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自転車市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別(マウンテン、ハイブリッド、ロード、カーゴ)、技術別(電動、従来型)、エンドユース別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


Bicycle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Mountain, Hybrid, Road, Cargo), By Technology (Electric, Conventional), By End Use, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

自転車市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の自転車市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率9.9%で拡大し、2030年には1,350億2,000万米ドルに達すると推定されて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月14日 US$4,950
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120 英語

 

サマリー

自転車市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の自転車市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率9.9%で拡大し、2030年には1,350億2,000万米ドルに達すると推定されている。レジャーの一形態としてのサイクリングの採用の増加と、サイクリングに関連する健康上の利点に関する認識が、市場成長を後押しすると予想される要因である。自転車は他の乗り物に比べて時間を大幅に節約できるため、近距離の通勤に好まれている。さらに、限られた駐車スペースと交通渋滞の増加が、通勤の主要な選択肢として自転車を見直すよう促している。

世界各国の政府が近距離通勤に無公害車の利用を重視するようになっていることは、市場の成長にプラスの影響を与えると予想される。自転車は汚染物質を排出しないという事実が、近い将来の需要を牽引すると予測される。さらに、宅配や交換、多様な製品の入手可能性など、いくつかの重要な要因により、消費者は自転車を購入するためにオンライン流通チャネルに急速に移行している。さらに、COVID-19パンデミックの発生により、消費者はウイルス感染を防ぐために人混みを避けることに主眼を置いている。

カーゴバイク製品セグメントは、予測期間中に最も急成長するセグメントとして浮上すると予想される。これらは最も基本的な自転車であり、その使いやすさから消費者に好まれている。マウンテンバイクやハイブリッド自転車のような高度な装備は必要ない。この要素は、予測期間中の需要拡大に好材料となると予想される。さらに、ドックレス・バイシクル・シェアリングシステムは、利用者が近くのレンタサイクルを探して電子的に解錠することができるため、今後数年間で注目を集めると予想される。もともとヨーロッパで生まれたこのシステムは、インドや中国を含むアジア諸国を中心に受け入れられつつある。

自転車市場レポートハイライト

- 特に欧州とアジアの自転車シェアリング企業が事業拡大に積極的に投資しているため、世界市場は大きく成長している。

- 製品別では、カーゴバイク分野が2025年から2030年にかけて最も急成長する分野として浮上する見込み。この高い成長率は、主に都市内の短距離物流にカーゴバイクの採用を促進する政府の取り組みが増加していることに起因する。さらに、いくつかの国の政府はeカーゴバイクの採用を促進するために補助金やインセンティブを提供している。

- 電動自転車は使いやすいだけでなく、移動時間を短縮できる可能性がある。さらに、バッテリー技術の進歩により、より軽い充電式バッテリーが登場し、長時間の走行にも対応できるようになった。こうした要因が、電動テクノロジー・セグメントの成長に寄与している。

- 自転車通勤を選ぶ人の数は、女性や子供よりも男性の方が多い。2024年には、自転車通勤を選ぶ男性の数が女性や子供の数を上回った。

- 2024年の市場シェアはアジア太平洋地域が34.4%を上回り、市場を支配した。アジア諸国、特に日本、中国、シンガポールなどの政府は、自転車通勤を奨励・支援するために必要なインフラ整備に積極的に投資している。

- 市場をリードする既存企業は、アクセル・グループ、ドレル・インダストリーズ・インク、ジャイアント・バイシクルズ、メリダ工業株式会社、トレック・バイシクル・コーポレーションである。これらの企業は、M&Aを通じた継続的な市場シェア拡大を武器に、2024年の市場を支配した。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.調査方法
1.2.1.情報収集
1.3.情報・データ分析
1.4.方法論
1.5.調査範囲と前提条件
1.6.市場形成と検証
1.7.国別セグメントシェア算出
1.8.データソース一覧
第2章.エグゼクティブサマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章.自転車市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場ドライバー分析
3.2.2.市場阻害要因分析
3.2.3.業界の課題
3.3.自転車市場分析ツール
3.3.1.産業分析 - ポーターの分析
3.3.1.1.サプライヤーの交渉力
3.3.1.2.買い手の交渉力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入による脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
3.3.2.1.政治情勢
3.3.2.2.経済・社会情勢
3.3.2.3.技術的ランドスケープ
第4章.自転車市場の製品展望
4.1.自転車市場、製品別分析と市場シェア、2024年・2030年
4.2.マウンテンバイク
4.2.1.マウンテンバイク市場の推計と予測、2017~2030年 (百万米ドル)
4.3.ハイブリッドバイク
4.3.1.ハイブリッドバイク市場の推定と予測、2017~2030年(百万米ドル)
4.4.ロードバイク
4.4.1.ロードバイク市場の推定と予測、2017~2030年(百万米ドル)
4.5.カーゴバイク
4.5.1.カーゴバイク市場の推定と予測、2017~2030年(USD Million)
4.6.その他
4.6.1.その他の自転車市場の推計と予測、2017年~2030年(USD Million)
第5章.自転車市場の技術展望
5.1.自転車市場、技術別分析・市場シェア、2024年・2030年
5.2.電動
5.2.1.電動自転車市場の推計と予測、2017~2030年(百万米ドル)
5.3.従来型
5.3.1.従来型自転車市場の推計と予測、2017~2030年(百万米ドル)
第6章.自転車市場の流通チャネル展望
6.1.自転車市場、流通チャネル別分析と市場シェア、2024年・2030年
6.2.オンライン
6.2.1.オンライン自転車市場の推計と予測、2017~2030年 (百万米ドル)
6.3.オフライン
6.3.1.オフライン自転車市場の推計と予測、2017~2030年(USD Million)
第7章.自転車市場のエンドユースの展望
7.1.自転車市場、エンドユース別分析・市場シェア、2024年・2030年
7.2.男性
7.2.1.男性用自転車市場の推計と予測、2017年~2030年(百万米ドル)
7.3.女性
7.3.1.女性別自転車市場の推計と予測、2017~2030年(USD Million)
7.4.子供
7.4.1.子供用自転車市場の推計と予測、2017年~2030年(USD Million)
第8章.自転車市場地域別推定と動向分析
8.1.自転車市場シェア(地域別):2024年~2030年(百万米ドル
8.2.北米
8.2.1.北米の自転車市場の推定と予測、2017〜2030年 (百万米ドル)
8.2.2.米国
8.2.2.1.米国の自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.2.3.カナダ
8.2.3.1.カナダの自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.2.4.メキシコ
8.2.4.1.メキシコの自転車市場の推定と予測、2017年~2030年(USD Million)
8.3.欧州
8.3.1.欧州の自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.3.2.英国
8.3.2.1.イギリスの自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.3.3.ドイツ
8.3.3.1.ドイツの自転車市場の推計と予測、2017年~2030年(USD Million)
8.3.4.フランス
8.3.4.1.フランスの自転車市場の推定と予測、2017年~2030年(USD Million)
8.3.5.イタリア
8.3.5.1.フランスの自転車市場の推定と予測、2017~2030年(USD Million)
8.4.アジア太平洋
8.4.1.アジア太平洋地域の自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.4.2.中国
8.4.2.1.中国自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.4.3.日本
8.4.3.1.日本の自転車市場の推計と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.4.4.オーストラリア
8.4.4.1.オーストラリアの自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.4.5.韓国
8.4.5.1.韓国の自転車市場の推定と予測、2017~2030年(USD Million)
8.5.ラテンアメリカ
8.5.1.中南米の自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
8.5.2.ブラジル
8.5.2.1.ブラジルの自転車市場の推定と予測、2017年~2030年(USD Million)
8.6.中東・アフリカ
8.6.1.中東・アフリカの自転車市場の推定と予測、2017〜2030年 (百万米ドル)
8.6.2.アラブ首長国連邦
8.6.2.1.UAEの自転車市場の推定と予測、2017年~2030年(USD Million)
8.6.3.サウジアラビア
8.6.3.1.サウジアラビアの自転車市場の推定と予測、2017〜2030年 (百万米ドル)
8.6.4.南アフリカ
8.6.4.1.南アフリカの自転車市場の推定と予測、2017年〜2030年(USD Million)
第9章 競争環境競争環境
9.1.企業分類
9.2.各社の市場ポジショニング
9.3.企業ヒートマップ分析
9.4.企業プロフィール/リスト
9.4.1.アクセルグループ
9.4.1.1.参加企業の概要
9.4.1.2.業績
9.4.1.3.製品ベンチマーク
9.4.1.4.戦略的イニシアティブ
9.4.2.アトラスサイクルズ(ハリヤナ)社
9.4.2.1.参加企業の概要
9.4.2.2.財務実績
9.4.2.3.製品ベンチマーク
9.4.2.4.戦略的イニシアティブ
9.4.3.エイボン・サイクルズ社
9.4.3.1.参加企業の概要
9.4.3.2.業績
9.4.3.3.製品ベンチマーク
9.4.3.4.戦略的イニシアティブ
9.4.4.サーベロ
9.4.4.1.参加者の概要
9.4.4.2.業績
9.4.4.3.製品ベンチマーク
9.4.4.4.戦略的イニシアティブ
9.4.5.ドレル・インダストリーズ社
9.4.5.1.参加企業の概要
9.4.5.2.業績
9.4.5.3.製品ベンチマーク
9.4.5.4.戦略的イニシアティブ
9.4.6.ジャイアント自転車
9.4.6.1.参加企業の概要
9.4.6.2.業績
9.4.6.3.製品ベンチマーク
9.4.6.4.戦略的イニシアティブ
9.4.7.メリダ工業
9.4.7.1.参加企業の概要
9.4.7.2.業績
9.4.7.3.製品ベンチマーク
9.4.7.4.戦略的イニシアティブ
9.4.8.スペシャライズド・バイシクル・コンポーネンツ社
9.4.8.1.参加企業の概要
9.4.8.2.財務パフォーマンス
9.4.8.3.製品ベンチマーク
9.4.8.4.戦略的イニシアティブ
9.4.9.スコットスポーツ SA
9.4.9.1.参加者の概要
9.4.9.2.財務実績
9.4.9.3.製品ベンチマーク
9.4.9.4.戦略的イニシアティブ
9.4.10.トレック・バイシクル・コーポレーション
9.4.10.1.参加者の概要
9.4.10.2.財務業績
9.4.10.3.製品ベンチマーク
9.4.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Bicycle Market Growth & Trends

The global bicycle market size is estimated to reach USD 135.02 billion by 2030, expanding at a CAGR of 9.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing adoption of cycling as a form of leisure and awareness regarding the health benefits associated with cycling are the factors expected to bolster the market growth. Bicycles are being preferred for short-distance commutes as they save considerable time as compared to other vehicles. Moreover, limited parking spaces and growing traffic congestions are prompting people to reconsider bicycles as a primary option for the commute.

Rising emphasis on the use of non-polluting vehicles for short-distance commutes by governments across the world is anticipated to positively influence market growth. The fact that bicycles do not emit any pollutants is projected to drive their demand in the near future. Moreover, consumers are rapidly moving toward online distribution channels to buy a bicycle due to several key factors, including doorstep delivery and replacement and the availability of a variety of products. Additionally, due to the outbreak of the COVID-19 pandemic, consumers are mainly focused on avoiding crowded places to prevent themselves from virus infections.

The cargo bikes product segment is expected to emerge as the fastest-growing segment over the forecast period. These happen to be the most basic bicycles that consumers prefer owing to their ease of use. These cycles do not require any sophisticated equipment required by mountain and hybrid bicycles. This factor is anticipated to bode well for the growth in demand over the forecast period. Moreover, dockless bicycle-sharing systems are expected to gain attention in the coming years as they enable users to locate and electronically unlock a nearby bicycle for rent. Produced originally in Europe, these systems are gaining acceptance, especially in Asian countries, including India and China.

Bicycle Market Report Highlights

• The global market is growing significantly as bike-sharing companies, particularly in Europe and Asia, are investing aggressively in expanding their operations

• Based on product, cargo bikes segment is also expected to emerge as the fastest-growing segment from 2025 to 2030. This high growth rate is mainly attributed to the increasing government initiatives to promote the adoption of cargo bikes for short-distance logistics within a city. In addition, the governments of several countries are offering grants and incentives to drive the adoption of e-cargo bikes

• Apart from being easy to use, electric bicycles can potentially shorten the journey time. Moreover, advances in battery technology have resulted in the advent of lighter rechargeable batteries that can support longer journeys. These factors are contributing to the growth of the electric technology segment

• The men segment accounted for the largest revenue market share of 46.3% in 2024 as men would continue to outnumber women and kids in terms of opting for a bicycle commute. The number of men opting for bicycle commutation was higher than that of women and kids in 2024

• Asia Pacific dominated the market in 2024 with a revenue share exceeding 34.4%. Governments in Asian nations, particularly Japan, China, and Singapore, among others, are investing aggressively in establishing the infrastructure necessary to encourage and support bicycle commutation

• Leading market incumbents are Accell Group; Dorel Industries Inc.; Giant Bicycles; Merida Industry Co., Ltd.; and Trek Bicycle Corporation. They dominated the market in 2024 leveraging a continuous emphasis on expanding their market share through mergers and acquisitions



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Bicycle Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. Bicycle Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
Chapter 4. Bicycle Market Product Outlook
4.1. Bicycle Market, By Product Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.2. Mountain Bikes
4.2.1. Mountain bikes market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
4.3. Hybrid Bikes
4.3.1. Hybrid bikes market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
4.4. Road Bikes
4.4.1. Road bikes market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
4.5. Cargo Bikes
4.5.1. Cargo bikes market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
4.6. Others
4.6.1. Other bicycles market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Bicycle Market Technology Outlook
5.1. Bicycle Market, By Technology Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.2. Electric
5.2.1. Electric bicycles market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
5.3. Conventional
5.3.1. Conventional bicycle market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Bicycle Market Distribution Channel Outlook
6.1. Bicycle Market, By Distribution Channel Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.2. Online
6.2.1. Online bicycle market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.3. Offline
6.3.1. Offline bicycle market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Bicycle Market End Use Outlook
7.1. Bicycle Market, By End Use Analysis & Market Share, 2024 & 2030
7.2. Men
7.2.1. Bicycle market by men estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3. Women
7.3.1. Bicycle market by women estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4. Kids
7.4.1. Kids bicycle market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Bicycle Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. Bicycle Market Share, By Region, 2024 & 2030, USD Million
8.2. North America
8.2.1. North America Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.2.2. U.S.
8.2.2.1. U.S. Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.2.3. Canada
8.2.3.1. Canada Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.2.4. Mexico
8.2.4.1. Mexico Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3. Europe
8.3.1. Europe Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.2. UK
8.3.2.1. UK Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.3. Germany
8.3.3.1. Germany Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.4. France
8.3.4.1. France Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.3.5. Italy
8.3.5.1. France Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4. Asia Pacific
8.4.1. Asia Pacific Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.2. China
8.4.2.1. China Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.3. Japan
8.4.3.1. Japan Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.4. Australia
8.4.4.1. Australia Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.4.5. South Korea
8.4.5.1. South Korea Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5. Latin America
8.5.1. Latin America Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.5.2. Brazil
8.5.2.1. Brazil Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6. Middle East and Africa
8.6.1. Middle East and Africa Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.2. UAE
8.6.2.1. UAE Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.3. Saudi Arabia
8.6.3.1. Saudi Arabia Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
8.6.4. South Africa
8.6.4.1. South Africa Bicycle Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 9. Competitive Landscape
9.1. Company Categorization
9.2. Company Market Positioning
9.3. Company Heat Map Analysis
9.4. Company Profiles/Listing
9.4.1. Accell Group
9.4.1.1. Participant’s Overview
9.4.1.2. Financial Performance
9.4.1.3. Product Benchmarking
9.4.1.4. Strategic Initiatives
9.4.2. Atlas Cycles (Haryana) Ltd.
9.4.2.1. Participant’s Overview
9.4.2.2. Financial Performance
9.4.2.3. Product Benchmarking
9.4.2.4. Strategic Initiatives
9.4.3. Avon Cycles Ltd
9.4.3.1. Participant’s Overview
9.4.3.2. Financial Performance
9.4.3.3. Product Benchmarking
9.4.3.4. Strategic Initiatives
9.4.4. Cervelo
9.4.4.1. Participant’s Overview
9.4.4.2. Financial Performance
9.4.4.3. Product Benchmarking
9.4.4.4. Strategic Initiatives
9.4.5. Dorel Industries Inc.
9.4.5.1. Participant’s Overview
9.4.5.2. Financial Performance
9.4.5.3. Product Benchmarking
9.4.5.4. Strategic Initiatives
9.4.6. Giant Bicycles
9.4.6.1. Participant’s Overview
9.4.6.2. Financial Performance
9.4.6.3. Product Benchmarking
9.4.6.4. Strategic Initiatives
9.4.7. Merida Industry Co., Ltd.
9.4.7.1. Participant’s Overview
9.4.7.2. Financial Performance
9.4.7.3. Product Benchmarking
9.4.7.4. Strategic Initiatives
9.4.8. Specialized Bicycle Components Inc
9.4.8.1. Participant’s Overview
9.4.8.2. Financial Performance
9.4.8.3. Product Benchmarking
9.4.8.4. Strategic Initiatives
9.4.9. SCOTT Sports SA
9.4.9.1. Participant’s Overview
9.4.9.2. Financial Performance
9.4.9.3. Product Benchmarking
9.4.9.4. Strategic Initiatives
9.4.10. Trek Bicycle Corporation
9.4.10.1. Participant’s Overview
9.4.10.2. Financial Performance
9.4.10.3. Product Benchmarking
9.4.10.4. Strategic Initiatives

 

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