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エスニック食品市場レポート:料理タイプ別(アメリカ料理、中華料理、日本料理、メキシコ料理、イタリア料理、その他)、食品タイプ別(ベジタリアン、ノン・ベジタリアン)、流通チャネル別(フードサービス、小売店)、地域別 2025-2033

エスニック食品市場レポート:料理タイプ別(アメリカ料理、中華料理、日本料理、メキシコ料理、イタリア料理、その他)、食品タイプ別(ベジタリアン、ノン・ベジタリアン)、流通チャネル別(フードサービス、小売店)、地域別 2025-2033


Ethnic Foods Market Report by Cuisine Type (American, Chinese, Japanese, Mexican, Italian, and Others), Food Type (Vegetarian, Non-Vegetarian), Distribution Channel (Food Services, Retail Stores), and Region 2025-2033

世界のエスニック食品市場規模は2024年に584億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2033年までに同市場が1,138億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は7.7%になると予測している。エスニック料理の人気... もっと見る

 

 

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サマリー

世界のエスニック食品市場規模は2024年に584億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、2033年までに同市場が1,138億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は7.7%になると予測している。エスニック料理の人気の高まり、急速な都市化、人口の増加、食品生産技術の進歩、グローバルサプライチェーンの拡大、移民人口の拡大などは、市場成長を後押しする要因の一部である。

エスニック料理とは、特定の文化集団または地域集団に特有の料理の伝統と料理を指す。こうした食品は、それぞれの地域社会の伝統、歴史、地理に深く根ざしている。エスニック料理には、さまざまな文化的背景を持つ人々の独特の味覚や嗜好を反映した、幅広い種類の味、食材、調理技法、プレゼンテーション・スタイルが含まれる。エスニック料理には、インドのカレー、イタリアのパスタ、メキシコのタコス、日本の寿司など、数え切れないほどの料理がある。エスニック料理には、代々受け継がれてきた文化的アイデンティティがあり、世界の料理界に多様で刺激的な味を紹介し、文化的な理解と認識を促進する能力があるとして、称賛されることが多い。

文化的多様性の増大とグローバル化によって、さまざまな料理に接し、その味を理解する機会が増え、本格的なエスニック料理に対する需要の高まりに拍車がかかり、エスニック料理の世界市場を牽引している。これと同時に、ソーシャル・メディアの普及と旅行の拡大が、こうした料理の大衆化に極めて重要な役割を果たし、新しくてエキゾチックな味を求めるグローバルな食通文化を生み出している。さらに、より健康的で、より多様で、より冒険的な食体験に対する消費者の嗜好の変化が、人々が新しい味覚を探求するにつれて、市場の成長を後押ししている。これに加えて、電子商取引やオンライン食品配達プラットフォームの台頭により、消費者がより多様なエスニック食品にアクセスしやすくなり、利便性とアクセシビリティが向上している。さらに、食品会社による革新的な製品開発とマーケティング戦略が、利便性とすぐに食べられるオプションへの注目とともに、世界のエスニック食品市場の拡大にさらに拍車をかけている。

エスニック食品市場の動向/推進要因:
文化の多様性とグローバル化

世界のエスニック食品市場の主な推進要因のひとつは、文化の多様性とグローバリゼーションの進展である。旅行、移民、デジタル・コミュニケーションを通じて社会の結びつきが強まるにつれて、人々は世界中の幅広い種類の料理に接するようになる。こうした接触は、エスニック料理の真正性や独自性に対する理解を深める。例えば、エスニック・レストランが増え、スーパーマーケットで異文化の食材が手に入るようになったおかげで、北米に住む人がインドカレーや日本の寿司、メキシコのタコスを簡単に手に入れ、楽しむことができるようになった。こうした嗜好のグローバル化は、食に対する冒険的で開放的なアプローチをもたらし、エスニック食品市場の成長に大きく寄与している。

消費者の嗜好の変化

消費者の嗜好の変化も、世界のエスニック食品市場の成長を促す重要な要因である。今日の消費者はますます健康志向を強めており、多様で栄養価の高い食事の選択肢を求めるようになっている。エスニック料理には、野菜、ハーブ、スパイス、赤身のタンパク質など、こうした嗜好に沿った多種多様な食材がよく使われる。また、多くのエスニック料理は風味が豊かで、加工食品をあまり使わないというイメージもあり、その魅力も増している。さらに、人々は斬新で刺激的な味覚体験を求めるため、異なる文化圏の料理をより積極的に探求するようになり、エスニック食 品の需要を押し上げている。こうした傾向を受けて、食品メーカーやレストランは、進化する嗜好に対応するため、よりヘルシーで本格的な、フュージョン・スタイルのエスニック食品を革新的に開発するようになった。

電子商取引と食品配達プラットフォーム

電子商取引とオンライン食品デリバリー・プラットフォームの急速な成長は、消費者がエスニック食品にアクセスし、それを楽しむ方法を一変させた。こうしたプラットフォームは利便性、アクセシビリティ、選択肢を提供し、消費者がお気に入りのレストランにエスニック料理を注文したり、本格的な食材をオンラインで購入したりすることを可能にする。これによって、特に従来はエスニック料理が手に入りにくかった地域で、エスニック料理へのアクセスが大幅に拡大した。モバイル・アプリやウェブサイトを通じて簡単に注文できるようになったことで、消費者が多様な料理の選択肢を探せるようになり、エスニック料理への需要がさらに高まっている。COVID-19 の大流行もまた、オンライン・フード・デリバリーの普及を加速させ、この傾向に適応したエスニック料理業者の売上を押し上げた。

エスニック食品産業のセグメンテーション:
IMARC Groupは、世界のエスニック食品市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析と、2025年から2033年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、料理タイプ、食品タイプ、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

料理タイプ別内訳

アメリカ料理
中華
日本料理
メキシコ料理
イタリア人
その他

中国が市場を独占

同レポートはまた、料理の種類に基づく市場の詳細な分類と分析も行っている。これには、アメリカ料理、中華料理、日本料理、メキシコ料理、イタリア料理、その他が含まれる。同レポートによると、中国料理が最大のセグメントを占めている。

中華料理は美味しく、安らぐというイメージがあるため、安らぎと贅沢な食体験を求める消費者の間で好まれている。うま味豊かな風味、多様な調理法、点心から四川火鍋まで幅広い料理は、様々な味覚の嗜好に対応し、人気の一因となっている。さらに、ベジタリアンや植物ベースの食事への関心の高まりも、野菜をふんだんに使った料理が多い中国料理への需要を押し上げている。加えて、中国人のディアスポラ(ディアスポラ居住者)の増加や、本格的な中華の味の国際的なアピールの高まりも、世界的な中華レストランや食品の急増につながり、需要をさらに押し上げている。最後に、旅行が増え、メディアを通じて中国の文化や料理に触れる機会が増えたことが好奇心を刺激し、この多様で古くからの食の伝統を探求するよう人々を促し、中国食品を世界的な人気料理にしている。

食品タイプ別内訳:

ベジタリアン
ノンベジタリアン

非ベジタリアンが市場で最大のシェアを占める

本レポートでは、食品タイプに基づく市場の詳細な内訳と分析が提供されている。これにはベジタリアンとノン・ベジタリアンが含まれる。報告書によると、非ベジタリアンが最大の市場シェアを占めている。

非ベジタリアンのエスニック食品に対する需要は、インドのカレーに含まれる香ばしいスパイスや中東のケバブに含まれるジューシーな肉など、非ベジタリアン料理に関連する豊かで多様な風味が、大胆で満足感のある風味を求める消費者にアピールするユニークで贅沢な味覚体験を提供することが原動力となっている。これと相前後して、タンパク質が豊富な食生活が重視されるようになり、ベジタリアン以外の選択肢も良質なタンパク源として認識されるようになったことが、消費拡大につながった。さらに、消費者の食の冒険心や旅行・食メディアの影響も、世界中の多様で本格的な肉料理を探求しようとする人々の、非ベジタリアンのエスニック食品に対する需要を後押しする一翼を担っている。

流通チャネル別内訳:

フードサービス
小売店

小売店が市場を独占

本レポートでは、市場を流通チャネル別に詳細に分類・分析している。これにはフードサービスと小売店舗が含まれる。報告書によると、小売店が最大の市場シェアを占めている。

小売店におけるエスニック食品の需要は、スーパーマーケットの棚に並ぶエスニック食品の品揃えと種類が増え、消費者がこれらの商品を探したり購入したりするのがより便利になったことに起因していると考えられる。さらに、旅行やメディアを通じて世界の料理に接することに影響され、家庭で多様な料理体験をしたいという願望が、消費者が小売店でエスニック食材や出来合いの食事を求めるよう促している。さらに、家庭料理の人気の高まりや、新しい味を試してみたいという欲求も、消費者が自宅でくつろぎながら異文化の本格的な料理を再現しようとするため、小売チャネルにおけるエスニック食品の需要に寄与している。

地域別内訳:

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ

アジア太平洋地域が明確な優位性を示し、エスニック食品市場の最大シェアを占める

この市場調査報告書は、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、中南米(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場についても包括的な分析を行っている。報告書によると、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めている。

アジア太平洋地域のエスニック食品市場は、いくつかの独特な要因によって大幅な成長を遂げている。第一に、インド、中国、日本、タイ、ベトナムなどの国々の料理を含む、この地域の多様で豊かな食の伝統が、広く世界的な人気を集めている。これらの料理に含まれる本格的で深みのある味は、本物のエスニック料理体験を求める消費者にとって魅力的である。第二に、急速な都市化とライフスタイルの変化により、多忙な都市住民を対象とした、便利ですぐに食べられるエスニック食品に対する需要が急増している。可処分所得が増加した急成長中の中間層は、多様な食の選択肢を積極的に模索し、市場拡大に貢献している。さらに、伝統的なアジアの味と現代的な料理トレンドやイノベーションの融合が、エキサイティングな新製品やレストラン・コンセプトの波を生み出し、関心と需要をさらに押し上げている。最後に、アジア太平洋地域における電子商取引とデジタル・プラットフォームの台頭は、消費者が多種多様なエスニック食品に簡単にアクセスできるようにし、このダイナミックで文化的に豊かな地域の市場成長を後押ししている。

競争環境:
世界のエスニック食品市場の競争環境は、多様なプレーヤーによるダイナミックな相互作用によって特徴付けられ、この料理分 野の広さと深さを反映している。既存の多国籍食品コングロマリットは、しばしばエスニック食品部門または子会社を有し、その流通ネットワークとリソースを活用した人気ブランドや RTE エスニック食品を生産している。同時に、小規模の専門企業や地元の職人が、本物の味を求める舌の肥えた消費者向けに、本格的でニッチなエスニック食品を製造するエコシステムも盛んである。エスニック・レストランも、伝統的なものからフュージョン志向のものまで、市場の形成に極めて重要な役割を果たし、ユニークな食体験を提供している。さらに、革新的な新興企業やオンライン・プラットフォームの出現は、従来の流通チャネルを破壊し、消費者が世界的に多種多様なエスニック食品を入手しやすくしている。

本レポートでは、市場の競争環境について包括的な分析を行った。主要企業の詳細なプロフィールも掲載している。市場の主要企業には以下のようなものがある:

味の素株式会社
アスリ・ファインフーズ
マコーミック・アンド・カンパニー・インク
MTR Foods Pvt.(オークラASA)
ナトコフーズ
オールドエルパソ(ゼネラルミルズ)
サンタマリアUK社(ポーリッグ・グループ)
TRS Ltd.

本レポートで回答した主な質問

1.世界のエスニック食品市場の規模は?
2.2025-2033年の世界のエスニック食品市場の予想成長率は?
3.世界のエスニック食品市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19が世界のエスニック食品市場に与えた影響は?
5.世界のエスニック食品市場の料理タイプ別内訳は?
6.世界のエスニック食品市場の食品タイプ別内訳は?
7.エスニック食品の世界市場の流通チャネル別内訳は?
8.エスニック食品の世界市場における主要地域は?
9.エスニック食品の世界市場における主要プレーヤー/企業は?


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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要業界動向
5 世界のエスニック食品市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 料理タイプ別市場構成
6.1 アメリカ料理
6.1.1 市場動向
6.1.2 市場予測
6.2 中華
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
6.3 日本
6.3.1 市場動向
6.3.2 市場予測
6.4 メキシコ
6.4.1 市場動向
6.4.2 市場予測
6.5 イタリア
6.5.1 市場動向
6.5.2 市場予測
6.6 その他
6.6.1 市場動向
6.6.2 市場予測
7 食品タイプ別市場
7.1 ベジタリアン
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 ベジタリアン以外
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 流通チャネル別市場
8.1 フードサービス
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 小売店舗
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
9 地域別市場構成
9.1 北米
9.1.1 米国
9.1.1.1 市場動向
9.1.1.2 市場予測
9.1.2 カナダ
9.1.2.1 市場動向
9.1.2.2 市場予測
9.2 アジア太平洋
9.2.1 中国
9.2.1.1 市場動向
9.2.1.2 市場予測
9.2.2 日本
9.2.2.1 市場動向
9.2.2.2 市場予測
9.2.3 インド
9.2.3.1 市場動向
9.2.3.2 市場予測
9.2.4 韓国
9.2.4.1 市場動向
9.2.4.2 市場予測
9.2.5 オーストラリア
9.2.5.1 市場動向
9.2.5.2 市場予測
9.2.6 インドネシア
9.2.6.1 市場動向
9.2.6.2 市場予測
9.2.7 その他
9.2.7.1 市場動向
9.2.7.2 市場予測
9.3 欧州
9.3.1 ドイツ
9.3.1.1 市場動向
9.3.1.2 市場予測
9.3.2 フランス
9.3.2.1 市場動向
9.3.2.2 市場予測
9.3.3 イギリス
9.3.3.1 市場動向
9.3.3.2 市場予測
9.3.4 イタリア
9.3.4.1 市場動向
9.3.4.2 市場予測
9.3.5 スペイン
9.3.5.1 市場動向
9.3.5.2 市場予測
9.3.6 ロシア
9.3.6.1 市場動向
9.3.6.2 市場予測
9.3.7 その他
9.3.7.1 市場動向
9.3.7.2 市場予測
9.4 ラテンアメリカ
9.4.1 ブラジル
9.4.1.1 市場動向
9.4.1.2 市場予測
9.4.2 メキシコ
9.4.2.1 市場動向
9.4.2.2 市場予測
9.4.3 その他
9.4.3.1 市場動向
9.4.3.2 市場予測
9.5 中東・アフリカ
9.5.1 市場動向
9.5.2 国別市場内訳
9.5.3 市場予測
10 推進要因、阻害要因、機会
10.1 概要
10.2 推進要因
10.3 阻害要因
10.4 機会
11 バリューチェーン分析
12 ポーターズファイブフォース分析
12.1 概要
12.2 買い手の交渉力
12.3 サプライヤーの交渉力
12.4 競争の程度
12.5 新規参入の脅威
12.6 代替品の脅威
13 価格分析
14 競争環境
14.1 市場構造
14.2 主要プレーヤー
14.3 主要プレーヤーのプロフィール
14.3.1 味の素株式会社
14.3.1.1 会社概要
14.3.1.2 製品ポートフォリオ
14.3.1.3 財務
14.3.1.4 SWOT分析
14.3.2 アスリーファインフーズ
14.3.2.1 会社概要
14.3.2.2 製品ポートフォリオ
14.3.3 マコーミック・アンド・カンパニー・インク
14.3.3.1 会社概要
14.3.3.2 製品ポートフォリオ
14.3.3.3 財務
14.3.3.4 SWOT分析
14.3.4 MTR Foods Pvt.(Orkla ASA)
14.3.4.1 会社概要
14.3.4.2 製品ポートフォリオ
14.3.5 ナトコ・フーズ・リミテッド(Natco Foods Ltd.
14.3.5.1 会社概要
14.3.5.2 製品ポートフォリオ
14.3.6 オールド・エル・パソ(ゼネラル・ミルズ)
14.3.6.1 会社概要
14.3.6.2 製品ポートフォリオ
14.3.7 Santa Maria UK Ltd.(ポーリッグ・グループ)
14.3.7.1 会社概要
14.3.7.2 製品ポートフォリオ
14.3.8 TRS Ltd.
14.3.8.1 会社概要
14.3.8.2 製品ポートフォリオ

なお、これは一部の企業リストであり、完全なリストは報告書に記載されている。

図表一覧

図1:世界:エスニック食品市場:主な推進要因と課題
図2:世界:エスニック食品市場:販売額(単位:億米ドル)、2019年~2024年
図3:世界:エスニック食品市場予測:販売額(単位:億米ドル)、2025年~2033年
図4:エスニック食品の世界市場:料理タイプ別構成比(単位:%)、2024年
図5:エスニック食品の世界市場:料理タイプ別構成比(単位:%)、2024年図5:エスニック食品の世界市場:料理タイプ別構成比(%)、2024年
図6:エスニック食品の世界市場:食品タイプ別構成比(%)、2024年図6:エスニック食品の世界市場:流通チャネル別構成比(%)、2024年
図7:エスニック食品の世界市場:地域別構成比(%)、2024年図7:エスニック食品の世界市場:地域別構成比(%)、2024年
図8:エスニック食品(アメリカ)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図9:エスニック食品(アメリカ)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図10:エスニック食品(中国)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図11:エスニック食品(中国)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図12:エスニック食品(日本)の世界市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図13:エスニック食品(日本)の世界市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図14:エスニック食品(メキシコ)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図15:エスニック食品(メキシコ)の世界市場予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図16:エスニック食品(イタリア)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図17:エスニック食品(イタリア)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図18:エスニック食品(その他の料理タイプ)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図19:エスニック食品(その他の料理タイプ)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図20:エスニック食品(ベジタリアン)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図21:エスニック食品(ベジタリアン)の世界市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図22:エスニック食品(ベジタリアン以外)の世界市場販売金額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図23:世界のエスニック食品(非ベジタリアン)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図24:世界のエスニック食品(フードサービス)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図25:世界:エスニック食品(フードサービス)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図26:世界:エスニック食品(小売)市場:販売額(単位:百万米ドル)、2019年・2024年
図27:世界:エスニック食品(小売)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図28:北米:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図29:北米:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図30:米国:エスニック食品市場エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図31:米国:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図32:カナダ:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図33:カナダ:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図34:アジア太平洋地域:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図35:アジア太平洋地域:エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図36:中国:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図37:中国:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図38:日本:エスニック食品市場予測エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図39:日本のエスニック食品市場エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図40:インド:エスニック食品市場予測エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図41:インド:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図42:韓国:韓国:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図43:韓国:エスニック食品市場の予測:2019年および2024年エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図44:オーストラリア:エスニック食品市場予測エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図45:オーストラリア:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図46:インドネシア:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図47:インドネシア:エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図48:その他エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図49:その他:その他エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図50: 欧州:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図51:欧州:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図 52:ドイツ:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図53:ドイツ:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図54:フランス:エスニック食品市場予測エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図55:フランス:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図56:イギリス:エスニック食品市場予測エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図57:イギリス:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図58:イタリア:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図59:イタリア:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図60:スペインエスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図61:スペイン:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図62:ロシア:エスニック食品市場予測エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図63:ロシア:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図64:その他エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図65:その他:その他エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図66:ラテンアメリカ:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図67:ラテンアメリカ:エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図68:ブラジル:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図69:ブラジル:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図70:メキシコ:エスニック食品市場予測エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図71:メキシコ:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025~2033年
図72:その他エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図73:その他:エスニック食品市場予測エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図74:中東およびアフリカ:エスニック食品市場:販売金額(単位:百万米ドル)、2019年および2024年
図75:中東およびアフリカ:エスニック食品市場国別構成比(単位:%)、2024年
図76:中東およびアフリカ:エスニック食品市場の予測:2024年エスニック食品市場の予測:販売金額(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
図77:世界:エスニック食品産業:推進要因、阻害要因、機会
図78:世界:エスニック食品産業:バリューチェーン分析
図79:世界:エスニック食品産業:ポーターのファイブフォース分析

表一覧

表1:世界:エスニック食品市場:主要産業のハイライト、2024年と2033年
表2:世界のエスニック食品市場予測:料理タイプ別内訳(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表3:エスニック食品の世界市場予測:食品タイプ別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表4:エスニック食品の世界市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万米ドル)、2025-2033年
表5:エスニック食品の世界市場予測:地域別構成比(単位:百万米ドル)、2025年~2033年
表6:エスニック食品の世界市場競争構造
表7:エスニック食品の世界市場:競合構造主要プレイヤー

 

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Summary

The global ethnic foods market size reached USD 58.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 113.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.7% during 2025-2033. The increasing popularity of ethnic cuisines, rapid urbanization, increasing population, advancements in food production technology, expanding global supply chains, and expanding immigrant populations, are some of the factors propelling the market growth.

Ethnic foods refer to culinary traditions and dishes that are distinct to specific cultural or regional groups. These foods are deeply rooted in the heritage, history, and geography of their respective communities. They encompass a wide range of flavors, ingredients, cooking techniques, and presentation styles that reflect the unique tastes and preferences of different cultural backgrounds. Ethnic foods can include Indian curries, Italian pasta, Mexican tacos, Japanese sushi, and countless others. They often carry a sense of cultural identity, passed down through generations, and are celebrated for their ability to introduce diverse and exciting flavors to the global culinary landscape, promoting cultural appreciation and understanding.

The increasing cultural diversity and globalization have led to greater exposure to and appreciation for different cuisines, spurring a growing demand for authentic ethnic foods and primarily driving its global market. Concurrent with this, the expanding proliferation of social media and travel have played pivotal roles in popularizing these cuisines, creating a global foodie culture that seeks out new and exotic flavors. Moreover, changing consumer preferences towards healthier, more diverse, and more adventurous eating experiences has boosted the market growth as people explore new taste sensations. In addition to this, the rise of e-commerce and online food delivery platforms has made it easier for consumers to access a wider variety of ethnic foods, driving convenience and accessibility. Furthermore, innovative product development and marketing strategies by food companies, along with a focus on convenience and ready-to-eat options, have further fueled the expansion of the global ethnic foods market.

Ethnic Foods Market Trends/Drivers:
Cultural diversity and globalization

One of the primary drivers of the global ethnic foods market is the increasing cultural diversity and globalization. As societies become more interconnected through travel, immigration, and digital communication, people are exposed to a wider range of cuisines from around the world. This exposure fosters a greater appreciation for the authenticity and uniqueness of ethnic foods. For instance, someone in North America can easily access and enjoy Indian curry, Japanese sushi, or Mexican tacos, thanks to the growing number of ethnic restaurants and the availability of ingredients from different cultures in supermarkets. This globalization of tastes has led to a more adventurous and open-minded approach to food, contributing significantly to the growth of the ethnic foods market.

Changing consumer preferences

Shifting consumer preferences are another key factor driving the growth of the global ethnic foods market. Today's consumers are increasingly health-conscious and seek diverse and nutritious meal options. Ethnic cuisines often offer a wide variety of ingredients, including vegetables, herbs, spices, and lean proteins, which align with these preferences. Many ethnic dishes are also perceived as being rich in flavors and using fewer processed ingredients, which adds to their appeal. Moreover, as people seek novel and exciting taste experiences, they are more willing to explore the culinary offerings of different cultures, driving the demand for ethnic foods. This trend has prompted food manufacturers and restaurants to innovate and create healthier, more authentic, and fusion-style ethnic food options to cater to these evolving tastes.

E-commerce and food delivery platforms

The rapid growth of e-commerce and online food delivery platforms has transformed the way consumers access and enjoy ethnic foods. These platforms provide convenience, accessibility, and choice, allowing consumers to order ethnic dishes from their favorite restaurants or purchase authentic ingredients online. This has significantly expanded the reach of ethnic cuisine, particularly in regions where these foods were traditionally less accessible. The ease of ordering through mobile apps or websites has made it more convenient for consumers to explore diverse culinary options, further fueling the demand for ethnic foods. The COVID-19 pandemic also accelerated the adoption of online food delivery, boosting the sales of ethnic food providers who adapted to this trend.

Ethnic Foods Industry Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global ethnic foods market report, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2025-2033. Our report has categorized the market based on cuisine type, food type, and distribution channel.

Breakup by Cuisine Type:

American
Chinese
Japanese
Mexican
Italian
Others

Chinese dominates the market

The report has also provided a detailed breakup and analysis of the market based on the cuisine type. This includes American, Chinese, Japanese, Mexican, Italian, and others. According to the report, Chinese represented the largest segment.

The perception of Chinese cuisine as both delicious and comforting has made it a favorite among consumers seeking comforting and indulgent dining experiences. The umami-rich flavors, diverse cooking techniques, and a wide array of dishes, from dim sum to Sichuan hotpot, cater to varying taste preferences, contributing to its popularity. Moreover, the rising interest in vegetarian and plant-based diets has also driven the demand for Chinese cuisine, which often includes an abundance of vegetable-based dishes. Additionally, the Chinese diaspora and the increasing international appeal of authentic Chinese flavors have led to a surge in Chinese restaurants and food products worldwide, further fueling the demand. Lastly, the growth of travel and the exposure to Chinese culture and cuisine through media have piqued curiosity, encouraging people to explore this diverse and ancient culinary tradition, making Chinese foods a global culinary favorite.

Breakup by Food Type:

Vegetarian
Non-Vegetarian

Non-vegetarian holds the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the food type has been provided in the report. This includes vegetarian and non-vegetarian. According to the report, non-vegetarian accounted for the largest market share.

The demand for non-vegetarian ethnic foods is driven the rich and diverse flavors associated with non-vegetarian dishes, such as the savory spices in Indian curries or the succulent meats in Middle Eastern kebabs, which offer a unique and indulgent taste experience that appeals to consumers seeking bold and satisfying flavors. In confluence with this, the growing emphasis on protein-rich diets and the perception of non-vegetarian options as a source of high-quality protein have led to increased consumption. Additionally, the culinary adventurousness of consumers, as well as the influence of travel and food media, play a role in propelling the demand for non-vegetarian ethnic foods as people seek to explore diverse and authentic meat-based dishes from around the world.

Breakup by Distribution Channel:

Food Services
Retail Stores

Retail stores dominate the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel has been provided in the report. This includes food services and retail stores. According to the report, retail stores accounted for the largest market share.

The demand for ethnic foods in retail stores can be attributed to the increasing availability and variety of ethnic food products on supermarket shelves, making it more convenient for consumers to explore and purchase these items. Furthermore, the desire for diverse culinary experiences at home, influenced by exposure to global cuisines through travel and media, is prompting consumers to seek out ethnic ingredients and ready-made meals in retail stores. Additionally, the growing popularity of home cooking and the desire to experiment with new flavors contribute to the demand for ethnic foods in retail channels as consumers seek to recreate authentic dishes from different cultures in the comfort of their homes.

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Asia Pacific exhibits a clear dominance, accounting for the largest ethnic foods market share

The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific accounted for the largest market share.

The Asia Pacific ethnic foods market is experiencing substantial growth driven by several unique factors. Firstly, the region's diverse and rich culinary heritage, including cuisines from countries like India, China, Japan, Thailand, and Vietnam, has garnered widespread global popularity. The authenticity and depth of flavors in these cuisines are appealing to consumers seeking genuine ethnic food experiences. Secondly, rapid urbanization and changing lifestyles have led to a surge in demand for convenient, ready-to-eat ethnic food products, catering to busy urban populations. The burgeoning middle-class population with increased disposable income is willing to explore diverse food options, contributing to market expansion. Moreover, the fusion of traditional Asian flavors with modern culinary trends and innovations is creating a wave of exciting new products and restaurant concepts, further driving interest and demand. Lastly, the rise of e-commerce and digital platforms in the Asia Pacific region is making it easier for consumers to access a wide variety of ethnic food products, boosting market growth in this dynamic and culturally rich region.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the global ethnic foods market is characterized by a dynamic interplay of diverse players, reflecting the breadth and depth of this culinary segment. Established multinational food conglomerates often have ethnic food divisions or subsidiaries, producing popular brands and RTE ethnic food products that leverage their distribution networks and resources. Simultaneously, a thriving ecosystem of smaller, specialty companies and local artisans craft authentic and niche ethnic food offerings, catering to discerning consumers seeking genuine flavors. Ethnic restaurants, both traditional and fusion-oriented, also play a pivotal role in shaping the market, offering unique dining experiences. Furthermore, the emergence of innovative startups and online platforms has disrupted traditional distribution channels, making it easier for consumers to access a wide variety of ethnic food products globally.

The report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

Ajinomoto Co. Inc.
Asli Fine Foods
McCormick & Company Inc.
MTR Foods Pvt. Ltd. (Orkla ASA)
Natco Foods Ltd.
Old El Paso (General Mills)
Santa Maria UK Ltd. (Paulig Group)
TRS Ltd.

Key Questions Answered in This Report

1. How big is the global ethnic foods market?
2. What is the expected growth rate of the global ethnic foods market during 2025-2033?
3. What are the key factors driving the global ethnic foods market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global ethnic foods market?
5. What is the breakup of the global ethnic foods market based on cuisine type?
6. What is the breakup of the global ethnic foods market based on the food type?
7. What is the breakup of the global ethnic foods market based on the distribution channel?
8. What are the key regions in the global ethnic foods market?
9. Who are the key players/companies in the global ethnic foods market?



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Table of Contents

​1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Ethnic Foods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Cuisine Type
6.1 American
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Chinese
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Japanese
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Mexican
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Italian
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Food Type
7.1 Vegetarian
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Non-Vegetarian
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Food Services
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 Drivers, Restraints, and Opportunities
10.1 Overview
10.2 Drivers
10.3 Restraints
10.4 Opportunities
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Ajinomoto Co. Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Asli Fine Foods
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 McCormick & Company Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 MTR Foods Pvt. Ltd. (Orkla ASA)
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Natco Foods Ltd.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Old El Paso (General Mills)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Santa Maria UK Ltd. (Paulig Group)
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 TRS Ltd.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

List of Figures

Figure 1: Global: Ethnic Foods Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Global: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Billion USD), 2019-2024
Figure 3: Global: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Billion USD), 2025-2033
Figure 4: Global: Ethnic Foods Market: Breakup by Cuisine Type (in %), 2024
Figure 5: Global: Ethnic Foods Market: Breakup by Food Type (in %), 2024
Figure 6: Global: Ethnic Foods Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2024
Figure 7: Global: Ethnic Foods Market: Breakup by Region (in %), 2024
Figure 8: Global: Ethnic Foods (American) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 9: Global: Ethnic Foods (American) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 10: Global: Ethnic Foods (Chinese) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 11: Global: Ethnic Foods (Chinese) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 12: Global: Ethnic Foods (Japanese) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 13: Global: Ethnic Foods (Japanese) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 14: Global: Ethnic Foods (Mexican) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 15: Global: Ethnic Foods (Mexican) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 16: Global: Ethnic Foods (Italian) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 17: Global: Ethnic Foods (Italian) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 18: Global: Ethnic Foods (Other Cuisine Types) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 19: Global: Ethnic Foods (Other Cuisine Types) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 20: Global: Ethnic Foods (Vegetarian) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 21: Global: Ethnic Foods (Vegetarian) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 22: Global: Ethnic Foods (Non-Vegetarian) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 23: Global: Ethnic Foods (Non-Vegetarian) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 24: Global: Ethnic Foods (Food Services) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 25: Global: Ethnic Foods (Food Services) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 26: Global: Ethnic Foods (Retail) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 27: Global: Ethnic Foods (Retail) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 28: North America: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 29: North America: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 30: United States: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 31: United States: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 32: Canada: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 33: Canada: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 34: Asia-Pacific: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 35: Asia-Pacific: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 36: China: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 37: China: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 38: Japan: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 39: Japan: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 40: India: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 41: India: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 42: South Korea: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 43: South Korea: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 44: Australia: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 45: Australia: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 46: Indonesia: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 47: Indonesia: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 48: Others: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 49: Others: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 50: Europe: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 51: Europe: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 52: Germany: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 53: Germany: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 54: France: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 55: France: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 56: United Kingdom: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 57: United Kingdom: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 58: Italy: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 59: Italy: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 60: Spain: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 61: Spain: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 62: Russia: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 63: Russia: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 64: Others: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 65: Others: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 66: Latin America: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 67: Latin America: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 68: Brazil: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 69: Brazil: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 70: Mexico: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 71: Mexico: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 72: Others: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 73: Others: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 74: Middle East and Africa: Ethnic Foods Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
Figure 75: Middle East and Africa: Ethnic Foods Market: Breakup by Country (in %), 2024
Figure 76: Middle East and Africa: Ethnic Foods Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
Figure 77: Global: Ethnic Foods Industry: Drivers, Restraints, and Opportunities
Figure 78: Global: Ethnic Foods Industry: Value Chain Analysis
Figure 79: Global: Ethnic Foods Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

Table 1: Global: Ethnic Foods Market: Key Industry Highlights, 2024 & 2033
Table 2: Global: Ethnic Foods Market Forecast: Breakup by Cuisine Type (in Million USD), 2025-2033
Table 3: Global: Ethnic Foods Market Forecast: Breakup by Food Type (in Million USD), 2025-2033
Table 4: Global: Ethnic Foods Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million USD), 2025-2033
Table 5: Global: Ethnic Foods Market Forecast: Breakup by Region (in Million USD), 2025-2033
Table 6: Global: Ethnic Foods Market: Competitive Structure
Table 7: Global: Ethnic Foods Market: Key Players

 

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