アジア太平洋地域の咳止めシロップ市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域の咳止めシロップ市場は、2023~2032年の予測期間中にCAGR 4.01%を予測する。アジア太平洋地域の多くの国では高齢化が進んでおり、高齢者の呼吸器疾患に対する脆弱性が高まってい... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域の咳止めシロップ市場は、2023~2032年の予測期間中にCAGR 4.01%を予測する。アジア太平洋地域の多くの国では高齢化が進んでおり、高齢者の呼吸器疾患に対する脆弱性が高まっている。この人口動態の変化により、この高齢者層特有の要件を満たすように調整された特殊な咳止めシロップの需要が高まっている。 市場インサイト 韓国、中国、ベトナム、オーストラリア・ニュージーランド、インドネシア、日本、タイ、インド、その他のアジア太平洋地域は、アジア太平洋地域の咳止めシロップ市場の成長評価のために分析されている。韓国では、風邪、インフルエンザ、咳に関連する症状などの呼吸器疾患が一般的になってきている。最近の健康データは、これらの呼吸器疾患の有病率の上昇を示しており、毎年人口のかなりの部分に影響を及ぼしている。大気汚染、季節変動、ライフスタイルの選択といった要因はすべて、呼吸器疾患の罹患率の増加に寄与しており、咳止めシロップのような効果的な医薬品に対するニーズの高まりにつながっている。 韓国は現在、高齢化による人口動態の変革期を迎えている。人口のかなりの部分が65歳以上であり、この人口層は急速に拡大している。高齢者は呼吸器感染症にかかりやすいことから、この人口動態の変化が咳止めシロップの需要を押し上げている。 さらに、咳止めシロップの使用に関連した死亡事故の増加と、それに続く2021年のインドネシア食品医薬品監視庁による5つの咳止め・解熱シロップブランドの排除は、インドネシアの咳止めシロップ市場に大きな影響を及ぼすと予想される。 競合他社の洞察 市場の主要企業としては、Novartis AG、Merck KGaA、Pfizer Incなどが挙げられる。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON COUGH SYRUP MARKET 2.4.2. IMPACT OF THE RUSSIA-UKRAINE WAR ON COUGH SYRUP MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. PRODUCT DIVERSIFICATION IS ON THE RISE 2.5.2. DOMINANCE OF OTC COUGH SYRUPS HAS DRIVEN ACCESSIBILITY 2.5.3. HEALTHCARE INFORMATION AVAILABILITY ON DIGITAL PLATFORMS INFLUENCES CONSUMER CHOICES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. PREVALENCE OF RESPIRATORY AILMENTS 3.1.2. RISING GERIATRIC POPULATION 3.1.3. INNOVATIONS IN COUGH SYRUPS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVER-DOSAGE CONCERNS DRIVING CONSUMERS TOWARD ALTERNATIVES 3.2.2. STRINGENT REGULATORY PROTOCOLS 3.2.3. INCREASING CASES OF COUGH SYRUP DEATHS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCREASING SELF-MEDICATION TRENDS 4.1.2. SHIFTING CONSUMER PREFERENCE TOWARD HERBAL COUGH SYRUPS 4.1.3. RISING POPULARITY OF E-COMMERCE CHANNELS 4.1.4. COMPANIES ARE OFFERING SUGAR-FREE COUGH SYRUPS 4.1.5. GROWING INCLINATION TOWARD HOMEOPATHIC COUGH SYRUPS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR JAPAN 4.4. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. COUGH SUPPRESSANTS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. COMBINATION MEDICINES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. EXPECTORANTS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY AGE GROUP 6.1. ADULTS 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ADOLESCENTS 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. PEDIATRIC 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. RETAIL PHARMACIES 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. HOSPITAL PHARMACIES 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-PHARMACIES 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET CHALLENGES 8.1.4. ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET REGULATORY FRAMEWORK 8.1.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET 8.1.6. COUNTRY ANALYSIS 8.1.6.1. CHINA 8.1.6.1.1. CHINA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.2. JAPAN 8.1.6.2.1. JAPAN COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.3. INDIA 8.1.6.3.1. INDIA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.4. SOUTH KOREA 8.1.6.4.1. SOUTH KOREA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.5. INDONESIA 8.1.6.5.1. INDONESIA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.6. THAILAND 8.1.6.6.1. THAILAND COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.7. VIETNAM 8.1.6.7.1. VIETNAM COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.6.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.6.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ABBOTT LABORATORIES 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. ACELLA PHARMACEUTICALS 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. ASTRAZENECA PLC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. CIPLA LTD 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. DABUR INDIA LTD 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. GLENMARK PHARMACEUTICALS LTD 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. GSK PLC 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. HIMALAYA WELLNESS COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. KENVUE 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. MERCK KGAA 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. NOVARTIS AG 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. PFIZER INC 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. PROCTER & GAMBLE 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. RECKITT BENCKISER GROUP PLC 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. SANOFI 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON COUGH SYRUP MARKET 2.4.2. IMPACT OF THE RUSSIA-UKRAINE WAR ON COUGH SYRUP MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. PRODUCT DIVERSIFICATION IS ON THE RISE 2.5.2. DOMINANCE OF OTC COUGH SYRUPS HAS DRIVEN ACCESSIBILITY 2.5.3. HEALTHCARE INFORMATION AVAILABILITY ON DIGITAL PLATFORMS INFLUENCES CONSUMER CHOICES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. PREVALENCE OF RESPIRATORY AILMENTS 3.1.2. RISING GERIATRIC POPULATION 3.1.3. INNOVATIONS IN COUGH SYRUPS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. OVER-DOSAGE CONCERNS DRIVING CONSUMERS TOWARD ALTERNATIVES 3.2.2. STRINGENT REGULATORY PROTOCOLS 3.2.3. INCREASING CASES OF COUGH SYRUP DEATHS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. INCREASING SELF-MEDICATION TRENDS 4.1.2. SHIFTING CONSUMER PREFERENCE TOWARD HERBAL COUGH SYRUPS 4.1.3. RISING POPULARITY OF E-COMMERCE CHANNELS 4.1.4. COMPANIES ARE OFFERING SUGAR-FREE COUGH SYRUPS 4.1.5. GROWING INCLINATION TOWARD HOMEOPATHIC COUGH SYRUPS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR JAPAN 4.4. VALUE CHAIN ANALYSIS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. COUGH SUPPRESSANTS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. COMBINATION MEDICINES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. EXPECTORANTS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY AGE GROUP 6.1. ADULTS 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. ADOLESCENTS 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. PEDIATRIC 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 7.1. RETAIL PHARMACIES 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. HOSPITAL PHARMACIES 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. E-PHARMACIES 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET CHALLENGES 8.1.4. ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET REGULATORY FRAMEWORK 8.1.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET 8.1.6. COUNTRY ANALYSIS 8.1.6.1. CHINA 8.1.6.1.1. CHINA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.2. JAPAN 8.1.6.2.1. JAPAN COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.3. INDIA 8.1.6.3.1. INDIA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.4. SOUTH KOREA 8.1.6.4.1. SOUTH KOREA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.5. INDONESIA 8.1.6.5.1. INDONESIA COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.6. THAILAND 8.1.6.6.1. THAILAND COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.7. VIETNAM 8.1.6.7.1. VIETNAM COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.6.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.6.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC COUGH SYRUP MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ABBOTT LABORATORIES 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. ACELLA PHARMACEUTICALS 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. ASTRAZENECA PLC 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. CIPLA LTD 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. DABUR INDIA LTD 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. GLENMARK PHARMACEUTICALS LTD 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. GSK PLC 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. HIMALAYA WELLNESS COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. KENVUE 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. MERCK KGAA 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. NOVARTIS AG 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. PFIZER INC 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. PROCTER & GAMBLE 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. RECKITT BENCKISER GROUP PLC 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. SANOFI 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(薬学的薬物)の最新刊レポートInkwood Research社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2025/01/15 10:26 159.08 円 164.35 円 196.94 円 |