欧州のサービスとしてのすべて(XaaS)市場予測 2023-2032EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 欧州のXaaS(Everything as a Service)市場は、2023~2032年の予測期間中に年平均成長率20.49%を記録する見込み。クラウドインフラへの政府投資がクラウド移行サービス産業を牽引し、市場成長を... もっと見る
サマリー主な調査結果欧州のXaaS(Everything as a Service)市場は、2023~2032年の予測期間中に年平均成長率20.49%を記録する見込み。クラウドインフラへの政府投資がクラウド移行サービス産業を牽引し、市場成長を押し上げる。 市場インサイト 欧州のEverything as a Service(XaaS)市場成長分析には、イタリア、ドイツ、フランス、スペイン、オランダ、英国、その他欧州の評価が含まれる。オランダの情報通信技術(ICT)セクターは、国の規模を考慮すると非常に強力である。米国政府通商部の公式ウェブサイトによると、2020年最終四半期にオランダで操業していたICT企業は約82,000社であった。 一方、スペイン政府は2020年にデジタル戦略2025を導入し、デジタル接続の拡大、サイバーセキュリティの強化、行政のデジタル化、人工知能技術の統合など、さまざまな施策を通じて国家のデジタル変革を促している。 さらに、スペイン政府の「復興・変革・レジリエンス計画」は、この分野への予測投資の概要を示している。この計画は2021年4月30日に発表されたもので、2021年から2023年までの期間で、スペイン経済を近代化し、経済成長と雇用創出を促進し、今後10年間に現れると予想される問題に対処することを目的としている。この長期的見通しは、官民両部門における技術投資の選択に影響を与えると予想される。 競合他社の洞察 市場をリードする企業には、Salesforce Inc、SAP SEなどがあります。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. EUROPE 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET DRIVERS 9.1.3. EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED KINGDOM 9.1.5.1.1. UNITED KINGDOM EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. GERMANY 9.1.5.2.1. GERMANY EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. FRANCE 9.1.5.3.1. FRANCE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. ITALY 9.1.5.4.1. ITALY EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. SPAIN 9.1.5.5.1. SPAIN EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. THE NETHERLANDS 9.1.5.6.1. THE NETHERLANDS EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. REST OF EUROPE 9.1.5.7.1. REST OF EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. PRODUCT LAUNCHES 10.1.2. PARTNERSHIPS 10.1.3. ACQUISITIONS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE SYSTEMS 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.2. ALIBABA GROUP HOLDING LTD 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.3. ALPHABET INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.4. AMAZON.COM INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.5. CISCO SYSTEMS INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.6. DXC TECHNOLOGY 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7. HCL TECHNOLOGIES LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.8. IBM CORPORATION 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. MICROSOFT CORPORATION 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.10. NOKIA CORPORATION 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.11. ORACLE CORPORATION 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.12. RACKSPACE TECHNOLOGY 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. SALESFORCE INC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.14. SAP SE 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.15. TATA CONSULTANCY SERVICES 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.16. VMWARE 10.2.16.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.16.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.16.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. SAAS MARKET IS EXPECTED TO DECLINE IN THE FORECAST PERIOD 2.5.2. IT AND TELECOM SECTORS PROJECT LUCRATIVE PROSPECTS 2.5.3. DATA PRIVACY & OWNERSHIP IS A MAJOR CONCERN 2.5.4. DIVERSE OFFERINGS AVAILABLE IN XAAS MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS 3.1.2. DIMINISHING OPERATIONAL COSTS AND FASTER DEPLOYMENT 3.1.3. INTENSE DEMAND FOR PAY-AS-YOU-GO SUBSCRIPTION MODELS 3.1.4. GOVERNMENT AND PRIVATE SECTOR INVESTMENTS IN INTERNET TECHNOLOGIES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. VENDOR LOCK-IN PROBLEMS IN CLOUD 3.2.2. ISSUES RELATED TO PRIVACY AND DATA CONFIDENTIALITY 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY TYPE 5.1. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS) 5.2. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 5.3. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS) 5.4. ANALYTICS AS A SERVICE (AAAS) 5.5. DEVICE AS A SERVICE (DAAS) 5.6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) 5.7. OTHER TYPES 6. MARKET BY ORGANIZATION SIZE 6.1. LARGE ENTERPRISES 6.2. SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES 7. MARKET BY BUSINESS TYPE 7.1. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 7.2. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) 8. MARKET BY VERTICAL 8.1. BANKING, FINANCIAL SERVICES AND INSURANCE (BFSI) 8.2. MANUFACTURING 8.3. HEALTHCARE & LIFE SCIENCES 8.4. IT & TELECOMMUNICATION 8.5. CONSUMER GOODS & RETAIL 8.6. GOVERNMENT & PUBLIC SECTOR 8.7. OTHER VERTICALS 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. EUROPE 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET DRIVERS 9.1.3. EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET CHALLENGES 9.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET 9.1.5. COUNTRY ANALYSIS 9.1.5.1. UNITED KINGDOM 9.1.5.1.1. UNITED KINGDOM EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.2. GERMANY 9.1.5.2.1. GERMANY EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.3. FRANCE 9.1.5.3.1. FRANCE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.4. ITALY 9.1.5.4.1. ITALY EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.5. SPAIN 9.1.5.5.1. SPAIN EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.6. THE NETHERLANDS 9.1.5.6.1. THE NETHERLANDS EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.5.7. REST OF EUROPE 9.1.5.7.1. REST OF EUROPE EVERYTHING AS A SERVICE (XAAS) MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. PRODUCT LAUNCHES 10.1.2. PARTNERSHIPS 10.1.3. ACQUISITIONS 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADOBE SYSTEMS 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.2. ALIBABA GROUP HOLDING LTD 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.3. ALPHABET INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.4. AMAZON.COM INC 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.5. CISCO SYSTEMS INC 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.6. DXC TECHNOLOGY 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.7. HCL TECHNOLOGIES LTD 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.8. IBM CORPORATION 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9. MICROSOFT CORPORATION 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.10. NOKIA CORPORATION 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.11. ORACLE CORPORATION 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.12. RACKSPACE TECHNOLOGY 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13. SALESFORCE INC 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.14. SAP SE 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.15. TATA CONSULTANCY SERVICES 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS 10.2.16. VMWARE 10.2.16.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.16.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 10.2.16.3. STRENGTHS & CHALLENGES ANALYSIS
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |