ヘッドアップディスプレイ 2024-2034:技術、プレーヤー、機会Heads-up Displays 2024-2034: Technologies, Players, Opportunities 車載用ヘッドアップディスプレイ(HUD)は、車載ディスプレイ分野に革命を起こそうとしている。交通安全にプラスの影響を与え、車両のカスタマイズ性を高めるだけでなく、前席の乗員と車両間のコミュニケーシ... もっと見る
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サマリー
車載用ヘッドアップディスプレイ(HUD)は、車載ディスプレイ分野に革命を起こそうとしている。交通安全にプラスの影響を与え、車両のカスタマイズ性を高めるだけでなく、前席の乗員と車両間のコミュニケーションを強化する可能性がある。自動車の自律性が高まるにつれ、OEMは運転体験だけでなく乗員体験に重点を置いたソリューションを提供することに重点を移しつつあり、ヘッドアップディスプレイは後者を支援する一方で、将来的には運転により没入できるエンターテインメント体験を導入する可能性が大きい。
IDTechExのヘッドアップディスプレイに関する新レポートは、車載用ディスプレイに関する過去の調査結果を受け継ぎ、より没入型のインタラクションに特化している。このレポートでは、使用されているさまざまなディスプレイ技術、さまざまなタイプのヘッドアップディスプレイ、およびこれらの主な違いについてのより詳細な分析が含まれている。市場の主要プレーヤーへのインタビューがこの予測の策定に役立っており、市場は2034年までに100億米ドル以上に達し、年平均成長率は24%になると予測されている。
IDTechExによる今後10年間のHUD市場価値予測。出典 IDTechEx
前回の自動車用ディスプレイに関するレポートは、自動車用相手先商標製品メーカー(OEM)がどのように車内ディスプレイの将来像を描いているかを全体的に理解するための基礎的なものであった。しかし、HUDへの関心が高まる中、このトピックをより詳細に掘り下げることは重要である。このため、本レポートでは、技術やHUDの種類だけでなく、これらのディスプレイがどのように製造されるのか、主要な課題とともに取り上げている。また、フロントガラスなどの主要部品が、この増加傾向にどのように対応しなければならないかについても調査している。さらに、この技術の最適な性能を確保するために、さまざまなコーティングの重要性が高まっている。
現在この分野で主流となっている技術はTFT-LCDですが、他の用途とは異なり、HUDには耐久性と弾力性だけでなく、はるかに高い輝度レベルが要求されます。直射日光下など、周囲の照明条件が非常に高い場所に画像を投影することがあるため、輝度は非常に高くなければなりません。多くの場合、これらの画像はフロントガラスに直接投影されるため、暗い場所や曇り空の下ではバーチャル画像はまだ見えるかもしれませんが、非常に明るい日ではこれらを見ることは難しいかもしれません。さらに、自律走行車や先進運転支援システム(ADAS)の採用と普及が進むにつれ、視野(FOV)と奥行きがより広い、あるいは変化するHUDが必要とされている。こうした理由から、デジタル光処理(DLP)、コンピューター生成ホログラフィー(CGH)、レーザー走査型MEMS、マイクロLEDなどの性能を発揮できる代替技術にチャンスがあるかもしれない。特にCGHは、今後数年のうちに自動車に搭載される製品をリリースする企業によって、大きな注目を集めている。コヒーレント光源、つまりレーザーを必要とするため、この技術は非常に明るく、解像度を落とすことなく3次元の仮想画像を投影できるため、真の奥行きを手がかりに道路上の重要な障害物を強調した画像で、より快適な運転体験が可能になる。ドライバーは、日常的なオブジェクトと同じように、仮想オブジェクトにシームレスにフォーカスを合わせたり外したりすることができ、より楽しいドライビング体験を生み出すことができる。
ドライバーは仮想オブジェクトにシームレスに焦点を合わせたり外したりできる。出典 IDTechEx
HUDにホログラフィーを採用するメリットは注目に値するが、この技術がこれまでTFT-LCDに対抗できていない主な理由は2つある。TFT-LCDはかなり成熟しており、より多くのサプライヤーが最良の価格を提供するために競争しています。コストに関しては、CGHはこの技術に太刀打ちできない。次に、フォームファクターも重要な差別化要因です。ホログラフィック・ヘッドアップ・ディスプレイを組み立てるには、多くの光学部品と追加部品が必要になる。現在、この技術を採用するのに最も適しているのは、大型のプレミアムカーである。しかし、技術が成熟し、コストやフォームファクターが低下するにつれて、ホログラフィはより広範な車両、つまりより小型で安価な代替車両に採用され始めると予想される。
さらに本レポートでは、専用コンバイナーやフロントガラスHUDから、より没入感のあるAR(拡張現実)HUDまで、主なHUDのタイプについて考察している。この種のディスプレイの主な原動力のひとつは、交通安全を向上させる可能性にあると考えられている。ドライバーの注意散漫によって引き起こされる事故件数は増加の一途をたどっており、こうした注意散漫はテクノロジーによって引き起こされることが多い。重要な運転情報をドライバーの視線に直接表示することで、ドライバーがダッシュボードやセンター・インフォメーション・ディスプレイから重要な運転情報を得るために視線を道路から逸らす必要がなくなるため、注意散漫をある程度軽減できると考えられている。一方、注釈やバーチャル画像が多すぎると、道路の視認性が妨げられ、同乗者の安全に悪影響を及ぼす可能性がある。この技術はドライバーを助け、視界を妨げないものでなければならないため、没入感のレベルには節度がなければならない。
本レポートでは、市場の主要プレーヤーを評価するとともに、2024年から2034年までの今後10年間の予測も行っている。予測はHUD技術とHUDのタイプ別に分類されている。地域別の内訳は、ディスプレイタイプの数量に対応している。
技術成熟度、競合状況、市場の進行中のトレンドだけでなく、促進要因と制約要因がレポート全体を通して考慮されている。ディスプレイメーカーとそのサプライヤーの両方から、この分野の多くのプレーヤーへのインタビューが実施され、調査結果が提示される。また、各企業の進捗状況や製品ラインの評価、競合他社との比較も行っている。
車載ディスプレイ市場レポートの主要な側面
本レポートの調査は、IDTechExのアナリストが、ディスプレイとフォトニクスから電気自動車と車両自律性まで、当社の既存の専門知識に従ってまとめたものです。本レポートをまとめるにあたっては、一次調査および二次調査を基本とし、この分野の複数の利害関係者に商業的および学術的な観点から話を聞いた。IDTechExは、市場を理解し、いくつかの仮説を検証するために、会議や見本市に出席した。収集した情報とデータは、この他に類を見ない包括的なレポートを構想する際に役立った。
本レポートは、車載用ディスプレイの全体的な評価を提供し、基本技術、製品ライン、アプリケーション、主要プレーヤーを網羅している。本レポートの主な特徴は以下の通り:
目次
Summary
この調査レポートでは、市場の主要プレーヤーを評価し、2024年から2034年までの今後10年間の予測も行っています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
Automotive heads-up displays (HUDs) are set to revolutionize the automotive display sector. The potential to positively impact road safety, increase vehicle customization as well as enhance the communication between the front seat passengers and the vehicle. The rise in vehicle autonomy is being a shift in focus from OEMs in delivering solutions emphasizing on passenger experience rather than solely the driving experience and while heads-up displays can help with the latter, it can in the future greatly introduce a more immersive entertainment experience to driving.
IDTechEx's new report on heads-up displays follows previous work carried out on automotive displays and specializes on the more immersive type of interaction. This report includes a more in-depth analysis of the different display technologies used as well as the various types of heads-up displays and key distinctions between these. Interviews with key players in the market helped shape this forecast with the market expected to reach over US$10 billion by 2034 with a CAGR of 24%.
IDTechEx forecast for HUDs market value in next decade. Source: IDTechEx
The previous automotive displays report was fundamental in obtaining an overall understanding of how automotive original equipment manufacturers (OEMs) are envisioning the future of displays within their vehicles. However, with the growing interest in HUDs it is important to delve into this topic in a more detailed manner. For this reason, this report not only covers technology and HUD types, but also how these displays are manufactured, along with key challenges. It also investigates how key components such as the windshield must adapt to conform with this growing trend. Furthermore, various coatings are now of increased importance to ensure this technology's optimal performance.
The current dominant technology in this space is the TFT-LCD but unlike other applications, HUDs require much higher brightness levels as well as durability and resilience. Brightness must be very high since images may be projected to areas where the ambient lighting conditions are very elevated, i.e. under direct sunlight, and HUDs must suitably display these images under any environment. Often these images are projected directly to the windshield, and while the virtual images could still be visible under dark or overcast conditions, seeing these could be a challenge on very bright days. In addition, the increasing adoption and popularity of autonomous vehicles and advanced driver-assistance systems (ADAS) require HUDs with larger or even varied field of view (FOV) and depth. For these reasons, there could be an opportunity for alternative technologies that could perform such as digital light processing (DLP), computer-generated holography (CGH), laser-scanned MEMS and MicroLEDs. CGH, in particular, has been gaining a lot of traction with companies set to release products into vehicles in the coming years. Its coherent light source requirement, i.e. a laser means that this technique is very bright, and the possibility of projecting three-dimensional virtual images without a loss in resolution means a more comfortable driving experience is possible with images highlighting key obstacles on the road with true depth cues. Drivers can seamlessly focus and defocus on virtual objects as they do with everyday objects, and this creates a more enjoyable driving experience.
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Drivers can seamlessly focus and defocus on virtual objects. Source: IDTechEx
While these are notable benefits to adopting holography into HUDs, there are two key reasons why this technology has so far remained unsuccessful in challenging TFT-LCDs: cost, and form factor. TFT-LCDs are significantly more mature and have many more suppliers competing to provide the best price. CGH cannot compete with this technology when it comes to cost. Secondly, form factor is another key differentiator. There are a lot of optics and additional components required to assemble a holographic heads-up display. Currently, large premium vehicles are most suited to adopt this technology. However, as technologies matures, and the cost as well as its form factor decreases, it is expected holography will start being adopted to a wider range of vehicles, i.e. smaller and more inexpensive alternatives.
Furthermore, this report looks at the main types of HUDs from dedicated combiner and windshield HUDs to the more immersive augmented reality (AR) HUD. It is believed one of the main drivers for these types of displays is the potential to improve road safety. The number of accidents caused by driver distractions has been rising and often these distractions are caused by technology. It is believed that by displaying key driving information directly to the driver's line of sight, some level of distraction can be mitigated since drivers no longer have to deviate their gaze from the road to obtain key driving information from the dashboard or center information displays. On the other hand, too many annotations and virtual images could hinder the visibility of the road and could be detrimental to passenger safety. There must be moderation in the level of immersiveness, as this technology must aid drivers and not hinder visibility.
This report also assesses key players in the market, as well as forecasts into the next decade covering 2024-2034. The forecasts are broken down by HUD technology and type of HUD. A regional breakdown is provided covering display type volumes.
Drivers and constraints are considered throughout the report, as well as technology maturity, competitive landscape, and ongoing trends in the market. Interviews to numerous players in this space both display manufacturers and their suppliers are conducted, and findings are presented giving the reader insight into where the market is placed and where it is moving. The progress of individual companies is outlined in the report and their product lines assessed and compared with similar competition.
Key aspects of the automotive displays market report
The research in this report has been compiled by IDTechEx analysts following our existing expertise in displays and photonics to electric vehicles and vehicle autonomy. Primary and secondary research was fundamental when putting together this report, speaking to multiple stakeholders in the sector with both a commercial and academic focus on the subject. IDTechEx has attended conferences and tradeshows, to understand the market and validate some hypotheses. The information and data gathered was helpful when conceiving this uniquely comprehensive report.
This report provides an overall assessment of the automotive display landscape and covers fundamental technologies, product lines, applications, and key players. Key features of this report include:
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