欧州の咳止めシロップ市場予測 2023-2032EUROPE COUGH SYRUP MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 欧州の咳止めシロップ市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 3.64%を記録すると予測される。欧州の消費者のセルフメディケーション志向は、咳止めシロップ業界に顕著な影響を及ぼし、消費者の嗜好や行... もっと見る
サマリー主な調査結果欧州の咳止めシロップ市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 3.64%を記録すると予測される。欧州の消費者のセルフメディケーション志向は、咳止めシロップ業界に顕著な影響を及ぼし、消費者の嗜好や行動に影響を与えている。認知度の高まり、入手のしやすさ、利便性への嗜好が、一般的な呼吸器疾患に対するセルフメディケーションの傾向の上昇につながり、咳止めシロップ分野にいくつかの注目すべき影響をもたらしている。 市場インサイト イタリア、スペイン、フランス、英国、ベルギー、ポーランド、ドイツ、その他欧州が欧州咳止めシロップ市場成長評価の対象である。ドイツにおける咳止めシロップの需要は、一般的なセルフメディケーションの動向に大きく影響されている。ドイツの医療制度は、利用しやすさと個人の責任を重視することで知られており、咳や風邪のような一般的な呼吸器系の問題を含め、ちょっとした健康問題のセルフケアを推進している。その結果、ドイツの消費者は、咳止めシロップのような一般用医薬品を、このような症状に対処するための最初の選択肢として選ぶようになっている。 このシフトの主な原動力のひとつは、ドイツ全土でOTC薬が便利で入手しやすいことだ。咳止めシロップは薬局や小売店で簡単に手に入るため、消費者は医師の処方箋を必要とせずに購入することができる。 さらに、イタリアではセルフメディケーションの習慣が高まっており、国内での咳止めシロップのニーズが高まると予想される。イタリアでは、特に咳や風邪のような些細な健康問題に対して、積極的に対処する傾向が強まっている。その結果、市販薬(OTC)の咳止めシロップはセルフケアの選択肢として支持され、その魅力が増している。OTC薬が提供する利便性は、医療における自給自足と個人の責任というイタリアの倫理観にシームレスに合致している。 競争に関する洞察 市場の大手企業としては、アボット・ラボラトリーズ、ノバルティスAG、アセラ・ファーマシューティカルズなどが挙げられる。 本レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体に関する主要な調査結果を探索 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON COUGH SYRUP MARKET 2.4.2. IMPACT OF THE RUSSIA-UKRAINE WAR ON COUGH SYRUP MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. PRODUCT DIVERSIFICATION IS ON THE RISE 2.5.2. DOMINANCE OF OTC COUGH SYRUPS HAS DRIVEN ACCESSIBILITY 2.5.3. HEALTHCARE INFORMATION AVAILABILITY ON DIGITAL PLATFORMS INFLUENCES CONSUMER CHOICES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. PREVALENCE OF RESPIRATORY AILMENTS 3.1.2. RISING GERIATRIC POPULATION 3.1.3. INNOVATIONS IN COUGH SYRUPS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVER-DOSAGE CONCERNS DRIVING CONSUMERS TOWARD ALTERNATIVES 3.2.2. STRINGENT REGULATORY PROTOCOLS 3.2.3. INCREASING CASES OF COUGH SYRUP DEATHS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCREASING SELF-MEDICATION TRENDS 4.1.2. SHIFTING CONSUMER PREFERENCE TOWARD HERBAL COUGH SYRUPS 4.1.3. RISING POPULARITY OF E-COMMERCE CHANNELS 4.1.4. COMPANIES ARE OFFERING SUGAR-FREE COUGH SYRUPS 4.1.5. GROWING INCLINATION TOWARD HOMEOPATHIC COUGH SYRUPS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR ITALY 4.4. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. COUGH SUPPRESSANTS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. COMBINATION MEDICINES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. EXPECTORANTS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY AGE GROUP 6.1. ADULTS 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ADOLESCENTS 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. PEDIATRIC 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. RETAIL PHARMACIES 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. HOSPITAL PHARMACIES 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-PHARMACIES 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE COUGH SYRUP MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE COUGH SYRUP MARKET CHALLENGES 8.1.4. EUROPE COUGH SYRUP MARKET REGULATORY FRAMEWORK 8.1.5. KEY PLAYERS IN EUROPE COUGH SYRUP MARKET 8.1.6. COUNTRY ANALYSIS 8.1.6.1. UNITED KINGDOM 8.1.6.1.1. UNITED KINGDOM COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.2. GERMANY 8.1.6.2.1. GERMANY COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.3. FRANCE 8.1.6.3.1. FRANCE COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.4. ITALY 8.1.6.4.1. ITALY COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.5. SPAIN 8.1.6.5.1. SPAIN COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.6. POLAND 8.1.6.6.1. POLAND COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.7. BELGIUM 8.1.6.7.1. BELGIUM COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.8. REST OF EUROPE 8.1.6.8.1. REST OF EUROPE COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ABBOTT LABORATORIES 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. ACELLA PHARMACEUTICALS 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. ASTRAZENECA PLC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. CIPLA LTD 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. DABUR INDIA LTD 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. GLENMARK PHARMACEUTICALS LTD 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. GSK PLC 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. HIMALAYA WELLNESS COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. KENVUE 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. MERCK KGAA 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. NOVARTIS AG 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. PFIZER INC 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. PROCTER & GAMBLE 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. RECKITT BENCKISER GROUP PLC 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. SANOFI 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON COUGH SYRUP MARKET 2.4.2. IMPACT OF THE RUSSIA-UKRAINE WAR ON COUGH SYRUP MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. PRODUCT DIVERSIFICATION IS ON THE RISE 2.5.2. DOMINANCE OF OTC COUGH SYRUPS HAS DRIVEN ACCESSIBILITY 2.5.3. HEALTHCARE INFORMATION AVAILABILITY ON DIGITAL PLATFORMS INFLUENCES CONSUMER CHOICES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. PREVALENCE OF RESPIRATORY AILMENTS 3.1.2. RISING GERIATRIC POPULATION 3.1.3. INNOVATIONS IN COUGH SYRUPS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVER-DOSAGE CONCERNS DRIVING CONSUMERS TOWARD ALTERNATIVES 3.2.2. STRINGENT REGULATORY PROTOCOLS 3.2.3. INCREASING CASES OF COUGH SYRUP DEATHS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCREASING SELF-MEDICATION TRENDS 4.1.2. SHIFTING CONSUMER PREFERENCE TOWARD HERBAL COUGH SYRUPS 4.1.3. RISING POPULARITY OF E-COMMERCE CHANNELS 4.1.4. COMPANIES ARE OFFERING SUGAR-FREE COUGH SYRUPS 4.1.5. GROWING INCLINATION TOWARD HOMEOPATHIC COUGH SYRUPS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR ITALY 4.4. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. COUGH SUPPRESSANTS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. COMBINATION MEDICINES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. EXPECTORANTS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY AGE GROUP 6.1. ADULTS 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ADOLESCENTS 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. PEDIATRIC 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. RETAIL PHARMACIES 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. HOSPITAL PHARMACIES 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-PHARMACIES 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE COUGH SYRUP MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE COUGH SYRUP MARKET CHALLENGES 8.1.4. EUROPE COUGH SYRUP MARKET REGULATORY FRAMEWORK 8.1.5. KEY PLAYERS IN EUROPE COUGH SYRUP MARKET 8.1.6. COUNTRY ANALYSIS 8.1.6.1. UNITED KINGDOM 8.1.6.1.1. UNITED KINGDOM COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.2. GERMANY 8.1.6.2.1. GERMANY COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.3. FRANCE 8.1.6.3.1. FRANCE COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.4. ITALY 8.1.6.4.1. ITALY COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.5. SPAIN 8.1.6.5.1. SPAIN COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.6. POLAND 8.1.6.6.1. POLAND COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.7. BELGIUM 8.1.6.7.1. BELGIUM COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.8. REST OF EUROPE 8.1.6.8.1. REST OF EUROPE COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ABBOTT LABORATORIES 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. ACELLA PHARMACEUTICALS 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. ASTRAZENECA PLC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. CIPLA LTD 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. DABUR INDIA LTD 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. GLENMARK PHARMACEUTICALS LTD 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. GSK PLC 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. HIMALAYA WELLNESS COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. KENVUE 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. MERCK KGAA 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. NOVARTIS AG 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. PFIZER INC 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. PROCTER & GAMBLE 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. RECKITT BENCKISER GROUP PLC 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. SANOFI 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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