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米国の医療ツーリズム市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(インバウンド・メディカル・ツーリズム、アウトバウンド・メディカル・ツーリズム)、セグメント別予測、2024年〜2030年


U.S. Medical Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Inbound Medical Tourism, Outbound Medical Tourism), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

米国医療ツーリズム市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の医療ツーリズム市場規模は2030年までに182億1000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月1日 US$3,950
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サマリー

米国医療ツーリズム市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の医療ツーリズム市場規模は2030年までに182億1000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までの年平均成長率は13.02%で拡大すると予測されている。同市場は、国際的に認定された病院の存在感が増していることや、最先端の医療を提供することで高い評価を得ていることを背景に、近年大きな成長を遂げている。

米国の医療施設では、個別化された患者中心の治療が重視されるようになっており、同国の医療ツーリズム産業を大きく牽引している。病院や診療所では、患者一人ひとりのニーズに合わせた治療、個別化されたケアプランの提供、全体的な患者体験の向上にますます力を入れるようになっている。このような質の高い患者中心のケアは、健康への高度でカスタマイズされたアプローチを求める外国人患者から高い需要が見込まれる。

さらに、米国人患者は、選択的手術、歯科治療、美容治療など、さまざまな医療処置を受けるために海外へ渡航するケースが増えている。国際的な医療プロバイダーは、医療処置、旅行手配、宿泊施設、コンシェルジュ・サービスを含む包括的な医療パッケージを提供することで、この需要に応えている。このような包括的なパッケージは、患者のプロセスを簡素化し、医療旅行の管理を容易にし、スムーズで協力的な体験を保証する。

米国医療ツーリズム市場レポートハイライト

- インバウンド・メディカル・ツーリズム分野は、2023年の売上高シェア50.63%で市場を支配し、予測期間中最も速いCAGRで成長すると予測される。同分野の成長の背景には、認定病院や専門センターが存在し、高品質で信頼性の高い医療を保証していることがあり、これが一流の医療サービスを求める患者にアピールしている。

- アウトバウンド・メディカル・ツーリズム分野は、予測期間中に大きな成長が見込まれる。この背景には、米国における医療費の高騰と、待ち時間の少ない手頃で利用しやすい医療に対する需要がある。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.2.1.タイプ
1.3.推定と予測スケジュール
1.4.調査方法
1.5.情報収集
1.5.1.購入データベース
1.5.2.GVRの内部データベース
1.5.3.二次情報源と第三者の視点
1.5.4.一次調査
1.6.情報分析
1.6.1.データ分析モデル
1.7.市場形成とデータの可視化
1.8.モデルの詳細
1.8.1.数量価格分析
1.9.二次情報源のリスト
1.10.目的
第2章要旨
2.1.市場概況
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章.米国のインバウンド医療ツーリズム市場変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連/付随市場の展望
3.2.市場動向と展望
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.1.1.国際認定病院の存在
3.3.1.2.国際的な訓練を受けた医師
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.2.1.手術費用の高さ
3.3.2.2.フォローアップの問題
3.3.3.業界の機会分析
3.3.4.業界の課題分析
3.4.事業環境分析
3.4.1.業界分析-ポーターのファイブフォース分析
3.4.1.1.サプライヤーパワー
3.4.1.2.買い手の力
3.4.1.3.代替の脅威
3.4.1.4.新規参入の脅威
3.4.1.5.競争上のライバル
3.4.2.PESTEL分析
第4章.米国のインバウンド医療ツーリズム市場分析
4.1.米国のインバウンド医療ツーリズム市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
4.2.インバウンド治療/処置の分析、2023年(処置の種類)
4.3.インバウンド患者の分析、2023年(%)(患者由来)
4.4.インバウンド患者トラフィック分析、2018年~2030年(患者数)
4.5.患者一人当たりの平均支出額、2023年
4.6.規制・償還シナリオ
第5章.米国のインバウンド医療ツーリズム市場競争環境
5.1.企業分類
5.2.各社の市場ポジション分析
5.3.戦略マッピング
5.4.米国の数少ない病院のリスト
5.5.企業プロフィール/リスト
5.5.1.クリーブランドクリニック
5.5.1.1.概要
5.5.1.2.業績
5.5.1.3.サービスベンチマーク
5.5.1.4.戦略的イニシアティブ
5.5.2.メイヨークリニック
5.5.2.1.概要
5.5.2.2.業績
5.5.2.3.サービスベンチマーク
5.5.2.4.戦略的イニシアティブ
5.5.3.ジョンズ・ホプキンス病院
5.5.3.1.概要
5.5.3.2.財務実績
5.5.3.3.サービスベンチマーク
5.5.3.4.戦略的イニシアティブ
5.5.4.シーダーズ・サイナイ
5.5.4.1.概要
5.5.4.2.業績
5.5.4.3.サービスベンチマーク
5.5.4.4.戦略的イニシアティブ
5.5.5.マサチューセッツ総合病院
5.5.5.1.概要
5.5.5.2.業績
5.5.5.3.サービスベンチマーク
5.5.5.4.戦略的イニシアティブ
5.5.6.UCSFヘルス
5.5.6.1.概要
5.5.6.2.財務実績
5.5.6.3.サービスベンチマーク
5.5.6.4.戦略的イニシアティブ
5.5.7.ニューヨークプレスビテリアン病院
5.5.7.1.概要
5.5.7.2.業績
5.5.7.3.サービスベンチマーク
5.5.7.4.戦略的イニシアティブ
5.5.8.ブリガム・アンド・ウィメンズ病院
5.5.8.1.概要
5.5.8.2.業績
5.5.8.3.サービスベンチマーク
5.5.8.4.戦略的イニシアティブ
5.5.9.ロナルド・リーガンUCLAメディカルセンター
5.5.9.1.概要
5.5.9.2.財務実績
5.5.9.3.サービスベンチマーク
5.5.9.4.戦略的イニシアティブ
5.5.10.ノースウェスタン記念病院
5.5.10.1.概要
5.5.10.2.業績
5.5.10.3.サービスベンチマーク
5.5.10.4.戦略的イニシアティブ
第6章.米国のアウトバウンド・メディカル・ツーリズム市場変数、動向、範囲
6.1.市場の系譜
6.1.1.親市場の展望
6.1.2.関連/付随市場の展望
6.2.市場動向と展望
6.3.市場ダイナミクス
6.3.1.市場促進要因分析
6.3.1.1.医療費の高騰
6.3.1.2.待ち時間の長さ
6.3.1.3.保険が適用されない治療もある
6.3.2.市場阻害要因分析
6.3.2.1.医療ツーリズムに伴う医療リスク
6.3.2.2.フォローアップの問題
6.3.3.産業機会分析
6.3.4.業界の課題分析
6.4.事業環境分析
6.4.1.業界分析-ポーターのファイブフォース分析
6.4.1.1.サプライヤーパワー
6.4.1.2.買い手の力
6.4.1.3.代替の脅威
6.4.1.4.新規参入の脅威
6.4.1.5.競争上のライバル
6.4.2.PESTEL分析
第7章.米国のアウトバウンド・メディカル・ツーリズム市場分析
7.1.米国のアウトバウンド・メディカル・ツーリズム市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.2.アウトバウンドの治療/処置の分析、2023年(処置の種類)
7.3.アウトバウンド患者数の分析、2023年(患者数)
第8章.米国のアウトバウンド医療ツーリズム市場保険適用範囲
8.1.アウトバウンド医療ツーリズムに対するメディケアの適用範囲定性的分析
8.1.1.海外の病院における医療サービスに対するメディケアの適用範囲
8.1.2.メディケアがカバーするサービス
8.1.3.メディケアの対象とならないサービス
8.1.4.メディケア補足保険(MEDIGAP)
8.1.5.オリジナル・メディケア以外のメディケア・ヘルス・プラン
第9章.米国のアウトバウンド・メディカル・ツーリズム市場戦略的枠組み
9.1.戦略的イニシアティブ
9.2.アウトバウンド・メディカル・ツーリズムを促進するパートナーシップとコラボレーション
9.3.米国の患者を惹きつける米国以外の主要国際病院

 

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Summary

U.S. Medical Tourism Market Growth & Trends

The U.S. medical tourism market size is anticipated to reach USD 18.21 billion by 2030 and is anticipated to expand at a CAGR of 13.02% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market has experienced significant growth in recent times, driven by the increasing presence of internationally accredited hospitals and the reputation for providing cutting-edge medical treatments.

The growing emphasis on personalized and patient-centric care in U.S. healthcare facilities is significantly driving the medical tourism industry in the country. Hospitals and clinics increasingly focus on tailored treatments to individual patient needs, providing personalized care plans, and enhancing the overall patient experience. This high-quality, patient-centered care is expected to witness high demand from international patients seeking an advanced and customized approach to their health.

Moreover, American patients are increasingly traveling to international destinations for various medical procedures, including elective surgeries, dental care, and cosmetic treatments. International medical providers are responding to this demand by offering comprehensive healthcare packages that include medical treatments, travel arrangements, accommodation, and concierge services. These all-inclusive packages simplify the patient process, making it easier to manage their medical journey and ensuring a smooth and supportive experience.

U.S. Medical Tourism Market Report Highlights

• The inbound medical tourism segment dominated the market with a revenue share of 50.63% in 2023 and is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The segment's growth is attributed to the presence of accredited hospitals and specialized centers ensuring high-quality, reliable healthcare that appeals to patients seeking top-tier medical services..

• The outbound medical tourism segment is expected to witness significant growth over the forecast period. This is attributed to the rising healthcare costs in the U.S. & demand for affordable & accessible medical treatments with low waiting times.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.2.1. Type
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Research Methodology
1.5. Information Procurement
1.5.1. Purchased Database
1.5.2. GVR’s Internal Database
1.5.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.5.4. Primary Research
1.6. Information Analysis
1.6.1. Data Analysis Models
1.7. Market Formulation & Data Visualization
1.8. Model Details
1.8.1. Volume Price Analysis
1.9. List of Secondary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. U.S. Inbound Medical Tourism: Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Trends and Outlook
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.1.1. Presence of international accreditation hospitals
3.3.1.2. Internationally trained physicians
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.2.1. High cost of procedures
3.3.2.2. Follow-Up Problems
3.3.3. Industry Opportunity Analyss
3.3.4. Industry Challenges Analysis
3.4. Business Environment Analysis
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. U.S. Inbound Medical Tourism Market Analysis
4.1. U.S. Inbound Medical Tourism Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.2. Inbound Treatments/Procedures Analysis, 2023 (Type of Procedures)
4.3. Inbound Patient Analysis, 2023 (%) (Patient Origin)
4.4. Inbound Patient Traffic Analysis, 2018 - 2030 (Number of Patients)
4.5. Average Spend Per Patient, 2023
4.6. Regulatory & Reimbursement Scenario
Chapter 5. U.S. Inbound Medical Tourism Market: Competitive Landscape
5.1. Company Categorization
5.2. Company Market Position Analysis
5.3. Strategy Mapping
5.4. List of Few Hospitals in the U.S.
5.5. Company Profiles/Listing
5.5.1. Cleveland Clinic
5.5.1.1. Overview
5.5.1.2. Financial Performance
5.5.1.3. Service Benchmarking
5.5.1.4. Strategic Initiatives
5.5.2. Mayo Clinic
5.5.2.1. Overview
5.5.2.2. Financial Performance
5.5.2.3. Service Benchmarking
5.5.2.4. Strategic Initiatives
5.5.3. The Johns Hopkins Hospital
5.5.3.1. Overview
5.5.3.2. Financial Performance
5.5.3.3. Service Benchmarking
5.5.3.4. Strategic Initiatives
5.5.4. Cedars-Sinai
5.5.4.1. Overview
5.5.4.2. Financial Performance
5.5.4.3. Service Benchmarking
5.5.4.4. Strategic Initiatives
5.5.5. Massachusetts General Hospital
5.5.5.1. Overview
5.5.5.2. Financial Performance
5.5.5.3. Service Benchmarking
5.5.5.4. Strategic Initiatives
5.5.6. UCSF Health
5.5.6.1. Overview
5.5.6.2. Financial Performance
5.5.6.3. Service Benchmarking
5.5.6.4. Strategic Initiatives
5.5.7. NewYork-Presbyterian Hospital
5.5.7.1. Overview
5.5.7.2. Financial Performance
5.5.7.3. Service Benchmarking
5.5.7.4. Strategic Initiatives
5.5.8. Brigham and Women's Hospital
5.5.8.1. Overview
5.5.8.2. Financial Performance
5.5.8.3. Service Benchmarking
5.5.8.4. Strategic Initiatives
5.5.9. Ronald Regan UCLA Medical Center
5.5.9.1. Overview
5.5.9.2. Financial Performance
5.5.9.3. Service Benchmarking
5.5.9.4. Strategic Initiatives
5.5.10. Northwestern Memorial Hospital
5.5.10.1. Overview
5.5.10.2. Financial Performance
5.5.10.3. Service Benchmarking
5.5.10.4. Strategic Initiatives
Chapter 6. U.S. Outbound Medical Tourism: Market Variables, Trends, & Scope
6.1. Market Lineage Outlook
6.1.1. Parent Market Outlook
6.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
6.2. Market Trends and Outlook
6.3. Market Dynamics
6.3.1. Market Driver Analysis
6.3.1.1. High cost of medical treatments
6.3.1.2. Longer waiting time
6.3.1.3. Limited insurance coverage for some procedures
6.3.2. Market Restraint Analysis
6.3.2.1. Medical risks associated with medical tourism
6.3.2.2. Follow-Up Problems
6.3.3. Industry Opportunity Analyss
6.3.4. Industry Challenges Analysis
6.4. Business Environment Analysis
6.4.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
6.4.1.1. Supplier power
6.4.1.2. Buyer power
6.4.1.3. Substitution threat
6.4.1.4. Threat of new entrant
6.4.1.5. Competitive rivalry
6.4.2. PESTEL Analysis
Chapter 7. U.S. Outbound Medical Tourism Market Analysis
7.1. U.S. Outbound Medical Tourism Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
7.2. Outbound Treatments/Procedures Analysis, 2023 (Type Of Procedures)
7.3. Outbound Patient Traffic Analysis, 2023 (Number Of Patients)
Chapter 8. U.S. Outbound Medical Tourism Market: Insurance Coverage
8.1. Medicare Coverage for Outbound Medical Tourism: Qualitative Analysis
8.1.1. Medicare Coverage For Healthcare Services In Foreign Hospitals
8.1.2. Services Covered By Medicare
8.1.3. Services Not Covered By Medicare
8.1.4. Medicare Supplement Insurance (MEDIGAP)
8.1.5. Medicare Health Plans Other Than Original Medicare
Chapter 9. U.S. Outbound Medical Tourism Market: Strategic Framework
9.1. Strategic Initiatives
9.2. Partnerships & Collaborations Encouraging Outbound Medical Tourism
9.3. Leading Non-U.S. Based International Hospitals Attracting U.S. Patients

 

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