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不妊治療ツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:治療別(ドナー卵子治療、代理出産)、年齢層別(18〜24歳、25〜34歳、34〜44歳、46〜54歳)、国別、セグメント別予測、2025〜2030年

不妊治療ツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:治療別(ドナー卵子治療、代理出産)、年齢層別(18〜24歳、25〜34歳、34〜44歳、46〜54歳)、国別、セグメント別予測、2025〜2030年


Fertility Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Treatment (Donor Egg Treatment, Surrogacy), By Age Group (18-24, 25-34, 34-44, 46-54), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

ファティリティ・ツーリズム市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の不妊治療ツーリズム市場規模は、2025年から2030年にかけて25.11%の年平均成長率を示し、2030年までに... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月4日 US$5,950
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サマリー

ファティリティ・ツーリズム市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の不妊治療ツーリズム市場規模は、2025年から2030年にかけて25.11%の年平均成長率を示し、2030年までに61.8億ドルに達すると予測されている。スペイン、米国、英国などの国々では、近隣諸国での治療費が安く、体外受精の成功率が高いことが、生殖ツーリズムを選択する主な要因となっている。さらに、多量飲酒、薬物乱用、ストレス、喫煙などの要因による不妊症の割合が増加していることも、市場を後押ししている。

女性の妊娠の遅れは、市場の成長に好都合である。技術の進歩、体外受精や様々な生殖補助医療技術の導入は、市場にとって好材料となりそうだ。米国、スペイン、インド、チェコ共和国などの国では、卵細胞質内精子注入法、配偶子卵管内移植法、接合子卵管内移植法などの高度な治療を提供している。独身女性やゲイ、レズビアンのカップルの多くは、自国の規制枠組みでは治療を受けることができないため、生殖ツーリズムを選択せざるを得ない。

COVID-19の大流行は、医療ツーリズム業界に悪影響を与えた。旅行・観光業界を根底から揺るがした。COVID-19パンデミックによる渡航制限が医療ツーリスト向けの医療サービスに悪影響を及ぼしたため、著名な病院サービスプロバイダーは2020年に大きな損失を被った。渡航禁止と厳しい規制による患者到着数の激減は、不妊治療観光産業に大きな影響を与えた。

不妊治療ツーリズム市場レポートハイライト

- 年齢層別では、35〜44歳のセグメントが2024年に最大の売上シェアを占めた。同セグメントは予測期間を通じて優位性を維持すると予想される。この年齢層の不妊率の高さと支出能力の増大が、このセグメントの圧倒的なシェアの主な要因である。

- トルコは2024年の売上シェアで市場を支配した。トルコは140以上の体外受精クリニックがあり、医療旅行者の間で体外受精治療の目的地として人気がある。

- スペインは、欧州諸国の中で体外受精治療の目的地として最も好まれている国のひとつである。同国は、質の高いサービスと有利な法的枠組みにより、フランス、イタリア、米国などから患者が流入している。

- 2020年7月、COVID-19の流行による制限に伴い、Oasis Fertilityは、デジタルメディアを通じて不妊治療ツーリズムの分野を拡大する目的で、非接触型患者エンゲージメント・イニシアチブを開始した。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.1.1.セグメントの定義
1.2.推定と予測
1.3.調査方法
1.4.情報収集
1.4.1.購入データベース
1.4.2.GVRの内部データベース
1.4.3.二次情報源
1.4.4.一次調査
1.4.5.一次調査の詳細
1.4.6.調査の前提
1.5.情報またはデータ分析
1.5.1.データ分析モデル
1.6.市場形成とデータの可視化
1.7.モデルの詳細
1.7.1.数量価格分析
1.8.目的
1.8.1.目的 - 1
1.8.2.目標-2
1.8.3.目的 - 3
1.9.二次資料リスト
1.10.二次資料リスト
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.ファティリティ・ツーリズム市場
2.1.1.市場スナップショット
2.1.2.セグメント別スナップショット
2.1.2.1.治療セグメントの展望
2.1.2.2.年齢層別セグメント展望
2.1.2.3.国別セグメント展望
2.1.3.競合状況のスナップショット
第3章 市場変数市場変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連/付随市場の展望
3.2.市場動向と展望
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.1.1.医療機関へのアクセスの増加、医療機関の近接化
3.3.1.2.デジタル機器導入の増加
3.3.1.3.治療の選択肢を支持する法的枠組みの増加
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.2.1.ART技術のコスト増に伴うメンテナンスの困難さが市場成長の妨げに
3.4.規制の枠組み
3.5.事業環境分析ツール
3.5.1.業界分析 - ポーターのファイブフォース分析
3.5.1.1.サプライヤーパワー
3.5.1.2.買い手の力
3.5.1.3.代替の脅威
3.5.1.4.新規参入の脅威
3.5.1.5.競争上のライバル
3.5.2.PESTEL分析
第4章.治療事業分析
4.1.不妊治療ツーリズム市場治療動向分析
4.2.不妊治療ツーリズム市場治療セグメントダッシュボード
4.3.治療動向と市場シェア分析、2024年・2030年
4.4.不妊治療ツーリズム市場の推定と予測(治療別
4.5.ドナー卵子治療
4.5.1.ドナー卵子治療市場、2018年~2030年(百万米ドル)
4.6.自己卵子による体外受精
4.6.1.自己卵子による体外受精市場、2018年~2030年(百万米ドル)
4.7.代理出産
4.7.1.代理出産市場、2018年~2030年(百万米ドル)
4.8.ドナー胚
4.8.1.ドナー胚市場、2018年~2030年(百万米ドル)
4.9.精子提供
4.9.1.精子提供市場、2018年~2030年(百万米ドル)
第5章.年齢層別ビジネス分析
5.1.不妊治療ツーリズム市場年齢層別動向分析
5.2.不妊治療ツーリズム市場年齢層別セグメントダッシュボード
5.3.年齢層の動きと市場シェア分析、2024年と2030年
5.4.不妊治療ツーリズム市場の年齢層別推計と予測
5.5.18 - 24
5.5.1.18~24歳市場、2018~2030年(百万米ドル)
5.6.25 - 34
5.6.1.25 - 34歳市場、2018 - 2030 (USD Million)
5.7.34 - 44
5.7.1.34~44歳市場、2018~2030年(百万米ドル)
5.8.46 - 54
5.8.1.46 - 54市場、2018 - 2030年(百万米ドル)
第6章.各国ビジネス分析
6.1.不妊治療ツーリズム市場各国の動き分析
6.2.不妊治療ツーリズム市場国別セグメントダッシュボード
6.3.各国の動きと市場シェア分析、2024年と2030年
6.4.不妊治療ツーリズム市場の国別推計と予測
6.5.米国
6.5.1.米国の不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.6.英国
6.6.1.英国の不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.7.スペイン
6.7.1.スペインの不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.8.チェコ共和国
6.8.1.チェコの不妊治療観光市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.9.ポルトガル
6.9.1.ポルトガルの不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.10.タイ
6.10.1.タイの不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.11.マレーシア
6.11.1.マレーシアの不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.12.インド
6.12.1.インドの不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.13.韓国
6.13.1.韓国の不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
6.14.トルコ
6.14.1.トルコの不妊治療ツーリズム市場、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章 競争環境競争環境
7.1.企業の分類
7.2.各社の市場ポジション分析
7.3.企業プロフィール/リスト
7.3.1.インヴァケア社
7.3.1.1.概要
7.3.1.2.業績
7.3.1.3.サービスベンチマーク
7.3.1.4.戦略的イニシアティブ
7.3.2.サンディエゴ不妊治療センター
7.3.2.1.概要
7.3.2.2.財務実績
7.3.2.3.サービスベンチマーク
7.3.2.4.戦略的イニシアティブ
7.3.3.IVF-ライフ
7.3.3.1.概要
7.3.3.2.業績
7.3.3.3.サービスベンチマーク
7.3.3.4.戦略的イニシアティブ
7.3.4.バルセロナIVF
7.3.4.1.概要
7.3.4.2.業績
7.3.4.3.サービスベンチマーク
7.3.4.4.戦略的イニシアティブ
7.3.5.エヴァ不妊クリニック
7.3.5.1.概要
7.3.5.2.業績
7.3.5.3.サービスベンチマーク
7.3.5.4.戦略的イニシアティブ
7.3.6.サリーパーククリニック
7.3.6.1.概要
7.3.6.2.業績
7.3.6.3.サービスベンチマーク
7.3.6.4.戦略的イニシアティブ
7.3.7.バムルンラード国際病院
7.3.7.1.概要
7.3.7.2.業績
7.3.7.3.サービスベンチマーク
7.3.7.4.戦略的イニシアティブ
7.3.8.アシステッド・リサービスと婦人科センター
7.3.8.1.概要
7.3.8.2.業績
7.3.8.3.サービスベンチマーク
7.3.8.4.戦略的イニシアティブ
7.3.9.誠実なIVFセンター
7.3.9.1.概要
7.3.9.2.業績
7.3.9.3.サービスベンチマーク
7.3.9.4.戦略的イニシアティブ
7.3.10.アルファIVF&ウィメンズスペシャリスト
7.3.10.1.概要
7.3.10.2.業績
7.3.10.3.サービスベンチマーク
7.3.10.4.戦略的イニシアティブ
7.3.11.ジェネシスIVF
7.3.11.1.概要
7.3.11.2.業績
7.3.11.3.サービスベンチマーク
7.3.11.4.戦略的イニシアティブ
7.3.12.マンチェスター・ファティリティ・サービス社
7.3.12.1.概要
7.3.12.2.業績
7.3.12.3.サービスベンチマーク
7.3.12.4.戦略的イニシアティブ
7.3.13.アポロ・ファティリティ
7.3.13.1.概要
7.3.13.2.業績
7.3.13.3.サービスベンチマーク
7.3.13.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Fertility Tourism Market Growth & Trends

The global fertility tourism market size is expected to reach USD 6.18 billion by 2030, exhibiting a CAGR of 25.11% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Lower cost of treatment in neighboring countries and a high success rate of IVF in countries such as Spain, U.S., and the U.K. are main factors due to which people are opting for reproductive tourism. Furthermore, the increasing rate of infertility due to factors such as high alcohol consumption, drug abuse, stress, and smoking is propelling the market.

Delayed pregnancy in women is favoring the market growth. Technological advancements and the introduction of IVF and various assisted reproductive technologies are likely to bode well with the market. Countries such as U.S., Spain, India, Czech Republic, are offering advanced treatments such as intracytoplasmic sperm injection, gamete intrafallopian transfer, Zygote intrafallopian transfer, and others. Many single women and gay or lesbian couples have to opt for reproductive tourism as the regulatory frameworks in their home counties do not allow them to avail treatments.

The COVID-19 pandemic adversely impacted the medical tourism industry. It shook the travel and tourism industry to its foundations. Prominent hospital service providers suffered heavy losses in 2020, as COVID-19 pandemic travel restrictions negatively affected medical services aimed at medical tourists. A sharp decline in the number of patient arrivals due to travel bans and strict regulations heavily impacted the fertility tourism industry.

Fertility Tourism Market Report Highlights

• In terms of age group, the 35-44 segment accounted for the largest revenue share in 2024. The segment is expected to maintain its dominance throughout the forecast period. High infertility rates among this age group and increasing spending capacity are major factors for the dominant share of the segment.

• Turkey dominated the market in terms of revenue share in 2024. Turkey is a popular IVF treatment destination among medical travelers with over 140 IVF clinics.

• Spain is among the most preferred destination for IVF treatment among all the European countries. The country witnessed the influx of patients from France, Italy, the U.S., and other countries owing to quality services and favorable legal framework.

• In July 2020, in line with restrictions caused by the COVID-19 pandemic, Oasis Fertility launched a contactless patient engagement initiative with the goal of expanding the field of fertility tourism through digital media.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Segment Definitions
1.2. Estimates and Forecast Timeline
1.3. Research Methodology
1.4. Information Procurement
1.4.1. Purchased Database
1.4.2. GVR’s Internal Database
1.4.3. Secondary Sources
1.4.4. Primary Research
1.4.5. Details of Primary Research
1.4.6. Research Assumption
1.5. Information or Data Analysis
1.5.1. Data Analysis Models
1.6. Market Formulation & Data Visualization
1.7. Model Details
1.7.1. Volume Price Analysis
1.8. Objectives
1.8.1. Objective - 1
1.8.2. Objective - 2
1.8.3. Objective - 3
1.9. List of Secondary Sources
1.10. List of Secondary Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Fertility tourism market
2.1.1. Market Snapshot
2.1.2. Segment Snapshot
2.1.2.1. Treatment segment outlook
2.1.2.2. Age group segment outlook
2.1.2.3. Country segment outlook
2.1.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Trends and Outlook
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.1.1. The rise in accessibility and increasing proximity of healthcare facilities
3.3.1.2. Increase in adoption of digital devices
3.3.1.3. Increasing legal frameworks favoring treatment options
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.2.1. Strenuous maintenance issues along with increased costs of ART's techniques hinder the market growth
3.4. Regulatory Framework
3.5. Business Environment Analysis Tools
3.5.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.5.1.1. Supplier power
3.5.1.2. Buyer power
3.5.1.3. Substitution threat
3.5.1.4. Threat of new entrant
3.5.1.5. Competitive rivalry
3.5.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. Treatment Business Analysis
4.1. Fertility tourism market: Treatment Movement Analysis
4.2. Fertility tourism market: Treatment Segment Dashboard
4.3. Treatment Movement & Market Share Analysis, 2024 & 2030
4.4. Fertility tourism market Estimates & Forecast, by Treatment
4.5. Donor Egg Treatment
4.5.1. Donor egg treatment market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.6. IVF With Own Egg
4.6.1. IVF with own egg market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.7. Surrogacy
4.7.1. Surrogacy market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.8. Donor Embryo
4.8.1. Donor embryo market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.9. Sperm Donation
4.9.1. Sperm donation market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Age Group Business Analysis
5.1. Fertility tourism market: Age Group Movement Analysis
5.2. Fertility tourism market: Age Group Segment Dashboard
5.3. Age Group Movement & Market Share Analysis, 2024 & 2030
5.4. Fertility tourism market Estimates & Forecast, by Age Group
5.5. 18 - 24
5.5.1. 18 - 24 market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. 25 - 34
5.6.1. 25 - 34 market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. 34 - 44
5.7.1. 34 - 44 market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.8. 46 - 54
5.8.1. 46 - 54 market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Country Business Analysis
6.1. Fertility tourism market: Country Movement Analysis
6.2. Fertility tourism market: Country Segment Dashboard
6.3. Country Movement & Market Share Analysis, 2024 & 2030
6.4. Fertility tourism market Estimates & Forecast, by Country
6.5. U.S.
6.5.1. U.S. fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. UK
6.6.1. UK fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.7. Spain
6.7.1. Spain fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.8. Czech Republic
6.8.1. Czech Republic fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.9. Portugal
6.9.1. Portugal fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.10. Thailand
6.10.1. Thailand fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.11. Malaysia
6.11.1. Malaysia fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.12. India
6.12.1. India fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.13. South Korea
6.13.1. South Korea fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
6.14. Turkey
6.14.1. Turkey fertility tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Company Categorization
7.2. Company Market Position Analysis
7.3. Company Profiles/Listing
7.3.1. Invacare Corporation
7.3.1.1. Overview
7.3.1.2. Financial performance
7.3.1.3. Service benchmarking
7.3.1.4. Strategic initiatives
7.3.2. San Diego Fertility Center
7.3.2.1. Overview
7.3.2.2. Financial performance
7.3.2.3. Service benchmarking
7.3.2.4. Strategic initiatives
7.3.3. IVF-Life
7.3.3.1. Overview
7.3.3.2. Financial performance
7.3.3.3. Service benchmarking
7.3.3.4. Strategic initiatives
7.3.4. Barcelona IVF
7.3.4.1. Overview
7.3.4.2. Financial performance
7.3.4.3. Service benchmarking
7.3.4.4. Strategic initiatives
7.3.5. Eva Fertility Clinics
7.3.5.1. Overview
7.3.5.2. Financial performance
7.3.5.3. Service benchmarking
7.3.5.4. Strategic initiatives
7.3.6. The Surrey Park Clinic
7.3.6.1. Overview
7.3.6.2. Financial performance
7.3.6.3. Service benchmarking
7.3.6.4. Strategic initiatives
7.3.7. Bumrungrad International Hospital
7.3.7.1. Overview
7.3.7.2. Financial performance
7.3.7.3. Service benchmarking
7.3.7.4. Strategic initiatives
7.3.8. Assisted ReServiceion and Gynecology Centre
7.3.8.1. Overview
7.3.8.2. Financial performance
7.3.8.3. Service benchmarking
7.3.8.4. Strategic initiatives
7.3.9. Sincere IVF Center
7.3.9.1. Overview
7.3.9.2. Financial performance
7.3.9.3. Service benchmarking
7.3.9.4. Strategic initiatives
7.3.10. Alpha IVF & Women’s Specialists
7.3.10.1. Overview
7.3.10.2. Financial performance
7.3.10.3. Service benchmarking
7.3.10.4. Strategic initiatives
7.3.11. Genesis IVF
7.3.11.1. Overview
7.3.11.2. Financial performance
7.3.11.3. Service benchmarking
7.3.11.4. Strategic initiatives
7.3.12. Manchester Fertility Services Ltd
7.3.12.1. Overview
7.3.12.2. Financial performance
7.3.12.3. Service benchmarking
7.3.12.4. Strategic initiatives
7.3.13. Apollo Fertility
7.3.13.1. Overview
7.3.13.2. Financial performance
7.3.13.3. Service benchmarking
7.3.13.4. Strategic initiatives

 

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