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自動車用ディスプレイ 2024-2034:技術、プレーヤー、機会


Automotive Displays 2024-2034: Technologies, Players, Opportunities

次世代車載ディスプレイは、自動車1台当たりにより多くの大型ディスプレイが利用可能になることで、私たちの運転体験に革命をもたらすと期待されている。自動車の自律性の高まりは、従来のドライバー体験と比... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年8月23日 US$7,000
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293 英語

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サマリー

次世代車載ディスプレイは、自動車1台当たりにより多くの大型ディスプレイが利用可能になることで、私たちの運転体験に革命をもたらすと期待されている。自動車の自律性の高まりは、従来のドライバー体験と比較して乗客体験を向上させることにOEMが重点を置くシフトと一致する。IDTechExの最新レポートでは、自動車業界で利用可能な現在および将来のディスプレイ技術を評価し、さまざまな車載ディスプレイにこれらの技術を採用することの実現可能性を詳細に分析している。2034年までに270億米ドル以上に達すると予想されるこの市場予測は、市場の主要企業へのインタビューによって策定された。
 
本レポートは、IDTechExが自動車分野で使用されるディスプレイを初めて詳細に調査し、この分野で利用可能な様々なディスプレイ技術を評価したものである。これらの技術の有効性は、設置場所に依存する。例えば、ダッシュボードディスプレイには、運転中の乗客の安全を確保するため、高い輝度と寿命を持つ技術が必要です。TFT-LCD デ ィ ス プ レ イ は、 こ れ ら の要件を満た し 、 代替デ ィ ス プ レ イ と 比較 し て コ ス ト 効率が高い と い う 利点があ る ため、 一般的な選択肢で す。一方、センター・インフォメーション・ディスプレイ(CID)やコンソールのサイドパネルは、柔軟性が重視される傾向にあり、その結果、OLED技術の採用が顕著に需要を伸ばしています。これらの設計基準は市場の現状を反映したものであり、これらの技術の入手可能性とコストは選択プロセスにおいて基本的な役割を果たす。これらのデバイスは、画質とコントラストの向上、高輝度、低消費電力、高寿命、過酷な環境条件への耐性を示すと予測されており、これらはすべて現代の車載ディスプレイにおいて重要な特徴である。TFT-LCDやOLEDの性能を大きく上回ると期待されているが、コストが高く歩留まりが最適でないため、市場での成長が妨げられている。
 
本レポートでは、ヘッドアップディスプレイ(HUD)やサイドウィンドウ・ディスプレイといった新たなディスプレイ・タイプについても、主要プレーヤーが技術面で提供している立体TFT-LCDや3次元CGホログラフィー、ライトフィールド・ディスプレイの分析とともに取り上げている。
 
このような3次元技術は、ほとんどの用途ではまだ遠い存在ですが、HUDでの有効性を提唱し、展示することに成功した企業もあります。こうした関心の高まりにもかかわらず、HUDの主流は依然としてTFT-LCDである。
 
図1: 自動車の自律性の高まりが、今後10年間の車載ディスプレイ分野に影響を与える。
出典:IDTechEx
 
しかし、このレポートの主な特徴は、ディスプレイはこれらの技術以上のものであるという理解である。特に車載では、カバーガラスからディフューザー、接着剤に至るまで、ディスプレイを構成する多くのコンポーネントが存在する。本レポートは、最新のディスプレイについて全体的な視点を提供し、より広い視野からこの業界にもたらされた最新の進歩を読者に伝えようとするものである。
 
主要プレーヤーを評価し、2024年から2034年までの今後10年間の予測も行っている。予測はディスプレイ技術とディスプレイのタイプ別に分類されている。地域別の内訳は、ディスプレイタイプの数量に対応している。
 
技術成熟度、競合状況、市場の進行中のトレンドだけでなく、促進要因と制約要因も本レポートを通して考慮されている。ディスプレイメーカーとそのサプライヤーの両方を含む、この分野の多数のプレーヤーへのインタビューが実施され、市場の位置づけと動きについての洞察を読者に与える調査結果が提示されている。また、各企業の進捗状況や製品ラインの評価、競合他社との比較も行っている。
 
車載ディスプレイ市場レポートの主要な側面
本レポートの調査は、IDTechExのアナリストが、マイクロLEDとフォトニクスから電気自動車と自動車の自律性に関する当社の既存の専門知識に従ってまとめたものである。本レポートをまとめるにあたり、一次調査および二次調査が基本となり、この分野の複数の利害関係者に商業的および学術的な観点から話を聞いた。IDTechExは、市場を理解し、いくつかの仮説を検証するために、会議や見本市に出席した。収集した情報とデータは、この他に類を見ない包括的なレポートを構想する際に役立った。
 
本レポートは、車載用ディスプレイ市場の全体的な評価を提供し、基本技術、製品ライン、アプリケーション、主要プレーヤーを網羅している。本レポートの主な特徴は以下の通り:
  • さまざまな車載ディスプレイ技術とディスプレイの種類の紹介。
  • 主要トレンドと業界の動き
  • 複数のインタビューや会議出席による業界分析
  • 主要技術を網羅した複数のSWOT分析
  • ディスプレイ技術以外の技術に関する分析 ディスプレイ、カバーガラス、ディフューザー、ドライバーICを供給する技術を網羅した、ディスプレイへの総合的アプローチ。
  • 複数のディスプレイタイプおよび技術にわたる10年間の市場予測。年間市場価値とディスプレイ数量予測を含む。
 
主要地域をカバー:
  • ヨーロッパ
  • アメリカ
  • アジア/中東/オセアニア
  • アフリカ
  • 中南米
  • アメリカ
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国

 



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目次

1. 要旨
1.1. 主なトピック
1.2. 車載ディスプレイとは?
1.3. 車載ディスプレイの種類
1.4. 車載ディスプレイの種類(2)
1.5. ディスプレイ・デザインのトレンド
1.6. OEMが期待するディスプレイ技術の優先順位
1.7. 3Dへのシフトは、自律走行車の台頭と乗客体験の重視と重なる
1.8. ディスプレイ・タイプ別OEMのディスプレイ重視へのシフト
1.9. ディスプレイ・エコシステム
1.10. 複数のディスプレイ技術を使用
1.11. 複数のディスプレイ技術を使用
1.12. LCDは自動車分野に何をもたらすのか?
1.13. 自動車分野におけるOLEDの競争力
1.14. マイクロLEDは自動車分野に何をもたらすのか?
1.15. 空間LFDを採用する理由
1.16. CGHがディスプレイにもたらすもの
1.17. TFELはディスプレイ市場でどのように競争しているか
1.18. ディスプレイタイプ別世界数量予測
1.19. 欧州ディスプレイタイプ別数量予測
1.20. ディスプレイタイプ別アメリカ数量予測
1.21. アジア・オセアニア・中東ディスプレイタイプ別数量予測
1.22. ディスプレイタイプ別アフリカ数量予測
1.23. ディスプレイ技術別世界数量予測
1.24. 車載用ディスプレイの世界総市場価値
2. 車載ディスプレイ分野の主要トレンド
2.1. 製造の優先順位を表示する
2.2. ディスプレイ・デザインのトレンド
2.3. OEMが期待するディスプレイ技術の優先順位
2.4. TFT-LCDとOLEDの現在の戦い
2.5. 次世代ディスプレイ技術
2.6. 3Dへのシフトは、自律走行車の台頭と乗客体験の重視と重なる
3. 市場予測
3.1. 予想の導入と前提
3.2. ディスプレイタイプ別世界数量予測
3.3. 欧州ディスプレイタイプ別数量予測
3.4. ディスプレイタイプ別アメリカ数量予測
3.5. アジア・オセアニア・中東ディスプレイタイプ別数量予測
3.6. ディスプレイタイプ別アフリカ数量予測
3.7. 米国ディスプレイタイプ別数量予測
3.8. 中南部ディスプレイタイプ別アメリカ数量予測
3.9. ディスプレイタイプ別中国数量予測
3.10. ディスプレイタイプ別日本数量予測
3.11. 韓国ディスプレイタイプ別数量予測
3.12. ディスプレイタイプ別インド数量予測
3.13. ディスプレイ技術別世界数量予測
3.14. ディスプレイ技術別予測の説明
3.15. 車載用ディスプレイの世界総市場価値
4. 車載ディスプレイ入門
4.1.1. 車載ディスプレイとは?
4.1.2. 車載ディスプレイの種類
4.1.3. 車載ディスプレイの応用分野
4.1.4. 自動車以外のディスプレイ
4.1.5. ディスプレイの未来
4.1.6. セクション構成
4.2. ドライバー・フォーカス
4.3. ダッシュボード・ディスプレイ
4.3.1. ダッシュボードに最新トレンドを表示
4.3.2. ダッシュボードの進化
4.3.3. 次は?ダッシュボードに表示される可能性のあるもの
4.4. CIDディスプレイ
4.4.1. CID表示要件
4.4.2. CIDディスプレイの現状と今後の動向
4.4.3. 技術別企業
4.5. ヘッドアップディスプレイ(HUD)
4.5.1. 高まるHUDの重要性
4.5.2. HUDの紹介
4.5.3. 軍用航空から車載ディスプレイの未来まで - HUDの歴史を簡単に概観する
4.5.4. 車載用HUDの進化
4.5.5. HUD搭載の自動車
4.5.6. 技術別企業
4.6. パッセンジャー・フォーカス
4.7. サイドウィンドウ・ディスプレイ
4.7.1. サイドウインドウ・ディスプレイの展望
4.7.2. サイド・ウィンドウ・ディスプレイの増加
4.7.3. サイドウインドウ・ディスプレイの技術事例
4.7.4. サイドウインドウ・ディスプレイ・プレーヤー
4.8. フロントウインドウ(外側)表示
4.8.1. フロントウインドウ(アウトワード・コミュニケーション)ディスプレイ
4.9. 乗客バーチャルリアリティ
4.9.1. 仮想現実、拡張現実、複合現実、拡張現実とは何か?
4.9.2. 自動車産業におけるVRの利用?
5. 車載ディスプレイ分野で求められる主な機能
5.1. 画質比較
5.2. 画像の明るさ比較
5.3. 柔軟性 - フォームファクターの比較
5.4. 耐久性/回復力の比較
5.5. 応答時間
5.6. ディスプレイの寿命
6. ディスプレイ技術
6.1.1. ディスプレイの進化
6.1.2. 21世紀 - フラットスクリーン・パネルの時代とLCD技術の台頭
6.2. 薄膜トランジスタ-液晶ディスプレイ(TFT-LCD)
6.3. TFT-LCDの概要
6.3.1. 薄膜トランジスタ液晶ディスプレイ(TFT-LCD)の台頭
6.3.2. レガシーバリアント - ツイストネマティック液晶
6.3.3. TFTベースのIPS(インプレーン・スイッチング)技術
6.3.4. 垂直アライメント(VA)液晶ディスプレイ
6.3.5. TN対IPS対VA
6.3.6. TFT-LCD車載ディスプレイの価値提案
6.3.7. 車載ディスプレイ部品組立
6.3.8. 典型的なTFT-LCDベースのディスプレイ部品レイアウト
6.4. TFT-LCDバックライト技術
6.5. 発光ダイオード(LED)
6.5.1. 固体照明の歴史
6.5.2. LEDとは?
6.5.3. LEDの仕組みは?
6.5.4. ホモ接合とヘテロ接合の比較
6.5.5. パッケージ技術別LED1
6.5.6. パッケージ技術別LED2
6.5.7. 代表的なLEDおよびパッケージLEDのサイズ
6.5.8. LEDサイズ定義
6.6. ミニLED
6.6.1. MiniLED - LEDを超え、フルアレイ・ローカルディミングへ
6.6.2. ミニLEDHDRとより高い画像コントラストを実現するために、LCDのローカルディミングが促進されている。
6.6.3. バックライト調光
6.6.4. エッジライト・ローカル調光
6.6.5. フルアレイ・ローカルディミング
6.7. TFT-LCDソリューション
6.7.1. TFT-LCD
6.7.2. LCDは自動車分野に何をもたらすのか?
6.7.3. 主なTFT-LCDプレーヤー
6.7.4. 天馬のTFT-LCD製品ライン
6.7.5. その他の天馬製品
6.7.6. AUO製品ライン
6.7.7. TCL車載ディスプレイ
6.7.8. TCL車載ディスプレイ(2)
6.7.9. コンチネンタル自動車製品ライン
6.7.10. コンチネンタル自動車製品ライン(2)
6.7.11. コンチネンタル自動車製品ライン(3)
6.7.12. LG Display TFT-LCDソリューション
6.7.13. ビステオン自動車用ディスプレイ
6.7.14. GARMIN車載ディスプレイ
6.7.15. FUTURUSグループ車載ディスプレイ
6.7.16. HUDWAY車載ディスプレイ
6.7.17. 日英自動車用ディスプレイ
6.7.18. イノラックス社のCarUXもLED/LCDディスプレイを展示
6.7.19. 汕頭GoWorldディスプレイ自動車用ディスプレイ
6.8. 有機発光ダイオード(OLED)
6.9. OLEDの概要
6.9.1. LEDからOLED技術へ
6.9.2. OLEDの仕組みは?
6.9.3. OLEDの仕組みは?
6.9.4. OLEDアーキテクチャ
6.9.5. OLED技術の種類
6.9.6. アクティブマトリクスOLED(AMOLED)
6.9.7. OLEDにおける薄膜トランジスタの使用
6.9.8. パッシブマトリクスOLED(PMOLED)
6.9.9. 透明OLED (TOLED)
6.9.10. 折りたたみ/フレキシブルOLED
6.9.11. OLED車載ディスプレイの価値提案
6.10. OLEDソリューション
6.10.1. OLEDは色域、ダイナミックレンジ、柔軟性が強化されている
6.10.2. 自動車分野におけるOLEDの競争力
6.10.3. 主要OLEDプレーヤー
6.10.4. サムスンディスプレイOLEDソリューション
6.10.5. Visionox OLEDソリューション
6.10.6. 天馬OLEDフレキシブルディスプレイ
6.10.7. LGディスプレイ車載ディスプレイ(2)
6.10.8. LGディスプレイ車載ディスプレイ(3)
6.10.9. ExcytonはOLEDにTurboLEDソリューションを提供する
6.11. マイクロLED
6.12. マイクロLEDの概要
6.12.1. 従来のLEDから...
6.12.2. ...マイクロLEDへ
6.12.3. ディスプレイ用LEDの比較
6.12.4. ミニLEDとマイクロLED
6.12.5. ミニLED、マイクロLED、ファインピッチLEDディスプレイの相関関係
6.12.6. マイクロLEDによるディスプレイタイプ
6.12.7. AMマイクロLEDマイクロディスプレイの利点
6.12.8. マイクロLEDディスプレイ:サイズは重要な特徴
6.12.9. マイクロLEDディスプレイ:サイズを超えて
6.12.10. より良い定義?
6.12.11. マイクロLEDディスプレイパネルの構造
6.13. マイクロLEDと自動車の未来
6.13.1. 現在のアプリケーション
6.13.2. What willマイクロLED bring to displays in the automotive sector
6.13.3. マイクロLEDリリースが直面する課題
6.13.4. LCD、OLED、QDと比較したマイクロLEDの価値提案
6.13.5. マイクロLEDの価値提案リスト
6.13.6. マイクロLEDのコアバリュー提案:長寿命
6.13.7. Micro-LEDのコア・バリュー・プロポジション:透明性
6.13.8. マイクロLEDのコアバリュー提案:高輝度
6.13.9. 透明ディスプレイの例
6.13.10. Micro-LEDのコアバリュー提案:シームレスな接続
6.13.11. マイクロLEDのコア・バリュー・プロポジション
6.13.12. 偏光サングラスの効果
6.13.13. ARは状況認識を高める
6.14. マイクロLEDソリューション
6.14.1. マイクロLED自動車業界では、ディスプレイに新しい特性をもたらすとして、大きな期待をもって待ち望まれている。
6.14.2. マイクロLEDは自動車分野に何をもたらすのか?
6.14.3. マイクロLEDの主要プレーヤー
6.14.4. PlayNitrideマイクロLEDソリューション
6.14.5. JbdマイクロLEDソリューション
6.15. 薄膜エレクトロルミネッセンス(TFEL)ディスプレイ
6.16. TFELの概要
6.16.1. 薄膜エレクトロルミネッセンス(TFEL)ディスプレイ
6.16.2. TFELの主な利点と欠点
6.17. 薄膜エレクトロルミネッセンスソリューション
6.17.1. 薄膜エレクトロルミネッセンス(TFEL)ディスプレイ自動車業界ではニッチな存在である。
6.17.2. TFELはディスプレイ市場でどのように競争しているか
6.17.3. ルミネック、車載ディスプレイへのTFEL技術導入に投資
6.17.4. ルミネックのICEBriteテクノロジー
6.18. ライトフィールドディスプレイ(LFD)
6.19. ライトフィールドディスプレイの概要
6.19.1. 近眼用ライトフィールドディスプレイ
6.19.2. ニアフィールドLFDの構築
6.19.3. ライトフィールドディスプレイの種類
6.19.4. 空間ライトフィールドディスプレイ
6.19.5. シーケンシャル・ライトフィールド・ディスプレイ
6.19.6. ライトフィールドディスプレイと自動車の関係
6.20. ライトフィールド・ディスプレイ・ソリューション
6.20.1. ライトフィールドディスプレイは、真の3D画像を生成する現実的なメカニズムとして、ディスプレイ分野で成長している。
6.20.2. 空間LFDを採用する理由
6.20.3. ライトフィールド・ディスプレイの主要選手
6.20.4. LGディスプレイ ライトフィールドディスプレイ
6.20.5. レイア社ライトフィールドディスプレイ
6.20.6. フトゥールス LFD HUD
6.21. コンピュータ生成ホログラフィ(CGH)
6.22. コンピュータ・ジェネレイテッド・ホログラフィーの概要
6.22.1. コンピューター生成ホログラフィーは解像度の低下は見られないが、画質は劣る
6.22.2. ホログラフィーは物体を可視化するプロセスを第一原理から再現する
6.22.3. ホログラフィーは回折に依存する - ヤングの二重スリット実験からの前進
6.22.4. なぜフル3Dディスプレイなのか?
6.22.5. 回折 - 波面近似
6.22.6. コンピュータ生成ホログラフィーは記録段階を必要とせず、デジタルで計算されたホログラムが得られる。
6.23. コンピュータ生成ホログラフィー・ソリューション
6.23.1. ヘッドアップディスプレイ(HUD)におけるコンピューター生成ホログラフィーの使用
6.23.2. CGHがディスプレイにもたらすもの
6.23.3. CGホログラフィーの主なプレーヤー
6.23.4. エンビジックスがHUDにCGHを導入
6.23.5. WayRay HUDソリューション
6.23.6. WayRay社内コンポーネント
6.23.7. セレスホログラフィックスHUDソリューション
6.23.8. コンチネンタルとデジレンズのペア
6.24. 空間光変調器
6.24.1. 空間光変調器の紹介
6.24.2. SLMの分類
6.24.3. SLMの選手たち
6.24.4. LC SLM
6.24.5. LCOSデバイスの構造
6.24.6. 反射LCOSパネル
6.24.7. LCOS-SLMリフレッシュレート
6.24.8. LCOS-SLM 評価の特徴
6.24.9. LCOS SLMの性能要因
6.24.10. 製造方法LCoS
6.24.11. LCOSの平坦化
6.24.12. 代表的なLCOS変調器プロバイダーとそのユニークな製品
6.24.13. LCOS SLMの動向と展望
6.24.14. LCOSの要件:応答時間と解像度
6.24.15. 透過型LCパネル
6.24.16. 光学的に対処されたSLM
6.24.17. ディレクトリ管理領域
6.24.18. 変形ミラー
6.24.19. の基本動作原理ディレクトリ管理領域
6.24.20. ディレクトリ管理領域光の相互作用
6.24.21. ディレクトリ管理領域光効率
6.24.22. 対LCOSディレクトリ管理領域
7. 必須追加ディスプレイ・コンポーネント
7.1. ディスプレイを分析する総合的アプローチ
7.2. ディスプレイ・エコシステム
7.3. カバーガラスの主な要件
7.4. コーニング製ガラスカバー
7.5. 自動車用カバーガラスの主要プレーヤー
7.6. ビア・オプトロニクス
7.7. ホニー・グラス
7.8. 拡散板はTFT-LCDディスプレイの基本である
7.9. ディフューザー分野の成長トレンド
7.10. ブライトビュー・テクノロジーズ
7.11. CFOC
7.12. これらの要素を効果的に組み合わせる接着剤は、ディスプレイには欠かせない。
7.13. 自動車用ディスプレイに使用される接着剤分野の主要企業
7.14. 車載ディスプレイの演算能力向上
7.15. シナプティクス社
7.16. 車載用ディスプレイをターゲットとするこの市場のその他の主要企業
7.17. クアルコムはSnapdragon Digital Chassisでさらに進化を遂げる
7.18. 会社概要

 

 

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Summary

この調査レポートは、IDTechExが自動車分野で使用されるディスプレイを初めて詳細に調査し、この分野で利用可能な様々なディスプレイ技術について詳細に調査・分析しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 車載ディスプレイ分野の主要トレンド
  • 市場予測
  • ディスプレイ技術
  • ディスプレイ・コンポーネント
 
Report Summary
The next generation automotive displays promise to revolutionize our driving experience, with a greater number of larger displays being made available per vehicle. The rise in vehicle autonomy will coincide with the shift in focus by OEMs in enhancing the passenger experience when compared to the traditional driver experience. IDTechEx's new report evaluates the current and future display technologies made available to the automotive industry and an in-depth analysis to the feasibility of adopting these technologies on different in-vehicle displays. Interviews with key players in the market helped shape this forecast with the market expected to reach over US$27 billion by 2034.
 
This report is IDTechEx's first in-depth coverage into displays used in the automotive sector and assesses the different display technologies available in this space. The effectiveness of these technologies is dependent on where they are placed. A dashboard display, for instance, requires a technology with high brightness and lifetime, to ensure passenger safety while driving. TFT-LCD displays are a popular choice because they cover these requirements and have an added benefit of being cost effective compared to alternative displays. Centre information displays (CID) and console side panels, on the other hand, appear to be favouring flexibility and as a result, the adoption of OLED technology is witnessing a notable increase in demand. These design criteria reflect the current state of the market with the availability and cost of these technologies playing a fundamental role in the selection process, however, the next decade is expected to bring even more innovation with the expected emergence and growing importance of microLEDs. It is predicted these devices will exhibit enhanced image quality and contrast, high brightness, low power consumption, high lifetime and endure harsh ambient conditions, all important features in modern automotive displays. They are expected to greatly surpass the performance of TFT-LCDs and OLEDs, however, their high cost and sub-optimal yields, have hindered their growth in the market.
 
Emerging display types such as heads-up displays (HUDs) and side window displays are also covered in this report along with an analysis of what the key players are delivering in terms of technology, either the stereoscopic TFT-LCD or the three-dimensional computer-generated holography and light field displays.
 
While these three-dimensional technologies are still farfetched for most applications, some companies have been successful in advocating and showcasing its effectiveness in HUDs. Despite this growing interest, TFT-LCDs remain the dominant supplying HUDs, although this decade will present some interesting innovation on this front.
 
Figure 1: Rise in vehicle autonomy will influence the automotive display sector in the coming decade. Source: IDTechEx
 
The main distinction to this report, however, is the understanding that displays are a lot more than these technologies. Especially in automotive, there are a lot of components that make up a display, from its cover glass to diffusers and adhesives. This report provides a holistic perspective onto modern displays and attempts to inform the reader of the most recent advancements made to this industry from a wider perspective.
 
Key players are assessed, as well as forecasts into the next decade covering 2024-2034. The forecasts are broken down by display technology and type of display. A regional breakdown is provided covering display type volumes.
 
Drivers and constraints are considered throughout the report, as well as technology maturity, competitive landscape, and ongoing trends in the market. Interviews with numerous players in this space - both display manufacturers and their suppliers - are conducted, and findings are presented giving the reader insight into where the market is placed and where it is moving. The progress of individual companies is outlined in the report and their product lines assessed and compared with similar competition.
 
Key aspects of the automotive displays market report
The research in this report has been compiled by IDTechEx analysts following our existing expertise in microLEDs and photonics to electric vehicles and vehicle autonomy. Primary and secondary research was fundamental when putting together this report, speaking to multiple stakeholders in the sector with both a commercial and academic focus on the subject. IDTechEx has attended conferences and tradeshows, to understand the market and validate some hypotheses. The information and data gathered was helpful when conceiving this uniquely comprehensive report.
 
This report provides an overall assessment of into the automotive display landscape and covers fundamental technologies, product lines, applications, and key players. Key features of this report include:
  • An introduction to different types of automotive display technologies and types of displays.
  • Discussion of key trends and sector movements.
  • Industry analysis from multiple interviews conducted and conferences attended.
  • Several SWOT analyses covering key technologies.
  • Analysis into technologies beyond display technologies. A holistic approach to displays, covering technologies that supply displays, cover glass, diffusers, driver ICs.
  • 10-year market forecast, across multiple display types and technologies. Includes annual market value and display volume forecasts.
 
Key regions are covered:
  • Europe
  • America
  • Asia/Middle East/Oceania
  • Africa
  • Central and South America
  • USA
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Key topics covered in report
1.2. What are automotive displays - how have they evolved?
1.3. Types of automotive displays
1.4. Types of automotive displays (2)
1.5. Display design trends
1.6. OEM expected display technology priorities over time
1.7. Shift to 3D coincides with rise in autonomous vehicles and focus on passenger experience
1.8. OEM shift in display focus by display type
1.9. Display eco-system
1.10. Multiple display technologies in use
1.11. Multiple display technologies in use
1.12. What do LCDs offer to the automotive sector?
1.13. How is OLED competing in the automotive sector
1.14. What do microLEDs bring to the automotive sector?
1.15. Why adopt spatial LFDs
1.16. What CGH brings to displays
1.17. How is TFEL competing in the display market
1.18. Global volume forecast by display type
1.19. Europe volume forecast by display type
1.20. America volume forecast by display type
1.21. Asia/Oceania/Middle East volume forecast by display type
1.22. Africa volume forecast by display type
1.23. Global volume forecast by display technology
1.24. Global total automotive display market value
2. KEY TRENDS IN THE AUTOMOTIVE DISPLAY SECTOR
2.1. Display manufacturing priorities
2.2. Display design trends
2.3. OEM expected display technology priorities over time
2.4. Current battle between TFT-LCD and OLED
2.5. Next generation display technologies
2.6. Shift to 3D coincides with rise in autonomous vehicles and focus on passenger experience
3. MARKET FORECASTS
3.1. Forecast introduction and assumptions
3.2. Global volume forecast by display type
3.3. Europe volume forecast by display type
3.4. America volume forecast by display type
3.5. Asia/Oceania/Middle East volume forecast by display type
3.6. Africa volume forecast by display type
3.7. USA volume forecast by display type
3.8. Central and South America volume forecast by display type
3.9. China volume forecast by display type
3.10. Japan volume forecast by display type
3.11. South Korea volume forecast by display type
3.12. India volume forecast by display type
3.13. Global volume forecast by display technology
3.14. Explanation on forecast by display technology
3.15. Global total automotive display market value
4. INTRODUCTION TO AUTOMOTIVE DISPLAYS
4.1.1. What are automotive displays - how have they evolved?
4.1.2. Types of automotive displays
4.1.3. Applied fields of automotive display
4.1.4. Displays beyond cars
4.1.5. The future of displays
4.1.6. Section structure
4.2. Driver Focus
4.3. Dashboard Displays
4.3.1. Dashboard display latest trends
4.3.2. Dashboard evolution
4.3.3. Where next? Possible paths for the dashboard display
4.4. CID Displays
4.4.1. CID display requirements
4.4.2. Current and future trends of CID displays
4.4.3. Companies by technology
4.5. Heads-Up Displays (HUDs)
4.5.1. Rising importance of HUDs
4.5.2. Introduction to HUDs
4.5.3. From military aviation to the future of automotive displays - a brief historical overview of HUDs
4.5.4. Evolution of HUD for automotive
4.5.5. A selection of automotive with HUDs
4.5.6. Companies by technology
4.6. Passenger Focus
4.7. Side Window Display
4.7.1. Outlook on side window displays
4.7.2. Rise in side window displays
4.7.3. Side window displays technology examples
4.7.4. Side window display players
4.8. Front window (outward) displays
4.8.1. Front window (outward communication) displays
4.9. Passenger Virtual Reality
4.9.1. What are Virtual, Augmented, Mixed and Extended Reality?
4.9.2. Use of VR in automotive?
5. KEY FEATURES REQUIRED IN THE AUTOMOTIVE DISPLAYS SECTOR
5.1. Image quality comparison
5.2. Image brightness comparison
5.3. Flexibility - form factor comparison
5.4. Durability/resilience comparison
5.5. Response times
5.6. Display lifetime
6. DISPLAY TECHNOLOGIES
6.1.1. Evolution of displays
6.1.2. 21st Century - The time for flat screen panels and the rise of LCD technology
6.2. Thin-Film Transistor-Liquid Crystal Display (TFT-LCD)
6.3. TFT-LCD Overview
6.3.1. The rise of thin-film transistor liquid crystal displays (TFT-LCDs)
6.3.2. The legacy variant - twisted nematic liquid crystal
6.3.3. TFT-based in-plane switching (IPS) technology
6.3.4. Vertical alignment (VA) LCDs
6.3.5. TN vs IPS vs VA
6.3.6. TFT-LCD automotive display value propositions
6.3.7. Automotive Display Component Assembly
6.3.8. Typical TFT-LCD based display component layout
6.4. TFT-LCD Backlight Technologies
6.5. Light Emitting Diodes (LEDs)
6.5.1. History of solid-state lighting
6.5.2. What is an LED?
6.5.3. How does an LED work?
6.5.4. Homojunction vs heterojunction
6.5.5. LEDs by package technique 1
6.5.6. LEDs by package technique 2
6.5.7. Typical LED and packaged LED sizes
6.5.8. LED size definitions
6.6. MiniLEDs
6.6.1. MiniLED - Moving past LED and towards full-array local dimming
6.6.2. MiniLEDs are facilitating local dimming in LCDs to achieve HDR and higher image contrasts
6.6.3. Back-lit dimming
6.6.4. Edge-lit local dimming
6.6.5. Full-array local dimming
6.7. TFT-LCD Solutions
6.7.1. TFT-LCDs
6.7.2. What do LCDs offer to the automotive sector?
6.7.3. Key TFT-LCD players
6.7.4. Tianma's TFT-LCD product line
6.7.5. Additional Tianma products
6.7.6. AUO product line
6.7.7. TCL automotive displays
6.7.8. TCL automotive displays (2)
6.7.9. Continental automotive product line
6.7.10. Continental automotive product line (2)
6.7.11. Continental automotive product line (3)
6.7.12. LG Display TFT-LCD solutions
6.7.13. Visteon automotive displays
6.7.14. GARMIN automotive displays
6.7.15. Futurus group automotive displays
6.7.16. HUDWAY automotive displays
6.7.17. BOE automotive displays
6.7.18. CarUX from Innolux also showcasing LED/LCD displays
6.7.19. Shantou GoWorld Display automotive displays
6.8. Organic Light Emitting Diodes (OLEDs)
6.9. OLED Overview
6.9.1. From LED to OLED technology
6.9.2. How do OLEDs work?
6.9.3. How do OLEDs work?
6.9.4. OLED architecture
6.9.5. Types of OLED technology
6.9.6. Active-matrix OLEDs (AMOLED)
6.9.7. The use of thin-film transistors in OLEDs
6.9.8. Passive-matrix OLEDs (PMOLEDs)
6.9.9. Transparent OLEDs (TOLEDs)
6.9.10. Foldable/flexible OLED
6.9.11. OLED automotive display value propositions
6.10. OLED Solutions
6.10.1. OLEDs have enhanced colour gamut, dynamic range and flexibility
6.10.2. How is OLED competing in the automotive sector
6.10.3. Key OLED players
6.10.4. Samsung Display OLED solutions
6.10.5. Visionox OLED solutions
6.10.6. Tianma OLED flexible display
6.10.7. LG Display automotive displays (2)
6.10.8. LG Display automotive displays (3)
6.10.9. Excyton is delivering TurboLED solutions to OLED
6.11. MicroLEDs
6.12. MicroLED Overview
6.12.1. From traditional LEDs...
6.12.2. ...to Micro-LEDs
6.12.3. Comparisons of LEDs for displays
6.12.4. Mini-LEDs and Micro-LEDs
6.12.5. Correlations between mini-LED, micro-LED and fine pitch LED displays
6.12.6. Display types based on micro-LEDs
6.12.7. Advantages of AM micro-LED micro-displays
6.12.8. Micro-LED displays: Size is an important feature
6.12.9. Micro LED displays: Beyond the size
6.12.10. A better definition?
6.12.11. Micro-LED display panel structure
6.13. Future of MicroLED and automotive
6.13.1. Current applications
6.13.2. What will MicroLEDs bring to displays in the automotive sector
6.13.3. Challenges facing MicroLED release
6.13.4. Micro-LED value propositions compared with LCD, OLED, QD
6.13.5. Micro-LED value proposition list
6.13.6. Micro-LED's core value proposition: Long lifetime
6.13.7. Micro-LED's core value proposition: Transparency
6.13.8. Micro-LED's core value proposition: High luminance
6.13.9. Transparent display examples
6.13.10. Micro-LED's core value proposition: Seamless connection
6.13.11. Micro-LED core value propositions
6.13.12. Effects of polarized sunglasses
6.13.13. AR enhances situational awareness
6.14. MicroLED Solutions
6.14.1. MicroLEDs are awaited with great expectation in the automotive sector as they bring novel attributes to displays
6.14.2. What do microLEDs bring to the automotive sector?
6.14.3. Key microLED players
6.14.4. PlayNitride microLED solutions
6.14.5. Jbd microLED solutions
6.15. Thin-Film Electroluminescent (TFEL) Displays
6.16. TFEL Overview
6.16.1. Thin-film electroluminescent (TFEL) displays
6.16.2. TFELs key benefits and drawbacks
6.17. Thin-Film Electroluminescent Solutions
6.17.1. Thin-film electroluminescent (TFEL) displays are niche compared to alternatives in automotive
6.17.2. How is TFEL competing in the display market
6.17.3. Lumineq is invested in bringing TFEL technology to automotive displays
6.17.4. Lumineq's ICEBrite technology
6.18. Light Field Displays (LFDs)
6.19. Light Field Displays Overview
6.19.1. Near-eye light field displays
6.19.2. Constructing the near-field LFD
6.19.3. Types of light field displays
6.19.4. Spatial light field displays
6.19.5. Sequential light field displays
6.19.6. How light field displays relate to automotive
6.20. Light Field Display Solutions
6.20.1. Light field displays is growing in the display sector as a viable mechanism to generate true 3D images
6.20.2. Why adopt spatial LFDs
6.20.3. Key light field display players
6.20.4. LG Display light field displays
6.20.5. Leia Inc light field displays
6.20.6. Futurus LFD HUD
6.21. Computer-Generated Holography (CGH)
6.22. Computer Generated-Holography Overview
6.22.1. Computer-generated holography shows no loss in resolution but has poorer image quality
6.22.2. Holography recreates the process of visualizing objects from first principles
6.22.3. Holography relies in diffraction - moving further from Young's double slit experiment
6.22.4. Why full 3D displays?
6.22.5. Diffraction - Wavefront approximations
6.22.6. Computer-generated holography does not require the recording stage and holograms computed digitally
6.23. Computer-generated holography solutions
6.23.1. Computer-generated holography use in heads-up displays (HUDs)
6.23.2. What CGH brings to displays
6.23.3. Key computer-generated holography players
6.23.4. Envisics bring CGH to HUDs
6.23.5. WayRay HUD solutions
6.23.6. WayRay in-house components
6.23.7. Ceres Holographics HUD solutions
6.23.8. Continental paired with Digilens
6.24. Spatial Light Modulators
6.24.1. Introduction to spatial light modulator
6.24.2. Classifications of SLMs
6.24.3. SLM players
6.24.4. LC SLM
6.24.5. Structure of LCOS devices
6.24.6. Reflective LCOS panel
6.24.7. LCOS-SLM refresh rate
6.24.8. LCOS-SLM assessment features
6.24.9. LCOS SLM performance factors
6.24.10. Manufacturing Methods: LCoS
6.24.11. Planarization for LCOS
6.24.12. Representative LCOS modulator providers and their unique products
6.24.13. Trend and outlook of LCOS SLM
6.24.14. LCOS requirement: response time and resolution
6.24.15. Transmissive LC panels
6.24.16. Optically addressed SLM
6.24.17. DMD
6.24.18. Deformable mirror
6.24.19. Basic working principle of DMD
6.24.20. DMD light interactions
6.24.21. DMD: light efficiency
6.24.22. LCOS vs DMD
7. ESSENTIAL ADDITIONAL DISPLAY COMPONENTS
7.1. A holistic approach to analysing displays
7.2. Display Eco-system
7.3. Cover glass key requirements
7.4. Corning glass covers
7.5. Key automotive cover glass players
7.6. Via Optronics
7.7. Hony Glass
7.8. Diffusers are fundamental in TFT-LCD displays
7.9. Growing trends in the diffuser sector
7.10. Brightview Technologies
7.11. CFOC
7.12. Adhesives that effectively combine these elements together are essential in displays
7.13. Key players in the adhesive sector used in automotive displays
7.14. The increase in computing power in automotive displays
7.15. Synaptics Inc.
7.16. Additional key players in this market, targeting automotive displays
7.17. Qualcomm is taking it further with the Snapdragon Digital Chassis
7.18. Company Profiles

 

 

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