世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドの電気自動車市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(バッテリー電気自動車、プラグインハイブリッド電気自動車)、車両別(乗用車、商用車)、セグメント別予測、2025年~2030年


India Electric Vehicle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Battery Electric Vehicle, Plug-In Hybrid Electric Vehicle), By Vehicle (Passenger Cars, Commercial Vehicles), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

インド電気自動車市場の成長と動向 Grand View Research社の最新レポートによると、インドの電気自動車市場規模は2030年までに1522億1000万米ドルに達すると予測されている。同市場は2025年から2030年にかけて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月26日 US$2,950
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
60 英語

 

サマリー

インド電気自動車市場の成長と動向

Grand View Research社の最新レポートによると、インドの電気自動車市場規模は2030年までに1522億1000万米ドルに達すると予測されている。同市場は2025年から2030年にかけて年平均成長率40.7%で拡大すると予測されている。自動車の排出ガスレベルの上昇に対応してインド政府が策定している厳しい規制と、環境に優しい自動車への需要の高まりが、予測期間中の市場の成長を促進すると予想される。インドで持続可能な充電インフラを開発するために政府が進めている取り組みも、市場の成長にとって良い兆しである。

現在、インドの電気自動車市場は初期段階にあるが、世界有数の電気自動車市場として台頭する準備が整っている。インド政府は一貫した取り組みを進めており、さまざまな市場セグメントでEモビリティの導入を促進する取り組みの一環として、すでにEV専用政策を立案し、さまざまな需給インセンティブを展開している。例えば、インドの重工業省(DHI)は、国家電気モビリティ・ミッション計画(NEMMP)2020の下、ハイブリッド車(HV)と電気自動車(EV)の両市場とその製造エコシステムの発展を支援するため、電気自動車の迅速な導入と製造(FAME)計画を策定した。

電気自動車の人気の高まりは、大手自動車メーカーがインドで電気自動車を発売することを促している。例えば、2019年10月、従来型自動車市場のリーダーであるマルチ・スズキは、インド市場向けに個人用の電気自動車を次年度に発売する計画を発表した。同様に、2021年8月にはタタ・モーターズがインド市場でタタ・ティゴールEVを発売した。市場が進化を続け、消費者の嗜好が従来型自動車から電気自動車へとシフトし続けているため、インド市場で電気自動車を発売する従来型自動車メーカーはますます増えると予想され、それによって予測期間中の市場の成長が促進される。

COVID-19パンデミックの発生は世界的な景気減速の引き金となった。電気自動車市場は、中核となる電池技術をグローバルな調達に依存しているため、世界的な景気減速の影響を特に受けやすい。さらに、電気自動車の初期購入価格は、ガソリン車やハイブリッド車よりも高い傾向にあり、価格に敏感な顧客の電気自動車の採用を特に抑制している。しかし、インドの電気自動車(EV)市場はパンデミック発生の影響を受けなかった。インドでは、2020年の電気乗用車の新車登録台数は前年比109%増の5,905台となった。

インド電気自動車市場レポート ハイライト

- 製品別では、BEVセグメントが2024年の市場を席巻し、2030年には1,168億米ドルに達すると予測される。この背景には、ICE車よりもEVを好む消費者の増加と、自動車のCO2排出規制がある。

- 乗用車セグメントは、予測期間中、年平均成長率(CAGR)約41.6%で最も高い成長が見込まれる。この成長は、消費者に提供される税制上の優遇措置とともに、政府によるEVインフラへの投資が増加していることに起因している。

- 電気自動車の人気の高まりは、大手自動車メーカーがインドで電気自動車を発売することを促しており、同国の市場に成長機会をもたらすと予想される。

ページTOPに戻る


目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 インド電気自動車市場インド電気自動車市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場ドライバー分析
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.3.業界の課題
3.3.業界分析ツール
3.3.1.ポーターの分析
3.3.1.1.サプライヤーの交渉力
3.3.1.2.買い手の交渉力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入による脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
3.3.2.1.政治情勢
3.3.2.2.経済・社会情勢
3.3.2.3.技術的ランドスケープ
第4章.インドの電気自動車市場製品の推定と動向分析
4.1.インドの電気自動車市場:製品別主要項目
4.2.製品動向分析と市場シェア、2024年・2030年
4.3.市場予測:製品別、2018年~2030年(百万米ドル、数量単位)
4.3.1.バッテリー電気自動車(BEV)
4.3.1.1.2018年~2030年の市場収益予測および予測(百万米ドル、数量単位)
4.3.2.プラグインハイブリッド車(PHEV)
4.3.2.1.市場収益の予測および予測、2018~2030年(百万米ドル、台数単位)
第5章.インドの電気自動車市場車両推定と動向分析
5.1.インドの電気自動車市場:車両別主要項目
5.2.車両動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.市場予測:2018年~2030年(百万米ドル、台数単位) 3.
5.3.1.乗用車
5.3.1.1.2018〜2030年の市場収益予測および予測(百万米ドル、台数単位)
5.3.2.商用車
5.3.2.1.市場収益の推計と予測、2018〜2030年(百万米ドル、数量ベース)
第6章 競争環境競争環境
6.1.企業の分類
6.2.各社の市場ポジショニング
6.3.企業ヒートマップ分析
6.4.企業プロフィール/リスト
6.4.1.アウディAG
6.4.1.1.会社概要
6.4.1.2.業績
6.4.1.3.製品ポートフォリオ
6.4.1.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.2.BMW AG
6.4.2.1.会社概要
6.4.2.2.業績
6.4.2.3.製品ポートフォリオ
6.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.3.ヒュンダイ・モーター・インディア
6.4.3.1.会社概要
6.4.3.2.業績
6.4.3.3.製品ポートフォリオ
6.4.3.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.4.ジャガー・ランドローバー・リミテッド
6.4.4.1.会社概要
6.4.4.2.業績
6.4.4.3.製品ポートフォリオ
6.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.5.マヒンドラ&マヒンドラ社
6.4.5.1.会社概要
6.4.5.2.業績
6.4.5.3.製品ポートフォリオ
6.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.6.メルセデス・ベンツ・グループAG
6.4.6.1.会社概要
6.4.6.2.業績
6.4.6.3.製品ポートフォリオ
6.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.7.JSW MG Motor India Pvt.
6.4.7.1.会社概要
6.4.7.2.業績
6.4.7.3.製品ポートフォリオ
6.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.8.オレクトラ・グリーンテック・リミテッド
6.4.8.1.会社概要
6.4.8.2.業績
6.4.8.3.製品ポートフォリオ
6.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.9.タタ・モーターズ・リミテッド
6.4.9.1.会社概要
6.4.9.2.業績
6.4.9.3.製品ポートフォリオ
6.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.10.トヨタ自動車
6.4.10.1.会社概要
6.4.10.2.業績
6.4.10.3.製品ポートフォリオ
6.4.10.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India Electric Vehicle Market Growth & Trends

The India electric vehicle market size is expected to reach USD 152.21 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 40.7% from 2025 to 2030. The stringent regulations being drafted by the Indian government in response to the rising levels of vehicular emissions and the growing demand for environment-friendly vehicles are expected to drive the growth of the market over the forecast period. The efforts being pursued by the government to develop sustainable charging infrastructure in India also bodes well for the growth of the market.

Although the electric vehicle market in India is in its nascent stages at present, it is poised to emerge as one of the leading electric vehicle markets in the world. The Indian government has been pursuing consistent and committed efforts and has already drafted dedicated EV policies and rolled out various demand and supply incentives as part of the efforts to encourage the adoption of e-mobility across various market segments. For instance, India’s Department of Heavy Industry (DHI), under the National Electric Mobility Mission Plan (NEMMP) 2020, has formulated the Faster Adoption and Manufacturing of Electric Vehicles (FAME) scheme to support the development of both Hybrid Vehicles (HV) and Electric Vehicle (EV) markets as well as that of their manufacturing eco-systems.

The growing popularity of electric vehicles is prompting the leading automotive manufacturers to launch electric vehicles in India. For instance, in October 2019, Maruti Suzuki, a leader in the conventional vehicle market, announced plans to launch electric vehicles for personal use for the Indian market in the following years. Similarly, in August 2021, Tata Motors launched the Tata Tigor EV in the Indian market. As the market continues to evolve and the consumer preference continues to shift from conventional vehicles to electric vehicles, more and more conventional vehicle manufacturers are expected to launch electric vehicles in the Indian market, thereby driving the growth of the market over the forecast period.

The outbreak of the COVID-19 pandemic triggered a global economic slowdown. The electric vehicle market is particularly vulnerable to any global economic slowdown owing to its reliance on global sourcing for the core battery technology. Moreover, the initial purchase price of electric vehicles tends to be higher than the gasoline-fired and hybrid vehicles, which particularly restrains the adoption of electric vehicles among price-sensitive customers. However, the Indian electric vehicle (EV) market was unaffected by the outbreak of the pandemic. In India, the registration of new electric passenger cars increased by 109% y/y in 2020, with 5,905 new vehicle registrations noted during the year.

India Electric Vehicle Market Report Highlights

• In terms of product, the BEV segment dominated the market in 2024 and is anticipated to value at USD 116.80 billion by 2030. This can be attributed to the increasing preference of consumers towards EVs over ICE vehicles and restrictions on vehicular CO2 emissions

• The passenger cars segment is expected to expand at the highest CAGR of around 41.6% over the forecast period. The growth can be attributed to increasing investments by the government in EV infrastructure, along with tax benefits offered to consumers

• The rising popularity of electric vehicles is prompting the leading automotive manufacturers to launch electric vehicles in India, which is anticipated to create growth opportunities for the market in the country



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. India Electric Vehicle Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. PORTER’s Analysis
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
Chapter 4. India Electric Vehicle Market: Product Estimates & Trend Analysis
4.1. India Electric Vehicle Market, By Product: Key Takeaways
4.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million, Volume Units)
4.3.1. Battery Electric Vehicle (BEV)
4.3.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million, Volume Units)
4.3.2. Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
4.3.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million, Volume Units)
Chapter 5. India Electric Vehicle Market: Vehicle Estimates & Trend Analysis
5.1. India Electric Vehicle Market, By Vehicle: Key Takeaways
5.2. Vehicle Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Vehicle, 2018 - 2030 (USD Million, Volume Units)
5.3.1. Passenger Cars
5.3.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million, Volume Units)
5.3.2. Commercial Vehicles
5.3.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million, Volume Units)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Company Categorization
6.2. Company Market Positioning
6.3. Company Heat Map Analysis
6.4. Company Profiles/Listing
6.4.1. Audi AG
6.4.1.1. Company Overview
6.4.1.2. Financial Performance
6.4.1.3. Product Portfolio
6.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.2. BMW AG
6.4.2.1. Company Overview
6.4.2.2. Financial Performance
6.4.2.3. Product Portfolio
6.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.3. Hyundai Motor India
6.4.3.1. Company Overview
6.4.3.2. Financial Performance
6.4.3.3. Product Portfolio
6.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.4. Jaguar Land Rover Limited
6.4.4.1. Company Overview
6.4.4.2. Financial Performance
6.4.4.3. Product Portfolio
6.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.5. Mahindra&Mahindra Ltd..
6.4.5.1. Company Overview
6.4.5.2. Financial Performance
6.4.5.3. Product Portfolio
6.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.6. Mercedes-Benz Group AG
6.4.6.1. Company Overview
6.4.6.2. Financial Performance
6.4.6.3. Product Portfolio
6.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.7. JSW MG Motor India Pvt. Ltd.
6.4.7.1. Company Overview
6.4.7.2. Financial Performance
6.4.7.3. Product Portfolio
6.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.8. Olectra Greentech Limited
6.4.8.1. Company Overview
6.4.8.2. Financial Performance
6.4.8.3. Product Portfolio
6.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.9. Tata Motors Limited
6.4.9.1. Company Overview
6.4.9.2. Financial Performance
6.4.9.3. Product Portfolio
6.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.10. Toyota Motor Corporation
6.4.10.1. Company Overview
6.4.10.2. Financial Performance
6.4.10.3. Product Portfolio
6.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート

Grand View Research社の自動車・輸送分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(electric vehicle)の最新刊レポート


よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/18 10:27

154.74 円

162.88 円

199.42 円

ページTOPに戻る