ベースオイル市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Base Oil Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のベースオイル市場は、2021年に31.2百万リットルの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3670万リットルに達し、2022年から2027年の間にCAGR2.40%を示すと予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る
サマリー世界のベースオイル市場は、2021年に31.2百万リットルの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3670万リットルに達し、2022年から2027年の間にCAGR2.40%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。ベースオイルは、エンジンやその他の機械に使用される多くの潤滑油の調合に役立つブレンドストックを指します。真空軽油(VGO)の狭い蒸留溝や残渣から高粘度物質を抽出・処理することで製造され、さまざまな装置で特別な処理が必要とされる。熱伝導の促進や可動部間の緊張緩和のため、薄い膜を形成するのに役立つ。現在、自動車やトラックのエンジンにおける潤滑油の使用量が大幅に増加しており、これが世界的なベースオイルの需要にプラスの影響を与えている。 ベースオイルの市場動向 現在、ベースオイルはグリースやトランスミッション、ギア用潤滑油など幅広い用途で使用されています。このことは、自動車産業における油圧オイルの使用量の増加や、自動車の販売台数の伸びと相まって、市場の成長を促進する重要な要因の一つとなっています。また、ベースオイルは一般的に原油から作られますが、原油は再生不可能な資源であり、温室効果ガス(GHG)を発生させ、環境破壊の原因となります。そのため、バイオマスなどの再生可能資源から得られるバイオオレフィンなど、ベースオイルの他の代替品が研究され、新しいエンジンオイル製品として実用化されています。さらに、鉱物油に代わる潤滑油の基油として、植物油が利用されるケースが増えている。植物油には、無毒性、生分解性、資源の再生可能性、手頃なアプリケーションコスト、高い粘度指数など、多くの利点があります。さらに、植物油はエステル系油に比べて安価であり、基材となる潤滑油として成功するための可能性を提供する。このことは、世界的な自動車の販売台数の増加とともに、今後数年間、市場を牽引すると予測されます。 主要な市場細分化 IMARC Groupは、世界のベースオイル市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、グループ、用途に基づいて分類しています。 タイプ別の内訳 鉱物性 合成 バイオベース グループ別構成比 グループI グループII グループIII グループIV グループV アプリケーション別構成比 自動車用オイル 工業用オイル 金属加工油剤 油圧作動油 グリース その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 アブダビ石油、バーラト石油、BP plc、シェブロン、中国石油、中国石油化工、エボニックインダストリーズ、エクソンモービル、ペトロリアムナショナルベルハッド(PETRONAS)、フィリップス66、ペルタミナ、レプソル、サウジアラビア石油、シェル、トータルエナジーエスなどの主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も検証しています。 本レポートで回答した主な質問 ベースオイルの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のベースオイル市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域市場は? 種類別の市場構成は? グループ別の市場構成は? 用途別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? ベースオイルの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Base Oil Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Mineral 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Synthetic 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Bio-Based 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Group 7.1 Group I 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Group II 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Group III 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Group IV 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Group V 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Automotive Oil 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Industrial Oil 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Metalworking Fluids 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Hydraulic Oil 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Greases 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Abu Dhabi National Oil Company 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Bharat Petroleum Corporation Limited 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 BP plc 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Chevron Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 China National Petroleum Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 SWOT Analysis 14.3.6 China Petroleum & Chemical Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Evonik Industries AG 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Exxon Mobil Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS) 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 SWOT Analysis 14.3.10 Phillips 66 Company 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 PT Pertamina(Persero) 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 SWOT Analysis 14.3.12 Repsol S.A. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Saudi Arabian Oil Co. 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.13.4 SWOT Analysis 14.3.14 Shell plc 14.3.14.1 Company Overview 14.3.14.2 Product Portfolio 14.3.14.3 Financials 14.3.15 TotalEnergies SE 14.3.15.1 Company Overview 14.3.15.2 Product Portfolio 14.3.15.3 Financials 14.3.15.4 SWOT Analysis
SummaryThe global base oil market reached a volume of 31.2 Million Litres in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a volume of 36.7 Million Litres by 2027, exhibiting a CAGR of 2.40% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Base Oil Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Mineral 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Synthetic 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Bio-Based 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Group 7.1 Group I 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Group II 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Group III 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Group IV 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Group V 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Automotive Oil 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Industrial Oil 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Metalworking Fluids 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Hydraulic Oil 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Greases 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Abu Dhabi National Oil Company 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Bharat Petroleum Corporation Limited 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 BP plc 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Chevron Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 China National Petroleum Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 SWOT Analysis 14.3.6 China Petroleum & Chemical Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Evonik Industries AG 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Exxon Mobil Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS) 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 SWOT Analysis 14.3.10 Phillips 66 Company 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 PT Pertamina(Persero) 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 SWOT Analysis 14.3.12 Repsol S.A. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Saudi Arabian Oil Co. 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.13.4 SWOT Analysis 14.3.14 Shell plc 14.3.14.1 Company Overview 14.3.14.2 Product Portfolio 14.3.14.3 Financials 14.3.15 TotalEnergies SE 14.3.15.1 Company Overview 14.3.15.2 Product Portfolio 14.3.15.3 Financials 14.3.15.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(軍事用)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社の軍事用分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(base)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |