世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州のB2B eコマース市場予測 2022-2030


EUROPE B2B ECOMMERCE MARKET FORECAST 2022-2030

主な調査結果 欧州のB2B eコマース市場は、2022年から2030年の予測期間中に21.15%のCAGRで推進されると予想されています。新しいB2B eコマースサイトやマーケットプレイス、技術革新、先端技術の統合、主要企業... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年9月6日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
165 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

主な調査結果
欧州のB2B eコマース市場は、2022年から2030年の予測期間中に21.15%のCAGRで推進されると予想されています。新しいB2B eコマースサイトやマーケットプレイス、技術革新、先端技術の統合、主要企業が採用する戦略が市場成長を促進している。
市場インサイト
欧州のB2B eコマース市場の成長評価には、フランス、スペイン、ドイツ、イギリス、イタリア、その他の欧州諸国の研究が含まれます。スペインでは、国全体のインターネット普及率の上昇と市場プレイヤーの戦略的イニシアティブが、B2B eコマース市場の成長に大きく貢献すると予想されます。また、インターネット利用の増加により、B2Bバイヤーはデジタルマーケットプレイスへと移行しています。さらに、スペイン国内の市場関係者によるサイバーセキュリティに関するいくつかの開発は、市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。
さらにイタリアでは、デジタルバイヤー人口の増加が、予測期間中のイタリアB2B eコマース市場の成長に寄与すると予想される主要な要因となっています。さらに、業界データによると、同国における電子商取引の普及率は、2025年までに総人口の約67.5%まで成長すると予想されています。この成長は、市場にプラスの影響を与えると予想されます。また、新しい企業間電子商取引のマーケットプレイスやポータルが増加しており、イタリア全土でB2B電子商取引市場の成長を促進しています。
さらに、フランス国内の市場関係者によるさまざまな戦略的イニシアティブ、デジタルバイヤーの高い普及率などが、予測期間中に同国のB2B eコマース市場を補完する主要な成長要因として期待されています。
競争力のある洞察
主要企業には、Klarna、Kompass、Amazon.com、eBay Incなどがあります。
当社のレポート提供内容は以下の通りです。
- 市場全体の主要な知見の調査
- 市場力学(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年分の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASE IN THE NUMBER OF ONLINE ORDERS
3.1.2. TECHNOLOGICAL PROLIFERATION AND ADVANCEMENTS
3.1.3. ADOPTION AND EASE OF PAYMENT MODES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CONCERNS AROUND SECURITY AND DATA PRIVACY
3.2.2. NEED FOR ONGOING INVESTMENTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. KEY BUYING CRITERIA
4.6.1. SECURITY
4.6.2. DASHBOARD
4.6.3. PRICING NEGOTIATION
4.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS
4.7. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. CONSUMER ELECTRONICS
5.2. AUTOMOTIVE
5.3. BEAUTY & PERSONAL CARE
5.4. INDUSTRIAL & SCIENCE
5.5. CLOTHING
5.6. SPORTS
5.7. FOOD AND BEVERAGE
5.8. CONSTRUCTION
5.9. OTHER PRODUCT TYPE
6. MARKET BY PAYMENT MODE
6.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS
6.2. CREDIT AND DEBIT CARDS
6.3. BANK TRANSFER
6.4. CASH ON DELIVERY
6.5. OTHER PAYMENT MODE
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. EUROPE
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. UNITED KINGDOM
7.1.5.2. GERMANY
7.1.5.3. FRANCE
7.1.5.4. SPAIN
7.1.5.5. ITALY
7.1.5.6. REST OF EUROPE
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. ALIBABA GROUP HOLDING LTD
8.2.2. AMAZON INC
8.2.3. CHINA-ASEAN TRADE
8.2.4. DIY TRADE
8.2.5. EBAY INC
8.2.6. EC21
8.2.7. EUROPE SOURCE
8.2.8. EWORLDTRADE
8.2.9. FLEXFIRE LEDS
8.2.10. FLIPKART
8.2.11. INDIAMART INTERMESH LTD
8.2.12. KOMPASS
8.2.13. MSC INDUSTRIAL DIRECT
8.2.14. QUILL LINCOLNSHIRE INC
8.2.15. THOMASNET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The Europe B2B eCommerce market is set to propel with a 21.15% CAGR during the forecasted years between 2022 and 2030. New B2B eCommerce websites and marketplaces, technological innovations, integration of advanced technologies, and strategies adopted by the key players are propelling the market growth.
MARKET INSIGHTS
The Europe B2B eCommerce market growth assessment entails the study of France, Spain, Germany, United Kingdom, Italy, and Rest of Europe. In Spain, growing internet penetration across the country and strategic initiatives taken by the market players are expected to significantly contribute to the B2B eCommerce market growth. Also, due to increased internet use, B2B buyers are shifting towards digital marketplaces. In addition, several developments in cybersecurity by the market players across Spain are expected to positively impact the market growth.
Furthermore, in Italy, the growth of the digital buyers’ population is a major factor expected to contribute towards the growth of the Italy B2B eCommerce market during the forecast period. Moreover, as per industry data, the e-commerce penetration in the country is expected to grow to about 67.5% of the total population by 2025. This growth is expected to positively impact the market. Also, there has been a growth in new business-to-business eCommerce marketplaces and portals, promoting the growth of the B2B eCommerce market across Italy.
Additionally, a range of strategic initiatives taken by the market players across France, high penetration of digital buyers, etc., are some of the major growth factors expected to supplement the B2B eCommerce market in the country during the forecast period.
COMPETITIVE INSIGHTS
Leading companies include Klarna, Kompass, Amazon.com, eBay Inc, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASE IN THE NUMBER OF ONLINE ORDERS
3.1.2. TECHNOLOGICAL PROLIFERATION AND ADVANCEMENTS
3.1.3. ADOPTION AND EASE OF PAYMENT MODES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CONCERNS AROUND SECURITY AND DATA PRIVACY
3.2.2. NEED FOR ONGOING INVESTMENTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. KEY BUYING CRITERIA
4.6.1. SECURITY
4.6.2. DASHBOARD
4.6.3. PRICING NEGOTIATION
4.6.4. CUSTOMIZABLE DELIVERY METHODS
4.7. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. CONSUMER ELECTRONICS
5.2. AUTOMOTIVE
5.3. BEAUTY & PERSONAL CARE
5.4. INDUSTRIAL & SCIENCE
5.5. CLOTHING
5.6. SPORTS
5.7. FOOD AND BEVERAGE
5.8. CONSTRUCTION
5.9. OTHER PRODUCT TYPE
6. MARKET BY PAYMENT MODE
6.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS
6.2. CREDIT AND DEBIT CARDS
6.3. BANK TRANSFER
6.4. CASH ON DELIVERY
6.5. OTHER PAYMENT MODE
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. EUROPE
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. UNITED KINGDOM
7.1.5.2. GERMANY
7.1.5.3. FRANCE
7.1.5.4. SPAIN
7.1.5.5. ITALY
7.1.5.6. REST OF EUROPE
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. ALIBABA GROUP HOLDING LTD
8.2.2. AMAZON INC
8.2.3. CHINA-ASEAN TRADE
8.2.4. DIY TRADE
8.2.5. EBAY INC
8.2.6. EC21
8.2.7. EUROPE SOURCE
8.2.8. EWORLDTRADE
8.2.9. FLEXFIRE LEDS
8.2.10. FLIPKART
8.2.11. INDIAMART INTERMESH LTD
8.2.12. KOMPASS
8.2.13. MSC INDUSTRIAL DIRECT
8.2.14. QUILL LINCOLNSHIRE INC
8.2.15. THOMASNET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/10 10:27

150.41 円

164.95 円

199.31 円

ページTOPに戻る