世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

航空機のデアイシング市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Aircraft De-Icing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の航空機除氷市場は、2021年に12億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.44%を示し、2027年までに16億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
142 英語

 

サマリー

世界の航空機除氷市場は、2021年に12億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.44%を示し、2027年までに16億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

航空機の除氷は、航空機の表面から氷、雪、霜を除去するプロセスを指します。除氷剤は通常、エチレングリコールやプロピレングリコールをベースとした液体に、水、腐食防止剤、湿潤剤、染料を加えて製造されています。水の凝固点を下げ、主翼、胴体、操縦席、ファンブレード、エンジンインレット、プロペラ、センサー、着陸装置など、航空機のさまざまな部品を洗浄するための薬剤です。除氷剤には、一般的にタイプI、II、III、IVがあり、離陸前の機体の除染にも使用されます。そのため、軍事・商業航空分野での幅広い用途に使用されています。

航空業界の著しい成長は、市場に好影響を与える重要な要因の一つです。航空機メーカーは、乗客の快適性を高め、特に冬場の安全な離着陸作業を確保することにますます重点を置くようになっています。さらに、空港の地上設備が近代化され、改善されたことも、市場の成長を後押ししています。新しい赤外線、温水、強化蒸気、強制空気、電気膨張式分離、電気機械式除氷システムの出現など、さまざまな技術的進歩も成長を促す要因となっています。これに伴い、除氷剤メーカーも環境に優しい製品を開発し、市場の成長に貢献しています。航空会社は、航空機の運用コストを最小限に抑え、結氷の危険性を低減するために、これらのリサイクル可能な薬剤を採用しています。また、世界的な旅客・貨物輸送量の増加や、特に発展途上国における新空港建設の増加などの要因も、市場をさらに押し上げると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の航空機除氷市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、流体タイプ、用途、機器に基づき市場を分類しています。

流体タイプ別内訳。

タイプI
タイプII
タイプIII
タイプIV

アプリケーション別構成比

軍用
商業

機器別の内訳。

除氷車
スイーパー
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、B/E Aerospace Inc.(Rockwell Collins Inc.), BASF SE, Clariant AG, General Atomic Technologies, Global Ground Support LLC (Air T Inc.), JBT Corporation (FMC Technologies), Kilfrost Ltd., The Dow Chemical Company, Tronair Inc., UTC Aerospace Systems (Collins Aerospace), Vestergaard Company A/Sなど。本レポートで回答した主な質問
1.航空機用除氷の世界市場の成長率はどのくらいと予想されますか?
2.COVID-19は世界の航空機用除氷市場にどのような影響を与えたか?
3.航空機用除氷の世界市場を牽引する主要因は何か?
4.航空機用除氷の世界市場における流体タイプ別の内訳は?
5.航空機用除氷の世界市場の用途別内訳は?
6.航空機用除氷の世界市場における主要地域は?
7.航空機の除氷の世界市場における主要なプレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Aircraft De-Icing Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Fluid Type
6.1 Type I
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Type II
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Type III
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Type IV
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Military
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Commercial
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Equipment
8.1 De-Icing Trucks
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Sweepers
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 B/E Aerospace Inc. (Rockwell Collins Inc.)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 BASF SE
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Clariant AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.4 General Atomic Technologies
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Global Ground Support LLC (Air T Inc.)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 JBT Corporation (FMC Technologies)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Kilfrost Ltd.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 The Dow Chemical Company
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Tronair Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 UTC Aerospace Systems (Collins Aerospace)
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.11 Vestergaard Company A/S
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global aircraft de-icing market reached a value of US$ 1.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1.6 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 5.44% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Aircraft de-icing refers to the process of removing ice, snow and frost from the surface of the aircraft. De-icing agents are usually manufactured using ethylene glycol and propylene glycol-based fluids, along with water, corrosion inhibitors, wetting agents and dyes. These agents reduce the freezing point of water and assist in cleaning various components of the aircraft, such as wings, fuselage, control surface, fan blades, engine inlets, propellers, sensors and landing gear. De-icing agents are commonly available in type I, II, III and IV variants that are also used for decontaminating the aircraft body prior to the take-off. As a result, they find extensive applications across the military and commercial aviation sector.

Significant growth in the aviation industry is one of the key factors creating a positive impact on the market. Aircraft manufacturers are increasingly emphasizing on enhancing passenger comfort and ensuring secure take-off and landing operations, especially during winters. Furthermore, modernization and improvements in the airport ground for handling equipment are also augmenting the market growth. Various technological advancements, such as the advent of novel infrared, hot water, tempered steam, forced air, electro-expulsive separation and electro-mechanical expulsion de-icing systems, are acting as other growth-inducing factors. In line with this, de-icing agents manufacturers are also developing environment-friendly product variants, thereby contributing to the market growth. Airlines are adopting these recyclable agents to minimize the operational costs of the aircraft and reduce the risks of icing hazards. Other factors, including rising passenger and cargo traffic across the globe, along with increasing construction of new airports, especially in the developing countries, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global aircraft de-icing market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on fluid type, application and equipment.

Breakup by Fluid Type:

Type I
Type II
Type III
Type IV

Breakup by Application:

Military
Commercial

Breakup by Equipment:

De-Icing Trucks
Sweepers
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being B/E Aerospace Inc. (Rockwell Collins Inc.), BASF SE, Clariant AG, General Atomic Technologies, Global Ground Support LLC (Air T Inc.), JBT Corporation (FMC Technologies), Kilfrost Ltd., The Dow Chemical Company, Tronair Inc., UTC Aerospace Systems (Collins Aerospace) and Vestergaard Company A/S. Key Questions Answered in This Report
1. What is the expected growth rate of the global aircraft de-icing market?
2. What has been the impact of COVID-19 on the global aircraft de-icing market?
3. What are the key factors driving the global aircraft de-icing market?
4. What is the breakup of the global aircraft de-icing market based on the fluid type?
5. What is the breakup of the global aircraft de-icing market based on the application?
6. What are the key regions in the global aircraft de-icing market?
7. Who are the key players/companies in the global aircraft de-icing market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Aircraft De-Icing Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Fluid Type
6.1 Type I
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Type II
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Type III
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Type IV
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Military
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Commercial
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Equipment
8.1 De-Icing Trucks
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Sweepers
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 B/E Aerospace Inc. (Rockwell Collins Inc.)
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 BASF SE
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Clariant AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.4 General Atomic Technologies
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Global Ground Support LLC (Air T Inc.)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 JBT Corporation (FMC Technologies)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Kilfrost Ltd.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 The Dow Chemical Company
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Tronair Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 UTC Aerospace Systems (Collins Aerospace)
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.11 Vestergaard Company A/S
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(aircraft)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る