世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米のサービスとしてのすべて(XaaS)市場予測 2023-2032


NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET FORECAST 2023-2032

主な調査結果 北米のエブリシング・アズ・ア・サービス(XaaS)市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 19.37%で成長すると評価されている。同地域の市場成長は主に、熟練した労働力の存在、産業の継続的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年3月17日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
148 英語

 

サマリー

主な調査結果
北米のエブリシング・アズ・ア・サービス(XaaS)市場は、2023年から2032年の予測期間中にCAGR 19.37%で成長すると評価されている。同地域の市場成長は主に、熟練した労働力の存在、産業の継続的拡大、新技術の開発だけでなく技術革新の高まりといった主要要因によって推進される。
市場インサイト
北米のサービスとしてのエブリシング(XaaS)市場成長評価は、カナダと米国の評価で構成される。カナダで事業を展開する企業は、組織の生産性をますます重視するようになっている。その結果、より優れた生産性と効率性を実現するソリューションを求め続けている。このことが、カナダにおけるEverything as a Service (XaaS)市場の成長に寄与している。
逆に、米国のビジネス・ソフトウェア会社Intuitが実施した世論調査によると、カナダの中小企業の4分の1以上がXaaSベースのソリューションを業務に活用しており、約69%がクラウドベースのサービスやソフトウェアを定期的に利用している。さらに、Hootsuite、FreshBooks、Shopifyといった主要プレイヤーの存在が、同国におけるXaaSソリューションの利用をさらに後押ししている。したがって、前述の要因によって、予測期間中に北米のサービスとしてのエブリシング(XaaS)市場の成長が促進されると予想される。
競争洞察
市場で事業を展開するトップ企業には、Microsoft Corporation、Amazon.com Inc、Alphabet Incなどが含まれる。
弊社のレポート提供内容は以下の通りです:
- 市場全体の主要な調査結果を探る
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD
2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS
2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN
2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS
3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT
3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS
3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD
3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY TYPE
5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS)
5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS)
5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS)
5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS)
5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS)
5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS)
5.7. OTHER TYPES
6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE
6.1. LARGE ENTERPRISES
6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES
7. MARKET BY BUSINESS TYPE
7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B)
7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C)
8. MARKET BY VERTICAL
8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI)
8.2. MANUFACTURING
8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES
8.4. IT & TELECOMMUNICATION
8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL
8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR
8.7. OTHER VERTICALS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED STATES
9.1.5.1.1. UNITED STATES EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. CANADA
9.1.5.2.1. CANADA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. PRODUCT LAUNCHES
10.1.2. PARTNERSHIPS
10.1.3. ACQUISITIONS
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. ADOBE SYSTEMS
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.2. ALIBABA GROUP HOLDING LTD
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.3. ALPHABET INC
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.4. AMAZON.COM INC
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.5. CISCO SYSTEMS INC
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.6. DXC TECHNOLOGY
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.7. HCL TECHNOLOGIES LTD
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.8. IBM CORPORATION
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.9. MICROSOFT CORPORATION
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.10. NOKIA CORPORATION
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.11. ORACLE CORPORATION
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.12. RACKSPACE TECHNOLOGY
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.13. SALESFORCE INC
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.14. SAP SE
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.15. TATA CONSULTANCY SERVICES
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.16. VMWARE
10.2.16.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.16.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.16.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The North America Everything as a Service (XaaS) market is evaluated to develop with a CAGR of 19.37% during the forecast years of 2023 to 2032. The region’s market growth is mainly propelled by key factors such as the presence of a significant skilled labor pool, the continuous expansion of industries, and the rise in innovation as well as the development of new technology.
MARKET INSIGHTS
The North America Everything as a Service (XaaS) market growth evaluation comprises the assessment of Canada and the United States. Enterprises operating in Canada are increasingly emphasizing organizational productivity. As a result, they are continually seeking solutions that could enable them to yield better productivity and efficiency. This factor, in turn, will likely contribute to the growth of the Everything as a Service (XaaS) market growth in Canada.
Conversely, as per a poll conducted by Intuit, an American business software company, more than a quarter of small businesses in Canada utilize XaaS-based solutions for their operations, with around 69% employing cloud-based services as well as software regularly. Moreover, the presence of key players, such as Hootsuite, FreshBooks, and Shopify, is further encouraging the use of XaaS solutions in the country. Hence, the aforementioned factors are anticipated to facilitate the North America Everything as a Service (XaaS) market growth in North America during the forecast years.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the top enterprises operating in the market include Microsoft Corporation, Amazon.com Inc, Alphabet Inc, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD
2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS
2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN
2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS
3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT
3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS
3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD
3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
5. MARKET BY TYPE
5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS)
5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS)
5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS)
5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS)
5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS)
5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS)
5.7. OTHER TYPES
6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE
6.1. LARGE ENTERPRISES
6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES
7. MARKET BY BUSINESS TYPE
7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B)
7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C)
8. MARKET BY VERTICAL
8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI)
8.2. MANUFACTURING
8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES
8.4. IT & TELECOMMUNICATION
8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL
8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR
8.7. OTHER VERTICALS
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET CHALLENGES
9.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET
9.1.5. COUNTRY ANALYSIS
9.1.5.1. UNITED STATES
9.1.5.1.1. UNITED STATES EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.5.2. CANADA
9.1.5.2.1. CANADA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. PRODUCT LAUNCHES
10.1.2. PARTNERSHIPS
10.1.3. ACQUISITIONS
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. ADOBE SYSTEMS
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.2. ALIBABA GROUP HOLDING LTD
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.3. ALPHABET INC
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.4. AMAZON.COM INC
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.5. CISCO SYSTEMS INC
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.6. DXC TECHNOLOGY
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.7. HCL TECHNOLOGIES LTD
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.8. IBM CORPORATION
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.9. MICROSOFT CORPORATION
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.10. NOKIA CORPORATION
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.11. ORACLE CORPORATION
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.12. RACKSPACE TECHNOLOGY
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.13. SALESFORCE INC
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.14. SAP SE
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.15. TATA CONSULTANCY SERVICES
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
10.2.16. VMWARE
10.2.16.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.16.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
10.2.16.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る