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アドベンチャーツーリズム市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Adventure Tourism Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のアドベンチャーツーリズム市場は、2021年に8,524億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.23%を示し、2027年までに2兆5482億米ドルに達すると予測しています。C... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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145 英語

 

サマリー

世界のアドベンチャーツーリズム市場は、2021年に8,524億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.23%を示し、2027年までに2兆5482億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

アドベンチャーツーリズムは、身体活動、自然環境、文化的な浸食を目的として、遠隔地やエキゾチックな場所に旅行することです。旅行者は、交流を通じて現地の人々の核となる価値観とつながることができます。さらに、生物文化的多様性を高めるための効果的かつ経済的なインセンティブを提供し、地元や民間の産業に経済的な利益をもたらしています。現在、アドベンチャー・ツーリズムは、弾力性があり、経済を支え、持続可能な活動を奨励することから、世界中で従来のマスツーリズムを凌ぐ人気を集めています。

アドベンチャーツーリズムの市場動向
急速な都市化、可処分所得の向上、ソーシャルメディアの影響力の高まり、手頃な価格の航空券などにより、本物で個性的な旅行体験に対する需要が高まっていることが、市場の成長を後押しする主な要因の一つとなっています。また、土壌侵食、汚染の増加、自然の生息地の損失など、従来の観光の悪影響についての意識の高まりは、持続可能な冒険旅行に向かって旅行者の好みをシフトしています。これとは別に、旅行会社は、スマートフォンで簡単に操作できる、高速でモバイルフレンドリーなウェブサイトを導入しています。これらのウェブサイトでは、同業者のレビュー、360度ビデオツアー、明確な価格比較が可能で、旅行者がオンラインで休暇を計画し、十分な情報に基づいて予約を決定するのに役立っています。このことは、インターネットの普及やスマートフォンの売れ行きが伸びていることと相まって、この市場に有利な見通しを生み出しています。さらに、マーケティング会社と提携し、オンラインマーケティングを通じて価値の高い顧客を獲得しており、これは世界のアドベンチャーツーリズムの需要にプラスの影響を与えています。さらに、アドベンチャーツーリズムは雇用機会を創出し、地域社会の発展に効果的に貢献することから、多くの国の行政機関がアドベンチャーツーリズムを推進しています。これにより、アドベンチャー・ツーリズムの人気が世界中で高まることが予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のアドベンチャーツーリズム市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、アクティビティ、年齢層、販売チャネルに基づき分類しています。

タイプ別内訳

ハードアドベンチャー
ソフトアドベンチャー

アクティビティ別の別れ方

陸上でのアクティビティ
水上アクティビティ
エアベース活動

年齢層別構成比。

30歳未満
30-41歳
42-49歳
50歳以上

販売チャネル別構成比。

旅行代理店
ダイレクト

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Abercrombie & Kent USA LLC、Austin Adventures Inc.、Butterfield & Robinson Inc.、Cox & Kings Ltd.、Discovery Nomads、G Adventures、Geographic Expeditions Inc、Intrepid Group Limited、Mountain Travel Sobek、Recreational Equipment Inc、ROW AdventuresおよびTUI AGなどの主要企業のプロフィールとともに調査しています。本レポートで回答した主な質問
世界のアドベンチャーツーリズム市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のアドベンチャーツーリズム市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
タイプ別の市場構成は?
アクティビティに基づく市場の内訳は?
年齢層別の市場構成は?
販売チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
アドベンチャーツーリズムの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Adventure Tourism Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Hard Adventure
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Soft Adventure
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Activity
7.1 Land-based Activity
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Water-based Activity
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Air-based Activity
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Age Group
8.1 Below 30 Years
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 30–41 Years
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 42–49 Years
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 50 Years and Above
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Sales Channel
9.1 Travel Agent
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Direct
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abercrombie & Kent USA LLC
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Austin Adventures Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Butterfield & Robinson Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Cox & Kings Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Discovery Nomads
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 G Adventures
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Geographic Expeditions Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Intrepid Group Limited
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Mountain Travel Sobek
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Recreational Equipment Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 ROW Adventures
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 TUI AG
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global adventure tourism market reached a value of US$ 852.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2,548.2 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 20.23% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Adventure tourism involves traveling to remote and exotic places for physical activity, natural environment, and cultural immersion. It encourages travelers to connect with the core values of the local people via interaction. In addition, it offers effective and economic incentives for enhancing bio-cultural diversity while generating financial benefits for local and private industries. Nowadays, adventure tourism is gaining traction over conventional mass tourism across the globe as it is resilient, supports economies, and encourages sustainable practices.

Adventure Tourism Market Trends:
The escalating demand for authentic and personalized traveling experience on account of rapid urbanization, improving disposable incomes, rising social media influence, and affordable air travel tickets represents one of the key factors bolstering the market growth. Moreover, the growing awareness about the adverse impact of conventional tourism, such as soil erosion, increasing pollution, and natural habitat loss, is shifting the preferences of travelers towards sustainable and adventure tourism. Apart from this, travel companies are introducing fast and mobile-friendly websites that are easy to navigate on smartphones. These websites allow peer reviews, 360-degree video tours, and clear price comparisons, which help tourists plan vacations online and make informed booking decisions. This, in confluence with the increasing penetration of the internet and boosting sales of smartphones, is creating a lucrative outlook for the market. In addition to this, they are partnering with marketing organizations to attract high-value customers through online marketing, which is positively influencing the demand for adventure tourism worldwide. Furthermore, governing agencies of numerous countries are promoting adventure tourism as it creates employment opportunities and contributes effectively to community development. This is projected to increase the popularity of adventure tourism around the world.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global adventure tourism market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, activity, age group and sales channel.

Breakup by Type:

Hard Adventure
Soft Adventure

Breakup by Activity:

Land-based Activity
Water-based Activity
Air-based Activity

Breakup by Age Group:

Below 30 Years
30–41 Years
42–49 Years
50 Years and Above

Breakup by Sales Channel:

Travel Agent
Direct

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abercrombie & Kent USA LLC, Austin Adventures Inc., Butterfield & Robinson Inc., Cox & Kings Ltd., Discovery Nomads, G Adventures, Geographic Expeditions Inc., Intrepid Group Limited, Mountain Travel Sobek, Recreational Equipment Inc., ROW Adventures and TUI AG. Key Questions Answered in This Report:
How has the global adventure tourism market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global adventure tourism market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the activity?
What is the breakup of the market based on the age group?
What is the breakup of the market based on the sales channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global adventure tourism market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Adventure Tourism Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Hard Adventure
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Soft Adventure
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Activity
7.1 Land-based Activity
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Water-based Activity
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Air-based Activity
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Age Group
8.1 Below 30 Years
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 30–41 Years
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 42–49 Years
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 50 Years and Above
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Sales Channel
9.1 Travel Agent
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Direct
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abercrombie & Kent USA LLC
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Austin Adventures Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Butterfield & Robinson Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Cox & Kings Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 Discovery Nomads
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 G Adventures
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Geographic Expeditions Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Intrepid Group Limited
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Mountain Travel Sobek
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Recreational Equipment Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 ROW Adventures
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 TUI AG
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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