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インドネシアのプリペイドカード市場。業界動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Indonesia Prepaid Cards Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドネシアのプリペイドカード市場は、2021年に223億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.8%で、2027年までに591億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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108 英語

 

サマリー

インドネシアのプリペイドカード市場は、2021年に223億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.8%で、2027年までに591億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

プリペイドカードは、プリロードされた取引資金を使用する「ストアバリューカード」とも呼ばれます。これらのカードは、信用度、収入、地位、銀行口座の保有者に関係なく誰でも使用できるため、銀行口座との連携は必要ありません。プリペイドカードの中には、リロードができず、価値を使い切った後に処分されるものもある。一方、リロード可能なプリペイドカードは、資金を補充することができる。

インドネシアでは、電子商取引の発展が目覚ましく、若い世代がインターネット決済を利用するようになっています。若年層は他の決済手段よりもカードを好むため、同国におけるプリペイドカードの普及を後押ししています。さらに、インドネシアではPOS(Point of Service)、EDC端末、ATMの利用が拡大しているため、小売業者は消費者のプリペイドカード利用を促す電気決済を利用するようになっています。また、政府は2017年のキャッシュレス有料道路計画など、キャッシュレス経済に焦点を当てた数々のプロジェクトを通じて、プリペイドカード市場を後押ししてきました。しかし、大量の顧客がキャッシュレス決済システムに参入し、インドネシアのプリペイド業界を悪化させた銀行の数が増加したため、平均取引額の減少も見られます。

IMARC Groupの最新レポートでは、インドネシアのプリペイドカード市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。市場のマクロ的概観から、業界パフォーマンスのミクロ的詳細、最近の動向、主要市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5つの力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、事業戦略家、および何らかの形でインドネシアのプリペイドカード市場に関与している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の一冊です。

主な市場細分化
IMARC Groupは、インドネシアのプリペイドカード市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を行っています。当レポートでは、カードの種類、目的、業種に基づき、市場を分類しています。

カードタイプ別構成比

クローズドループカード
オープンループカード
現在、Open Loop Cardが最も大きなシェアを占めている。

目的別構成比

交通機関
ガス・燃料
食品・飲料
その他
現在、運輸部門が最も大きなシェアを占めています。

業種別構成比

小売
企業・団体
政府機関
その他
このうち、企業・団体は現在、市場シェアの大半を占める主要セグメントとなっています。

地域別構成比

ジャワ島
スマトラ島
カリマンタン
スラウェシ
その他
このうち、ジャワ島地域は最も高いシェアを占めています。

競争環境:

本レポートでは、インドネシアのプリペイドカード市場の競争環境についても調査しています。主なプレイヤーは以下の通りです。

マンディリ銀行
DKI銀行
バンク・ネガラ・インドネシア
バンクセントラルアジア
ラキヤット・インドネシア銀行
BNI銀行

本レポートで回答した主な質問
インドネシアのプリペイドカード市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19はインドネシアのプリペイドカード市場にどのような影響を与えたか?
インドネシアのプリペイドカード市場のカードタイプ別構成は?
インドネシアのプリペイドカード市場の目的別構成比は?
インドネシアのプリペイドカード市場の業種別ブレークアップは?
インドネシアのプリペイドカード市場の地域別ブレークアップは?
インドネシアのプリペイドカード市場のバリューチェーンにおける各段階とは?
インドネシアプリペイドカード市場の主要な推進要因と課題とは?
インドネシアのプリペイドカード市場の構造、主要プレイヤーは?
インドネシアのプリペイドカード市場における競争環境は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Indonesia Prepaid Cards Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Card Type
5.5 Market Breakup by Purpose
5.6 Market Breakup by Vertical
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Key Success and Risk Factors
6 Market Breakup by Card Type
6.1 Closed Loop Cards
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Open Loop Cards
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Purpose
7.1 Transportation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gas/Fuel
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Food and Beverages
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Vertical
8.1 Retail
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Corporate/Organization
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Government
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Java
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Kalimantan
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Sumatra
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Sulawesi
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Mandiri Bank
10.3.2 Bank DKI
10.3.3 Bank Negara Indonesia
10.3.4 Bank Central Asia
10.3.5 Bank Rakyat Indonesia
10.3.6 Bank BNI

 

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Summary

The Indonesia prepaid cards market reached a value of US$ 22.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 59.1 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 17.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

A prepaid card is also known as "stored-value card” that uses preloaded transaction funds. These cards do not require any bank account to be linked as they can be used by anyone irrespective of their credit rating, income, status, or someone holding the bank account. Some prepaid cards cannot be reloaded and are disposed after their value is used up. On the other hand, reloadable prepaid cards can be refilled with funds.

Indonesia has witnessed tremendous development in the e-commerce industry, pushing the younger population to use the internet payment platform. Younger population prefer card as their payment method over others which is driving the adoption of prepaid cards in the country. Moreover, the growing use of POS (Point of Service), EDC terminals and ATM facilities in Indonesia have motivated retailers to use electrical payment methods that encourage consumers to use prepaid cards. The government has also pushed the Prepaid Cards Market through numerous projects focusing cashless economy such as the cashless toll road scheme in 2017. However, there is also some reduction in average transaction values as large numbers of customers entered the cashless payment system and increasing numbers of banks that have exacerbated Indonesia's prepaid industry.

IMARC Group’s latest report provides a deep insight into the Indonesia prepaid cards market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Indonesia prepaid cards market in any manner.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indonesia prepaid cards market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on card type, purpose and vertical.

Breakup by Card Type

Closed Loop Cards
Open Loop Cards
Open loop cards currently dominate the market, holding the largest share.

Breakup by Purpose

Transportation
Gas/Fuel
Food and Beverages
Others
Transportation segment currently dominate the market, holding the largest share.

Breakup by Vertical

Retail
Corporate/Organization
Government
Others
Amongst these, corporate/organization currently represent the leading segment accounting for majority of the market share.

Breakup by Region

Java
Sumatra
Kalimantan
Sulawesi
Others
Amongst these, Java region accounts for the highest market share.

Competitive Landscape:

The report has also examined the competitive landscape of the Indonesia prepaid cards market. Some of the major players include:

Mandiri Bank
Bank DKI
Bank Negara Indonesia
Bank Central Asia
Bank Rakyat Indonesia
Bank BNI

Key Questions Answered in This Report:
How has the Indonesia prepaid cards market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Indonesia prepaid cards market?
What is the breakup of the Indonesia prepaid cards market based on the card type?
What is the breakup of the Indonesia prepaid cards market based on the purpose?
What is the breakup of the Indonesia Prepaid Cards Market based on the vertical?
What is the breakup of the Indonesia prepaid cards market based on the region?
What are the various stages in the value chain of the Indonesia prepaid cards market?
What are the key driving factors and challenges in the Indonesia prepaid cards market?
What is the structure of the Indonesia prepaid cards market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Indonesia prepaid cards market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Indonesia Prepaid Cards Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Card Type
5.5 Market Breakup by Purpose
5.6 Market Breakup by Vertical
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Key Success and Risk Factors
6 Market Breakup by Card Type
6.1 Closed Loop Cards
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Open Loop Cards
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Purpose
7.1 Transportation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gas/Fuel
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Food and Beverages
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Vertical
8.1 Retail
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Corporate/Organization
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Government
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Java
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Kalimantan
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Sumatra
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Sulawesi
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Mandiri Bank
10.3.2 Bank DKI
10.3.3 Bank Negara Indonesia
10.3.4 Bank Central Asia
10.3.5 Bank Rakyat Indonesia
10.3.6 Bank BNI

 

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