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ベースオイル市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Base Oil Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のベースオイル市場は、2021年に31.2百万リットルの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3670万リットルに達し、2022年から2027年の間にCAGR2.40%を示すと予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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141 英語

 

サマリー

世界のベースオイル市場は、2021年に31.2百万リットルの数量に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3670万リットルに達し、2022年から2027年の間にCAGR2.40%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ベースオイルは、エンジンやその他の機械に使用される多くの潤滑油の調合に役立つブレンドストックを指します。真空軽油(VGO)の狭い蒸留溝や残渣から高粘度物質を抽出・処理することで製造され、さまざまな装置で特別な処理が必要とされる。熱伝導の促進や可動部間の緊張緩和のため、薄い膜を形成するのに役立つ。現在、自動車やトラックのエンジンにおける潤滑油の使用量が大幅に増加しており、これが世界的なベースオイルの需要にプラスの影響を与えている。

ベースオイルの市場動向
現在、ベースオイルはグリースやトランスミッション、ギア用潤滑油など幅広い用途で使用されています。このことは、自動車産業における油圧オイルの使用量の増加や、自動車の販売台数の伸びと相まって、市場の成長を促進する重要な要因の一つとなっています。また、ベースオイルは一般的に原油から作られますが、原油は再生不可能な資源であり、温室効果ガス(GHG)を発生させ、環境破壊の原因となります。そのため、バイオマスなどの再生可能資源から得られるバイオオレフィンなど、ベースオイルの他の代替品が研究され、新しいエンジンオイル製品として実用化されています。さらに、鉱物油に代わる潤滑油の基油として、植物油が利用されるケースが増えている。植物油には、無毒性、生分解性、資源の再生可能性、手頃なアプリケーションコスト、高い粘度指数など、多くの利点があります。さらに、植物油はエステル系油に比べて安価であり、基材となる潤滑油として成功するための可能性を提供する。このことは、世界的な自動車の販売台数の増加とともに、今後数年間、市場を牽引すると予測されます。

主要な市場細分化
IMARC Groupは、世界のベースオイル市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、グループ、用途に基づいて分類しています。

タイプ別の内訳

鉱物性
合成
バイオベース

グループ別構成比

グループI
グループII
グループIII
グループIV
グループV

アプリケーション別構成比

自動車用オイル
工業用オイル
金属加工油剤
油圧作動油
グリース
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
アブダビ石油、バーラト石油、BP plc、シェブロン、中国石油、中国石油化工、エボニックインダストリーズ、エクソンモービル、ペトロリアムナショナルベルハッド(PETRONAS)、フィリップス66、ペルタミナ、レプソル、サウジアラビア石油、シェル、トータルエナジーエスなどの主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も検証しています。

本レポートで回答した主な質問
ベースオイルの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のベースオイル市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
種類別の市場構成は?
グループ別の市場構成は?
用途別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
ベースオイルの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Base Oil Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Mineral
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Synthetic
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Bio-Based
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Group
7.1 Group I
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Group II
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Group III
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Group IV
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Group V
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Automotive Oil
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Industrial Oil
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Metalworking Fluids
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Hydraulic Oil
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Greases
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Abu Dhabi National Oil Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Bharat Petroleum Corporation Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 BP plc
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Chevron Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 China National Petroleum Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 SWOT Analysis
14.3.6 China Petroleum & Chemical Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Evonik Industries AG
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Exxon Mobil Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS)
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 Phillips 66 Company
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 PT Pertamina(Persero)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 SWOT Analysis
14.3.12 Repsol S.A.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Saudi Arabian Oil Co.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.13.4 SWOT Analysis
14.3.14 Shell plc
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.15 TotalEnergies SE
14.3.15.1 Company Overview
14.3.15.2 Product Portfolio
14.3.15.3 Financials
14.3.15.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global base oil market reached a volume of 31.2 Million Litres in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a volume of 36.7 Million Litres by 2027, exhibiting a CAGR of 2.40% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Base oil refers to a blend stock aiding in formulating numerous lubricating oils that are used in engines and other machinery. It is produced by extracting and treating high-viscosity material from narrow distillation cuts of vacuum gasoil (VGO) or residue, which requires special processing through different units. It helps create a thin film for enhancing heat transfer and reducing tension between moving parts. At present, there is a significant rise in the utilization of lubricants in automobile and truck engines, which in turn, is positively influencing the requirement of base oil across the globe.

Base Oil Market Trends:
Nowadays, base oils find extensive applications in greases and transmission and gear lubricants. This, in confluence with the increasing utilization of hydraulic oil in the automotive industry and rising sales of automobiles, represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, base oils are generally made from crude oil, a non-renewable resource that produces greenhouse gases (GHGs) and causes damage to the environment. As a result, other alternatives for base oils are being researched and implemented in newer engine oil products, such as bio-olefins, which are derived from renewable resources like biomass. Besides this, vegetable oils are increasingly being utilized as base oils in lubricants instead of mineral oils as they offer numerous advantages. These include nontoxicity, biodegradability, resource renewability, affordable application cost, and high viscosity index. In addition, vegetable oils are cheaper than ester-based oils and provide more potential for the successful implementation as lubricants in base oils. This, along with the rising sales of cars around the world, is projected to drive the market in the upcoming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global base oil market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, group and application.

Breakup by Type:

Mineral
Synthetic
Bio-Based

Breakup by Group:

Group I
Group II
Group III
Group IV
Group V

Breakup by Application:

Automotive Oil
Industrial Oil
Metalworking Fluids
Hydraulic Oil
Greases
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abu Dhabi National Oil Company, Bharat Petroleum Corporation Limited, BP plc, Chevron Corporation, China National Petroleum Corporation, China Petroleum & Chemical Corporation, Evonik Industries AG, Exxon Mobil Corporation, Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS), Phillips 66 Company, PT Pertamina(Persero), Repsol S.A., Saudi Arabian Oil Co., Shell plc and TotalEnergies SE.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global base oil market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global base oil market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the group?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global base oil market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Base Oil Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Mineral
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Synthetic
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Bio-Based
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Group
7.1 Group I
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Group II
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Group III
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Group IV
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Group V
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Automotive Oil
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Industrial Oil
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Metalworking Fluids
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Hydraulic Oil
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Greases
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Abu Dhabi National Oil Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Bharat Petroleum Corporation Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 BP plc
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Chevron Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 China National Petroleum Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 SWOT Analysis
14.3.6 China Petroleum & Chemical Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Evonik Industries AG
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Exxon Mobil Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS)
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 Phillips 66 Company
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 PT Pertamina(Persero)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 SWOT Analysis
14.3.12 Repsol S.A.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Saudi Arabian Oil Co.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.13.4 SWOT Analysis
14.3.14 Shell plc
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.15 TotalEnergies SE
14.3.15.1 Company Overview
14.3.15.2 Product Portfolio
14.3.15.3 Financials
14.3.15.4 SWOT Analysis

 

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