世界のB2B eコマース市場予測 2022-2030GLOBAL B2B ECOMMERCE MARKET FORECAST 2022-2030 主な調査結果 世界のB2B eコマース市場は、2022年から2030年の予測期間中にCAGR21.07%で上昇すると予測されています。オンライン注文の増加、技術の普及と進歩、支払いモードの採用と容易さが世界市場の成長を後... もっと見る
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サマリー主な調査結果世界のB2B eコマース市場は、2022年から2030年の予測期間中にCAGR21.07%で上昇すると予測されています。オンライン注文の増加、技術の普及と進歩、支払いモードの採用と容易さが世界市場の成長を後押ししています。 市場に関する考察 B2B eコマースは、オンライン販売ポータルを通じて企業間でサービスや商品の販売や交換を行うものです。取引は2社間で行われ、オンライン小売業者や卸売業者などが含まれます。eコマースを通じて、組織や企業はマーケティングキャンペーン、製品ミックス、販売効果、顧客販売効果、在庫回転率、顧客エンゲージメントを容易に測定・評価することができます。したがって、デジタルバイヤーやオンライン注文の増加は、市場の成長を促進することが期待されます。 世界中の実店舗の閉鎖は、デジタルバイヤーやオンライン注文の増加と相まって、B2Bの展望にプラスの影響を与えており、予測期間中に世界のB2B eコマース市場の成長に貢献すると予想される主要な要因の1つとなっています。 地域別考察 B2B電子商取引市場の成長評価には、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、その他の地域の分析が含まれます。アジア太平洋地域は、インターネットの普及とオンラインマーケットプレイスおよびウェブサイトの導入の急増により、予測期間中に最も高い市場シェアを獲得すると予想されます。 競争に関する考察 世界のB2B eコマース市場における競合の激しさは、予測期間中も高く維持されると予想されます。B2B eコマース業界では、さまざまな地域に相当数のグローバル市場プレーヤーが存在するため、業界が細分化されていることから、プレーヤー間の高い市場競争が促進されます。 主要な市場参加者には、MSC Industrial Direct、Alibaba Group Holding Ltd、Amazon Inc、Thomasnet、Quill Lincolnshire Incなどが挙げられます。 当社のレポート提供内容は以下の通りです。 - 市場全体の主要な知見を探る - 市場力学(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測 - 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。 - コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。 - 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASE IN THE NUMBER OF ONLINE ORDERS 3.1.2. TECHNOLOGICAL PROLIFERATION AND ADVANCEMENTS 3.1.3. ADOPTION AND EASE OF PAYMENT MODES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CONCERNS AROUND SECURITY AND DATA PRIVACY 3.2.2. NEED FOR ONGOING INVESTMENTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 4.6. KEY BUYING CRITERIA 4.6.1. SECURITY 4.6.2. DASHBOARD 4.6.3. PRICING NEGOTIATION 4.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS 4.7. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. CONSUMER ELECTRONICS 5.2. AUTOMOTIVE 5.3. BEAUTY & PERSONAL CARE 5.4. INDUSTRIAL & SCIENCE 5.5. CLOTHING 5.6. SPORTS 5.7. FOOD AND BEVERAGE 5.8. CONSTRUCTION 5.9. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY PAYMENT MODE 6.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS 6.2. CREDIT AND DEBIT CARDS 6.3. BANK TRANSFERS 6.4. CASH ON DELIVERY 6.5. OTHER PAYMENT MODES 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. NORTH AMERICA 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.1.3. KEY CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. UNITED STATES 7.1.5.2. CANADA 7.2. EUROPE 7.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.2.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.2.3. KEY CHALLENGES 7.2.4. KEY PLAYERS 7.2.5. COUNTRY ANALYSIS 7.2.5.1. UNITED KINGDOM 7.2.5.2. GERMANY 7.2.5.3. FRANCE 7.2.5.4. SPAIN 7.2.5.5. ITALY 7.2.5.6. REST OF EUROPE 7.3. ASIA-PACIFIC 7.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.3.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.3.3. KEY CHALLENGES 7.3.4. KEY PLAYERS 7.3.5. COUNTRY ANALYSIS 7.3.5.1. CHINA 7.3.5.2. JAPAN 7.3.5.3. INDIA 7.3.5.4. SOUTH KOREA 7.3.5.5. VIETNAM 7.3.5.6. PHILIPPINES 7.3.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.3.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.4. REST OF WORLD 7.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.4.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.4.3. KEY CHALLENGES 7.4.4. KEY PLAYERS 7.4.5. REGIONAL ANALYSIS 7.4.5.1. LATIN AMERICA 7.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. ALIBABA GROUP HOLDING LTD 8.2.2. AMAZON INC 8.2.3. CHINA-ASEAN TRADE 8.2.4. DIYTRADE 8.2.5. EBAY INC 8.2.6. EC21 8.2.7. EWORLDTRADE 8.2.8. FLEXFIRE LEDS 8.2.9. FLIPKART 8.2.10. GLOBAL SOURCES 8.2.11. INDIAMART INTERMESH LTD 8.2.12. KOMPASS 8.2.13. MSC INDUSTRIAL DIRECT 8.2.14. QUILL LINCOLNSHIRE INC 8.2.15. THOMASNET
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASE IN THE NUMBER OF ONLINE ORDERS 3.1.2. TECHNOLOGICAL PROLIFERATION AND ADVANCEMENTS 3.1.3. ADOPTION AND EASE OF PAYMENT MODES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CONCERNS AROUND SECURITY AND DATA PRIVACY 3.2.2. NEED FOR ONGOING INVESTMENTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 4.6. KEY BUYING CRITERIA 4.6.1. SECURITY 4.6.2. DASHBOARD 4.6.3. PRICING NEGOTIATION 4.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS 4.7. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. CONSUMER ELECTRONICS 5.2. AUTOMOTIVE 5.3. BEAUTY & PERSONAL CARE 5.4. INDUSTRIAL & SCIENCE 5.5. CLOTHING 5.6. SPORTS 5.7. FOOD AND BEVERAGE 5.8. CONSTRUCTION 5.9. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY PAYMENT MODE 6.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS 6.2. CREDIT AND DEBIT CARDS 6.3. BANK TRANSFERS 6.4. CASH ON DELIVERY 6.5. OTHER PAYMENT MODES 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. NORTH AMERICA 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.1.3. KEY CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. UNITED STATES 7.1.5.2. CANADA 7.2. EUROPE 7.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.2.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.2.3. KEY CHALLENGES 7.2.4. KEY PLAYERS 7.2.5. COUNTRY ANALYSIS 7.2.5.1. UNITED KINGDOM 7.2.5.2. GERMANY 7.2.5.3. FRANCE 7.2.5.4. SPAIN 7.2.5.5. ITALY 7.2.5.6. REST OF EUROPE 7.3. ASIA-PACIFIC 7.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.3.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.3.3. KEY CHALLENGES 7.3.4. KEY PLAYERS 7.3.5. COUNTRY ANALYSIS 7.3.5.1. CHINA 7.3.5.2. JAPAN 7.3.5.3. INDIA 7.3.5.4. SOUTH KOREA 7.3.5.5. VIETNAM 7.3.5.6. PHILIPPINES 7.3.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.3.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.4. REST OF WORLD 7.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.4.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.4.3. KEY CHALLENGES 7.4.4. KEY PLAYERS 7.4.5. REGIONAL ANALYSIS 7.4.5.1. LATIN AMERICA 7.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. ALIBABA GROUP HOLDING LTD 8.2.2. AMAZON INC 8.2.3. CHINA-ASEAN TRADE 8.2.4. DIYTRADE 8.2.5. EBAY INC 8.2.6. EC21 8.2.7. EWORLDTRADE 8.2.8. FLEXFIRE LEDS 8.2.9. FLIPKART 8.2.10. GLOBAL SOURCES 8.2.11. INDIAMART INTERMESH LTD 8.2.12. KOMPASS 8.2.13. MSC INDUSTRIAL DIRECT 8.2.14. QUILL LINCOLNSHIRE INC 8.2.15. THOMASNET
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