日本咳止めシロップ市場予測 2023-2030JAPAN COUGH SYRUP MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 日本の咳止めシロップ市場は、予測期間2023-2030年にCAGR 4.19%で成長する。市場成長の原動力は、大気汚染の増加、ライフスタイルの変化、医療に対する意識の高まりである。また、日本の咳止めシロ... もっと見る
サマリー主な調査結果日本の咳止めシロップ市場は、予測期間2023-2030年にCAGR 4.19%で成長する。市場成長の原動力は、大気汚染の増加、ライフスタイルの変化、医療に対する意識の高まりである。また、日本の咳止めシロップメーカーは、革新的な製剤を導入し、製品ポートフォリオを拡大するため、研究開発に注力している。 地域的洞察 日本には、すべての国民が薬などの医療用品を経済的かつ容易に入手できるようにすることの重要性を強調する、強力な国家医療政策がある。政府は薬価を積極的に監督し、ジェネリック医薬品の利用を促進し、医療費管理のために製薬会社と交渉を行っている。この戦略により、咳止めシロップやその他の重要な医薬品が、高齢者にも一般市民にも入手しやすい状態が保たれている。 さらに、リーズナブルな価格で入手しやすいヘルスケア製品の存在は、予防措置と早期介入を重視する日本の医療制度に合致している。日本国民は、軽度の呼吸器症状への対処に市販の咳止めシロップを利用することも含め、一般的な病気については速やかに医師の診察と治療を受けるよう奨励されている。さらに、厚生労働省は日本の医薬品を監督している。厚生労働省は、咳止めシロップ製品の品質、安全性、有効性を確保するために厳しい規制を実施し、消費者にその信頼性を保証している。 競争に関する洞察 市場における著名な企業には、GSK plc、Procter & Gamble、Reckitt Benckiser Group PLCなどがある。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果の調査 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON COUGH SYRUP MARKET 2.5.2. IMPACT OF THE RUSSIA-UKRAINE WAR ON COUGH SYRUP MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. PRODUCT DIVERSIFICATION IS ON THE RISE 2.6.2. DOMINANCE OF OTC COUGH SYRUPS HAS DRIVEN ACCESSIBILITY 2.6.3. HEALTHCARE INFORMATION AVAILABILITY ON DIGITAL PLATFORMS INFLUENCES CONSUMER CHOICES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. PREVALENCE OF RESPIRATORY AILMENTS 3.1.2. RISING GERIATRIC POPULATION 3.1.3. INNOVATIONS IN COUGH SYRUPS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVER-DOSAGE CONCERNS DRIVING CONSUMERS TOWARD ALTERNATIVES 3.2.2. STRINGENT REGULATORY PROTOCOLS 3.2.3. INCREASING CASES OF COUGH SYRUP DEATHS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCREASING SELF-MEDICATION TRENDS 4.1.2. SHIFTING CONSUMER PREFERENCE TOWARD HERBAL COUGH SYRUPS 4.1.3. RISING POPULARITY OF E-COMMERCE CHANNELS 4.1.4. COMPANIES ARE OFFERING SUGAR-FREE COUGH SYRUPS 4.1.5. GROWING INCLINATION TOWARD HOMEOPATHIC COUGH SYRUPS 4.2. PEST ANALYSIS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR JAPAN 4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. COUGH SUPPRESSANTS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. COMBINATION MEDICINES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. EXPECTORANTS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY AGE GROUP 6.1. ADULTS 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ADOLESCENTS 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. PEDIATRIC 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. RETAIL PHARMACIES 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. HOSPITAL PHARMACIES 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-PHARMACIES 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. GSK PLC 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. NOVARTIS AG 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. PFIZER INC 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. PROCTER & GAMBLE 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. RECKITT BENCKISER GROUP PLC 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON COUGH SYRUP MARKET 2.5.2. IMPACT OF THE RUSSIA-UKRAINE WAR ON COUGH SYRUP MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. PRODUCT DIVERSIFICATION IS ON THE RISE 2.6.2. DOMINANCE OF OTC COUGH SYRUPS HAS DRIVEN ACCESSIBILITY 2.6.3. HEALTHCARE INFORMATION AVAILABILITY ON DIGITAL PLATFORMS INFLUENCES CONSUMER CHOICES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. PREVALENCE OF RESPIRATORY AILMENTS 3.1.2. RISING GERIATRIC POPULATION 3.1.3. INNOVATIONS IN COUGH SYRUPS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVER-DOSAGE CONCERNS DRIVING CONSUMERS TOWARD ALTERNATIVES 3.2.2. STRINGENT REGULATORY PROTOCOLS 3.2.3. INCREASING CASES OF COUGH SYRUP DEATHS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCREASING SELF-MEDICATION TRENDS 4.1.2. SHIFTING CONSUMER PREFERENCE TOWARD HERBAL COUGH SYRUPS 4.1.3. RISING POPULARITY OF E-COMMERCE CHANNELS 4.1.4. COMPANIES ARE OFFERING SUGAR-FREE COUGH SYRUPS 4.1.5. GROWING INCLINATION TOWARD HOMEOPATHIC COUGH SYRUPS 4.2. PEST ANALYSIS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR JAPAN 4.5. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. COUGH SUPPRESSANTS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. COMBINATION MEDICINES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. EXPECTORANTS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY AGE GROUP 6.1. ADULTS 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ADOLESCENTS 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. PEDIATRIC 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. RETAIL PHARMACIES 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. HOSPITAL PHARMACIES 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-PHARMACIES 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. GSK PLC 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. NOVARTIS AG 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. PFIZER INC 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. PROCTER & GAMBLE 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. RECKITT BENCKISER GROUP PLC 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(薬学的薬物)の最新刊レポートInkwood Research社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |