世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

携帯電話アクセサリー市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Mobile Phone Accessories Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の携帯電話アクセサリー市場は、2021年に804億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示し、2027年には1,163億9千万米ドルの市場に達すると予測してい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界の携帯電話アクセサリー市場は、2021年に804億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示し、2027年には1,163億9千万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

携帯電話の付属品は、メーカーが設計した携帯電話の操作に不可欠でないハードウェアやソフトウェアで構成されています。携帯充電器、カーマウント、自撮り棒、カメラレンズ用アタッチメント、ヘッドフォン、Bluetoothアクセサリー、ゲームコントローラー、パワーバンク、ケースやカバーなどが含まれます。現在、コミュニケーションやエンターテインメントを目的としたスマートフォンへの依存度が高まっており、これが世界的な携帯電話アクセサリーの需要の起爆剤となっています。携帯電話用アクセサリーの市場動向。
携帯電話の写真撮影の人気が高まっていることは、市場の成長を刺激する重要な要因の一つです。また、外出先で音楽を楽しむ消費者の増加に伴い、ヘッドホンやイヤホンの販売も増加しています。ワイヤレスヘッドフォンとイヤフォンは、携帯性、ハンズフリー使用、最新のデバイスとの互換性などを提供するため、有線のものに取って代わろうとしています。さらに、ノイズキャンセリング技術の実装など、技術的進歩の高まりが市場の成長を促進しています。さらに、まぶしさを抑え、プライバシーを保護し、指紋をつきにくくし、汚れをはじき、紫外線から保護するスクリーンプロテクターを購入する消費者が増えています。さらに、携帯電話を誤って落としたときにできる傷や破損からスクリーンを保護する効果もあります。また、バッテリーには寿命があるため、携帯電話の性能を向上させるためにパワーバンクを購入されるお客様もいらっしゃいます。フィットネスバンドなどのスマートウォッチは、消費カロリーをモニターしたり、心拍数や血圧、体温を記録したりすることができます。これと、医療従事者や患者がシミュレーション環境と相互作用できるバーチャルリアリティ(VR)ヘッドセットのヘルスケア業界における採用が増加していることが相まって、市場を牽引しています。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界の携帯電話アクセサリー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、価格帯、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ヘッドホン/イヤホン
ポータブルスピーカー
充電器
メモリーカード
パワーバンク
プロテクトケース
スクリーンガード
ポップポケット
その他

価格帯別構成比プレミアム
中位
ロー

流通チャネル別構成比。

オンライン
オフライン

地域別構成比。北米
アメリカ
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
Apple Inc.、Bose Corporation、Energizer Holdings Inc.、JVCKENWOOD Corporation、Kingston Technology Corporation、Panasonic Corporation、Plantronics Inc.などの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も調査しています。Ltd.、Sennheiser electronic GmbH & Co.KG、ソニー株式会社、Western Digital Corporation、Xiaomi Inc.本レポートで回答した主な質問
世界の携帯電話アクセサリー市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の携帯電話アクセサリー市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
価格帯別の市場構成は?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
携帯電話アクセサリーの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Phone Accessories Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Headphone/Earphone
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Portable Speaker
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Charger
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Memory Card
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Power Bank
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Protective Case
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Screen Guards
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
6.8 Popsockets
6.8.1 Market Trends
6.8.2 Market Forecast
6.9 Others
6.9.1 Market Trends
6.9.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Price Range
7.1 Premium
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mid
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Low
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Online
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Offline
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Apple Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Bose Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 Energizer Holdings Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 JVCKENWOOD Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.5 Kingston Technology Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Panasonic Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Plantronics Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Sony Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Western Digital Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Xiaomi Inc.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global mobile phone accessories market reached a value of US$ 80.44 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 116.39 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Mobile phone accessories comprise any hardware or software not integral to the operation of a mobile phone as designed by the manufacturer. They include portable chargers, car mounts, selfie sticks, camera lens attachments, headphones, Bluetooth accessories, gaming controllers, power banks, and cases and covers. At present, there is an increase in the reliance on smartphones for communication and entertainment purposes, which is catalyzing the demand for mobile phone accessories across the globe. Mobile Phone Accessories Market Trends:
The rising popularity of mobile photography represents one of the key factors stimulating the growth of the market. Moreover, there is an increase in the sales of headphones and earphones on account of the growing consumer preference for music on the go. Wireless headphones and earphones are replacing their wired counterparts as they offer portability, hands-free use, and better compatibility with modern devices. Furthermore, rising technological advancements, including the implementation of noise-canceling technology, are fueling market growth. Besides this, consumers are increasingly purchasing screen protectors, which help reduce glare, enhance privacy, resist fingerprints, repel dirt, and protect against ultraviolet (UV) damage. In addition, they safeguard the screen from scratches and damage that can be caused by accidentally dropping the mobile phone. Apart from this, as batteries have a limited life span, customers are purchasing power banks to improve the performance of their mobile phones. Smart wearable watches, such as fitness bands, can monitor calories burnt and track the heart rate, blood pressure, and body temperature of the user. This, coupled with the increasing adoption of virtual reality (VR) headsets in the healthcare industry, which enable healthcare professionals and patients to interact with simulated environments, is driving the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile phone accessories market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, price range and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Headphone/Earphone
Portable Speaker
Charger
Memory Card
Power Bank
Protective Case
Screen Guards
Popsockets
Others

Breakup by Price Range: Premium
Mid
Low

Breakup by Distribution Channel:

Online
Offline

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Bose Corporation, Energizer Holdings Inc., JVCKENWOOD Corporation, Kingston Technology Corporation, Panasonic Corporation, Plantronics Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, Sony Corporation, Western Digital Corporation and Xiaomi Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global mobile phone accessories market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global mobile phone accessories market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the price range?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global mobile phone accessories market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Phone Accessories Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Headphone/Earphone
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Portable Speaker
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Charger
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Memory Card
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Power Bank
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Protective Case
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Screen Guards
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
6.8 Popsockets
6.8.1 Market Trends
6.8.2 Market Forecast
6.9 Others
6.9.1 Market Trends
6.9.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Price Range
7.1 Premium
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mid
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Low
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Online
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Offline
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Apple Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Bose Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 SWOT Analysis
14.3.3 Energizer Holdings Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 JVCKENWOOD Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.5 Kingston Technology Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Panasonic Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Plantronics Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Sony Corporation
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Western Digital Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Xiaomi Inc.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/08 10:26

154.13 円

166.76 円

202.76 円

ページTOPに戻る