世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米のB2B eコマース市場予測 2022-2030


NORTH AMERICA B2B ECOMMERCE MARKET FORECAST 2022-2030

主な調査結果 北米のB2B eコマース市場は、予測期間である2022年から2030年にかけてCAGR19.28%で上昇すると予測される。デジタルバイヤーの増加、著名な業界リーダーの存在とその戦略的イニシアティブ、スマート... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年9月6日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
169 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

主な調査結果
北米のB2B eコマース市場は、予測期間である2022年から2030年にかけてCAGR19.28%で上昇すると予測される。デジタルバイヤーの増加、著名な業界リーダーの存在とその戦略的イニシアティブ、スマートデバイスの普及拡大が、北米の市場成長を牽引しています。
市場インサイト
北米のB2B eコマース市場の成長評価には、カナダと米国の評価が含まれています。電子商取引産業の成長、インターネット普及率の上昇、デジタルプラットフォームの拡大などは、予測期間中にカナダB2B eコマース市場の成長に寄与すると予想される主な要因の一部です。カナダの人々は、小売チャネルに大きな混乱が生じる中でeコマースを受け入れ、評価期間中の市場急増を促進しています。
国際貿易局によると、2022年、カナダ全土のeコマースユーザーは2700万人を超え、カナダ人口の約75%を占めています。この数字は、2025年には77.6%に拡大すると予想されています。B2Bの観点からは、カナダのほぼすべての中小企業オーナーがオンライン購入を行っていると報告されています。また、多くのビジネスオーナーは、オンラインでの出張手配や購入に力を入れています。また、さまざまなサービスやオフィス用品をオンラインで利用する傾向も見られます。これらの要因によって、カナダの市場はさらに成長すると予想されます。
競争力のある洞察
主要な市場参加者には、eBay Inc、eWorldTrade、Amazon.com Incなどが含まれます。
当社のレポート提供は以下の通りです。
- 市場全体に関する主要な知見の調査
- 市場力学(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン
- すべてのセグメント、サブセグメント、および地域について、最低9年間の市場予測と3年間の過去データ
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASE IN THE NUMBER OF ONLINE ORDERS
3.1.2. TECHNOLOGICAL PROLIFERATION AND ADVANCEMENTS
3.1.3. ADOPTION AND EASE OF PAYMENT MODES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CONCERNS AROUND SECURITY AND DATA PRIVACY
3.2.2. NEED FOR ONGOING INVESTMENTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. KEY BUYING CRITERIA
4.6.1. SECURITY
4.6.2. DASHBOARD
4.6.3. PRICING NEGOTIATION
4.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS
4.7. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. CONSUMER ELECTRONICS
5.2. AUTOMOTIVE
5.3. BEAUTY & PERSONAL CARE
5.4. INDUSTRIAL & SCIENCE
5.5. CLOTHING
5.6. SPORTS
5.7. FOOD AND BEVERAGE
5.8. CONSTRUCTION
5.9. OTHER PRODUCT TYPES
6. MARKET BY PAYMENT MODE
6.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS
6.2. CREDIT AND DEBIT CARDS
6.3. BANK TRANSFERS
6.4. CASH ON DELIVERY
6.5. OTHER PAYMENT MODES
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. NORTH AMERICA
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. UNITED STATES
7.1.5.2. CANADA
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. ALIBABA GROUP HOLDING LTD
8.2.2. AMAZON INC
8.2.3. CHINA-ASEAN TRADE
8.2.4. DIY TRADE
8.2.5. EBAY INC
8.2.6. EC21
8.2.7. EWORLDTRADE
8.2.8. FLEXFIRE LEDS
8.2.9. FLIPKART
8.2.10. INDIAMART INTERMESH LTD
8.2.11. KOMPASS
8.2.12. MSC INDUSTRIAL DIRECT
8.2.13. NORTH AMERICA SOURCE
8.2.14. QUILL LINCOLNSHIRE INC
8.2.15. THOMASNET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The North America B2B eCommerce market is predicted to rise with a 19.28% CAGR during the forecast period, 2022-2030. The rising number of digital buyers, the presence of prominent industry leaders and their strategic initiatives, and the growing penetration of smart devices drive market growth in North America.
MARKET INSIGHTS
The North America B2B eCommerce market growth evaluation includes the assessment of Canada and United States. Growth in the electronic commerce industry, rising internet penetration rates, expanding digital platforms, etc., are some of the major factors expected to contribute to the growth of the Canada B2B eCommerce market during the forecast period. The Canadian population has embraced eCommerce amid a major disruption in the retail channels, driving the market surge during the assessment years.
According to the International Trade Administration, in 2022, there were more than 27 million eCommerce users across Canada, accounting for about 75% of the Canadian population. This figure is expected to grow to 77.6% by 2025. From a B2B standpoint, virtually all small business owners in Canada report making online purchases. In addition, many business owners focus on arranging and purchasing their travel online. Also, they are more likely to access different services or office supplies online. These factors are expected to further augment the market growth in Canada.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading market players include eBay Inc, eWorldTrade, Amazon.com Inc, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASE IN THE NUMBER OF ONLINE ORDERS
3.1.2. TECHNOLOGICAL PROLIFERATION AND ADVANCEMENTS
3.1.3. ADOPTION AND EASE OF PAYMENT MODES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CONCERNS AROUND SECURITY AND DATA PRIVACY
3.2.2. NEED FOR ONGOING INVESTMENTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. KEY BUYING CRITERIA
4.6.1. SECURITY
4.6.2. DASHBOARD
4.6.3. PRICING NEGOTIATION
4.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS
4.7. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. CONSUMER ELECTRONICS
5.2. AUTOMOTIVE
5.3. BEAUTY & PERSONAL CARE
5.4. INDUSTRIAL & SCIENCE
5.5. CLOTHING
5.6. SPORTS
5.7. FOOD AND BEVERAGE
5.8. CONSTRUCTION
5.9. OTHER PRODUCT TYPES
6. MARKET BY PAYMENT MODE
6.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS
6.2. CREDIT AND DEBIT CARDS
6.3. BANK TRANSFERS
6.4. CASH ON DELIVERY
6.5. OTHER PAYMENT MODES
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. NORTH AMERICA
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. UNITED STATES
7.1.5.2. CANADA
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. ALIBABA GROUP HOLDING LTD
8.2.2. AMAZON INC
8.2.3. CHINA-ASEAN TRADE
8.2.4. DIY TRADE
8.2.5. EBAY INC
8.2.6. EC21
8.2.7. EWORLDTRADE
8.2.8. FLEXFIRE LEDS
8.2.9. FLIPKART
8.2.10. INDIAMART INTERMESH LTD
8.2.11. KOMPASS
8.2.12. MSC INDUSTRIAL DIRECT
8.2.13. NORTH AMERICA SOURCE
8.2.14. QUILL LINCOLNSHIRE INC
8.2.15. THOMASNET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/10 10:27

150.41 円

164.95 円

199.31 円

ページTOPに戻る