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米国・カナダの栄養ドリンク・サプリメント市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(一般栄養サポート)、剤形別(液体、その他)、販売チャネル別、セグメント別予測、2025年~2030年

米国・カナダの栄養ドリンク・サプリメント市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(一般栄養サポート)、剤形別(液体、その他)、販売チャネル別、セグメント別予測、2025年~2030年


U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (General Nutritional Support), By Formulation (Liquid, Others), By Sales Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

米国・カナダ栄養ドリンク・サプリメント市場の成長と動向 Grand View Research社の調査レポートによると、米国とカナダの栄養ドリンク&サプリメント市場規模は2030年までに234億5000万米ドルに達すると予測... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年1月17日 US$4,950
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サマリー

米国・カナダ栄養ドリンク・サプリメント市場の成長と動向

Grand View Research社の調査レポートによると、米国とカナダの栄養ドリンク&サプリメント市場規模は2030年までに234億5000万米ドルに達すると予測され、2025年から2030年までの年平均成長率は7.44%と予測されている。栄養ドリンク・サプリメント市場のこの力強い成長軌道は、予防医療に対する意識の高まり、ブランド認知と信頼の高まり、サプリメント&ドリンクの入手しやすさの向上、肥満の有病率の増加、マルチチャネル販売戦略の成長など、いくつかの重要な要因に後押しされている。これらの要素が相まって、発展と市場成長のためのダイナミックな環境が生み出されている。

Eコマースの出現により、栄養ドリンク&サプリメントへのアクセス性が高まっている。特定の栄養補助食品は、製品知識の不足や適合性の懸念からオンライン購入が困難であるが、こうした製品の売上は増加し続けている。この市場の主要プレーヤーの中には、消費者のオンライン・ショッピング体験を向上させるため、消費者教育に懸命に取り組んでいる企業もある。そのため、オンライン小売を通じてこれらの製品へのアクセスが増加している。

米国とカナダの健康状態を改善するための政府の取り組みも、市場成長の機会を生み出している。2024年8月、カナダ政府は公衆衛生のエビデンスのギャップに対処することを目的としたイニシアチブへの投資を発表した。カナダ国内の疾病や傷害に関する理解を深めることは、カナダ国民の健康と福祉を促進する政策やプログラムを形成する上で極めて重要な役割を果たす。この行動計画は、食品システムに対するガバナンスと、食事と栄養状態の全体的な質の向上を目指している。このような取り組みにより、予測期間中にこれらの製品に対する需要が増加すると予想される。

過去10年間で、肥満の有病率は増加しており、これは世界中の慢性疾患の予防にとって大きな課題となっている。座りがちなライフスタイルの増加や不健康な食事の消費の増加は、肥満の有病率上昇をもたらす主な要因のひとつである。米国では、肥満の発生率が憂慮すべき速さで増加している。CDCによると、2023年の米国における肥満の有病率は35%であった。2023年には、カナダの成人の約35.5%が過体重、30%が肥満とされた。カナダの肥満率は近年着実に上昇しており、国にとって最も差し迫った健康課題の一つとなっている。このような肥満の急速な増加は、健康的なライフスタイルと栄養価の高い食品の摂取に対する人々の意識と懸念を高め、栄養ドリンク&サプリメント市場を牽引している。

米国とカナダの栄養ドリンク&サプリメント市場レポート ハイライト

- 2024年には、プロテインドリンク&サプリメント部門が54.92%の最大売上シェアで市場を牽引。

- 剤形別では、液体セグメントが2024年に79.74%の最大収益シェアで市場をリードし、予測期間中のCAGRは7.67%で最速と予測される。液剤は錠剤や粉末に比べて摂取や消化が容易であるため、高齢者、小児、嚥下障害のある患者など、さまざまな消費者グループに最適であり、この成長はいくつかの利点によって後押しされている。

- 販売チャネル別では、小売セグメントが2024年に88.85%の最大売上シェアで市場をリードし、予測期間中の年平均成長率も7.70%と最も速いと予測されている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.1.1.製品セグメント
1.1.2.製剤セグメント
1.1.3.販売チャネル
1.2.国の範囲
1.3.推定と予測スケジュール
1.4.調査方法
1.5.情報収集
1.5.1.購入データベース
1.5.2.GVRの内部データベース
1.5.3.一次調査
1.6.情報またはデータの分析
1.6.1.データ分析モデル
1.7.市場形成と検証
1.8.モデルの詳細
1.8.1.商品フロー分析
1.9.二次情報源のリスト
1.10.略語リスト
1.11.目的
第2章.要旨
2.1.市場展望
2.2.セグメント・スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 市場市場変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連/付随市場の展望
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場促進要因分析
3.2.1.1.予防医療に対する意識の高まり
3.2.1.2.高いブランド認知度と信頼
3.2.1.3.サプリメントや飲料の入手しやすさの向上
3.2.1.4.肥満の増加
3.2.1.5.マルチチャネル販売戦略の成長
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.2.1.厳しい規制の枠組み
3.2.2.2.競争の激しい市場
3.3.業界分析ツール
3.3.1.ポーターのファイブフォース分析
3.3.2.PESTEL分析
3.3.3.COVID-19インパクト分析
第4章.製品事業分析
4.1.製品セグメントダッシュボード
4.2.米国・カナダの栄養ドリンク・サプリメント市場製品動向分析
4.3.米国とカナダの栄養ドリンク・サプリメント市場規模・動向分析:製品別、2018年〜2030年(百万米ドル)
4.4.一般栄養サポート
4.4.1.一般栄養サポート市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
4.5.プロテインドリンク&サプリメント
4.5.1.プロテインドリンク&サプリメント市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
4.6.高カロリー飲料
4.6.1.高カロリー飲料市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
4.7.糖尿病サポート
4.7.1.糖尿病サポート市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
4.8.手術サポート
4.8.1.手術支援市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
4.9.食事代替製品
4.9.1.食事代替製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第5章 製剤ビジネス分析製剤ビジネス分析
5.1.製剤セグメントダッシュボード
5.2.米国・カナダ栄養ドリンク・サプリメント市場のフォーミュレーション動向分析
5.3.米国とカナダの栄養ドリンク・サプリメント市場規模・動向分析、処方別、2018〜2030年(百万米ドル)
5.4.液体
5.4.1.液体市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.5.その他
5.5.1.その他市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章.販売チャネルビジネス分析
6.1.販売チャネルセグメントダッシュボード
6.2.米国・カナダ栄養ドリンク・サプリメント市場の販売チャネル動向分析
6.3.米国とカナダの栄養ドリンク・サプリメント市場規模・動向分析、販売チャネル別、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.小売
6.4.1.小売市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.2.直接販売
6.4.2.1.ダイレクトセリング市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.3.薬剤師/薬局
6.4.3.1.薬剤師/薬局市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.4.健康食品店
6.4.4.1.健康食品店市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.5.ハイパーマーケット
6.4.5.1.ハイパーマーケット市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.6.スーパーマーケット
6.4.6.1.スーパーマーケット市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.7.電子商取引プラットフォーム
6.4.7.1.電子商取引プラットフォーム市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.5.ヘルスケア
6.5.1.ヘルスケア市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章.競争環境
7.1.企業の分類
7.2.各社の市場ポジション分析、2024年
7.3.企業プロフィール/リスト
7.3.1.ネスレ
7.3.1.1.概要
7.3.1.2.業績
7.3.1.3.製品ベンチマーク
7.3.1.4.戦略的イニシアティブ
7.3.2.アボット社
7.3.2.1.概要
7.3.2.2.業績
7.3.2.3.製品ベンチマーク
7.3.2.4.戦略的イニシアティブ
7.3.3.グランビアPLC
7.3.3.1.概要
7.3.3.2.業績
7.3.3.3.製品ベンチマーク
7.3.3.4.戦略的イニシアティブ
7.3.4.スターコブランド
7.3.4.1.概要
7.3.4.2.業績
7.3.4.3.製品ベンチマーク
7.3.4.4.戦略的イニシアティブ
7.3.5.GNCホールディングス
7.3.5.1.概要
7.3.5.2.業績
7.3.5.3.製品ベンチマーク
7.3.5.4.戦略的イニシアティブ
7.3.6.フエル社
7.3.6.1.概要
7.3.6.2.業績
7.3.6.3.製品ベンチマーク
7.3.6.4.戦略的イニシアティブ
7.3.7.ハーバライフ・インターナショナル・オブ・アメリカ
7.3.7.1.概要
7.3.7.2.業績
7.3.7.3.製品ベンチマーク
7.3.7.4.戦略的イニシアティブ
7.3.8.シンプリーグッドフーズ
7.3.8.1.概要
7.3.8.2.業績
7.3.8.3.製品ベンチマーク
7.3.8.4.戦略的イニシアティブ
7.3.9.ベルリングブランズ社(プレミアニュートリション社)
7.3.9.1.概要
7.3.9.2.業績
7.3.9.3.製品ベンチマーク
7.3.9.4.戦略的イニシアティブ
7.3.10.ケイト・ファーム
7.3.10.1.概要
7.3.10.2.業績
7.3.10.3.製品ベンチマーク
7.3.10.4.戦略的イニシアティブ





 

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Summary

U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Growth & Trends

The U.S. & Canada nutritional drinks & supplements market size is anticipated to reach USD 23.45 billion by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 7.44% from 2025 to 2030, according to a report by Grand View Research, Inc. This robust growth trajectory in the nutritional drinks % supplements market is driven by several key factors, including the growing awareness of preventive healthcare, Strong brand recognition and trust, increasing accessibility of supplements & drinks, increasing prevalence of obesity and growth of multi-channel sales strategies. Together, these elements create a dynamic environment for development and market growth.

Accessibility to nutritional drinks & supplements is increasing due to the emergence of e-commerce. Although it is difficult to buy certain nutritional supplements online due to a lack of product knowledge and suitability concerns, sales of these products have continued to increase. Some of the key players in this market are striving hard to educate consumers to improve their online shopping experience. Thus, accessibility to these products is increasing through online retail.

Government initiatives for improving health conditions in U.S. & Canada are also creating opportunities for market growth. In August 2024, the Government of Canada announced investments in initiatives aimed at addressing gaps in public health evidence. Enhancing the understanding of diseases and injuries within Canada plays a crucial role in shaping policies and programs that promote the health and well-being of Canadians. This action plan aims to improve governance over the food system and the overall quality of diet & nutritional status. Such initiatives are expected to increase the demand for these products over the forecast period.

In the past decade, the prevalence of obesity has increased, which is a major challenge for the prevention of chronic diseases across the globe. Increasing sedentary lifestyle and growing consumption of unhealthy diet are among major factors leading to an increase in the prevalence of obesity. In U.S., the incidence of obesity is growing at an alarming rate. According to CDC, the prevalence of obesity in the U.S. was 35% in 2023. In 2023, approximately 35.5% of Canadian adults were classified as overweight, while 30% were considered obese. Obesity rates in Canada have been steadily rising in recent years, making it one of the nation's most pressing health challenges. This rapid increase in the prevalence of obesity has raised concerns as well as awareness among people about adopting healthy lifestyle and nutritious food, which is driving the market for nutritional drinks & supplements.

U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Report Highlights

• The protein drinks & supplements segment led the market with the largest revenue share of 54.92% in 2024.

• Based on formulation, the liquid segment led the market with the largest revenue share of 79.74% in 2024 and is also projected to witness at the fastest CAGR of 7.67% during the forecast period. This growth is fueled by several advantages as they are ideal for various consumer groups, including older adults, children, and patients with swallowing difficulties, as they are easier to ingest and digest compared to pills or powders.

• Based on sales channel, the retail segment led the market with the largest revenue share of 88.85% in 2024 and is also projected to grow at the fastest CAGR of 7.70% during the forecast period.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.1.1. Product Segment
1.1.2. Formulation Segment
1.1.3. Sales Channel Segment
1.2. Country Scope
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Research Methodology
1.5. Information Procurement
1.5.1. Purchased Database
1.5.2. GVR’s Internal Database
1.5.3. Primary Research
1.6. Information or Data Analysis:
1.6.1. Data Analysis Models
1.7. Market Formulation & Validation
1.8. Model Details
1.8.1. Commodity Flow Analysis
1.9. List of Secondary Sources
1.10. List of Abbreviations
1.11. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Growing awareness of preventive healthcare
3.2.1.2. Strong brand recognition and trust
3.2.1.3. Increasing accessibility of supplements & drinks
3.2.1.4. Increasing prevalence of obesity
3.2.1.5. Growth of multi-channel sales strategies
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Stringent regulatory framework
3.2.2.2. Highly competitive market
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. Product Business Analysis
4.1. Product Segment Dashboard
4.2. U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market: Product Movement Analysis
4.3. U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Size & Trend Analysis, by Product, 2018 to 2030 (USD Million)
4.4. General Nutritional Support
4.4.1. General nutritional support market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. Protein Drinks & Supplements
4.5.1. Protein drinks & supplements market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.6. High Calorie Drinks
4.6.1. High calorie drinks market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.7. Diabetes Support
4.7.1. Diabetes support market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.8. Surgery Support
4.8.1. Surgery support market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.9. Meal Replacement Products
4.9.1. Meal replacement products market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Formulation Business Analysis
5.1. Formulation Segment Dashboard
5.2. U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Formulation Movement Analysis
5.3. U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Size & Trend Analysis, by Formulation, 2018 to 2030 (USD Million)
5.4. Liquid
5.4.1. Liquid market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Others
5.5.1. Others market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Sales Channel Business Analysis
6.1. Sales Channel Segment Dashboard
6.2. U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Sales Channel Movement Analysis
6.3. U.S. & Canada Nutritional Drinks & Supplements Market Size & Trend Analysis, by Sales Channel, 2018 to 2030 (USD Million)
6.4. Retail
6.4.1. Retail market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.2. Direct Selling
6.4.2.1. Direct selling market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.3. Chemist/Pharmacies
6.4.3.1. Chemist/Pharmacies market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.4. Health Food Shops
6.4.4.1. Health food shops market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.5. Hypermarkets
6.4.5.1. Hypermarkets market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.6. Supermarkets
6.4.6.1. Supermarkets market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.7. E-commerce Platforms
6.4.7.1. E-commerce Platforms market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Healthcare
6.5.1. Healthcare market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Company Categorization
7.2. Company Market Position Analysis, 2024
7.3. Company Profiles/Listing
7.3.1. Nestlé
7.3.1.1. Overview
7.3.1.2. Financial Performance
7.3.1.3. Product Benchmarking
7.3.1.4. Strategic Initiatives
7.3.2. Abbott
7.3.2.1. Overview
7.3.2.2. Financial Performance
7.3.2.3. Product Benchmarking
7.3.2.4. Strategic Initiatives
7.3.3. Glanbia PLC
7.3.3.1. Overview
7.3.3.2. Financial Performance
7.3.3.3. Product Benchmarking
7.3.3.4. Strategic Initiatives
7.3.4. Starco Brands
7.3.4.1. Overview
7.3.4.2. Financial Performance
7.3.4.3. Product Benchmarking
7.3.4.4. Strategic Initiatives
7.3.5. GNC Holdings, LLC
7.3.5.1. Overview
7.3.5.2. Financial Performance
7.3.5.3. Product Benchmarking
7.3.5.4. Strategic Initiatives
7.3.6. Huel Ltd.
7.3.6.1. Overview
7.3.6.2. Financial Performance
7.3.6.3. Product Benchmarking
7.3.6.4. Strategic Initiatives
7.3.7. Herbalife International of America, Inc.
7.3.7.1. Overview
7.3.7.2. Financial Performance
7.3.7.3. Product Benchmarking
7.3.7.4. Strategic Initiatives
7.3.8. Simply Good Foods
7.3.8.1. Overview
7.3.8.2. Financial Performance
7.3.8.3. Product Benchmarking
7.3.8.4. Strategic Initiatives
7.3.9. BellRing Brands, Inc. (Premier Nutrition Company)
7.3.9.1. Overview
7.3.9.2. Financial Performance
7.3.9.3. Product Benchmarking
7.3.9.4. Strategic Initiatives
7.3.10. Kate Farms
7.3.10.1. Overview
7.3.10.2. Financial Performance
7.3.10.3. Product Benchmarking
7.3.10.4. Strategic Initiatives





 

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