .46
表4.6:コンデュエントの財務スナップショット(百万ドル)、2017-2020年.46
ii.キュービック・トランスポーテーション・システム .47
iii.G+D.49
表 4.7: G+D ファイナンシャルスナップショット (?m), 2017-2020 .49
iv.IDEMIA.50
v. INIT.52
表4.8:INIT 財務スナップショット(?m)、2017年~2020年.52
vi.マルジェント53
図4.9: Margentoのモバイルチケットソリューション.54
vii.Masabi.54
図 4.10: Masabi の資金調達ラウンド、2010-2020 年 .55
viii.NXP.57
表4.11:NXP財務スナップショット(百万ドル)、2017年~2020年.57
ix.OTIグローバル.58
表4.12:OTIグローバル・ファイナンシャル・スナップショット($'000)、2017年~2020年.59
x. Ridango.60
xi.Thales.60
表4.13:Thalesの財務スナップショット(?m)、2017年~2020年61
xii.Unwire.62
xiii.Visa .63
表4.14:Visa ファイナンシャルスナップショット($m)、2017-2020.63
xiv.Vix Technology .65
xv.Wizway Solutions .66
5. デジタルチケット。Market Forecasts
5.1 Methodology & Assumptions.70
5.1.1 Base Forecast.70
5.1.2 Assumptions .70
5.1.3 Further Methodology.70
5.1.4 Mobile Ticketing .71
5.1.5 Online Ticketing.71
5.1.6 Category Definitions .71
Figure 5.1: Mobile, Online & Wearable Ticketing Forecast Methodology.73
5.2.1 モバイル・チケッティング・ユーザー .73
図・表5.2:モバイル・チケッティング・ユニーク・ユーザー総数(m)、主要8地域別分割、2021-2026年 .73
5.2.2 オンライン・チケッティング・ユーザー .74
図及び表5.3:オンライン・チケッティングのユニーク・ユーザー総数(m)、主要8地域別、2021年~2026年.74
5.2.3 デジタル・チケッティングの総取引量 モバイル、オンライン、 ウェアラブル・チケッティング .75
図および表 5.4:世界のデジタル・チケッティング取引量(m)、2021-2026年.75
5.2.4 デジタル・チケッティング取引量の合計 .76
図及び表5.5:世界のデジタル発券取引額(百万ドル)、2021-2026年 .76
 

 

ページTOPに戻る


 

Summary

このレポートでは、交通機関やイベントの発券に関わるデジタル・チケッティング市場の今後の展開を独自に分析しています。また、COVID-19パンデミックの継続的な影響や、この価値の高い市場の新たな展開や主要なトレンドについても包括的に調査しています。
 
Report Description
Juniper Research’s new Digital Ticketing research report provides an independent analysis of the future evolution of the digital ticketing market across transport and events ticketing. It provides a comprehensive study of the ongoing impact of the COVID-19 pandemic, as well as new developments and key trends in this highly valuable market. The report also positions 15 digital ticketing vendors on the Juniper Research Competitor Leaderboard; providing an invaluable resource for stakeholders seeking to understand the competitive landscape in the market.
 
The research covers:
  • Air Ticketing
  • Entertainment Events Ticketing
  • Metro & Bus Ticketing
  • Rail Ticketing
  • Sports Ticketing
The report also presents comprehensive market forecasts; providing extensive insights across each ticketing sector.
 
This research suite comprises:
  • Strategy & Forecasts (PDF)
  • 5-year Market Sizing & Forecast Spreadsheet (Excel)
  • 12 months' access to harvest online data platform
 
KEY FEATURES
Market Dynamics: Provides a detailed assessment of the impact of the ongoing COVID-19 pandemic on the ticketing ecosystem and how it will recover, as well as an in-depth evaluation of the digital ticketing landscape; analysing the development and readiness for further disruption across key global regions and covering the following segments:
  • Air Ticketing
  • Entertainment Events Ticketing
  • Metro & Bus Ticketing
  • Rail Ticketing
  • Sports Ticketing
Future Outlook Analysis: Future outlook and comprehensive analysis of the key trends and market disruptions including:
  • Account-based Ticketing
  • Chatbots & Ticketing
  • Contactless Ticketing
  • IoT and Ticketing
  • MaaS (Mobility-as-a-Service)
  • Mobile Ticketing
  • Secure Ticketing Using HCE (Host Card Emulation)
  • Ticketing in RCS
  • Voice Assistant Ticketing
  • Wearables Ticketing
Juniper Research Competitor Leaderboard:  Key player capability and capacity assessment for 15 digital ticketing technology vendors:
  • Conduent
  • Cubic
  • G+D
  • IDEMIA
  • INIT
  • Margento
  • Masabi
  • NXP
  • OTI Global
  • Ridango
  • Thales
  • Unwire
  • Visa (Rambus)
  • Vix Technology
  • Wizway Solutions
Benchmark Industry Forecasts: Forecasts for digital ticketing users, volume and value across airline, rail, metro/bus, sports and entertainment, split by mobile, online, as well as splits by our 8 key regions and the 25 countries listed below:
  • Argentina
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Colombia
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Italy
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Saudi Arabia
  • Singapore
  • South Africa
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
 
KEY QUESTIONS
  1. In what ways is the digital ticketing market still being impacted by the COVID-19 pandemic? How will it recover?
  2. What are the key trends in contactless, mobile, online and wearable ticketing?
  3. What is the future outlook for digital ticketing in each segment?
  4. How will the mobile, online and wearable ticketing markets look by 2026?
  5. Who are the leading vendors in digital ticketing?
 
 
COMPANIES REFERENCED
Included in the Juniper Research Leaderboard: Conduent, Cubic, G+D, IDEMIA, INIT, Margento, Masabi, NXP, OTI Global, Ridango, Thales, Unwire, Visa (Rambus), Vix Technology, Wizway Solutions.
 
 
Mentioned: A Bjorks AB, Adelaide Metro, Adidas, Adrienne Arsht Center, Advent International, AF Payments, Aino, Air France, Airtel, Alibaba Group, Alipay, Almex Transport Solutions, Amazon, American Airlines , Anchorage People Mover, Apple, Arriva Bus, Asseco Data Systems, ATAC, ATB (Azienda Trasporti Bergamo), AVV (Aachen transport association), Axalto Holding NV , Bank of America, BankID, Bayern Munich, Beijing Metro, Beijing Public Transit, Bloomberg, BookMyShow, Bosch, BPC, BPI France, BusBud, Bytemark, Calgary Transit, Calypso Networks Association , Capital Metro, Capital One, CBDC (Central Bank Digital Currency), Chalo, Chase, Chronos, Cinemark, Cinemex, Cinepolis, CJ CGV, Clippers, ComforDelGro, Continental, CRTM, CTA (Chicago Transit Authority), Ctrip, CTS (Compagnie des Transports Strasbourgeois), CTS EVENTIM , Dallas Streetcar, Damai, DART (Dallas Area Rapid Transit), De Lijn, Delerrok, Delhi Metro Rail, Delphi, Denver RTD, Department of Enterprise, Trade and Employment , Department of TMS (Transport and Main Road) Queensland, Deutsche Bahn, Discover, DOT (Din offentlige transport), DSK Bank, DTC (Delhi Transport Corporation), Dynasty Flyer Service, East Japan Railway Co, Enterprise Singapore, EventBox Tickets, Eventbrite, Facebook, FacePay, Fandango, Far & Wide, FastBar, FeliCa, FIDO Alliance, FIFA, First Bus, Garmin, Gemplus International, Genware, getTicket, Ghana Football Association, Glasgow Smartzone, Glasgow Subway, GlobalPlatform, GlobalTix, Gold Coast Light Rail, Google, Great British Railways, Greater Cleveland Regional Transit Authority, GUTS Tickets, HanseCom Public Transport Ticketing Solutions GmbH, Highways England, Huawei, Iarnrod Eireann Irish Rail, IBM, iGo, Ile-de-France Mobilites, Indian Railways, Ingresse, IRCTC (Indian Railway Catering and Tourism Corporation), ITHL (ITSO Transit Hub Ltd) , iZettle, Jaklingko Indonesia, Japan Transit Planner, Jatelindo, Java Card Forum, Jorudan, JR East, Justride SDK, KAUST (King Abdulla University of Science and Technology), Keolis, Kisio, Klarna, KLM, Kompetenzcenter Digitalisierung NRW, Korail, KTX (Korea Train eXpress), Kuba, KVB (Kolner Verkehrs?Betriebe) AG, KVV (Karlsruher Verkehrsverbund), Kyyti, LA Metrolink, LACMTA (Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority) , Las Vegas Monorail, Las Vegas RTC, Littlepay, Live Nation, Los Angeles Metro, Lothian Buses, LTA (Land Transportation Authority), Lyft, Lyko, makemytrip, Manly Ferries, Maoyan Weiying, Masabi, Mastercard, Masterpass, Mazowieckie Railways Company, MBTA, McGill, Mchip Advance, MetroBus, Metrolink, Metrolinx, MetroRio, Mexico City Metro, Microsoft, Monet+, Montargis, moovel, Moovit, Morpho, Moscow Department of Transport, Moscow Metro, Mosgortrans, MTA (Metropolitan Transportation Authority), Nacion Servicios, National Amusements, National Express, NCT (Nottingham City Transport), NeoRide, Netcetera, NETS 2.0, NFL, NHL (National Hockey League), NJ TRANSIT, Norikae Annai, Nouvelle Aquitaine Mobilites, Nowe Horyzonty Cinema, NXP Semiconductors, Oberthur Technologies, OCTA (Orange County Transportation Authority), Octopus Holdings, OhioTransit, Omnibus de Mexico, OrlyBus, OSPT Alliance, OT, Pango, Pasmo, PayEye , PayPal, Paysafe, Paytm, PBOC (Popular Bank of China), Ponominalu, Port Authority of New York & New Jersey, Postbank, PouchNATION, Presto, Programa Nacional de Estrategias para Cidades Inteligentes Sustentaveis, PTV (Public Transport Victoria), Public Transport Victoria, PwC, Queensland Public Transport Department, Queensland’s Department of Transport and Main Roads, Radisson Blu, RATP (Regie Autonome des Transports Parisiens), RDG (Rail Delivery Group), RDZ (Russian Railways), Road and Transport Authority, RoissyBus, Ruter AS , Samsung Pay, San Francisco Muni, SAPTCO (Saudi Public Transport Company), Scheidt & Bachman’, ScotRail, Secure Technology Alliance, Seoul Metro, Shanghai Metro, Shenzhen Metro, Showcase Cinemas, Siemens, Skanetrafiken, SL (Storstockholm Lokaltrafik), Smartcard Alliance, Smartrip, SNCF (Societe Nationale des Chemins de fer Francais), Snowball Technology, Sodexo, SP Trans, SPT (Strathclyde Partnership for Transport), Sqills, Stagecoach, StarMetro, Suica, Syoei Express Bus, TAO, Taopiaopiao, Tawakkalna, Telecoming , Tencent, TfL, TGfM (Transport for Greater Manchester), Thames Clippers, Thames Clippers, The Boxoffice Company, The Hague HTM, Ticketbox, Ticketek, Ticketland, Ticketmaster, TicketNew, TicketPlan, Tickets Cloud , Timepad, Tisseo, Toronto Transit Commission, Trainpal, Tramvie Elettriche Bergasmasche, Transavia, Transit, TransitLink, Translink, Transpole, Transport for New South Wales, Transport Scotland, Trenitalia, Uber, UC Web, UCI, Umo, UnionPay, Userlike, Utsonmobile, Valley Metro, Veeps, Ventra, VIA Rail, Virgin Trains, Vix Technology, Washington Metropolitan Area Transit Authority, WeChat, WeGow, Whim, Wisconsin Badgers, WLA (White Label Alliance), Xiami, Youku, ZTM.
 
 
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Digital Ticketing forecast suite includes:
Forecast splits for 8 key regions, as well as 25 country-level data splits for:
  • Argentina
  • Australia
  • Brazil
  • Canada
  • China
  • Colombia
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • India
  • Italy
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Saudi Arabia
  • Singapore
  • South Africa
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • US
Ticketing users, transaction volumes and values, by ticketing verticals:
  • Mobile
  • Online
  • Wearables
Ticketing users, transaction volumes and values, by ticketing verticals:
  • Air
  • Rail
  • Metro & Bus
  • Sports Events
  • Entertainment Events
Interactive Scenario Tool allowing users to manipulate Juniper Research’s data for 10 different metrics.
Access to the full set of forecast data of 174 tables and more than 42,800 datapoints.
Juniper Research’s highly granular IFxls (interactive Excels) enable clients to manipulate our forecast data and charts to test their own assumptions, by using the Interactive Scenario Tool, and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase the clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
 
 
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
 
Countries:Argentina, Australia, Brazil, Canada, China, Colombia, Denmark, France, Germany, India, Italy, Japan, South Korea, Mexico, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, UK, USA


ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways .5
1.2 Strategic Recommendations .6
2. Ticketing Market: Current Status & Regional Analysis
2.1 Introduction.8
2.1.1 Mobile Ticketing .8
2.1.2 Online Ticketing.8
2.1.3 Wearable Ticketing.8
2.2 Current Market Status.8
2.2.1 Mobile & Online Ticketing: User Adoption.9
Figure 2.1: Number of Digital (Mobile, Online, Wearable) Ticketing Unique Users 
(m), Global, 2021-2026.9
2.2.2 The Impact of COVID-19 .9
i. Coronavirus Is Still Disrupting Air Travel .10
Figure 2.2: Number of Commercial Flights Tracked, 01/01/2020-01/08/2021, 
Global . 10
ii. Significantly Reduced Transport Usage .11
Figure 2.3: Number of Journeys Made, Split by Travel Mode, 13/01/2020-
13/07/2021, London . 11
iii. Continued Cancellation of Entertainment & Sports Events .12
Figure 2.4: Eventbrite Revenue (‘000s), 2017-2020. 12
2.3 Market Segmentation.12
2.3.1 Transport Ticketing .13
i. Bus/Metro, Rail, and Air Ticketing .13
Figure 2.5: Total Online & Mobile Transport Ticketing Transaction Volume (m), 
Global, 2021-2026 . 13
ii. Juniper Research’s View: Transport Ticketing Outlook. 13
2.3.2 Events Ticketing . 14
i. Music, Entertainment, and Sport Ticketing. 14
Figure 2.6: Total Online & Mobile Ticketing Transaction Volume, Split by Segment 
($m), Global, 2021-2021 .14
ii. Juniper Research’s View: Events Ticketing Outlook. 15
2.3.3 Contactless Ticketing. 15
Figure 2.7: Journeys made using Contactless Payment Cards since launch, 2013-
2020 .16
i. Contactless Mobile Device & Card Adoption. 16
Figure 2.8: Global Number of Contactless (NFC & FeliCa)-capable Mobile 
Handsets (m), 2020-2026.16
ii. Juniper Research’s View: Mobile Contactless Ticketing. 17
2.4 Regional Analysis. 18
2.4.1 North America. 18
i. US. 18
ii. Canada . 19
2.4.2 Latin America . 19
i. Brazil. 19
ii. Mexico . 20
2.4.3 West Europe . 21
i. UK . 21
ii. France. 22
iii. Germany . 22
2.4.4 Central and East Europe . 23
i. Russia . 23
ii. Poland . 24
iii. Sweden .24
2.4.5 Far East & China .25
i. China .25
ii. Japan .26
iii. South Korea.26
2.4.6 Indian Subcontinent.27
i. India .27
2.4.7 Rest of Asia Pacific.28
i. Singapore .28
ii. Australia.29
2.4.8 Africa & Middle East.29
i. Saudi Arabia .29
3. Digital Ticketing: Future Outlook
3.1 Future Ticketing Outlook .32
3.1.1 Future Outlook: Mobile Ticketing.32
3.1.2 Future Outlook: Contactless Ticketing.32
3.1.3 Future Outlook: Wearables Ticketing .32
i. Juniper Research’s View.33
3.1.4 Secure Ticketing Using HCE .33
i. Juniper Research’s View.33
3.1.5 Account-based Ticketing .33
i. Juniper Research’s View.34
3.1.6 MaaS .34
i. Benefits of MaaS.34
ii. Current MaaS Deployment Level.35
iii. Implications for Ticketing .35
iv. Juniper Research’s View .36
3.1.7 RCS .36
i. Challenges to Use in Ticketing .36
ii. Juniper Research’s View.36
3.1.8 Chatbots & Ticketing . 37
i. Challenges to Chatbot Use in Ticketing. 37
ii. Juniper Research’s View . 37
3.1.9 Voice Assistant Ticketing. 37
i. Challenges to Use in Ticketing. 38
3.1.10 IoT & Ticketing. 38
i. Challenges to Use in Ticketing. 39
ii. Future Outlook . 39
iii. Juniper Research’s View. 39
4. Digital Ticketing: Competitor Leaderboard & Vendor Profiles
Table 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Digital Ticketing Vendors 
Included & Product Portfolio.41
Figure 4.2: Juniper Research Competitor Leaderboard for Digital Ticketing.42
Table 4.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Digital Ticketing Vendors 
& Positioning .42
Figure 4.4: Juniper Research Leaderboard Heatmap: Digital Ticketing Vendors .43
4.1 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology. 44
4.1.1 Limitations & Interpretation. 44
Table 4.5: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria .45
4.2 Vendor Profiles ? Digital Ticketing Vendors . 46
i. Conduent . 46
Table 4.6: Conduent Financial Snapshot ($m), 2017-2020.46
ii. Cubic Transportation System . 47
iii. G+D. 49
Table 4.7: G+D Financial Snapshot (?m), 2017-2020 .49
iv. IDEMIA. 50
v. INIT. 52
Table 4.8: INIT Financial Snapshot (?m), 2017-2020.52
vi. Margento. 53
Figure 4.9: Margento’s Mobile Ticketing Solution.54
vii. Masabi.54
Table 4.10: Masabi Funding Rounds, 2010-2020 . 55
viii. NXP.57
Table 4.11: NXP Financial Snapshot ($m), 2017-2020. 57
ix. OTI Global.58
Table 4.12: OTI Global Financial Snapshot ($’000), 2017-2020. 59
x. Ridango.60
xi. Thales.60
Table 4.13: Thales Financial Snapshot (?m), 2017-2020. 61
xii. Unwire.62
xiii. Visa .63
Table 4.14: Visa Financial Snapshot ($m), 2017-2020. 63
xiv. Vix Technology .65
xv. Wizway Solutions.66
5. Digital Ticketing: Market Forecasts
5.1 Methodology & Assumptions.70
5.1.1 Base Forecast.70
5.1.2 Assumptions .70
5.1.3 Further Methodology.70
5.1.4 Mobile Ticketing .71
5.1.5 Online Ticketing.71
5.1.6 Category Definitions .71
Figure 5.1: Mobile, Online & Wearable Ticketing Forecast Methodology. 72
5.2 Forecast Summary: Mobile, Online & Wearable Ticketing.73
5.2.1 Mobile Ticketing Users .73
Figure & Table 5.2: Total Unique Mobile Ticketing Users (m), Split by 8 Key 
Regions, 2021-2026 . 73
5.2.2 Online Ticketing Users.74
Figure & Table 5.3: Total Number of Unique Online Ticketing Users (m), Split by 8 
Key Regions, 2021-2026. 74
5.2.3 Total Digital Ticketing Transaction Volume ? Mobile, Online and 
Wearable Ticketing. 75
Figure & Table 5.4: Global Digital Ticketing Transaction Volume (m), 2021-2026
.75
5.2.4 Total Digital Ticketing Transaction Value ? Mobile and Online Ticketing
. 76
Figure & Table 5.5: Global Digital Ticketing Transaction Value ($m), 2021-2026.76
 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(デジタルチケット)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Juniper Research社はどのような調査会社ですか?


ジュニパーリサーチ社(Juniper Research)は2001年の創立以来、モバイルとデジタル技術を専門に調査・出版事... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る