インドのサービスとしてのすべて(XaaS)市場予測 2023-2030INDIA EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 インドのXaaS(Everything as a Service)市場は、予測期間中に23.96%のCAGRを記録すると予測される。調査対象市場の基準年は2022年であるが、予測年は2023年から2030年である。同国の市場成長は、... もっと見る
サマリー主な調査結果インドのXaaS(Everything as a Service)市場は、予測期間中に23.96%のCAGRを記録すると予測される。調査対象市場の基準年は2022年であるが、予測年は2023年から2030年である。同国の市場成長は、クラウドベースのソリューションが提供する利点、著しく高いデジタル化率、ストリーミングプラットフォームに対する需要の急増によって促進される。 市場の洞察 インドが現在、多大な経済的価値の創出と市民のエンパワーメントを重視しているのは、デジタルアクセスとデジタルインフラを拡大したデジタル・インディア・プログラムの強固な基盤によるところが大きい。また、政府の取り組み、新しいデジタル・アプリケーション、ビジネスの革新と投資が相まって、インドのデジタル普及率は世界でも最速の部類に入る。さらに、これらの要因は、さまざまな種類の仕事領域に加えて、幅広い活動を強化する上でも重要な役割を果たしている。 一方、ディズニー・プラス、ネットフリックス、アマゾン・プライムなどのストリーミング・サービスは、ビデオ・オンデマンド・ストリーミングを補完するためにクラウド・サービスを利用している。業界筋によると、インドの顧客はストリーミング・プラットフォームを利用する傾向が最も高く、利用していないと回答したのはわずか9%だった。その結果、これらの要因が推定期間中のインドのEverything as a Service (XaaS)市場の成長を促進することになる。 競合他社の洞察 市場で事業を展開する主要企業には、Microsoft Corporation、HCL Technologies Ltd、IBM Corporationなどが含まれる。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES 9.1.2. PARTNERSHIPS 9.1.3. ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALPHABET INC 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.2. AMAZON.COM INC 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.3. HCL TECHNOLOGIES LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.4. IBM CORPORATION 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.5. MICROSOFT CORPORATION 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.6. SAP SE 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.7. TATA CONSULTANCY SERVICES 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES 9.1.2. PARTNERSHIPS 9.1.3. ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALPHABET INC 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.2. AMAZON.COM INC 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.3. HCL TECHNOLOGIES LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.4. IBM CORPORATION 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.5. MICROSOFT CORPORATION 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.6. SAP SE 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 9.2.7. TATA CONSULTANCY SERVICES 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |