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コネクテッドTV:TVストリーミングアクセラレータ


Connected TV: The TV streaming accelerator

本レポートでは、コネクテッドTV(CTV)のサービス、ソリューション、デバイスの市場について調査しています。 第1部では、CTV市場のセグメンテーション、用途の変遷、設備率、広告の位置づけなどの主なト... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2023年3月6日 Eur4,500
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40 英語

 

サマリー

本レポートでは、コネクテッドTV(CTV)のサービス、ソリューション、デバイスの市場について調査しています。

第1部では、CTV市場のセグメンテーション、用途の変遷、設備率、広告の位置づけなどの主なトレンドを紹介しています。

コネクテッドTV分野の詳細な構造では、家電グループ、オーディオビジュアルグループ、インターネット大手、通信事業者など、セグメントごとに業界プレーヤーを位置づけ、次に、コネクテッドTVのエコシステムにおける主要プレイヤー(Amazon、Comcast、Google、Roku、Samsung)のオファーとポジショニングを詳細なプロフィールで紹介します。

また、市場の展望を、様々なプレイヤーのエコシステム間の競争、またはコネクテッドTV広告市場のダイナミクスを考慮した観点から考察します。後者については、CTVとアドレサブルTVの次元で、世界レベル、米国と欧州(ドイツ、フランス、英国)の区分で、2026年までの予測を行っています。

対象地理

  • 世界
  • ヨーロッパ
    •    フランス
    •    ドイツ
    •    イギリス
  • 北アメリカ
    •    ユーエスエー

対象プレーヤー

  •    アップル
  •    アマゾン
  •    コムキャスト
  •    グーグル
  •    エルジー
  •    ロク
  •    サムスン
  •    バイス

 



その他詳細
コネクテッドTV:テレビストリーミングアクセラレータ
ジャック・バジョン(スタディディレクター)
40ページ・2023年03月06日発行

  • レファレンス番号:M00081MRA
  • 配信:DigiWorld インタラクティブプラットフォームから
  • 言語:フランス語、英語
  • タグ: アドレサブルTV, 広告, コネクテッドTV, 家電, CTV, インターネット大手, 通信事業者, テレビ, TVストリーミング, ビデオコンテンツ, ビデオサービス


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目次

1.エグゼクティブサマリー

2.範囲と市場
2.1.定義
2.2.市場セグメンテーション
2.3.設備料金
2.4.使い方の中心にあるテレビ
2.5.主な資金源である広告

3.市場構造
3.1.コネクテッドTVサービスのエコシステム
3.2.家電製品
3.3.インターネットの巨人たち
3.4.映像コンテンツ・サービス
3.5.電気通信事業者

4.選手プロフィール
4.1.アマゾン
4.2.コムキャスト
4.3.グーグル
4.4.ロク
4.5.サムスン

5.市場の見通し
5.1.プレーヤーの位置づけ
5.2.OSの戦い
5.3.CTV広告
5.4.ドライバーとバリア
5.5.コネクテッドTV広告市場予測
5.6.アドレサブルTV広告市場予測
5.7.アドレサブルTV広告市場とコネクテッドTV広告市場のダイナミズムの比較

 

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Summary

This report examines the market for connected TV (CTV) services, solutions and devices.

The first part presents the segmentation of the CTV market as well as the main trends in the evolution of usages, the equipment rate and the place of advertising in the sector.

The detailed structure of the connected TV sector then positions the industry players by segment, including consumer electronics groups, audiovisual groups, Internet giants and telecom operators.
Next, the offer and positioning of major players in the connected TV ecosystem (Amazon, Comcast, Google, Roku, Samsung) are presented in detailed profiles.

Finally, the market prospect is discussed from the perspective of competition between the various players’ ecosystems or by taking into account the dynamics of the connected TV advertising market.
The latter is the subject of forecasts to 2026, in its CTV and addressable TV dimensions, at the global level and with US and Europe (Germany, France, UK) segmentations.

Geographic area

  • World
  • Europe
    •     France
    •     Germany
    •     United Kingdom
  • North America
    •     United States

Players

  •     Apple
  •     Amazon
  •     Comcast
  •     Google
  •     LG
  •     Roku
  •     Samsung
  •     Vizio

 



Other details
Connected TV The TV streaming accelerator
By Jacques Bajon, Director of studies
40 pages - Published on 06 March 2023

  • Reference: M00081MRA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: French, English
  • Tags: addressable TV, Advertising, Connected TV, consumer electronics, CTV, Internet giants, telecom operators, Television, TV streaming, video content, video services


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Table of Contents

1. Executive summary

2. Scope and market
2.1. Definition
2.2. Market segmentation
2.3. Equipment rate
2.4. The television set at the heart of usage
2.5. Advertising, a main source of funding

3. Market structure
3.1. Connected TV services ecosystem
3.2. Consumer electronics
3.3. Internet giants
3.4. Video content and services
3.5. Telecom operators

4. Player profiles
4.1. Amazon
4.2. Comcast
4.3. Google
4.4. Roku
4.5. Samsung

5. Market outlook
5.1. Positioning of players
5.2. The battle of the OS
5.3. CTV Advertising
5.4. Drivers and barriers
5.5. Connected TV advertising market forecasts
5.6. Addressable TV advertising market forecasts
5.7. Comparison of the dynamics of the addressable and connected TV ad markets

 

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