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ウイルスろ過の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Virus Filtration Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ウイルスろ過の世界市場は、2021年に36億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.2%を示し、2027年までに67億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

ウイルスろ過の世界市場は、2021年に36億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.2%を示し、2027年までに67億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ウイルスろ過は、エンベロープ型および非エンベロープ型のウイルス粒子を高分子膜の表面または孔内に保持する効果的で非破壊的、かつ使いやすい方法である。この方法は、連続的なバイオプロセスにおいて幅広い応用が可能であり、モノクローナル抗体(MAbs)においては、小さな設備面積を提供することで人気を集めている。製品の品質に影響を与えないため、ワクチン、体細胞、遺伝子治療、組み換え治療用タンパク質などの生物学的製品の製造や、その安全性を高めるための理想的なソリューションと考えられている。また、血漿由来の製品に含まれる血液由来病原体の除去にも使用されています。

コロナウイルス感染症(COVID-19)患者を危機的な状況で治療するための潜在的な治療法やワクチンの緊急の必要性は、炎症メディエーターを減らすための回復期血漿のウイルスろ過の適用を促進しています。さらに、シングルユース機器、灌流リアクター、クロマトグラフィー樹脂などのバイオプロセス技術の進歩は、さまざまなバイオ治療製品の製造におけるウイルスろ過の採用にプラスの影響を及ぼしています。これらの製品に対する需要の増加は、世界的な慢性疾患の有病率の大幅な上昇と関連付けることができます。さらに、多数の国の規制機関が、生物学的治療薬のウイルス学的安全性を確保するために、医薬品製造プロセスのさまざまな段階でのウイルス管理を義務付けており、これも市場成長に寄与しています。これとは別に、圧力の変化、高負荷、プロセスの中断によってウイルス保持に影響を与えない高度な非対称膜構造の導入は、市場の成長を刺激すると予想されています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のウイルスろ過市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、用途、最終用途に基づき、市場を分類しています。

製品別の内訳。

消耗品
キット・試薬
その他
機器
ろ過装置
クロマトグラフィーシステム
サービス

アプリケーション別構成比

生物学的製剤
ワクチンと治療薬
血液・血液製剤
細胞・遺伝子治療製品
その他
医療機器
浄水器
空気清浄機
その他

エンドユーザー別構成比

バイオ医薬品・バイオテクノロジー企業
受託研究機関
学術機関・研究所
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、旭化成メディカル株式会社、株式会社エヌ・ティ・ティ・ドコモ、株式会社日立製作所、株式会社日立製作所の主要企業のプロファイルと共に調査しています。Ltd.、Charles River Laboratories, Inc.、Clean Cells、Danaher Corporation、Merck KGaA、Sartorius AG、Thermo Fisher Scientific Inc.などの主要企業のプロフィールも掲載しています。本レポートで回答した主な質問
ウイルスろ過の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のウイルスろ過市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
製品に基づく市場の内訳は?
用途別の市場構成は?
最終用途に基づく市場の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
ウイルスろ過の世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Virus Filtration Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Consumables
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Kits and Reagents
6.1.2.2 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Instruments
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Major Types
6.2.2.1 Filtration Systems
6.2.2.2 Chromatography Systems
6.2.3 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Biologicals
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Major Types
7.1.2.1 Vaccines and Therapeutics
7.1.2.2 Blood and Blood Products
7.1.2.3 Cellular and Gene Therapy Products
7.1.2.4 Others
7.1.3 Market Forecast
7.2 Medical Devices
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Water Purification
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Air Purification
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Use
8.1 Biopharmaceuticals and Biotechnology Companies
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Contract Research Organizations
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Academic Institutes and Research Laboratories
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Asahi Kasei Medical Co. Ltd.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Charles River Laboratories Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Clean Cells
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.4 Danaher Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Merck KGaA
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Sartorius AG
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Thermo Fisher Scientific Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global virus filtration market reached a value of US$ 3.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.7 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 11.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Virus filtration is an effective, non-destructive, and easy to use method of retaining both enveloped and non-enveloped virus particles on the surface or within the pores of a polymeric membrane. It finds extensive applications in continuous bioprocessing, which is gaining traction in monoclonal antibodies (MAbs) for providing small facility footprints. As it does not impact the product quality, it is considered an ideal solution for manufacturing biological products, such as vaccines, somatic cells, gene therapy, and recombinant therapeutic proteins, and enhancing their safety. It is also used to remove blood-borne pathogens from plasma-derived products.

The urgent need for potential therapies and vaccines to treat coronavirus disease (COVID-19) patients under critical conditions is promoting the application of virus filtration in the convalescent plasma for reducing inflammatory mediators. Moreover, advancements in bioprocessing technologies, including single-use equipment, perfusion reactors, and chromatography resins, are positively influencing the adoption of virus filtration in the manufacturing of various biotherapeutic products. The increasing demand for these products can be associated with the significant rise in the prevalence of chronic diseases worldwide. Additionally, regulatory agencies of numerous countries have mandated virus control at various stages of the drug manufacturing process to ensure the virological safety of biological therapeutics, which is also contributing to the market growth. Apart from this, the introduction of an advanced asymmetric membrane structure that provides no impact on virus retention through pressure variations, high loads, or process interruptions is anticipated to stimulate the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global virus filtration market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, application and end use.

Breakup by Product:

Consumables
Kits and Reagents
Others
Instruments
Filtration Systems
Chromatography Systems
Services

Breakup by Application:

Biologicals
Vaccines and Therapeutics
Blood and Blood Products
Cellular and Gene Therapy Products
Others
Medical Devices
Water Purification
Air Purification
Others

Breakup by End Use:

Biopharmaceuticals and Biotechnology Companies
Contract Research Organizations
Academic Institutes and Research Laboratories
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Asahi Kasei Medical Co. Ltd., Charles River Laboratories, Inc., Clean Cells, Danaher Corporation, Merck KGaA, Sartorius AG and Thermo Fisher Scientific Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global virus filtration market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global virus filtration market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end use?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global virus filtration market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Virus Filtration Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Consumables
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Kits and Reagents
6.1.2.2 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Instruments
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Major Types
6.2.2.1 Filtration Systems
6.2.2.2 Chromatography Systems
6.2.3 Market Forecast
6.3 Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Biologicals
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Major Types
7.1.2.1 Vaccines and Therapeutics
7.1.2.2 Blood and Blood Products
7.1.2.3 Cellular and Gene Therapy Products
7.1.2.4 Others
7.1.3 Market Forecast
7.2 Medical Devices
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Water Purification
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Air Purification
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End Use
8.1 Biopharmaceuticals and Biotechnology Companies
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Contract Research Organizations
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Academic Institutes and Research Laboratories
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Asahi Kasei Medical Co. Ltd.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Charles River Laboratories Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Clean Cells
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.4 Danaher Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Merck KGaA
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Sartorius AG
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Thermo Fisher Scientific Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis

 

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