アジア太平洋プレハブ建築市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域のプレハブ建築市場は、予測期間2023~2032年にCAGR 8.96%を記録すると予測される。市場成長の背景には、香港、インド、中国、シンガポールなどのアジア諸国における政府の取り組... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域のプレハブ建築市場は、予測期間2023~2032年にCAGR 8.96%を記録すると予測される。市場成長の背景には、香港、インド、中国、シンガポールなどのアジア諸国における政府の取り組みがある。また、中国のような国では、手頃な価格の住宅が急務となっている。さらに、中国はプレハブ建材の主要生産国でもある。 市場洞察 インド、インドネシア、日本、ベトナム、韓国、オーストラリア&ニュージーランド、中国、タイ、その他のアジア太平洋地域は、アジア太平洋地域のプレハブ建築市場の成長評価のために分析されている。日本のプレハブ建築市場は、世界の他の地域よりも成熟し発展している。日本の新築住宅戸数の15%近くがプレハブ建築である。市場の発展は、業界に特化した訓練を受けた専門家による検査にも起因している。加えて、日本には大和や積水といった世界的に著名なプレハブ住宅メーカーがある。さらに、トヨタホームやパナソニックホームズのようなプレハブメーカーが木造住宅事業に参入しており、建設会社や地元のパワービルダーが力をつけている。 さらにベトナムでは、中間層の人口が急増し、住宅・住宅分野の需要が高まっている。その結果、建設業者はプレハブ製品のような新しい建設手法を採用しつつある。そのため、大手建設会社の中にはプレハブ機器メーカーと提携し、建設資材の生産ラインをアップグレードしているところもある。また、商業分野はベトナムのプレハブ建設市場で重要な役割を果たすとみられる。 競争に関する洞察 市場の主要企業には、積水、Ritz-Craft Corporation、Segezha Group、Moelvenなどがある。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. PREFABRICATED MATERIALS ENABLE ENERGY EFFICIENCY AND SUSTAINABLE CONSTRUCTION 2.5.2. ISSUES RELATED TO ZONING AND LAND AGREEMENTS COULD RESTRAIN MARKET GROWTH 2.5.3. DEVELOPING COUNTRIES SET TO OFFER LUCRATIVE GROWTH OPPORTUNITIES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING DEMAND FOR HIGH-END & CUSTOMIZED SOLUTIONS 3.1.2. HIGH PROFITABILITY 3.1.3. MASS TOWNSHIP PROJECTS ARE INVESTING IN PREFABRICATED TECHNOLOGY 3.1.4. EMERGENCE OF MODERN TECHNOLOGY AND ADVANCED SOLUTIONS 3.1.5. GROWING DEMAND FOR BRANDED DESIGNERS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF AWARENESS 3.2.2. HIGH INITIAL INVESTMENTS 3.2.3. DIFFICULTIES IN SUPPLY CHAIN INTEGRATION 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. COST STRUCTURE ANALYSIS 5. MARKET BY MATERIAL 5.1. STEEL 5.2. CONCRETE 5.3. WOOD 5.4. OTHER MATERIALS 6. MARKET BY SYSTEM 6.1. CELLULAR SYSTEM 6.2. PANEL SYSTEM 6.3. SKELETON SYSTEM 6.4. COMBINED SYSTEM 6.5. OTHER SYSTEMS 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. RESIDENTIAL PREFABRICATED CONSTRUCTION 7.2. NON-RESIDENTIAL PREFABRICATED CONSTRUCTION 7.2.1. COMMERCIAL 7.2.2. EDUCATION 7.2.3. GOVERNMENT 7.2.4. HOSPITALITY 7.2.5. OTHER NON-RESIDENTIAL PREFABRICATED CONSTRUCTION 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. CHINA 8.1.5.1.1. CHINA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. JAPAN 8.1.5.2.1. JAPAN PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. INDIA 8.1.5.3.1. INDIA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. SOUTH KOREA 8.1.5.4.1. SOUTH KOREA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. INDONESIA 8.1.5.5.1. INDONESIA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. THAILAND 8.1.5.6.1. THAILAND PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. VIETNAM 8.1.5.7.1. VIETNAM PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES 9.1.3. PARTNERSHIPS 9.1.4. BUSINESS DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALHO SYSTEMBAU GMBH 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.2. ASTRON 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. BERKELEY GROUP (BERKELEY MODULAR) 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.4. BOUYGUES BÂTIMENT INTERNATIONAL 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.5. CERAMIC HOUSES 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.6. CORNERSTONE BUILDING BRANDS 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.7. KIRBY BUILDING SYSTEMS 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.8. MODERN PREFAB SYSTEMS 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.9. MOELVEN 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. RITZ-CRAFT CORPORATION 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.11. SEGEZHA GROUP 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. SEKISUI 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. SKANSKA GROUP 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. SKYLINE CHAMPION CORPORATION 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. VITAHUS 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. PREFABRICATED MATERIALS ENABLE ENERGY EFFICIENCY AND SUSTAINABLE CONSTRUCTION 2.5.2. ISSUES RELATED TO ZONING AND LAND AGREEMENTS COULD RESTRAIN MARKET GROWTH 2.5.3. DEVELOPING COUNTRIES SET TO OFFER LUCRATIVE GROWTH OPPORTUNITIES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING DEMAND FOR HIGH-END & CUSTOMIZED SOLUTIONS 3.1.2. HIGH PROFITABILITY 3.1.3. MASS TOWNSHIP PROJECTS ARE INVESTING IN PREFABRICATED TECHNOLOGY 3.1.4. EMERGENCE OF MODERN TECHNOLOGY AND ADVANCED SOLUTIONS 3.1.5. GROWING DEMAND FOR BRANDED DESIGNERS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF AWARENESS 3.2.2. HIGH INITIAL INVESTMENTS 3.2.3. DIFFICULTIES IN SUPPLY CHAIN INTEGRATION 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. COST STRUCTURE ANALYSIS 5. MARKET BY MATERIAL 5.1. STEEL 5.2. CONCRETE 5.3. WOOD 5.4. OTHER MATERIALS 6. MARKET BY SYSTEM 6.1. CELLULAR SYSTEM 6.2. PANEL SYSTEM 6.3. SKELETON SYSTEM 6.4. COMBINED SYSTEM 6.5. OTHER SYSTEMS 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. RESIDENTIAL PREFABRICATED CONSTRUCTION 7.2. NON-RESIDENTIAL PREFABRICATED CONSTRUCTION 7.2.1. COMMERCIAL 7.2.2. EDUCATION 7.2.3. GOVERNMENT 7.2.4. HOSPITALITY 7.2.5. OTHER NON-RESIDENTIAL PREFABRICATED CONSTRUCTION 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. CHINA 8.1.5.1.1. CHINA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. JAPAN 8.1.5.2.1. JAPAN PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. INDIA 8.1.5.3.1. INDIA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. SOUTH KOREA 8.1.5.4.1. SOUTH KOREA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. INDONESIA 8.1.5.5.1. INDONESIA PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. THAILAND 8.1.5.6.1. THAILAND PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. VIETNAM 8.1.5.7.1. VIETNAM PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC PREFABRICATED CONSTRUCTION MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES 9.1.3. PARTNERSHIPS 9.1.4. BUSINESS DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALHO SYSTEMBAU GMBH 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.2. ASTRON 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. BERKELEY GROUP (BERKELEY MODULAR) 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.4. BOUYGUES BÂTIMENT INTERNATIONAL 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.5. CERAMIC HOUSES 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.6. CORNERSTONE BUILDING BRANDS 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.7. KIRBY BUILDING SYSTEMS 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.8. MODERN PREFAB SYSTEMS 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.9. MOELVEN 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. RITZ-CRAFT CORPORATION 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.11. SEGEZHA GROUP 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. SEKISUI 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. SKANSKA GROUP 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. SKYLINE CHAMPION CORPORATION 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. VITAHUS 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業用機械)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |