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アクティブ光ケーブル市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Active Optical Cable Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

アクティブ光ケーブルの世界市場は、2021年に2,176.5百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には8,223.5 Millionドルの市場に到達し、2022年から2027年の間にCAGR23.50%を示すと予測して... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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144 英語

 

サマリー

アクティブ光ケーブルの世界市場は、2021年に2,176.5百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には8,223.5 Millionドルの市場に到達し、2022年から2027年の間にCAGR23.50%を示すと予測している。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。

アクティブ光ケーブルは、アクティブな電気部品と光学部品を組み込み、光ファイバーケーブルで信号を受信し、昇圧するトランシーバー製品です。マルチモード光ファイバー、トランシーバー、制御チップ、モジュールで構成される。電気信号を光に変換し、データ通信や映像通信をソースとディスプレイ間の長距離・短距離で行う。アクティブ光ケーブルは、パーソナルコンピューティング、データセンター、デジタルサイネージ、家電、高性能コンピューティングなどで幅広く使用されている。これらのケーブルは軽量でかさばることなく、低消費電力で高い帯域幅と高い性能を提供します。銅線ケーブルに比べ、外付けの光トランシーバーが不要で、電磁波の干渉を受けにくい。

アクティブ光ケーブルの市場動向。
世界的な家電製品の需要増が、市場成長の大きな要因の一つとなっています。これに伴い、高品質のビデオ解像度ディスプレイを提供する家電製品の小型化により、軽量・薄型設計のアクティブ光ケーブルに対する需要が増加していることが、市場の成長に好影響を与えています。さらに、ネットワークの消費電力の削減を支援し、ネットワークハードウェアのライフサイクルを強化するネットワーク機能仮想化(NFV)やソフトウェア定義ネットワーキング(SDN)の導入など、さまざまな技術的進歩が市場成長にかなりの弾みをつけています。さらに、強化された仮想化接続性によるアクティブ光ケーブルの広範な採用は、エラーを最小限に抑え、費用対効果も高く、市場成長にプラスの影響を与えています。その他、通信業界の著しい成長や、ネットワークインフラを改善するための様々な政府施策の実施などが、市場に明るい展望を生み出しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のアクティブ光ケーブル市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コネクタータイプ、技術、用途に基づき市場を分類しています。

コネクタタイプ別内訳。

QSFP
CXP
CDFP
CFP
SFP
その他

技術別構成比。

InfiniBand
イーサネット
HDMI
ディスプレイポート
USB
その他

アプリケーション別構成比

データセンター
ハイパフォーマンス・コンピューティング
パーソナルコンピューティング
デジタルサイネージ
コンシューマーエレクトロニクス
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境は、3M Company、Amphenol Corporation、Broadcom Inc.、EMCORE Corporation、富士通株式会社、II-VI Incorporated、International Business Machines Corporation、Lumentum Operations LLC、Molex LLC(Koch Industries Inc)、住友電気工業株式会社、TE Connectivity、The Siemon Companyなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。本レポートで回答した主な質問
アクティブ光ケーブルの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のアクティブ光ケーブル市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
コネクタタイプに基づく市場の内訳は?
技術に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
アクティブ光ケーブルの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Active Optical Cable Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Connector Type
6.1 QSFP
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 CXP
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 CDFP
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 CFP
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 SFP
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 InfiniBand
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Ethernet
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 HDMI
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 DisplayPort
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 USB
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Data Center
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 High-Performance Computing
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Personal Computing
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Digital Signage
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Consumer Electronics
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 3M Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Amphenol Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Broadcom Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 EMCORE Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Fujitsu Limited
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 II-VI Incorporated
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 International Business Machines Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Lumentum Operations LLC
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 Molex LLC (Koch Industries Inc.)
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 Sumitomo Electric Industries Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 TE Connectivity
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 The Siemon Company
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global active optical cable market reached a value of US$ 2,176.5 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 8,223.5 Million by 2027 exhibiting a CAGR of 23.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Active optical cables are transceiver products that incorporate active electrical and optical components to receive and boost signals through fiber optical cables. These cables consist of multi-mode optical fiber, a transceiver, a control chip, and modules. They convert electrical signals into optical for the transmission of data and video communications over long and short distances between sources and displays. Active optical cables are widely used in personal computing, data centers, digital signage, consumer electronics, and high-performance computing. These cables are lightweight, help in reducing bulkiness, and offer higher bandwidth and enhanced performance with low power consumption. In comparison to attach copper cables, active optical cables eliminate the need for an external optical transceiver and offer resistance to electromagnetic interference.

Active Optical Cable Market Trends:
The increasing demand for consumer electronics across the globe is the one of the prime factors driving the market growth. In line with this, the increasing demand for lightweight and thinner designed active optical cables due to the miniaturization of consumer electronics that offer high-quality video resolution displays is favoring the market growth. Moreover, various technological advancements, such as the introduction of network-function virtualization (NFV) and software-defined networking (SDN) that assist in reducing network power consumption and provide enhanced life cycles for network hardware, are providing a considerable boost to the market growth. Additionally, the widespread adoption of active optical cables due to their enhanced virtualized connectivity minimized errors and cost-effectiveness is positively impacting the market growth. Other factors, such as the significant growth in the telecom industry and implementation of various government initiatives to improve the network infrastructure, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global active optical cable market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on connector type, technology and application.

Breakup by Connector Type:

QSFP
CXP
CDFP
CFP
SFP
Others

Breakup by Technology:

InfiniBand
Ethernet
HDMI
DisplayPort
USB
Others

Breakup by Application:

Data Center
High-Performance Computing
Personal Computing
Digital Signage
Consumer Electronics
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Amphenol Corporation, Broadcom Inc., EMCORE Corporation, Fujitsu Limited, II-VI Incorporated, International Business Machines Corporation, Lumentum Operations LLC, Molex LLC (Koch Industries Inc.), Sumitomo Electric Industries Ltd., TE Connectivity and The Siemon Company. Key Questions Answered in This Report:
How has the global active optical cable market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global active optical cable market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the connector type?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global active optical cable market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Active Optical Cable Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Connector Type
6.1 QSFP
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 CXP
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 CDFP
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 CFP
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 SFP
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 InfiniBand
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Ethernet
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 HDMI
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 DisplayPort
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 USB
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Data Center
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 High-Performance Computing
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Personal Computing
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Digital Signage
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Consumer Electronics
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 3M Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Amphenol Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Broadcom Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 EMCORE Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Fujitsu Limited
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 II-VI Incorporated
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 International Business Machines Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Lumentum Operations LLC
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 Molex LLC (Koch Industries Inc.)
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 Sumitomo Electric Industries Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 TE Connectivity
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 The Siemon Company
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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