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インドB2B eコマース市場予測 2022-2028


INDIA B2B ECOMMERCE MARKET FORECAST 2022-2028

主な調査結果 インドのB2B eコマース市場は、予測期間2022-2028年に25.43%のCAGRを記録すると推定される。情報に基づく戦略、エンドツーエンド追跡のためのAIビジネスモデル、消費量の急激な増加が同国の市場成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年9月6日 US$1,100
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152 英語

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サマリー

主な調査結果
インドのB2B eコマース市場は、予測期間2022-2028年に25.43%のCAGRを記録すると推定される。情報に基づく戦略、エンドツーエンド追跡のためのAIビジネスモデル、消費量の急激な増加が同国の市場成長を牽引。
マーケットインサイト
携帯電話の普及率の上昇、産業全体のデジタル変革などは、予測期間中にインドのB2B eコマース市場の成長に寄与すると予想される主要な要因の一部です。モバイルプラットフォームの利用拡大により、顧客の問題に対してアプリベースのソリューションが提供されています。インド全体のスマートフォン出荷台数は、2020年には約1億4,970万台となりました。業界データによると、インドでは2020年のスマートフォン普及率は54%であり、2040年には96%に達すると予想されています。この成長により、インドのB2B eコマース市場が促進されることが期待されます。
また、デジタルトランスフォーメーションも伸びています。AIを活用したビジネスモデルは、ビジネスをエンドツーエンドで追跡できるため、インド全土で従来のビジネスモデルに取って代わりつつあります。さらに、事業主は、消費者がどこから来たのか、以前に何を購入したのか、どのような年齢層なのかなどに基づいて消費者の嗜好を把握しています。この情報は、インド全土で重要な戦略的イニシアチブを取るのに役立ちます。
競争力のある洞察
市場で事業を展開している主要企業は、Flipkart、IndiaMART InterMESH LTD、Amazon.com Incなどです。
当社のレポート提供は以下の通りです。
- 市場全体に関する主要な知見の調査
- 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年分の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. PESTLE ANALYSIS
3.6. KEY BUYING CRITERIA
3.6.1. SECURITY
3.6.2. DASHBOARD
3.6.3. PRICING NEGOTIATION
3.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS
3.7. REGULATORY FRAMEWORK
4. MARKET BY PRODUCT TYPE
4.1. CONSUMER ELECTRONICS
4.2. AUTOMOTIVE
4.3. BEAUTY & PERSONAL CARE
4.4. INDUSTRIAL & SCIENCE
4.5. CLOTHING
4.6. SPORTS
4.7. FOOD AND BEVERAGE
4.8. CONSTRUCTION
4.9. OTHER PRODUCT TYPES
5. MARKET BY PAYMENT MODE
5.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS
5.2. CREDIT AND DEBIT CARDS
5.3. BANK TRANSFERS
5.4. CASH ON DELIVERY
5.5. OTHER PAYMENT MODES
6. COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
6.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
6.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
6.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
6.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
6.2. COMPANY PROFILES
6.2.1. BIZONGO
6.2.2. FLIPKART
6.2.3. INDIAMART INTERMESH LTD
6.2.4. MEDIKABAZAAR
6.2.5. TRADEINDIA

 

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Summary

KEY FINDINGS
The India B2B eCommerce market is estimated to record a 25.43% CAGR during the forecast years 2022-2028. Information-based strategies, AI business models for end-to-end tracking, and a rapid surge in consumption volume drive market growth in the country.
MARKET INSIGHTS
Increasing penetration of mobile phones, digital transformation across industries, etc., are some of the major factors expected to contribute to the India B2B eCommerce market growth during the forecast period. Increased usage of mobile platforms offers app-based solutions for customers’ problems. The total volume of smartphone shipments across India was nearly 149.7 million in 2020. As per industry data, in India, the smartphone penetration rate was 54% in 2020, which is expected to reach 96% in 2040. This growth is expected to propel the India B2B eCommerce market.
Also, there has been growth in digital transformation. AI-powered business models are replacing traditional business models across India, as they can track businesses end-to-end. Further, business owners know their consumer preferences based on where they are from, what they have previously purchased, what age group they are in, etc. This information helps them take significant strategic initiatives across the country.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some key players operating in the market are Flipkart, IndiaMART InterMESH LTD, Amazon.com Inc, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. PESTLE ANALYSIS
3.6. KEY BUYING CRITERIA
3.6.1. SECURITY
3.6.2. DASHBOARD
3.6.3. PRICING NEGOTIATION
3.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS
3.7. REGULATORY FRAMEWORK
4. MARKET BY PRODUCT TYPE
4.1. CONSUMER ELECTRONICS
4.2. AUTOMOTIVE
4.3. BEAUTY & PERSONAL CARE
4.4. INDUSTRIAL & SCIENCE
4.5. CLOTHING
4.6. SPORTS
4.7. FOOD AND BEVERAGE
4.8. CONSTRUCTION
4.9. OTHER PRODUCT TYPES
5. MARKET BY PAYMENT MODE
5.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS
5.2. CREDIT AND DEBIT CARDS
5.3. BANK TRANSFERS
5.4. CASH ON DELIVERY
5.5. OTHER PAYMENT MODES
6. COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
6.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
6.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
6.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
6.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
6.2. COMPANY PROFILES
6.2.1. BIZONGO
6.2.2. FLIPKART
6.2.3. INDIAMART INTERMESH LTD
6.2.4. MEDIKABAZAAR
6.2.5. TRADEINDIA

 

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