北米のサービスとしてのすべて(XaaS)市場予測 2023-2032NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 北米のエブリシング・アズ・ア・サービス(XaaS)市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 19.37%で成長すると評価されている。同地域の市場成長は主に、熟練した労働力の存在、産業の継続的... もっと見る
サマリー主な調査結果北米のエブリシング・アズ・ア・サービス(XaaS)市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 19.37%で成長すると評価されている。同地域の市場成長は主に、熟練した労働力の存在、産業の継続的拡大、新技術の開発だけでなく技術革新の高まりといった主要要因によって推進される。 市場インサイト 北米のサービスとしてのエブリシング(XaaS)市場成長評価は、カナダと米国の評価で構成される。カナダで事業を展開する企業は、組織の生産性をますます重視するようになっている。その結果、より優れた生産性と効率性を実現するソリューションを求め続けている。このことが、カナダにおけるEverything as a Service (XaaS)市場の成長に寄与している。 逆に、米国のビジネス・ソフトウェア会社Intuitが実施した世論調査によると、カナダの中小企業の4分の1以上がXaaSベースのソリューションを業務に活用しており、約69%がクラウドベースのサービスやソフトウェアを定期的に利用している。さらに、Hootsuite、FreshBooks、Shopifyといった主要プレイヤーの存在が、同国におけるXaaSソリューションの利用をさらに後押ししている。したがって、前述の要因によって、予測期間中に北米のサービスとしてのエブリシング(XaaS)市場の成長が促進されると予想される。 競争洞察 市場で事業を展開するトップ企業には、Microsoft Corporation、Amazon.com Inc、Alphabet Incなどが含まれる。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. PRODUCT LAUNCHES 10.1.2. PARTNERSHIPS 10.1.3. ACQUISITIONS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE SYSTEMS 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.2. ALIBABA GROUP HOLDING LTD 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.3. ALPHABET INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.4. AMAZON.COM INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.5. CISCO SYSTEMS INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.6. DXC TECHNOLOGY 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7. HCL TECHNOLOGIES LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.8. IBM CORPORATION 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. MICROSOFT CORPORATION 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.10. NOKIA CORPORATION 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.11. ORACLE CORPORATION 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.12. RACKSPACE TECHNOLOGY 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. SALESFORCE INC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.14. SAP SE 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.15. TATA CONSULTANCY SERVICES 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.16. VMWARE 10.2.16.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.16.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.16.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED STATES 9.1.5.1.1. UNITED STATES EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. CANADA 9.1.5.2.1. CANADA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. PRODUCT LAUNCHES 10.1.2. PARTNERSHIPS 10.1.3. ACQUISITIONS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE SYSTEMS 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.2. ALIBABA GROUP HOLDING LTD 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.3. ALPHABET INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.4. AMAZON.COM INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.5. CISCO SYSTEMS INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.6. DXC TECHNOLOGY 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7. HCL TECHNOLOGIES LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.8. IBM CORPORATION 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. MICROSOFT CORPORATION 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.10. NOKIA CORPORATION 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.11. ORACLE CORPORATION 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.12. RACKSPACE TECHNOLOGY 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. SALESFORCE INC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.14. SAP SE 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.15. TATA CONSULTANCY SERVICES 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.16. VMWARE 10.2.16.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.16.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.16.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |