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インドのプリペイドカード市場業界動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


India Prepaid Cards Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのプリペイドカード市場は、2021年に866億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR36.2%で、2027年までに5577億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,299
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108 英語

 

サマリー

インドのプリペイドカード市場は、2021年に866億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR36.2%で、2027年までに5577億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

プリペイドカードは、それ自体に金銭的価値があるため、銀行に預金口座や貸出口座を開設する必要がない。また、プリペイドカードの中には、ギフトカードのようにリロードできないものもあり、そのようなカードは仮想通貨を使い切ると廃棄される。一方、リロード可能なプリペイドカードは、繰り返し資金を補充することができる。プリペイドカードは、スーパーマーケット、ガソリンスタンド、オフィス用品店、ドラッグストアなどの小売店で購入できるほか、オンラインでも購入できる。市場動向
プリペイドカードは便利な決済手段であり、入手にかかる時間やコストはほとんどかからない。また、現金に代わる決済手段として、消費者に安全性と高い利便性を提供しています。スマートフォンやインターネットの普及により、インドでは過去10年間に電子商取引産業が大きく成長し、プリペイドカードを使ったオンライン決済の普及に拍車がかかっています。また、悪魔払い政策や政府のキャッシュレス化推進政策も、プリペイドカードの普及を後押ししています。さらに、組織化された小売業者の増加も、インドのプリペイドカード市場の成長に寄与しています。

IMARCグループの最新レポートでは、インドのプリペイドカード市場について、その本質的な部分をすべて網羅した深い洞察を提供しています。これは、市場のマクロ的概観から、業界パフォーマンスのミクロ的詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドプリペイドカード市場に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で参入を計画しているすべての人々にとって必読の書です。

主な市場細分化
IMARC Groupは、インドのプリペイドカード市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、カードの種類、目的、業種に基づき、市場を分類しています。

カードタイプ別内訳クローズドループカード
オープンループカード

目的別内訳。

ペイロール・インセンティブカード
トラベルカード
汎用リローダブルカード(GPR)
送金カード
その他

業種別構成比。

企業・団体
小売
政府機関
その他

地域別構成比

西・中央インド
南インド
北インド
東インド

競合の状況
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとしてAxis Bank, Itz Cash, ICICI Bank, SBI, HDFC, PNB, Yes Bank, Sodexo, Kotak Mahindra Bank, Oxyigen, Hermes, India Transact Services and Western Unionなどが挙げられます。本レポートで扱う主な質問
1.インドのプリペイドカード市場の成長率はどの程度と予想されますか?
2.インドのプリペイドカード市場を牽引する主な要因は何か?
3.COVID-19がインドのプリペイドカード市場に与えた影響とは?
4.インドプリペイドカード市場のカードタイプ別内訳は?
5.インドのプリペイドカード市場の目的別構成は?
6.インドのプリペイドカード市場の業種別構成は?
7.インドプリペイドカード市場の主要地域は?
8.インドプリペイドカード市場の主要企業/プレーヤーは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Prepaid Cards Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Card Type
5.5 Market Breakup by Purpose
5.6 Market Breakup by Vertical
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Key Success and Risk Factors
6 Market Breakup by Card Type
6.1 Open Loop Cards
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Closed Loop Cards
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Purpose
7.1 Payroll/Incentive Cards
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Travel cards
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 General Purpose Reloadable (GPR) Cards
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Remittance Cards
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Vertical
8.1 Corporate/Organization
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Government
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 West and Central India
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 South India
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North India
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 East India
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Axis Bank
10.3.2 Itz Cash
10.3.3 ICICI Bank
10.3.4 SBI
10.3.5 HDFC
10.3.6 PNB
10.3.7 Yes Bank
10.3.8 Sodexo
10.3.9 Kotak Mahindra Bank
10.3.10 Oxyigen
10.3.11 Hermes
10.3.12 India Transact Services
10.3.13 Western Union

 

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Summary

The India prepaid cards market reached a value of US$ 86.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 557.7 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 36.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

The monetary value of prepaid card is stored in itself, so these cards do not require opening of a direct deposit or lending account with a bank. Some prepaid cards are not reloadable, i.e. gift cards, and such cards are disposed after their virtual amount is entirely used. On the other hand, reloadable prepaid cards can be replenished with funds repeatedly. Prepaid cards can be obtained online as well as from retailers including supermarkets, gas stations, office supply stores and drug stores. Market Trends:
A prepaid card is a convenient mode of payment, and it requires very little time or cost to get one. Prepaid cards, in addition, to be an alternative to cash, offer security and greater ease of transaction to consumers. Owing to the increasing penetration of smartphones and internet, India has witnessed significant growth in the e-commerce industry in the last decade, which has catalyzed the growth of online payments using prepaid cards. The growth has also been driven by demonetization and the government’s encouragement towards cashless economy. In addition to this, increasing number of organized retailers has also contributed to the growth of the prepaid cards market in India.

IMARC Group’s latest report provides a deep insight into the India prepaid cards market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the India prepaid cards market in any manner.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India prepaid cards market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on card type, purpose and vertical.

Breakup by Card Type: Closed Loop Cards
Open Loop Cards

Breakup by Purpose:

Payroll/ Incentive Cards
Travel Cards
General Purpose Reloadable (GPR) Cards
Remittance Cards
Others

Breakup by Vertical:

Corporate/Organization
Retail
Government
Others

Breakup by Region:

West and Central India
South India
North India
East India

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key player being Axis Bank, Itz Cash, ICICI Bank, SBI, HDFC, PNB, Yes Bank, Sodexo, Kotak Mahindra Bank, Oxyigen, Hermes, India Transact Services and Western Union. Key Questions Answered in This Report
1. What is the expected growth rate of the India prepaid cards market?
2. What are the key factors driving the India prepaid cards market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the India prepaid cards market?
4. What is the breakup of the India prepaid cards market based on the card type?
5. What is the breakup of the India prepaid cards market based on the purpose?
6. What is the breakup of the India prepaid cards market based on the vertical?
7. What are the key regions in the India prepaid cards market?
8. Who are the key companies/players in the India prepaid cards market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Prepaid Cards Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Card Type
5.5 Market Breakup by Purpose
5.6 Market Breakup by Vertical
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Competition
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Key Success and Risk Factors
6 Market Breakup by Card Type
6.1 Open Loop Cards
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Closed Loop Cards
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Purpose
7.1 Payroll/Incentive Cards
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Travel cards
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 General Purpose Reloadable (GPR) Cards
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Remittance Cards
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Vertical
8.1 Corporate/Organization
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Government
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 West and Central India
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 South India
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 North India
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 East India
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Axis Bank
10.3.2 Itz Cash
10.3.3 ICICI Bank
10.3.4 SBI
10.3.5 HDFC
10.3.6 PNB
10.3.7 Yes Bank
10.3.8 Sodexo
10.3.9 Kotak Mahindra Bank
10.3.10 Oxyigen
10.3.11 Hermes
10.3.12 India Transact Services
10.3.13 Western Union

 

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