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インドネシア高圧ケーブル市場予測 2024-2032


INDONESIA HIGH VOLTAGE CABLE MARKET FORECAST 2024-2032

主な調査結果 インドネシアの高圧ケーブル市場は2032年までに年平均成長率6.80%で成長し、予測期間2024年と2032年には1億6,927万ドルの売上に達すると予測される。 市場インサイト インドネシアのHVCケーブル... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2024年7月16日 US$1,100
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サマリー

主な調査結果
インドネシアの高圧ケーブル市場は2032年までに年平均成長率6.80%で成長し、予測期間2024年と2032年には1億6,927万ドルの売上に達すると予測される。
市場インサイト
インドネシアのHVCケーブル市場は、太陽エネルギー、風力エネルギー、バイオエネルギー開発を促進する豊富な資源に支えられ、安定した需要がある。2022年時点でおよそ291メガワットの太陽エネルギー容量があるため、インドネシアでは太陽光発電と太陽熱発電の拡大が促進されるだけでなく、暖房、冷房、輸送のアプリケーションもサポートされる。さらに、同国のエネルギー需要は80%急増し、電力需要は2015年から2030年の間に3倍になると予想されている。
インドネシアは、輸入石油製品や国内石炭への依存度を下げるにつれ、再生可能エネルギーへの関心が高まっている。政府の目標も、2025年までに23%、2050年までに31%の再生可能エネルギー利用を目指している。さらにインドネシア政府は、国家エネルギー政策に基づき、二酸化炭素排出量抑制のためのイニシアチブを積極的に推進している。2025年までに国のエネルギーミックスの17%を新エネルギーと再生可能エネルギーで賄うことを目指しており、このミックスにはバイオ燃料、地熱、バイオマス、原子力、水力、風力、液化石炭が含まれる。
現在、インドネシアの太陽光発電容量は堅調な増加傾向にあり、2023年前半には322.6メガワットを超える。これは過去10年間で800%という著しい増加であり、2030年までに5GWの設置容量を達成するというインドネシアの野心的な太陽エネルギー戦略に沿った成長である。さらに、インドネシアは2025年までに650万kWの太陽光発電設備容量を達成することを目標としており、2035年までに1760万kWまで拡大する計画である。これらの要因を総合すると、インドネシアにおける高圧ケーブルの需要拡大に極めて重要な役割を果たし、予測期間中の同地域の市場成長を後押しすると予想される。
セグメンテーション分析
インドネシアの高圧ケーブル市場のセグメンテーションには、エンドユーザーと設置が含まれる。設置セグメントには、産業、再生可能エネルギー、インフラが含まれる。産業用セグメントでは、電力会社が大規模に発電し、その電力を変電所に供給して家庭や産業に配電する。高圧ケーブル(HVC)は、発電所から変電所まで電気エネルギーを運ぶ、電力会社にとって不可欠なものである。3種類の高圧ケーブルの中でも、地下ケーブルと架空ケーブルは、さまざまな都市の工業地帯や住宅地にエネルギーを供給するため、特に好まれている。
電気エネルギーの送電中、かなりの部分が環境に失われる。こうした損失を最小限に抑えるため、送電電圧は高いレベルに維持される。現在、地下ケーブルと架空ケーブルの両方が使用されているが、地下ケーブルは土地の節約になり、交通の混乱を減らし、人間にとってより安全な選択肢を提供するため、今後数年間は地下ケーブルの傾向が強まると予想される。世界人口の増加に伴い、電気エネルギーに対する需要も増加することが予想され、電気事業市場に新たなプレーヤーが出現することになる。これらの要因により、今後数年間、特に電力ユーティリティのカテゴリーで高圧ケーブルの需要が促進されると予想される。
競争に関する洞察
インドネシアの高圧ケーブル市場で事業を展開している大手企業には、シーメンスAG、住友電気工業などがある。
ドイツに本社を置くシーメンスAGは、自動化、電化、デジタル化に重点を置くテクノロジー企業である。同社は、医療用画像診断、実験室診断、発電、石油・ガス生産・輸送、送電・配電、産業技術・オートメーションシステム、インフラ・建築技術、モビリティ・ロジスティクス・ソリューションなど、さまざまな分野で幅広い製品、ソリューション、サービスを提供している。
公共事業会社、石油・ガス会社、独立系発電事業者、輸送事業者、病院、診断センター、インフラ開発事業者、ネットワーク事業者など、多様な顧客基盤にサービスを提供している。中東、欧州、アフリカ、独立国家共同体、米州、アジア太平洋地域でグローバルに事業を展開している。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 危機シナリオ分析
2.5.1. インドネシア高圧ケーブル市場へのコビド19の影響
2.6. 主要市場調査結果
2.6.1. 地下ケーブルが高圧ケーブル市場をリード、信頼性と持続可能なエネルギー・ソリューションを重視
2.6.2. インフラ部門が最も急成長しているエンドユーザー部門に浮上
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. インフラプロジェクトの拡大
3.1.2. スマートグリッド技術への投資の増加
3.1.3. 発電における再生可能エネルギー源の統合の増加
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 多額の先行投資
3.2.2. 原材料価格の変動
4. 主要分析
4.1. 親市場分析
4.2. 主要市場動向
4.2.1. 洋上風力プロジェクトへの投資の増加と高圧ケーブル需要への影響
4.2.2. 地下・海底ケーブルの採用
4.2.3. ケーブル素材の進歩と高圧ケーブルの効率向上における役割
4.3. ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2. サプライヤーの力
4.3.3. 代替品
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. 成長見通しマッピング
4.4.1. インドネシアの成長見通しマッピング
4.5. 市場成熟度分析
4.6. 市場集中度分析
4.7. バリューチェーン分析
4.7.1. 原材料
4.7.2. 高圧ケーブルメーカー
4.7.3. 販売業者
4.7.4. エンドユーザー
4.8. 主要な購買基準
4.8.1. コスト
4.8.2. 製品の特徴
4.8.3. 効率
5. 設置別市場
5.1.オーバーヘッド
5.1.1. 市場予測図
5.1.2. セグメント分析
5.2.地下
5.2.1. 市場予測図
5.2.2. セグメント分析
5.サブマリン
5.3.1. 市場予測図
5.3.2. セグメント分析
6. エンドユーザー別市場
6.1.産業用
6.1.1. 電力事業
6.1.1.1. 市場予測図
6.1.1.2. セグメント分析
6.石油・ガス
6.1.2.1. 市場予測図
6.1.2.2. セグメント分析
6.鉱業
6.1.3.1. 市場予測図
6.1.3.2. セグメント分析
6.1.4. 化学・石油化学
6.1.4.1. 市場予測図
6.1.4.2. セグメント分析
6.1.5. その他の産業エンドユーザー
6.1.5.1. 市場予測図
6.1.5.2. セグメント分析
6.2. 再生可能エネルギー
6.2.1. 市場予測図
6.2.2. セグメント分析
6.3. インフラ
6.3.1. 商業
6.3.1.1. 市場予測図
6.3.1.2. セグメント分析
6.3.2. 住宅
6.3.2.1. 市場予測図
6.3.2.2. セグメント分析
7. 競争環境
7.1. 主要市場戦略
7.1.1. 製品の発表と開発
7.1.2. パートナーシップと契約
7.2. 企業プロフィール
7.2.1. 古河電気工業株式会社
7.2.1.1. 会社概要
7.2.1.2. 製品ポートフォリオ
7.2.1.3. 強みと課題
7.2.2. ネクサス
7.2.2.1. 会社概要
7.2.2.2. 製品ポートフォリオ
7.2.2.3. 強みと課題
7.2.3. プライスミア・グループ
7.2.3.1. 会社概要
7.2.3.2. 製品ポートフォリオ
7.2.3.3. 強みと課題
7.2.4. シーメンスAG
7.2.4.1. 会社概要
7.2.4.2. 製品ポートフォリオ
7.2.4.3. 強みと課題
7.2.5. 住友電気工業株式会社
7.2.5.1. 会社概要
7.2.5.2. 製品ポートフォリオ
7.2.5.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Indonesia high voltage cable market is estimated to develop with a 6.80% CAGR by 2032 and is estimated to reach a revenue of $1692.76 million over the forecasting period 2024 and 2032.
MARKET INSIGHTS
Indonesia’s market for HVC cables is experiencing steady demand, fueled by abundant resources conducive to solar, wind, and bioenergy development across the archipelago. With an approximate solar energy capacity of 291 megawatts as of 2022, this aspect facilitates the expansion of solar photovoltaic and solar thermal power generation in Indonesia but also supports applications in heating, cooling, and transportation. Moreover, the country’s energy demand is expected to surge by 80%, with electricity needs tripling between 2015 to 2030.
As Indonesia reduces its reliance on imported petroleum products and domestic coal, it is increasingly turning to renewable energy solutions. Government targets also aim for 23% and 31% renewable energy utilization by 2025 and 2050, respectively. In addition, the Indonesian government is actively pursuing initiatives to curb carbon dioxide emissions, aligned with its National Energy Policy. Aiming for 17% of the national energy mix to be acquired from new and renewable sources by 2025, this mix includes biofuel, geothermal, biomass, nuclear, hydro, wind, and liquefied coal.
Currently, Indonesia’s solar energy capacity is on a robust upward trajectory, surpassing 322.6 MW by the first half of 2023. This represents a remarkable 800% increase over the past decade, and the growth aligns with Indonesia’s ambitious solar energy strategy, aiming to achieve 5 GW of installed capacity by 2030. Furthermore, by 2025, Indonesia targets to achieve a solar power installed capacity of 6.5 GW, with plans to escalate this to 17.6 GW by 2035. Collectively, these factors are anticipated to play a pivotal role in expanding the demand for high voltage cables in Indonesia, subsequently boosting the region’s market growth during the forecast years.
SEGMENTATION ANALYSIS
The Indonesia high voltage cable market segmentation includes end-user and installation. The installation segment includes industrial, renewable energy, and infrastructure. Power utilities, under the industrial segment, generate electricity on a large scale, which is subsequently supplied to substations for distribution to households and industries. High voltage cables (HVCs) are essential in power utilities, carrying electrical energy from generating stations to substations. Among the three types of high voltage cables, underground and overhead cables are particularly preferred, as they provide energy to industrial and residential areas in various cities.
During the transmission of electrical energy, a significant portion is lost to the environment. To minimize these losses, transmission voltage is maintained at a high level. Both underground and overhead cables are currently in use, but the trend toward underground cables is expected to grow over the upcoming years since they save land, reduce traffic chaos, and offer a safer option for humans. As the global population increases, the demand for electrical energy is expected to grow, leading to the emergence of new players in the electrical utility market. These factors are expected to drive the demand for high voltage cables, particularly under the power utilities category, in the coming years.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the top firms operating in the Indonesia high voltage cable market include Siemens AG, Sumitomo Electric Industries Ltd, etc.
Siemens AG, headquartered in Germany, is a technology company focused on automation, electrification, and digitization. It provides a wide range of products, solutions, and services across various sectors, including medical imaging and laboratory diagnostics, power generation, oil and gas production and transportation, transmission and distribution, industrial technologies and automation systems, infrastructure and building technologies, as well as mobility and logistics solutions.
The company serves a diverse customer base, including public utility companies, oil and gas firms, independent power producers, transportation providers, hospitals, diagnostics centers, infrastructure developers, and network operators. It operates globally with a presence in the Middle East, Europe, Africa, the Commonwealth of Independent States, the Americas, and Asia-Pacific.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON THE INDONESIA HIGH VOLTAGE CABLE MARKET
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. UNDERGROUND CABLES LEAD THE HIGH VOLTAGE CABLE MARKET, EMPHASIZING RELIABILITY AND SUSTAINABLE ENERGY SOLUTIONS
2.6.2. INFRASTRUCTURE SECTOR EMERGES AS THE FASTEST-GROWING END-USER SEGMENT
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. EXPANSION OF INFRASTRUCTURE PROJECTS
3.1.2. ESCALATING INVESTMENTS IN SMART GRID TECHNOLOGY
3.1.3. INCREASING INTEGRATION OF RENEWABLE ENERGY SOURCES IN POWER GENERATION
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. SUBSTANTIAL UPFRONT INVESTMENT
3.2.2. VOLATILITY IN RAW MATERIAL PRICES
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.2.1. RISING INVESTMENT IN OFFSHORE WIND PROJECTS AND ITS INFLUENCE ON HIGH VOLTAGE CABLE DEMAND
4.2.2. ADOPTION OF UNDERGROUND AND SUBMARINE CABLES
4.2.3. ADVANCEMENTS IN CABLE MATERIALS AND THEIR ROLE IN ENHANCING HIGH VOLTAGE CABLE EFFICIENCY
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR INDONESIA
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIALS
4.7.2. HIGH VOLTAGE CABLE MANUFACTURES
4.7.3. DISTRIBUTORS
4.7.4. END-USERS
4.8. KEY BUYING CRITERIA
4.8.1. COST
4.8.2. PRODUCT FEATURES
4.8.3. EFFICIENCY
5. MARKET BY INSTALLATION
5.1. OVERHEAD
5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
5.2. UNDERGROUND
5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
5.3. SUBMARINE
5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6. MARKET BY END-USER
6.1. INDUSTRIAL
6.1.1. POWER UTILITIES
6.1.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.1.2. OIL & GAS
6.1.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.1.3. MINING
6.1.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.3.2. SEGMENT ANALYSIS
6.1.4. CHEMICAL & PETROCHEMICAL
6.1.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.4.2. SEGMENT ANALYSIS
6.1.5. OTHER INDUSTRIAL END-USERS
6.1.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.1.5.2. SEGMENT ANALYSIS
6.2. RENEWABLE ENERGY
6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3. INFRASTRUCTURE
6.3.1. COMMERCIAL
6.3.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.1.2. SEGMENT ANALYSIS
6.3.2. RESIDENTIAL
6.3.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
6.3.2.2. SEGMENT ANALYSIS
7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. KEY MARKET STRATEGIES
7.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
7.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
7.2. COMPANY PROFILES
7.2.1. FURUKAWA ELECTRIC CO LTD
7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.1.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.2. NEXANS
7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.2.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.3. PRYSMIAN GROUP
7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.3.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.4. SIEMENS AG
7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.4.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.2.5. SUMITOMO ELECTRIC INDUSTRIES LTD
7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
7.2.5.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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